:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
A gázos robogózás az olaszoknál legális, kis tartályokat építenek be az ülés alá. Elvileg itthon is meg lehetne csinálni a nagyobb testűeken, állítólag fut egy-kettő, csak uyge macera, mert illegális, és ha bebukik vele az ember, az sok büntibe fájhat, emellett a fogyasztási adatokról sem hallottam, mennyivel növeli meg a gázüzem.
Főleg, ha gázzal hajtod, vagy lángossütödét üzemeltetsz. :-)
Természetesen legjobb mindenből a legjobb gyári új, de ha valamennyire rászorul a kúpra és a csavar 1 tonnás ereje mind a kúpnak feszül (nem veszik el valahol) akkor az brutálisan fog. Nekem a főtengelyem már fel is volt pontozva, vettem rá egy csúnyán lepörgött kuplungot a vaterán. Összecsiszoltuk olajos csiszolóporral, végignéztem (és javítottam), a van-e váll, felütközés, vagy szorulás a meneten, elég-e az alátét stb. Nem annyira nagy művészet, mint sokan hiszik. Persze, ha elverik a főtengely végét és a 105 Nm arra sem elég, hogy a csavart végigtekerjék a meneten, ezért az szinte meg sem érinti a kuplungot akkor nincs min csodálkozni. Tapasztalat :)
szsrobert: Hát igen gazdaságosak a kisköbös injektorosok, nemcsak a 125, egészen 300ccm-ig. Van ahol ez teljesen elfogadott- mint pl. nálunk az autós társadalomban, szinte már az a furcsa ha valaki a V6-ra esküszik... Még eljöhet az az idő amikor kevesebb, mint 6 szezon alatt behozza az árát egy azonos kategóriás négyütemű, és luxus lesz az MZ-zés...
A dieselek is érdekesek:
http://www.spritmonitor.de/en/overview/0-All_manufactures/0-All_models.html?fueltype=1&vehicletype=2&power_s=3&power_e=50&minkm=5500&powerunit=2
http://www.youtube.com/watch?v=4bXcgWQc6FY
Szemre elég jól belemart a tengelybe. A kuplung alap ami rá megy az természetesen kuka. Ez sokkal lágyabb acélból van mint a főtengely. A főtengely viszont igen kemény, azt esztergálni tuti nem lehet, talán köszörülni. Ekkor viszont az egész kuplung beljebb kerülne és emiatt egyedi kuplung alapot kéne gyártatnom. Ami ki tudja hányadikra sikerülne. Ha van olyan gépműhely ahol csináltak már ilyet, annak az elérhetőségének örülnék.
Én is gyári bontottat szeretnék, és annak a hajtókarát, tűgörgőit kicseréltetni ha szükséges. Pár hete keresem és nem igazán találtam erre érdemeset. Látszott, hogy valamikor kalapáccsal szerelték. :) Vagy szintén forgás nyomok a kuplung oldali kúpon.
Már 13 éve megvan a vas, eléggé a szívemhez nőtt, most meg csak nézegethetem itt a szezon közepén. :(
Egy helyen hirdetik, hogy német minőségű az alkatrész, de szerencsére nem dobtam ki rá a pénzt. Inkább várok valami jó bontottra. Még egyszer köszi!
Lehet még szerezni jó állapotú gyári főtengelyt. Én inkább ezen a vonalon indulnék el.
Attól függ mennyire sérült.
Meg tudják esztergálni, de vidd azt a kúpot is amit rá kell illeszteni vagy
ki kell cserélni.
Egy jobb gépműhely legyártja, de atalán kapni is lehet.
Nincs benne semmi speciális. Átlagos boltban kapható acél. Persze a megfelelő fajta. Egyik tagunk pl. csináltatott magának komplett főtengelyt Jawahoz a gyárinál jobb anyagminőséggel.
Köszönöm szépen a tanácsot. Elég elkeserítő, hogy ilyen silány alkatrészeket árulnak. Sajnos az enyémen elpörgött a kuplung, és tönkre tette a kúpot. Gondolom azzal sem lehet mit kezdeni?
Szar anyagból vannak, nem lehet rendesen kicentrírozni és ha sikerül sem tartós az eredmény, mert hajlamos elcsavarodni a csapszeg körül.
Jobban jársz a gyárival, és egy jó hajtókarral.
Minden motorjával áramhiányban szenvedő motorosnak, elkészült a "pislogás" mentes tompított lekapcsoló automata. Bővebb infó itt: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa
Sziasztok!
250-es ETZ-hez keresek főtengelyt. Próbálok bontott eredetit találni, de elég ritka a jó állapotú. Kérdésem az lenne, hogy valakinek van e tapasztalata az utángyártottakkal? Látok kínai(vagy tajvani) és török gyártmányt. Érdemes ezek közül valamelyikért pénzt kiadni?
Nem is értem mi visz rá embereket, hogy ilyen adatbázisokat töltögessenek...
http://www.spritmonitor.de/en/overview/18-Honda/0-All_models.html?fueltype=2
Betyár.
Sajnos nem 3 liter, sokkal több. 3,8-5 liter közt.
Úgy kamu, hogy kihagy tankolásokat, valamit rosszul x-el be, a km meg pörög. Így az oldal azt hiszi,hogy a megtett pl. 1280 km alatt csak 10+8 liter fogyott. Gondolom 1-1,5 literrel már nem "pürrög" olyan messzire.
"Aminek inkább 70-80-nak kellene lennie ezzel a fogyasztással"-benzinből kb annyi is lesz lévén, hogy az alkohol "energia tartalma" kb 30%-kal kisebb mint a benziné (nagyjából annyival olcsóbb is).
Nem biztos hogy kamu.
Az én kis ETZ-m is 3 liter E85-tel elpürrög 100km-t, de csak 50-es tempónál. Aminek inkább 70-80-nak kellene lennie ezzel a fogyasztással...
Akár. És üzemanyagot készítek belőlük :-DDD
Importáltam a tankolási adataimat a spiritmonitorra és úgy néz ki a 30 fennlévő ETZ-ből az én gépem étvágya a legszerényebb, beleértve a kis ETZ-ket is. Egy kamu kicsi előz csak meg.
http://www.spritmonitor.de/en/overview/99-MZ/0-All_models.html?fueltype=2&exactmodel=etz
Ahogy látom a TS-ek, Jawak versenyképesebbek, az ETZ-k viszont zabálnak.
Attól függ, hogy milyen gumit szerelnél rá!
Mert ugye lehet szupertapadóst, vagy sosemelnemkopóst venni.
Előbbi esetben sznob vagy, mert minek olyan a MZ-re, a második esetben viszont gyilkos vagy, mert majd jól elütsz egy egész óvódás csoportot miatta a zebrán!
Hát, sajnos csak ezek a variációk vannak... :-D
Ha ugyanolyan villanyos kerékagymotort építek az MZ-be és a Jawa-ba is, melyik a jobb?
Es melyik olajat NE használjam a villanymotorba?
A rajta nem lévő lánckereket és láncot mivel ne kenjem, és milyen láncot /lánckereket ne vegyek? Milyen típusú, gyármágyú gyújtógyertyát ne vegyek bele? :-)
Köszi,sikerült megcsinálni,egy csepp sem szivárog,ketyeg mint a doxa,hidegen is pöccre indul,viszont még újra ki kell tapasztalni hogy nem hideg,épp langyos motornál hogy kell indítani,mert egy kicsit makacs,csak többszöri rúgásra indul.
A tűszelep alatti gyűrűnek mint tömítés, nincs nagy szerepe, de segíti hogy ne szoruljon meg ha kicsit jobban meghúzod, és nehezebben rázódik ki, ha nem húzod meg eléggé.
Úszóház tömítésre benzin álló NBR gumi a jó de boltban nem mindig olyat adnak (persze azt mondják hogy az) tehát marad a papír. Amúgy meg szokj hozzá hogy a keleti gépek tömítései mellet mindig kúszni fog a benzin vagy olaj. Boltban vett alkatrészekkel, komoly szaktudás nélkül, tiszta blokkot elvárni ezektől a gépektől csak rendszeres törölgetéssel lehet. Mindazon által nekem nincs tömítés az úszóháznál, ha ott kijön a benzin feltűnően akkor jó eséllyel túl magas az úszószint.
Kencéket a karburátornál és a benzines részeken felejtsd el. Egyrészt nem igazán benzinállóak azok, másrészt csak arra jó hogy megmagyarázhatatlan hibákat okozzon egy-egy alig észrevehető darabkája a főfúvókában.
A kencéket az olajos helyeken szeretjük ahol nem okoz gondot az esetleges gumirög leválása. Ahol ez probléma ott vagy extra külön gonddal és szaktudással kell felvinni, vagy klingerit tömítést kell használni, vagy olyan spéci trutyit használni aminek estleges kinyomódó részei nem okoznak gondot.
Sziasztok.Segítséget kérnék.Etz 125 karbinak a tűszelep alatt nincs tömítés ha jól tudom,viszont a motorboltos javasolta hogy tegyek alá.Ez 1mm vastag papír alátét.Valóban kell alá?Vagy csak egy haszontalan pár forintos kellék?A másik,hogy a porlasztó alsó-felső része közé milyen tömítést tegyek,mert ha gyári,ha magam vágta paírt teszek oda,szivárog a benzin.A gumi tömítés jó-e?Vagy valimi olaj és benzinálló kencével oldjam meg?
Az meg a másik jó örökzöld!
Illetve hálás téma még a prémiumbenzin használata is.
Árpádot rég láttam, pedig a Jawa-MZ téma az ő kedvence! :-D
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_motor_robogo_quad/egyeb/mz_es_125_1_1610144876.html
Itt vannak képek Ha valaki tesz egy jó ajánlatot ami mindkét félnek megfelel akkor leveszem!
Ajánlatokat ide várom: varady.balazs93@gmail.com
Ritkán, de nagyon bölcsen szólsz!;)!
Igazad van..-Jaj, ne!
Ez a másik kérdés, amit szívem szerint kerülnék.
De tényleg, ez is hasonló örök témakör.
Hagyjuk meg ezeket a kérdéseket,
tábortűz bor és miegyéb mellé...DDDD
Szerintem oda való ;)!
Teknőc
Sziasztok!
Van egy Mz es 125/1-esem egész szép gyári fényben papírok nélkül....mennyit érhet ez a piacon? (megvan még a lábburkolata is)Krómok nincsenek lerohadva róla! Viszont a motor fellelt állapotú szóval vannak hibái! Ha valakit esetleg érdekel írjon a varady.balazs93@gmail.com-ra! Képeket is mutatok szívesen!
Esetleg mit lehet tudni erről a típusról?
Üdv:Bazsi
Attól függ milyen olajjal :D
Valami szoftveres döglés volt a szerveren. Oka ismeretlen.
Igen, ez a vita nagyon jó! Parttalan és tök értelmetlen. Teljesen nekem való! :-)
Ha már túl vagyunk rajta, jöhet is az hogy: Melyik jobb, az MZ, vagy a Jawa?
Egyébként szerintem az MZ, mivel a Jawa 40%-al nagyobb és mégis összemérhető egy MZ-vel! :)
Én is csak úgy tudom elképzelni, hogy hitvány gyártási minőség miatt alkatrészeire esik és valami megakad benne. ( Pl.: leszakad egy tekercs, stb)
Mert amúgy tényleg nincs benne olyan ami megakadna.
Más téma: mi történt,
hogy 2 napja a lap egyszerűen eltűnt?
Érdeklődök, mi lehetett a probléma...?
Teknőc
„jaj de jó kis vita TS vs. ETZ... :D
Na én is megosztom a tapasztalataimat:”
Nos, 90%-val egyetértek, csak ezzel nem:
szerintem nem szar a kis ts váza.
„Meg persze nekem van kettő TS-em is, szóval a TS a jobb bárki bármit mond. :D”
Akkor tényleg a ts jobb, ezzel tényleg indokoltad is.DDDDDD
Nekem meg elég régóta meg van a kis ts.
Szerintem az egyik legtutibb kis gép.
De az Etz is kiváló gép, s neki is vannak típushibái mint a ts-nek. De végül is, összességében nem rosszabb egyik se a másikénál.Összefoglalóban mindkét gép jól használható, s nem szabad egyiket se a másik elé helyezni.
Teknőc
A ts-emnél is 3e/min=50km/h.;)!
Csáó!
Teknőc
MOndjuk ezt én sem értem mi akadna meg egy BLDC motorban. Max a csapágy, de az amúgy is van a kerékben.
Az szokott olyat, hogy megakad?
Mi akad meg benne?
Csak nem ismét árulnak valamit, ami életveszélyesen szar... :-(
Nekem is jobban húzott a TS 250...a legutóbbi túrán megis alázott egy ..pedig fullon mentem az ETZ vel
Elso kerekbe agymotor felejtos. Ha megakad, tuti bukta. A hatso kerek blokkolasa max. gumicsikot huz. 300W-nal es 25km/h-nal lehet az elso kerekben is. 48V 2A-rel 17-18km/h-t tud.
Vagy az első kerékbe... és pont. Kurvajó ötlet, bár a súlyt megdobná :S
Roppantul örülne az MZ, ha a főtengely egyik végét elkezdené tekerni egy ilyen. :-)
Egyébként az ötlet nem rossz, de inkább az első kerékbe kéne egy agymotor, vagy a szekunder hajtásba beiktatni valahogy.
Használhatod. De csak lemerített akkuval indulhatsz :)
Azért ez a kategória elég szűk lenne nem?
Valami ilyesmit kell beepiteni:
http://static.rcgroups.net/forums/attachments/2/1/2/5/1/a2383959-13-Tunrigy%20motor%20in%20hand.JPG
Ja, es ledugozom az alapjarati rendszert, berakom a 70-es fofuvokat, es PB-gazt is hasznalok apro csalaskent. :-)
En nyernek :-)
Egy modellezesben hasznalt villanymotort epitenek a generator helyere a fotengelyre. Lejtmenetben akkut toltene, ill. aramfejlesztesre es hajtasra is hasznalhato. Olyan kellene, ami 3000-es fordulaton tud 52-56V-ot. ;-)
Belso rezo tema ötlet: a gyari kialakitasnak megfelelo ertek a diffuzor, es a hatso fal egyenes lenne. Ezt a falat elore-hatra tologatni a hengeres kipuban, es nezni, mely fordulatszamhoz mekkora visszavero tavolsag az idealis. Aztan ha megvan ajo ertek, akar rozsdamentesbol elkesziteni, peremes kotessel a tisztitas miatt. Volt ilyenrol video egy sok loeros tuning 150-es bemutatasakor.
Probakepp fel kellene szerelni egy TS kipufogot es karbit a kis ETZ-re.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|