:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Nem biztos hogy kamu.
Az én kis ETZ-m is 3 liter E85-tel elpürrög 100km-t, de csak 50-es tempónál. Aminek inkább 70-80-nak kellene lennie ezzel a fogyasztással...
Akár. És üzemanyagot készítek belőlük :-DDD
Importáltam a tankolási adataimat a spiritmonitorra és úgy néz ki a 30 fennlévő ETZ-ből az én gépem étvágya a legszerényebb, beleértve a kis ETZ-ket is. Egy kamu kicsi előz csak meg.
http://www.spritmonitor.de/en/overview/99-MZ/0-All_models.html?fueltype=2&exactmodel=etz
Ahogy látom a TS-ek, Jawak versenyképesebbek, az ETZ-k viszont zabálnak.
Attól függ, hogy milyen gumit szerelnél rá!
Mert ugye lehet szupertapadóst, vagy sosemelnemkopóst venni.
Előbbi esetben sznob vagy, mert minek olyan a MZ-re, a második esetben viszont gyilkos vagy, mert majd jól elütsz egy egész óvódás csoportot miatta a zebrán!
Hát, sajnos csak ezek a variációk vannak... :-D
Ha ugyanolyan villanyos kerékagymotort építek az MZ-be és a Jawa-ba is, melyik a jobb?
Es melyik olajat NE használjam a villanymotorba?
A rajta nem lévő lánckereket és láncot mivel ne kenjem, és milyen láncot /lánckereket ne vegyek? Milyen típusú, gyármágyú gyújtógyertyát ne vegyek bele? :-)
Köszi,sikerült megcsinálni,egy csepp sem szivárog,ketyeg mint a doxa,hidegen is pöccre indul,viszont még újra ki kell tapasztalni hogy nem hideg,épp langyos motornál hogy kell indítani,mert egy kicsit makacs,csak többszöri rúgásra indul.
A tűszelep alatti gyűrűnek mint tömítés, nincs nagy szerepe, de segíti hogy ne szoruljon meg ha kicsit jobban meghúzod, és nehezebben rázódik ki, ha nem húzod meg eléggé.
Úszóház tömítésre benzin álló NBR gumi a jó de boltban nem mindig olyat adnak (persze azt mondják hogy az) tehát marad a papír. Amúgy meg szokj hozzá hogy a keleti gépek tömítései mellet mindig kúszni fog a benzin vagy olaj. Boltban vett alkatrészekkel, komoly szaktudás nélkül, tiszta blokkot elvárni ezektől a gépektől csak rendszeres törölgetéssel lehet. Mindazon által nekem nincs tömítés az úszóháznál, ha ott kijön a benzin feltűnően akkor jó eséllyel túl magas az úszószint.
Kencéket a karburátornál és a benzines részeken felejtsd el. Egyrészt nem igazán benzinállóak azok, másrészt csak arra jó hogy megmagyarázhatatlan hibákat okozzon egy-egy alig észrevehető darabkája a főfúvókában.
A kencéket az olajos helyeken szeretjük ahol nem okoz gondot az esetleges gumirög leválása. Ahol ez probléma ott vagy extra külön gonddal és szaktudással kell felvinni, vagy klingerit tömítést kell használni, vagy olyan spéci trutyit használni aminek estleges kinyomódó részei nem okoznak gondot.
Sziasztok.Segítséget kérnék.Etz 125 karbinak a tűszelep alatt nincs tömítés ha jól tudom,viszont a motorboltos javasolta hogy tegyek alá.Ez 1mm vastag papír alátét.Valóban kell alá?Vagy csak egy haszontalan pár forintos kellék?A másik,hogy a porlasztó alsó-felső része közé milyen tömítést tegyek,mert ha gyári,ha magam vágta paírt teszek oda,szivárog a benzin.A gumi tömítés jó-e?Vagy valimi olaj és benzinálló kencével oldjam meg?
Az meg a másik jó örökzöld!
Illetve hálás téma még a prémiumbenzin használata is.
Árpádot rég láttam, pedig a Jawa-MZ téma az ő kedvence! :-D
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_motor_robogo_quad/egyeb/mz_es_125_1_1610144876.html
Itt vannak képek Ha valaki tesz egy jó ajánlatot ami mindkét félnek megfelel akkor leveszem!
Ajánlatokat ide várom: varady.balazs93@gmail.com
Ritkán, de nagyon bölcsen szólsz!;)!
Igazad van..-Jaj, ne!
Ez a másik kérdés, amit szívem szerint kerülnék.
De tényleg, ez is hasonló örök témakör.
Hagyjuk meg ezeket a kérdéseket,
tábortűz bor és miegyéb mellé...DDDD
Szerintem oda való ;)!
Teknőc
Sziasztok!
Van egy Mz es 125/1-esem egész szép gyári fényben papírok nélkül....mennyit érhet ez a piacon? (megvan még a lábburkolata is)Krómok nincsenek lerohadva róla! Viszont a motor fellelt állapotú szóval vannak hibái! Ha valakit esetleg érdekel írjon a varady.balazs93@gmail.com-ra! Képeket is mutatok szívesen!
Esetleg mit lehet tudni erről a típusról?
Üdv:Bazsi
Attól függ milyen olajjal :D
Valami szoftveres döglés volt a szerveren. Oka ismeretlen.
Igen, ez a vita nagyon jó! Parttalan és tök értelmetlen. Teljesen nekem való! :-)
Ha már túl vagyunk rajta, jöhet is az hogy: Melyik jobb, az MZ, vagy a Jawa?
Egyébként szerintem az MZ, mivel a Jawa 40%-al nagyobb és mégis összemérhető egy MZ-vel! :)
Én is csak úgy tudom elképzelni, hogy hitvány gyártási minőség miatt alkatrészeire esik és valami megakad benne. ( Pl.: leszakad egy tekercs, stb)
Mert amúgy tényleg nincs benne olyan ami megakadna.
Más téma: mi történt,
hogy 2 napja a lap egyszerűen eltűnt?
Érdeklődök, mi lehetett a probléma...?
Teknőc
„jaj de jó kis vita TS vs. ETZ... :D
Na én is megosztom a tapasztalataimat:”
Nos, 90%-val egyetértek, csak ezzel nem:
szerintem nem szar a kis ts váza.
„Meg persze nekem van kettő TS-em is, szóval a TS a jobb bárki bármit mond. :D”
Akkor tényleg a ts jobb, ezzel tényleg indokoltad is.DDDDDD
Nekem meg elég régóta meg van a kis ts.
Szerintem az egyik legtutibb kis gép.
De az Etz is kiváló gép, s neki is vannak típushibái mint a ts-nek. De végül is, összességében nem rosszabb egyik se a másikénál.Összefoglalóban mindkét gép jól használható, s nem szabad egyiket se a másik elé helyezni.
Teknőc
A ts-emnél is 3e/min=50km/h.;)!
Csáó!
Teknőc
MOndjuk ezt én sem értem mi akadna meg egy BLDC motorban. Max a csapágy, de az amúgy is van a kerékben.
Az szokott olyat, hogy megakad?
Mi akad meg benne?
Csak nem ismét árulnak valamit, ami életveszélyesen szar... :-(
Nekem is jobban húzott a TS 250...a legutóbbi túrán megis alázott egy ..pedig fullon mentem az ETZ vel
Elso kerekbe agymotor felejtos. Ha megakad, tuti bukta. A hatso kerek blokkolasa max. gumicsikot huz. 300W-nal es 25km/h-nal lehet az elso kerekben is. 48V 2A-rel 17-18km/h-t tud.
Vagy az első kerékbe... és pont. Kurvajó ötlet, bár a súlyt megdobná :S
Roppantul örülne az MZ, ha a főtengely egyik végét elkezdené tekerni egy ilyen. :-)
Egyébként az ötlet nem rossz, de inkább az első kerékbe kéne egy agymotor, vagy a szekunder hajtásba beiktatni valahogy.
Használhatod. De csak lemerített akkuval indulhatsz :)
Azért ez a kategória elég szűk lenne nem?
Valami ilyesmit kell beepiteni:
http://static.rcgroups.net/forums/attachments/2/1/2/5/1/a2383959-13-Tunrigy%20motor%20in%20hand.JPG
Ja, es ledugozom az alapjarati rendszert, berakom a 70-es fofuvokat, es PB-gazt is hasznalok apro csalaskent. :-)
En nyernek :-)
Egy modellezesben hasznalt villanymotort epitenek a generator helyere a fotengelyre. Lejtmenetben akkut toltene, ill. aramfejlesztesre es hajtasra is hasznalhato. Olyan kellene, ami 3000-es fordulaton tud 52-56V-ot. ;-)
Belso rezo tema ötlet: a gyari kialakitasnak megfelelo ertek a diffuzor, es a hatso fal egyenes lenne. Ezt a falat elore-hatra tologatni a hengeres kipuban, es nezni, mely fordulatszamhoz mekkora visszavero tavolsag az idealis. Aztan ha megvan ajo ertek, akar rozsdamentesbol elkesziteni, peremes kotessel a tisztitas miatt. Volt ilyenrol video egy sok loeros tuning 150-es bemutatasakor.
Probakepp fel kellene szerelni egy TS kipufogot es karbit a kis ETZ-re.
Huz is az ETZ 3000-tol, az pont 50km/h.
jaj de jó kis vita TS vs. ETZ... :D
Na én is megosztom a tapasztalataimat:
ETZ 150 vs. TS 150
Etz előnyök a 5 seb. tárcsafék, 12v, modernebb, talán szebb forma.
Ts előnyök, takarékos blokk 3000ről húz, picivel kényelmesebb egy jó kemény gyár üléssel, és egy magas kormánnyal.
Etz hátrány 4000ig a blokk nekem! kevés, nem vagyok egy kapcsolgatós fajta, de városba ösztönszerűen visszaraktam kettőt! az Etz-n mert nem gyorsult 2500ról 5ben, a Ts innen már használható közepes forgalomban, nyilván a gépekben ugyanaz a 4-5., és mind kettőn 16/48 áttétel van. Igazából itt a hátránya ki is merül a kicsinek, mert ebből következik az is hogy nem spórolós gép 3,5 a minimum ha nem használod nagyon ki a képességeit.Ez a ts-nél max 3l-ben áll meg, igaz ha hajtják mind a kettő bekéri a 4et simán.
A TS-nek rengeteg hátrány van, szar a váza, szar a 6v, szar a blokk megfogatása, mert ráz mint atom. :D, és csak 4 sebis, bár ezzel én megelégedtem.
A nagyokról túl sokat nem tudok nyilatkozni, viszont a nagy TS-ek is általában takarékosabbak, a vázuk erősebb, viszont a 6v-os probléma forrás ott is meg van.
Bár édesapám hajtott vadi új ETZ-t és /1-et is, ő szerinte, az ETZ lomhább, nem valami ideges szerkezet, cserébe sokat kell kapcsolgatni. Akkoriban volt egy 4sebis nagy TS-e is, az egyik kollégája oda akarta adni érte az ETZ-jét, mert hiába a sok sebesség mindig a TS gyorsult jobban, pedig az ETZ-ben csak 6000km volt, ez nyilván csak mendemonda, de az igaz, hogy apa /1-e 21es lánckerékkel is húzott 50ről.
Meg persze nekem van kettő TS-em is, szóval a TS a jobb bárki bármit mond. :D
Most lebuktál! Hiába tagadod, mégiscsak érdekel téged az a fogyasztás... :-)
Jó ötlet ez a fogyasztási verseny, de azért van egy kis előkészületi igénye. A 2010 MZ Club Tátrán 3-an 3x200km-en is tankoltunk együtt és szinte decire ugyanannyi volt kb. 3,5l. Azt nem jegyeztük kié a legkevesebb, vagy a legtöbb, de nem is volt hozzá elég a pontosság. Hogyan mérnél? Megnyerni? Csalással :) ? Én még csak a 2006Sárospatakon voltam, ott 5,56liter fogyott 100-ra. Gondolom a nagyoknak esélyük sem lenne a kicsikkel szemben.
A nyerési esélyed így tényleg kétséges alapból:
"de ezzel csak az a baj, hogy soha nem jutok el egy túrára sem...."
Hiába vagy esélyes, ha el se jössz.
Pedig jó volna ám megismerni élőben is, egy túrán...;)
S nekem is ez lenne a jó,
ha tudnék több túrára menni.
Teknőc
Egyébként ha már így felvetődött az is régi mániám, hogy kellene egy Szocimotoros fogyasztási versenyt rendezni. Valamelyik szocimotoros túrán meg is lehet ejteni hiszen nincs túl nagy előkészületi igénye, de ezzel csak az a baj, hogy soha nem jutok el egy túrára sem....pedig lenne pár ötletem hogy lehetne megnyerni ezt a versenyt :)
2T motorok esetén a kipufogón nagyon sok múlik, de ahogy írták előttem a motorban is máshogy vannak a méretezések és ehhez illeszkedik a gyári kipufogó.
Én egy olcsó utángyártott kis ETZ kipufogót használok de én is hasonlót tapasztaltam mint te. Jó volna egy eredeti, de régi mániám hogy én hegesztek hozzá egy belső rezonátorosat rozsdamentes acélból.
Azzal igen! DDDDDDDD
Egyetértek!DDDDD
Csak azonos cm3 és és közel azonos teljesítményű gépet szabad összehasonlítani.
Nagyobbal még nagyobbal csak hasonlítási alapként érdemes.
Habár nem mindig a nagyobb a nyerő.
"Te 4500 felé forgattad a motorom?:DDD"
Ki? Mi? Én? Dehogy! Nem is jártam ott, az valaki más volt :DDDD
Persze, nőtt kicsit a fogyasztásom is,
(-bő 1 dl Szrobi!-)de a motor teljesítménye is nőtt.
Tehát a gyári kipuffban van
gyári folytás, a kis etz-jében nincs,
valszeg az 5 seb. miatt.
De ez már csak gondolat, okfejtés részemről.
Teknőc
Nem dehogy, csak azért írtam hogy nehogy félreértés legyen, mert azért a kis TS-t a nagy ETZ-vel felesleges hasonlítani :D
Keri!
„Teknöcnek: 250-es TS és ETZ-ről beszélünk most többnyire,
csak azért mondom mert te meg a 125-ösről írtad.
A 250-es TS nem bölcsővázas, csak az ETS”
Ezzel tisztában vok, de te nem a többivel ezek szerint.
De nem erről írtam, sztem.
Nem a szakértelmedet firtatom,
csak kéretik figyelmesebben visszaolvasni!
Én végig a kis etz és kis ts-ről írtam.
Ha valaki figyelmesen visszaolvassa a hsz.-eimet!
Nekem úgy tűnt, hogy Szrobinak kis etz-jét
hasonlította a kis ts-emhez.
De No Comment! Tévedjek én! :)!
Ts kipuff (ismét kis ts-é):
Mikor kényszerűségből lecseréltem a kis ts kipuffot
-etz-jére a következőt figyeltem meg:
Az etz-jé szélesebb, de rövidebb, bő 8cm-rel.
Továbbá csere alkalmával a szép öblös morgós hang eltűnt.
Élcesebb, pergősebb lett. Etz hangra hasonlít.
Pergősebb is lett a gép: jó +500/min-nel.
Ezerszer jobban gyorsul azóta, nem lassúbb mint az eredtivel.
Nekem ennyi lett az új tap. A kipuffal.
Szept. óta járok vele, s kész vok tőle.
Jó értelemben. ;)
Teknőc
Te 4500 felé forgattad a motorom?:DDD
Párhuzamosan volt egy évig Es-em, és Etz-m:
Ha jól emlékszem az Es hengerére( első generációs Ts-el közel azonos)azok 2 felömlősek, Etz 4.Javítsatok ki ha tévedek, szerencsére régen volt kezembe a sajátom.
Tetszett a trophyban, hogy 40-nél húzott felfelé 4-ben a csillagos égig:)
Nyomatékosabb volt alul, felül kicsivel lomhább, bár ez betudható az Es plusz súlyának( meg az enyémnek).
Az Es-Ts nyugodt motor, az Etz karcosabb, idegesebb ha üzemszerűen használod.
Szerintem a lényeg, hogy kinek mi jön be.Fogyasztás mindkettőnek közel azonos volt.
Ts katonai dobom van az Etz-n, és alulról jóval jobban megindul mint akármilyen utángyártottal, vagy gyárival, bár felül belustul, de én ezt nem érzékelem, én nem arra használom, ezt Keri érezte.Ha nem versenyeztek nagyon sokat jelent neki egy katonai kidörrentő azonos fogyasztás mellett.
Vannak itt nagy mesék a végsebességről, hogy mi mennyit megy, én úgy vettem az Etz-t, hogy viszonylag jól össze volt rakva, nem tudtam, hogy a gazda 21 fogas kislánckerékkel járt.Ezzel Gps szerint 138-at! ment.Persze ez erősen abszurd elméretezés az Etz-nél, 100 alatt nem bírta az ötödiket, tehát 100-110-es utazónál nem forgott 4000-et sem.Csak nem lehetett vele közlekedni, mert a dombtól megilyedt:)
Teknőcre reagálva én is a 125-re írtam a teljesítmény adatokat!
A 250-es valóban pörgősebb, de cserébe lényegesen erősebb is.
Egyébként a kinézete, a furcsa ülés pozíciója, és még 1000 apróság miatt én is jobban szeretem a TS-t.
De be kell látni, sokkal korszerűtlenebb gép mint az ETZ. Ami mondjuk manapság már nem annyira számít, mert már mindkettő őslény. Lehet, hogy ezért nem tűnik már föl az embereknek a különbség.
Teknöcnek: 250-es TS és ETZ-ről beszélünk most többnyire, csak azért mondom mert te meg a 125-ösről írtad. A 250-es TS nem bölcsővázas, csak az ETS
Attila:
őőő, hát nem ismerem a pontos karakterisztikáit ezeknek a motoroknak, de az biztos hogy a TS kipufogó kialakítása is olyan hogy szélesebb és alacsonyabb tartományra van hangolva. Ha ETZ-re felrakot elég sokat levesz a felső fordulatszám tartomány nyomatékából. Versenyen asszem Stravko jól be is szívta a TS-re való katonai kipufogóval mert lazán elmotoroztak mellette.
Azt viszont elhiszem hogy alsó tartományban is erősebb lehet az ETZ, de a felfutó nyomaték miatt mégis pörgősebbnek fogod érezni. Ez olyan mint a Benzines vs. Diesel mindenki azt hiszi hogy a Diesel a nyomatékosabb, közben egy nagy fenét. Azonos lökettérfogat mellet, a benzines a nyomatékosabb.
A fogyasztás akkoriban senkit nem érdekelt. Legalábbis a KGST-ben, mert máshol épp tombolt az olajválság.
A pörgősebb az ETZ is csak mítosz.
Nagyobb a teljesítménye, és alacsonyabb fordulatszámon adja le mint a TS.
Emellett világít, meg tud állni, stabil az alapjárata, stb.
Szerintem csak az szól a TS mellett, hogy szebb. Ez meg ugye szubjektív.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|