:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Mit lehetne tenni azért hogy elöl is legyen jó csillapítás?
A hátsók teljesen jók lesznek némi olajcsere után de az elsők nem nagyon változnak tőle. Mi van benne kikopva? Cserélhető?
Látom gumi ügyben nincs válasz. :(
Esetleg teflonos fék bovden beszerzésében valami infó?
Akkor ok :) A N14C után am jobbank éreztem, kevésbé volt kopogó a hangja hidegen se...
A helyes válasz 15.Ön nyert:)
Rutinkérdés, lehet volt már róla szó, de 250es MZbe a N15C vagy az N17C brisk gyertya a jobb választás? Én valahol a 15öset hallottam, most az van benne.
Akkor meg felesleges a vastag lánc az MZ-re, elég lenne egy vékony Simano lánc, aztán ha elszakítod akkor gazdaságtalanul vezettél :D
17-es lánckerékkel 56km/h-t tudott a fojtott SR50. Remélem, 2 liter alatt lesz a fogyasztása. Akkor kétharmada lenne a költség, az MZ 3-at eszik 50-nél.
Sziasztok!
Gumit szeretnék venni TS 250 re.
Nem sikerül dűlőre jutnom a méretátváltásban. Van valaki akinek jár 100/80-as gumin? 90/90-esen?
Van táblázat ami szerint ezek jók lehetnek, de én a kezembe fogtam egy igényes vonalzót és azt mutatja hogy ezek elég nagyok. :D
Igaz.
De ha a mindennapi munkába járáshoz használom, és a gazdaságosság a szempont , nem húzom oda. :)
Tömeget és gyorsulást kihagytad.
Az F=m*a ehez adódik a menet ellenállásból következő erő.
A menet ellenállása a Simónak és az MZ-nek közel azonos 50-nél. Itt elég is lenne a vékonyabb lánc, de ha odahúzod a gázt, akkor az ETZ-n 3* nagyobb teljesítmény fog csattogni.
Fullgázon.
Nem mértem, de valószínű, hogy egy SR50-es robogó, és egy kis ETZ menetellenállása közt 50km/h-nál nincs nagy különbség, közel azonos a teljesítményigény.
A Simsonon, és az ETZ-n is 16-os a lánckerék. A lánc szemosztása azonos.
A teljesítmény(P=F x v) a láncsebesség(m/s) és az erő(F) szorzata. Ha az ETZ kislánckerék fordulatszáma majd másfélszer akkora, akkor a láncra ható erő majd kétharmada a Simsonénak. Elméletileg ebból az következik, hogy az MZ láncának sokkal több km-t kell tudnia a csereérettségre kopásig, feltéve, hogy finoman használják a gépet.
Meg az elektronika is régóta olyan volt hogy még ha meghúzatom is, utána leállítva volt h az indexet se bírta el, máskor meg szinte folyamatosan villogtatta. Az üresjelzőt is néztem, most erősebben világít a visszajelzője szemmel láthatóan...de hogy hol a hiba??
Helló! Nem nagyobb a húzóerő, mert a simson gyengébb.
Igazatok lehet, legutóbb húsvétkor is néztem mindent, meg vettem egy gyujtástakaró lemezt (ami a kapcsolót fedi) ráraktam, ott mókolni kellett a kapcsoló körül, utána jó lett...
Bocs, fordulat maradt meg bennem. :(
Ehhh...fordítva.
Szóval a Simson kislánckeréktengely fordulatszáma kisebb, és az MZ-jé nagyobb. Tehát a Simsonnál a keskenyebb, gyengébb láncra nagyobb húzóerő hat, mint az MZ erősebb, szélesebb láncára.
50km/h-nál Mz 1527,8/min
Simson 1085,4/min
Érdekesség:
tegnap számoltam, hog azonos tempónál a kis ETZ kislánckeréktengelyének fordulatszáma kisebb, mint a Simsoné. Épp fordítva gondoltam volna...
Na, megokosodtam :-)
ETZ 125/150 16" hátsó kerék, 27 fogú km óra kihajtás
ETZ 250 18" hátsó kerék 21 fogú km óra kihajtás.
Nekem a 16"-os kerékre volt feltéve a 250-es ETZ komplett kihajtása, ezért kevesebbet mutatott az óra. A mostani keveredést azt okozta, hogy a fogaskereket és a tengelyt külön boltban vettem. A tengely 250-es ETZ-hez volt, a fogaskerék meg 125/150-eshez és ezért nem passzolt.
Nem kell valakinek új km óra kihajtás 250-es ETZ-hez? :-)
Meg a kuplung más.
A kis etz ha minden igaz primer láncos, a nagyon a kuplung a főtengelyen van. A kicsin a váltón. A nagyot nem lehet berúgni behúzott kuplunggal, a kicsit igen.
Tehát a két blokk jelentősen eltér.
Nahát ezt nem igazán tudom és a válaszok mennyiségéből más sem :)
Általában a kihajtás áttételi arányánál szokott különbség lenni a kerékátmérő arányában, de szerintem passzolnia kellene, hiszen az kis és nagy ETZ csak a gumi méretben tér el.
Amit Gyula-Bá mond az lesz.
Lecsökken a trafó árama, valami érintkezési hiba miatt, és gyenge a szikra.
Első körön arra gonbdolnék, hogy a gyújtás kapcsoló átmeneti ellenállása növekedhetett meg. Hülye egy szerkezet, de végűlis 30 éves korában kellet lecserélni csak az enyémet is.
Aztán a saruk is ki tudnak puhulni, meg oxidálódni de ezen általában kis mozgatással, megszorítással lehet segíteni, ha nem szorul meg akkor pedig újra szereléssel. Keress egy olyan ismerőst akinek van saruzó fogója és saruja, mert OBI-ban 30 forint egy sarú 10db-os csomagban, én meg 10forintért vettem, és ráadásul havertól el sem szoktam kérni azt a 40forintot amit elnyomogatok a motorjára :)
Na de a hibakeresésre a leg egyszerűbb ha a gyújtótrafón megméred mekkora a feszültség álló motornál és zárt megszakítónál, közben mozgasd meg a csatlakozásokat, gyújtáskapcsolót, kábeleket, és ahol változik, ott lesz a bibi.
Sajnos az is elképzelhető változat, hogy a trafód kezd tönkremenni. A TEC márkájú trafó kiváló minőséget csinál Hondához, és egyéb 12V-os rendszerekhez, de 6V-osból nekem 3 szált el eddig. Most egy eredeti nullkilóméteres DDR-t találtam lezsírozva, ezzel nincs gond.
Majdnem biztos, hogy oxidálódott vagy laza érintkező(k), nem lesz könnyű megtalálni.
Nálam is beütött a krach, szakaszos hiba, már 2szer szivatott, most megint.
Kipufogó robban, amikor beindul kihagy a gyújtás, pedig már kondit néztem, gyertyát, kábelt cseréltem, trafó sztem jó. Karbin nem állítottam, meg ezelőtt amilyen hirtelen előjött úgy el is tűnt szerelések közben. Még amit észrevettem, elektronika: indexet egyszer el se bírja, máskor meg vígan villog, akksi 6,10-6,18 V körül...
MI LEHET??? :(
Üdv!
A 125-ös/250-es ETZ kilométeróra kihajtás különbözik egymástól? Vettem kihajtás tengelyt és a lánckerékre fogaskereket is, de a kettőnek a fogkiosztása nem igazán akar passzolni.
Köszönöm utólag is, de a tag azóta sem jelentkezett, azelőtt naponta 3-szor.Kamu volt a dolog, szerintem ott bukhat meg a téma, hogy pénzvisszafizetés van, és mondjuk ő azt mondja, hogy nem azt kapta amit akart, akkor visszafizettettetik velem az összeget, és a szállítási díjakat, és ekkor még követelhet kártérítést a tag.
Tőlem csak annyit kérdezett, hogy hány km-t futott a motor, és ezután már meg is akarta venni.Nekem ez lett nagyon büdös.
Mindamellett, nem a kártyaszámodat kérte? Mert azzal már tud pénzt lehívni.
Figyu, az én paypal azonosítómat megadhatod neki. Arról nem tud leszedni semmit, én meg átutalom neked a pénzt, ha nem akarsz létrehozni magadnak.
Főleg ha paypal-al fizet, azzal sem nagyon tud visszaélni.
Lehet tényleg az kéne, hogy írd meg neki írjon Szerbül mert angolul nem értesz, ha tényleg az, akkor nem okoz neki gondot :)
Hát tényleg nem értem. Ha nekem utalnak ahhoz mi kell, hát a számlaszámom. Az meg ugye nyilvános, hogy lehet ezzel visszaélni.
Még egyszer megnézem azt a cikket...
Igen, jöjjön házhoz, ha akar valamit. Cash to Hand aztán örüljön, hogy megszerezte a világ legjobb motorját. A többi utána már történelem :)
Írtam neki, de még nem válaszolt.Amúgy korrekt voltam vele, felajánlottam még egy személyes találkozást.
Elolvastam, de nem értem! Hogy lehet így valakit lenyúlni? Megtudja a bankszámlaszámom? És akkor mi van? Azzal mire megy, azon kívül, hogy utalni tud rá?
Angol ez a buzi, haggyad a fenébe, nem érti a magyart. De valami frappáns marhaságot küldhetsz neki :D Arra én is kíváncsi vagyok :)
Most olvasom a hozzászólásod, ez a fickó szerintem akkor ugyanaz.Mi lenne ha magyarul írnék neki, úgy is érti:)
Szerinted válaszoljak egyáltalán neki?
Sok embert megkérdeztem ma, és sejtettem, hogy átverés, mert nagyon meseszerű.A röhej, hogy 3 viszonylag kicsi magyar honlapon hírdetem, akkor a fószer Grant Edwards.Szerbiába mindenki bohumil, kubes meg ilyenek nem?Hagyom, mert be akarnak palizni.
Nem akarlak elkeseríteni, de kamu az egész.
Olvasd ezt, én is írtam egy hosszabb bejegyzést:
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/speed/?dr=72767
2 éve volt ennek egy nagyobb hulláma. Ez éven ismét.
Ne pazarold erre az idődre. Az én Yamaháat Izraelbe akarta kivinni :)
Ez érdekes, egyszer én is eladtam egy motort olaszoknak, nekik sem kellett papír róla. Gondolkoztam is, hogy miért. Az is öregebb volt 30 évesnél. Talán a veteránokhoz ott nem kell?
Ezt jó tudni, a srác nem is kér okiratot hozzá, úgyhogy ha vkinek kell papír...:)
Szóval véglegesen kivonatom, aztán elengedem hazulról, hadd lásson világot, ha már én nem fogok!:)
Köszönöm, a segítségedet, most az angol fordítást már megoldottam.Azt is kisilabizáltam, hogy a Pay pal egy olyan rendszer amely biztonságossá teszi mindkét fél vásárlását, illetve eladását.A tagnak megadom a Pay pal kódom, arra utal 1000 eurót,azt én fel is használhatom.Ha viszont a várárló eláll a vásárlástól, mert nem a fotón látottakat kapja, akkor tőlem visszavehetik az összeget.Persze ennek is van díja, ezt bele kell kalkulálni az eladási árba.A fickó nem sokat kérdezett, ő egy hajón dolgozik, elküldtem neki a fotókat, holnap elvileg utalja a zsét, és utána intézi a futárszolgálatot azok csomagolják és szállítják Montenegroba.A srác a kikötőben veszi át a trophyt, mert a hajón marad, ha kikötnek a világ bármely részén ő motorozni akar.:) Mint a mesében:)
Nekem mért nincs ilyen munkahelyem?:)
Tudtommal az úgy működik,h cs akkor kapod meg a pénzt,ha ő a motort. Tehát ő elutalja az összeget,te értesítést kapsz h el van utalva. Ha ő megkapta a motort akkor érkezik meg a számládra a pénz. Ez azért van,h előre utalás esetén te ne tudd lenyúlni őt h nem küldöd a motort és fordítva is,ha megkapja motor nem tudja elbliccelni az összeget. (tulajdonképpen postai utánvét,cs bankon keresztül utalással)
Profin nem tudok, de szerintem le tudom neked fordítani. Csak az ausztrálokat nem értem :D
De mi a problémád? Szerintem ott nem olyan macerás átíratni mint nálunk. Elvégre az összes itt ellopott kocsit amit nem szedtek szét, ott használják vígan :)
Azzal, hogy a Pay Pal-t nem ismerem, de ezt majd a többiek elmondják itt.
üdv.: R
Mondd meg neki, hogy írjon szerbül, azt lefordítom.Az angolt is (főleg ahogy egy montenegrói tud angolul, bár vannak kivételek)de a szerbet jobban ismerem, szoktam a cégben szimultán fordítani szerb és magyar beszélgető között.
üdv.: R
Ezt írd neki vissza: Please write me a message in Serbian.
Best regards, Troster07
Fiúk!Ki tud profin angolul?Le kéne nekem fordítani egy levelet, most írt megint az ember.
Egy ideje már árulom a trophyt, most van egy külföldi érdeklődő.A fickó Montenegroba vinné a motort, pár dologra rákérdezett, de már a második levélben a fizetésről és szállításról esett szó.Ő a Pay Pal rendszeren szeretne fizetni.Az a kérdésem, hogy ki az aki nem csak a gugli által ismeri a rendszert? Nekem ez nagyon homályos a szállítást is valószínűleg futárral oldaná meg, személyesen nem is találkoznánk.
Az odáig ok., hogy csak utalás után adom a motort, de kiküldöm az adás-vételit, ő aláírja és visszaküldi?
Gyanús nekem, hogy a fickó csak a futott km-ről, és a tulajdonomban eltelt időről érdeklődött.Küldtem neki néhány fotót, most a válaszlevelére várok.
Szerintetek? Valakinek van ez ügyben tapasztalata?
4x12x6- os szimeringet tettem rá úgy, hogy a szimeringet kihézagoltam és beragasztottam a tengely végébe.1 éve úgy néz ki jó.
De, van ott egy kör alakú filcdarab, én már azon is gondolkodtam hogy szilikonból egyik másik pótblokkot öntőformának használva csinálok tömítést de aztán elmaradt eddig... de lehet megpróbálom még úgy.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|