:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Az egyik legjobb tipus, bár ritka és drága, bár mindenki a "szép" tankja miatt akar ilyet.Jó, hogy csatos karbis, elektronikus gyujtásos, legfiatalabb évjárat.Viszont rövid, zömök, és nehéz hozzá a tipikus 251-es alkatrészeket felkutatni, az is aranyáron.Jobban jársz a 250-el.
Gyere át a jawa topicba, ott majd megbeszéljük. :D
Hát, hogy jobb mint a Jawa! :-D
sziaztok eladtam egy 350es jawámat és szeretnék egy etz251est venni mi a véleményetek a tipúsrol?
Ezekre természetesen én is gondoltam, új szimering, és az olajszint ellenörző menetes lyuk sincs eltömődve.
Vagy rossz csavarnál nézed, vagy eltömődött valahogy a furat. Nézd meg hogy tényleg végig furat e. Dugj bele egy csavarhúzót mondjuk.
mennyire füstöl a szerkezet? az is lehet hogy főtengely szimering, nekem a kis Ts amikor a fordulatszám mérő kihajtásánál jött az olaj akkor, azért volt mert a kilőtte a főtengely szimeringet.
Sziasztok, nemrég vettem egy 125-ös ETZ-t, és az a problémám vele hogy az olajbeöntő gumidugónál folyik az olaj ki, a szintet a kis csavarnál ellenőriztem, és a minimum alatt van már, olajat is cseréltem, de semmi változás, mitől lehet ez?
Vegyetek 100Ah-st. Kell a biztonsági tartalék. Ha két hónapig jársz töltés nélkülazt is bírja :-)
Lomexnél 3400+áfa a 6V/12Ah de én rászoktam az extrém kicsi akkukra. Ha jó a fesszabb és a töltés akkor bőven bírja az is. 6V/4,5Ah 1500+áfa és annyit ez is bír mint a márkás savas.
különösen csinos csajok mellet csinálták ezt :D
Van. Legalábbis a motoromban.:D
De az enyém 12AH. Nem szeretem ha egy piros után, vagy egy sorompónál el kell rohannom a közeli éjjelnappali bolba 4,5 voltos laposelemért. Azt hiszem 4000 vettem, elég jó márka. A legszarabb hagyományos akkor 4500 volt. Szóval nem csak jobb, de még talán olcsóbb is.
Kössz szépen! Majd utánanézek, bár Keri is írta a 6V 4 Ah-s riasztóakksikat, még eldöntöm melyik legyen. Nem is gondoltam am hogy van 6V-ból is kezelésmentes akksi, legalábbis eddig nem hallottam róla...
Jut eszembe. Ha új aksit veszel, kezelés mentes aksit vegyél, olyat mint a szünetmentes tápokban van. Tapasztalatom alapján a maiak már nem érzékenyek a töltőfesz pontosságára és gyakran olcsóbbak a normálnál. A jawámban ilyen van, egy darabig fesszab hibával ment vele a motor(mostanság néha lassú a felfogásom), bírta, most sincs semmi baja. Önindítós motorhoz nem jó mert nem bírja az önindító áramát. De a jawa 16 amperjét szereti még.
Szokott ilyet csinálni ha gyenge a szikra. Mire véletlenül gyújt, tele a kipuff naftával. Kis szerencsével(talán egy picit kicsi előgyújtással) az robbanhat be.
Erről a jó, öreg Zilek jutnak eszembe. Járó motornál gyújtás le, majd vissza. Az útszélen ácsorgók pedig maguk alá vizeltek ijedtükben.:)
Igazad van, amikor már a beraktam a motorba nemrég töltés után akkor már csak 3,69 volt :S Nem tudta elindítani, de sok rugdosás után megint robbant a kipufogó... hülyét kapok ha megint kinyírta a trafót, remélem ez csak a töltéshiány miatt volt.
A műszereddel is lehet valami gond. :)
Az 5.6 nem szokott összejönni mint max feltölthetőség. Ha vársz pár percet, cellazárlatos aksi 4.6 voltra szokott leesni. Rögtön a töltőről való levételkor 5 volt szokott lenni max, egy-két percig. Az én műszereim szerint, amik szintén gagyik. :)
Kösz az infót mindenkinek, indítani sikerült, bár azonnal lefulladt, meg durrant. Bár ez szerintem nem trafózárlat hanem a később lemért 3,69es akkufeszültség miatt volt... :S Tegnap este mikor levettem a töltőről akkor még 5,6 volt.
asszem új akksi lesz a vége.
Egyesek állításával ellentétben úgy néz ki, hogy a feledékenység sokkal gyakoribb mint gondolnák. Az ilyen "balesetektől" óv meg az általam készített tranzisztoros gyújtás, amelyik kb, 2 másodperc bekapcsolt (trafó) állapot után "alvó" üzemmódba kapcsol.
Valószínüleg cella zárlatos lett az aksid. Túl merítéskor ez is előfordul néha, főleg ha nagy árammal történik. Nekem egyszer ment így tönkre, szintén rajta felejtett gyújtásnál. A többi a hideg miatt amikor télire kint felejtettem. Nagy tételben kellene aksit vennem, úgy olcsóbb. :D
Üdv VGGábor!
Zárt megszakító esetén az átfolyó áram káros melegedést okozhat.Előfordulhat megszakítórugó lágyulás,vagy rosszabb esetben a gyújtótekercs is zárlatossá válhat.Remélem nyitott helyzetben volt a megszakítód.
Üdv
Sikerült a héten balga módon rajtahagynom a gyújtást a gépen, csutkára merült az akksi :S Egy ilyen rajtahagyott gyújtás a hagyományos gyújtórendszerben nem tud ugye galibát okozni? tranzisztorosnál hallottam már hogy problémás, meg kinyírja a trafót.. Illetve ezek után lehetne-e valahogy ismét 5,50V fölé tornázni a feszültséget? Töltöttem 2 napig, de itt stagnál..
Naja, és nem is tudok vitatkozni egyikkel sem mert ez állítgatás közben derül ki.
Alapjárati rendszer miatt alsó tartományban rossz tű állás mellet is lehet jó a motor, de amikor odhúzza már a tű dominál ami elronthatja a karakterisztikát. Amikor csutkát húz akkor meg már a főfúvóka dominál, ezért megy.
Szóval így belegondolva én is a felhúzásra voksolnék, de lehet hogy az meg más tartományban rontja el.
Karburátor behangolása nem tökéletes, esetleg a gyújtást érdemes pontosan belőni mielőtt bármihez nyúlsz.
A 130-as fúvóka kicsi. nekem 135-el viselkedik optimálisan, bár 130-assal is meg lehet oldani hogy menjen, de leszűkíti a hasznos fordulatszám tartományt.
Esetleg az úszószint sem tökéletes, arra is érzékeny.
A jó beállításhoz kell egy kis tapasztalat, egy kis józan logikus gondolkodás, és sok türelem.
Ezen ne aggódj, minden egyes főtengely felújításnál szétszedik a főtengelyt, így utána muszáj belőni az egytengelyűséget. Ezt a gépműhely csinálja. Nem egy bonyolult művelet, persze tapasztalat kell hozzá.
Na akkor most légy okos! :) Két egymásnak teljesen ellentmondó információból válassz!
A két infóból annyi biztosan kiderül, hogy biztos recept nincs, de a beállítások között kell keresd a megoldást.
Majdnem biztos, hogy nem lesz egytengelyű, megzabálja, kiveri a csapágyat esetleg még a csapágy házat is. Nem javasolom.
Emelj a tűn. A Simsonomon ugyanez volt a tünet.
Nálam is volt hasonló probléma, egy rovátkával lejjebb tettem a tűt, és adtam neki egy kicsi előgyújtást, (ezt csak szemre) a lyuk érezhetően kevésbé mély, de 5. ben így sem pörög 5300 fölé.
Köszi a tanácsokat és infókat!
A tengelyvég kicserélésén elgondolkodtam.
Látok pár helyen német gyártmányú bal sonkát a főtengelyhez. Ez eredeti lehet?
Picit amiatt aggódom, hogy nem lesz egytengelyű a másik darabbal és nem lehet majd kicentírozni. Ebből lehet gond?
Szépjóestét!
Az alany egy 250-es ETZ, amivel az a probléma hogy 2000-töl 3000-es fordulatig van benne egy lyuk. 2000ig is okés és 3000től is rendben van, de ezen az ezres tartományon gondolkodóba esik a gép. Karbim gyári, 130as főfuvival, a kipuff új utángyártott, és a légszűrő is új. Mi lehet a probléma?
Sziasztok!
250-es oldalkocsis Trophy vázat keresek,de elég lenne csak az első alsó lengőkar és a hátsó lengőkar!Ha valakinek lenne eladó vagy tudna segíteni egyet szerezni megköszönném!
Ez a gáz, és a hőszigetelés árától függ.
Fahulladékból áram lehet gazdaságos.
Fűtőérték: 2kg fa= 1 liter benzin.
2kg fa 30-60Ft. Benzin 420Ft.
Ezt mondta nekem is, aki ért hozzá, hogy az jó bele, csak én nem tudom megítélni.
Ez olyan mint a hőszigetelés.
Lehetne fél méter vastag hőszigetelés is a házakon akkor nem kéne fűteni, de többe kerül a hőszigetelés mint az a gáz amit belátható időn belül meg lehet spórolni, akkor felesleges.
2 liter üza is drága pénz. Mért lenne felesleges?
1,5-öt evő Honda Innova blokkja kellene PB-vel. Akár áramfejlesztőt is hajthatna.
2dl 10km.
Most uralod, vagy utálod a robogókat, vagy mind2? :-)
Valahogy biztos be lehet, eddig csak elméletileg agyaltam rajta, nincsen robogóm, bár mostanában gondolkozom a városi autózás kiváltásán robogóval.:)Nekem sem a kedvencem, de kipróbáltam egy-kettőt, el lehet azért viselni. Az, hogy 50-es legyen, 80-as hengerrel, csak városra, vagy 250-es, és akkor már lehetne országúti 100-as utazóval is járni vele, még a jövő (és pénztárca) kérdése, utóbbinál már lehetne a gázüzemen is agyalni, az elég testes hozzá, a kicsi meg amúgy is 2 litert eszik, abba felesleges ezen agyalni. De ha lesz is robogóm, csakis négyütemű, a fogyasztás miatt.
Öngyújtó gázos palack vajon mekkora távra elég? Nekem legfeljebb az férne el a burkolat alatt :D
A tartály egy 10BAR-ra nyomáspróbázott acéltartály, amitől biztonsági lesz, az a belső szelep, ami lezár.
Ha olaszoknál van ilyen akkor tőlük nem lehet beszerezni?
A berendezés nem bonyolult. Megfelelő kialakítással egy mozdulattal kivehetőre csinálnám...kár hogy urálom a robogókat :D
A gond a cucc-szett elrejtésével van, az illegalitása miatt, azért jöhetnek szóba szinte kizárásos alapon a nagytestű robogók, ahol a burkolat illetve az ülés alatt elfér minden. Nyilván másba is beszerelhető, csak jobban kilóg a lóláb.:)
Tulajdonképp minden gyári cucc beszerezhető, kivéve magát a tartályt, bár vannak már igen jó minőségű biztonsági gáztartályok, kis méretben, de az csak nem ugyanaz, mint amit erre fejlesztettek ki. A dígóktól kellene bontóból beszerezni magát a tartályt. Persze lehet, hogy ezek a boltban kapható biztonsági tartályok is nagyon jók már, nem vagyok műszaki ember. Maga a reduktor, egyebek beszerezhetőek. Ezeket nekem olyan szerelő mondta, aki már "foglalkozott" ilyesmivel.:D Csakis négyüteműre gondoltam magam is.
Régebbi gépeknél is alkalmaztak a PB-hez fúrt karburátort. Szerintem nem tökéletes, az egyes hengerek nem kapnak egyforma keveréket. Én egy hosszabb szívócsövet alkalmaznék, hogy legyen ideje a gáznak megfelelőn elkeverednie a levegővel.
Segédmotoros kerékpáron megoldható lenne.
Ha gyári cuccot építesz be nincs gond a gázzal. A tartály biztonsági szelepe eleve lezár ha a eltörik a cső valahol. Maga a tartály elég komoly baleseteknél is egyben marad. Tűzoltó haverom mondta hogy balesetnél gázos autóval még nem volt bajuk soha, benzinessel annál inkább. Régebben abból voltak a balesetek, hogy otthon a garázsban töltötte a delikvens PB palackból, de ott sem a rendszer, hanem a házi gyártású átfejtő berendezések és szivárgásaik okozták a gondot, meg az, hogy ilyet jól szellőző helyen kellett volna csinálni, de akkor meg feljelent a szomszéd, ezért inkább bezárkóztak :D
4T motor átalakítása nagyon egyszerű, csak bele kell fúrni a szívócsőbe a gáz bevezetését. 2T már macerásabb mert kell egy olajbefecskendező is, hacsak nem direkt olajozású, de olyan viszonylag ritka.
Na azért kérdeztem mennyire sérült, mert ha csak kicsit kell leszedni annyit még bőven elvisel a rendszer.
Kényelmesen lehet esztergálni a főtengelyt. Én a használt hajtókar csapot is meg esztergáltam pedig az a legkeményebb része, a tűgörgőket leszámítva.
Kuplungagyat gyártatni nincs értelme, csak ezért. Vannak más megoldások is hogy a helyére kerüljön.
Ha nem kapsz jó főtengelyt, mert ugye az a legegyszerűbb megoldás akkor még mindig ki lehet cserélni azt a tengelyvéget.
Gépműhely: Bp. Gyömrői út, Kossuth és társa pontos címet had ne tudjak, én odatalálok :D de google a jó barátod :)))
De ha nem akarsz szenvedni vele, és jó blokkot akarsz akkor add oda egyben Bambinak és adj neki szabadkezet. Nem lehúzos az árképzése. Én vele szoktam csináltatni a versenyzős blokkjaimat mert gyorsabban megvan vele mint én és megbízhatóbb az eredmény.
Plusz azért kérdéses a biztonság, mert itthon azon az egy-két darab gázos robogón csak nem a beüzemelt biztonsági berendezések vannak beszerelve (tartály rögzítése, stb.), ezzel együtt hatalmas lehet mondjuk egy 250-es robogóval 3,5 liter gázzal járni, költség-szempontból.:)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|