:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Emberen múlik.
Aki nem akar szerelni, annak legyen pénze és vegyen japánt. Akinek nincs pénze megtanul szerelni és vehet MZ-t. Akinek se pénze se tehetsége, az meg vegyen bringát.
Annó meg sem engedhetem magamnak mást.
Lepukkant gányolt Rigával, SImsonnal, Jawaval kezdtem. Megcsinálgattam szépen mindegyiket. A riga volt az egyetlen amit egy üveg borért elcseréltem :) A Simsont ellopták, a Jawa összetört, de mindegyik elvitt bárhova. Kispénzű voltam, tudtam hogy ezért szart kapok, magam összeraktam. Adott pénzből így lehet kihozni a legtöbbet, és az életem legrosszabb húzása az volt amikor erőmön felül 20 évesen megvettem a Hondát, a legjobb meg amikor a TS-t :)
Én MZ-vel már jártam sok felé. Legutóbb a Krím félszigeten Morával, ami ugye nincs közel. Itthon áll a gép a garázsban, vagyis nem hagyott ott sehol. :-D
Ennek ellenére én sem biztos, hogy ajánlanám kezdőnek. 20 évnél is öregebb a legfiatalabb. Ha ő szereli szar lesz, mert nem ért hozzá. Ha szerelőhöz viszi szintén szar lesz. Mert válogatni kell az alkatrészt és manapság a motorszerelőknek is van egy olyan hozzáállása, hogy "egy MZ jó lesz így is" és szarul rakják össze a legolcsóbb és legszarabb alkatrészekkel. Mert a japán gyártmány az motor, a MZ meg igénytelen öreg szar. Persze tisztelet a kivételnek, én is ismerek olyanokat, akik komolyan veszik.
Inkább gyűjtsön még valami jó állapotú kis japán 4t motorra. Használja sokat és ha belejön, akkor vegyen MZ-t az életérzés miatt.! :-)
Szerintem vegyenek MZ-t. Főleg az enyémet. :D
Nekem elég lenne a másik motorom, a jawa. :D
Én aztán igazán sokat szenvedtem a motorjaimmal, meg is írtam már memoárjaimban, Teknőcnek el is küldtem, és mondta is hogy inkább ne kerüljön ki, MERT... és igazából megértem, abban a cikkben hihetetlen mennyiségű probléma van leírva, sokan leszűrhetnék hogy milyen szar motorok, de én mégis szeretem. Kitanultam a szerelését is jórészt, így utólag már nem bánom hogy nem vagyok technikai analfabéta...
:) ;) DDDDD
Igazad van!
Teknőc
Ne idegesítsd magad. Nem érdemes.
Ezek a fórumok mindig tele vannak nagy mellényű trollokkal. Szerintem se vegyen senki MZ-t így is túl magas az áruk már :) Vegyen mindenki kínai eldobhatós robogót, az én motorjaim annál menőbbek lesznek :)
Legjobb erre a cikkre egy másik, újság cikkjével válaszolni, ami két éve volt itt!
Ez még itt is fennt volt, ezen az újságon bizony ám 2010-ben:
http://sebessegoltara.blog.hu/2011/08/31/torokmez_mz_n_szopogatva
Eredeti verzió:
http://www.mzclubhungary.com/index.php?option=com_content&task=view&id=565&Itemid=7
És a többi:
http://www.mzclubhungary.com/index.php?option=com_content&task=view&id=584&Itemid=7
http://www.mzclubhungary.com/index.php?option=com_content&task=view&id=583&Itemid=7
http://www.mzclubhungary.com/index.php?option=com_content&task=view&id=545&Itemid=7
Valamint saját tapasztalatom::
http://www.szocimotoros.hu/hu/cikkek/153
http://www.szocimotoros.hu/hu/turaktalalkozok/155
Tehát tényleg szar! ilyet ne vegyél- jobb így!
Teknőc
Ezt válaszoltam, bár elírtam, mert 2011-be került odafel.
de lényeg nem változik!
Teknőc
Olvassátok a sok okos kommentelőt (tisztelet a kivételnek).
http://totalbike.hu/magazin/kozelet/olvaso/2012/05/04/b125_miert_tilos_mz-t_venni/
Én nem tudom, de még a legrosszabb indulattal sem tudok rosszat mondani az MZ-ről! Egy időben 3 MZ-m volt, közülük egy 125-ös ETZ és egy 250-es TS (4seb). Utóbbi még megvan és meg is marad még élek!!!
Hogy kellet-e szerelni? Nem többet mint a japán motorjaimat. Imádom az MZ-t, minden porcikáját, imádok ránézni, imádok vele menni! Elfogult vagyok, mert lassan 40éve végigkíséri a családomat az MZ-zés? Nem! Pusztán csak tapasztalat, hogy akárhová mentem, mindíg hazahozott, mindíg hűséges társ volt és büszke vagyok rá, hogy MZ-n és Simsonon nőhettem fel.
Egy olyan motor, amire büszkén ülök fel és a mindennapokban is hűséges társ! Arról pedig nem a márka tehet, hogy kispénzű embereknek csak leharcolt motorokra tellett és telik mind a mai napig (erről az állapotról természetesen senki sem tehet), aztán a vele járó sok szerelés után levonják a nagy általánosságot, hogy az MZ egy nagy szar. Ha valaki szar motort vett, mert vagy nem értett hozzá vagy vállalta, akkor ne csodálkozzon, hogy sokat kell szerelnie! Vagy nagymellényű pofára hatalmas szerelők nekiállnak barmolni, anélkül, hogy értenék a motor lelkületét.
125-ös ETZ-m gyári állapotban került hozzám. Szépen kitakarítgattam a világ egyik legjobb MZ szakértőjével, édesapámmal és 6 évig mint a doxóra szolgált, aztán eladtam. 250-es TS MZ-met szar állapotban vettem, sokat is szoptunk vele, de mégsem átkoztuk el sohasem. Ma olyan mint a patina, csodás hanggal, rengetegen megnézik. Az életem rábíznám. És miért? Mert szakértő kezek és nem szájhősök kezei között kelt életre! És ti, akiknek kommentjeit heti szinten olvasgatom, szintén okkal Mz-tek! És nem mindenre válasz az, hogy mert csak erre telik, hiszen közületek van akinek van másik nagyvérű motorja szintén. Ezért szeretem én az MZ-t és ez a két betű soha ki nem fog halni a magyar motoros történelemből és hozzánemértő senkiházik soha nem fogják tudni igazán bemocskolni a márkát! Mert akkor kihozom a garázsból a TS-t, oszt megmutatom nekik, milyen egy igazi motor :D
Bocs, csak felbosszantott amiket olvastam, ti meg tudom, hogy úgyis megértitek a lelkesedésem...
Nekem is olyan Evig van.Egészen férfinak érzem magam fúrás közben, és tartom tőle a 3 lépés távolságot!:)
Eddig racsnizós izének neveztem volna, de már én is nyomatékhatárolónak. Nem vicceltem, tényleg tetszik a kifejezés! :-)
Volt egy kétkezes nagy dög EVIG típusú békebeli fúrógépem, még kívülről menetes dugók tartották a szénkeféket, hogy ha 100 év múlva elkopik, akkor simán cserélni lehessen. Szóval nem mai szellemben készült. Na azzal voltak ilyen kalandjaim. Ha megszorult gyorsan kellett elengedni, mert gond nélkül derékig föltekert volna magára. :-D
Igen, de az csak egy fordulatig recseg, amíg ki nem simul a polietilén fogaskerék :D
Tesós amerikáner. Lehet tekerni és recseg ha egy bizonyos nyomatékot elértél. Állítani is leheht, a szekrénybe. :D
Miért hogy nevezed azt a tekerős akármit ami elkezd recsegni amikor a beállított nyomaték főlé mennnél? De a jobb konnektoros fúrókban is van fix értékű, pont azért hogy ne törje el a kezed ha megszorul a 30-as betonfúró.
A Tescósból is vannak erős darabok, csak azok úgy határolnak, hogy lég a motor :D
"Nyomaték határoló" Tetszik ez a kifejezés! :-D
Amúgy a tescosba is van, csak ők úgy hívják, hogy 150W-os motor. :-D
AMúgy ez csavarozógép, de van rajta sebességváltó ha fúrni szeretnél, és kell a fordulat.
Nyomaték határoló van rajta.
Ez nem 7000forintos tescos :)
Apával mi fúrógéppel forgattuk a TS-t mikor túl szívta magát, de sajnos leszakadt a csavar feje. Szerencsére még ki lehetett piszkálni...
Én is láttam hasonlót.
De nekem nem kellene. Az etz-t rugdosom. Fúrni pedig nekem nem jó az ilyen. Ha megszorul a fúrószár, akkor felken a plafonra. :D Talán majd ha nyolcvan kilos leszek. :D
Apropó önindító. Olyan akkus fúróm van ami beindítja az ETZ-t főtengelynél forgatva :D
Ez azért már valami. Gratulálok.
Szerintem ami hiba nem jött ki ennyi idő alatt, az már nem is fog. Max a rögzítés adhatná meg magát késleltetve. De ahogy a fotót néztem, az se fog lekonyulni.
Még pár apróság, mondjuk egy önindító, és egész jó motorod lesz. :)
üdv mindenkinek!
jelentem, a suzuki generátoros TS 150 remekül viselkedik, semmiféle elektromos probléma nincs vele, és elég jó éjszaka egy 140/100W-os H4es remek tulajdonságaival látni :D. nappal meg egy 10w-os halogén helyzetjelző simán látszik annyira mint az egykori tompított.
szóval kb 700km oké.
Mai esemény...
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/onboard/szekkutasi-evadnyito-felvonulas-103154
Megkaptam az emailt.
Én is kint leszek hétfőn.
Csapattárs édesapja kórházba került ezért nem jön :( de az utánfutót el lejmoltam tőle.
Ok, de vasárnap, hétfőn kint leszek Pócson az Mz kupán, de csörgess meg, küldöm a számom!
Már a tank és az ülés egyben 20, ugye?
Jól hangzik.
Köthetünk üzletet.
Szombat reggel megyek arrafelé, és ha minden jól megy hétfő este megyek haza, majd kereslek.
Fotót nem tudok küldeni a honda cuccokról, de azt mondja a srác, hogy a két kerék 20000.-, a hátsón fenn van a lánckerék, gumi is van rajta, az ramaty.Van neki gyári piros-fehér tank, ülés farokidom egybe az egész az is egy húszas.Blokkfedelei nincsenek, blokkalkatrészei semmilye sincs.
Rákérdezek Neked holnap tőle!
Ja amúgy persze hogy érdekel.
Generátor és gyújtás fedelem elég roggyant. Úgy nézem a tankon is van egy centi gitt, illetve a farok idom is szobrászkodásra szorul.
A 900-as CB olyannyira ugyan az mint a 750-es hogy csak a dugattyú átmérő más. Elvileg az enyémet is meg lehetne fúrni 900-ra de 130ezer a dugattyúszet, annyit nem ér, főleg hogy így sem gyenge :)
Mennyit kér az egészért?
Hát nem türelmetlen embereknek való ez a móka.
Mire eljutsz a felújításban odáig, hogy "légszűrő", pontosan tudod, hogy nem olyan nagy probléma mivel csak erő kérdése hogy bemegy e a helyére :)
ejha nem tűnik túl egyszerű szerkezetnek, a karbisor vs. légszűsző dolgot, én már lehet hogy direkt szűrőkkel orvosoltam volna :D
Motorosoknak szóló mesében MZ a Hondával :)
Miért nem küldesz el simán a fenébe? Alig bírom kihámozni mit akarsz :)))
Különben is. Ha van rumod, sincs harag ;-))
A teknőc a nyúllal szokott versenyezni. :)
Csak lenne jó ez a billentyűzet, akkor tudnék szebben is irni....
No comment
Megadom magamat...Presidente..
Amatőr mz-és vs nagy hondás
Teknőc vs Sas-Nincs esély
DDDDDDDDDDDDDDD
Teknőc
Hülye kérdés VS Honda
Por favor senyor Presidente
Látom szereti a barátságos kakaskodást
Si,si...
Mág ha nem is vagyunk egy súlycsoportban
De a Tortuga is anda visszacsipni az erős Sasnak
Szép a Honda, de ez nem Mz Forum szenyor Comandante?
Viva de Revulicion
Még ha ezért kötél, kivégzés is jár.
De meghalok a Sas előtt,s fegyvert leteszem.
Por favor, Tequila nincs, de rum lesz az ellátmányba signor Capitano....
DDDDDDDD
Teknőc
Hülye kérdésre hülye válasz
Nekem is ennyi infóm volt csak.
Gondoltam, van itt valaki, aki tudja erre a választ.
Eladó válemény- félek, mert az nem lenne pártatlan érthetően.
Remélem, péntek késő este elkészülök a géppel. Az alkatrészek megérkezésétől függ...
Teknőc
Mondjuk most le fogsz fejezni, de nem tudtam milyen cuccokra van szükséged a Hondára.Munkatársam évekkel ezelőtt épített egy cb 900-at, maradt neki pár széria alkatrész is.Többek közt meg van neki a hátsó lámpa is, az ugyanaz a Tieddel.Úgy emlékszem meg vannak a gyári kerekek, kipufogó, 2db tank az tuti, ilyesmik.Ha vmi kompatibilis a Tieddel, és vagy kell valami írj, hátha van neki jó állapotban, óccsóér adja, cserébe vihetsz neki méhcsaládot is, azt nagyon szereti:)
Folyamatosan töltöm és kommentálom a képeket ahogy haladok.
MZ az amatőröknek való, nekem nem kihívás :))))
Ha összeáll a Honda akkor a kis TS-t is meg akarom csinálni ugyan ilyen patentre. Egyedi ülés, egyedi rozsdamentes kipufogó, bézs fényezés, esztergált, polírfejű csavarok. Aztán ha összeáll a CNC-m akkor csinálok hozzá saját műszereket is, meg kezelő szerveket is.
Verseny. Én menni akarok, de a csapattársam, akinek van utánfutója eltűnt mint oroszok közt az aranyóra.
Remélem nem talál ki semmi hülyeséget nekem.
Majd a végösszeszereldében készült fotókról is kérünk sajtóanyagot!:)
Nem volt Neked jó az Mz?Ennyi idő alatt már 5-öt összeraktál volna!:)
Na lesz Máriapócson kergetőzés?
Én megyek szurkolni, képanyagot készíteni, és visszafogottan italozni!:)
Sarukkal egyetértek.
Nem rosszabbak mint a forrasztás, ha jó a fogó. Sőt, a forrasztástól rideg lesz a nyakánál és könnyebben letörik, meg állítólag az ónpestis is megtámadja az időjárásnak kitett forrasztást, de én ilyet még nem tapasztaltam.
Azt majd nekem is kell.
TS-en és a Hondán is.
Újra kábelezés egyébként iszonyat munka, ha nincs minta, és csak egy darabot csinál az ember. Egyenként behúzni, beigazgatni, méretre vágni, végigszerelni iszonyat sok végződést...
Szóval vedd le az eredeti kábelezést sértetlenül. Akár el is vághatod a csatlakozásnál, csak feliratozz mindent, hova kell dugni. (én kicsi öntapados címkéket hajtok rá)
Aztán fogj egy deszkát, terítsed ki rá a kábelkorbácsot, rendezd el, hogy áttekinthető legyen az összes elágazás és végződés. Verjél le két szöget az összes végződés előtt 20cm-re a deszka szélén. A végződések oldalra fognak kilógni. Ahol elágazás vagy kanyar van, oda szintén leversz szöget, hogy azon tudjon fordulni a kifeszített vezeték.
Ha ez megvan már csak rá kell feszíteni a szögekre a vezetékeket a kapcsolás rajz és az eredeti köteg másolásával. Végződések túllógása 30cm legyen legalább, hogy legyen miből igazítani.
Ha fent van minden kábel, akkor vastag cérnával, vagy vékony madzaggal, végighurkolod a kábeleket. (gyorsabb, tisztább, olcsóbb és jobb mint bármi más.) Beigazgatod, mehet rá a védő cső ha akarsz, megszereled a végződéseket és már mehet is a helyére.
Sajnos túl sok fajta színt nem lehet kapni. Csíkozott vezetéket kereskedelemben még nem láttam. Arra kell csak figyelni, hogy az egyes végződéseket kb. logikusan jöjjön ki, tehát leginkább csak annyi szín kell amennyi csatlakozó a fogyasztóknál van, mert két egyforma vezeték el tudja rontani a napod :) Gond csak a lámpabúrában lehet ahhol összefut az összes vezeték, itt feliratozni kell. Van direkt a kábelre rakható cimkézhető gyors kötöző, de én szerintem simán ISO csatlakozókat fogok használni, mert azt nem lehet máshogy összedugni.
Dolgozgattam a Hondámon.
Akit érdekel itt megnézheti a képeket:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.274250462657326.65324.100002171242459&type=1&l=4f366a5691
Végszükségben etz250ét megcsinálhatom. Azt le tudom mérni. :) Még megvan a jószág.
Etz 250.Amúgy lehet az lesz a vége, a trophymon már két részletben átkábeleztem, és megbízható, de itt egy kicsivel több a tyúkbél.De nagyon felbosszantom magam ősszel az off időszakban neki esek.
Ha ismerném a kábelhosszakat akkor bevállalnám. Milyen motorod is van?
Amúgy a szín kikerülhető ha nagyon nincs színes madzag. Jelölő csövecskéket kell használni.Rálell huzogatni párat a kábelekre és akkor tökéletes, lekoptathatatlan jelölést adnak. Csak meg kell őrizni az átalakított bekötési rajzot.
De elvileg van bolt ahol tudnék szineseket venni. Csak meg kell kérdezni a cimbit hogy hol is láttuk. Valami kábelgyártó saját boltja.
Ja és kölcsön kell kérnem egy célszerszámot a saruk préseléséhez. Az hiszem az előbb említett cimbinek az is van. Vagy tud kölcsönkérni. Mégvalami: Motor kábelköteghez nem zsugorcsövet szoktak használni hanem bipoláncsövet. Kicsit be kell puderezni a kábeleket akkor egész passzos csőbe be lehet húzni őket.
Tartósnak elég tartós lenne, a mai szigetelések mintha jobbak lennének mint a régiek. Ha az ember rendesen felnyomja kábelre a sarukat, azok nem szoktak lejönni. A megbízhatóság is a saruktól függ leginkább. Meg attól hogy a köteget hogy rögzíti az ember a motoron. Ne feszüljön, de ne is lógjon.
Nem túl bonyolult dolog.
Igazából te is meg tudnád csinálni. Ha nincs fogód lehet a sarukat forrasztani is.
Debrecenben a hobbi elektronikában ez a legolcsóbb!Megdöbbenten hallom, hogy Bp-n olcsóbb!Multikban én se vennék ilyeneket.
Ha ötezer az anyag akkor feldobom a labdát:
Ki készít nekem 10.000.- ért egyet?Határidő, ráér, ha a készítő be is építi akkor a színek se lényegesek, csak a megbízhatóság, és tartósság.Na?:)
Azért manapság drágábbak ezek a cuccok.
De azért 15ezerért én is szívesen bevállalom a kábelköteg készítést. :D
Legyen az anyagköltség kábelestül mondjuk 5 ezer. Lassú lettem manapság, lehet hogy elalszom gyártás közben. Ezért számoljuk az időt egy órával. Tízezerforintos órabérét még a kormányt is hajlandó lennék dicsérni, még ha adóznom is kellene belőle akkor is.:D
Legalábbis így hiszem.
Az utolsó megjegyzésemhez:
Doktor úr, manapság olyan határozatlan vagyok. Vagy nem?
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|