hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 29. vasárnap 
Tamás

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

Gyula-bá
válasz erre | email2012-04-02 21:02:54
Ha így lenne akkor a porlasztó soha nem vált volna hosszú évtizedekre egyeduralkodóvá, nem lesz tökéletesebb az égés, söt.
sorszám: 43300 (132478)
(előzmény: szsrobert, 2012-04-02 20:34:58)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-04-02 20:40:30
Ha a kipufogógáz hőjével tökéletesebben elégő részekre bontja az üzemanyagot, már javulhat a hatásfok. Nem tudhatom, hogy a megadott cuccal javul-e, mert nem próbáltam. De elképzelhetőnek tartom.
A kérdés ez esetben az, hogy akenőolajból ekkor is kap-e eleget a motor. Ez is volt a kérdésem lényege. Viszont erre senki nem válaszolt, csak ígymegúgyavízbontózott.
Ha megtalálnak bármiféle megoldást, amivel a benzinnnél olcsóbban lehet előállítani a HHO-t, azt biztosan fogják alkalmazni. Extrém példa: kertben szedett száraz fűből üzemanyagként hasznosítható folyadék, gáz...
sorszám: 43299 (132477)
(előzmény: Keri, 2012-04-01 22:45:13)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-04-02 20:34:58
Adott egy ketyere, ami az üzemanyag tökéletesebb elégetésével esetlegesen kisebb fogyasztást eredményez.
Ti erre elkezdtek regélni a vízbontásról.
Hogy jött az ide???
sorszám: 43298 (132475)
(előzmény: Gyula-bá, 2012-04-01 22:27:04)

 
 
Atilla
válasz erre | email2012-04-02 20:33:24
Hát, ha kinyitsz egy rendes szimering katalógust, és megkeresed a benzin+ olajálló fajtát, csak viton anyagúakat fogsz látni. Szerintem innen nem hit kérdése. Amúgy mindenki azt tesz bele amit akar.
Mondjuk egy pár jó nevű viton szimering max 4-5 eFt. Ha beleszámoljuk, hogy túléli a főtengelyt is, akkor nem pénz érte, de ha egy szép nyári túrán megállna a gép egy szar szimering miatt, mondjuk 2-3ezer km-re otthonról, biztos kihullana az a kevés hajam is! :-D
Szóval nekem ennyit megér!

Egyébként az MZ jobb! :-D
sorszám: 43297 (132474)
(előzmény: Keri, 2012-04-02 19:26:13)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-04-02 20:18:58
Egyértelmüen az MZ. :)
Van egy eladó ETZ-m,mennyit adtok érte így, hogy jobb mint a jawa? :D
Miután eladtam a tzt, visszatérünk a kérdésre. :D
sorszám: 43296 (132473)
(előzmény: Keri, 2012-04-02 19:26:13)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-04-02 19:26:13
És melyik motor jobb a Jawa vagy az MZ? :D

Ez már inkább hitvita. Nekem soha nem volt olyan problémám amiket említesz.
sorszám: 43295 (132468)
(előzmény: Atilla, 2012-04-02 16:37:22)

 
 
Atilla
válasz erre | email2012-04-02 16:37:22
A zöld Huber az tömít rendesen, viszont puha mint a takony. (Azért tömít jól)
Igen hamar képes olyan szinten elfogyni, hogy az ajkakból csak a rugó marad.
Van még a fekete kő kemény fajta, ami a benzintől tovább keményedik. Ez nem túl jól tömít, de örök darab. A gond akkor van, amikor cserélni kell és kiderül, hogy vágott egy nútot a főtengelybe. Az szívás...
A VITON az egyedüli anyag ami oda való, ezen kár vitatkozni.

Másik téma a vízbontás:
Csak annyit szólnék hozzá, hogy ki az a marha aki ezt a sok hülyeséget elhiszi?
Biztos van célközönség, mertanélkül nem foglalkozna vele senki!
sorszám: 43294 (132462)
(előzmény: Keri, 2012-04-01 21:37:56)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2012-04-01 23:31:47
Kíváncsian várjuk a végeredményt, én tuti hogy a repsolon kívül mást nem rakok a benzinbe :D
sorszám: 43293 (132458)
(előzmény: Keri, 2012-04-01 20:03:07)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-04-01 22:56:09
Az tényleg qva jó. Többek közt a Messercshmitt vízbefecskendezős motorját én is ismerem, igazán az sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket de itt nem erről volt szó.
sorszám: 43292 (132457)
(előzmény: Keri, 2012-04-01 22:45:13)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-04-01 22:45:13
Nekem az tetszik legjobban amikor előadják hogy a víz bontása kevesebb energiát igényel, mint ami felszabadul elégetéskor, mert a vákumenergia....

Viszont hatásfokot lehet javítani...más kérdés hogy elég gyakori, hogy rossz a megközelítése ezeknek a dolgoknak. Itt ha jól látom, a kipufogógáz melegével párologtatja az üzemanyagot (vagy vizet?) de ennek sok értelme nincsen amióta feltalálták a karburátort, és végképp nincs értelme amióta létezik az injektor.
sorszám: 43291 (132456)
(előzmény: Gyula-bá, 2012-04-01 22:27:04)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-04-01 22:27:04
Itt nincs hely és időm sincs rá de elégedj meg azzal, hogy az energia megmaradás törvényét még senkinek sem sikerült "meg erőszakolni", energia a semmiből nincs. Hajdanában "megszállottak" (bolondok, ma elme betegnek hívják) vagy ügyes csalók az "örökmozgót" találták fel, manapság ugyanez a kategória a "vízhajtást" és egyéb "ingyen energia forrásokat" találnak fel.
sorszám: 43290 (132454)
(előzmény: szsrobert, 2012-04-01 22:00:40)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-04-01 22:00:40
Írtam én, hogy vízzel működik?
Ha kevesebb üzemanyggal megelégszik a motor a használatával, már megéri.
sorszám: 43289 (132453)
(előzmény: Gyula-bá, 2012-04-01 21:23:13)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-04-01 21:50:32
Szerintem el vagy tévedve ez "addig sem töltöd ezt az oldalt hülyeségekkel." nem azt jelenti, szerintem, hogy te, a link szerzője, hülye vagy hanem azt, hogy a tartalma hülyeség. Vagyis nem állt szándékomban senkit, a "találmány" szerzőjén kívül, senkit lehülyézni.
sorszám: 43288 (132452)
(előzmény: Keri, 2012-04-01 21:43:00)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-04-01 21:44:33
Nem tudom. :) Csak gyanakvó lélek vagyok.:D
sorszám: 43287 (132451)
(előzmény: Keri, 2012-04-01 21:39:29)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-04-01 21:43:00
Itt mindenki írhat hülyeséget, leírhatja a véleményét, de ha sértegetni akarsz valakit előbb legalább kezdjetek veszekedni.
sorszám: 43286 (132450)
(előzmény: Gyula-bá, 2012-04-01 21:23:13)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-04-01 21:39:29
Komolyan? Beköpi?
sorszám: 43285 (132448)
(előzmény: Árpád, 2012-04-01 21:18:35)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-04-01 21:37:56
Zöd huber az milyen? Mert nekem jól bírja a benzint :)
sorszám: 43284 (132447)
(előzmény: Atilla, 2012-04-01 20:50:56)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-04-01 21:34:12
"viton a benzin és olaj álló, a többi nem." - ez félig igaz, mert a többi is (a kivételektől eltekintve) olaj és benzin álló. A saját motoromban még nem volt semmilyen "extra" simmering, mindegyik kibírta fúrástól fúrásig.
sorszám: 43283 (132445)
(előzmény: Atilla, 2012-04-01 20:50:56)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-04-01 21:24:46
Nem, fizikus vagyok. -D)
sorszám: 43282 (132444)
(előzmény: szsrobert, 2012-04-01 21:20:23)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-04-01 21:23:13
"Na!" - Miért? Először is csak magán vélemény volt, másodszor szerinted komoly (hogy ne mondjak mást) ember foglalkozik a "víz hajtással"?
sorszám: 43281 (132443)
(előzmény: Keri, 2012-04-01 20:03:51)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-04-01 21:20:23
Értettem.
Uram, ön matematikus?
sorszám: 43280 (132442)
(előzmény: Gyula-bá, 2012-04-01 18:15:53)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-04-01 21:18:35
Ne felejtsd otthon a tarcsi gyertyát. :D
sorszám: 43279 (132441)
(előzmény: Keri, 2012-04-01 20:03:07)

 
 
Atilla
válasz erre | email2012-04-01 20:50:56
Hivatalosan a viton a benzin és olaj álló, a többi nem.
Illetve MZ méretben van amelyik axiális mozgásra való.
Szóval be lehet futni vele a csőbe!
Normális csapágyboltba kell venni, nem a sarki motor szaküzletben. El kell mondani, hogy 2t motor főtengelyhez kell, benzin és olajálló legyen. Ezután 100%, hogy csak viton szimeringet adnak, ugyanis a katalógusok szerint csak ez felel meg oda.
És ez így is van, én tuti nem vennék mást!
sorszám: 43278 (132438)
(előzmény: Keri, 2012-04-01 13:02:15)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-04-01 20:03:51
Na!
sorszám: 43277 (132434)
(előzmény: Gyula-bá, 2012-04-01 18:15:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-04-01 20:03:07
Na nem bírtam ki, vettem Spurit :))
Le fogom venni a hengerfejet előtte meg utána, szóval ha ér valamit akkor az most kiderül.
sorszám: 43276 (132433)
(előzmény: VGGábor, 2012-04-01 15:05:20)

 
 
Baxi
válasz erre | email2012-04-01 18:32:41
Hi Mesterek
Nemrég költöztem Kecskemétre és alkatrészek kellenének a gépállathoz :D
Tud valaki üzletet ahol 250 ETZ-hez lehet venni normális árakon cumokat?
segítséget előre is köszönöm.
sorszám: 43275 (132432)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-04-01 18:15:53
Építsd meg, próbáld ki, addig sem töltöd ezt az oldalt hülyeségekkel.
sorszám: 43274 (132431)
(előzmény: szsrobert, 2012-04-01 15:52:50)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-04-01 15:52:50
http://www.overunity.com/12195/geet-fuel-processor/msg317174/#new

Mit szólna ehhez egy 2T motor? A 2T olaj is átpárologna a bödönből?
sorszám: 43273 (132427)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-04-01 15:35:40
Igazán amai dátumhoz illő cikk.
Sportkipufogóval is 2,4 literes fogyasztás. :-))))
sorszám: 43272 (132426)
(előzmény: Teknőc, 2012-04-01 06:49:02)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2012-04-01 15:05:20
Engem is érdekelne, most ezt találtam:
http://spuri-adalek.hu/content/view/167/1/
Ezen viszont röhögtem: "Kimondottan pozitív hatása van a felhasználóink körében, hogy a kipufogócső vége nem olajos." Ez igaz, a kipufogócső vége talán épp nem, azon kívül minden xD
sorszám: 43271 (132425)
(előzmény: Keri, 2012-04-01 12:58:39)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-04-01 13:02:15
Amúgy nincs baj a vitonnal, jó az, de a TS üzemi körülményeihez megfelel az NBR gumi is, amiből a hagyományos szimeringek vannak. Persze ebből lehet kapni zöldet, pirosat, kéket, barnát, gyártótól függően :)

Én csak azon akadok fenn amikor valaki egy 30 éves épre azt mondja hogy CSAK a viton a jó.
sorszám: 43270 (132422)
(előzmény: VGGábor, 2012-04-01 12:17:08)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-04-01 12:58:39
Majd ha ráérsz vedd le a hengerfejet, és fotózd le nekünk hogy néz ki a lerakódás a dugattyú tetején, meg told le a dugattyút és a kipufogó nyílást is nézd meg.

Nem tudom mit kéne látnunk, csak kíváncsi vagyok hogy leégette a kormot, vagy vastagította. Ha leégette én is teszek a motoromba :D
sorszám: 43269 (132421)
(előzmény: Teknőc, 2012-04-01 12:43:06)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-04-01 12:55:34
6000ig van értelme pörgetni.
7-8000-et üresben pörög, de nem igazán szereti a főtengely, illetve értelme sincs mert ettől nem fog kiégni.
sorszám: 43268 (132420)
(előzmény: VGGábor, 2012-04-01 12:17:08)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-04-01 12:51:50
Hát nem jellemző hogy cserélni kéne a szimeringet :)
Két fúrás között nem szokott elkopni.
sorszám: 43267 (132419)
(előzmény: VGGábor, 2012-04-01 11:47:26)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-04-01 12:43:06
Szia!
Tudtam, hogy a spurit nem hagyod szó nélkül..DDDDD
Látom olvastad de nem kell mindent bevenni..DDDD
Teknőc
sorszám: 43266 (132418)
(előzmény: VGGábor, 2012-04-01 11:42:59)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2012-04-01 12:17:08
Te jó Isten! 7500al pörgetni? Lakbenzin? Én 5000-5500 fölé is ritkán engedem, kibírja kibírja lehet, de én inkább örülök hogy többé kevésbé csörgésmentes még. Viton? SKF féle szürke szimering főtenglye mellé és kész, ja és a bal oldali szimeringház mellé benyomtam egy fél tubus soudalt, nincs bajom vele.. :)
sorszám: 43265 (132417)
(előzmény: Teknőc, 2012-04-01 06:49:02)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2012-04-01 11:47:26
Am nemrég a sportmotoron is volt egy tag, talált egy MZ ES 150t, és azt kérdezte hogy nem-e ösze lehet rakni ES egyik blokkfelét TSsel, meg a szimeringet hogy lehet kívülre rakni, mert ő túrázni akar menni és mi lesz ha szétmegy túra közben... Javítsatok ki de ha jó a főtengely és új a szimering akkor az biztos hogy nem akar szétesni csak mert túra van... :D Ja meg hogy a szimeringet út mellett kicserélni.... xD
sorszám: 43264 (132416)
(előzmény: Keri, 2012-04-01 09:31:25)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2012-04-01 11:42:59
Nem VG jelenik meg hanem a spurid a pofámban meg a sisakon :D Egyébként is 500 km-es túránál jobban mi tisztít ki egy MZt? Kiégetésen kívül persze :D
sorszám: 43263 (132415)
(előzmény: Teknőc, 2012-04-01 09:42:44)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-04-01 09:42:44
Hát igen! De jobb az előzőnél.
A másik, nekem van még egy kevés (Még shell!)ólompótló, és használom is,...
Sőt, spurim is, ezért VG mindjárt megjelenik(!)-ja, csak magányos motorozáson használjátok, vagy távol legyetek a csapattól Spurihasználat esetén..Tapasztaltuk...DDD
Teknőc
sorszám: 43262 (132413)
(előzmény: Keri, 2012-04-01 09:31:25)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-04-01 09:31:25
Azért az összes hiedelmet elsüti ez is amit a fórumokon lehet olvasni. Ólompótló, váltót kimosni lakbenzinnel, csak viton, meg pörgessük szarrá...még jó hogy a TS annyira strapabíró hogy meg sem kottyan neki ennyi "gondoskodás" :DD
sorszám: 43261 (132412)
(előzmény: Teknőc, 2012-04-01 06:49:02)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-04-01 08:57:55
Hát igen, ha valaki nem műszaki analfabéta akkor reálisan kb. ez lesz a következtetés.
sorszám: 43260 (132410)
(előzmény: Teknőc, 2012-04-01 06:49:02)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-04-01 06:49:02
No, ha már ilyet teszünk,
akkor jót is tegyünk!
A B...M macskakaparászása helyett
inkább ilyet olvasnák szívesen:
http://nepitelet.hu/motorok/mz/kisetvagyu_csorgokigyo/
Teknőc
sorszám: 43259 (132408)
(előzmény: szsrobert, 2012-03-31 21:41:43)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2012-04-01 00:10:41
... aki még normálisan írni se tanult meg, attól mit várunk?? :D
sorszám: 43258 (132406)
(előzmény: szsrobert, 2012-03-31 21:41:43)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-03-31 22:51:39
Áruld már el, hogy egy műszaki analfabéta idióta véleménye mit keres itt, még mielőtt részrehajlással vádolnál megemlítem, jelenleg hogy nincs MZ-m.
sorszám: 43257 (132405)
(előzmény: szsrobert, 2012-03-31 21:41:43)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-03-31 21:41:43
http://nepitelet.hu/motorok/mz/a_legszarabb_szeriaban_gyartott_vagy_hozzamkerulo_etz/
sorszám: 43256 (132402)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-03-31 19:31:26
Nekem a dinamó oldali szimering csinált ilyent a jawánál. Füstölt, sőt a gyertyát is állandóan beköpte. Üresben kis gázra is felpörgött, váltás után gyakran leállt. Ha odahúztam neki rendesen a gázt akkor biztosan leállt.
De a jawa kéthengeres.Szinte biztosan teljesen más ilyen szempontból a viselkedése.Ugyanis az egyik henger rendesen megy, a másik hölyéskedik. De azért lehet az mznél is szimering gond. Ha az olajos oldali szimering rossz, érdekes lehet a jelenség. Hol levegőt, hol olajat szív, hol olajos levegőt.
sorszám: 43255 (132393)
(előzmény: Keri, 2012-03-31 19:08:49)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-03-31 19:08:49
0,3mm

értem hogy kipucoltad, meg beállítottad, meg minden jó, de indulj ki abból hogy mégsem működik valamitől. Ha minden jó akkor működik.

A problémák néha szívatósak. Néha félrevezetőek a tünetek, de azért a tünetekből következik hogy mi lehet.

Szépen egyenként ki kell zárni a lehetséges hibákat, logikusan átgondolva.
Pl. szimering hiba nem valószínű, mert az nehéz indítást okoz, de ha pörgeted akkor megy, illetve lehet hogy füstöl, de ha jár akkor nem fog leállni gázhúzásra.
Mivel kis terhelésen megy, ezért gyújtás sem valószínű, de a durrogás miatt mégis valószínűbb mint a szimering.

A túl sok benzin is inkább alacsony fordulaton okoz gondot, ha hirtelen odarántod neki akkor szegényedik a keverék, tehát mennie kellene, nem fulladnia.

Szóval kevés benzin, amit még mindig számos dolog okozhat. Sok sikert a kereséshez. :)

Pl, szívtam olyannal hogy egy pici alig látható festékdarab beakadt a főfúvókába és ahogy fordult úgy változott a főfúvóka áteresztő képessége. Maga a fúvóka tiszta volt, de a csőben vacakolt a pici lapka és következetlenül változott a viselkedés.

Volt olyan is amikor a trafó csatlakozása oxidálódott a csavar alatt, és volt szikra, de gyenge, és melegedéssel tovább gyengült, ami azt jelenti, hogy a nem optimális keveréket már nem biztos hogy begyújtja, hasonló jelenségeket okozva. Mondjuk az kis fordulaton is leállt, nem csak ha odahúztam.
sorszám: 43254 (132390)
(előzmény: Andersen, 2012-03-31 18:45:27)

 
 
Andersen
válasz erre | email2012-03-31 18:45:27
Gyertyát cseréltem. A kalapácsot milyen hézagra kell beállítani?
A fúvókák tiszták kipucoltam őket.
sorszám: 43253 (132388)
(előzmény: Keri, 2012-03-31 18:35:32)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-03-31 18:35:32
A gyújtást a dugattyún mérve felsőholtpon elé 3mm-el kell beállítani +-0,2mm

Még mindig kevés benzint mondok.
Amikor odarántod neki nagyon elszegényedik a keverék.
Ha a fúvókák nem változtak, még mindig azt mondom dugulás. Mondjuk a főfúvókában.

Esetleg egy gyertyát cserélj még próba cseresznye alapon.
sorszám: 43252 (132386)
(előzmény: Andersen, 2012-03-31 18:22:10)

 
 
Andersen
válasz erre | email2012-03-31 18:22:10
A gyújtás holtpont elé van belőve:S
Meg az az érdekes pici gáznál kipörög.
De elég kemény a járása...
Ha odahuzom neki akkor meg fullad durrog mindent csinál csak éppen nem megy
sorszám: 43251 (132384)
(elözmény: Keri, 2012-03-31 16:24:58)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu