:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Ha a blokk szerkezetileg nem sérült, akkor zsírtalanítás után fémhez való epoxival meg lehet ragasztani ideiglenesen. A korrekt megoldás azonban az, hogy szétszeded, elviszed egy aluhegesztőhöz aki vissza építi, majd új menetet kell bele fúrni, de ezt szerintem a következő generálozásra érdemes időzíteni, csak ezért én nem szedném szét.
Ma sikerült mennem egy kört a /1es TSsel :D Namost azzal van egy olyan probléma hogy az olajleeresztő luk a menetre merőlegesen el van repedve. Menet még jó, csak azon a repedésen könnyezik, oda mit lehetne tenni esetleg? Soudalt próbáltam, de az amíg nem köt meg addig oldja az olaj, ma is észrevettem h csöpög, pedig elvileg le volt eresztve belőle :D
Na ezért nem hiszek én senkinek alapból, ha diagnosztikáról van szó :)
Biztos emlékeztek a Gyaloggalopp fanyulas jelenetére. A király közli a tervet a vár ostromakor. Csináljanak egy nagy fanyulat. Megcsinálják. Az ellenség be is viszi a várba. Erre jön a kérdés kint a vár előtt. Most mi következik? Hát kimászunk a nyúlból és meglepjük őket.
Offnak tűnik a dolog, de talán rávilágít hogy elég egy pici dolgot figyelmen kívül hagyni, egy lényegtelen lépést kifelejteni. :D
Mindenkivel előfordulhat ilyesmi.
Hidd el több ilyen eset van mint gondolnád, és nem csak amatőrökkel.
Kedvenc történetem amikor ügyfél felhív hogy nem megy a nyomtató. Kérdezősködök, válaszol, végül úgy ítéltem meg hogy nincs bedugva a nyomtató. Rákérdezek, megsértődik hogy hülyének nézem, stb. Hát jó. Kisétálok, benézek a nyomtató mögé...majd bedugtam és elkezdte nyomtatni az addig kiküldött összes tesztoldat azonnal :))))
Ja, kinyomta a folytást :))
Hát ez pont logikus hibakeresés.
Tünet>következtetés>ellenőrzés>megoldás.
AZ lenne nem logikus, ha füstöl a féked, és kicseréled az akkut.
Egyik bekezdésen jót nevettem, emberünk remélhetőleg nem Pannónián nőtt fel és hátrafele forgatva állította be az utógyújtást :D
Mit akarok viszont, 4 elég erős (hátul lángcsóvával kísért) robbanás a kipufogóban lehet tisztító hatású? Azóta alapjáraton magasabb fordulaton pörög pedig karbihoz hozzá se nyúltam. :D
Ja hogy te nem lánckerékről beszélsz :)))))
Nem értettem miért olyan nagy dolog egy lánckerék vásárlása :)
Új heidi többe kerül mint 6000forint.
Szóval csak azért megérheti ha jó állapotú.
Nem a 251-es hátsó kereke volt 16"-os gyárilag?
Ha csak előre teszel kicsi kereket akkor hülyén fogsz kinézni és a kormány geomeria annyira meredek lesz, hogy jó ha nem szitál be a kormány.
Elvileg az első keréken egy új heidenau van, tárcsával adja 6000-ért.Annak van valami előnye ha csak elől van 16-os, vagy az is pénzkidobás?
Gumi csere előtt állok, ezért alakult ez a lehetőség...
Leírok egy hibát amit nem a logikus hibakereséssel oldottam meg.:D
Megyek az etzvel, elkezd erőtlenedni, füstölni. Először a harmadikban nem akar húzni, majd másodikban. Aztán egyesben vánszorogtam vissza a még fenmaradó kétháromszáz métert a parkolóig.
Gondoltam, megint kicsavarodott a csatos karbi segédfúvókát lezáró csavarja. Aztán rájöttem másodpercek alatt hogy az nem okoz fokozatos romlást. Később a tűszelep fenakadást is kizártam gyorsan, még a gyújtás kizárására is volt időm. Karbiban lévő dugulást is elvetettem, mert az nem füstöl. A szívatót is kizártam, az se okoz fokozatos hibát. Még pár apróság átgondolására is futotta az időmből. A kipuffnál tartottam éppen amikor megérkeztem. Megálltam, majd mivel nem volt tökéletes pozícióban a motor toltam rajta egy kicsit. azaz toltam volna. Ugyanis az első fékem állt be , de nagyon.
Ennyit a nagy eszemmel elvégzett tudományos hibakeresésemről. :D
Ezután jött a máshol már leírt igen szakszerű rábeszélése a féknek hogy hagyja el a helyét. Ezután a már szintén leírt tömegközlekedés következett a szakszerűen eltört fékpofa kicseréléséért.
Szóval vannak itt a fórumon igen tehetséges emberek is. :D
Lehet hogy a szívató nem tömít rendesen, és mindig szívat, a motort is meg téged is, :D
Füsttel mi a helyzet?, azzal is könnyen elárulja magát a probléma, ha füstöl mint állat és hajtómű olaj szaga van, akkor értelemszerűen a váltóból szívja az olajat, nálam is volt hasonló, igaz én így használtam vagy két hétig, a végén már csak 60at tudott menni. :D
Esetleg légszűrő nélkül próbáltad már?
Üdv köztünk!
Te sem tudod mi az a logikus hibakaresés mi? :)))) Csak úgy találomra próbálkozol.
Első körön. Tűszelepet cseréltél? Lehetséges hogy csak szerintem simán fennakad az úszó és megfullad a motor.
-Szívatónak mi köze a fordulathoz? Semmi. Csutka gáznál kb. annyi a hatása mintha egy vitorlás hajót kézi legyezővel akarnál elindítani.
-henger fúrásnak megint csak nincs köze hozzá. Sőt egy jó kis szétkopott hengert sokkal jobban lehet forgatni. Csak indulni fog nehezen, meg a fogyasztása rossz.
-A szimeringnek lehet köze hozzá, az nem baj hogy cseréltél, de nem nyomja vissza a benzint a légszűr felé az sem.
-ha nem úszó/tűszelep hiba, akkor nyilvánvalóan nyomás marad a forgattyúsházban
a.) ami lehet utógyújtás miatt, ez a fordulat limitet is meg magyarázhatja
b.)el van dugulva a kipufogód.
Bocs a feltételezést, de ahogy Dr. House is mindig mondja, megtanultam hogy szó szerint senki szavában ne bízzak, ha hibameghatározásról van szó, csak a saját ellenőrzésemben.
Szóval a kérdés hogy a gyújtást biztos megfelelő irányba állítottad? 3mm előgyújtás és nem 3mm utógyújtás?
Vagy mondjuk nem szikrázik máshol is?
Másik kérdés hogy próbáltad levett kipufogóval beindítani?
Ja és ha már levetted a kipufogót, világíts bele a kipufogó csonkba, a dugó alsó állásánál. Az ablak alsó peremének kb. egy vonalban kell lenni a dugó tetejével. Láttam már olyat hogy 5mm-es rés volt a kipufogóban a korom lerakódás miatt (fáradt olajat használt a 2T olaj helyett) és a tulaj nem értette miért nem megy a motor.
Sok sikert, és jelentsed mire jutottál!
Kapálást úgy értem, hogy ha terepre akarsz menni, vagy városban a fagyizó előtt gyorsulgatni, egykerekezni, mert jó nagy nyomatékot ad a hátsó kerékre, és kis sebességeknél úgy tűnik erős motor az ETZ :D
Pl. Bábolnai futamon volt egy srác, aki 16-ost használt, és én is mentem már 16-ossal, de én már a 17-essel is alig bírom a földön tartani az elejét, ráadásul kigyorsításkor volt párszor olyan, hogy megelőztem az ellenfelem, majd nagyobb sebességnél elhúzott mellettem mert egyszerűen szétforogta magát a motor, adott helyzetben a váltás pedig a küzdelem feladását jelentheti, a pár tized másodpercre kieső tolóerő miatt :)
Ugye végáttétel módosításnál különböző szempontok lehetnek.
-Az utolsó fokozatban végsebesség maximalizálása, vagy éppen a nyomatékluk kiküszöbölése.
-Adott tempó mellett a fordulatszám, ezzel pedig a fogyasztás optimalizálása.
-Versenyen pedig úgy állítjuk, hogy adott személy vezetési stílusa mellet, a kanyarban és kigyorsításoknál optimálisabb áttétel arány legyen, a motor nyomatékgörbéjének megfelelő része kerüljön a pálya megfelelő szakaszára. Kigyorsításnál, pl, nehogy azt hidd hogy valami finom gázkezelést produkálok. Ismerem a félgázt, és a csutkagázt. Viszont olyan fordulaton van a motor ahol még nincs nyomatéka, ráhúzom a gázt és ahogy gyorsulok és jön az egyenes úgy ébred a nyomaték, és amikor kirobban a teljesítmény, akkor már egyenesben kell lenni, különben esek. Na itt ha rossz az áttétel, akkor félgázról később húzhatom a csutkát, vagy nyomaték csúcsnál vissza kell engedni a csutkát, ami időveszteség.
Hello!
Új vagyok a fórumon, lenne egy kérdésem mert teljesen tanácstalan vagyok.A helyzet az, hogy van egy 250es ETZ-m ami eddig hibátlanul működött.De most az a tünet,hogy ha beindul szívatóval és teljes gázon sem pörög 2000 fölé a fordulat.Első lépés gyújtás állítás gyújtás jó helyzet nem változik.Észre vettem, hogy nyomja vissza benzint a légszűrő felé.Karbi szétszed tisztítás.A helyzet ugyancsak nem változik.Következő lépésben főtengely szimering csere bár ami benne volt az sem volt rossz.A helyzet nem változott, megfurattam a hengert is új dugó gyűrű.Most sem jó.Esetleg ha valakinek volt már hasonló problémája egy két ötletnek tanácsnak örülnék.Előre is köszi..
Volt egy ilyen sejtésem:))
Ha fel kell kapálni a kertet akkor jó. Túrázni rövid.
Ma belőttem 2,7-re az előgyuszit, és egyből fürgébb lett a gép, cserébe a selymes járás is elmúlt, pattogósabb, idegesebb lett a gép!:)
Az etz-n (250) 16-os első kerék hogy viselkedik?Egy időben nagy divat volt belerakni.Most tudok első, hátsót, és nagyon olcsón adná a tag.Kérdés, hogy érdemes-e érte pénzt kiadni?
Kössz mindenkinek a tanácsokat, már odáig eljutottam hogy elég keményen, de jár, szaki ismerőshöz talán nem kell tolni :)
pl. gyertya is tréfálkozhat...
üdv.: R
Úgy tűnik a leírtakból, hogy kimaradozik a gyújtás, aztán amikor éppen van, jön a kipuff-lövés...
Részletesen ellenőrizni kellene mindent és megtalálni az okot.Nekem, amikor hasonlókat produkált (TS 150) akkor kicsi volt a mexahézag és több helyen is volt (valamilyen) szikra.
Persze, sok minden más is lehet...
Hasznos munkát, üdv.: R
Nekem ugye van a /1esem is, délután berugtam, ment pöpecül, este akkor kondi meg trafó le. Kondicserére nincs válasz. Trafócserére szintén semmi, ugyanolyan. Szikra néha van, vagyis kb 5 szivatós rugás után olyat szól a kipufogó mint egy puska egy brutál lángcsóva kíséretében, miközben a megszakítóhézag meg az előgyújtás is elvileg hibátlan, nincs utógyújtásra lőve. Trafó is mind2 múlt évben vett, csak nem fél évig bírja. Aksi az most jó, indexet dudát brutál erővel működteti, 2 hónapja nem volt ilyen mikor töltőn volt :D
A trafót am mértem, az MZ hogyantovább-ban volt egy okosság, a szerint a trafó jó.
Am a motort egy istállóban tartom, még ha eső is esett oda olyan mennyiségű víz nem jut be, pláne nem a karbiba. Oda max akkor jut ha egy patkány a szomszédból átjött és direktbe belehugyozott a karbiba :D
Ha alacsony az előgyujtás, attól lesz lomhább alul a motor?Elektronikussal van ez a jelenség, enyhén lomha alul, vagyis későn indul meg.Holnap ránézek pontosan mennyi, én a 3-at vettem észre, hogy az jó neki, bár felső fordulatszám tartományba mintha kopogna egy kicsit tőle...
nemtok érte adni ilyesmit...nncs
ára?????
Nekem van egy 21 fogas, majdnem hibátlan állapotú.18-asra is csere-bere mehet.
Sziasztok!
szükségem lenne egy etz 250 20-as vagy 21-eselsőlánckerékre!
volna vkinek eladó?
bacsanyp@freemail.hu
06203548566
Én 100 körüli tempóban mentem, de óvatosan kellett lassítani, mert motorféknél mindig kilöttyent a tankból a termelődött benzin. :-DDDD
Szerintem: 50-60-as tempó kis menetellenállása találkozott a 4000/min körüli jobb hatásfokkal és az esetlegesen többet kiadó benzinkúttal.
Elméletben a nagyobb első lánckerék csökkentené a fogyasztást, de a kétütemű változó hatásfoka miatt azonos tempónál 4-ben is ugyanannyi volt a fogyasztásom, mint 5-ben, pedig 4-ben 1,25-szörösét forogja a főtengely, mint 5-ben.
Szóval rövid áttétel 14-15-ös lánckerékkel, 4000 körüli fordulatszám, 50-60km/h-s tempó tűnik a nyerőnek.
Nálam 4500/min alatt volt, a szíve csak 150-es DDR henger, minden más 125-ös!
S így értem el ezt most, még én is furcsálom, de ez van....:)))!
Teknőc
2 liter...végűlis lehetségesnek tűnik.
Simson ilyen tempóval 2 liter alatt fogyasztott nekem.
A TS-em viszont 3iternél jobban nem fogyasztott amikor még 125-öshenger volt rajta. A 150-essel már 3,5 igaz én nem is kímélem. 5000 alatt csak piros lámpánál forog :D
Inkább 60 átlaggal, volt néha 50 is, néha 70 is. De gyakorta 60-70 között.
Érdekes, mostanság 4000/min-nél
már 65 km/h-nál van.
Tehát nagyon jó a tapasztalat.
Persze, mikor Szolnokra felszaladtunk, akkor bő 90Km/h volt az utazóm.
Én mentem elsőnek, azért az neki kemény volt.
Akkor a fogyasztásom 4,8L/100km-re jött ki.
Teknőc
Lehet,...DDDD
Akkor jó a kút....;)
Ide visszatérek még..:)))
Teknőc
Mennyivel mentél 50el :) ?
Szerintem átvertek a kútnál. Több benzint adtak mint amennyit mutatott a kút :D
Képzeljétek, tegnap hogy jártam!
Bő 150 km után gondoltam megállok már tankolni, tankoláskor kiderült, hogy szűk 3L anyag fért bele.(!)
Hopplá!DDDD
Termeli a tankban a Benzint?;) DDDD
Teknőc
Hasonlóképp jártam. Előző nap 100 km után leállítottam, másnap semmi. Gyertyacsere, azóta semmi gond. Nem gondoltam volna, hogy állás közben bedöglik a gyertya.
mennyit szívtam én is ilyennel...ráadásul a csere trafó is szar volt, erre akkor jöttem rá amikor 12V-os trafót rátettem egy 12V-os akkuval (természetesen minden mást kihagytam) és pöc röff indult.
Szóval első körön a trafóra gyanakodnék.
Tekerd le a kábel kivezetésekről az összes anyát, és nézd meg trafó kivezetésnek az a vékony kábele oxidos e, vagy érintkezik e rendesen. A DDR trafónál természetesen nem így van megoldva, ott nem is szokott gond lenni, csak a tajvanin. Szerencsére én kaptam bontatlan DDR-t azóta nincs ilyen problémám.
De igazából nem csak gyújtáshiba tud ilyet okozni, de kezdjük annál.
A gyújtás nem bonyolult, különösen akkor ha megszakítós.
Kondi, megszakító, trafó, vezetékek, gyertyakábel, gyertya, akku. Ebből áll a gyújtás.
Először is amíg szárazon, kivett gyertya mellet nem ad stabil szikraözönt arra ha a testen végighúzod a megszakító vezetéket, addig ne is görcsölj máson. Én egyébként egy reszelőn szoktam végighúzni, mert az intenzívebben röcögteti a szikrát. Szóval ha erre tartós szikraözön a válasz, akkor a megszakító és kondi az esélyes, hiszen azzal hogy lehúztad kiiktattad.
Ha nincs szikraözön, vagy kimaradozik, idővel, vagy meleg trafónál, akkor a trafó, de közben másik kezedben a DMM-el megnézed mekkora fesz. jut el a megszakító vezetékre, és ha nincs meg az akkufesz, ami azért jó ha 6V környékén van álló motornál is, akkor visszakézből rámérsz az akkura is, és ha eltérés van akkor nyilván a vezetékezéssel van gond, ha nincs eltérés, akkor az akkud döglött.
Ez után zárt megszakító mellet rákapcsolt gyújtásnál rámérsz a test és a trafó 2 pontjára. Az egyiken az akkufeszt, a másikon 0V-ot kell mérned.
Ha nem az akkufeszt méred akkor az akku, és trafó közöti vezeték/gyújtás kapcsoló kurva anyját. Ha nem nulla a másik, akkor a trafó-megszakító vezeték-magszakító érintkezési hiba vonalon keresgélj.
Másik ha nem gyújtás, akkor víz ment a karburátorba és zselét alkotott a benzinben lévő ~10%-nyi etanollal az olajjal és a fúvóka réz tartalmával.
Egyszerűen hihetetlen, nem boldogulok a kisTSsel... tegnap indultam volna vele, be is indult de éreztem hogy kihagy a gyújtás, le is állt szinte azonnal utána. rogdosom, adok rá szivatót akkor a kipufogó robbant egy hatalmasat, meg aztán mégegyszer. Néztem, szikrát is csak néha ad. Azóta cseréltem: kondit, megszakítót, trafót, gyujtáson állítottam, de nincs érdemi változás, ma is csak durrant egyet a kipufogó. Tegnap előtt úgy raktam le hogy semmi baja nem volt. Mi lehet még? Az tuti hogy vmi gyujtás/elektronika sz@*t be...
http://www.google.hu/search?q=mz+ts+125+inlet++transfer+%22&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-GB:official&client=firefox-a
MZ TS 125 Repair Manual (searchable)
ftp://sweller.dynalias.org/.../mz.../mz-ts125-manual-1... - Oldal lefordítása
Nyilvános "+1" hozzáadva. Visszavonás
Fájlformátum: PDF/Adobe Acrobat
The motor-cycles of types TS 125, TS 130, ES 12511 and ES 15011 are ..... the light metal is cast. Timing in crank degrees inlet. 150" transfer. 115" outlet. 165" ...
Nem nyitja meg, mert dyn-es. Lehet, hogy a 150-115-165 a valós? Ez több, mint a kis ETZ-é...
Szerintem nem ugyanaz, a kis TZ pörgősebb, és 4200től megy igazán, lehet hogy a nehezebb kuplung miatt van, de ahogy néztük a felömlők se akkorák, már a blokkban is öblösebbek.
Na ja. Van egy ismerősöm aki kiborult a jawától. Igaz hogy hozzányúlt mert 120 kiloval tehelve csak 125öt ment és 9-10 sec alatt volt százon, bár nem tudta mit csinál, igaz hogy álszerelőhöz hordta, igaz hogy hogy még így 90 százalékban volt megbízható egy rízskályhához képest, de amiatt a hiányzó 10 százalékért biztos hogy a jawa szar konstrukciója volt a felelős.
Amúgy a szoci gépek szereléséhez valóban sok türelem kell, de még pici csendes derű sem árt. Mostanában türelmes vagyok ugyan, de nem vagyok vicces kedvemben, nem is igazi sem a jawás, sem az ETZ-s életem.
tudtommal ugyanaz. kivéve az erősebbik 150es kis tz mert annak több érték is más.
A kis TS-nek mik a vezerlesi adatai? Nem talaltam a neten, csak a kis ETZ-k vezerlesi adatait.
Általában azt rontják el az emberek, hogy olyan dolgokat akarnak megjavítani aminek semmi baja. Annyira nem értenek hozzá hogy legalább olyanra megcsinálják amilyen volt.
Másik hogy ha van is hiba, nem értik eléggé a problémát és megoldását, persze nem lesz jó, aztán jön az hogy milyen szar az MZ :)
Természetesen én is így kezdtem, nincs is ezzel baj, de igazából türelem kell hozzá, hogy az ember rájöjjön mit szúrt el, és a sokadik nekifutásra megoldja a gondot.
Nálam a TS azért elég napi használatú hétvégenként, de most komoly baja nem lehet, sztem max egy kondicsere. Szar ügy lenne, mert húsvétkor nem fogok biciklizni :D
Tegyél rá elektronikusat, az nem romlik el, ha érdekel keress meg.
Van abban valami, hogy valami ha használva akkor beáll, és semmi baja.Most nem Rád értem Gabi, nem tudom mennyit használod, csak innen jutott eszembe.
Tavaly vettem egy Etz-t dolgozni járni, mert én az Etz-t nem szeretem, innen adódik, hogy nyugodtan kint hagyom az utcán, és esőben, hóban is járok vele.
Úgy kezdtem, hogy megvettem, rá 2 napra szóltam otthon, hogy elmentem kunmadárra a 24 órás veterán versenyre.Ezt megtettem mindenféle átnézés nélkül.Hazahozott, tehát az előző tulaj jól rakta össze, üzembiztos.Október végéig beletettem 6 ezret, addig kisebb javítások voltak csak.Közben rájöttem, hogy én ezt a motort nagyon megszerettem.Elkezdtem vele foglalkozni, lefényeztem, vettem hozzá zsanna-mannát, cseréltem ezt-azt, jöttek is a kis szivatós hibák.
Ebből azt akarom kihozni, hogy az ember ne kakáljon rá a motorjára mert az se jó, de ha nagyon tökéletesre akarja az sem.A trophy jó ha hetente megy 20km-t.Na annak minden baja van ha fel kell kelnie:), ha napi használatba lenne, menne mint a doxa..:)
Örömmel nézném ha a sajátom is jó lenne, de ma kihagyott a gyujtás és durrant 2 iszonyatosat... jöhet a gyujtásellenőrzés meg esetleges kondicsere -.- Tegnap meg kutya baja, motoroztam vagy tizen km-t, álltában mi a jó ég romlik el ezeken?!
Egy kis hangulat- és mz ts felújítás:
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/mz-ts-125-delux-ujjaszuletes-43416
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/mz-ts-125-49322
Végül az igazi motorosoknak:
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/speed/minden-motorosnak-54080
Teknőc
Mz Etz 250 es alkatrészek eladók!
lámpa
váltó
állórész
hengerfej
blokk alkatrészek
gyári láncszett ami alig futott
és még sok minden más!!!
érd:ficsuraandras@gmail.com
vagy a 20/4380515 ös számon napközben bármikor!
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|