hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. július 15. kedd 
Henrik, Roland

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Keri
válasz erre | email2012-06-21 07:22:32
Hogy neked milyen motorjaid voltak...
Hogy kötöttél ki az ETZ-nél? :)

Nekem a Honda 12litert evett a Hringen.
minimum, meg valami 4,5liter, de olyan 5-6 liter a normál városi.
Kocsim, F-Astra meg 7,5-8 városban. Ez a gyári adat is.

A céges Skoda Favorit 5,5-6 liter a reptéren, de városi szakaszon ez is 7 liter felett van.

Amúgy meg nem érdemes csodálkozni hogy a kicsi motor miért nem fogyaszt kevesebbet. A tömeg gyorsítása csak akkor növeli meg a fogyasztást, ha sokat fékezünk, különben a mozgási energia is nagyrészt ugyan arra fordítódik: Légellenállásra, amiben a motorok sokkal gyengébbek, mint egy áramvonalas autó.
sorszám: 43868 (134075)
(előzmény: Troster07, 2012-06-21 06:26:13)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-06-21 06:26:13
azt se felejtsük el, hogy ezeket a motorokat a 60-as években fejlesztették ki, utána csak apró módosításokkal próbálták szinten tartani magukat, ez is főleg csak az eladások fenntartása miatt volt.Akkoriban nem is hallottunk japó gépekről, és akkor már az ezres gépek fogyasztása 100 le mellett volt annyi mint az Mz. Nekünk mégis az Mz volt a király, mert hála Kádár elvtársnak nem jutott más.
Azóta eltelt pár év, és szemét minőségű súberekkel, karbikkal, trafókkal, rossz gyertyákkal, feszülő km spirállal, szűk lánctokkal, indiai dugattyúkkal, félrefúrt hengerekkel akarunk gyári fogyasztást elérni.
Természetes dolog, egészséges mértékben én is alacsonyan akarom tartani a fogyasztást, de lássuk be ez egy szélmalomharc.
A mai kocsik nagy része még mindíg nem tud 5 literes fogyasztást elérni pusztán városban, és ha igen akkor jobb módú vagy az átlagnál.A jómóddal egyenes arányban következik, hogy veszel egy hatszázast, és eljár 4 literrel.
A mai kocsik motorok próbálnak mindent megtenni az alacsony fogyasztás érdekében alapjárati motorokkal, szondákkal, visszavezetőkkel, szenzorokkal, szívőcső átmérő változtatással, vezérlés változtatással.
Anno nekem Kawasaki er-6n evett 120 átlagnál, és hegyi szerpentinen túratempóban 3,8-at ez volt a rekord.Városban 5-öt evett.Átlagosan 4,5-et.
Előtte volt karbis kawasaki zx-9-em evett átlagosan 10 litert!Rekordom 7 liter volt, a hungaroringen pedig 17 liter!(mondjuk ott nem ment le a ford szám mérő 14000 alá:))
sorszám: 43867 (134074)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-06-20 21:02:10
Csak az ön számára, egyedi kivételes esetként, két csepp benzin eltékozlását az élményért motorozás érdekében engedélyezem. :-)
sorszám: 43866 (134068)
(előzmény: Keri, 2012-06-20 08:21:56)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-06-20 20:23:54
"Én az élményért motorozok és mert sokkal praktikusabb mint az autó."
Esőben. :-)

"Mellékesen még így is fele annyit fogyaszt mint az autóm és fele annyi idő alatt odaérek mint autóval."
Mennyit eszik akkor az autód?

1 tonnás autó elmegy 6 literrel, kissé sokallom egy 120 kilós motornak ugyanazt az üzemanyagmennyiséget.

"Persze létezik autó ami 5-6 litert fogyaszt. Te miért nem veszel olyat?"
Mert már van. De sokallom.. :-)

"Ugye én még emlékszem hogy te miért nem veszel egy SR125-öt 2literes fogyasztással 180ezerért :)"
Ott a Simson SR50.

Én is mentem montival 50 felett, de az nem tartósan tartható tempó sajnos. Ha az lenne számomra, nem is használnék motorokat.

sorszám: 43865 (134066)
(előzmény: Keri, 2012-06-20 08:21:56)

 
 
Sikoly
válasz erre | email2012-06-20 17:38:38
Sziasztok!

Van kimaradva egy kisebb kupac MZ TS alkatrészem eladó, ha valakit érdekelne, írjon itt. Egy részéről kép itt található: http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_motor_robogo_quad/egyeb/mz_vegyes_alkatreszek_1604874614.html

Üdv, Péter
sorszám: 43864 (134064)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-06-20 08:21:56
Perec az én kérésemre írta be az adatokat, szóval én válaszolok:

Szerintem meg nem érdemes poroszkálni ha tud többet a motorunk :D
De ez mind egyéni magánvélemény.

Te dolgod ha te azon görcsölsz hol tudsz megspórolni még két csepp benzint, de engedtessen meg nekem hogy ez ne érdekeljen, ha az én motoromról van szó.

Én az élményért motorozok és mert sokkal praktikusabb mint az autó.

Mellékesen még így is fele annyit fogyaszt mint az autóm és fele annyi idő alatt odaérek mint autóval. Innentől kezdve engem csak odáig érdekel a fogyasztás, hogy a motor megfelelő beállításait tükrözze, mert ha romlik a beállítás, akkor a fogyasztáson látszik meg először.

Persze létezik autó ami 5-6 litert fogyaszt. Te miért nem veszel olyat? Ja mert nem éri meg szerinted? Ugye én még emlékszem hogy te miért nem veszel egy SR125-öt 2literes fogyasztással 180ezerért :)))))))

Amúgy meg amikor tényleg spórolnom kellet, akkor bringával közlekedtem.
Napi 60-80km bőven teljesíthető ráadásul nem is rossz átlagsebességgel.
Ha jó kondiban vagy még a 40-50-es tempó sem lehetetlen. (Mindig várni kellet a Babettás haveromra)
sorszám: 43863 (134061)
(előzmény: szsrobert, 2012-06-19 19:15:00)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2012-06-19 21:57:19
Mert a gyári TS 150eseket 16os fogaskerékkel szerelték, emiatt kevesebbet forog valamennyivel.
sorszám: 43862 (134058)
(előzmény: szsrobert, 2012-06-19 19:10:50)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-06-19 19:15:00
5-6 literrel már autók mennek azonos tempóval 100km-re. Nem érdemes széthajszolni a tatás tempónál alig fogyasztó, egyszerűen szerelhető kis MZ-ket.
sorszám: 43861 (134057)
(előzmény: Perec, 2012-06-19 12:11:23)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-06-19 19:10:50
Érdekes, hogy a 150-es eszik kevesebbet a nagyobb tempónál.
sorszám: 43860 (134056)
(előzmény: Perec, 2012-06-19 12:11:23)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-06-19 18:58:11
Akkor viszont kiváló a fogyasztásom :)
sorszám: 43859 (134055)
(előzmény: Perec, 2012-06-19 12:11:23)

 
 
Perec
válasz erre | email2012-06-19 12:11:23
Lehet, hogy költői volt a kérdés, de azért megnéztem neked:
TS 150: 90-4,3 100-5,3
TS 125: 90-4,8 100-nem értelmezhető sebesség
sorszám: 43858 (134054)
(előzmény: Keri, 2012-06-17 22:32:42)

 
 
Perec
válasz erre | email2012-06-19 12:06:18
Találtam én is "stabil" ürest 4-5 között, talppal nincs meg könnyen, inkább 4-ből lábfejjel. Egy kis tesztnek jó tipp! Alapjárat elvétel módszerét ismerem, kuplungolni ha jól tudom nem szabad tartósan. Ezek városba valók, a fő cél, hogy hegyen ne kelljen először 20-ra lassítani, hogy lejtőn kigurulhassak, illetve, hogy újra beugrasszam a motort. (még jó hogy a legközelebbi hegy 200km...) Szerencsére szépen szaporodnak az országúti körforgalmak is -sokszor pár km-re egymástól- ahol szintén jó szolgálatot tehet az átalakítás. Már megrendeltem a kakactengelyt évek kérdése és kész lesz :)
sorszám: 43857 (134053)
(előzmény: Keri, 2012-06-18 07:36:40)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-06-18 20:31:00
Az önindító áramát biztos, hogy nem bírja, a feszültséggel nincs baj mert több cella van az akku.-ban.
sorszám: 43856 (134047)
(előzmény: Keri, 2012-06-18 19:56:11)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-06-18 19:56:11
Pedig járművekben nem terjedt el.
Mondjuk keresztapám rakott ilyet a trabantjába, sajnos a következő gazdája kidobta belőle mert alacsony volt a feszültsége, de ez ugye üzemszerű ennél az akkunál.
sorszám: 43855 (134045)
(előzmény: Gyula-bá, 2012-06-18 19:44:44)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-06-18 19:44:44
"vas-nikkel akku jobb, ami szó szerint örök életű"- megerősítem, ilyet szerelt az MZ a 125 RT/3 típusokba, tényleg örök életű.
sorszám: 43854 (134044)
(előzmény: Keri, 2012-06-18 19:40:49)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-06-18 19:44:26
Na de amire kiakartam lukadni ezek a LiFeYPo4 járműakkukkal már megéri villamosítani valami kisebb járművet, mert utóbbi 1-2 évben jelentősen leesett az áruk. 2 éve 40ezer forint volt egy 40Ah-s cella, most 13ezer forint körül van. Persze az emberek tudatában még mindig a pár évvel ezelőtti kalkulációk vannak amikor valóban nem értem meg.
sorszám: 43853 (134043)
(előzmény: Gyula-bá, 2012-06-18 19:24:29)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-06-18 19:40:49
Naja, 300 forintért vettem 4Ah-s LiIon cellákat HongKongból csak az a baj velük hogy 1200mAh-nál több töltést nem vesznek fel és nem adnak le :D
Végülis azt kaptam amiért fizettem.
Amúgy vannak LiFeYPo4 akkuk fajlagosan ezek a legolcsóbbak a hosszú élettartam miatt és a teljesítményük is jó. 0,5C az optimális töltés kisütés, de 3C-t is bír tartósan és 5000periódust adtak meg, amiből kb 3000-et bírhat biztosan. Ahhoz képest, hogy ólom akkuból a profi 1000 periódusra tervezett akku kicsivel drágább, szerintem egyértelmű hogy ez jobban megéri. Ennél már csak a vas-nikkel akku jobb, ami szó szerint örök életű, csak elektrolitot kell cserélni benne, viszont nagy az önkisülése és rossz a hatásfoka, és drága az alapanyag.
sorszám: 43852 (134042)
(előzmény: Gyula-bá, 2012-06-18 19:24:29)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-06-18 19:24:29
"Jó/olcsó akkuval"- csak az a baj, hogy ilyen a világon nincs, rámegy a gatyád is.
sorszám: 43851 (134041)
(előzmény: szsrobert, 2012-06-18 19:11:13)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-06-18 19:11:13
Környezet- és pénztárcavédelem. :-)
Fimom tempóban az elektromos olcsóbb a benzinnél. Jó/olcsó akkuval nagyobb tempónál is :-)
sorszám: 43850 (134039)
(előzmény: Jaky16, 2012-06-17 22:57:37)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-06-18 19:09:46
A kis ETZ-m már 50-nél is 2,5-3-at eszik.
sorszám: 43849 (134038)
(előzmény: Perec, 2012-06-17 21:39:38)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-06-18 17:28:11
Azt a golyót természetesen ne hagyd ki, mert az lesz amit te is tapasztaltál.
Igazából mindegy is. A golyóval is pozicionálhatod.

sorszám: 43848 (134035)
(előzmény: Perec, 2012-06-18 12:03:49)

 
 
Perec
válasz erre | email2012-06-18 12:03:49
Köszi srácok az építő hozzászólásokat, azt hiszem belevágok. Nem tudom, hogy ilyen stabil a 4-es váltó, nekem amikor vettem nem volt rögzítő golyó és lett két emlékezetes élményem is Horvátországban: lejtmenetben leállított motorral beugrott 2. sebességbe(!!!) és egyszer alapjáraton ugrott be sebességbe és levette magát középtámaszról természetesen csurig pakolva...
sorszám: 43847 (134034)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-06-18 07:36:40
Igen. Finom váltó kezelés kell, de én változtatás nélkül is tudok üreset kapcsolni a fokozatok között. Az a bevágás csak könnyítene.
Bár őszintén, tényleg eyszerűbb módszernek tűnik az alapjárat elvétele, és kuplung kinyomás a szabadon futáshoz.
sorszám: 43846 (134032)
(előzmény: Perec, 2012-06-17 22:43:23)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2012-06-17 23:49:48
Ha jól van belőve a váltó állítócsavarja akkor csak a 1-2, 3-4 között van(szétszedve a blokkot akkor lehet is látni miért, olyankor olyan helyen kattan be hogy a 3 fogaskerék nem kapcsolódik a 4eshez) A 2-3 közötti az recsegős.
3-4 ürest múlt évi mecsek túrán használtam is eleget lejtőkön lefelé én is.
De am meg ETZken is 3-4 között lennie kell még egy üresnek nem?
sorszám: 43845 (134031)
(előzmény: Jaky16, 2012-06-17 22:57:37)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2012-06-17 22:57:37
Látszik, hogy a 4 sebességes Ts-ek megelőzték korukat, minden fokozat között van egy üres. :D

Én főleg a Mátrában vettem hasznát lefelé, olyan bunkó voltam, hogy még le is állítottam a motort, és rá kellett jöjjek, hogy szeretnék valami elektromos cuccot, olyan kis csendes volt, csak lánc surrogás és madár csicsergés. :D
sorszám: 43844 (134030)

 
 
Perec
válasz erre | email2012-06-17 22:43:23
Van egy üresjárat rögzítő golyó-bevágás is, azt szerinted lehetne mellőzni és csak a fokozat pozicionáló karral-pályával játszani?
sorszám: 43843 (134029)
(előzmény: Keri, 2012-06-17 22:31:37)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-06-17 22:32:42
kis TS fogyasztsára mint mond 90-100 környékén? Én leginkább ott használom :D
sorszám: 43842 (134027)
(előzmény: Perec, 2012-06-17 21:39:38)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-06-17 22:31:37
Ennyit legfeljebb tesztpadon fogyasztanak. Valóságos körülmények között soha.

Nekem nem ér meg egy blokkszéthúzást :) nem én vagyok fogyasztás mániás. Nekem az a lényeg hogy rendesen menjen. De ha jól emlékszem elég csak a kuplungot levenni hogy hozzáférj.
sorszám: 43841 (134026)
(előzmény: Perec, 2012-06-17 21:39:38)

 
 
Perec
válasz erre | email2012-06-17 21:39:38
A fogyasztás érdekes téma: ETS,TS 250 gyári görbe: 58-68 között 2,6l/100km, de ...50 és 75 között 3l alatt. 90-nél kb. 4,2. Kis TS 2,2 liter valahol 60-nál. Jawa 250, Pannóniák szintén gyakorlatban is tudnak 3-3,5 között. Ezek alapján nem értem miért nehéz ETZ-vel 4 alá menni, de tény, hogy az.
sorszám: 43840 (134025)
(előzmény: Keri, 2012-06-17 16:12:36)

 
 
Perec
válasz erre | email2012-06-17 21:27:17
Átreszelni nem akartam, egy ugyanolyan bevágásra gondoltam, mint az 1. és 2. között, esetleg sekélyebbre és persze a végén is faragni kellene. Abban nem vagyok biztos, hogy 4 és 5 között is kialakítható stabil biztonságos üres és a váltás marad-e megfelelően gördülékeny.
A megközelítés jelenleg is úgy zajlik, hogy motorfék, visszakapcsolás, még egy kis motorfék aztán fékezés kuplunggal, amíg lehet üreset kapcsolni, mondjuk 20-nál, azután ha szerencsém van nem is kell megállni. Ha éppen olyan van álló helyzetben is tudom bűvölni a váltót, vagy indulok 4.ben:)
Azt mondod megérhet egy kukactengelyt és egy blokkszéthúzást?
sorszám: 43839 (134024)
(előzmény: Keri, 2012-06-17 16:10:07)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-06-17 17:51:17
Gyújtástiltó gomb miért hasznos?
Én elvettem az alapjáratot, a tolattyút full leengedi. Motorfékezve valóban kisebb a fogyasztás, bár hosszasan motorfékezve kenéshiány léphet fel. Jobb lenne üresben, vagy a köztes üresben gurulni, ahogy írtad. Ráadásul sokkaltöbbet elgurulna a gép, mint motorfékkel->még kevesebbet fogyasztana.
Esetleg arra alkalmas helyeken felfelé motorhajtás, lefelé álló motorral gurulás, a Kresz miatt szükséges világítás ledekkel megoldva.
sorszám: 43838 (134022)
(előzmény: Perec, 2012-06-17 15:08:45)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-06-17 16:12:36
Mondjuk nekem elég digitális a gázkezelésem, de a 150-re fúrt MZ TS-em fogyaszt 4liter körül :D városban.
Országúton már fogyasztottam 3-at is, egyszer, de ahhoz nincs türelmem.
sorszám: 43837 (134021)
(előzmény: Perec, 2012-06-17 15:08:45)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-06-17 16:10:07
Nem hülyeség az üres.
De gondolom nem magát a kukactengelyt akarod átreszelni hanem a végén lévő pozicionáló tárcsát. Lámpa megközelítésre viszont nem biztos hogy jó, mert amikor megállsz valahogy vissza kell léptetni egyesbe, és ez állóhelyzetben már nem megy könnyen.

A kemény ütemet szerintem azért hallod mert berobban a kipufogóba kiáramlott benzin, vagy azért mert motorfék üzemből hirtelen húzó üzem lesz és a hajtómű kottyanása miatt ránt egyet.

A 4 liter fogyasztás jól hangzik, de félek az alkatrészek minősége ezt nem engedi meg. Tapasztalatom szerint már az is jó ha a súbertű elegendő pontos egy elfogadható karakterisztikához.

Jó beállításokat és ezzel fogyasztást egy méregdrága Bing, vagy jó állapotú gyári karburátorral lehet elérni...bár ez sem igaz, mert Troster utángyártott karburátora is egészen jó minőségű öntvénnyel készült, de a fúvókák és egyéb sárgaréz szerelékek pontosságában már nem vagyok ennyire biztos.
sorszám: 43836 (134020)
(előzmény: Perec, 2012-06-17 15:08:45)

 
 
Perec
válasz erre | email2012-06-17 15:08:45
Alapjárati fúvóka, keverőcső: zene füleimnek. Itt valaki ért a karburáláshoz! Én azt mondom be kell menni 4 liter alá, aztán egy kis pluszt adni igény szerint.
Fogas kérdésem lenne! Szeretnék "szabadonfutót" ETZ250-re. Első ötletem az, hogy a kukactengelyre tennék még egy bevágást, hogy a 4 és 5 közé is keletkezzen egy üres. Fő felhasználási terület a hegyvidék lenne /vitorlázó üzemmód/, másodsorban országúti kereszteződések, lámpák, körforgalmak kímélő és komfortos megközelítése, harmadrészt, mivel városban is sokszor 5.-ben vagyok itt is hasznos lehet egy kis kigurulás lámpákhoz, kereszteződésekhez. Ki mit mond: hamvaiban holt ötlet, vagy esetleg érdemes lehet próbálkozni? Volt már gyújtás tiltó nyomógomb, városban is csak félmegoldás és a gyújtás visszatérésekor egy elég kemény ütemet hallani.
sorszám: 43835 (134018)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-06-16 08:10:43
Na az elpancsolt benzint bele sem kalkuláltam:)Amúgy semmi füst, kopogás már nagyon minimális.Hétfőn valószínű lesz egy Miskolc oda vissza, akkor látni fogok egy országúti fogyasztást is.
sorszám: 43834 (134006)
(előzmény: Keri, 2012-06-16 07:02:07)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-06-16 07:09:48
Offtopik:

"Ez kiválthatná a jelenlegi helyi tervtanácsi eljárást is, s a sokszor hónapokig tartó folyamat helyett a polgármesternek 15 napja lenne véleményt adni. Amennyiben kicsúszik a határidőből, akkor megadottnak kellene tekinteni az engedélyt.

Csak ez a mondat megoldaná minden problémámat.
sorszám: 43833 (134005)
(előzmény: Rudolph B, 2012-06-15 22:07:17)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-06-16 07:02:07
Örülök hogy jól megy, és élvezed :)
Azt is számításba vetted, hogy elpancsoltunk egy kis benzint a garázsban?

Ha tényleg ennyi, akkor nekem továbbra sem tetszik a fogyasztásod a stílustól függetlenül.

Most hogy ki kormoztad, füstöl a gép alapjáraton, vagy valamelyik üzemmódban?
Az olaj amit használsz, elvileg füstmentes ha jó a beállítás.
Jó persze picit füstölhet de ha menet közben ránézel a kipufogóra nem kell füstöt látnod.

Amit mondtál, hogy néha még bekopog, na az lehet attól hogy volt még lerakódás a motorban, meg attól is hogy kis terhelésen még mindig sokat kap.

Innentől viszont türelem játék a dolog.

Leginkább a tűvel lehetne bejátszani. Próbáld meg átrakni a kopott tűt és még jobban leereszteni. (közép tartományban növeli a benzint, a szélső tartományban viszont csökkenti)
A motor dinamikája mellet a kopogásra és a füstölésre figyelj. (végsebesség lehet hogy csökkenni fog, de most nem arra a tartományra vagyok kíváncsi) Ha azok javulnak, akkor mehet a fogyasztás teszt, ha nem akkor tedd vissza az eredetit.

Aztán rakd át a másik keverő csövet (az a pici luk legyen tiszta rajta) de a 135-ös fúvókát tartsd meg.

Levegő csavarral lehet hogy állítani kell, hogy alapjáraton jól viselkedjen.

Megpróbálhatod az alapjárati fúvókát is kicserélni a másikra. Sokat persze nem befolyásol, amit véárok ettől hogy esetleg érzékenyebb lesz a levegő csavar állítására.

Persze mindezt ne egyszerre, mert akkor nem tudod hogy mi okozta a változást és ha az nem pozitív irányú nem tudod mit alakíts vissza.

Mondjuk az is igaz, hogy saját tapasztalatom nincs egy kulturált ETZ fogyasztásáról :D Szóval lehet hogy a 6 liter nagyon is jó a bináris gázkezeléshez :)

sorszám: 43832 (134004)
(előzmény: Troster07, 2012-06-15 20:52:59)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2012-06-15 22:07:17
http://index.hu/belfold/2012/06/15/roviditik_az_epitesi_engedelyek_kiadasat/

...addig is nézzük, mi lesz ebből.

üdv.: R
sorszám: 43831 (134001)
(előzmény: Keri, 2012-06-14 08:00:02)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-06-15 20:53:58
Végsebesség 120km/h
sorszám: 43830 (134000)
(előzmény: Troster07, 2012-06-15 20:52:59)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-06-15 20:52:59
Keri az új beállításokkal a fogyasztásom is kedvező, bár elsőnek sok (6l!), DE:
100km-en 95% város, ebből sok 4000-5000 között, mert élvezem, hogy jól megy.Benne a Te kis tesztköröd is, Nálad főleg nem lustálkodott:)
Aztán volt egy 15km országút parasztba nyélgázon, súber kopogtatta a tankot:)
18-as lánckerékkel 120 km (hiteles), amivel teljesen elégedett vagyok a testsúlyom függvényében:)
Szerintem ezt városba közel 5-5,2 re le tudom vinni, országúton akkor lesz 4,5.
Így már szerintem teljesen Mz-s fogyasztás, nem várok tőle csodákat.
Ma lecseréltem ismét az olajat a telóba, jobb lett, de a következő versenyen megnézem a Tied mennyire bólint, milyen a tuti.Jobb lett vele a kanyarsebesség, ma még egy gixxeres gyereket is megkergettem a házak körül!(Igaz a tag tök amatőrül ment, de nekem hízott a májam)
Ha leállok a tinisuttyómz-s vezetési stílusról, akkor nézek egy normál fogyasztást is.:)
sorszám: 43829 (133999)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-06-15 06:14:42
Köszi a tippet, valahogy kipecázom:)
sorszám: 43828 (133991)
(előzmény: Keri, 2012-06-14 21:20:03)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-06-14 21:20:03
A lustaságból eredő kreativitás viszi előre a világot :)

Természetesen nyugodtan leszívhatod egy csővel, csak nyomd össze a telót. Így is marad benne olaj, de nem sok vizet zavar.

Racingosok azt csinálják, hogy az aljára csinálnak egy leeresztőcsavart, meg a dugóra egy töltőcsavart, így nem kell szétszedni semmit az olajcseréhez.
sorszám: 43827 (133990)
(előzmény: Troster07, 2012-06-14 20:32:40)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-06-14 20:32:40
Ma cseréltem az etz-n első teló szimeringet, és tettem bele 2,3 deci mol lökésgátló olajat 10W-t.Olyan lágy még mindíg mintha nem lenne benne olaj.A teleszkóp működik, mert előtte 10W-40-es motorolajat töltöttem bele, de az kifordította a szimeringet:)
Kérdésem az, hogy rendeltem a legkeményebb telóolajat (20W) és lusta vagyok ismét kihúzni a villaszárakat, hogy megoldás-e az, hogy valahogy kiszívom a benne lévő olajat?Vagy ne legyek lusta?
sorszám: 43826 (133989)

 
 
Perec
válasz erre | email2012-06-14 19:42:02
Keri!

Köszi a reget, működik!
sorszám: 43825 (133987)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-06-14 19:10:08
http://www.youtube.com/watch?v=GPcW9RtcYmA
Elgondolkodtató szöveg.
sorszám: 43824 (133985)
(elözmény: Rudolph B, 2012-06-13 08:01:32)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-06-14 11:21:04
Összefuthatunk, de én 4. kerületben lakok most. Viszont a reptéren dolgozok, holnap olyan 19 óra után végzek, összefuthatunk egy rövid "ki tudja jobban szidni a rendszert" találkozóra :)
sorszám: 43823 (133982)
(előzmény: furfarag, 2012-06-14 10:10:48)

 
 
furfarag
válasz erre | email2012-06-14 10:11:54
Ja,és bocsi az off-ért
sorszám: 43822 (133981)
(előzmény: furfarag, 2012-06-14 10:10:48)

 
 
furfarag
válasz erre | email2012-06-14 10:10:48
Igen,ez a 18.kerület.üdv a klubban:-))
Amúgy nem rossz hely.Én a Bókay kertnél lakom.Összefuthatnánk ha gondolod.
sorszám: 43821 (133980)
(előzmény: Keri, 2012-06-14 08:00:02)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-06-14 08:00:02
Bp. 18. kerület.
Ott rontottam el, hogy nem a korrupt ügyintézőkkel összefonódott tervezőirodát bíztam meg.

Próbáltuk mi is megkorrumpálni, na nem holmi jogosulatlan előnyért, csak azért, hogy végezzék rendesen a dolgukat, de így tőlünk nem fogadják el, mert nagy a lebukás veszélye.(ezt mondjuk meg is értem mert tuti bekamerázva adtam volna át a pénzt, hogy legyen mivel zsarolni őket :D) Így viszont folyamatosan kitalálnak valami apró baromságot, pl. hogy nincs beszámozva a belső lépcsőnek a fokai.

Most új főnökük van ez már készségesebb de miután kialkudtunk egy végleges tervet a régi ügyintézővel és már éppen elfogadták volna, (ötödik komplett tervdoksi elkészítése után) jött ez és közölte hogy ez úgy szar ahogy van és ezt nem fogja aláírni, (a terv végig megfelelt a saját szabályzatuknak) Most megint leegyeztették vele, elvileg most olyan tervünk van amit elfogad állítólag alá is ír. Pénteken viszik be.
Ha nem fogadja el, akkor sincs gáz, nem én lennék Én ha ne lenne ötletem.

Megveszek egy ronda unalmas ikerház típustervet, amiből számtalan van az utcában. Ugyanis nagyon úgy tűnik hogy ebben van érdekeltségük. Ezt felhúzom pár hónap alatt, mivel ezeknek még pincéje sincs, a tetőtér meg könnyűszerkezetes. Eladom az egyik felét, a másik felébe tudok gyereket csinálni (ugyanis azért nincs még gyerekem mert nincs hova, köszönhetően ezeknek a gennyládáknak) abból a pénzből, amit így nyerek pedig megépítem egészen máshol álmaim házát amiben le tudom élni életem hátralévő részét anélkül hogy egy korrupt/dilettáns picsa elcseszné a házam használhatóságát.

A pincét én csak akkor kezdem kiásni ha elfogadták a tervet. A kerítést, amit addig is felhúztunk így is bonthatom el, mert kitaláltak olyan módosítást hogy ne oda jöjjön ki a garázslejáró ahova eredetileg akartuk. Persze így ki kell vágni egy szép gyümölcsfát is a ház előtt, de oda se neki.

Persze még mindig megéri építeni, (csak nem gondoltam hogy nem az építés lesz a legnehezebb) mert borzalmas minőségű, ronda házak vannak csak borzalmas áron. Az új házak még drágábbak és általában felezett telken egy panellakásnyi méretű olcsó ikerház felet adnak az északi oldalon. Én meg a legrosszabb költségvetés szerint, telekkel együtt, felépítek ugyan ennyiből egy minden normális igényt kielégítő ultramodern passzívházat, a legjobb minőségű építőanyagokkal...igaz volt egy jó húzásom és vettem saját bobcatet (És itt jön be hogy nem offtopik, mivel ez egy 30éves Kaposgép Unirak600b :)), ezzel önmagában fogtam már jó pár millát, és jelentősen gyorsítottam minden építési műveletet.

Bocs az OFF-ért, de muszáj volt kicsit panaszkodnom :D
sorszám: 43820 (133978)
(elözmény: Rudolph B, 2012-06-13 22:25:46)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-06-14 07:20:50
Igazad van. Én is így gondolom és minden értelmes ember így gondolná.

Amúgy tudtommal 70év a szerzői jog.

És ha mondjuk Maróti könyvkiadó rendelkezik kiadási jogokkal akkor ő kapásból fel is nyomja azokat akik ilyen jármű doksikat kiraknak.
sorszám: 43819 (133977)
(elözmény: Rudolph B, 2012-06-13 23:49:36)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49068)
Motoros túra (17991)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu