:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Mert az ásványi olaj az ugye nem ;-)
Valamilyen hatása mindennek van, a kérdés hogy ki szponzorálta az adott kutatást, vagy újságcikket, mert azt domborítják ki mint ami a szponzor érdeke.
Megégve, kokszosodva minden rákkeltő, amit belélegzel, megeszel, megiszol.
Ha nem érkezne kőolaj Magyarországra, azonnal felértékelődnének az E85-tel, napraforgóolajjal is üzemelni képes járművek.
Étolaj dízelbe üzemanyagnak alkalmas.
2T benzinmotorba nem.
-nem keveredik el a benzinnel, E85-tel: kenéshiány
- belegyantásodik a motorba. Ricinus is.Salakgépeknél nem volt hátrány, versenyenként szétbontották.
-eléggé szagos, kis mennyiségben is.
Semmi értelme étolajat benzines 2T-be tenni. Valszeg még a fogyasztást is növeli, az égést rontó hatása miatt.
Ráadásul megégve rákkeltő hatású.
Ja, de az étolajat akkor is felejtsed el.
Olyan mint a ragasztó.
Ad vele szikrát de nem megfelelő energiájút. Vagy begyújtja vagy nem. :)
6V-os rendszerben 12 voltos trafó okozhat valami gebaszt? Szikrát ad vele...
Egy nem agyonkopott hengerrel egy szintén jó karbival mindenféle trükközés nélkül kell tudnia a 1,5L ha 40-el mész.
Én is spórolok, legalábbis próbálok. :-)
MZ-n sajna nincs műszaki. :-(
Ezért bánatomban belebújtam a Simson SR50-be.Kínlódtam egy sort a karbival. Facér kell leszedni, megcsinálhatták volna elfordíthatóra, mint az MZ-jét. Azon pillanatok alatt lehet fúvókát cserélni...
Kiszedtem és kitakarítottam a műanyag légszűrődobozt. A tankot, a csapot.
Fojtott karbi(max. 3/4gáz?), 70-es gyári főfúvóka(szerintem nagy). Tettem a benzinhez E85-öt. Fulladt, gázadásra megindult. Tehát alul elmegy, középen szegény, felül dús. Emeltem a tűn(max alatt van eggyel, előtte középen volt), most nem szaggat részterhelésen. Valószínűleg csökkenteni lehet a főfúvókán. Megint genyózni a karbileszedéssel... :-(
Arra gondoltam, annyira süllyesztek a tűn, hogy szaggasson, ne kapjon eleget. Akkor próbálom meg a HHO-t, gőzbejuttatást. Ha a motor símán jár, szaggatás nélkül a kevesebb üzemanyaggal, a fogyasztásnak is csökkennie kell.
A simsonosok.hu-n a fogyasztási tesztnél 1,35 litert tudott az egyik gép 40-es tempó körül. Bár annyi lenne nekem is. Vagy kevesebb. :-)
Megvan a hiba!!! :D A trafóban volt valószínűleg szálszakadás, mert multiméterrel bemérve brutál ellenállást mutatott. Most 12 voltos trafó került bele, szikrát ad vele, de megérné kicserélnem? Gyújtásbeállításnál lassan forgatva nem mindig ad szikrát, ez lehet ettől?
Pont úgy ahogy a fáradt olaj :)
Hidd el a csóró robogósok elképesztő dolgokat képesek beletölteni a kotvány járművükbe, aztán meg csodálkoznak, hogy sokba kerül a javítás.
Hogy keveredett el a sutoolaj a benzinnel???
Nem olyan extrém a lógás hogy a megszakítót eltöri és a megszakító excenteren futó része ferdén van lekopva, mint haverom ETZjén volt 1 éve :)
Emlékeztem h erről is volt már vmikor szó, nekem megy a gép(konkrétan ma még nem xD), de idegesített hogy 3000 km után is látszik ilyesmi, pedig melegítettem a blokkot úgy raktam bele is a csapágyat, meg elrontani amúgy is nehéz, vagy helyére megy vagy nem..
Nem olyan irtózatos, csak épp észrevethető hogy nyitott megszakítónál tud mozogni. Gyújtása stabil, a durrogás nem gyújtáseredetű, inkább ahogy mondtátok elektronika, tegnap is elvitt szaki ismerősömékig, és égett a fejem hogy na akkor hová tűnt a hiba :D Cserélek egy gyújtáskapcsolót és meglátjuk mi lesz.
Azért nekem gond nélkül kibírja érdemi kopás nélkül a főtengely csapágy két fúrás között és akkor sincsenek rossz állapotban, csak azért cserélem, mert nincs kedvem félidőben újra szétszedni.
Igaz olajnak nem fáradt sütőolajat használok :D csak ezért mondom mert találkoztam ilyennel...és csodálkozott hogy a korom eldugította a kipufogó könyököt.
A generátort és a kuplungot kell lehúzni, és hozzáférsz, a blokkot nem kell szétszedni.
sorszám: 43683 (133458)
( előzmény: Extremeblast, 2012-05-22 11:42:53)
Mekkora az a kottyanás?
Ha nem zörög és stabil gyújtást tudsz állítani akkor az jó, ne foglalkozz vele.
Kell a hézag hogy jól fusson.
Akkor ok :) Azon is csodálkozom h hangján nincs változás, nem szoktam 6ezerig hajtani, de mégis észrevehető a kotty. Ilyen bóvlira tervezték gyárilag... Én minőségi olajjal járok (repsol syntético) 40-50es keverékkel, és mégis :( Költségvetésbe belefér, mert a gép 3,5 fölé nem fogyasztott jó ideje.
Ahogy mondod, annyi kiegészítéssel hogy a kuplung mellett az ún "malomkereket" is le kell venni, mert kiszedni még csak kilehet a szimeringet, de visszarakni az újat már nem tudod hajligatás nélkül.
Igen lehet.csak a kuplungot meg a generátort kell levenni, persze csak ha mindkét oldalon cserélsz.
sorszám: 43679 (133453)
( előzmény: Extremeblast, 2012-05-22 11:42:53)
Az enyém is kottyant, már 2000km után,már nem igazán izgat, idén már belevertem 7000-et, a kotty nem nőtt meg, amíg nem veri el a megszakítót addig nem érdekel.( etz 250)
Szerintem minden MZ-re igaz.
Kivéve, ha hiperszuper csapágyat veszel, minőségi olajjal kened, és 4000/min fölé nem pörgeted soha. Bár gyanítom, az olaj árának pluszköltségéből kijön néhány csapágycsere ára.
A kérdésem az lenne, hogy ETZ 250-esnél a főtengely szimeringeket lehet cserélni, anélkük, hogy a blokkot széthúznánk? Kösz.
Üdv
Akik kisTSt hajtanak, nálatok is elkezd lógni a főtengely bő 3000 km után. Tegnap ezt vettem észre, hogy van egy kis radiális kottyanása, pedig a gyújtás oldalon ott tuti kicseréltem csapágyat egy éve. 2 éve amikor egy szaki újította fel, akkor dettó ugyanez volt, pedig most másik benne a főtengely is, előttem centírozta ki a gépműhelyes... Vagy ez a C3as csapágynál normális jelenség?
Hát az olaj sűrítésével lehet növelni a csillapítást, akkor nem ér semmit ez, ha a szelep leragad. Ha jól rémlik 10W-s teló olaj kell bele ha minden jó.
Az a baj, hogy nekem még mindig colos méretezésű gumi van az MZ-men, ráadásul hátul erősen túlméretezett.
És bevallom annyira nem izgat hogy meg is jegyezzem :)
Bowdent a váci út 168 alatt csinálták, de az egy viszonylag nagy telephely, mindenféle bolttal, a bowdenes meg hátul van.
De rákeresel a googlen mint bowdenkészítés, szerintem találsz a közeledben is.
Azt hogy ilyen műanyag cuccot lehet kapni azt nem tudtam, köszi. Bovdenkészítőt hol találok?
Nem az a kérdés hogy belemegy-e. :) Nem akarok indokolatlan nagy gumin sem járni de virslin sem.
Mérésem szerint 3.50-es gumi 90mm. Sőt 3,5X25,4=88,9mm. :D Akkor ezek szerint hátra 90-es kellene előre meg 80-as. De olyan kicsinek tűnnek ezek a számok.
Nyilván nem retek kérdése a helyzet.
Köszi, de ismerem a cikket szerintem a táblázat nem jó. Ha a coll-os gumi méretet átszámolom mm-re nem az jön ki ami ide van írva és mérve sem. Ezért kérdeztem, hogy használ-e valaki ilyet.
2012. Május 26. Szombat Agárd
Pünkösdi Old Motors Fesztivál és
Pannónia P20-21 országos márkatalálkozó
Ha van kedved a velencei-tavat megkerülni akár kerékpárral akár motorkerékpárral, vagy kíváncsi vagy azokra akik megkerülik, akkor ott a helyed.
Részletek:
www.pannoniamgtsz.hu
meg ha el van kopva a műanyag tömítőgyűrű azt is lehet cserélni
bowdent bowdenkészítőnél csináltattam
Gumit a fene tudja, azt rakom fel amit kapok vagy találok :) előre 90-100 hátulra 110-120 felmegy szerintem.
Leragadt a szelep, nincs húzó csillapítás. Szétszeded, kipucolod, jó lesz.
http://mzclubhungary.com/index.php?option=com_content&task=view&id=599
Több okosságot nem tudok mondani, én a régi méretezés szerinti méretet mondtam a gumisnál, kaptam, használom :)
Mit lehetne tenni azért hogy elöl is legyen jó csillapítás?
A hátsók teljesen jók lesznek némi olajcsere után de az elsők nem nagyon változnak tőle. Mi van benne kikopva? Cserélhető?
Látom gumi ügyben nincs válasz. :(
Esetleg teflonos fék bovden beszerzésében valami infó?
Akkor ok :) A N14C után am jobbank éreztem, kevésbé volt kopogó a hangja hidegen se...
A helyes válasz 15.Ön nyert:)
Rutinkérdés, lehet volt már róla szó, de 250es MZbe a N15C vagy az N17C brisk gyertya a jobb választás? Én valahol a 15öset hallottam, most az van benne.
Akkor meg felesleges a vastag lánc az MZ-re, elég lenne egy vékony Simano lánc, aztán ha elszakítod akkor gazdaságtalanul vezettél :D
17-es lánckerékkel 56km/h-t tudott a fojtott SR50. Remélem, 2 liter alatt lesz a fogyasztása. Akkor kétharmada lenne a költség, az MZ 3-at eszik 50-nél.
Sziasztok!
Gumit szeretnék venni TS 250 re.
Nem sikerül dűlőre jutnom a méretátváltásban. Van valaki akinek jár 100/80-as gumin? 90/90-esen?
Van táblázat ami szerint ezek jók lehetnek, de én a kezembe fogtam egy igényes vonalzót és azt mutatja hogy ezek elég nagyok. :D
Igaz.
De ha a mindennapi munkába járáshoz használom, és a gazdaságosság a szempont , nem húzom oda. :)
Tömeget és gyorsulást kihagytad.
Az F=m*a ehez adódik a menet ellenállásból következő erő.
A menet ellenállása a Simónak és az MZ-nek közel azonos 50-nél. Itt elég is lenne a vékonyabb lánc, de ha odahúzod a gázt, akkor az ETZ-n 3* nagyobb teljesítmény fog csattogni.
Fullgázon.
Nem mértem, de valószínű, hogy egy SR50-es robogó, és egy kis ETZ menetellenállása közt 50km/h-nál nincs nagy különbség, közel azonos a teljesítményigény.
A Simsonon, és az ETZ-n is 16-os a lánckerék. A lánc szemosztása azonos.
A teljesítmény(P=F x v) a láncsebesség(m/s) és az erő(F) szorzata. Ha az ETZ kislánckerék fordulatszáma majd másfélszer akkora, akkor a láncra ható erő majd kétharmada a Simsonénak. Elméletileg ebból az következik, hogy az MZ láncának sokkal több km-t kell tudnia a csereérettségre kopásig, feltéve, hogy finoman használják a gépet.
Meg az elektronika is régóta olyan volt hogy még ha meghúzatom is, utána leállítva volt h az indexet se bírta el, máskor meg szinte folyamatosan villogtatta. Az üresjelzőt is néztem, most erősebben világít a visszajelzője szemmel láthatóan...de hogy hol a hiba??
Helló! Nem nagyobb a húzóerő, mert a simson gyengébb.
Igazatok lehet, legutóbb húsvétkor is néztem mindent, meg vettem egy gyujtástakaró lemezt (ami a kapcsolót fedi) ráraktam, ott mókolni kellett a kapcsoló körül, utána jó lett...
Bocs, fordulat maradt meg bennem. :(
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|