:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Te most ezt várod el egy 30 éves motortól, de akkoriban a benzin olcsó volt, nem igazán számított, és akkoriban inkább a nagyobb teljesítményt várták el. Fogták a régi konstrukciót, kicsi átdolgozták, hogy megfeleljen az akkori elvárásoknak és ez lett az ETZ.
Színházban ismerkedtünk meg, de motoros haver ismerőse volt, és motorral jártam hozzá. Ő Debrecenben, én Pesten és csak úgy véletlenül "leugortam" hogy pizzázzunk egyet :D aztán már mentek a dolgok a maguk útján. Az is igaz, hogy tényleg nem állt távol tőlem hogy csak úgy elmotorozzak akárhova. Akkoriban rendszeresen csináltam azt, hogy meló után felültem a Jawamra és arra mentem amerre jól esett. Volt hogy a Kékes tetőn kötöttem ki, vagy csak csobbantam egyet a Balatonban ettem egy fagyit és jöttem haza.
Ez a 3000-es fordulat szubjektív lehet.
Az én ETZ-men nincs műszer, de ahogy állítgattuk Troster gépét eleinte 4000-4500nál volt a megindulás.
Aztán kicseréltük a főfúvókát 130-ról 135-re és megjött a hátba rúgás 3000-től.
Így kb. olyan volt a jellege mint az én gépemnek. Persze még mást is állítottunk, mert alapvetően alul dús, felül szegény volt a karburátor karakterisztika, és ezt akartuk helyreállítani hogy egyenletes legyen.
6000-es fordulat viszont túlzás. valahol 5500nél van a teljesítmény csúcs, ez előtt kell elváltani ha jó gyorsulást akarsz elérni. Kicsit becsapós valóban. Eleinte én is szétpörgettem a motort, de jelentősen javult a köridőm amikor rájöttem, hogy viszonylag alacsony fordulaton (fülre) kell elváltani.
Hogy mi esik szét először egy verseny ETZ-n? Leginkább az első lengéscsillapító és a kerekek, amivel rendszeresen küzdeni kell. Na meg a lábtartó és a kormány is fogyó anyag :D
Persze te nem erre vagy kíváncsi. A motorban a kuplung szokott leforogni néha, bár nekem még nem volt ilyen, de csapattársnak kétszer is, különböző blokkokkal. A csapágyak közül kizárólag az alsó hajtókar csapágy szokott besülni, de az is nagyon ritka és általában alkatrész minőségi hiba miatt következik be, de ha az elején nem sül be később már nincs gond vele.
Ezen felül a váltó van még nagy igénybevételnek kitéve, de azt én nem szereltem. Nekem egyszer elszállt a 2. vagy a 3. fokozat, már nem emlékszem, Bambival rakattam össze, azóta nincs vele gondom, és ez 4 éve volt.
A dugattyúnak és a csapágyaknak egyszerűen nincs ideje tönkremenni, hiszen ha belegondolsz nagyon kevés kilométert megyünk és általában már akkor cseréljük, amikor elkezd csökkenni a motor teljesítménye. Ezt utcán még észre sem vennéd. Másik hogy mi eleve laza illesztést használunk, hogy ne tudjon megszorulni és könnyebben forogjon. Ettől igaz hogy csörög a gép, de megy is rendesen. Ja és pl. bejáratás nem kell ezekhez, kapásból visszük ki a pályára.
A válaszom ennyi:
-Keri is írta:
„ETZ valóban magasabb fordulatra van hangolva mint a TS,
de azért 3000-től Illik neki húznia.”
Teknőc
Pont jó embert találtál meg, ő is szeret kísérletezni ilyen téren.;)
Sőt, ő már több éve benne van a dologban.
-ha jól tudom. ;):)
-s talán nem is lakik tőle messze.
De ebben nem vok biztos.
(Két Dél-Alföldi mz-és...????)
S talán egy közös guruláson meg is tudjátok beszélni.
Teknőc
Ki kellene kiserletezni kozosen egy utcara idealis vezerlesi idot, kipufogot. Aki valoban sokat motorozik, biztosan orulne neki, ha 10-20%-kal tobbet tudna motorozni ugyannannyi uzeamanyagkoltsegbol.
Lehet, hogy az en fura igenyem, de en azt varnam el amodernebb etztol, hogy kevesebbet fogyasszon azonos temponal, mint egy regebbi konstrukcio(ES,TS)
"Ő tényleg görcsösen próbál pár csepp benzint megspórolni és bár műszaki szempontból érdekelnek a próbálkozásai időnként emlékeztetni kell rá hogy nem mindenkinek ez az életcélja, és vannak más nézőpontok is mint az övé."
:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Nem szuksegszeru, hogy benzint sporoljak, mas uzemanyag is megfelelne. Probalok egyszeru, megbizhato, gazdasagos motort kikiserletezni. A megtakaritas kezzelfoghato. :-)
"Az 5 seb. miatt talán pörgősebb is az etz, s talán innen ered a nagyobb fogyasztásod, s talán a csuklód is közrejátszik, nem?"
Nem. egyenletes 50km/h, gyorsitas nelkul, lassitaskor kigurulassal.
Epp ezt irtam. Azt ETZ ujabb, mindenben jobbnak kellene lennie, mint a TS. De nem az.
Igaz, 3000-től történik valami, de a csúcsnyomatéknak csak a fele áll rendelkezésre (a fele fordulat miatt ez a teljesítmény 1/4-e: 5ló a tömeggel is kalkulálva ez egy simson menetteljesítménye). Utcán használhatóbb lenne ha alacsonyabbra hangolják. Nem gondolom, hogy a folyamatos 5000-6000-s használat használna a csapágyazásoknak, ha pedig nem pörgetjük csak a teljesítmény töredéke áll rendelkezésre. Tényleg: érdekelne, hogy egy versenyMZ-ben mi adja fel legelőbb?
A szelvény váz kopogtatva vérszegénynek tűnik, de hiszek nektek.
A féknél a módosítatlan szimplex dobfékre gondoltam, az nem túl acélos akár a jawahoz, akár a pannóniához hasonlítjuk, az "olajfék" briliáns.
Természetesen nem állítom, hogy az ETZ250 rossz lenne, sőt! A legfurcsább az volt amikor egy CBF500-al bővítettem kategóriát. ETZ-vel mentem minden alkalommal és ott átültem a hondára, aztán vissza. Meglepő, de ugyanolyan precíz, finom kezelőszervei vannak az MZ-nek, a váltókar hosszabb úton jár ugyan, de könnyebb mozgatni. A kuplung, a fékek, a váltás, a kormányzás, az üléspozíció mind versenyképes, sőt rutinpályán még könnyebb kezelni az ETZ-t. Még talán a motorja is ugyanazt(!) tudja 5500-as fordulatig... Az MZ-nél némi rángatás van alacsony fordulaton, a hondánál lánccsapkodás:) Pedig a honda pár éves, szinte új motor volt, de még ott is kellett a szívató :) Nem olyan volt, mint amikor az ember egy trabantból átül egy pár éves nyugatiba...
Szia!
Én írtam SzRobert válaszában ezelőtt kicsit lejjebb.
Váz: szerintem a ts bölcsőváza jobb.
De írtam is, részemről ez szubjektív.
Biztos igazad van.
Sokkal modernebb is.
Szerintem a váltó fejlesztése
nem lett túl sikeres,
s fogyasztási értékek
se támasztják alá a többit.
(De ez csak az én véleményem.)
De legyen, én csak a minimális etz tap.-aból mondtam, ami inkább szubjektív véleménynek minősítem.
Nem sokszor ültem etz-én,
de engem csak a külső szépsége
kapott meg.
A két motor hiába mz- igen eltérő konstrukció, s kár is összehasonlítani, mert jelentősebb eltérések vannak, amiben van hogy egyik jobb,
hol másik jobb,
de összességében igen hasonlóak az összesített végeredményben.
Szerintem.
De a 12v tényleg miatt vezet,
s talán szebb is.
Mással nem jobb, de nem néztem le, szeretem mindkét típust.
Jó gépek, ja,
és a kis etz elvileg 0,5Le erősebb is!
Tehát biztosan jobb, ha megfelel;)!
Teknőc
Ezt a váz dolgot soha nem értettem. Az, hogy az ETZ váz gyengébb egy városi legenda. Nekem volt és van is mindkét motorból. Az ETZ váz bizony sokkal jobb és modernebb valami. (Még ma is használják, elég combos motorokon is.)
Valaki egyszer kitalálta, hogy szar és azóta mindenki ezt hirdeti.
Arról nem is beszélve, hogy mennyit fejlesztettek a porlasztón, hengeren, gyújtáson, váltón stb stb.
Ne idegesíts, azóta is a tökéletességre törekszem, és lépten nyomon azt látom lelki szemeim előtt, hogy szar a villám:)
Mondjuk mostanában nincs időm vele homoszexuálni, most csak hajtom, és élvezem, hogy megy.Ez a lelakás stádiuma:)
Pár dologgal azért vitatkoznék :)
ETZ valóban magasabb fordulatra van hangolva mint a TS, de azért 3000-től Illik neki húznia.
A váz nem rosszabb mint a TS-é. Sőt valójában merevebb.
Sajnos ami miatt mégis sokan félreértik, az a valóban gyenge első villa, és szétkopott hátsó lengőkar szilent. De találkoztam olyannal is aki azt mondta teljesen új motort kapott miután feltöltötte a lengéscsillapítót olajjal...igaz Troszter? ;-))))
A fék pedig szerintem igazán kiváló. Nincs vele semmi gond, legfeljebb ha elhasználódott/elhanyagolt, vagy silány minőségű alkatrészekkel javították, ami sajnos könnyen előfordulhat.
Végezetül pedig álljon itt bizonyíték képen mire is jó egy ETZ: http://www.youtube.com/watch?v=P1w4QvLkIVk&feature=related
És ezek közel széria motorok, nincs motor tunning bennük.
Tulajdonképpen jól értelmezted, viszont 100% Szsrobertnek szólt, és ez már régebb óta folyó időnként felbukkanó téma.
Ő tényleg görcsösen próbál pár csepp benzint megspórolni és bár műszaki szempontból érdekelnek a próbálkozásai időnként emlékeztetni kell rá hogy nem mindenkinek ez az életcélja, és vannak más nézőpontok is mint az övé. És szerintem egészen barátságosan le is zártuk egymás között.
Te most regisztráltál. Lehet hogy kicsit furcsa a hangnem, de ez egy kicsi, baráti és összetartó társaság, képzeld el ezt úgy, hogy tábortűz körül sörözünk. Ebben a kontextusban máris nem olyan durva a szöveg.
Szerintem nem neked szánta. Az ETZ-knél már sok mindet feláldoztak a katalógusadatokért, ami azóta is divatos. Sportosnak hat az is, 4500-ig harmatos gyenge aztán hirtelen hátba vág a gyorsulás. Utcára nyomatékgörbe és fogyasztás terén is jobban a TS-ek. Etkónál ez másodlagos volt, nem is találni hozzá fogyasztásgörbét, a gyár már diszkréten hallgat. A vázat tényleg elcseszték, és elég későn kapcsoltak, hogy a fék sem lesz elég sportos.
"Szerintem meg nem érdemes poroszkálni ha tud többet a motorunk"..."Te dolgod ha te azon görcsölsz hol tudsz megspórolni még két csepp benzint..."
Valamiért azt gondoltam, hogy a "görcsölsz" erős, a "csepp benzin" pedig gúnyos. Akkor csak félreértettelek.
Pont ma szórakoztam unalmamban, igaz 2db Ford focussal.Az egyik az apósomé, azzal indultunk Pestre kocsit nézni, és Szolnok vettünk ugyanolyan 1,6 benzint.Amit vettem ugye az tök ismeretlen, de szépen közlekedtünk a megengedett határok közelében (90-110).Mindkettőben 2 ember, mindkettőben klíma, az apósé 3 évvel idősebb.Az enyém átlag 6,4-et fogyasztott, apósé 6,7-et.Én mentem hátul, ennyit jelent egy kis szélcsend:)
Ja csak kocsival 2 órát állhattál volna a Gödöllőig érő sorban.
Úgy azért a gáz sem olyan gazdaságos.
A Skodámban volt amúgy gáz, de motor még így is olcsóbb és gyorsabb...és főleg ne m ismertem volna meg a párom :)
Szerintem ezt nekem szántad..
Nem tudom neked mi a fejlettebb neked. Mert a kis etz hiába 5 seb.-es, rosszabb a váltója, gyengébb a váza.
Igaz hogy szebb és 5 seb.,
és jobb a 12V rendszere ez kétségtelen.
De semmivel nem több másban a 4 seb. ts-emnél.
Főleg, hogy a kipuffom is sajna már azonos, azaz kis etzjé.
Bár ez csak az én szubjektív véleményem, amit elég könnyű más szubjektív véleményével és tap. szembe állítani.
Szerintem jó kis motorok, mindkét típus.
Mindennapi igáslovak, jól használhatóak.
Az 5 seb. miatt talán pörgősebb is az etz, s talán innen ered a nagyobb fogyasztásod, s talán a csuklód is közrejátszik, nem?
Ezek csak tippek, de majd megtalálod a kérdésre a választ a motorodnál...
Teknőc
Az durva lehetett. Ilyen utakra 1000-es kisautó kell 4-5 literes fogyasztással, azt is PB-gázból. Nem ázol, zene, kényelem, pakolhatóság, többen is utazhattok(osztódó üzemanyagköltség), és akár az utasok alhatnak is, míg a vezető vezet, aztán cserélnek.
Mostanában hetente 2x5,5 órákat buszozok...nem gyenge :-)
Azért durva, hogy a nagy fejlesztéssel a kis TS 50-70km/h közti fogyasztásából miért lett magasabb fogyasztás a fejlettemm kis ETZ-knél.
50-70km/h-nál, egyenletes tempónál nem szabadna sokat ennie az autónak sem. Tonnák gyorsítgatása energia, az nem csoda, ha kéri az üzemanyagot. Az ER6N-ed nem evett sokat.
Különben a poroszkálásról akkor szoktam le amikor feleségemhez (akkor még barátnőm) jártam le Budapestről Debrecenbe a régi 3-as úton.
Ha szeretnéd megérteni a "végtelen" fogalmát, akkor a hortobágyi szakaszon ahol a tök egyenes út szélei a szó szerint a végtelenben találkoznak, na ott megértheted. Az egy olyan dimenzió ahol azt hiszed hogy megállt az idő, és egy helyben állsz, akármilyen gyorsan mész.
Ha ezt az utat hetente többször is megteszed, hidegben, melegben, esőben, éjszaka, hajnalban, akkor rájössz, hogy nem érdekel a fogyasztás, hogy széthajtod a motort, hogy megszorul a dugattyú, csak húzod a csutkát, mert különben beszív az időanomália.
Ennek kapcsán egyik haveromat hoztam Debrecenből Pestre az ő motorjával egy Yamaha XJ600-al. Mondja hogy csak szépen lassan, gazdaságosan, a sebességhatárokat betartva menjünk. OK, nekem kérges a fenekem, nem okoz gondot. Na még füzesabony előtt megkocogtatta vállam hogy húzzak bele mert nem bírja :D
Ahogy mondod.
Még a Jawasokat sem szoktam szidni túl gyakran, pedig mint tudjuk az MZ a jobb ;-))))
Na igen az olajat nem szokták a fogyasztáshoz számolni, pedig az is benzin minden literjére 20-40forintot rátesz.
Nem!
Tőlem olyan gazdaságosan motorozol ahogy akarsz és örömmel segítelek ebben lehetőségeimhez mérten, ha neked ez okoz örömet.
Én csak azért tiltakoztam, mert megszóltak hogy én inkább élvezni akarom a motorozást egy öreg gazdaságtalan motorral.
De végül is kaptam engedélyt a többlet fogyasztásra szóval nincs gond :)))
De hiszen a Kéri azt mondta, hogy nem érdekli a fogyasztás.
Akkor hogy lehetne a gazdaságos motorozás ellen?
Ami nem érdekli annak nem lehet ellene, mert akkor már érdekelné!
Ezt csak azért mondom, mert vele értek egyet, viszont nem jó az a nézet, hogy aki nincs velem az ellenem van.
Aki kis fogyasztást akar, az ne vegyen MZ-t.
Számos gazdaságosabb megoldás létezik a közlekedésre. Ráadásul, ha pénzre vetítjük a 2t olaj ára miatt egy átlagautó fogyasztása kb. ugyanannyiba kerül mint az MZ fogyasztása.
Jaj! Bár ezt a "megszólást"
pont itt nem tapasztaltam.
S Több más lapon, klubon, stb. igen.
De itt nem.
Jó,ha vannak nagyobb tempójú nagyobb motorok, de úgy érzem még ma is, hogy ide(az itteni társaságba) még szépen beférek. Természetes, hogy a nagyobb motorok jobban mennek, hát menjenek.
Nem kell mindig poroszkálni- aki azt szereti ki ezt.
Ez teljesen szubjektív és motorfüggő.
De azért mikor túrán vok,
úgy érzem mindenki egy csapatban van. Ilyen nincs is máshol szerintem.
Fogyasztás: ki mint vet, úgy arat.
Egy motor átlag fogy 4l körüli, kocsié meg 6l feletti átlagérték.
Ettől lefelé és felfelé is van eltérés.
De ezer és ezer más dolog befolyásolja ezt.Szakik jobban vágják;)
Nagyon széles tehát a spektrum.
Ezért nem szabad soha teljesen ebben a témában teljesen elmerülni, mert sok a beállítás, alkatrész, motortípus, aerodinamika, stb.
Vezető súlya, csuklója, túrafelszerelése, ülési helyzete stb.
Tehát sorolhatnám,
(órákig, s még mindig csak a felszínt karcolnám)
és mindig lehet még találni valamit.
Saját tap.:
Egy kis mz 2,6 is fogyaszthat,
(alig 50-nel poroszkálva,mert ilyen volt a hangulatom, túracuccal)
de volt már nekem 90-es utazónál 4,8l/100km. Túracucc nélkül.
Ez a széles spektrum talán példázza, hogy a fogyasztás túl sok mindentől függ.
Köszönöm, hogy egy kis Teknőcöt is meghallgattok, bár amit látszik nem vok szakértő a témában.
Teknőc
Nem is gondoltam, hogy nyíltan a gazdaságos motorozás ellen vagy.
Pont itt a szocimotoros.hu-n.
Érdekes, hogy még itt is megszólják az embert, ha 60-70-80-al szeret poroszkálni. Esetleg, ha még az is jó érzéssel tölti el, ha a kúton alig tud valamit belecsurgatni a tankba.
A tömeget pedig nem csak gyorsítani kell, mozgatni is a gördülési ellenállás ellenében. Motornál 40-50, autóknál 60-70-ig az a nagyobb tétel. Ezért vannak akár 1,5-öt fogyasztó motorok, az amúgy egyre nehezebb autóknál pedig nem tudnak jelentős csökkenést felmutatni. Pedig már jönnek a Miller ill. Atkinson ciklusú motorok és az 1 literes turbók.
Ugye erre a legjobb bizonyíték, hogy egy bringa légellenállás nélkül 280-at is tud menni izomerővel.
Hogy neked milyen motorjaid voltak...
Hogy kötöttél ki az ETZ-nél? :)
Nekem a Honda 12litert evett a Hringen.
minimum, meg valami 4,5liter, de olyan 5-6 liter a normál városi.
Kocsim, F-Astra meg 7,5-8 városban. Ez a gyári adat is.
A céges Skoda Favorit 5,5-6 liter a reptéren, de városi szakaszon ez is 7 liter felett van.
Amúgy meg nem érdemes csodálkozni hogy a kicsi motor miért nem fogyaszt kevesebbet. A tömeg gyorsítása csak akkor növeli meg a fogyasztást, ha sokat fékezünk, különben a mozgási energia is nagyrészt ugyan arra fordítódik: Légellenállásra, amiben a motorok sokkal gyengébbek, mint egy áramvonalas autó.
azt se felejtsük el, hogy ezeket a motorokat a 60-as években fejlesztették ki, utána csak apró módosításokkal próbálták szinten tartani magukat, ez is főleg csak az eladások fenntartása miatt volt.Akkoriban nem is hallottunk japó gépekről, és akkor már az ezres gépek fogyasztása 100 le mellett volt annyi mint az Mz. Nekünk mégis az Mz volt a király, mert hála Kádár elvtársnak nem jutott más.
Azóta eltelt pár év, és szemét minőségű súberekkel, karbikkal, trafókkal, rossz gyertyákkal, feszülő km spirállal, szűk lánctokkal, indiai dugattyúkkal, félrefúrt hengerekkel akarunk gyári fogyasztást elérni.
Természetes dolog, egészséges mértékben én is alacsonyan akarom tartani a fogyasztást, de lássuk be ez egy szélmalomharc.
A mai kocsik nagy része még mindíg nem tud 5 literes fogyasztást elérni pusztán városban, és ha igen akkor jobb módú vagy az átlagnál.A jómóddal egyenes arányban következik, hogy veszel egy hatszázast, és eljár 4 literrel.
A mai kocsik motorok próbálnak mindent megtenni az alacsony fogyasztás érdekében alapjárati motorokkal, szondákkal, visszavezetőkkel, szenzorokkal, szívőcső átmérő változtatással, vezérlés változtatással.
Anno nekem Kawasaki er-6n evett 120 átlagnál, és hegyi szerpentinen túratempóban 3,8-at ez volt a rekord.Városban 5-öt evett.Átlagosan 4,5-et.
Előtte volt karbis kawasaki zx-9-em evett átlagosan 10 litert!Rekordom 7 liter volt, a hungaroringen pedig 17 liter!(mondjuk ott nem ment le a ford szám mérő 14000 alá:))
Csak az ön számára, egyedi kivételes esetként, két csepp benzin eltékozlását az élményért motorozás érdekében engedélyezem. :-)
"Én az élményért motorozok és mert sokkal praktikusabb mint az autó."
Esőben. :-)
"Mellékesen még így is fele annyit fogyaszt mint az autóm és fele annyi idő alatt odaérek mint autóval."
Mennyit eszik akkor az autód?
1 tonnás autó elmegy 6 literrel, kissé sokallom egy 120 kilós motornak ugyanazt az üzemanyagmennyiséget.
"Persze létezik autó ami 5-6 litert fogyaszt. Te miért nem veszel olyat?"
Mert már van. De sokallom.. :-)
"Ugye én még emlékszem hogy te miért nem veszel egy SR125-öt 2literes fogyasztással 180ezerért :)"
Ott a Simson SR50.
Én is mentem montival 50 felett, de az nem tartósan tartható tempó sajnos. Ha az lenne számomra, nem is használnék motorokat.
Sziasztok!
Van kimaradva egy kisebb kupac MZ TS alkatrészem eladó, ha valakit érdekelne, írjon itt. Egy részéről kép itt található: http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_motor_robogo_quad/egyeb/mz_vegyes_alkatreszek_1604874614.html
Üdv, Péter
Perec az én kérésemre írta be az adatokat, szóval én válaszolok:
Szerintem meg nem érdemes poroszkálni ha tud többet a motorunk :D
De ez mind egyéni magánvélemény.
Te dolgod ha te azon görcsölsz hol tudsz megspórolni még két csepp benzint, de engedtessen meg nekem hogy ez ne érdekeljen, ha az én motoromról van szó.
Én az élményért motorozok és mert sokkal praktikusabb mint az autó.
Mellékesen még így is fele annyit fogyaszt mint az autóm és fele annyi idő alatt odaérek mint autóval. Innentől kezdve engem csak odáig érdekel a fogyasztás, hogy a motor megfelelő beállításait tükrözze, mert ha romlik a beállítás, akkor a fogyasztáson látszik meg először.
Persze létezik autó ami 5-6 litert fogyaszt. Te miért nem veszel olyat? Ja mert nem éri meg szerinted? Ugye én még emlékszem hogy te miért nem veszel egy SR125-öt 2literes fogyasztással 180ezerért :)))))))
Amúgy meg amikor tényleg spórolnom kellet, akkor bringával közlekedtem.
Napi 60-80km bőven teljesíthető ráadásul nem is rossz átlagsebességgel.
Ha jó kondiban vagy még a 40-50-es tempó sem lehetetlen. (Mindig várni kellet a Babettás haveromra)
Mert a gyári TS 150eseket 16os fogaskerékkel szerelték, emiatt kevesebbet forog valamennyivel.
5-6 literrel már autók mennek azonos tempóval 100km-re. Nem érdemes széthajszolni a tatás tempónál alig fogyasztó, egyszerűen szerelhető kis MZ-ket.
Érdekes, hogy a 150-es eszik kevesebbet a nagyobb tempónál.
Akkor viszont kiváló a fogyasztásom :)
Lehet, hogy költői volt a kérdés, de azért megnéztem neked:
TS 150: 90-4,3 100-5,3
TS 125: 90-4,8 100-nem értelmezhető sebesség
Találtam én is "stabil" ürest 4-5 között, talppal nincs meg könnyen, inkább 4-ből lábfejjel. Egy kis tesztnek jó tipp! Alapjárat elvétel módszerét ismerem, kuplungolni ha jól tudom nem szabad tartósan. Ezek városba valók, a fő cél, hogy hegyen ne kelljen először 20-ra lassítani, hogy lejtőn kigurulhassak, illetve, hogy újra beugrasszam a motort. (még jó hogy a legközelebbi hegy 200km...) Szerencsére szépen szaporodnak az országúti körforgalmak is -sokszor pár km-re egymástól- ahol szintén jó szolgálatot tehet az átalakítás. Már megrendeltem a kakactengelyt évek kérdése és kész lesz :)
Az önindító áramát biztos, hogy nem bírja, a feszültséggel nincs baj mert több cella van az akku.-ban.
Pedig járművekben nem terjedt el.
Mondjuk keresztapám rakott ilyet a trabantjába, sajnos a következő gazdája kidobta belőle mert alacsony volt a feszültsége, de ez ugye üzemszerű ennél az akkunál.
"vas-nikkel akku jobb, ami szó szerint örök életű"- megerősítem, ilyet szerelt az MZ a 125 RT/3 típusokba, tényleg örök életű.
Na de amire kiakartam lukadni ezek a LiFeYPo4 járműakkukkal már megéri villamosítani valami kisebb járművet, mert utóbbi 1-2 évben jelentősen leesett az áruk. 2 éve 40ezer forint volt egy 40Ah-s cella, most 13ezer forint körül van. Persze az emberek tudatában még mindig a pár évvel ezelőtti kalkulációk vannak amikor valóban nem értem meg.
Naja, 300 forintért vettem 4Ah-s LiIon cellákat HongKongból csak az a baj velük hogy 1200mAh-nál több töltést nem vesznek fel és nem adnak le :D
Végülis azt kaptam amiért fizettem.
Amúgy vannak LiFeYPo4 akkuk fajlagosan ezek a legolcsóbbak a hosszú élettartam miatt és a teljesítményük is jó. 0,5C az optimális töltés kisütés, de 3C-t is bír tartósan és 5000periódust adtak meg, amiből kb 3000-et bírhat biztosan. Ahhoz képest, hogy ólom akkuból a profi 1000 periódusra tervezett akku kicsivel drágább, szerintem egyértelmű hogy ez jobban megéri. Ennél már csak a vas-nikkel akku jobb, ami szó szerint örök életű, csak elektrolitot kell cserélni benne, viszont nagy az önkisülése és rossz a hatásfoka, és drága az alapanyag.
"Jó/olcsó akkuval"- csak az a baj, hogy ilyen a világon nincs, rámegy a gatyád is.
Környezet- és pénztárcavédelem. :-)
Fimom tempóban az elektromos olcsóbb a benzinnél. Jó/olcsó akkuval nagyobb tempónál is :-)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|