:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
őőő, ccm növeléssel a nyomaték biztosan növekszik, fordulat meg miért is csökkenne? elhanyagolható a dugattyú átmérő növekedése, akkora plusz tömeg nincs, vezérlés nem változik.
Nekem pont annyit forog mint korábban, de erősebb. Vagyis a teljesítmény is növekedett, így 15 helyett 16-os lánckerékkel járok mert úgy van azonos vonóerő, de nagyobb végsebesség és kevésbé forgatott motor.
Fogyasztás... ne higgy el mindent ;))) nekem 3,5-4,5között fogyaszt a TS gázkar állástól függően. 5 litert mondjuk elég soknak gondolom, annyit szerintem a 250-esem fogyaszt verseny közben :D
15-ös lánckerékkel nekem is úgy van, hogy a sebesség az a fordulatszám 3/2-e.
Azaz 4000-nél 60, 6000-nél 90. Ezért raktam rá 16-ost, mert 6000felett már fájdalmas hajtani tartósan, de így kényelmesen bírja a 6000-et és megy egy normális tempót.
Másik hogy tényleg halál pontatlan az óra, szóval azon összeveszni, hogy mit mutat....
Leginkább csak a vezetőnek tájékoztató az, nem hiteles adat.
Nekem van ez a vastag gumikarika, azt szoktam markolászni a TV előtt ;-)))))))
Komolyabban. Ha nehezebb behúzni, akkor ott nyilván valami szorul. hiszen feltételezem a rugókat nem cserélted ki lényegesen keményebbre, ami indokolná.
Első körön a bowden esélyes. Kivett állapotban szépen simán súrlódás nélkül és legfőképpen könnyen, kétujjal mozgatva kell futnia. Ha nem teflonos, akkor sűrű olajat kell végigcsurgatni a belsejében és végigmozgatni. Ha bárhol törés van benne, akkor kuka, szorulni fog bármit csinálsz. Az éles kanyarokkal is óvatosan. Bowdent a lehető leg egyenesebben a leg nagyobb ívben hajlítva kell elvinni.
Következő hogy megnézed akinyomó szerkezetet. Kézzel ráhúzva megnézed mennyire akadozik. (én ki tudom emelni a kuplungot annál fogva) kisTZ-n nem tudom milyen, de ahogy hallom ugyan az mint a TS-en. Ott az a spirális kinyomó ha kikopik akkor szorulhat. Nagyon sűrű, víz és hőálló gépzsírt szoktam benyomni a zsírzópontnál. Ez sokkal simább mozgást eredményez és főleg nem tapad, nem akad le.
Ha ez is könnyen mozog, akkor kinyomópálcát nézd meg. Ha szorul a legkisebb mértékben, vagy nem homorú a vége amibe a golyó beleül, vagy valami félrenyomja akkor szorulhat a csőben. Ennek is lazának kell lennie, és kicsi kotyogása is legyen ki engedett állapotban, különben a folyamatos súrlódás miatt elolvad a vége aztán persze hogy szorul.
Kuplungon ha berágódik a kosáron, vagy az agyon a lamella és elakad akkor tud ilyet csinálni, de az úgy jelentkezik, hogy nagyon darabos, vagy nem ugrik vissza, vagy hirtelen pattan ki. Szóval arra is figyelni kell, hogy mindkettőn könnyedén csúszkáljon a lamella. Mást nagyon nem lehet elrontani ott.
Az rallycross volt, én soha nem crossoztam, nagyon féltettem hozzá a kocsit.Rally túra szakosztályban mentem.
Teknőc akkor ezt megbeszéltük..:)
Na beindult az etz, nem az elektronikus gyujtás halt be,vagy gyujtáskapcsoló, vagy trafó, és kábel.
Rámértem az elektronikus gyuszira, ott minden ok, aztán levettem a trafót, tettem fel másikat, és új kábelt.
Ráadtam a gyujtást és akkor vettem észre, hogy a töltésvisszajelző nem villant fel, csak a kulcs mozgatására.Lehet ez lesz a baja?Megnéztem a gyujtáskapcsolóhoz menő vezetékeket, ott ok minden.
Kérdés az, hogy reggel mikor indítani akartam akkor a töltésvisszajelző világított, de nem volt szikra, ettől még lehet gyujtáskapcsoló kopás nem?
Mindenesetre a tartalékkapcsolót kipróbálom.Ja és a gyujtáskulcsról levettem a többi kulcsot, az is elősegíti a kapcsoló kopását.
Gondolom trafó nem hal be egyik pillanatról a másikra,nem is ktyog benne semmi:)
Csak nem a simara ringen rallyztál?
Ezért használok én megszakítót...
Mindenesetre hagyjuk ezt a témát,
oszt a megkapott véleményeket majd megmutatom a májusi túrán a motorral együtt, oszt minden kiderül. OKSA?
Teknőc
Troster!
Nem veszem, de 6-an meg itt Szegeden adtak igazat nekem.
Azért fordulok még szakértőkhöz
mert kiváncsi vok,
szeretnék még többet erről megtudni.
Nem csak 5 cáfolatot tudni magam mögött, mások, mégtöbb igazolásával.
Ráadásul végzett autó és motorszerelőket kérdeztem meg erről itt Szegeden. innen nekem már nagyon furcsa...
Ezért keresek meg még pár szakértőnek tartott embert erről.
De ez nem személyes támadás,
nem is vettem annak, de mindennek szeretek utánajárni, főleg,
hogy itt ilyen vita lett ebből.
Teknőc
Két hete tettem az etz-be gyári elektronikus gyujtást, eddig pozítív tapasztalataim voltak vele ma reggelig.Este tökéletes volt minden beteszem a garázsba, reggel előveszem, nem indul.Na mondom álmos, én is.Gyertya ki, nincs szikra.Arra volt időm, hogy a csatikat megnéztem, gyertya csere töptöröpp..., aztán már nem volt rá idő.Ma este cserélek rajta egy fekete dobozt, mert szerintem az adta meg magát.
Hallottam Trabantnál már jártak így, hogy indulni nem akart, leállításkor tökéletes volt.Szerintetek van ilyen, vagy nem akarta esőben összekoszolni magát, aztán rájött az álommanó?
Később írok ha összeszegeltem.
Teknőc nem akarlak megsérteni, de ezt Te ne személyes támadásnak vedd, mert 5-en akarunk meggyőzni.Nem fikázni akarjuk a motorod, sem a Te érzékeidet, hanem tényeket közlünk.
A tuning egy nagyon furcsa dolog, itt is minden mindennel kapcsolatban van.
Egy érdekesség:
Pár évet rallyiztam, ma versenyszerelőként dolgozom egy csapatban.
Anno zsiguliban verseny előtt elment az olajnyomás, gyorsan lekaptuk a hengerfejet, kapott egy széria vezérműtengelyt, aztán goo!Mivel a megnövekedett kompresszióhoz úgy volt kiköbölve a motor, hogy a vezérlés ezzel a tengellyel dolgozott jól, a szériával még gyengébb lett mint egy széria motor!
Ezért függ össze minden mindennel.
Mondjuk az Mz-re visszakanyarodva az a tapasztalat, hogy azok a fránya fehérköpenyes mérnökök anno tudták a dolgukat az Mz tervezésekor.Ha valamit változtatunk az nem mindíg jól sül el.
Mondjuk a Te esetedben ép csak pozitívum van, és hozzá kis fogyasztás párosúl, ezért is érvel mindenki azzal, hogy közben történtek dolgok a motorral pozitív hatásra.Futmű, gumi új, láncvédőbakelit nem fogja annyira a motort stb. stb....
Mit lehetne csinálni kis etz kinyomószerkezetével hogy jól működjön?
Olyan kemény a kuplung kar mint a beton, elfáradt a kezem rendesen. Most volt átalakítás, felújítás: ts agy új kinyomópálca golyó meg kitudja még mi :)
1,4-1,5??? Én amióta 2szer kiszakadt a szelep azóta legalább 2,1re fújom.
A cáfolóknak igaza van. Az a kérdés hogy miért érzékeled mégis így a dolgot.
Valami szőr van a levesben.
Van egy új ötletem. bár lehet hogy ez is tévedés.
A fordulat ingadozik, legalábbis egy fordulat közben változik valamelyest a szögsebesség azt hizsem. A motor valami átlag alapján mozog. A műszer is valami átlagot mér. De a két átlag nem biztos hogy megeggyezik. Lehet hogy az erőssebb motornak egyenletesebb a járása.
De csak ötletelek.Mindenesetre én elhiszem hogy eltérő értékeket mérhetünk, de az nem hogy valóban eltérnének a fordulatszámok. Csak valami mérési vagy érzékelési hiba lehet a háttérben.
Az igaz,hogy most kissé lapos a hátsókerék.Már napok óta tervezgetem hogy a kútnál felnyomatom.2bár helyet most olyan 1.4 - 1.5 lehet benne.
Ez is mutatja hogy az érveid nem állják meg a helyüket...
Különben nem értem miért kell egy ilyen pontatlan mérőeszközt, mint az MZ km órája, ilyen fanatikusan védeni.
Sokat csal és kész, hol ennyit hol annyit.Eleve műanyag a háza az egésznek, plusz rázkódik is szinte folyamatosan a Tiéd 70nél 10et csal felfelé pont.
Ezentúl bármi szó is esik erről, az csak tisztán hit vita.
Ezt gondold át mégegyszer. Teljesen mindegy milyen erős, vagy hány köbcentis a motor. A főtengely fordulata és a hátsó kerék fordulata - ezáltal a sebesség- között az áttétel változatlansága mellett állandó különbséget fogunk tapasztalni, ez a rajta szereplő henger méretétől teljesen független érték lesz.
A sebesség értékét még a gumi átmérője sem befolyásolja ebben a kontextusban, csak akkor, ha a mérés külső forrásból érkezik (pl GPS), ugyanis az Mz-n a sebesség mérése is fordulatszám alapján történik, tehát nem a valós sebességet mutatja, hanem azt, hogy a gyári méretű kerékkel milyen sebességgel "kellene" haladnod. És itt jön a képbe a Gyula-bá által írott gumi lapulás.
A plusz 32 kilódtól mennyivel csökkent a hátsó kerék sugara? Ezzel rövidebb lett a végáttétel, természetes hogy többet forgott a motor.
Alakul, de ez még nem 130kg...De a súly különbség látszik itt is...
Teknőc
Szia Árpád!
Ez pusztán fizika, sőt, szimpla mechanika, neked szívesen elmondom.
Adott azonos típusú, beállítású(azonos áttételű) de különböző lökettérfogatú két motorkerékpár, azonos sebességben haladnak.(-legyen70km/h.
Fordulatszámméréskor kiderül, hogy a nagyobb löketterű gép fordulatszáma kisebb, mint az azonos sebességgel haladó kisebb cm3 gépé.
Mert a nagyobb lökettérfogat nagyobb nyomaték(ez még nálam még+)
nagyobb erő ad. Így kisebb fordulaton is nagyobb erőt, teljesítményt ad le, mint a kisebb, azonos fordulaton.
Ezért jött elő ez, hogy 125-ösként a 70km/h-hoz akkor majd 5e/min kellett, most 150-esként elég a 4e/min fordulat is.
A sokan ezt nem tudják, sőt nem akarják ezt megérteni.Se elfogadni, s inkább csak ezt cáfolják,ami elég nagy baj.
Teknőc
Ma mértem: 70es tempónál 4000fordulat 96kg.Oda adtam havernak 70es tempó 3500-3700fordulat 64kg .És mindketten hosszabb úton tartottuk a 70et.
TS 125
Persze hogy cáfolatból van több. Hiszen az fizikai tény hogy ha nem változik az áttétel akkor adott fordulathoz adott hátsókerék fordulat tartozik. Adott kerék fordulat pedig adja a sebességet.
Mitől mérhetsz mégis más értéket?
Erre számtalan magyarázat lehetséges.
Cseréltél gumit. A régi gumi lehet hogy nagyobb erőkifejtéskor csúszott egy picit.
Csuszott leheletnyit a kuplung.
Változott a műszereid pontossága. Valami rezonancia a sebesség függvényében módosítja a fordulatszám mérést.
Rosszul emlékszel az adatokra. Vagy bármilyen tévedés, régi, vagy mostani hiba.
De igazából nem értem a problémát. Nekem évek óta nincs kilométeróra se a jawán, se az etz-n. Fogalmam sincs mekkora fordulathoz mekkora sebesség tartozik. Csak azt tudom hogy a motorjaim hogy gyorsulnak(azt se pontos értékkel), és azt hogy mennyire szeretik a szembeszelet vagy az emelkedőt. Szóval érzem mire képes éppen a motor, másra pedig nem is vagyok igazán kíváncsi.
Amúgy néha csodák is történténnek.
Régesrégen a postán volt egy sornyomtató aminek állandóan elcsúsztak a sorai. A meghajtó motor pontos volt mint egy atomóra, milliószor megmértük, többen, többféle módszerrel, a meghajtás bordás ékszíj volt ami ebből a szempontból úgy viselkedik mint a lánc. A bordák aránya adja az áttételt. Ugrani bordát nem tudott. A nyomtató mégis 500 soronként lejjebb csúszott egy sorral. Nem ugrás szerűen, hanem fokozatosan, tized miliméterenként. Sose jöttünk rá hogy ez hogy lehetséges. Hetente egyszer összegyűltünk, megcsodáltuk, aztán mentünk a dolgunkra. Vagy négy műszrész és három üzemmérnök.
Az áttételezést szakiskolában már biztosan tanítanak, ha általános iskolában esetleg fizikából nem is.
Ha ötletet akarsz akkor a placebó hatáson kívül is még vagy kismillió "sokkal jobban megy, és kevesebbet is eszik" tudományos magyarázat létezhet, az áttételek mint magad is leírtad nem változtak meg, azért a kevesebbet forog de mégis gyorsabban megyek, dologra egy hihetetlen magyarázat mégis létezhet: A 125-ös hengerrel csúszott a kuplungod, a 150-es esetében már nem, ez persze ellentmondana a fizikának, miszerint alacsonyabb teljesítmény mellett, csúszik a kuplung, magasabb teljesítménynél meg nem.
Szóval, ha ilyen eszmefuttatásokat akarsz olvasni akkor írunk bátran, de a tény attól még tény marad.
Legegyszerűbb lenne megmérni egy GPS-el, hogy mikor mennyit mész, nekem is volt ilyen mikor hengert cseréltem, hogy 3000nél ment 70et, csodálkoztam is, aztán rá kellett jöjjek, hogy szar az órám, ennyi.
A fordulatszámmérő még úgy ahogy pontos is de arra se tenném a lelkem.
Igazából Te használod nem mi, én csak leírtam egy tényt, ez nyilván nem áll összefüggésben azzal amit hiszel/gondolsz/látsz.
Még mindig csak cáfolat van -
de senkitől nincs épkézláb gondolat-
hogy ez mégis mitől van?
Erre várok más magyarázatot, nem arról hogy ez nem jó.
Mondjátok meg, hogy szerintetek mi történt? S hogyan fordul ez elő akkor?
Köszönöm, ha erre válaszoltok, másra nem is vok kíváncsi!
Teknőc
Amennyiben az áttételeken nem változtattál, akkor az egyes fordulatszámokhoz tartozó sebesség sem változhatott. Ez tény ezen nincs mit magyarázni.
A könyv írja, hogy a 150-es hengerrel gyorsabb de az a 16-os első lánckerkék miatt van, azaz egy fog a végáttételnél magas fordulaton már sokat számít!!!
Hiába hat több vagy kevesebb erő a főtengelyre adott fordulat adott sebesség. Ha 125-ösre felteszed a 16-os első lánckereket pontosan ugyanolyan gyors lenne mint egy 150-es csak ugye az erő hiányzik hozzá. De a fordulat sebesség arány ugyan az lenne!!!
Ismétlem, a többi beállítás maradt gyári 125-ös,
no, akkor feldobtam a labdát rendesen!
Várom a ti okfejtéseteket is!
Teknőc
Elírás itt:
"Aztán a 3. henger után lett a gép 125-ös, saját elhatározásból, és erősebb-jobb megoldás született."
125 helyett 150-es....
Teknőc
Én megértem, amit írtok, hogy az áttétel ha nem változik akkor elvileg nem is kéne annyira változni a fordulat és seb. közötti összefüggésnek.
De, ha ilyen okosak vagyunk, akkor ezt is indokoljátok meg nekem, jó?
Kérdem én, mitől van ez, amit állítok hogy ez fenn áll, s tapasztalom ezt nap, mint nap?
Mitől van az, hogy hirtelen majd ezer/min fordulattal kevesebbel érem el a régebbi sebességeket?
Hiszen más nem változtattam?
Mitől van az, hogy erősebb, terhelhetőbb lett a gépem,
mikor mást nem változott?
Az óra és szemcsalás pedig kizárva, ezen felül épkézláb magyarázatot kérek tőletek, oksa?
Szeretném hallani is tőletek, mert nálam tényleg így van, és más véleményére is adok, ettől függetlenül.
Mert más magyarázatot erre nem találok.
De ha ti véleményetek is érdekel, hogy ez szerintetek miért van?
Este visszanézek...
Teknőc
Hát hidd el, sokat számít, hogy mennyi mindent visz. Volt, hogy 210 kg pakoltam meg, és kész volt a gép a hegyekben.
Mikor még én is max 85 kg voltam, fel se merült a hegyekben , hogy van egyes is.
Minden esetre, mikor csak 1 mázsát cipelt a gép, bőven elég volt 125-ös.
Miután 130 kg lett, azóta kissé gyengének éreztem a hegyekben.
Nem mondtam, hogy nem boldogultam el vele, de nem úgy ment, ahogy régen az első hengerrel és kis súllyal ment.
Aztán a 3. henger után lett a gép 125-ös, saját elhatározásból, és erősebb-jobb megoldás született.
A nagy mz is két személlyel, túra felszereléssel már elgyengül kicsit.
Sokan ezért 300-asítják.
Innen jött az ötlet, hogy a kicsi teljesítményét is fel lehet dobni így.
Tap.szerint igen jól sikerült.
Egyébként a környezetemben akiket kérdeztem, mind az mondta, hogy igazam van, erősebb épített motornak illetve mellette a gyárinak más a seb. és más a fordulata egymáshoz képest.
Ezt szeretném ha megértenétek.
Egy adott fordulathoz tartozó erő és forgatónyomaték teljesen más érték, így fent áll, hogy egy adott fordulaton nagyobb seb. érek el.Mivel nagyobb a főtengelyfordulatára eső erő.
Ezt írja a könyv is.
5600/min fordulaton a 125--ös 60-82km/h.
A 150cm3 5600/min -en 83-98 km/h.
Igaz, a gyári 150-esnek 16-os lánckerék is van, de ez csak 5 km/h különbséget okoz, tehát nem is akkora eltérés.
Teknőc
Áttétele nem is változott, de seb. növekedést tapasztaltam, és a könyv is alá támasztja ezt.
Ismétlem, mást nem írtam.
Azonos fordulaton nagyobb lett a seb., bár 15/48-as áttétel van fent.
És semmi mást nem változtattam.
Teknőc
""125cm3 ként a hegyekben a 15-17% emelkedőkön
bizony, csak egyesben araszoltam felfelé.""
Akkor az a henger vagy nagyon halott volt vagy nem pörgeted eléggé,hogy csak 1 ben ment fel a 16-17%-os emelkedőkre.Az enyém még 125ös mert megvárom a teljes végét,hogy felrakjam a 150est.De 2ben bárhová felkapaszkodik.
Ahova 2ben tudok felkapaszkodni mz-vel azt a yamaha jog (50ccm)észre sem veszi :(
Én megértem ezeket, viszont leírnám még egyszer:
Tehát azzal, hogy növeljük a köbcentit, a motor áttételei nem változnak!!!
Hiába 150es a gép, ugyanolyan fordulaton ugyanannyit fog menni, mint a 125ös, mert nem attól függ!!!
Nagyobb henger, nagyobb köbcenti, nagyobb nyomaték, de lóerőben nem biztos, hogy nagyobb lesz, a megnövekedett nyomaték kisebb fordulatszámot idéz elő, mivel megnövekedett a kompresszió.(125-ös hengerfej)
Fordulatszám növekedéshez a forgó tömegek súlyát kell csökkenteni....
Na most fogom be a szám...
A lényeg, hogy én már azt sem értem, hogy a Ti Mz-tek, hogy eszik ilyen jól?
Nekem egy 6000km-t futott Ts125-ös volt, na annak 95 volt a vége és 75-80-nál már 4,5-5 litert evett.
Előtte nagyapám testvéréé volt, neki a vétel után 6 évvel közölték, hogy van benne 4-ik is.:)
Addig 50-55-el járt, kicsit belustult.Sosem tudtam bele életet lehelni, mondjuk nem is nagyon akartam.
Én pont a katonai Etz dobbal vettem észre azt, hogy bár jobban megy, de jobban is eszik.Országúton elenyésző, de városban kinyitotta a pofáját.
Sokkal jobb a hangja, lobbanékonyabb, de ha sokat fog enni, megy vissza az utángyártott fos dob...
60-nál a 2 liter nekem is tetszene, talán még egy Simson is többet eszik annál.
450Ft-os benzinár+ olaj ára mellett nem megvetendő előnyös tulajdonság. :-)
Most nem akarok kötöszködni de egy hengercserétől nem változik ennyit a fordulatszám, ahhoz vagy a primer vagy a szekunder áttételt kéne változtatni.
„A 30, olykor 50 kg (+Túrafelszerelés) többletet fel sem veszi,
mint régebben.”
Ez alatt azt értettem, hogy a mostani mázsámra még 25-30 kilónyi túrafelszerelés jön.
Ha túrázok.
125cm3 ként a hegyekben a 15-17% emelkedőkön
bizony, csak egyesben araszoltam felfelé.
Most dupla akkora sebességgel,
s dinamikusan megyek ezeknek az emelkedőknek a korábbi állapothoz képest.
Teherbírás:
125-ös már 120 kg-nál elvesztette ereje nagy részét, készen volt,
most pedig 150 kiló felett tapasztalom mindezt.
Itt is óriási a változás. De mivel 125-130 kg terhelést adok neki,
-így ideális nekem már a teherbírása is.
Teknőc
Látom, ez egyre nagyobb vihart okoz.
Miben más a gyári mz ts 125-től az enyém?
Válasz dióhéjban:
1.Hátsókerék
Nem 18”-3,00 méretűek, hanem18”-3,20,
de ez csak minimális eltérést okoz.
2.Gyári kipuff helyett más van, amiben ugye nincs meg a gyári fojtás.
Változás itt: erősebb, pörgősebb, nagyobb fogyasztás, élcesebb hang.
3.Kapott egy „új”, zsírban elfektet DDR Hengert, ami 56 mm.
Így 25cm3 tovább erősödött.
4.A hengerfej maradt 125 cm3,
így jócskán megnövekedett a kompresszió,
ez tovább izmosította kis gépemet.
Ezek voltak a főbb változások a gyári értékekhez képest.
Tapasztalatok:
Két éve így használom.
Örömmel vettem, hogy a gép ismét olyan,
mintha 20 év alatti 70 kilós lennék.
A 30, olykor 50 kg (+Túrafelszerelés) többletet fel sem veszi,
mint régebben.
Tehát a súlytöbblet láthatóan befolyásolja minden motor dinamikáját.
Fordulat és seb közötti összefüggés, amit tapasztaltam:
125 cm3-ként:
60 km/h-nál volt 4e/min.
75km/h-nál volt 5e/min alatta fordulata a főtengelynek.
150-esként:
60km/h-nál lett 3-3,5e/min. Terheléstől függően.
70 km/h-nál 4e/min mutat a fordulatszámmérő.
Alacsony, (3,5e/min alatt) fordulatokon rendkívül megerősödött.
A negatív tapasztalat: fogyasztás.
(Tartós utazón mérve!)
60km/h-nál: 2l/100km
70km/h-nál:3l/100km
80km/h-nál:3,6l/100km
90km/h-nál:4,2-4,5l/100km.
Ez már óriási fogyasztás, nem neki való.
100km/h főlé nem mentem, de nem is fogok vele.
Ha csupán a cm3 tunigot is nézem, a többit nem, akkor is jó látható,
hogy a 150-es azonos fordulaton nagyobb seb. hoz.
DE!
Hasonlítási alapnak a Hogyan tovább? C. könyvben,
az 1983 kiadásában, 38 oldalon, 2 táblázat
ideális összehasonlítási alapot nyújt.
Megfelel így ez a válasz már?
Teknőc
Más gumi? Nagyobb átmérő nem nagyon fér be, a szélesség meg itt nem számít.
Az meg tény hogy aki forgalomban használja az kisebb-nagyobb módosításokat elkövet a gépen, használhatóság azért nem mindegy. Enyimet is már lehetne a Pannóniákból átvéve TSF-nek nevezni, mert vannak difik az alapváltozathoz képest :D
Nem járok még régóta az egyetemre, és semmi köze annak amit tanulok, az MZ-hez.
Bocsánat nem tudom, hogy miben más a géped, de nekem sem gyári kipufogóm van, a karbim sem gyári...viszont ettől az áttételem ugyanaz, és a fordulatszámmérőm is ugyanúgy mér mint eddig...
Csak annyiban más a gépem,hogy más kipuff más a motorszabályozása,emiatt más érték a fordulat kapásból,oszt ez még csak egy, másik más a hátsógumi,ezt írtad,ez már 2, stb. innen szépen bukik az alapszámítás, mert alapértékkel,alapbeállításokkal számol, ami nem érvényes reám egyáltalán..
Csak nem bírtam ki..:(((!
Teknőc
Tudod mit, minden km óra csal egy kicsit,s általában 5-10 km/h-rel mutat többet, de ezt is valaki beállítja pontosan, ha értenek hozzá. Keres olyan emberkét a környezetedben, biztos találsz.
De befejezem, mert lassan mindenem csal,-fordulat-kmórám,
sőt a szemem is...DDDD
Nektek van igazatok,nekem pedig más a véleményem függetlenül egymástól.
Mert mást tapasztaltam, jó egynéhány változtatás után a gépen.
Függetlenül hogy a miskolci egyetemre jársz páréve, függetlenül mástól is. Más beállítás miatt más érték is adódhat.Ennyi!
Teknőc
Teknőc
Ha minden gyári volna-ez igaz volna-
de ez nem nálam.
Aztán most itt sok mindent be lehet venni, magyarázni, hogy a mérőműszer csal, s most ez más,..de hidd el, ha látnád a részleteket,akkor sok minden más szemszögben lenne..
Nem a számítást vontam kétségbe,ismétlem, az jó!
Csak téves teljesen erre hivatkozni, ma már tudom.
Teknőc
Na ha már így benne vagyok, írok még a km órámról is.
Amíg mért, 80ig kereken 5 km/h csalt, akkor a fordulatszámmérő 4600nál állt, ami 75 km/h-nak felel meg.
Viszont mikor fordulatszám mérő szerinti 80nal mentem, akkor már 90et mutatott, amint elérte a 5400as fordulatot, ez a 90, ott már 100 felett kalimpált.
Ez így igaz,ezzel semmi gond nincs...:)
Teknőc
"De így igaz, a számok nem hazudnak, de egy számítás még nem igazol mindet, van mellette más számítások is...;)"
Ez így teljesen igaz... lenne más esetben, de itt arról beszélünk, hogy fogaskerekek forognak, adott fordulattal, itt egy számítás is tökéletesen elég, mivel ha a tiéd egy mozdonyt húzna, 4be 4000es fordulattal, akkor is 60al megy, meg ha csak egy 40kg zsoké ül rajta akkor is.
Adok annak egy esélyt, hogy lehetnek a gumi abroncsok különböző méretűek, de ez maximum 2-3km/h eltérést okoz.
jaj bocsi ez a 17es első lánckerékkel van...
Kár hogy nem fér be, akkor lehet a km óra is pontosabb lenne.
Azért mondtam hogy a számok nem hazudnak, mert ez ki van számolva nem az óra mutatta.
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=347601991920762&set=p.347601991920762&type=1&theater
Egyetemen tanulok, majd összefuthatnánk egyszer. :D
Szia Teknőc!
Sajnos igaza van Jakinak, még 16-os elsővel lánckerékkel sincs egészen 70 a 4000, de 15-össel inkább 60 a 4000! Az hogy az óra mit mutat az egy dolog elkalimpál magának ő boldogan. :D
Jól bírja az a terhelést, elmész vele a világ végéig Te is.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|