:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Csúszósaru kb.10forint, zsugorcső kb. 200...rendes helyen. Praktikerben 3* ennyi.
Mutatsz két gyatra fotót semmi leírás, semmi azonosító, így elég nehéz.
Vagy úgy is mondhatnám "Hülye kérdés, hülye válasz" :))))))
Na de amúgy kérdezd meg az eladót, nála nem tudhatja senki jobban.
De örülök, hogy ezt már nem érthető félre. Már kezdtem hülyeséget gondolni. Mondom itt Mordor földjén csak orkbeszédet értem, oszt a jó társakkal meg csak veszekszem...DDDD
Sztender-Találtam, képzeld, az mz klub oldalán egy bontótól szerzek be szinte mindent.
S találtam egy nagyonsegitő itteni kollegát is, aki szegedi, s találkozok vele Pénteken.
Újravezetékelés- sokat segit, jó dolog, még a 12Vnak se árt.Jobb lesz a rendszer, tapasztaltam, bár nekem 6V a rendszerem. DDDD
Teknőc
Ja, így értelek!:)Rossz a fórumozásban az élő szó és a hangsúlyok hiánya.Ez mindíg is így marad, ezt még bill se oldja meg csak részlegesen.
Nálunk is van elég jó teleszkóp felújító cég, ha az adott céged jól dolgozik hosszú életű lesz a telód.Találtál közép sztendert?
Gondolkoztam az etz újravezetékelésén, és van is mz clubtárs aki készít 14000 forintért.Elsőnek nagyon vad számnak tűnt.Keresgélésre neten 26000 forintért láttam kábelköteget.
Ma elmentem csúszósarukat venni, mert már kifogytam, 20 db csúszósaruért, és 2 szál zsugorcsőért fizettem 990 ft-ot! (schokk!)
Így már reális árnak tűnik a kábelköteg, és ráadásul színazonos is.
Szia!
Tudom, nincs azzal gond, amit tanácsoltok,azzal se,
hogy amögött van alap.;)))!
Ez nem baj, csak amire kérdezek,
arra nem kapok választ.Erre céloztam.
A fórum ilyen téren gyakran félremegy, ezért nem olyan jó itt kérdezni adott dolgot.:((Ez itt senki hibája.:)!
Tehát a kérdések után gyakran másról szól a tanács s ötlet.
Engem az izgatott, hogy miért van akkora különbség a két teleszkóp ára között.
Mindig olyan tanácsot kapok, amit nem kérdeztem.No, mindegy.:)))
Azokra várok választ leginkább, amit kérdezek, azért mert nem tudom, hogy arra mi a válasz.;)
Mindenesetre nem derült ki ez se, s félek hogy az olcsóbb tré minőségű, a drágát pedig nem éri meg nekem.
Trét meg ennyiért nem veszek...
Így marad, mint eddig, a használt teleszkóp, azzal ha bukok,
kevesebbet bukok.
Másik sikerül találni egy céget,
ami pont telófelújítással, újraperselyezéstől kezdve teljes felújítással foglalkozik.
Velük is felveszem a kapcsolatot, pontosan hogy mint, mennyiért dolgoznak.
Teknőc
Mi csak tanácsokat adunk, nem muszáj megfogadnod, és ha "állítunk" valamit annak lehet van alapja.
M-tom!
Tetszett a legutóbbi "klubos" túra.
Jónak tűnt, jó szervezéssel.
Ha még sok ilyet látok- talán-talán egyszer én is felbukkanhatok, a messzi-messzi galaxisból...Főleg, hogy ennek tényleg jó volt a visszhangja is.
Bár, ennek rengeteg dolognak kell nekem klappolni, főleg a kevés szabadidőnek.Sok másnak is...
Nagyon úgy tűnik, hogy a szükség és a csóróságom miatt használt telók lesznek megint fent. De ez van, állítjátok, hogy jobban járok, lehet, mert még újat eddig nem tudtam venni soha, így nem tudok ebben a kérdésben nyilatkozni.
Csak hogy a használt jóval olcsóbb.
Koránból idézve:
Szegénységem a Büszkeségem....
Ez van!
No, megyek gályázni.
Hétvégén talán lesz szabadidőm, az előrejelzések szerint, megcsinálom a gépet akkor, oszt Székkutasi találkozó,meg a túraútvonal bejárás, stb. stb.
Teknőc
Nem kaptad meg a levelem?
Hívj fel, 62/315-804, este itthon vagyok.
üdv.: R
Az igazat megvallva, most épp használt telót keresek egy bontóból. Meglátom, hogy mennyiért, s esetleg majd mit kapok.
Erről majd több infót is adok, ha vásárolok onnan.
Teknőc
Ez mind jól hangzik, tetszik is,
de van ellenpélda is!
Pl? -az enyém. Használt, de felújítottat vettem 8 ropiért.
Egy párban volt.
Láttam külsőre szebbet is, csak használt ugyebár. Gondoltam.
Egy kisebb esztétikai hibát nem számítva jó vételnek tűnt.
Próba után is.
Most meginogtam, hogy a használt jó vétel volt-e akkor. Na, mindegy.
Másik, jelenleg még magamra sincs most sok időm, ezért gondolok most egy új vételére, oszt majd kiderül mit tud.
Mennem kell a motorral, mert van még elmaradásom néhány apróságban.
Értem, s örülök, hogy neked ez sikerült. Nem erről volt igazán szó.
Ha lesz szabadnapom tervezem, hogy megnézem, akkor döntök még hogy adjak-e neki esélyt a felújításra.
De nem ez volt a kérdésem.
Mért van két teló között ekkora anyagi rés,különbség?
S melyik lenne a jobb?
Ez volt a kérdésem.
Felújítás meg kiderül..
Azért arról se tettem le....
Teknőc
de erre csak Keri gondolkodott el..
Én vettem legutóbb a börzén egy párat (használt, gyári) az ETZ-hez. Természetesen nem egyben (úgy 5-6e körül lett volna), hanem 2 külön eladótól (csak egy-egy db volt nekik), 1000,- ill. 1200,- Ft-ért... remélem ők nem olvassák a fórumot...;-))
Korábban felújítottam a meglévőket, de a szelep megadta magát az egyikben. Szétszedtem, az újból-régiből összeraktam egyet, ami 2 személlyel tökéletesen abszolválta a legutóbbi túrát és még maradt tartalék alkatrészem is.... :-))
Amíg van ilyen lehetőség, nálam felejtős minden utángyártott távol-keleti....
Tudod használtan vettem, és akkor se volt patika állapot. Gondoltam, 2 évet elmotorozok vele, de ez egy év lett.
Amivel vettem anno, az kihúzta a 12 évet szépen.
Érdekes, hogy az öregek azt mondják, inkább vegyek újat.
Egyenlőre ezt teszem,
s meglátom hogy mi lesz...
Teknőc
Szerintem is rakd rendbe a gyárit, sokkal jobban jársz, és nem vered magad felesleges költségekbe.
Nem lehet összerakni a meglévőt?
Általában olajat kimosod belőle, feltöltöd frissel, teszel bele szimeringet, annyit elmegy mint a gagyi.
Persze ha nincs nagyon szétkopva.
Valszeg az olcsóbbat rendelem majd meg, fizetéskor. Addig a motornak s nekem is kényszerpihenő, kerékpár marad.
Teknőc
Hát ebből meg nem mondom neked.
Lehet hogy a drágább az eredeti?
Bár elég pofátlan árak vannak, mert 9000 a kocsimhoz a Monroe darabja.
Sajnos nem lehet kapni olyat ami 1 szezonnál többet bírna. Én még kaptam rendes Jawa telót, arra átraktam a rugót, az elég jól bírja magát, de újabban azt is tajwanból hozzák és el is durrant 2 nap alatt havernak.
Most azon törjök a fejünket, hogy eredeti, rossz telót felújítunk ipari hidraulika alkatrészekkel, mert azok viszont olcsóak.
Lehet kapni keménykrómos szárat, csúszócsapágyat, tömítéseket, csak időm nincs ilyesmire.
Sziasztok!
Most komoly kérdésem van, ugyanis elszállt a hátsó telóm, amit tavaly használtan vettem.
Ja, és a középsztenderem is kettényílt szimpla használat után…
Csak úgy, hosszában. Más bajom már nincs,…
No, vissza a teleszkóphoz:
Melyiket érdemes megvenni, (mert ebből használtat már nem szeretnék venni)
s miben különbözik a tulajdonságuk, hogy ekkora ár különbség van?
Illetve melyiket ajánljátok a 2 közül?
http://webmotors.hu/spd/2100000100033/LENGESCSILLAPITO_HATSO_PAR
http://webmotors.hu/spd/2000000012452/LENGESCSILLAPITO_HATSO_BAL
Teknőc
Na ma meg volt a próbakör, kiugrottam nagyimhoz kalácsért. :D
Most a torok teljesen jól tömített, viszont még az alapjárat kicsit zabolátlan, de egyenlőre hagyom így.
A 4-es igyekeztem 80, vagy afölötti tempót tartani(4800), helyenként 5000 fölött is pörgött.Így a fogyasztás 3,4l/100km, amivel igen elégedett vagyok.
Szerintem továbbra sem fogok tartósan 75nél többet menni vele, de azért jó dolog tudni, hogy képes lenne rá a gép.
Hű! már annyi az idő?
Felhívom akkor neked, én most a túraszervezéssel vok el, nem tudom még mi lesz. Sok a meló,szabadidő nuku..
Este felhívlak, oksa?
Teknőc
Valószínűleg a lámpafejben rázódott szét valami, meg is érteném mert a tömítés onnan kirohadt, vagyis rázkódik a teleszkópon rendesen.
Jövő 7 szombat menni kéne, főleg azért mert akkor van székkutason a találka, de ha tudod kérdezz rá a Nyomozótól... remélem nem rakták arrébb.
2 személyel (96+58kg) 100km-en 3liter.70-80km/h közt.
TS125
Szia VG!
Akkor a jó a gép?
A kis ts is ezek szerint?
Ha lesz szabadidőm, akkor kerülhetnék egyet..;)
Bár most a szabadidőm az alvási időben kimerül jelenleg...:(((
De talán a jövőhéten Szombathoz mit szólnál? A többi infót majd telefonon.
Teknőc
150es hengerrel, ETZ karbival nekem az elmúlt 1 évben eddig a legnagyobb fogyasztásom volt 3,5, azt is most a télen mértem ki :D Igaz én utast nemnagyon szállítok, de azért ma is Szegedről jövet néhol 90nel téptem neki.
Üdv!
Megosztanám eddigi tapasztalataimat a dellorto phbh 26os karbival kapcsolatban.
Vasárnapra belekerült a már említett simson fúvóka, aztán örültem is, mert viszonylag rövid idő alatt sikerült belőni délelőtt, így bizakodva vártam a Miskolci utat.
Volt a tankban 4,5 liter benzin, gondoltam elég lesz, mert nem sietek(70km/h).
A gép már egy fokkal ugyan jobban ment, de nem volt kifejezetten lelkes mikor 70ről akartam gyorsítani.Gondoltam szembe szél meg minden, de legalább biztos alig eszik, ilyen teljesítményt egy jobb 22es karbival is tudott.Ennek fényében eléggé meglepődtem mikor Sárospatak után tartalékra kellett fordítani, ezek szerint majd 3l benzin fogyott el 50km-en!, aztán eszembe jutott, hogy még voltam erre-arra, de akkor sem lehet több 70km-nél.Gondoltam a szakadó esőbe nem cserélek karbit, mert hogy nálam volt a régi is, inkább tankolok még Szerencsen. Miskolcra menet, még egyszer gyertyát kellett cserélnem, de ezt már a sisak alatt röhögve tettem meg a szakadó esőben, ráadásul egy olyan helyen ahol alig volt fél méter padka.
A hét folyamán még voltam Kazincbarcikán ahol Dünci360 kiváló társaságában, egy Palmatex segítségével újra rögzítettem a karbit, és meglepődve tapasztaltam, hogy így se lett sokkal jobb, ekkor már gyújtásra gyanakodtam, ezt igazolta is a motor, ugyanis már egyik gyertyával sem indult, méregettem multi méterrel, ellenőriztem a csatlakozókat, kondit cseréltem, és végül drága barátom vette észre, hogy a megszakítóm nem áll a helyzet magaslatán, kicseréltem ezt is, és indultam vissza Miskolcra, nyilván szakadó esőben.
A motor igen jól ment talán még gyorsabban is ment volna ha néha látok is valamit, de ennek ellenére minden baj nélkül visszaértem.A gép alulra még mindig sokalt egy kicsit, de ha nagyon elvettem a kaját nem volt alapjárat, további fals levegőre gyanakodtam, ezért másnap a egy levakolt csavart is újra ragasztottam.
A héten tettünk még egy kis kirándulást Düncivel Bükkszentre, ahova én még egy barátomat hoztam aki kb 75 kg körül lehet, hát jó kis próba volt a TS-nek, de sikerrel végig csinálta igaz volt egy hely ahová csak egyesbe vitt fel minket, de annak is örültem, hogy nem kellett tolni.
Este még leengedtük a benzint belőle, és kijött egy 4,6-os átlag, amit kicsit sokaltam, bár tényleg nem volt egy séta galopp a kétszemély+város+hegy menet.
Ma pedig meló után indultam haza, 5l benzinnel, Nyíregyházáig viszonylag jó tempót mentem, helyenként 85-90el is, sajnos a kipukönyöknél kiégett a tömítés, így erősen kifújt, de 4-5000nél nem éreztem ezt inkább alatta, volt jelentős a hanghatás, és a teljesítmény vesztés, Nyíregyen ismét tartalékra kellett fordítani, tehát takarékosra vettem a figurát mivel, hogy közbe hugomat is felvettem, városon kívül a 70et igyekeztem tartani ami gyerekjáték volt.Otthon még 4dl benzint letudtam engedni belőle.
A fogyasztás így alakult: az egész útra nézve 3,5l, csak a nyíregy-kisvárda táv 3l kereken.Ez szerintem nem rossz, mert ki is fújt, meg falsot is szívott.
Ma este még levettem a karbit, és most a kpe csövet epokittal ragasztottam a csonkra, majd holnap reggel kiderül, hogy tud-e még falsot szívni.
Egyenlőre a dellortónak minden esélye meg van rá, hogy a motoron maradjon.
Én pont ma rendeltem suzuki katanához ékszíjat és mondták,hogy ha véletlen nem jó a méret küldjem vissza.Kicserélik vagy vissza utalják az árát. (mondták,hogy nyugodtam kivehetem a csomagolásból,próbáljam fel de ne inditsam be és ne menjek vele)
Ha rendelted, akkor vissza kell küldeni. Törvény szerint még csak indokolnod sem kell. Csak a postaköltséget kell állnod, ha jól tudom.
Igen szekunder lánc. Az a bosszantó, hogy a környéken nem is kapsz ilyet. A moped91 forgalmazza, írtam nekik is, de semmi válasz. Azt mondják ez a jó.Az igaz hogy 1/2x1/4-es de a görgő mérete kisebb. Ha más nem lesz kis etz-ét teszem fel, csak az meg szélesebb.
Ez szekunder lánc?
Én a primerlánccal szívtam annó. Rövidebbet adtak belőle. Cuppanósan kell felmennie a szűz láncnak, de ez csak tengely görbítéssel lehetett volna. Pár láncszemmel rövidebb volt. Visszavették szó nélkül, a másik helyen meg kaptam jót, csak bosszantó, hogy kétszer kellet mennem, de hogy már egy vacak szekunder láncot sem képesek jót adni...
Üdv!
Ha kis Ts-re láncot vesztek, figyeljetek a méretekre. Már a 3. boltban akarnak rossz méretet adni. A görgő 8.51 helyett 7.7. Állítják, hogy ez való a kis Ts-re. Gondolom ilyen favorit lánccal terítették le a boltokat. A jó méret 12.7x6.4x8.51. Vigyetek tolómérőt.
Kandós voltam.
De én tényleg az voltam, gyengeáramos, Tavaszmező utcás. Az erősáram nem az igazi, csak egy fokkal különb mint a gépészet. :D
De azért jártam a központi épületben is, a kolesz környékén is.
Csak nagyon nagyon régen volt a dolog. 28 éve. Bizony, már a fősulis 30 éves találkozót megtarthatnánk nemsokára.:(
A budai hegyeket is ismerem valamennyire, gyerekkoromban még sok helyen erdő is volt, érdemes volt ott sétálni. :(
Klub 104 környéke, ha ennyire ismered...
Illetve a Sárga szöcske nyomtávja, bár én RKK-ás voltam..DDD
Hármashatárhegy is jó, főleg ha közben Mátyás hegyet is megejti az ember...
Szakadék mentén, fől a fenyvesekhez...
Utána át a másikhoz, a Hármasra fel..
Néha hiányzik még...
Teknőc
Nem tudom. Se tsem, se kilométerórám nincs. :D
Ha jól vettem ki melyik környékről beszéltek, akkor az nem Kandó, csak a durungáramos rész. Esetleg a koleszban fordulhatnak elő úriemberek. :D A valódi Kandó a Tavaszmezőutcában van.
Nekem már attól szívrohamom van ha ránézek egy biciklire. :) Már a gáz tekerése is komoly fizikai kihívás számomra. :)
Nem, csak arra szoktam bringázni :)
Pár hete feltekertem a Hármashatár hegyi reptérig, de szerintem közben volt egy infarktusom :D
Az általad leírt jelenségek bizonyára léteznek, de hogy a TS km órán nem fogod ezeket kimutatni mivel jóval a mérési szóráson belülre esik is biztos :D
Ezt tudom, csak azt nem, még is hova tűnt a majd ezres fordulat, de már sejtem..;)
Mert sokan ezt a kétfélét mondanak, de kezdem hámozni mi is van.
Teknőc
Bevallom azt az emelkedőt(Kiscelli-Dombot) motorral nem másztam meg, csak az alatti dombot, a Doberdót, de azt többször is, 2000-ben. 2002-ig ott laktam, a Kiss Árpádban, ha ez mond valamit, 4/7 szobában. Utána lett a szállás helyem Angyalföld közepe..DDD
Teknőc
JÉÉÉ!
Csak nem Kandós vagy RKK-ás VOLTÁL?
:)))))!
De sokat gyalogoltam ott, Hej!
Az tényleg szép emelkedő s domb, a Kiscelli utcából felmenni a Múzeumig.
Hej, gyalog is megizzadtam
Sok Mechanikai órám volt ott, gyakorlat és elmélet is, utáltam az a kis iskolát, utána volt 10-15 perc hogy a Doberdóba visszaérjek.
Másik hasonló emelkedők: Siroki várban, 15% körülii, de jó kaptató a parkolóig, onnan gyalog mentem fel- de az kisebb,Abaliget-Orfű közötti Rövidebb út,15-17% Valamint Orfűről a Magyarhertelendre,15% körüliek,sőt, A somlóra fel, a somlói várromhoz se semmi, DE(!) Csesznekben, a Vár utcából fölmenni a várba, az a legtutibb nálam emelkedőben. Szakadó esőben, bő 2 mázsa felszereléssel nem tudtam felmenni.Bolond voltam, hogy erőltettem annyi cuccal. Egyedül szerintem ment volna. Főleg eső és agyagos sár nélkül...De ez is kaland volt.;)
Teknőc
A hátsókerék fordulatszáma szorozva kerülettel nem fogja a valós sebességet adni. Valamennyit tutira csúszik gördülés közben.
Én fenntartom hogy érdekes dolgot művel az hogy nem valós szögsebességét méred a főtengelynek. Szerintem az ingadozik egy fordulaton belül is. A hátsógumi, a lánc rugalmassága, a hátsókerékben lévő gumi menesztő csinál belőle valamelyest állandó sebességet. A röpsúly valami más függvény alapján vesz fel állandó fordulatot. Csak az isten tudja kiszámolni ezekt az összefüggéseket, mivel nem tudjuk se a kölönböző erősségű motorokban lévő lendtömeg forgásának ingadozását, de a hajtás rugalmasságát se.
Én továbbra sem tartom elképzelhetetlennek hogy a különböző hengerekre jellemző általános mérési hiba alakul így ki. Vagyis lehetséges hogy a nagyobb köbcentis hengerekkel mindig kisebb fordulatot mérünk adott sebességnél.
Tehát aki tapasztalati úton határozza meg a köbcenti-fordulat-sebesség arányt, lehet hogy felállít egy hibás összefüggést.
Még egyszer, természetesen mérési hibáról van szó. Csak valószínüleg a rendszerből fakadóról. Hiába méregeti tehát különböző fordulat és kilométerórákkal, ugyanazt a hibás eredményt kapja.
Tipikus esete annak amikor nem a szemünknek kell hinni, hanem a fizikának.Legalábbis szerintem állhat így a helyzet.
Ez után a vita után elhatároztam, továbbra sem veszek kilométerspirált egyik motoromra sem.:D
Elég egyértelműen a kapcsoló akkor.
Idióta egy konstrukció amúgy, de nem csak az MZ-nél. A Hondámnál is, de nem értem miért ilyen vacakok, elektronikában atom biztos forgókapcsolók léteznek. Mintha a járműipar számára direkt fejlesztenék ezeket a szarokat beépített meghibásodási lehetőséggel.
Természetesen, "hajtáslánc" és nem szorzod, hanem osztod.
A magas páratartalom kedvezőtlenül hat az amúgy gyengélkedő csatlakozásokra.
Szóval lehet.
Ha később száraz időben ad szikrát, akkor nem hiszem hogy a doboznak baja van, inkább valamelyik csatlakozást kellene újra szerelni, vagy megpucolni, esetleg a HAL jeladó szegecselését ellenőrizni, mert az egy gyenge pont még.
Kiszakad??? nekem 1BAR-nál is egész jól tartja magát.
Bár ez is olyan mint a fordulatszám/sebesség. Ahány nyomásmérőt láttam mindegyik mást mutat :D
Ez talán variomatic váltónál igaz lenne, de ott is csak a röpsúly és a fordulatszám határozza meg az áttétel változását, nem a nyomaték.
Jössz azzal, hogy ez piros. Miközben mindenki látja hogy kék. Szerinted mit kéne neked ezen elmagyarázni? :)
Axiómát nem lehet megmagyarázni, legfeljebb méréssel igazolni.
A te méréséd és az abból levont következtetésed nyilvánvalóan hibás.
Ezt csak úgy lehet igazolni ha hiteles mérést végzel saját magad, mert nekünk nem hiszel:
Tedd középtámaszra, vedd le a gyújtásfedelet, forgasd meg, 4. fokozatban a főtengelyt, és számold hányat kell fordulnia, hogy a hátsókerék egyet forduljon.
Írd fel ezt a számot.
Ez a hajtáslány áttételi aránya. Ez a szám nem fog változni, ha nem cserélsz fogaskereket.
Namost ha tudod hogy a főtengely forog 6000-et. Megszorzod ezzel a számmal, akkor megkapod hogy mennyit forog a hátsókerék.
A hátsó kerék fordulatát pedig simán beszorzod a kerületével és megkapod a motor sebességét.
Ha tuningolod a motort lehet hogy nyomatékosabb lesz, vagyis nagyobb erővel húz, lehet hogy jobban fel tudod pörgetni, de hogy ez az arány nem fog változni az olyan biztos mint az halál és az adó.
Ugyanis kényszerkapcsolat van a főtengely és a hátsó kerék között.
Az hogy a hátsókerék 1 fordulatára mennyit fordul a főtengely, kizárólag a köztük lévő fogaskerekek fogszáma határozza meg. Semmi más. Mivel a fogak száma nem változik jó esetben, ezért az áttételi arány is elég stabilan ugyan az lesz.
Az hogy a könyvben sebesség tartományt adnak meg az az óra pontatlansága, és a kerék átmérő változása miatt van. De a kerék átmérő csak kis mértékben befolyásolja ezt.
Ha óra csalás kizárva...amit azért nem zárnák ki, akkor csúszott a kuplungod.
Visszavonom. tényleg nem érted.
Ha nem változtatsz áttételt, akkor a fordulat/sebesség összefüggés sem fog változni akármit csinálsz a motorral...csak akkor ha csúszik a kuplungod.
Próbáld ki a Kiscelli út elejénél. Kíváncsi vagyok hányasban mész fel ott :)))
Én bizony visszaraknám még a 750-es Hondámat is 1be. Kb. az a rész 17%-os emelkedő.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|