:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
mennyit szívtam én is ilyennel...ráadásul a csere trafó is szar volt, erre akkor jöttem rá amikor 12V-os trafót rátettem egy 12V-os akkuval (természetesen minden mást kihagytam) és pöc röff indult.
Szóval első körön a trafóra gyanakodnék.
Tekerd le a kábel kivezetésekről az összes anyát, és nézd meg trafó kivezetésnek az a vékony kábele oxidos e, vagy érintkezik e rendesen. A DDR trafónál természetesen nem így van megoldva, ott nem is szokott gond lenni, csak a tajvanin. Szerencsére én kaptam bontatlan DDR-t azóta nincs ilyen problémám.
De igazából nem csak gyújtáshiba tud ilyet okozni, de kezdjük annál.
A gyújtás nem bonyolult, különösen akkor ha megszakítós.
Kondi, megszakító, trafó, vezetékek, gyertyakábel, gyertya, akku. Ebből áll a gyújtás.
Először is amíg szárazon, kivett gyertya mellet nem ad stabil szikraözönt arra ha a testen végighúzod a megszakító vezetéket, addig ne is görcsölj máson. Én egyébként egy reszelőn szoktam végighúzni, mert az intenzívebben röcögteti a szikrát. Szóval ha erre tartós szikraözön a válasz, akkor a megszakító és kondi az esélyes, hiszen azzal hogy lehúztad kiiktattad.
Ha nincs szikraözön, vagy kimaradozik, idővel, vagy meleg trafónál, akkor a trafó, de közben másik kezedben a DMM-el megnézed mekkora fesz. jut el a megszakító vezetékre, és ha nincs meg az akkufesz, ami azért jó ha 6V környékén van álló motornál is, akkor visszakézből rámérsz az akkura is, és ha eltérés van akkor nyilván a vezetékezéssel van gond, ha nincs eltérés, akkor az akkud döglött.
Ez után zárt megszakító mellet rákapcsolt gyújtásnál rámérsz a test és a trafó 2 pontjára. Az egyiken az akkufeszt, a másikon 0V-ot kell mérned.
Ha nem az akkufeszt méred akkor az akku, és trafó közöti vezeték/gyújtás kapcsoló kurva anyját. Ha nem nulla a másik, akkor a trafó-megszakító vezeték-magszakító érintkezési hiba vonalon keresgélj.
Másik ha nem gyújtás, akkor víz ment a karburátorba és zselét alkotott a benzinben lévő ~10%-nyi etanollal az olajjal és a fúvóka réz tartalmával.
Egyszerűen hihetetlen, nem boldogulok a kisTSsel... tegnap indultam volna vele, be is indult de éreztem hogy kihagy a gyújtás, le is állt szinte azonnal utána. rogdosom, adok rá szivatót akkor a kipufogó robbant egy hatalmasat, meg aztán mégegyszer. Néztem, szikrát is csak néha ad. Azóta cseréltem: kondit, megszakítót, trafót, gyujtáson állítottam, de nincs érdemi változás, ma is csak durrant egyet a kipufogó. Tegnap előtt úgy raktam le hogy semmi baja nem volt. Mi lehet még? Az tuti hogy vmi gyujtás/elektronika sz@*t be...
http://www.google.hu/search?q=mz+ts+125+inlet++transfer+%22&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-GB:official&client=firefox-a
MZ TS 125 Repair Manual (searchable)
ftp://sweller.dynalias.org/.../mz.../mz-ts125-manual-1... - Oldal lefordítása
Nyilvános "+1" hozzáadva. Visszavonás
Fájlformátum: PDF/Adobe Acrobat
The motor-cycles of types TS 125, TS 130, ES 12511 and ES 15011 are ..... the light metal is cast. Timing in crank degrees inlet. 150" transfer. 115" outlet. 165" ...
Nem nyitja meg, mert dyn-es. Lehet, hogy a 150-115-165 a valós? Ez több, mint a kis ETZ-é...
Szerintem nem ugyanaz, a kis TZ pörgősebb, és 4200től megy igazán, lehet hogy a nehezebb kuplung miatt van, de ahogy néztük a felömlők se akkorák, már a blokkban is öblösebbek.
Na ja. Van egy ismerősöm aki kiborult a jawától. Igaz hogy hozzányúlt mert 120 kiloval tehelve csak 125öt ment és 9-10 sec alatt volt százon, bár nem tudta mit csinál, igaz hogy álszerelőhöz hordta, igaz hogy hogy még így 90 százalékban volt megbízható egy rízskályhához képest, de amiatt a hiányzó 10 százalékért biztos hogy a jawa szar konstrukciója volt a felelős.
Amúgy a szoci gépek szereléséhez valóban sok türelem kell, de még pici csendes derű sem árt. Mostanában türelmes vagyok ugyan, de nem vagyok vicces kedvemben, nem is igazi sem a jawás, sem az ETZ-s életem.
tudtommal ugyanaz. kivéve az erősebbik 150es kis tz mert annak több érték is más.
A kis TS-nek mik a vezerlesi adatai? Nem talaltam a neten, csak a kis ETZ-k vezerlesi adatait.
Általában azt rontják el az emberek, hogy olyan dolgokat akarnak megjavítani aminek semmi baja. Annyira nem értenek hozzá hogy legalább olyanra megcsinálják amilyen volt.
Másik hogy ha van is hiba, nem értik eléggé a problémát és megoldását, persze nem lesz jó, aztán jön az hogy milyen szar az MZ :)
Természetesen én is így kezdtem, nincs is ezzel baj, de igazából türelem kell hozzá, hogy az ember rájöjjön mit szúrt el, és a sokadik nekifutásra megoldja a gondot.
Nálam a TS azért elég napi használatú hétvégenként, de most komoly baja nem lehet, sztem max egy kondicsere. Szar ügy lenne, mert húsvétkor nem fogok biciklizni :D
Tegyél rá elektronikusat, az nem romlik el, ha érdekel keress meg.
Van abban valami, hogy valami ha használva akkor beáll, és semmi baja.Most nem Rád értem Gabi, nem tudom mennyit használod, csak innen jutott eszembe.
Tavaly vettem egy Etz-t dolgozni járni, mert én az Etz-t nem szeretem, innen adódik, hogy nyugodtan kint hagyom az utcán, és esőben, hóban is járok vele.
Úgy kezdtem, hogy megvettem, rá 2 napra szóltam otthon, hogy elmentem kunmadárra a 24 órás veterán versenyre.Ezt megtettem mindenféle átnézés nélkül.Hazahozott, tehát az előző tulaj jól rakta össze, üzembiztos.Október végéig beletettem 6 ezret, addig kisebb javítások voltak csak.Közben rájöttem, hogy én ezt a motort nagyon megszerettem.Elkezdtem vele foglalkozni, lefényeztem, vettem hozzá zsanna-mannát, cseréltem ezt-azt, jöttek is a kis szivatós hibák.
Ebből azt akarom kihozni, hogy az ember ne kakáljon rá a motorjára mert az se jó, de ha nagyon tökéletesre akarja az sem.A trophy jó ha hetente megy 20km-t.Na annak minden baja van ha fel kell kelnie:), ha napi használatba lenne, menne mint a doxa..:)
Örömmel nézném ha a sajátom is jó lenne, de ma kihagyott a gyujtás és durrant 2 iszonyatosat... jöhet a gyujtásellenőrzés meg esetleges kondicsere -.- Tegnap meg kutya baja, motoroztam vagy tizen km-t, álltában mi a jó ég romlik el ezeken?!
Egy kis hangulat- és mz ts felújítás:
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/mz-ts-125-delux-ujjaszuletes-43416
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/mz-ts-125-49322
Végül az igazi motorosoknak:
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/speed/minden-motorosnak-54080
Teknőc
Mz Etz 250 es alkatrészek eladók!
lámpa
váltó
állórész
hengerfej
blokk alkatrészek
gyári láncszett ami alig futott
és még sok minden más!!!
érd:ficsuraandras@gmail.com
vagy a 20/4380515 ös számon napközben bármikor!
Ezt még gyártják? Úgy tudtam ezt is befejezték, pedig szimpatikus gép volt.
Jobban mint ez a ZP.
A tulajdonosokat meg úgy tűnik nem tudom követni már :)
Hogy mi? Te vagy az Audi gyár tulajdonosa? :)))
Én úgy tudtam, hogy a malajziai gyár volt, aki az általad felsorolt MZ-ket gyártotta. Ők tönkrementek 2-3 éve és azóta újra német tulajdonosa van.
Most utána néztem, és tényleg!
http://gsxrfans.hu/index.php?hid=134
Jó hír, hogy nem kínai kézben van, de sajnos a válság betett a szép terveiknek. :-(
(A kínaiaknak legalább lenne pénzük)
Remélem azért összejön nekik idővel és nem tűnik el végleg a név.
Egyébként az enduro, amire gondoltam: http://www.muz.de/de/grand-prix-moto2-moto3/galerie?func=detail&id=469
Ezért csodálkoztam, hogy mi a fene ez a ZP motor.
De akkor semmi köze a MZ-hez, csak a bulvár alkotott ismét.
Ezek szerint autógyárat kell nyitnom Győrben és rögtön én fogom gyártani az új Audit! :-D
Volt ugye a Bagira és a Scorpion, meg az a kéthengeres túragép. Na azokat már nem gyártják. Csődbe jutottak gyakorlatilag. Megvette a céget egy ferdeszemü, és kínai robogókat matricáznak MZ-re, enduró és supermoto hol van?
A ZP nem MZ, csak az újságíró adott egy figyelem felkeltő címet. Annyi köze van az MZ-hez, hogy ugyan abban a városban van a ZP mint az MZ.
Nem tudom, hogy hol gyártják, de az oldal szerint jó nagy gyártócsarnokuk van. Illetve van 50cc-s robogójuk is, meg elég pofás enduro gépük is. Nem beszélve a moto2 versenygépükről, aminek a vázát azért csak nem Kínából hozzák. végül is mindegy, de nekem az jött le, hogy ők birtokolják a MZ nevet. Ha csak matricáznak, akkor a MZ név mögött nincs semmi.
De nem is ez az érdekes, hogy ki mit hol gyárt, hanem az érdekel, hogy a most MZ-ként bemutatott (ha jól látom ZP feliratú) motornak mi köze van a MZ-hez? Mert úgy tűnik, hogy nem az MZ gyártja és még csak nem is MZ-nek hívják!
Azokra a kínában gyártott németeknél matricázott elektromos rollerekre gondolsz? Mert sajnos jelenleg nem gyártanak más MZ-t. :(((
HI Mesterek!
Nem tudja valaki 250 ETZ-nek a dugattyú löket hosszát?
Segítséget előre is köszönöm!
Pontosan, csak gyári jöhetne szóba...ha elszánnám magam :D
Most érkezett meg az e-bay-ről amit rendelte akkukat.
Li Ion akksi 3,8Ah-s 10 év alatt sül ki álló helyzetben, 1000töltésciklust bír, 30perc alatt tölthető, 10perc alatt kisüthető. Ja és 20darabot vettem 30$-ért :)) erről fog menni mindkét MZ, de gondolkodok hogy a Hondára is teszek, mert a folyamatos kisütési árama kényelmesen bírná az önindítót is.
Csak kell csinálnom rá egy spéci fesszabot ami 4,2V fölé és 3V alá nem engedi a cellafeszt, meg egy cella kiegyenlítőt, mert szeretnek borulni ha valamelyik cella picit is gyengélkedik.
Szerintem egy MZ-re az van írva, hogy MZ.
Ráadásul gyártanak MZ-t.
(lásd: muz.de)
Akkor ez most mitől MZ?
http://totalbike.hu/hirek/2012/04/06/itt_az_mz_utodja/
Teknőc
Külön, csak neked csinálok egy előőgyújtás szabályzós CDI-t. :) De csak ha elszánod magad.:) Bár a verseny szabályok....
-Könnyebb indulás, hidegen-melegen
-Hideg motornál, még kérne egy kis szivatót, a kis rángatásokat áthidalja, kigyorsítása egyenletes.
-egy clubtárs tette fel, Ő állította az előgyujtást, azt mondta így lesz jó.Nekem alul kicsit lomha lett, jobban kell forgatni egy kicsit, de ez csak megszokás kérdése.Ha nagyobb előgyuszit adnék neki, jobban menne, viszont, 4-5 ezernél kopogósabb.
Most nagyon tetszik, hogy a motor teljes fordulatszám tartományában, nincs erőkirobbanás, gyorsítása egyenletes, 90-100-as tempónál halkabb.
Soha nem deciztem a benzinnel, de mindenképp pozitívum, hogy 3-4 decivel kevesebb lett a fogyasztása.
-Melegen is nagyon stabil alapjárat.
Tudom mivel minden mindennel összefügg, így sok kisebb probléma nem biztos, hogy csak a megszakító rovására írható, de mégis látványos a különbség.
Az előgyujtásom most 2,75.Lehet próbaképp majd adok neki 3-at.
Miben tapasztalod hogy jobb?
Lehet én is felrakok egy elekronikusat annak ellenére hogy harcosan védtem a megszakítót :D
Találtam egy frankó beállítást ahol úgy húz a motor kigyorsításkor hogy egyesek szerint tuning van a gépben :D viszont ennél a beállításnál hidegen alig bírom beindítani. Talán egy izmosabb gyújtás segítene ezen a problémán.
Csak arra vigyázz, hogy ne felejtsd rajta a gyújtást mert elhalálozik, másként örökös mint a nyomorúság.
Ja hétvégén felugrott egy gyári elektronikus gyujtás.Eddig csak pozitív tapasztalatok, nekem nagyon bejött.
Láncot is csak azért cseréltem, mert volt otthon új, a régi is tökéletes még, csak nem ismertem az előéletét.(nemrég vettem a tz-t)Szóval majd összekopik osztjóvan!:D
Éppen lehet az is amit mondtak, hogy nincs egy vonalban, de ezt azért vetném el, mert csak csere után jelentkezett, de egy ellenőrzést megér.
Az új lánc alapból kicsit zajosabb lehet amíg be nem járatódik, de akkor előre is így kéne tennie.
Pedig a kopott fogaskerék szokott ilyen lenni.
Nem lehet, hogy a kinyúlt lánc 3000Km alatt kicsit megdolgozta a hátsó fogaskereket, az új lánc meg most nem jól fut rajta?
Persze az utánagyártás is képes csodákra, lehet hogy gyárilag ilyen.
Ha nem töri a láncgörgőket én sem foglalkoznék vele, majd összekopik, ha akar.
Hát, pont ez a fogyasztói társadalom lényege, amíg nem tudtad, hogy van olyan, boldogan éltél nélküle! :-D
A hátsó lánckerékben van vagy 3000km.Mondjuk az is az az igazi semmirevaló.Lényeg, hogy nem foglalkozom akkor vele, jó így még...:)
nézted a nagy lánckereket? valószínűleg cápauszony formára kopott, ha menet közben nem zörög, akkor ráérsz cserélni a következő lánccserénél. A gond akkor van amikor annyira bemaródik, hogy elakad a visszahajlásnál. Azért zörög, de ahogy nyúlik a lánc ez a jelenség csökken...ja és gyorsabban használódik a lánc ettől.
Hát igen,ez az átkozott után gyártott alkatrészek. Általában lánc szett cserénél komplett jó állapotút szoktam keresni.
Annyi előnyöm van,hogy TS 125/150-hez könnyebb bontott jó állapotú alkatrészeket találni.
Nekem is csendesült már, szerintem ez is egy tipikus eset az utángyártott alkatrészek méretazonosságáról...
Amilyen kislenckereket feltettem, az is gyönyörű kidolgozás volt, reszelővel szebb fogárkot reszeltem volna.
Én olyanra tippelnék hogy nincs egyvonalban a 2 lánckerék, de am a probléma nálam is megvan, hátrafele vmiért kattog. De megy, szal nem bántom :)
Nekem is csinálta ezt egy pár napig,de már abbahagyta a hülyeségét.
Sziasztok!
Van egy olyan gondom, hogy az Etz-n cseréltem kislánckereket, és láncot, a kislánckereket nyomatékra lehúztam, a hátsó kerék középen, lánc normálisan spanolva.Ha tolom a motort hátra, akkor néha kattan egyet a lánc, meg mintha szárazon menne(lánc le van ápolva).
Ha előre fele meghajtom, csendes, menet közben sincs gond, szépen fut, sztenderen sincs hangja.Foglalkozzak a jelenséggel?
Csere óta 300km-t ment és már egyre kevésbé van hangja hátrafelé.
Köszönöm a segítséget, így már sikerült összeraknom, most rendes a fékhatás és még nem visít a fék, jó lenne ha még egy jó darabig így is maradna.:)
Én is most cseréltem a szimeringeket. IFA-boltban vettem KTT (fekete,Magyar gyártmány) . Nekem egy volt a fontos,hogy ne HUBER (zöld) szimering legyen.
Ok, akkor megvan a félreértés.
Ebben így kiegyezhetünk :)
Amíg Waresz fel nem hozta én nem is tudtam hogy létezik viton mégis boldog volt az életem :)
És amióta tudom hogy létezik, próbáltam kérni de vagy iszonyat ára volt, vagy csak pislogtak hogy minek az nekem, és rendelésre, annyira meg soha nem izgatott, mert tökéletesen működik a normál is.
Annyi hogy én beáztatom egy éjjszakára váltó olajba, ez drasztikusan növeli az élettartamát mindenfajta szimmeringnek.
Akkor megvan a hiba, nem tudtam, hogy itt felhördülés van! :-D
Neked esni meg végképp nem akartam, biztos félreérthetően fogalmaztam.
Én csak azon lepődtem meg, hogy ha valami műszaki specifikáció szerint jobb és az én tapasztalatom is az, hogy nem kell vele foglalkozni, mert simán kibírja az MZ főtengely élettartamát, (Vagy többet, de felújításnál úgyis cserélem.) akkor miért demagóg és miért hitvita, hogy szerintem az jobb.
Fátylat rá!
A lényeg csak annyi, hogy régen szoptam főtengelyszimeringgel az út szélén, ma meg már nem veszek gagyi szimeringet bármilyen anyagból is legyen az! :-D
NEm kell nagyon görcsölni a speciális zsírral. Fékfolyadékkal megkened a hengert, tömítést meg a dugattyút is, azzal is össze lehet rakni.
Vízálló gépzsírt (1800 forint egy doboz) én csak kívülre szoktam tenni, a dugattyú oldalára, miután belekapott a tömítő gyűrűbe, így nem keveredik a fékfolyadékkal, ahol ki tudja mit művelne. Ennek az a lényege, hogy a tömítés feletti rész nem fog megszorulni, nem megy bele a szennyeződés, és sokáig jó kenése lesz. Persze porvédő kell rá de így tovább jó lesz a fék.
Ha veszel karmantyút, akkor vegyél kapásból 4-et, mert előfordul hogy becsípődik, vagy csak simán nem kielégítő a minősége, akkor meg kuka. Ja és porvédőt is cserélj.
Ha minden jó akkor két ujjal szimmetrikusan nyomva egy mozdulattal becuppan a helyére.
Bocs de te estél nekem, én csak védem az álláspontomat.
Én leírtam a tapasztalataimat, de mintha meg sem hallanád fújod tovább szóról szóra ugyan azt.
Első demagógia:
"A zöld Huber az tömít rendesen, viszont puha mint a takony. (Azért tömít jól)
Igen hamar képes olyan szinten elfogyni, hogy az ajkakból csak a rugó marad."
Második:
"Van még a fekete kő kemény fajta, ami a benzintől tovább keményedik. Ez nem túl jól tömít, de örök darab. A gond akkor van, amikor cserélni kell és kiderül, hogy vágott egy nútot a főtengelybe. Az szívás..."
Harmadik:
"A VITON az egyedüli anyag ami oda való, ezen kár vitatkozni."
Abban egyetértünk hogy a viton a jobb, hiszen ez műszaki tény. Azt is elfogadom hogy azt ajánlja a katalógus meg szimmeringes szakember, hiszen ez is tény, és szigórúan vett műszaki specifikációba az NBR éppen hogy csak belefér.
Azonban ha nekem esel, hogy csak viton, meg a NBR szar, fos, kuka, és gány, akkor igenis meg fogom védeni az állításomat, mivel az én és még elég sok ember tapasztalata nem támasztja alá azt a hisztit amit a viton körül gerjesztenek.
Egyébként meg is lepődtem, mert te nem szoktál ilyen felhördülésekben részt venni, és inkább a korrekt és toleráns vélemény nyilvánítás jellemző rád.
Akkor meg is van az eltérő tapasztalat oka.
Nálam 10 év az 150-200 ekm.
Ami 4-5 komplett MZ felújítás, nemhogy egy szimeringcsere! :-D
Jól van, vegyél Vitont oszt le van szarva... Nekem már 10 éve megy a motor traktorosboltban vett NEM 2500 ft-os szimmeringekkel...De VITON tuti jobb! Na kész. Téma lezárva.
Köszönöm, valóban szárazon próbáltam, valószínűleg ez lehet a baj. Este még sikerült szétbontanom és kitisztítanom rendesen, a tömítések nincsenek túl jó állapotban, munka után megpróbálok újakat szerezni hozzá. Ha ilyen speciális zsírt nem tudok szerezni megteszi a normál gépzsír is vagy mindenképpen a finomabb kellene? Illetve mennyire szabad erőltetni ha így sem menne a helyére, kézzel visszanyomhatónak kelle lennie?
Elnézést, ha túl evidens dolgokat kérdezek, eddig még nem csináltam ilyet.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|