:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
"Én az élményért motorozok és mert sokkal praktikusabb mint az autó."
Esőben. :-)
"Mellékesen még így is fele annyit fogyaszt mint az autóm és fele annyi idő alatt odaérek mint autóval."
Mennyit eszik akkor az autód?
1 tonnás autó elmegy 6 literrel, kissé sokallom egy 120 kilós motornak ugyanazt az üzemanyagmennyiséget.
"Persze létezik autó ami 5-6 litert fogyaszt. Te miért nem veszel olyat?"
Mert már van. De sokallom.. :-)
"Ugye én még emlékszem hogy te miért nem veszel egy SR125-öt 2literes fogyasztással 180ezerért :)"
Ott a Simson SR50.
Én is mentem montival 50 felett, de az nem tartósan tartható tempó sajnos. Ha az lenne számomra, nem is használnék motorokat.
Sziasztok!
Van kimaradva egy kisebb kupac MZ TS alkatrészem eladó, ha valakit érdekelne, írjon itt. Egy részéről kép itt található: http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_motor_robogo_quad/egyeb/mz_vegyes_alkatreszek_1604874614.html
Üdv, Péter
Perec az én kérésemre írta be az adatokat, szóval én válaszolok:
Szerintem meg nem érdemes poroszkálni ha tud többet a motorunk :D
De ez mind egyéni magánvélemény.
Te dolgod ha te azon görcsölsz hol tudsz megspórolni még két csepp benzint, de engedtessen meg nekem hogy ez ne érdekeljen, ha az én motoromról van szó.
Én az élményért motorozok és mert sokkal praktikusabb mint az autó.
Mellékesen még így is fele annyit fogyaszt mint az autóm és fele annyi idő alatt odaérek mint autóval. Innentől kezdve engem csak odáig érdekel a fogyasztás, hogy a motor megfelelő beállításait tükrözze, mert ha romlik a beállítás, akkor a fogyasztáson látszik meg először.
Persze létezik autó ami 5-6 litert fogyaszt. Te miért nem veszel olyat? Ja mert nem éri meg szerinted? Ugye én még emlékszem hogy te miért nem veszel egy SR125-öt 2literes fogyasztással 180ezerért :)))))))
Amúgy meg amikor tényleg spórolnom kellet, akkor bringával közlekedtem.
Napi 60-80km bőven teljesíthető ráadásul nem is rossz átlagsebességgel.
Ha jó kondiban vagy még a 40-50-es tempó sem lehetetlen. (Mindig várni kellet a Babettás haveromra)
Mert a gyári TS 150eseket 16os fogaskerékkel szerelték, emiatt kevesebbet forog valamennyivel.
5-6 literrel már autók mennek azonos tempóval 100km-re. Nem érdemes széthajszolni a tatás tempónál alig fogyasztó, egyszerűen szerelhető kis MZ-ket.
Érdekes, hogy a 150-es eszik kevesebbet a nagyobb tempónál.
Akkor viszont kiváló a fogyasztásom :)
Lehet, hogy költői volt a kérdés, de azért megnéztem neked:
TS 150: 90-4,3 100-5,3
TS 125: 90-4,8 100-nem értelmezhető sebesség
Találtam én is "stabil" ürest 4-5 között, talppal nincs meg könnyen, inkább 4-ből lábfejjel. Egy kis tesztnek jó tipp! Alapjárat elvétel módszerét ismerem, kuplungolni ha jól tudom nem szabad tartósan. Ezek városba valók, a fő cél, hogy hegyen ne kelljen először 20-ra lassítani, hogy lejtőn kigurulhassak, illetve, hogy újra beugrasszam a motort. (még jó hogy a legközelebbi hegy 200km...) Szerencsére szépen szaporodnak az országúti körforgalmak is -sokszor pár km-re egymástól- ahol szintén jó szolgálatot tehet az átalakítás. Már megrendeltem a kakactengelyt évek kérdése és kész lesz :)
Az önindító áramát biztos, hogy nem bírja, a feszültséggel nincs baj mert több cella van az akku.-ban.
Pedig járművekben nem terjedt el.
Mondjuk keresztapám rakott ilyet a trabantjába, sajnos a következő gazdája kidobta belőle mert alacsony volt a feszültsége, de ez ugye üzemszerű ennél az akkunál.
"vas-nikkel akku jobb, ami szó szerint örök életű"- megerősítem, ilyet szerelt az MZ a 125 RT/3 típusokba, tényleg örök életű.
Na de amire kiakartam lukadni ezek a LiFeYPo4 járműakkukkal már megéri villamosítani valami kisebb járművet, mert utóbbi 1-2 évben jelentősen leesett az áruk. 2 éve 40ezer forint volt egy 40Ah-s cella, most 13ezer forint körül van. Persze az emberek tudatában még mindig a pár évvel ezelőtti kalkulációk vannak amikor valóban nem értem meg.
Naja, 300 forintért vettem 4Ah-s LiIon cellákat HongKongból csak az a baj velük hogy 1200mAh-nál több töltést nem vesznek fel és nem adnak le :D
Végülis azt kaptam amiért fizettem.
Amúgy vannak LiFeYPo4 akkuk fajlagosan ezek a legolcsóbbak a hosszú élettartam miatt és a teljesítményük is jó. 0,5C az optimális töltés kisütés, de 3C-t is bír tartósan és 5000periódust adtak meg, amiből kb 3000-et bírhat biztosan. Ahhoz képest, hogy ólom akkuból a profi 1000 periódusra tervezett akku kicsivel drágább, szerintem egyértelmű hogy ez jobban megéri. Ennél már csak a vas-nikkel akku jobb, ami szó szerint örök életű, csak elektrolitot kell cserélni benne, viszont nagy az önkisülése és rossz a hatásfoka, és drága az alapanyag.
"Jó/olcsó akkuval"- csak az a baj, hogy ilyen a világon nincs, rámegy a gatyád is.
Környezet- és pénztárcavédelem. :-)
Fimom tempóban az elektromos olcsóbb a benzinnél. Jó/olcsó akkuval nagyobb tempónál is :-)
A kis ETZ-m már 50-nél is 2,5-3-at eszik.
Azt a golyót természetesen ne hagyd ki, mert az lesz amit te is tapasztaltál.
Igazából mindegy is. A golyóval is pozicionálhatod.
Köszi srácok az építő hozzászólásokat, azt hiszem belevágok. Nem tudom, hogy ilyen stabil a 4-es váltó, nekem amikor vettem nem volt rögzítő golyó és lett két emlékezetes élményem is Horvátországban: lejtmenetben leállított motorral beugrott 2. sebességbe(!!!) és egyszer alapjáraton ugrott be sebességbe és levette magát középtámaszról természetesen csurig pakolva...
Igen. Finom váltó kezelés kell, de én változtatás nélkül is tudok üreset kapcsolni a fokozatok között. Az a bevágás csak könnyítene.
Bár őszintén, tényleg eyszerűbb módszernek tűnik az alapjárat elvétele, és kuplung kinyomás a szabadon futáshoz.
Ha jól van belőve a váltó állítócsavarja akkor csak a 1-2, 3-4 között van(szétszedve a blokkot akkor lehet is látni miért, olyankor olyan helyen kattan be hogy a 3 fogaskerék nem kapcsolódik a 4eshez) A 2-3 közötti az recsegős.
3-4 ürest múlt évi mecsek túrán használtam is eleget lejtőkön lefelé én is.
De am meg ETZken is 3-4 között lennie kell még egy üresnek nem?
Látszik, hogy a 4 sebességes Ts-ek megelőzték korukat, minden fokozat között van egy üres. :D
Én főleg a Mátrában vettem hasznát lefelé, olyan bunkó voltam, hogy még le is állítottam a motort, és rá kellett jöjjek, hogy szeretnék valami elektromos cuccot, olyan kis csendes volt, csak lánc surrogás és madár csicsergés. :D
Van egy üresjárat rögzítő golyó-bevágás is, azt szerinted lehetne mellőzni és csak a fokozat pozicionáló karral-pályával játszani?
kis TS fogyasztsára mint mond 90-100 környékén? Én leginkább ott használom :D
Ennyit legfeljebb tesztpadon fogyasztanak. Valóságos körülmények között soha.
Nekem nem ér meg egy blokkszéthúzást :) nem én vagyok fogyasztás mániás. Nekem az a lényeg hogy rendesen menjen. De ha jól emlékszem elég csak a kuplungot levenni hogy hozzáférj.
A fogyasztás érdekes téma: ETS,TS 250 gyári görbe: 58-68 között 2,6l/100km, de ...50 és 75 között 3l alatt. 90-nél kb. 4,2. Kis TS 2,2 liter valahol 60-nál. Jawa 250, Pannóniák szintén gyakorlatban is tudnak 3-3,5 között. Ezek alapján nem értem miért nehéz ETZ-vel 4 alá menni, de tény, hogy az.
Átreszelni nem akartam, egy ugyanolyan bevágásra gondoltam, mint az 1. és 2. között, esetleg sekélyebbre és persze a végén is faragni kellene. Abban nem vagyok biztos, hogy 4 és 5 között is kialakítható stabil biztonságos üres és a váltás marad-e megfelelően gördülékeny.
A megközelítés jelenleg is úgy zajlik, hogy motorfék, visszakapcsolás, még egy kis motorfék aztán fékezés kuplunggal, amíg lehet üreset kapcsolni, mondjuk 20-nál, azután ha szerencsém van nem is kell megállni. Ha éppen olyan van álló helyzetben is tudom bűvölni a váltót, vagy indulok 4.ben:)
Azt mondod megérhet egy kukactengelyt és egy blokkszéthúzást?
Gyújtástiltó gomb miért hasznos?
Én elvettem az alapjáratot, a tolattyút full leengedi. Motorfékezve valóban kisebb a fogyasztás, bár hosszasan motorfékezve kenéshiány léphet fel. Jobb lenne üresben, vagy a köztes üresben gurulni, ahogy írtad. Ráadásul sokkaltöbbet elgurulna a gép, mint motorfékkel->még kevesebbet fogyasztana.
Esetleg arra alkalmas helyeken felfelé motorhajtás, lefelé álló motorral gurulás, a Kresz miatt szükséges világítás ledekkel megoldva.
Mondjuk nekem elég digitális a gázkezelésem, de a 150-re fúrt MZ TS-em fogyaszt 4liter körül :D városban.
Országúton már fogyasztottam 3-at is, egyszer, de ahhoz nincs türelmem.
Nem hülyeség az üres.
De gondolom nem magát a kukactengelyt akarod átreszelni hanem a végén lévő pozicionáló tárcsát. Lámpa megközelítésre viszont nem biztos hogy jó, mert amikor megállsz valahogy vissza kell léptetni egyesbe, és ez állóhelyzetben már nem megy könnyen.
A kemény ütemet szerintem azért hallod mert berobban a kipufogóba kiáramlott benzin, vagy azért mert motorfék üzemből hirtelen húzó üzem lesz és a hajtómű kottyanása miatt ránt egyet.
A 4 liter fogyasztás jól hangzik, de félek az alkatrészek minősége ezt nem engedi meg. Tapasztalatom szerint már az is jó ha a súbertű elegendő pontos egy elfogadható karakterisztikához.
Jó beállításokat és ezzel fogyasztást egy méregdrága Bing, vagy jó állapotú gyári karburátorral lehet elérni...bár ez sem igaz, mert Troster utángyártott karburátora is egészen jó minőségű öntvénnyel készült, de a fúvókák és egyéb sárgaréz szerelékek pontosságában már nem vagyok ennyire biztos.
Alapjárati fúvóka, keverőcső: zene füleimnek. Itt valaki ért a karburáláshoz! Én azt mondom be kell menni 4 liter alá, aztán egy kis pluszt adni igény szerint.
Fogas kérdésem lenne! Szeretnék "szabadonfutót" ETZ250-re. Első ötletem az, hogy a kukactengelyre tennék még egy bevágást, hogy a 4 és 5 közé is keletkezzen egy üres. Fő felhasználási terület a hegyvidék lenne /vitorlázó üzemmód/, másodsorban országúti kereszteződések, lámpák, körforgalmak kímélő és komfortos megközelítése, harmadrészt, mivel városban is sokszor 5.-ben vagyok itt is hasznos lehet egy kis kigurulás lámpákhoz, kereszteződésekhez. Ki mit mond: hamvaiban holt ötlet, vagy esetleg érdemes lehet próbálkozni? Volt már gyújtás tiltó nyomógomb, városban is csak félmegoldás és a gyújtás visszatérésekor egy elég kemény ütemet hallani.
Na az elpancsolt benzint bele sem kalkuláltam:)Amúgy semmi füst, kopogás már nagyon minimális.Hétfőn valószínű lesz egy Miskolc oda vissza, akkor látni fogok egy országúti fogyasztást is.
Offtopik:
"Ez kiválthatná a jelenlegi helyi tervtanácsi eljárást is, s a sokszor hónapokig tartó folyamat helyett a polgármesternek 15 napja lenne véleményt adni. Amennyiben kicsúszik a határidőből, akkor megadottnak kellene tekinteni az engedélyt.
Csak ez a mondat megoldaná minden problémámat.
Örülök hogy jól megy, és élvezed :)
Azt is számításba vetted, hogy elpancsoltunk egy kis benzint a garázsban?
Ha tényleg ennyi, akkor nekem továbbra sem tetszik a fogyasztásod a stílustól függetlenül.
Most hogy ki kormoztad, füstöl a gép alapjáraton, vagy valamelyik üzemmódban?
Az olaj amit használsz, elvileg füstmentes ha jó a beállítás.
Jó persze picit füstölhet de ha menet közben ránézel a kipufogóra nem kell füstöt látnod.
Amit mondtál, hogy néha még bekopog, na az lehet attól hogy volt még lerakódás a motorban, meg attól is hogy kis terhelésen még mindig sokat kap.
Innentől viszont türelem játék a dolog.
Leginkább a tűvel lehetne bejátszani. Próbáld meg átrakni a kopott tűt és még jobban leereszteni. (közép tartományban növeli a benzint, a szélső tartományban viszont csökkenti)
A motor dinamikája mellet a kopogásra és a füstölésre figyelj. (végsebesség lehet hogy csökkenni fog, de most nem arra a tartományra vagyok kíváncsi) Ha azok javulnak, akkor mehet a fogyasztás teszt, ha nem akkor tedd vissza az eredetit.
Aztán rakd át a másik keverő csövet (az a pici luk legyen tiszta rajta) de a 135-ös fúvókát tartsd meg.
Levegő csavarral lehet hogy állítani kell, hogy alapjáraton jól viselkedjen.
Megpróbálhatod az alapjárati fúvókát is kicserélni a másikra. Sokat persze nem befolyásol, amit véárok ettől hogy esetleg érzékenyebb lesz a levegő csavar állítására.
Persze mindezt ne egyszerre, mert akkor nem tudod hogy mi okozta a változást és ha az nem pozitív irányú nem tudod mit alakíts vissza.
Mondjuk az is igaz, hogy saját tapasztalatom nincs egy kulturált ETZ fogyasztásáról :D Szóval lehet hogy a 6 liter nagyon is jó a bináris gázkezeléshez :)
http://index.hu/belfold/2012/06/15/roviditik_az_epitesi_engedelyek_kiadasat/
...addig is nézzük, mi lesz ebből.
üdv.: R
Keri az új beállításokkal a fogyasztásom is kedvező, bár elsőnek sok (6l!), DE:
100km-en 95% város, ebből sok 4000-5000 között, mert élvezem, hogy jól megy.Benne a Te kis tesztköröd is, Nálad főleg nem lustálkodott:)
Aztán volt egy 15km országút parasztba nyélgázon, súber kopogtatta a tankot:)
18-as lánckerékkel 120 km (hiteles), amivel teljesen elégedett vagyok a testsúlyom függvényében:)
Szerintem ezt városba közel 5-5,2 re le tudom vinni, országúton akkor lesz 4,5.
Így már szerintem teljesen Mz-s fogyasztás, nem várok tőle csodákat.
Ma lecseréltem ismét az olajat a telóba, jobb lett, de a következő versenyen megnézem a Tied mennyire bólint, milyen a tuti.Jobb lett vele a kanyarsebesség, ma még egy gixxeres gyereket is megkergettem a házak körül!(Igaz a tag tök amatőrül ment, de nekem hízott a májam)
Ha leállok a tinisuttyómz-s vezetési stílusról, akkor nézek egy normál fogyasztást is.:)
Köszi a tippet, valahogy kipecázom:)
A lustaságból eredő kreativitás viszi előre a világot :)
Természetesen nyugodtan leszívhatod egy csővel, csak nyomd össze a telót. Így is marad benne olaj, de nem sok vizet zavar.
Racingosok azt csinálják, hogy az aljára csinálnak egy leeresztőcsavart, meg a dugóra egy töltőcsavart, így nem kell szétszedni semmit az olajcseréhez.
Ma cseréltem az etz-n első teló szimeringet, és tettem bele 2,3 deci mol lökésgátló olajat 10W-t.Olyan lágy még mindíg mintha nem lenne benne olaj.A teleszkóp működik, mert előtte 10W-40-es motorolajat töltöttem bele, de az kifordította a szimeringet:)
Kérdésem az, hogy rendeltem a legkeményebb telóolajat (20W) és lusta vagyok ismét kihúzni a villaszárakat, hogy megoldás-e az, hogy valahogy kiszívom a benne lévő olajat?Vagy ne legyek lusta?
Keri!
Köszi a reget, működik!
http://www.youtube.com/watch?v=GPcW9RtcYmA
Elgondolkodtató szöveg.
Összefuthatunk, de én 4. kerületben lakok most. Viszont a reptéren dolgozok, holnap olyan 19 óra után végzek, összefuthatunk egy rövid "ki tudja jobban szidni a rendszert" találkozóra :)
Igen,ez a 18.kerület.üdv a klubban:-))
Amúgy nem rossz hely.Én a Bókay kertnél lakom.Összefuthatnánk ha gondolod.
Bp. 18. kerület.
Ott rontottam el, hogy nem a korrupt ügyintézőkkel összefonódott tervezőirodát bíztam meg.
Próbáltuk mi is megkorrumpálni, na nem holmi jogosulatlan előnyért, csak azért, hogy végezzék rendesen a dolgukat, de így tőlünk nem fogadják el, mert nagy a lebukás veszélye.(ezt mondjuk meg is értem mert tuti bekamerázva adtam volna át a pénzt, hogy legyen mivel zsarolni őket :D) Így viszont folyamatosan kitalálnak valami apró baromságot, pl. hogy nincs beszámozva a belső lépcsőnek a fokai.
Most új főnökük van ez már készségesebb de miután kialkudtunk egy végleges tervet a régi ügyintézővel és már éppen elfogadták volna, (ötödik komplett tervdoksi elkészítése után) jött ez és közölte hogy ez úgy szar ahogy van és ezt nem fogja aláírni, (a terv végig megfelelt a saját szabályzatuknak) Most megint leegyeztették vele, elvileg most olyan tervünk van amit elfogad állítólag alá is ír. Pénteken viszik be.
Ha nem fogadja el, akkor sincs gáz, nem én lennék Én ha ne lenne ötletem.
Megveszek egy ronda unalmas ikerház típustervet, amiből számtalan van az utcában. Ugyanis nagyon úgy tűnik hogy ebben van érdekeltségük. Ezt felhúzom pár hónap alatt, mivel ezeknek még pincéje sincs, a tetőtér meg könnyűszerkezetes. Eladom az egyik felét, a másik felébe tudok gyereket csinálni (ugyanis azért nincs még gyerekem mert nincs hova, köszönhetően ezeknek a gennyládáknak) abból a pénzből, amit így nyerek pedig megépítem egészen máshol álmaim házát amiben le tudom élni életem hátralévő részét anélkül hogy egy korrupt/dilettáns picsa elcseszné a házam használhatóságát.
A pincét én csak akkor kezdem kiásni ha elfogadták a tervet. A kerítést, amit addig is felhúztunk így is bonthatom el, mert kitaláltak olyan módosítást hogy ne oda jöjjön ki a garázslejáró ahova eredetileg akartuk. Persze így ki kell vágni egy szép gyümölcsfát is a ház előtt, de oda se neki.
Persze még mindig megéri építeni, (csak nem gondoltam hogy nem az építés lesz a legnehezebb) mert borzalmas minőségű, ronda házak vannak csak borzalmas áron. Az új házak még drágábbak és általában felezett telken egy panellakásnyi méretű olcsó ikerház felet adnak az északi oldalon. Én meg a legrosszabb költségvetés szerint, telekkel együtt, felépítek ugyan ennyiből egy minden normális igényt kielégítő ultramodern passzívházat, a legjobb minőségű építőanyagokkal...igaz volt egy jó húzásom és vettem saját bobcatet (És itt jön be hogy nem offtopik, mivel ez egy 30éves Kaposgép Unirak600b :)), ezzel önmagában fogtam már jó pár millát, és jelentősen gyorsítottam minden építési műveletet.
Bocs az OFF-ért, de muszáj volt kicsit panaszkodnom :D
Igazad van. Én is így gondolom és minden értelmes ember így gondolná.
Amúgy tudtommal 70év a szerzői jog.
És ha mondjuk Maróti könyvkiadó rendelkezik kiadási jogokkal akkor ő kapásból fel is nyomja azokat akik ilyen jármű doksikat kiraknak.
Értem, persze, igazad van, de valahogy nem tudom elfogadni ezt, amikor tudjuk, hogy ilyenek a világon nincsenek.
Igen, éltem több rendszerben, külföldön is, ott a jogvédelem működik és úgy, hogy valóban van alapja, dokumentálva, feketén-fehéren.Ezt azonban többnyire tudja mindenki (átlátható rendszer), ezért ez nem is kérdés.Van ott is szerzői jogsértés időnként, de az esetek annyira világosak, hogy a megoldások igen röviden lezárulnak.
Itt most annyit tudunk, hogy semmit sem tudunk, én pl. nem is ismerem a kiváltó okokat.
Egy azonban biztos: az egész anyagot, amely eltűnt a szakirodalom rovatban, bárki bármikor korlátlanul elérheti a világ honlapjain.Ennyi.
Amúgy meg érdekelne, hogy 20-40 éves anyagokra van-e szerzői jog? Ugyan mutassa már fel valaki az erre vonatkozó dokumentumot!
Mindezek mellett is értem, amit mondasz, csakhogy ez az út nem vezet sehová.
Ezzel összefüggésben, igazán sajnálom a megpróbáltatásaidat az építéssel kapcsolatban.
üdv.: R
P.S. Bocs az OFF miatt, ez nem is MZ téma...
Keri. Te merre is laksz.Én tíz évig pereskedtem.Czöviék folyton azzal szekáltak hogy építsek medencét:-)),mivel a föld már ki volt szedve.
Rudolph. Te nem vagy fiatal. Éltél az előző rendszerben is. Ehhez képest meglepően naiv vagy.
Persze ez inkább dicséret a számodra, de tudhatnád hogy az igazság az csak odaát van.
Ha valakinek van kedve bíróságra járni és kétes kimenetelű jogi meghurcolásban részesülni, vegye nyugodtan a nevére a "szakirodalmat", mi örömmel linkelni fogjuk ;-)
A jogról csak annyit, hogy 1 éve nem kapok építési engedélyt. Szabályoknak pontosan megfelelve, kiskirályok kötnek bele saját ostoba kifogásaikkal. Jogorvoslat? Panaszkodhatok a jegyzőnek, aki a haverja az ügyintézőnek és a végén úgy is ugyan ennek kell aláírni az építési engedélyt. Vihetem perre is, de akkor 10 évig nem lesz építési engedélyem. Az ügyvéd beszélt le róla hogy éljek a jogaimmal, inkább 5* áttervezték a házat a végére teljesen tönkretéve minden nagyszerű koncepciót amit belevittünk.
Ez itt magyaroszág így kisbetűvel, meneküljön aki tud!!!! Ha nem lenne egy eladhatatlan, hitellel terhelt építési telek a nevemen én is húznék innen és sajnálkoznék rajtatok Angliából. :((((
Pedig én még jól is keresek tehát nem anyagi gondjaim vannak.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|