:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Én úgy tudtam, hogy a malajziai gyár volt, aki az általad felsorolt MZ-ket gyártotta. Ők tönkrementek 2-3 éve és azóta újra német tulajdonosa van.
Most utána néztem, és tényleg!
http://gsxrfans.hu/index.php?hid=134
Jó hír, hogy nem kínai kézben van, de sajnos a válság betett a szép terveiknek. :-(
(A kínaiaknak legalább lenne pénzük)
Remélem azért összejön nekik idővel és nem tűnik el végleg a név.
Egyébként az enduro, amire gondoltam: http://www.muz.de/de/grand-prix-moto2-moto3/galerie?func=detail&id=469
Ezért csodálkoztam, hogy mi a fene ez a ZP motor.
De akkor semmi köze a MZ-hez, csak a bulvár alkotott ismét.
Ezek szerint autógyárat kell nyitnom Győrben és rögtön én fogom gyártani az új Audit! :-D
Volt ugye a Bagira és a Scorpion, meg az a kéthengeres túragép. Na azokat már nem gyártják. Csődbe jutottak gyakorlatilag. Megvette a céget egy ferdeszemü, és kínai robogókat matricáznak MZ-re, enduró és supermoto hol van?
A ZP nem MZ, csak az újságíró adott egy figyelem felkeltő címet. Annyi köze van az MZ-hez, hogy ugyan abban a városban van a ZP mint az MZ.
Nem tudom, hogy hol gyártják, de az oldal szerint jó nagy gyártócsarnokuk van. Illetve van 50cc-s robogójuk is, meg elég pofás enduro gépük is. Nem beszélve a moto2 versenygépükről, aminek a vázát azért csak nem Kínából hozzák. végül is mindegy, de nekem az jött le, hogy ők birtokolják a MZ nevet. Ha csak matricáznak, akkor a MZ név mögött nincs semmi.
De nem is ez az érdekes, hogy ki mit hol gyárt, hanem az érdekel, hogy a most MZ-ként bemutatott (ha jól látom ZP feliratú) motornak mi köze van a MZ-hez? Mert úgy tűnik, hogy nem az MZ gyártja és még csak nem is MZ-nek hívják!
Azokra a kínában gyártott németeknél matricázott elektromos rollerekre gondolsz? Mert sajnos jelenleg nem gyártanak más MZ-t. :(((
HI Mesterek!
Nem tudja valaki 250 ETZ-nek a dugattyú löket hosszát?
Segítséget előre is köszönöm!
Pontosan, csak gyári jöhetne szóba...ha elszánnám magam :D
Most érkezett meg az e-bay-ről amit rendelte akkukat.
Li Ion akksi 3,8Ah-s 10 év alatt sül ki álló helyzetben, 1000töltésciklust bír, 30perc alatt tölthető, 10perc alatt kisüthető. Ja és 20darabot vettem 30$-ért :)) erről fog menni mindkét MZ, de gondolkodok hogy a Hondára is teszek, mert a folyamatos kisütési árama kényelmesen bírná az önindítót is.
Csak kell csinálnom rá egy spéci fesszabot ami 4,2V fölé és 3V alá nem engedi a cellafeszt, meg egy cella kiegyenlítőt, mert szeretnek borulni ha valamelyik cella picit is gyengélkedik.
Szerintem egy MZ-re az van írva, hogy MZ.
Ráadásul gyártanak MZ-t.
(lásd: muz.de)
Akkor ez most mitől MZ?
http://totalbike.hu/hirek/2012/04/06/itt_az_mz_utodja/
Teknőc
Külön, csak neked csinálok egy előőgyújtás szabályzós CDI-t. :) De csak ha elszánod magad.:) Bár a verseny szabályok....
-Könnyebb indulás, hidegen-melegen
-Hideg motornál, még kérne egy kis szivatót, a kis rángatásokat áthidalja, kigyorsítása egyenletes.
-egy clubtárs tette fel, Ő állította az előgyujtást, azt mondta így lesz jó.Nekem alul kicsit lomha lett, jobban kell forgatni egy kicsit, de ez csak megszokás kérdése.Ha nagyobb előgyuszit adnék neki, jobban menne, viszont, 4-5 ezernél kopogósabb.
Most nagyon tetszik, hogy a motor teljes fordulatszám tartományában, nincs erőkirobbanás, gyorsítása egyenletes, 90-100-as tempónál halkabb.
Soha nem deciztem a benzinnel, de mindenképp pozitívum, hogy 3-4 decivel kevesebb lett a fogyasztása.
-Melegen is nagyon stabil alapjárat.
Tudom mivel minden mindennel összefügg, így sok kisebb probléma nem biztos, hogy csak a megszakító rovására írható, de mégis látványos a különbség.
Az előgyujtásom most 2,75.Lehet próbaképp majd adok neki 3-at.
Miben tapasztalod hogy jobb?
Lehet én is felrakok egy elekronikusat annak ellenére hogy harcosan védtem a megszakítót :D
Találtam egy frankó beállítást ahol úgy húz a motor kigyorsításkor hogy egyesek szerint tuning van a gépben :D viszont ennél a beállításnál hidegen alig bírom beindítani. Talán egy izmosabb gyújtás segítene ezen a problémán.
Csak arra vigyázz, hogy ne felejtsd rajta a gyújtást mert elhalálozik, másként örökös mint a nyomorúság.
Ja hétvégén felugrott egy gyári elektronikus gyujtás.Eddig csak pozitív tapasztalatok, nekem nagyon bejött.
Láncot is csak azért cseréltem, mert volt otthon új, a régi is tökéletes még, csak nem ismertem az előéletét.(nemrég vettem a tz-t)Szóval majd összekopik osztjóvan!:D
Éppen lehet az is amit mondtak, hogy nincs egy vonalban, de ezt azért vetném el, mert csak csere után jelentkezett, de egy ellenőrzést megér.
Az új lánc alapból kicsit zajosabb lehet amíg be nem járatódik, de akkor előre is így kéne tennie.
Pedig a kopott fogaskerék szokott ilyen lenni.
Nem lehet, hogy a kinyúlt lánc 3000Km alatt kicsit megdolgozta a hátsó fogaskereket, az új lánc meg most nem jól fut rajta?
Persze az utánagyártás is képes csodákra, lehet hogy gyárilag ilyen.
Ha nem töri a láncgörgőket én sem foglalkoznék vele, majd összekopik, ha akar.
Hát, pont ez a fogyasztói társadalom lényege, amíg nem tudtad, hogy van olyan, boldogan éltél nélküle! :-D
A hátsó lánckerékben van vagy 3000km.Mondjuk az is az az igazi semmirevaló.Lényeg, hogy nem foglalkozom akkor vele, jó így még...:)
nézted a nagy lánckereket? valószínűleg cápauszony formára kopott, ha menet közben nem zörög, akkor ráérsz cserélni a következő lánccserénél. A gond akkor van amikor annyira bemaródik, hogy elakad a visszahajlásnál. Azért zörög, de ahogy nyúlik a lánc ez a jelenség csökken...ja és gyorsabban használódik a lánc ettől.
Hát igen,ez az átkozott után gyártott alkatrészek. Általában lánc szett cserénél komplett jó állapotút szoktam keresni.
Annyi előnyöm van,hogy TS 125/150-hez könnyebb bontott jó állapotú alkatrészeket találni.
Nekem is csendesült már, szerintem ez is egy tipikus eset az utángyártott alkatrészek méretazonosságáról...
Amilyen kislenckereket feltettem, az is gyönyörű kidolgozás volt, reszelővel szebb fogárkot reszeltem volna.
Én olyanra tippelnék hogy nincs egyvonalban a 2 lánckerék, de am a probléma nálam is megvan, hátrafele vmiért kattog. De megy, szal nem bántom :)
Nekem is csinálta ezt egy pár napig,de már abbahagyta a hülyeségét.
Sziasztok!
Van egy olyan gondom, hogy az Etz-n cseréltem kislánckereket, és láncot, a kislánckereket nyomatékra lehúztam, a hátsó kerék középen, lánc normálisan spanolva.Ha tolom a motort hátra, akkor néha kattan egyet a lánc, meg mintha szárazon menne(lánc le van ápolva).
Ha előre fele meghajtom, csendes, menet közben sincs gond, szépen fut, sztenderen sincs hangja.Foglalkozzak a jelenséggel?
Csere óta 300km-t ment és már egyre kevésbé van hangja hátrafelé.
Köszönöm a segítséget, így már sikerült összeraknom, most rendes a fékhatás és még nem visít a fék, jó lenne ha még egy jó darabig így is maradna.:)
Én is most cseréltem a szimeringeket. IFA-boltban vettem KTT (fekete,Magyar gyártmány) . Nekem egy volt a fontos,hogy ne HUBER (zöld) szimering legyen.
Ok, akkor megvan a félreértés.
Ebben így kiegyezhetünk :)
Amíg Waresz fel nem hozta én nem is tudtam hogy létezik viton mégis boldog volt az életem :)
És amióta tudom hogy létezik, próbáltam kérni de vagy iszonyat ára volt, vagy csak pislogtak hogy minek az nekem, és rendelésre, annyira meg soha nem izgatott, mert tökéletesen működik a normál is.
Annyi hogy én beáztatom egy éjjszakára váltó olajba, ez drasztikusan növeli az élettartamát mindenfajta szimmeringnek.
Akkor megvan a hiba, nem tudtam, hogy itt felhördülés van! :-D
Neked esni meg végképp nem akartam, biztos félreérthetően fogalmaztam.
Én csak azon lepődtem meg, hogy ha valami műszaki specifikáció szerint jobb és az én tapasztalatom is az, hogy nem kell vele foglalkozni, mert simán kibírja az MZ főtengely élettartamát, (Vagy többet, de felújításnál úgyis cserélem.) akkor miért demagóg és miért hitvita, hogy szerintem az jobb.
Fátylat rá!
A lényeg csak annyi, hogy régen szoptam főtengelyszimeringgel az út szélén, ma meg már nem veszek gagyi szimeringet bármilyen anyagból is legyen az! :-D
NEm kell nagyon görcsölni a speciális zsírral. Fékfolyadékkal megkened a hengert, tömítést meg a dugattyút is, azzal is össze lehet rakni.
Vízálló gépzsírt (1800 forint egy doboz) én csak kívülre szoktam tenni, a dugattyú oldalára, miután belekapott a tömítő gyűrűbe, így nem keveredik a fékfolyadékkal, ahol ki tudja mit művelne. Ennek az a lényege, hogy a tömítés feletti rész nem fog megszorulni, nem megy bele a szennyeződés, és sokáig jó kenése lesz. Persze porvédő kell rá de így tovább jó lesz a fék.
Ha veszel karmantyút, akkor vegyél kapásból 4-et, mert előfordul hogy becsípődik, vagy csak simán nem kielégítő a minősége, akkor meg kuka. Ja és porvédőt is cserélj.
Ha minden jó akkor két ujjal szimmetrikusan nyomva egy mozdulattal becuppan a helyére.
Bocs de te estél nekem, én csak védem az álláspontomat.
Én leírtam a tapasztalataimat, de mintha meg sem hallanád fújod tovább szóról szóra ugyan azt.
Első demagógia:
"A zöld Huber az tömít rendesen, viszont puha mint a takony. (Azért tömít jól)
Igen hamar képes olyan szinten elfogyni, hogy az ajkakból csak a rugó marad."
Második:
"Van még a fekete kő kemény fajta, ami a benzintől tovább keményedik. Ez nem túl jól tömít, de örök darab. A gond akkor van, amikor cserélni kell és kiderül, hogy vágott egy nútot a főtengelybe. Az szívás..."
Harmadik:
"A VITON az egyedüli anyag ami oda való, ezen kár vitatkozni."
Abban egyetértünk hogy a viton a jobb, hiszen ez műszaki tény. Azt is elfogadom hogy azt ajánlja a katalógus meg szimmeringes szakember, hiszen ez is tény, és szigórúan vett műszaki specifikációba az NBR éppen hogy csak belefér.
Azonban ha nekem esel, hogy csak viton, meg a NBR szar, fos, kuka, és gány, akkor igenis meg fogom védeni az állításomat, mivel az én és még elég sok ember tapasztalata nem támasztja alá azt a hisztit amit a viton körül gerjesztenek.
Egyébként meg is lepődtem, mert te nem szoktál ilyen felhördülésekben részt venni, és inkább a korrekt és toleráns vélemény nyilvánítás jellemző rád.
Akkor meg is van az eltérő tapasztalat oka.
Nálam 10 év az 150-200 ekm.
Ami 4-5 komplett MZ felújítás, nemhogy egy szimeringcsere! :-D
Jól van, vegyél Vitont oszt le van szarva... Nekem már 10 éve megy a motor traktorosboltban vett NEM 2500 ft-os szimmeringekkel...De VITON tuti jobb! Na kész. Téma lezárva.
Köszönöm, valóban szárazon próbáltam, valószínűleg ez lehet a baj. Este még sikerült szétbontanom és kitisztítanom rendesen, a tömítések nincsenek túl jó állapotban, munka után megpróbálok újakat szerezni hozzá. Ha ilyen speciális zsírt nem tudok szerezni megteszi a normál gépzsír is vagy mindenképpen a finomabb kellene? Illetve mennyire szabad erőltetni ha így sem menne a helyére, kézzel visszanyomhatónak kelle lennie?
Elnézést, ha túl evidens dolgokat kérdezek, eddig még nem csináltam ilyet.
Kezd ez a fórum is olyan lenni, hogy ír az ember valami ártatlan dolgot, erre valakik teljesen rápörög.
Nem értem mi ebben a demagóg hülyeség, ez a tapasztalatom, neked meg más. Megjegyzem én nem akarlak meggyőzni, úgyhogy kicsit fölösleges is ez a téma, leírtam én a véleményem, hátha segít valakinek, te is leírtad te a véleményed.
Szóval, ezt a demagóg hülyeség részét kikérem magamnak.
Egyébként örülj neki, hogy nincs ilyen tapasztalatod, mert nekem már volt bajom a szimeringgel, ezért én csak vitont teszek bele, mert azzal viszont még nem volt. Mint írtam, mindenki más, meg azt tesz bele amit akar!
Úgyhogy részemről ez nem hogy hitvita, sőt, nem is vita. Megosztottam tapasztalataimat, ennyi.
Én úgysem fogok noname olcsó szimeringet tenni bele, mert valakinek bevált, igaz, hogy én már beszoptam vele egyszer. És más sem fog sokszor annyit fizetni a szimeringért, mikor neki bevállt az olcsó. Ez nem hit, hanem tapasztalat kérdése.
Az ár az nem pont így igaz, 800 Ft-ért is láttam noname viton szimeringet. A 2500Ft/db az például a prox.
Csak én a márka nélkülit is kerülöm, mert találkoztam már pontatlannal (Szorul a házban/túl laza illesztésű). is.
Azt hiszem részemről így kerek a történet, úgyhogy téma lezárva.
Különben amit linkeltél az kb. egy olajkályha, vagy olaj kazán ellátására való. Ott valóban így gázosítják el az üzemanyagot, és a beszívott levegőt is előmelegítik.
Ha elakad akkor nyilván.
Mondjuk becsípted a karmantyút, vagy nem nyomtad elég szimmetrikusan és beszorult, vagy szennyeződés került bele, vagy szárazon akartad összerakni.
Van spéci zsír amivel meg kell kenni összerakás előtt, de ha nincs ilyened, megteszi az is hogy minden tocsog a fékolajban, bár az nem olyan jó kenőanyag, ja és patika tisztának kell lenni mindennek a fék összerakásakor.
És úgy gondolod ha felforalod a benzint, akkor nem kell pontosan adagolni az üzemállapotoknak megfelelően?
Erre találták ki az injektort.
Én leírtam neked, de nem figyelsz.
És nem is vizeztem.
Az üzemanyag forralással való párologtatása hülyeség. Ez nem javítja a hatásfokot. A benzin magától is elpárolog a porlasztóban, főleg ha meleg a motor. Ráadásul ha melegíted a beszívott levegőt azzal tovább romlik eleve a hatásfok, mert rontja a sűríthetőséget, márpedig a motor és égés hatásfokát a sűrítés mértéke határozza meg. Ezért olyan jók a diesel motorok, mert jóval nagyobb lehet a sűrítés mint a benzinesnél.
Ezzel csak az a gond hogy demagóg hülyeség, de már leírtam miért, amit meg sem hallasz, ezért hitvita.
Amit én találtam leírást ott mindkettő anyag olaj és benzin álló. A viton magasabb hőmérsékletet bír, és saválló, ezért magasabb fordulatra ajánlják, de én aki 6000 alá soha nem engedem a TS-t SOHA ismétlem SOOOOHAAAAAA!!!!!! nem álltam meg szimmering hiba miatt, amikor fúrom, cserélem. Ennyi. NEm kopik, nem maródik be, nem oldódik fel a benzinben. 30 év alatt kicsit bekeményedett valóban.
Lefotózza neked hogy néz ki egy lestrapált szimering nálam? Éppen van egy ilyen szétszedett blokk a pincémben.
És 5000 forint? Komolyan? fele ennyiért a legtutibb teflonosat rakom bele, ami 1000* jobb mint a viton.
velük az a helyzet, hogy elég sok minden van az oldalon, de raktáron már nincs ennyi minden, nekem pl. nem küldtek se gyertyát, se 17es lánckereket.
A minőség szerintem átlagos náluk, bár a kipu könyökök általában jók az után gyártottak is.
Sziasztok!
Nyikorgós tárcsaféket szerelek az etz-n. A féknyerget szétszedtem, a munkahengereket átjárattam, most mozognak szépen, de az összereléssel nem boldogulok. A olajat leengedtgem, de a két hengert nem tudom annyira visszanyomni, hogy beférjen a két fékpofa. Én szúrok el valamit, vagy van valami trükkje az összerakásnak?
Szia!
Ehhez mit szólsz?
http://webmotors.hu/spl/254748,3/ETZ_251
Vásároltam már tőlünk,
persze kis ts alkatrészt.
De nagyon jó véleménnyel vagyok róluk!
Olcsó árak és nagyon jó volt a kapcsolattartás is.
Én ajánlom, nekem nagyon bevált.
Teknőc
Valakinak van valamilyen tapasztalata a http://e-motorparts.addel.hu oldallal kapcsolatban? Kipufogó dobot és könyökcsövet akarok venni a 251-es etz-mre és szeretném tudni hogy valamennyire azért minőségi cuccokat árulnak-e itt.
Akkor most örülj, mert szerdától 451-ért fogod látni...
Lehet, hogy így van de én nem tapasztaltam az általad említett simmering problémákat. Az elmúlt 40 évben még soha nem volt a motor(jaim)ban semmilyen "extra" simmering, soha nem volt gondom velük.
Nem mondtam,hogy a porlasztó tökéletes (semmi sem az)azt viszont állítom, hogy jobb bármelyik gázosítónál, nem véletlenül szorította ki tejesen.
A porlasztó előnye, hogy viszonylag egyszerű, és üzembiztos.
Ez a hátránya is. Gazdaságosra karburálva gyorsítószivattyú nélküli karbival kevésbé gyorsul. Illetve melegre karburálva hidegen elszegényedik. Egy adott üzemállapothoz közel jó.
A Ladán is látszik az Econ műszeren, hidegen más a vákuum, és zonos gázállásra nem megy akkora sebességgela gép, mint melegben. meleg motorral. Sokat számít az előgyújtás is.
Látom, kár volt felrakni...
443Ft-ért láttam ma a benzint a kúton. :-((((((
Ha így lenne akkor a porlasztó soha nem vált volna hosszú évtizedekre egyeduralkodóvá, nem lesz tökéletesebb az égés, söt.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|