:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Ennyit a szőrszálhasogatásról;)DDDD
Ezért nem szabad, mert mindenben lehet messziről hibát találni, főleg, ha részletekkel nem vagyunk tisztában.
Teknőc
Nos, hogy 100-nál mennyit megy a fordulat nem néztem, és 100-zal, illetve 110-zel egyszer mentem, de akkor még 125-ös volt.
De nem szabad vele így menni, bő 90 volt vele mostanság a max.
Persze, azt is nézni kell, hogy te még jócskán mázsa alatt kell hogy legyél, én meg rendesen annyi vok.
Ez is óriásit jelent a kis ts-nek ám!
Általában bő 110kilóterheléssel használom, erre jön még a túrafelszerelés is.(+25 Kg)
Ha már a számok tükrében vizsgálódunk- egy jó, leendő mérnök nem csak egy számítást vesz figyelembe, mert az összes többi számítás eredője dönt.
De így igaz, a számok nem hazudnak, de egy számítás még nem igazol mindet, van mellette más számítások is...;)
Teknőc
Akkor ne legyél:)
15/48-as áttéttel van fent
- ennyit a szőrszálhasogatásról;)
4000/min-nél van 70km/h-nál.
Van nálam egykét u.n."tunning" is..DDD
Teknőc
Mit csinalsz Miskolcon? En is itt vagyok.
a számok nem hazudnak, ha 6000nél megy 100at, akkor 4200nál megy 70et...
Az nem kevés picit? Vagy GPSsel mérted?
Jó kis fogyasztás, viszont nem akarok szőrszál hasogató lenni de 4000nél 66al megy a 16/48as áttétellel.
Na ma volt az éles teszt, feljöttem vele Miskolcra, viszont a felfogatás még nem tökéletes, sajnos egy pici falsot szív, pont annyit hogy a fogyasztás 4l-re nőt kb.
Holnap lehet veszek valami ragasztó félét aztán had szóljon, még alszok rá egyet...
Az én dellortomban is olyan van.Azért is reménykedem abban, hogy a fogyasztás nem fog nőni.Jóval precízebb karburátor lévén, hiába nagyobb köbcentihez van tervezve, nem biztos, hogy a fogyasztás is nagy lesz.
Részletesebben itt:
http://fmp-motorosok.hu/component/content/article/1-friss-hirek/164-a-pici-motor-pici-tura-palicsi-to
Teknőc
Számológép szerint: 2,9764 L/100km.
Így jobb Gabi?
Ezért mondom,3L alá, de 3l,
-így szebb érték.
Teknőc
A fogyasztái adat picit érdekes "felcsúszott 3l alá, ~3 liter" :D
Képzeljétek, voltam egy kis guruláson Szombaton, Szerbiában. Ha nem szitált volna az eső, nagyon szép kis kerülés lett volna. Itt 70-es utazót nyomtam neki, így a fogyasztásom felcsúszott a 3L/100km alá, inkább ~3L lett.
Így szebb érték.
Ja, 70-nél a fordulat 4e/min volt.
A kis gép jó bírta a félnapos szitálást, én kevésbbé...DDDD
Teknőc
Ezért sírom vissza a yamaha endurócskám lyukacsos főfókatartóját. A levegő áramlástól erősen függő volt így a benya mennyisége. Alul is, felül is, középen is optimális volt a benzin-levegő arány.
nézegettem én is, viszont a phbh-ba amit találtam, az enyémbe való magas fejű alapjárati fúvóka 2600 forint.
Nem teljesen értem egyébként, mert az enyémbe nem magas fejű volt, de jól muzsikál a simson fúvókával is, amit ingyen kaptam.
Gondolkodom egy főfúvóka dözsárazáson, mert kb fél gázig tudom használni, itt olyan 85 körül megy, viszont most alul igen fasza.
Meg jó ez a szívató megoldás, ha ráhúzom fel pörög 3000re, majd oda is csinálnom kell egy bovdent, mert nyilván vékonyabb és hosszabb bowden kell bele.
Helló!
MZ oldalkocsihoz keresek fékmunkahengert!
Ja mondjuk az M6-os már 1000forint...jó drága a sárgaréz :((( mert legyártani biztos nem drágább.
Megjegyzem ennyiért érdemes vacakolni?
http://www.robogowebshop.hu/uzemanyagellato-rendszer/karburator-fofuvoka/fofuvoka-m-5-110-dellorto-porlasztohoz-i-pol3601110
Ezt legfeljebb felfúrni kell, azt vállalom :)
Értem, egyenlőre hál'Istennek nem indokolt az átfúvókázás, ugyanis a simson fúvókát egy az egybe bele lehetett tekerni, ma még be kell állítani és remélem jó lesz, ha fent nem is megy úgy, az nekem amúgy se lényeges, de ha kell a 98as főfúvókán még tudok dörzsárazni ha kell.
Ugye ha nem derült volna ki, az egyedi menet gyártás az a sok idő és szenvedés egy ilyen pici játék esztergán.
Viszont valahol nekem is van egy delortó karbim, megnézem milyen csavarból lehetne jó fúvókát csinálni. Bár az olasz ugye? Azok hála az égnek metrikus meneteket használnak többnyire, nem valami módosított köbkönyökös szabványt amit George Washington határozott meg a függetlenségi nyilatkozatban.
Elég sok macera egy darabot legyártani. Szóval ha rendesen meg akarnál fizetni akkor többe lenne mint a gyári :)))
Viszont ha találsz olyan csavart aminek jó a menete és betekerhető a fúvóka helyére, abból 5perc alatt lehet fúvókát csinálni.
Jó lenne sárgarézből, de acél megmunkálás sem probléma, csak az könnyebben belerohad.
Ilyet esetleg csinálnál nekem is ha úgy alakul? :D természetesen kifizetném az anyagot meg a munka díjat. :D
Ja a tapasztaltok:
Egész jó a karbi alulra sok egy picit a benzin, de ha lesz egy kisebb fúvóka majd holnap kipróbálom.
Fordulaton különben elég jól megy, bár a felfogatás nem tökéletes, szív egy pici falsot amit főleg 5000 felett érezni, viszont 3200től 5000ig nagyon szépen muzsikál, egyenlőre megérte a karbi a 4000 forintot.
Az a helyzet, hogy nem igazán, bár nálam az alapjáratiba bele lehet tekerni az MZ fúvókát, ami jó mert nem sokkal tér el a menet, szóval most újabb fajta simson karbi alapjárati fúvóka megy majd bele ami csak 35ös.
Még szerencse hogy van jókis esztergám, meg fúróim 0,05mm lépcsővel, szóval delortó bekaphatja :D
Ismerős a helyzet:)Lehet a dellortonál ezzel próbálkozok, mert nem szabvány fúvókák.Most a főfúvóka méret 290!:)
(anno Trabanthoz állítva)
Másik, hogy régen úgy próbálgattuk a dolgot, hogy vékony rézdrótot dugtunk át a fúvókán. Vannak század miliméteres rézdrótok is, szóval elég finoman lehet állítani így. Aztán amikor tudjuk az átmérőt lehet cseréni rendesre.
Szabvány fúvóka nem megy bele?
Azért egy átfúvókázás se olcsó, egy főfúvóka pl. 800-1000 forint körül van, aztán még jön a többi, meg a próbálgatások, stb.
Szerencsére nekem a főfúvóka nem túl nagy 98 körül van, viszont az alapjárati szerintem sok lesz, 52es van benne plusz még van a segéd fuvi az is 25 körül van, mert ebben a karbiban az alapjárati benzint állítom az alapjárati csavarral, nem a levegőt, van mellette egy másik lyuk is de az le van vakolva, nem tudom mi szerepe lehet.
Biztosan jo lesz a kenese a 10 literes fogyasztas mellett. :-)
Nekem is van egy 34-es dellorto, már régóta tervezem, hogy felteszem rá próbaképp, csak még le kéne fúvókáznom:)
Mondjuk szerintem akkor is nagy lesz egy 250-nek a 34-es...
Üdvözletem!
Megosztanék egy tapasztalatot, kipufogó ügyben.
Történt még az ünnepek előtt, hogy a gép szimeringes lett a váltó felől ismét. Gondoltam ennek a fele se tréfa, mert nem szoktuk 4000 km-ként szimeringezni.Sajnos 2 hetet kellett még így járnom vele.
Vettem Koyo csapágyat és kék színű szimeringet, elő vettem a csapágyragasztót, összeragasztottam mindent, csapágyat főtengellyel csapágyházzal, nyilván közbe szétesett a váltó, szét húzattam, majd össze is ugyan úgy,(a koros csapágyragasztó bazi gyorsan szárad, ez a két művelet kb. egy óra volt).
No de nem is ez a lényeg... a lényeg hogy a gép, szét szedés előtt 60nal tudott száguldani, ami szét szedés után már elérte olykor a 75-t is, nos ezzel nem voltam teljesen elégedett, mert a motor már nem füstölt, viszont kiváló domborzat, és széljárás érzékelővé változott.Ezen kívül roppant kellemetlenül éreztem magam mikor a 37-sen egy kamionos, dombnak fel is bevállalta az előzésemet.
Gondolkodtam, hogy mi lehet a baj, tettem bele a 97es fúvóka helyett egy általam kb. 100asra dörzsárazotatt, sokat nem változott, adtam neki az Aldi előtt még egy kis előgyújtást, ugyanúgy semmi, nagyobb terhelésre rendre becsörög... nem értettem.
Hallgatom a kipufogót, szerintem elég hangos, bár ez az ETZ kipu azért nem egy lopakodó, de kezdett gyanússá válni. Fogtam kiégettem könyökkel együtt, közbe apa mondta, hogy ez csak gáz pocsékolás, és tényleg alig jött ki belőle valami, bár a könyök le volt rakódva rendesen.
Estére összeraktam, gondoltam mos jól kitaposom a szemét, ha beciripel, ha nem...
Húzom neki hidegen...gyááá ez nagyon lép, kipróbálok egy izomból gyorsulást álló helyből: 1be 30, 2be 50, 3ba 70, 4be 90...ejj mondom vissza tértek a lovak, de azért kipróbáltam még vagy kétszer, hogy biztos-e.
Szóval most örülés van, és csodálkozás is, mert vissza tért a hangja, és az ereje, viszont a koksz meg nem volt számottevő...lehet pont valami kis résbe ült be az a kevés is ami benne volt.
Holnap még kipróbálom a frissen vett dellorto phbl 26os karbival, kíváncsi leszek rá...lesz fogyasztás ezerrel...
Már nem etz. Mármint főfékhenger. Gimerica, vagy mi a rák.
Csak kar nélkül kaptam. Ezért faragtam bele etz kart. Lehet hogy lecserélem valami robi karra, ha látok a bontóban. Csak kell a motor hogy elmenjek a bontóba.
Nem is mondtam még hogy barna a féktárcsám mióta beégett. Ilyent még nem láttam. Nem kékes, nem rozsaszines, hanem sötétbarna. Ilyen ötvözetet még nem láttam. Olyan mintha belesült volna valami a felületbe, pedig semmi nem volt rajta. De legalább nem görbült meg, nem repedt el amikor kihült.
Még az is elképzelhető hogy eltörik. Borzalmasan silányak. Én kettőt törtem el az első fékezéskor, mire egy jót találtam...szerencsére már Yamaha kell rá, az meg megbízható.
Kezd elegem lenni magamból is, az etzből is. Embertelenül hosszú időt eltököltem a fékkel. Nagy nehezen szétnyomtam a pofákat annyira hogy beférjen közéjök a tárcsa. Felcsavarozom a nyerget a helyére, megint szorul. Leszedem, feszegetés, vissza. A csavarok meghúzására megint szorul. Elgondolkozom hosszasan hogy valósszínüleg eltorzult valahogy a nyereg. De hogyan, és miért nem látom?
Pár óra után rájöttem, olyan hosszű a csavar hogyha alátét nélkül csavarom be, beleér a tárcsába.
Elkezdek örüni hogy ugyan sokat dolgoztam feleslegesen a hülyeségem miatt, de legalább működik végre. Huzogatom egy darabig a kart, szépen felkeményedik. De az ürdog nem alszik, nyomogatom tovább, mert a multkor is csak egy idő után ragadt rá a tárcsára a betét. Mint ahogy most is. Fél le, további járatása a pogácsának. Fék vissza, megint befog egy idő után. Reszelek a fékkaron hogy kijjebb tudjon jönni a dugattyú. A hiba végre megszűnik. A karral ez volt a második szívásom. amikor belereszeltem az etz kart, először annyira sem tudott kijönni a dugattyú hogy felkeményedjen a fék. Utána pedig csak annyira jött ki hogy keményedett a fék, de be is fogott. Most fél óra huzogatás után is működik. várom mit fog kitalálni még. eltörik a kar? Letörik a tárcsa? Valami biztos lesz, nehogy a jawával tudjak foglalkozni.
Véleményem? Anyagi gondok, mert a nagyobbik drágaságra láncot is kéne venni (láncfelszítő mind2 oldalon koppig ki van tekerve, és még így is laza szerintem a lánc), meg pár apróság. Papiroztatás meg mondom CSAK a régi rendszáma van meg, forgalmi után még nyomoznom kell. És ha meg is lenne akkor először a vázat kéne lefújni, mert az bizony pár helyen elég rozsdás, csak ugye nem láccik a tanktól meg a videón is főleg a szebbik oldalát mutattam. Papiroztatás költségeit nem is merem számolni, 40 minimum. Tükröt is vettem már rá, mert ha 1-2szer megyek is vele illegálban akkor ne amiatt kapcsoljanak már le...
Lánykát meg inkább hagyjuk, most húsvétkor is az égiek (meg a TS) se akarta hogy egyhez eljussak :S Fura véletlen ugye? Elromlik szombaton, és kedden délelőtt ugyanolyan rejtélyesen meg is javul amikor a gyujtáskapcsolófedelet babráltam :D
Akkor már csak a papírozás,rendszám,műszaki,oszt a lánykát is kényelmesen hozhatod a túrára.... ;) :))))!
A kicsivel meg lehet mindenfelé partizánkodni egyedül! DDDDDD
Erről jut eszembe, ha Szombat, s nem lesz túlesős, megyek Palicsra, Magyarkanizsára, Törökkanizsára...
Remélem, ez most összejön..
Véleményed?
Teknőc
Régi rendszáma van meg csak... rendőr elkap akkor én lennék a nap sztárja :D
Legalább jogsim az van rá.
Mennyire van oda? Azért ez nem bicikli. Küllővel nem lehet a helyére húzatni ha gyűrött a felni.
Tehát küllő kifűz, leggyakrabban flexxel mert be vannak rohadva a régi csavarok.
Meggörgőzik na itt egy kisebb vagyon.
Új küllő garnitúra ami a másik vagyon vagy mérethibás vacakot kapsz amiért szétfurkálják a felnidet.
A befűzés és centrírozás pedig pár ezer forint szokott lenni. És ha meglátod hogy mennyibe kerül egy új felni máris rájössz hogy vagy megtanulod magadnak kikalapálni és máskor jobban vigyázol rá, vagy veszel 5 használtat hátha az egyik nem lesz szétverve, vagy jó az így neked ahogy van :D
Jó a gép, gratula,(Főleg!) hogy sk.-leg te raktad össze.Jónak tűnik, fürgének, erősnek tűnik a vidiben. Nagyon szép!
Tényleg, jövőhéten ezzel jössz a kiskunsági dombságba szétnézni?
Nekem gyengém volt mindig is a Ts, tudod
;) :)))))!
Teknőc
Szevasztok!
Tud valaki olyan emberkét Baranyában, aki ért a motorkerék centírozáshoz és nem horror áron dolgozik?Etz hátsó kerekem kicsit oda van...
Vélemény? Szerintem nem rossz ahoz képest hogy 20 évet állt. Csak az a fránya olajfolyás néhol.
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/20ev-utan-ismet-utcan-102538
Szép gép az tuti :D Azért nemtom néztétek-e a részletes listát hogy TS is rengeteg van ám...
Azért jó érzés, hogy valakinek a sok mz kép közül pont az enyém lett a legszimpatikusabb.
Akkor ezért volt gyanús a motor és környéke is, mondom a gép, a kép, a környék ismerős, mintha láttam ezt már....;) :))))!
Teknőc
Hát ez meg az én Trophym!:)
http://www.motorrevu.hu/hirek/itthon_az_mz_a_leggyakoribb_veteran
A 250essel csak annyi hogy a kuplung össze volt rohadva.
A kicsivel meg igazából gőzöm sincs :D Cseréltem megszakítót kondit, meg másnap vettem egy új gyújtáskapcsoló fedelet, akkor babráltam a vezetékeket picit a lámpafejben, és szaki ismerőshöz már lábon el tudtam vinni.... egyszóval érdekes :D
Amúgy mi volt a gond?
Én is szívok. Hondám 1-2 év utcán állás után valahogy most nem akart beindulni. Hiába jártattam ki, maradt annyi, hogy a benzin belerohadt a karburátorba és beállt az egész, meg eldugult minden létező fúvóka pedig nincs benne kevés.
Karburátorról annyit hogy nem egy MZ bonyolultságú :)
Csak a szívató rendszer összerakásával fél napot elcsesztem, pedig fotót is csináltam szétszedés előtt és nem először rakom már össze.
A 3 napos mosogatást és trutyi sikálást leszámítva, egyszerűen elképesztő ez a Honda. A motorban már minimum 100000km van, de a karburátor még mindig olyan mint az óramű....persze miután kivakartam a szarból.
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.274250462657326.65324.100002171242459&type=3&l=4f366a5691
Ha a blokk szerkezetileg nem sérült, akkor zsírtalanítás után fémhez való epoxival meg lehet ragasztani ideiglenesen. A korrekt megoldás azonban az, hogy szétszeded, elviszed egy aluhegesztőhöz aki vissza építi, majd új menetet kell bele fúrni, de ezt szerintem a következő generálozásra érdemes időzíteni, csak ezért én nem szedném szét.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|