:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Sziasztok.
Kérdésem lenne.Ha leveszem az előtét ellenállást a dinamóról,kell-e áthidalni
a helyét elektromos fesszab esetén??
Az általam MZ-hez készített tranzisztoros gyújtásról bővebb infó itt: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=MiAOPBfM37 található.
Lehet, de nem biztos....
.."bár innen meg nem" mondjuk.
Ahogy írtad is. De nem ez a lényeg.
Én elfogadom ezt is, azt is.
Legyen, bár szerintem ne(!) kár érte..
Sajnos kár volt felhoznom ezt a
"hablatty" cikket.
Teknőc
Az a TS-ETZ keverék a 250/1es, bár innen meg nem mondom hogy tojásalakú-e a blokk :) Azt mondjuk nem értem h mért nem tudnak képet kirakni, ha nem olyan súlyos a baleset.
Nem neked kell elnézést kérned, az újságíróknak. Teli van ilyen hírekkel a net, hogy valahol történt valami valakivel, de van hogy még azt sem írják le. A lényeg hogy hangzatos címe legyen amire sokan kattintanak.
Én tőlük rendeltem telefonon. Másnap itt volt.
De ha visszaolvasod azt, amit a kommentekből és a képből te is összeraktál, még az is ellentmond:
Fotón kék mz(ts-etz keverék) van,
-de piros kawa volt állítólag.
"A súlyosan sérült motoros a fotó tanulsága szerint saját lábán egyezkedik a rendőrrel"...De a kép hamis, ez már bebizonyosodott...
Tehát annyi a biztos,
hogy volt egy motoros baleset,
s bocsi, hogy felhoztam.
A többi infó teljesen ellentmond egymásnak.
Ezért kérek elnézését, rossz infó miatt felültem, s kavart okoztam.
Teknőc
A képen:
Oldaldekni tényleg ts-é,
de a motor maga etzjé ám!
Lassan már semminek nem hihet
az ember....
Teknőc
Olvass bele a kommentekbe. Vicces, hogy mekkorákat hazudnak az újságírók.
A Fotón egy kék TS250-van, valójában egy piros talán Kawasaki szenvedett balesetet, nem ráfordultak hanem beleszállt hátulról a balra kanyarodó autóba, és a súlyosan sérült motoros a fotó tanulsága szerint saját lábán egyezkedik a rendőrrel...bár végülis a kéztörés is súlyos sérülésnek számít.
http://www.hir24.hu/baleset-bunugy/2012/06/09/sulyos-baleset-a-8-as-uton/
A képen kék mz-250-es etz-van....
Nem ismerős remélem senkinek...
Teknőc
Kössz, akkor legalább létezik ilyen :) Már csak olyan boltot kell találnom szegeden, ahol kapni is lehet...
http://www.ktt.hu/?l=termekek&id=6
Enyémben például a dugattyú zörög és nem is kicsit, lassan túlszárnyalja a gáztolattyú csörgését! :-)
Ja és még alapjáraton zörög a kuplungom is!
Egyébként makulátlan a gép! :-D
Én is tavasszal szoktam gyújtást állítani és kész.
Viszont ez tavaly kimaradt, idén meg még nem történt meg... :-D
Egyébként Fúrfarag tehet az egészről, mert tavalyelőtt adott egy marék megszakítót, amiben pár gyári DDR is volt, ebből egyet beletettem és azóta csak megy.
Az viszont tény, hogy ha normális minőségű a megszakító, akkor egyszer beállítod és utána elég a hézagot visszaállítani és az előgyújtás is helyre kerül.
Annyira amúgy nem spec. eszköz az indikátor óra. Pontos gyújtás állításhoz is kell, ráadásul a hajtókar csapágyak kottyanását is meg lehet vele mérni a motor szétszedése nélkül.
Főtengely ütését ezzel lehet kimérni, meg kerék centrírozásnál is praktikus.
0,3mm megszakítóhézag mellet valóban sok a 0,2mm kottyanás. Igaz már tavaly megérett a felújításra, de ami működik azt nem kell piszkálni.
Pápics, most kerestem volna a csapágyboltban 4x12x6os szimeringet a kuplungpálca mellé, szerintük olyan nincs, 5össel kezdődő a legkisebb. Te hol vettél olyat? Meg amit most én egyik másik blokkomon kimértem inkább tán az 5x13x5ös lenne jobb, de azt nem kérdeztem még.
Én ilyen spec eszközzel nem mértem, csak álló helyzetben egyszerűen 13assal megmozgattam felfelé h mennyit enged. Úgy annyit lóg hogy a megszakító hézagát képes picivel eltolni, szaki ismerősöm szerint már durva lógás..
Na megmértem.
Durva :)
0,2mm a radiális kottyanás a tengely végén.
Ennek ellenére jól megy a gép. Hát megszorulni nem fog :D, kompresszióm hidegen 7,5.
https://public.bay.livefilestore.com/y1p7Pf3CFHKGtwCfA1XsVMhU8wUkZNJS6bmqEGqV-xCVqDJ8P8klV9PCPjBk0VMZWzB4M74th3u8SiuWyVsTn2U4A/F%C5%91tengely.jpg?psid=1
Szerintem elég gyakran félre értik az MZ csörgését. A csapágyak nem úgy csörögnek.Leggyakrabban a karburátor zörgését hallják, vagy a kifújó hengerfej, kipufogó is tud veszélyesnek tűnő ciripelést okozni.
A rossz karburálás (kifogyó benya is az) miatti csörgés is megtévesztő lehet.
Én azért gyakrabban állítok gyújtást.
Évente legalább egyszer :)
De nekem mindig könnyű beállítani pontosan a gyújtást, többnyire elég a kopásból származó hézag csökkenést utána állítani és az előgyújtás értéke halálpontosan a helyére kerül.
Kíváncsian várom :) Am egy hete körül az enyimben is megjelent a "szokásos" 4-4500 környékén jelentkező bordák által közvetített jelenség: a klasszikus csörgés. Eddig csak melegen, húzatás után volt érezhető, de mostmár tisztán hallatszik. Bóóóvli...
Ma mondjuk megijesztett. Kerültem egyet 90nel, egyszercsak megtorpan, elkezd fulladni. Azonnal kuplung be, megállok, berugókart nézem, átfordul, de nem indul, mit tettem??? Tolom 50 métert, eszembe jut hogy kevés benya volt a tankban... áááá. Átkapcsoltam tartalékra, beindult és hazajöttem :)
Szerintem azért ennyire nem kell ezt komolyan venni!
Nekem is sokezer van a blokkomba C3-al és jó. Sőt pironkodva vallom be, hogy kb 20 000km óta nem állítottam gyújtást. Már ideje lenne, de az amíg megy nem piszkálom híve vagyok! :-D
Rendben. Akkor viszek műszereket a tuninghoz :)
Hülyéskedsz?Várlak szeretettel!Ha végzel Gombosnál csörgess meg, aztán lediktálom a koordinátákat!:)
Brisk n15c, esetleg télen az n14c, de azzal hajlamos becsörögni viszont könnyebben indul.
Verseny körülmények között is ez vált be a legjobban, de utcára is szeretem.
Esetleg NGK sem rossz. Sok évig szolgált. Számát nem tudom, katalógusból kinézték kb. akkor amikor megvettem a motoromat azóta ugyan az van benne :D
Ezek a legjobbak, szerintem is,
(NGK, BRISK, s bronzérmes a Champion.)
de leírtam amit dióhéjban ajánlani lehet.
A többi tényleg rajta áll..
Teknőc
Na most már kíváncsivá tettetek.
Holnap reggel (ha el nem felejtem) megmérem mekkora lógása van a főtengelyemnek. Már több éve használom és bizony nem kímélem.
C3-as van benne. Márkát már nem tudom KBS, ZKL, FAG közül valamelyik.
Dehogynem!
Éppen kérdezni akartam hogy egy kétszemélyes szocitalihoz nincs e kedved :) 9-re megyek István barátodhoz, utána elugrok hozzád is ha nincs ellenedre.
Személy szerint én is Brisket, és az Ngk-t preferálom!
Papírforma szerint: Isolator M/14 260.
További javaslat:
Városban: NGK B6HS,(csak Japan)
és BRISK N15C.
Országúton: NGK B8HS,(Csak Japan)
és BRISK N14C.
Valamint a Champion L78C is bevált nálam, bár én kis mz-vel nyomulok.
A kis mz-nél kiváló választás NGK B6HS. Csak a Japcsi!
Ezeknél jobbat jelenleg nem tudok.
Teknőc
Kétüteműbe több mint 40 éve CSehszovák ma Cseh, hajdan PAL ma Brisk gyetyát használok (a "mezei" típusokat). Drágább sok van de jobb nagyon kevés (és ezt tudtommal nem hamisítják). A motorodhoz kersd ki a megfelelő hőértéket.
Szép napot mindenkinek!
Aki tud valami normális gyertyát ajánlani amivel lehet használni egy 250 mz-t,azt szívesen venném.
Köszönöm:Dávid
Hasonlóan jártam én is. 1500- 2000 km után érezhető lógása van a tengelynek. Elméletileg azért kell lazább csapágy mert melegedéskor megszűnik a hézag. Direkt megnéztem kb 10 km után ugyanolyan lógása volt melegen is. Gondot nem okozott, de a gyújtást így nem tudod pontosan belőni. Változik a megszakítóhézag a beállítotthoz képest.
Na már megint a paranoiám...Kiváncsiságból megnéztem másodjára mennyit megy az Etz-m.Most katonai kidörrentő, 18-as lánckerék, vége 110 bicikliórával, gps által belőve.Hát ez elég karcsú.Mondjuk soha nem megyek 90-nél többel, akkor 4500-at forog.Ez az optimális fordulat.19-es lánckerékkel nem néztem, de a saját nagy önsúlyom miatt sokkal jobban tetszik a gép 18-al.Néztem egy gyertyaképet is, nagyon picit mintha szegény lenne...
Keri vasárnap nem akarod kipróbálni az Etz-m?:)
Nekem Simsonon volt Fortune.Moslék.Eladás előtt vettem rá, kétszer is kaptam vele defektet, azt hittem ilyen peches vagyok, de nem, ezzel ilyen hamar lehet defektet kapni.
Nem szokott a C3-as csapággyal sem baj lenni, tényleg bírja. Persze nem véletlenül írnak oda C4-et. tuti jobb. Csak az ára horror!
Ilyen mitas van az oldalkocsison! Évek óta várom, hogy elkopjon, mert van egy jó Heidenau gumim. Rátenném, mert az tapad, de még mindig olyan jó mintája van a Mitas-nak, hogy nincs szívem kicserélni! :-)
Ilyen van a barátnőm motorján!
Érdekes gumi, illetve inkább műanyag. (A gumi biztos túl drága...)
Az pereme brutál, alig lehet levenni. A futófelülete meg olyan vékony, hogy ha függőlegesen leteszed a földre, belül látszanak a mintái, mert benyomódnak.
Ennek köszönhetően például most kapott defektet egy egészen apró üvegszilánk miatt.
A kidolgozása az nagyon ocsmány, nagy sorják lógnak az oldaláról, néhol úgy néz ki mint egy ősi futózott gumi.
Amúgy semmi különös, nem túl tapadós, de ez is az a soha nem kopik el fajta gumi, ami túrázni pont jó.
Én azért legközelebb kipróbálom, hátha nem 3000 km alatt lesz lógása a főtengelynek...
Soha nem hallottam róla.
Ez valami új kínai gumi?
Furcsa a mintázata. Esőre és könnyű terepre valónak tűnik.
Én nem venném, de nekem van pénzem drágábbra. Ha meg már olcsógumi, akkor Mitas H-05 kemény bakelit gumi, talpas profillal, de azon motoroztam végig az ifjúságomat, amennyire kell annyira mindig tapadt és tartós.
Hello!
Szeretném kikérni a véleményeteket!
Mi a véleményetek a Fortune gumikról? http://bolthely.hu/robogoalkatresz/id/08114_Fortune_90_80_16-os_tomlos__kulso_
Gondolom olcsó húsnak híg a leve, de azért használható lesz kis ETZ-n?
Köszi!
Üdv!
Bármit csinálsz vele tökéletes az már sajnos soha nem lesz.
Egyébként gyárilag C4-es csapágy kell oda, de a C3 is bírja.
c3-as volt benne, de csak minimális a hézag.Látszik hogy megfordult, kézzel mozgathatom a helyén. A külső jó.Loctite-al összerakom, remélem jó lesz.Kösz a választ.
Sima csapágyat tettek bele, C3 helyett, vagy nem vették le a porvédőt róla, esetleg összerozsdásodott?
Elvileg jó, de azért csodát ne várjál.
Ha túl nagy a hézag, nem lesz tartós.
Optimális megoldás, ha felperselyezteted gépműhelyben.
Gány megoldás ha elég nagy a hézag, sörösdobozból kivágott csíkkal visszaszűkítheted, és úgy ragasztod be.
Szimeringnek hivatalosan a kuplung felé kell nézni mindkettőnek, de ha véletlenül fordítva rakod be akkor sem okoz semmi gondot.
Helló! Csapágyrögzítéshez a loctite 648 jó? Megforgott a kis Ts-en a belső csapágy. A külső jó.A szimering szoknyája pedig a kuplung felé néz. Nem fordítva kellene lennie? Előre is kösz a választ.
Én is jártam már így, igaz nem MZ hanem Trabi volt a tettes. A dinamó forgórészben elszabadult egy vezeték és egy bizonyos fordulatszámnál az álló részre testelt.
http://www.infomate.de/miraculis/aw/mz/mz.html
Vagyis 2 db 6306 TNGC 4 és 1 6302 TN C 3
Szimering meg 25x72x7es.
Szerintem nézd át a vezetékezést, mérd meg az állórész nem e zárlatos testre csak előtte ne felejtsd levenni a róla a tekercsvéget.Nekem volt olyan hogy belül a két tekercs közt lévő kötés ért hozzá a testhez és olyankor nem volt rendes töltésem.Érdemes lenne megvizsgálnod a forgó részt is nincs e rajta testzárlat.
Menetzárlatos is lehet de ehhez egy komolyabb műszer kell.
Meg tudná valaki mondani a TS250/1 főtengely csapágy és szimering méreteit?
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|