:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Az egy dolog de vannak olyan barmok is akik elkezdik tépni tudatlanul a technikát; "p*csáér nem jön le az a kuplunganya, eltöri, aztán jön rá hogy balmenetes, 250re rásavazott heggesztett kuplung... stb. Én inkább az alaposabbakat támogatom. :)
Kezdőként mindenki ilyen körülményes, csak éppen a lényegtelen dolgokkal :DDDD
1. még mindig nem értem miért nem vesz készletet. Én azért nem tudom hány darab van benne mert úgy is egyben kell cserélni.
2. Ha nem emel ki a kuplung az továbbra sem a kopott lamella jele.
3. mit kell hézagolni? Bele kell pakolni felváltva.
4. Mindig a sima felülettel kell érintkeznie a fém lamellának a kopó réteggel. A kúpos rész valamelyik végén kell lennie.
5. a fémlamellák síkját nagyon precízen be kell nézni, pl. tolómérő vagy precíziós derékszögre ráfektetni, és ha el áll valahol akkor az görbe, így 1 századnyi hibát kényelmesen meg lehet látni de természetesen ennél nagyobb görbeséggel is működik még.
6. Fém lamellákat tisztán egymásra tenni, és ahol eltartják egymást a görbeség miatt, ott úgy forgatni, hogy egymásba feküdjenek, így finomabb, határozottabb lesz a kuplung, és nem rángat annyira.
7. meg kell nézni hogy végig tud e csúszni az agyon és a kosárban a lamella, mert ha be van maródva, ott elakadhat és vagy nem emel ki, vagy nem kapcsol össze. Ha az agy van bemaródva azt cserélni kell, ha a kosár akkor picit meg lehet reszelni hogy sima legyen.
8.Az új lamellák gyakran vastagabbak mint a gyári új, ezért figyelni kell hogy ne lógjon ki a kosárból egy sem, mert az elfordul és úgy marad. Ha vastagabb, akkor vagy picit megcsiszoljuk a kopóréteget, vagy 1-2 régi, de jó lamellát berakunk hogy az összes vastagság már illeszkedjen.
9. Nyomatékot ki tudja, MZ esetén soha nem használtam még nyomaték kulcsot, mert azzal ehet jól megszakítani a csavarokat. Addig kell húzni amíg meg nem feszül. Ez egy elég határozott pont. A hengerfejnél és négyütemű motorok hajtókarjainál fontos a precíz lehúzás mert az ad egy meghatározott rugalmas előfeszítést és ha nem szimmetrikus a feszültség az anyagban akkor deformálódni fog.
10. Ellenben alakkal rögzítő, biztosító alátétet vagy menetrögzítő trutyit mindenképpen használni kell, mert ha nem így teszel akkor szétrázódik akárhogy húzod le.
Sok sikert!
Egy alaposan szerelő kezdő MZs, ilyet se látni mindennap.. :D
6 tárcsás, most néztem egy képet, lusta voltam kimenni a műhelybe. Összesen (fém+műanyag) 12 lamella van, ha a legfelsőt nem számolod (amiben a 3 csavar is van)
A legalsónál asszem a sima fele van felfele, de ez nem 100%.
A meghúzáshoz nem feltétlen szükséges a nyomatékkulcs, de egyenletesen kell, máskülönben 8al, és töri a lamellákat. Hézagoláshoz nem értek annyira én se, de tolómérővel azért mérd meg az új lamellákat is.
Hali! Szétszedtem a kuplungot és tényleg nem volt bonyolult, a 3 csavaros eredeti van rajta...!
Néhány tárcsáról levoltak törve a külső fogak, amik nem engedik elforogni a kosárban! Mikor behúztam kuplungot csak a külső pár tárcsa mozgott,emelt ki! :\
Nálunk az egyik boltba darabra is árulják...
Viszont még így is lenne pár kérdésem ezzel kapcsolatban.
- Hány parafás vagy ferodolos tárcsa van, amit ilyenkor cserélni kéne, mert elfelejtettem megszámolni, de holnap meg kellene rendelni és addig már nem tudom megszámolni. :/
- Hány sima és hány parafás tárcsa váltja egymást? Nekem a legkülső tárcsánál már két parafás volt egymás mellett, de ez lehet azért mert már korábban mondta a szerelő, hogy kopottabbak, ezért így rakta össze a tavasszal, hogy plusz egy tárcsát rakott bele, amivel "pótolja" a kopást. :/ de az is lehet hogy gyárilag van így?
- A legbelső tárcsa, ami sima fém, viszont vastagabb mint a többi, annak az egyik oldala sima, sík viszont a másik oldala kissé domború. Hanyagságom miatt nem figyeltem, hogy vettem le ezért érdekelne, hogy kellene ezt visszatenni, a domború oldala van befelé vagy kifelé a tárcsák felé?
- és egyenlőre az utolsó kérdésem lenne: A három felfogató csavart milyen erővel kell meghúzni? Fontos nyomaték kulcsot használni, ha igen akkor mekkora newton-nal kell meghúzni? Ha nem kell nyomatékkulcs, akkor mennyire szükséges "megtépni" a csavart?
- A hézagolásrol egy kis segitséget írnátok, ha megkérlek titeket!? Már a szakirodalmat elolvastam róla, de sajna nem lettem sokkal okosabb! :/ Nincs valami sablon elv, ha mindet cserélem?
Köszönöm szépen előre is a segítségeteket!
Köööszi! ;)
Amúgy készletben adják, nem darabra a lamellát de ha nem csúszik akkor az kifogástalan. Fém lamellát nem kell cserélni.
Parafát pedig sehol nem használnak.
Ha nem emel ki akkor az nem elkopott, hanem szétesett valami...mondjuk leforgott a kuplungagy felfogatása.
Ha csak lamellákat szeretnél cserélni akkor nem kell babrálni a kuplungagyat. Ha az egész kuplungkosarat láncostul kiskerekestül akarod leszedni csak akkor kell.
KisETZn gyárilag 3 csavar tartja a lamellákat, azt csak egyenletesen kell meghúzni és lazítani, ha viszont TS kuplungagy van rajta, akkor 6 db nyomórugó, mindegyiket egy pöcök tartja, kezdők általában ellövöldözik őket mindenfele...
Nekem most ennyi jutott eszembe, a többiek még úgyis kiegészítenek.
Hali!
Lenne egy nagy gondom, amit sürgősen meg kellene oldanom, de kellene pár tanács és segítség hozzá!
Ha nem emel ki már sehogy a kuplung, hiába állítom a deklin a csavart, akkor az annak a tünete ugye, hogy elkoptak a lamellák!?
Egy kis segítséget kérnék, mert még nem nyúltam ETZ kuplunghoz! :/
Első sorban azt szeretném kérdezni, hogy hány darab parafás tárcsa van benne amit cserélni kell? (a boltba rendelni kell, ezért még nem akarom azzal is húzni az időt, hogy szétszedem és megszámolom)
A lemeztárcsákat elvileg nem kell cserélni ugye, ha nincsenek megsérülve?
Elolvastam már a wiki szerelési könyvet, de még egy-két dolog nem tiszta....
Ha csak a tárcsákat cserélem, attól a kuplungagyat (vagy mi a fenét) a főtengely mellett fel kell lazítani vagy csak elég a tárcsákat fellazítani és akkor már le tudom venni?
A szereléshez ennél is kell nyomaték kulcs?
A szereléshez kell körmös (talán fogaskerék) lehúzó? (az Istenért se jut eszembe a becsületes neve )
A jawa mustangnal majd megszakadtam mire a tárcsákon a feszítő rúgókra rátettem a seeger gyűrűket, ennél is hasonló a rendszer, itt is ilyen nehéz összerakni? Van valami trükkje az egésznek?
Ha pár apró tanáccsal ellátnátok a wiki szerelési könyvön kívül, azt megköszönném!
(125ös ETZ)
Köszi!
A lengyelt a bolt vásárolja, ahol a felújítást is elvállalják. :) És az bírt nálam 1000 kemény kilométert. :D
"végül is nem hazudott, mert Japán nem gyárt MZ alkatrészeket, szóval akár olyan minőségű is lehetne :D"
:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Török az elvileg ugyan az mint az eredeti DDR. Viszont a kereskedők hazudnak mint a vízfolyás csak hogy eladjanak, és a törököknél is ki tudja hogy spóroltak vele.
Mivel egy árban van mint a Yoko szerintem kb. ugyan azt tudhatja.
Pl. a Yoko is tajwani ugyan akkor szemrebbenés nélkül odaírják, hogy Japán minőség...végül is nem hazudott, mert Japán nem gyárt MZ alkatrészeket, szóval akár olyan minőségű is lehetne :D
A drágábbik tajvanit használják páran, nekem is volt, viszonylag ritkán szorul meg. Az olcsóbbik tajvaniról viszont sok rosszat hallottam. Nekem is szorult már meg, most egy kopott gyárit hajtok ami csörög, de nincs gond vele legalább.
Lengyelt hol láttál, mert én nem találok? Én bennük jobban bíznék, egyrészt a Lengyel-Magyar barátság miatt :D másrészt náluk elég nagy kultúrája van az MZ-nek.
Apropó, akinek van tapasztalata a dologgal kapcsolatban! Ti melyiket ajánljátok? Yoko, német, lengyel, vagy török hajtókar (és tűgörgő)?
Nem az enyém volt az első eset, amiről tudok, csak abban az esetben összerakás után egyből megragadt. Egyébként csak a tűgörgő adta meg magát, de az nagyon...
Pedig még a lengyel alkatrészek amik elég jók, de jobb fajta Tajvani hajtókar is jobban bírja 1000km-nél, legfeljebb zörög...de hát ez MZ, ez a dolga :D
Simán nem volt szerencséd, szerintem.
Nem hajkurászom, de az enyém felújítva lengyel alkatrészekkel 1000 km-t bírt ki. :)
http://youtu.be/nuU-vsomxio
Szerintem török van. Az majdnem olyan jó tapasztalataim szerint mint az eredeti. bár lehet hogy már a törökök is leálltak a gyártással.
Szerintem tajvaniról van szó. A nehogy már szerencséje legyen valakinek elv alapján. :D
Hát biztosan nem gyári :)
A gyárin nem DDR van?
Különben meg ne hajkurássz gyárit, ritka mint a fehér holló, mivel ugye nem gyártják.
Üdv!
Egy kérdésem volna. Honnan tudnám megállapítani egy 250-es ETZ esetében, hogy egy hajtókar gyári-e, vagy sem? Az a hajtókar, amin valami olyasmi olvasható egy ellipszisben, hogy "S*K", az milyen fajta?
Köszönöm!
Való igaz hogy szét tudja nyomni az edényt, de nem durran, és ami a legfőbb, nem folyik ki. Először ezért használtam zselés akkut, mert meguntam, hogy állandóan savnyomos az akku környéke. Cégemnél meg éppen találtam egy felesleges riasztó akkut, és legnagyobb meglepetésemre nem ment tönkre gyorsabban mint a hagyományos akku, ahogy a rémhírekben terjesztették. Ráadásul akkoriban még nekem is mechanikus feszültség szabályzóm volt.
Szia!
Nekem van egy eladó 251-em. Keress meg mailben vagy telefonon és megbeszéljük. (mate pont antal kukac gmail.com 062032hat4hat5hat)
Máté
Az attól függ mit ért felrobbanás alatt. Az üvegszövet nem tudja elég gyorsan elvezetni a heves pezsgést, ezért meg tud repedni az oldala. Annyira nem is ritka, hogy a "zselés" vagyis AGM akku tönkremenetelét szemrevételezéssel meg lehessen állapítani. Ettől függetlenül nekem 4-5 évet szolgált mechanikus szabályzóval, aztán még pár évet elektronikussal. 5-6 mélykisütést kapott az évek során, kint telelt, ritkán töltögettem rá, és csak erős kapacitásvesztés miatt tettem át egy simsonba, amúgy 8 év után is működik (yellowstone 12V7Ah 5milis saruval-3300 körül volt anno). Ekkor raktam be egy 5 év körüli 17Ah-st. Ezeket az akkukat ritkán látni motoros boltban, villamossági, elektronikai boltban lehet hozzájutni és motorba csak egy kis faragással megy bele (pl. sarus csatlakozóvezeték). Nem tudom a mai motorakkuk milyenek, de annak idején kis kupakokon keresztül lehetett bele vizet tölteni, meg gumicsövön engedte ki a savgőzt :) tiszta kőkorszak. Az előzőt a talpán használtam ezt a nagyobbat pedig az oldalán.
;)! Jó neked-ha lesznek szabadnapjaid..
Ajánló:
Albeciék mennek Orfűre a hétvégén..;)!
Akkor jó motorozást!
Teknőc
Nem robban fel. Van benne túlnyomás szelep.
Annnyi hogy ma csak boltba mentem, meg egy kis karika a városban, holnap már megint meló :(. Bár mostantól már lesznek gyakrabban szabadnapjaim, kezd lecsengeni a kukoricaszezon.
Mint írtam ma szabadnapom volt de akksi nélkül problémás lett volna. De így is örülök, úgynézki hogy a trafót mégse nyírtam ki :)
Hm-Motorozni? Merre tervezed?
Reggel még van némi időm,
mi a véleményed Gabi?
Teknőc
Egyelőre nem kell, megmondom őszintén, gondoltam rá hogy szólok, de ma szabadnapos voltam, meg motorozni is akartam ezért vettem egy savasat. Ezt remélhetőleg nem nyírom ki egy rajtafelejtett gyújtással. :)
De am mindenütt ezzel jönnek hogy egyre ritkább, egy helyen mondták hogy lehet bele szünetmentes akksit tenni, de az állítólag fel is robbanhat ha valami gebasz van a fesszabályzóval...
Ne izélj már, riasztós vagy elektronikai bolt nincs? Esetleg egy rendes akkubolt?
Vidéken nálunk sem általános, de szerintem nálatok is csak jó helyen kell keresni. Küldök én neked postán, de félek a postaköltség többe van mint az akku :)
Itt a délvidéken meg 6Vból nem létezik gondozásmentes vagy zselés akku... marad az eddig bevált savas. :(
Hondám 12Ah-val önindítót is hajt :)
És mivel 30 éves motor, ennek is éppen hogy elég a töltése, bár itt inkább a forgórész szokott leégni, nem az akku merül le.
Kényszerű okokból egy 12V 17Ah van bent ez 6Voltos viszonylatban 34Ah-nak felel meg. Mit mondjak, nem izzadok le, ha vacakol a töltésjelző. A tompított fénye sem követi a motor fordulatszámát :)
Ha 251-est akar miért kedvetleníted el?
Nem csak szép az a tank, hanem jó is, jól csurig lehet tölteni, mégsem lötyög ki. A drágasága csak azon múlik, hogy mit fog ki, nyilván kevesebb a bontószökevény, ezért 100 alatt kisebb a választék. Majdnem az összes alkatrész azonos a 250-essel, a maradék egy része a 125-ösel.
Az egyik legjobb tipus, bár ritka és drága, bár mindenki a "szép" tankja miatt akar ilyet.Jó, hogy csatos karbis, elektronikus gyujtásos, legfiatalabb évjárat.Viszont rövid, zömök, és nehéz hozzá a tipikus 251-es alkatrészeket felkutatni, az is aranyáron.Jobban jársz a 250-el.
Gyere át a jawa topicba, ott majd megbeszéljük. :D
Hát, hogy jobb mint a Jawa! :-D
sziaztok eladtam egy 350es jawámat és szeretnék egy etz251est venni mi a véleményetek a tipúsrol?
Ezekre természetesen én is gondoltam, új szimering, és az olajszint ellenörző menetes lyuk sincs eltömődve.
Vagy rossz csavarnál nézed, vagy eltömődött valahogy a furat. Nézd meg hogy tényleg végig furat e. Dugj bele egy csavarhúzót mondjuk.
mennyire füstöl a szerkezet? az is lehet hogy főtengely szimering, nekem a kis Ts amikor a fordulatszám mérő kihajtásánál jött az olaj akkor, azért volt mert a kilőtte a főtengely szimeringet.
Sziasztok, nemrég vettem egy 125-ös ETZ-t, és az a problémám vele hogy az olajbeöntő gumidugónál folyik az olaj ki, a szintet a kis csavarnál ellenőriztem, és a minimum alatt van már, olajat is cseréltem, de semmi változás, mitől lehet ez?
Vegyetek 100Ah-st. Kell a biztonsági tartalék. Ha két hónapig jársz töltés nélkülazt is bírja :-)
Lomexnél 3400+áfa a 6V/12Ah de én rászoktam az extrém kicsi akkukra. Ha jó a fesszabb és a töltés akkor bőven bírja az is. 6V/4,5Ah 1500+áfa és annyit ez is bír mint a márkás savas.
különösen csinos csajok mellet csinálták ezt :D
Van. Legalábbis a motoromban.:D
De az enyém 12AH. Nem szeretem ha egy piros után, vagy egy sorompónál el kell rohannom a közeli éjjelnappali bolba 4,5 voltos laposelemért. Azt hiszem 4000 vettem, elég jó márka. A legszarabb hagyományos akkor 4500 volt. Szóval nem csak jobb, de még talán olcsóbb is.
Kössz szépen! Majd utánanézek, bár Keri is írta a 6V 4 Ah-s riasztóakksikat, még eldöntöm melyik legyen. Nem is gondoltam am hogy van 6V-ból is kezelésmentes akksi, legalábbis eddig nem hallottam róla...
Jut eszembe. Ha új aksit veszel, kezelés mentes aksit vegyél, olyat mint a szünetmentes tápokban van. Tapasztalatom alapján a maiak már nem érzékenyek a töltőfesz pontosságára és gyakran olcsóbbak a normálnál. A jawámban ilyen van, egy darabig fesszab hibával ment vele a motor(mostanság néha lassú a felfogásom), bírta, most sincs semmi baja. Önindítós motorhoz nem jó mert nem bírja az önindító áramát. De a jawa 16 amperjét szereti még.
Szokott ilyet csinálni ha gyenge a szikra. Mire véletlenül gyújt, tele a kipuff naftával. Kis szerencsével(talán egy picit kicsi előgyújtással) az robbanhat be.
Erről a jó, öreg Zilek jutnak eszembe. Járó motornál gyújtás le, majd vissza. Az útszélen ácsorgók pedig maguk alá vizeltek ijedtükben.:)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|