:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Érdekesség:
tegnap számoltam, hog azonos tempónál a kis ETZ kislánckeréktengelyének fordulatszáma kisebb, mint a Simsoné. Épp fordítva gondoltam volna...
Na, megokosodtam :-)
ETZ 125/150 16" hátsó kerék, 27 fogú km óra kihajtás
ETZ 250 18" hátsó kerék 21 fogú km óra kihajtás.
Nekem a 16"-os kerékre volt feltéve a 250-es ETZ komplett kihajtása, ezért kevesebbet mutatott az óra. A mostani keveredést azt okozta, hogy a fogaskereket és a tengelyt külön boltban vettem. A tengely 250-es ETZ-hez volt, a fogaskerék meg 125/150-eshez és ezért nem passzolt.
Nem kell valakinek új km óra kihajtás 250-es ETZ-hez? :-)
Meg a kuplung más.
A kis etz ha minden igaz primer láncos, a nagyon a kuplung a főtengelyen van. A kicsin a váltón. A nagyot nem lehet berúgni behúzott kuplunggal, a kicsit igen.
Tehát a két blokk jelentősen eltér.
Nahát ezt nem igazán tudom és a válaszok mennyiségéből más sem :)
Általában a kihajtás áttételi arányánál szokott különbség lenni a kerékátmérő arányában, de szerintem passzolnia kellene, hiszen az kis és nagy ETZ csak a gumi méretben tér el.
Amit Gyula-Bá mond az lesz.
Lecsökken a trafó árama, valami érintkezési hiba miatt, és gyenge a szikra.
Első körön arra gonbdolnék, hogy a gyújtás kapcsoló átmeneti ellenállása növekedhetett meg. Hülye egy szerkezet, de végűlis 30 éves korában kellet lecserélni csak az enyémet is.
Aztán a saruk is ki tudnak puhulni, meg oxidálódni de ezen általában kis mozgatással, megszorítással lehet segíteni, ha nem szorul meg akkor pedig újra szereléssel. Keress egy olyan ismerőst akinek van saruzó fogója és saruja, mert OBI-ban 30 forint egy sarú 10db-os csomagban, én meg 10forintért vettem, és ráadásul havertól el sem szoktam kérni azt a 40forintot amit elnyomogatok a motorjára :)
Na de a hibakeresésre a leg egyszerűbb ha a gyújtótrafón megméred mekkora a feszültség álló motornál és zárt megszakítónál, közben mozgasd meg a csatlakozásokat, gyújtáskapcsolót, kábeleket, és ahol változik, ott lesz a bibi.
Sajnos az is elképzelhető változat, hogy a trafód kezd tönkremenni. A TEC márkájú trafó kiváló minőséget csinál Hondához, és egyéb 12V-os rendszerekhez, de 6V-osból nekem 3 szált el eddig. Most egy eredeti nullkilóméteres DDR-t találtam lezsírozva, ezzel nincs gond.
Majdnem biztos, hogy oxidálódott vagy laza érintkező(k), nem lesz könnyű megtalálni.
Nálam is beütött a krach, szakaszos hiba, már 2szer szivatott, most megint.
Kipufogó robban, amikor beindul kihagy a gyújtás, pedig már kondit néztem, gyertyát, kábelt cseréltem, trafó sztem jó. Karbin nem állítottam, meg ezelőtt amilyen hirtelen előjött úgy el is tűnt szerelések közben. Még amit észrevettem, elektronika: indexet egyszer el se bírja, máskor meg vígan villog, akksi 6,10-6,18 V körül...
MI LEHET??? :(
Üdv!
A 125-ös/250-es ETZ kilométeróra kihajtás különbözik egymástól? Vettem kihajtás tengelyt és a lánckerékre fogaskereket is, de a kettőnek a fogkiosztása nem igazán akar passzolni.
Köszönöm utólag is, de a tag azóta sem jelentkezett, azelőtt naponta 3-szor.Kamu volt a dolog, szerintem ott bukhat meg a téma, hogy pénzvisszafizetés van, és mondjuk ő azt mondja, hogy nem azt kapta amit akart, akkor visszafizettettetik velem az összeget, és a szállítási díjakat, és ekkor még követelhet kártérítést a tag.
Tőlem csak annyit kérdezett, hogy hány km-t futott a motor, és ezután már meg is akarta venni.Nekem ez lett nagyon büdös.
Mindamellett, nem a kártyaszámodat kérte? Mert azzal már tud pénzt lehívni.
Figyu, az én paypal azonosítómat megadhatod neki. Arról nem tud leszedni semmit, én meg átutalom neked a pénzt, ha nem akarsz létrehozni magadnak.
Főleg ha paypal-al fizet, azzal sem nagyon tud visszaélni.
Lehet tényleg az kéne, hogy írd meg neki írjon Szerbül mert angolul nem értesz, ha tényleg az, akkor nem okoz neki gondot :)
Hát tényleg nem értem. Ha nekem utalnak ahhoz mi kell, hát a számlaszámom. Az meg ugye nyilvános, hogy lehet ezzel visszaélni.
Még egyszer megnézem azt a cikket...
Igen, jöjjön házhoz, ha akar valamit. Cash to Hand aztán örüljön, hogy megszerezte a világ legjobb motorját. A többi utána már történelem :)
Írtam neki, de még nem válaszolt.Amúgy korrekt voltam vele, felajánlottam még egy személyes találkozást.
Elolvastam, de nem értem! Hogy lehet így valakit lenyúlni? Megtudja a bankszámlaszámom? És akkor mi van? Azzal mire megy, azon kívül, hogy utalni tud rá?
Angol ez a buzi, haggyad a fenébe, nem érti a magyart. De valami frappáns marhaságot küldhetsz neki :D Arra én is kíváncsi vagyok :)
Most olvasom a hozzászólásod, ez a fickó szerintem akkor ugyanaz.Mi lenne ha magyarul írnék neki, úgy is érti:)
Szerinted válaszoljak egyáltalán neki?
Sok embert megkérdeztem ma, és sejtettem, hogy átverés, mert nagyon meseszerű.A röhej, hogy 3 viszonylag kicsi magyar honlapon hírdetem, akkor a fószer Grant Edwards.Szerbiába mindenki bohumil, kubes meg ilyenek nem?Hagyom, mert be akarnak palizni.
Nem akarlak elkeseríteni, de kamu az egész.
Olvasd ezt, én is írtam egy hosszabb bejegyzést:
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/speed/?dr=72767
2 éve volt ennek egy nagyobb hulláma. Ez éven ismét.
Ne pazarold erre az idődre. Az én Yamaháat Izraelbe akarta kivinni :)
Ez érdekes, egyszer én is eladtam egy motort olaszoknak, nekik sem kellett papír róla. Gondolkoztam is, hogy miért. Az is öregebb volt 30 évesnél. Talán a veteránokhoz ott nem kell?
Ezt jó tudni, a srác nem is kér okiratot hozzá, úgyhogy ha vkinek kell papír...:)
Szóval véglegesen kivonatom, aztán elengedem hazulról, hadd lásson világot, ha már én nem fogok!:)
Köszönöm, a segítségedet, most az angol fordítást már megoldottam.Azt is kisilabizáltam, hogy a Pay pal egy olyan rendszer amely biztonságossá teszi mindkét fél vásárlását, illetve eladását.A tagnak megadom a Pay pal kódom, arra utal 1000 eurót,azt én fel is használhatom.Ha viszont a várárló eláll a vásárlástól, mert nem a fotón látottakat kapja, akkor tőlem visszavehetik az összeget.Persze ennek is van díja, ezt bele kell kalkulálni az eladási árba.A fickó nem sokat kérdezett, ő egy hajón dolgozik, elküldtem neki a fotókat, holnap elvileg utalja a zsét, és utána intézi a futárszolgálatot azok csomagolják és szállítják Montenegroba.A srác a kikötőben veszi át a trophyt, mert a hajón marad, ha kikötnek a világ bármely részén ő motorozni akar.:) Mint a mesében:)
Nekem mért nincs ilyen munkahelyem?:)
Tudtommal az úgy működik,h cs akkor kapod meg a pénzt,ha ő a motort. Tehát ő elutalja az összeget,te értesítést kapsz h el van utalva. Ha ő megkapta a motort akkor érkezik meg a számládra a pénz. Ez azért van,h előre utalás esetén te ne tudd lenyúlni őt h nem küldöd a motort és fordítva is,ha megkapja motor nem tudja elbliccelni az összeget. (tulajdonképpen postai utánvét,cs bankon keresztül utalással)
Profin nem tudok, de szerintem le tudom neked fordítani. Csak az ausztrálokat nem értem :D
De mi a problémád? Szerintem ott nem olyan macerás átíratni mint nálunk. Elvégre az összes itt ellopott kocsit amit nem szedtek szét, ott használják vígan :)
Azzal, hogy a Pay Pal-t nem ismerem, de ezt majd a többiek elmondják itt.
üdv.: R
Mondd meg neki, hogy írjon szerbül, azt lefordítom.Az angolt is (főleg ahogy egy montenegrói tud angolul, bár vannak kivételek)de a szerbet jobban ismerem, szoktam a cégben szimultán fordítani szerb és magyar beszélgető között.
üdv.: R
Ezt írd neki vissza: Please write me a message in Serbian.
Best regards, Troster07
Fiúk!Ki tud profin angolul?Le kéne nekem fordítani egy levelet, most írt megint az ember.
Egy ideje már árulom a trophyt, most van egy külföldi érdeklődő.A fickó Montenegroba vinné a motort, pár dologra rákérdezett, de már a második levélben a fizetésről és szállításról esett szó.Ő a Pay Pal rendszeren szeretne fizetni.Az a kérdésem, hogy ki az aki nem csak a gugli által ismeri a rendszert? Nekem ez nagyon homályos a szállítást is valószínűleg futárral oldaná meg, személyesen nem is találkoznánk.
Az odáig ok., hogy csak utalás után adom a motort, de kiküldöm az adás-vételit, ő aláírja és visszaküldi?
Gyanús nekem, hogy a fickó csak a futott km-ről, és a tulajdonomban eltelt időről érdeklődött.Küldtem neki néhány fotót, most a válaszlevelére várok.
Szerintetek? Valakinek van ez ügyben tapasztalata?
4x12x6- os szimeringet tettem rá úgy, hogy a szimeringet kihézagoltam és beragasztottam a tengely végébe.1 éve úgy néz ki jó.
De, van ott egy kör alakú filcdarab, én már azon is gondolkodtam hogy szilikonból egyik másik pótblokkot öntőformának használva csinálok tömítést de aztán elmaradt eddig... de lehet megpróbálom még úgy.
Az odáig rendben, de a tengely végén nincs egy henger alakú süllyesztés? vagy egy kupakot nem lehet ráhúzni? Mert akkor műanyagból lehet esztergálni egy O gyűrű tartót, mint a Jawan.
Lehetne, de nem állna meg a helyén, mivel horony nincs neki vágva, egyébként mondták már nekem is... Én pont most mostam le, féltem is, mert gyujtásfedőt nem húztam rá, de úgynézki h a TSt nem izgatja a víz :D
Sajtolva van az, nem?
Akkor meg megfelelő csapágylehúzóval.
Kuplung pálcára nem lehet O gyűrűt tenni?
Mondjuk engem annyira nem izgat hogy ennek utána nézzek :) Túrára meg műszaki vizsgára szoktam csak lemosni, addig meg legyen minnél rondább és olajosabb, hogy ne legyen kedve senkinek piszkálni az utcán :D (Immobiliser by MZ)
Szilikon a tuti. Én mindent azzal rakok össze amit lehet, azzal nincs ilyen gond.
Viszont amióta megvan nekem is mindig taknyos az ETZ. Már belenyugodtam, hogy ezt ETZ, tehát alapeset, hiába tömítek mindent.
Kiderült, hogy a lánckerék alatt volt egy öntvény hiba és egy szemmel nem látható tűhegynyi lukon szivárgott nagyon lassan az olaj. Odapöttyöztem szilikont, azóta száraz a blokkom kívülről. Majd szezon végén meghegesztem, addig jó lesz így.
Üdv!
ETZ 125 hátsó lánckerékről a kilométeróra meghajtást hogy lehet leszedni? Kiszedtem a lánckerék tengelyt és a távtartót, de a kihajtás nem akart lejönni, erőltetni meg nem akartam. Szedte már szét közületek valaki?
kisTSen megszüntetni lehetetlen. ÖSszes csavar letömítve, üresjelző dettó, lánckerékszimmeringet télen cseréltem, tömítést alatta dettó. ÉS mégis ha megyek vele akkor már látom a kezdődő csöppet alul, ugyanis a kuplungpálcát nem lehet normálisan letömíteni. Megoldás rá: minden motorozás után zsepivel melléfekszek, letörölöm a csöppet, és ha egy hónapig se nyúlnék hozzá akkor se lenne alatta egy se :)
Engem az üres jelző szívatott meg. Kicseréltem a szimeringet, betömítettem mindent és folyt. A fém és a műanyag között, magán az üres jelzőn keresztül eresztett. Na, mire erre rájöttem, az nem volt egy gyors folyamat :-D
Ebben az volt a vicc, hogy az MZ-n az automata lánckenés a rossz szimering jele :)
Mondjuk a működő automata lánckenést már feltalálták jóideje, lásd az összes láncfűrész :)
Nekem a Honda is keni a láncot.
A lánckerék tengelyben nyomás alatt van az olaj, egyrészt a fogaskerekek csapágyazása onnan kapja, másrészt jól meglepődtem amikor leszerelt lánckerékkel beindítottam, mert a csavar furatából ömlött az olaj :)
A régi CB-nek a kartergáz volt kivezetve a lánckerékre, gondolom az újabbnál is hasonló megfontolásból valami kapillárissal van megoldva hogy ne szárazon fusson a lánc, elvégre 30 éve nem tudtuk mi az a láncspray.
Végülis igaz, amikor megyek nekem is keni a láncot, csináltam neki akármit is :D Meg mondjuk télen szervizeléskor raktam a láncra fél kiló gépzsírt, egy darabig nem lesz vele gond :)
Akkor mégis az MZ jobb választás, mert azon láncot sem nagyon kell kenni! :-D
Öreg japánt pont annyit kell szerelni mint az öreg MZ-t csak drágább :)
MZ előnye hogy ehhez még egyszerű és igénytelen is. Szerintem mindkettőhöz kell szerelési hajlandóság. Főleg amit ajánlgattak, postás yamahát. Jó motorok, de ugyan olyan lepusztultak és gányoltak mint egy elhanyagolt MZ. Amelyik nem azt 300 alatt nem kapod meg.
Abban egyetértek hogy unalmasak. Jawa után a Hondával túrázni halál unalom volt. Jawa sem ment rosszul, de előzésnél előre kellet gondolkodni, stratégiát végiggondolni, lendületet venni, Hondán meg odahúztam a gázt, betorzult a téridő, a forgalom résztvevői belassultak és kényelmesen megelőztem bárkit.
Osztom a véleményt.Mért nem tudta azt a cikkben leírni, hogy ha kedveled az utazást, de utálsz foglalkozni a motoroddal akkor vegyél japánt.Ha folyamatosan agyalsz műszaki dolgokról, és szereted a forró kipufogó szagát, szereted a motorod apró részleteit felfedezni, és szeretsz vele törődni vegyél Mz-t.
Ennek ellenére leírta parasztba.
Én azt az egyet utáltam a japó új masinán-amíg megtehettem, hogy fenn tartsam-, hogy a lánckenésen kívül sosem kellett vele csinálni semmit.Egy idő után rém unalmassá vált vele a motorozás.
És egy kicsit se vagyunk fertőzöttek mi?:)
Emberen múlik.
Aki nem akar szerelni, annak legyen pénze és vegyen japánt. Akinek nincs pénze megtanul szerelni és vehet MZ-t. Akinek se pénze se tehetsége, az meg vegyen bringát.
Annó meg sem engedhetem magamnak mást.
Lepukkant gányolt Rigával, SImsonnal, Jawaval kezdtem. Megcsinálgattam szépen mindegyiket. A riga volt az egyetlen amit egy üveg borért elcseréltem :) A Simsont ellopták, a Jawa összetört, de mindegyik elvitt bárhova. Kispénzű voltam, tudtam hogy ezért szart kapok, magam összeraktam. Adott pénzből így lehet kihozni a legtöbbet, és az életem legrosszabb húzása az volt amikor erőmön felül 20 évesen megvettem a Hondát, a legjobb meg amikor a TS-t :)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|