:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Hosszú kipufogó témája 3500-4500 közé:
http://2ttuning.freeblog.hu/
Hello éppen egy 250es Deluxe-t újítok fel és olyan kérdésem lenne, hogy ha a teleszkóp szárat teszem vissza, és ugye az aljába kell a rögzítő anya, és, mi van akkor ha elforog a menet,(nem tudom meghúzni a csavart?!
Szépjóreggelt!
Van egy 250es ETZ-m. Írtam korábban, hogy 3000-alatt igencsak gyengécske, főleg olyan 2300-2600 között érezhető lyuk van benne. Állítottam a karbiján, le is cseréltem egy 28-as mikunira, de a jelenség megmaradt. A gyári BVF-el érezhetően sokat kap alulra, mivel egyenletes sebességnél rángat 4000alatt. A Mikuni-val már kevésbé, de még mindig érezhető lyuk van alul. Ez annyira nem is lenne nagy probléma, de a gép nem nagyon érzi magát elemében 5ödik sebességben. 5000fölé nem akar pörögni igazán, de még 4edikben is el lehet pörgetni 6000ig. 5-ösben csutkán jóformán csak a sebességet tartja. Kipuff új, karbicsere nem segített, ha a légszürőfedelet lekaptam is ugyanúgy ment a gép. Még arra gondoltam, hogy a hengerrel lenne bibi de ez egy első tulméretes nemrég fúrt henger amiben kb 1500km van. Esetleg ha valakinek van csatos karbija elfekvőben az szóljon!:)
Töröld tisztára és menj el motorozni, ha már összeállt. Ha csak akkor csöpög ha mész vele akkor szinte 100% h a kuplungpálca mellett jön. Vagy még nem menetképes akkor töröld le, és figyeld, ha nem mozgatod akkkor nem szabadna csöppnek lennie alatta.
Hello!
Adtak egy méret tippet és a német alkatrész katalógusban is megtaláltam! :)
Ha érdekelem majd később esetleg valakit az első lánckerék mögött ilyen szimering van: 25x35x7
Hát mondjuk nincs kizárva, hogy ott enged, mert elvileg áprilisba ki lett cserélve az a szimering, csak azt hittem hogy elb.....k, azért ereszt... :/
Nem a kuplungpálca mellett ereszt? Mert azt letömíteni majdhogy lehetetlen, Keriék mondtak pár jót, de még nem próbáltam ki...
nem tudom, számokat nem jegyzek meg, szemezgess innen:
http://www.szocimotoros.hu/hu/szakirodalom
Jó estét!
Na döntöttem az olaj témában és meg is rendeltem.... Mivel páran írták, hogy nekik a 10w40-el előfordul, hogy meg-meg csúszik a kuplung, viszont meg a 80-as hajtóműolajjal kicsit ugrik hidegben a motor, én az ugrást kisebb "problémának" gondoltam és maradtam a Castrol EP 80-as ásványi olajnál. Ráadásul esetleg ha kicsit jobban "kilövök" indulásnál vagy nagyobb fordulattal indulok el, a hajtóműolajjal valószínű akkor sem fog megcsúszni, míg a motorolajjal nincs kizárva! És az sem mellékes, hogy sűrűbb olaj kisebb mértékben tud "megszökni" itt-ott! :D
És ebből kiindulva természetesen egy kérdésem most is akadna! :) Kicsit enged a szimering az első lánckerekem alatt és nem akarom, hogy ez a jó kis olaj megszökjön ezért ki kéne cserélni a szimeringet.... Nem tudod annak a szimeringnek esetleg a méreteit vagy nincs esetleg valahol leírva?
Köszi!
Üdv! ;)
Az olaj kérdése mindig hatalmas hitvitáknak ad alapot. Ez olyan kérdés hogy melyik a jobb Jawa vagy MZ, Fradi vagy Újpest :)
Soha nem fogsz egybehangzó választ kapni.
Ebből látszik hogy nincs jelentősége ;-)
Gyárilag a 80W90 hajtómű olaj van előírva. 15W40-es négyüteműhöz való motorolaj viszkozitása kb. megegyezik ezzel. Nekem hajtómű olaj van benne most, de szoktam motorolajat is tölteni a váltóba. Ahogy előttem írták hideg időben a hajtómű olaj jóval sűrűbb és kicsit furcsa, de engem nem szokott zavarni mert kb. az első utcasarokig probléma ez, odáig felmelegszik és megfelelő lesz a viszkozitása.
Az olcsó Tescos 15W40 pont jó az MZ-hez, annyi hogy ezt évente kell cserélni mert kb. annyit bír, egy normális hajtómű olaj pedig csak akkor kell lecserélni ha szétszeded a motort.
Másik, hogy túl drága, spéci olajat ne akarj belerakni, mert olyan adalék van a jobb olajakban amitől csúszni fog a kuplung.
Motorkerékpárokhoz való olajaknál erre mindig ügyelnek, és ezért lehet többet elkérni egy ilyen olajért :)
Én Repsol 10W40et használok, kisTSnél, (ami sokban azonos a kisETZvel). A kuplung bakelit lamellái ugye nem bordásak mint az ETZnél, valószínű ezért 80w90nel hidegen mindig mászott a gép behúzott kuplungnál is. 10w40 óta ez szinte alig észrevehető. Más különbséget nem tudok felhozni.
Ismét köszönöm a segítséget! ;)
Amúgy tán elvileg 3.3mm-esek lesznek a tácsák.
...és ismét lenne egy kérdésem, emivel hozzád, hozzátok fordulnák!
Fórumokon már utána olvastam, de nagyon megoszló válaszok vannak, ezért szeretnék most egy összegző véleményt kéni, szerintetek
Castrol 10w40-es
http://www.olaj24.hu/T/castrol-magnatec ... laj-1l/820
vagy
Castrol 80w90-es hajtóműolaj lenne jobb?
http://www.olaj24.hu/T/castrol-manual-e ... laj-1l/839
Köszi!!! ;)
Lamella vastagságra, meg mondom, csak annyi hogy belepakolod az összeset, és ha túllóg akkor mehet a leírt trükközés.
Csiszolásnál persze nem kézbe fogott papírral, mert akkor jó hullámos lesz és jó esetben csúszni fog a kuplung. Vastag üveglapra vagy szép sima márványlapra rásimítasz olyan 200-400-as vizes csiszolópapírt és azon teli tenyérrel egyenletes nyomással apró körkörös mozdulatokkal meghúzod mindegyiket, mindkét oldalán. Közben tolómérővel gyakran nézegeted hogy elérted e a kívánt vastagságot.
Lehetséges hogy összesültek, bár olyat sem láttam még, ahogy letört füles lamellát sem. Attól viszont simán be is feszülhetett.
Azt kérdezted ,hogy van egy tárcsa aminek kúpos az egyik fele. Na annak a kúpnak a sima fele kell érintkezzen a lamellával. Ha be vannak recézve a többi fém lamella az nem baj, segíti a hűtést és kenést. Nekem simák vannak.
Köszi a részletes választ!
Remélem már elboldogulok vele!
Amúgy készletben veszem én is tárcsákat, csak megemlítettem, hogy van olyan opció is, hogy darabra...természetesen jóval drágább! :D
A házagolás alatt igazából ezt értettem:
"....beszerelés előtt meg kell határoznunk a kiegyenlítő tárcsák helyes számát, vastagságát...."
Ezzel voltam, vagyok gondban!
Amúgy igen, nem biztos vagy biztos hogy nem azért nem emelt ki a kuplung mert kopott, viszont már tényleg el van kopva ezért is cserélem, ráadásul pár darabról la van törve az a kis külső fog, ami a kosárban rögzíti... :/ és így remélem megszűnik a gond. De majd megvizsgálom a kosarat is, hogy nincs e valahol bemaródás. Mondjuk az érdekes volt, hogy amikor leszedett oldaldeklinél behúztam a kuplungot csak néhány legkülső tárcsa mozgott, és hiába állítottam a tolópálca állítócsavarján nem javult a helyzet. Még esetleg arra gondolok, hogy megéghettek és összeéghettek, de különösebb jelét nem láttam a tárcsákon....
Na mind1, ez csak érdekességként írtam.
"Mindig a sima felülettel kell érintkeznie a fém lamellának a kopó réteggel." Ezt még megszeretném kérdezni, ezt hogy érted? Ugyebár a fémnek az egyik oldalán apró kis barázdák futnak tán... a bakelitlamellának meg emlékeim szerint mind a két oldala egyforma nem?
Na mind1, vannak itt még számomra ismeretlen dolgok, remélem szerelés közben majd adja magát! ;)
Amúgy tényleg első ETZ, előtte egy Mustangot nyúztam jó pár ezer km-en át! :)Ott már nem volt ismeretlen dolog! :D
Köszi még egyszer!
Üdv!
Mondtam én azt hogy baj? :)
Én is így kezdtem.
Tudod amikor az ember megveszi élete első MZ-jét vagy Simóját és elkezdi szétszedni, lefesteni, felújítani pedig semmi baja :)
Az egy dolog de vannak olyan barmok is akik elkezdik tépni tudatlanul a technikát; "p*csáér nem jön le az a kuplunganya, eltöri, aztán jön rá hogy balmenetes, 250re rásavazott heggesztett kuplung... stb. Én inkább az alaposabbakat támogatom. :)
Kezdőként mindenki ilyen körülményes, csak éppen a lényegtelen dolgokkal :DDDD
1. még mindig nem értem miért nem vesz készletet. Én azért nem tudom hány darab van benne mert úgy is egyben kell cserélni.
2. Ha nem emel ki a kuplung az továbbra sem a kopott lamella jele.
3. mit kell hézagolni? Bele kell pakolni felváltva.
4. Mindig a sima felülettel kell érintkeznie a fém lamellának a kopó réteggel. A kúpos rész valamelyik végén kell lennie.
5. a fémlamellák síkját nagyon precízen be kell nézni, pl. tolómérő vagy precíziós derékszögre ráfektetni, és ha el áll valahol akkor az görbe, így 1 századnyi hibát kényelmesen meg lehet látni de természetesen ennél nagyobb görbeséggel is működik még.
6. Fém lamellákat tisztán egymásra tenni, és ahol eltartják egymást a görbeség miatt, ott úgy forgatni, hogy egymásba feküdjenek, így finomabb, határozottabb lesz a kuplung, és nem rángat annyira.
7. meg kell nézni hogy végig tud e csúszni az agyon és a kosárban a lamella, mert ha be van maródva, ott elakadhat és vagy nem emel ki, vagy nem kapcsol össze. Ha az agy van bemaródva azt cserélni kell, ha a kosár akkor picit meg lehet reszelni hogy sima legyen.
8.Az új lamellák gyakran vastagabbak mint a gyári új, ezért figyelni kell hogy ne lógjon ki a kosárból egy sem, mert az elfordul és úgy marad. Ha vastagabb, akkor vagy picit megcsiszoljuk a kopóréteget, vagy 1-2 régi, de jó lamellát berakunk hogy az összes vastagság már illeszkedjen.
9. Nyomatékot ki tudja, MZ esetén soha nem használtam még nyomaték kulcsot, mert azzal ehet jól megszakítani a csavarokat. Addig kell húzni amíg meg nem feszül. Ez egy elég határozott pont. A hengerfejnél és négyütemű motorok hajtókarjainál fontos a precíz lehúzás mert az ad egy meghatározott rugalmas előfeszítést és ha nem szimmetrikus a feszültség az anyagban akkor deformálódni fog.
10. Ellenben alakkal rögzítő, biztosító alátétet vagy menetrögzítő trutyit mindenképpen használni kell, mert ha nem így teszel akkor szétrázódik akárhogy húzod le.
Sok sikert!
Egy alaposan szerelő kezdő MZs, ilyet se látni mindennap.. :D
6 tárcsás, most néztem egy képet, lusta voltam kimenni a műhelybe. Összesen (fém+műanyag) 12 lamella van, ha a legfelsőt nem számolod (amiben a 3 csavar is van)
A legalsónál asszem a sima fele van felfele, de ez nem 100%.
A meghúzáshoz nem feltétlen szükséges a nyomatékkulcs, de egyenletesen kell, máskülönben 8al, és töri a lamellákat. Hézagoláshoz nem értek annyira én se, de tolómérővel azért mérd meg az új lamellákat is.
Hali! Szétszedtem a kuplungot és tényleg nem volt bonyolult, a 3 csavaros eredeti van rajta...!
Néhány tárcsáról levoltak törve a külső fogak, amik nem engedik elforogni a kosárban! Mikor behúztam kuplungot csak a külső pár tárcsa mozgott,emelt ki! :\
Nálunk az egyik boltba darabra is árulják...
Viszont még így is lenne pár kérdésem ezzel kapcsolatban.
- Hány parafás vagy ferodolos tárcsa van, amit ilyenkor cserélni kéne, mert elfelejtettem megszámolni, de holnap meg kellene rendelni és addig már nem tudom megszámolni. :/
- Hány sima és hány parafás tárcsa váltja egymást? Nekem a legkülső tárcsánál már két parafás volt egymás mellett, de ez lehet azért mert már korábban mondta a szerelő, hogy kopottabbak, ezért így rakta össze a tavasszal, hogy plusz egy tárcsát rakott bele, amivel "pótolja" a kopást. :/ de az is lehet hogy gyárilag van így?
- A legbelső tárcsa, ami sima fém, viszont vastagabb mint a többi, annak az egyik oldala sima, sík viszont a másik oldala kissé domború. Hanyagságom miatt nem figyeltem, hogy vettem le ezért érdekelne, hogy kellene ezt visszatenni, a domború oldala van befelé vagy kifelé a tárcsák felé?
- és egyenlőre az utolsó kérdésem lenne: A három felfogató csavart milyen erővel kell meghúzni? Fontos nyomaték kulcsot használni, ha igen akkor mekkora newton-nal kell meghúzni? Ha nem kell nyomatékkulcs, akkor mennyire szükséges "megtépni" a csavart?
- A hézagolásrol egy kis segitséget írnátok, ha megkérlek titeket!? Már a szakirodalmat elolvastam róla, de sajna nem lettem sokkal okosabb! :/ Nincs valami sablon elv, ha mindet cserélem?
Köszönöm szépen előre is a segítségeteket!
Köööszi! ;)
Amúgy készletben adják, nem darabra a lamellát de ha nem csúszik akkor az kifogástalan. Fém lamellát nem kell cserélni.
Parafát pedig sehol nem használnak.
Ha nem emel ki akkor az nem elkopott, hanem szétesett valami...mondjuk leforgott a kuplungagy felfogatása.
Ha csak lamellákat szeretnél cserélni akkor nem kell babrálni a kuplungagyat. Ha az egész kuplungkosarat láncostul kiskerekestül akarod leszedni csak akkor kell.
KisETZn gyárilag 3 csavar tartja a lamellákat, azt csak egyenletesen kell meghúzni és lazítani, ha viszont TS kuplungagy van rajta, akkor 6 db nyomórugó, mindegyiket egy pöcök tartja, kezdők általában ellövöldözik őket mindenfele...
Nekem most ennyi jutott eszembe, a többiek még úgyis kiegészítenek.
Hali!
Lenne egy nagy gondom, amit sürgősen meg kellene oldanom, de kellene pár tanács és segítség hozzá!
Ha nem emel ki már sehogy a kuplung, hiába állítom a deklin a csavart, akkor az annak a tünete ugye, hogy elkoptak a lamellák!?
Egy kis segítséget kérnék, mert még nem nyúltam ETZ kuplunghoz! :/
Első sorban azt szeretném kérdezni, hogy hány darab parafás tárcsa van benne amit cserélni kell? (a boltba rendelni kell, ezért még nem akarom azzal is húzni az időt, hogy szétszedem és megszámolom)
A lemeztárcsákat elvileg nem kell cserélni ugye, ha nincsenek megsérülve?
Elolvastam már a wiki szerelési könyvet, de még egy-két dolog nem tiszta....
Ha csak a tárcsákat cserélem, attól a kuplungagyat (vagy mi a fenét) a főtengely mellett fel kell lazítani vagy csak elég a tárcsákat fellazítani és akkor már le tudom venni?
A szereléshez ennél is kell nyomaték kulcs?
A szereléshez kell körmös (talán fogaskerék) lehúzó? (az Istenért se jut eszembe a becsületes neve )
A jawa mustangnal majd megszakadtam mire a tárcsákon a feszítő rúgókra rátettem a seeger gyűrűket, ennél is hasonló a rendszer, itt is ilyen nehéz összerakni? Van valami trükkje az egésznek?
Ha pár apró tanáccsal ellátnátok a wiki szerelési könyvön kívül, azt megköszönném!
(125ös ETZ)
Köszi!
A lengyelt a bolt vásárolja, ahol a felújítást is elvállalják. :) És az bírt nálam 1000 kemény kilométert. :D
"végül is nem hazudott, mert Japán nem gyárt MZ alkatrészeket, szóval akár olyan minőségű is lehetne :D"
:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Török az elvileg ugyan az mint az eredeti DDR. Viszont a kereskedők hazudnak mint a vízfolyás csak hogy eladjanak, és a törököknél is ki tudja hogy spóroltak vele.
Mivel egy árban van mint a Yoko szerintem kb. ugyan azt tudhatja.
Pl. a Yoko is tajwani ugyan akkor szemrebbenés nélkül odaírják, hogy Japán minőség...végül is nem hazudott, mert Japán nem gyárt MZ alkatrészeket, szóval akár olyan minőségű is lehetne :D
A drágábbik tajvanit használják páran, nekem is volt, viszonylag ritkán szorul meg. Az olcsóbbik tajvaniról viszont sok rosszat hallottam. Nekem is szorult már meg, most egy kopott gyárit hajtok ami csörög, de nincs gond vele legalább.
Lengyelt hol láttál, mert én nem találok? Én bennük jobban bíznék, egyrészt a Lengyel-Magyar barátság miatt :D másrészt náluk elég nagy kultúrája van az MZ-nek.
Apropó, akinek van tapasztalata a dologgal kapcsolatban! Ti melyiket ajánljátok? Yoko, német, lengyel, vagy török hajtókar (és tűgörgő)?
Nem az enyém volt az első eset, amiről tudok, csak abban az esetben összerakás után egyből megragadt. Egyébként csak a tűgörgő adta meg magát, de az nagyon...
Pedig még a lengyel alkatrészek amik elég jók, de jobb fajta Tajvani hajtókar is jobban bírja 1000km-nél, legfeljebb zörög...de hát ez MZ, ez a dolga :D
Simán nem volt szerencséd, szerintem.
Nem hajkurászom, de az enyém felújítva lengyel alkatrészekkel 1000 km-t bírt ki. :)
http://youtu.be/nuU-vsomxio
Szerintem török van. Az majdnem olyan jó tapasztalataim szerint mint az eredeti. bár lehet hogy már a törökök is leálltak a gyártással.
Szerintem tajvaniról van szó. A nehogy már szerencséje legyen valakinek elv alapján. :D
Hát biztosan nem gyári :)
A gyárin nem DDR van?
Különben meg ne hajkurássz gyárit, ritka mint a fehér holló, mivel ugye nem gyártják.
Üdv!
Egy kérdésem volna. Honnan tudnám megállapítani egy 250-es ETZ esetében, hogy egy hajtókar gyári-e, vagy sem? Az a hajtókar, amin valami olyasmi olvasható egy ellipszisben, hogy "S*K", az milyen fajta?
Köszönöm!
Való igaz hogy szét tudja nyomni az edényt, de nem durran, és ami a legfőbb, nem folyik ki. Először ezért használtam zselés akkut, mert meguntam, hogy állandóan savnyomos az akku környéke. Cégemnél meg éppen találtam egy felesleges riasztó akkut, és legnagyobb meglepetésemre nem ment tönkre gyorsabban mint a hagyományos akku, ahogy a rémhírekben terjesztették. Ráadásul akkoriban még nekem is mechanikus feszültség szabályzóm volt.
Szia!
Nekem van egy eladó 251-em. Keress meg mailben vagy telefonon és megbeszéljük. (mate pont antal kukac gmail.com 062032hat4hat5hat)
Máté
Az attól függ mit ért felrobbanás alatt. Az üvegszövet nem tudja elég gyorsan elvezetni a heves pezsgést, ezért meg tud repedni az oldala. Annyira nem is ritka, hogy a "zselés" vagyis AGM akku tönkremenetelét szemrevételezéssel meg lehessen állapítani. Ettől függetlenül nekem 4-5 évet szolgált mechanikus szabályzóval, aztán még pár évet elektronikussal. 5-6 mélykisütést kapott az évek során, kint telelt, ritkán töltögettem rá, és csak erős kapacitásvesztés miatt tettem át egy simsonba, amúgy 8 év után is működik (yellowstone 12V7Ah 5milis saruval-3300 körül volt anno). Ekkor raktam be egy 5 év körüli 17Ah-st. Ezeket az akkukat ritkán látni motoros boltban, villamossági, elektronikai boltban lehet hozzájutni és motorba csak egy kis faragással megy bele (pl. sarus csatlakozóvezeték). Nem tudom a mai motorakkuk milyenek, de annak idején kis kupakokon keresztül lehetett bele vizet tölteni, meg gumicsövön engedte ki a savgőzt :) tiszta kőkorszak. Az előzőt a talpán használtam ezt a nagyobbat pedig az oldalán.
;)! Jó neked-ha lesznek szabadnapjaid..
Ajánló:
Albeciék mennek Orfűre a hétvégén..;)!
Akkor jó motorozást!
Teknőc
Nem robban fel. Van benne túlnyomás szelep.
Annnyi hogy ma csak boltba mentem, meg egy kis karika a városban, holnap már megint meló :(. Bár mostantól már lesznek gyakrabban szabadnapjaim, kezd lecsengeni a kukoricaszezon.
Mint írtam ma szabadnapom volt de akksi nélkül problémás lett volna. De így is örülök, úgynézki hogy a trafót mégse nyírtam ki :)
Hm-Motorozni? Merre tervezed?
Reggel még van némi időm,
mi a véleményed Gabi?
Teknőc
Egyelőre nem kell, megmondom őszintén, gondoltam rá hogy szólok, de ma szabadnapos voltam, meg motorozni is akartam ezért vettem egy savasat. Ezt remélhetőleg nem nyírom ki egy rajtafelejtett gyújtással. :)
De am mindenütt ezzel jönnek hogy egyre ritkább, egy helyen mondták hogy lehet bele szünetmentes akksit tenni, de az állítólag fel is robbanhat ha valami gebasz van a fesszabályzóval...
Ne izélj már, riasztós vagy elektronikai bolt nincs? Esetleg egy rendes akkubolt?
Vidéken nálunk sem általános, de szerintem nálatok is csak jó helyen kell keresni. Küldök én neked postán, de félek a postaköltség többe van mint az akku :)
Itt a délvidéken meg 6Vból nem létezik gondozásmentes vagy zselés akku... marad az eddig bevált savas. :(
Hondám 12Ah-val önindítót is hajt :)
És mivel 30 éves motor, ennek is éppen hogy elég a töltése, bár itt inkább a forgórész szokott leégni, nem az akku merül le.
Kényszerű okokból egy 12V 17Ah van bent ez 6Voltos viszonylatban 34Ah-nak felel meg. Mit mondjak, nem izzadok le, ha vacakol a töltésjelző. A tompított fénye sem követi a motor fordulatszámát :)
Ha 251-est akar miért kedvetleníted el?
Nem csak szép az a tank, hanem jó is, jól csurig lehet tölteni, mégsem lötyög ki. A drágasága csak azon múlik, hogy mit fog ki, nyilván kevesebb a bontószökevény, ezért 100 alatt kisebb a választék. Majdnem az összes alkatrész azonos a 250-essel, a maradék egy része a 125-ösel.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|