:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Wáááá. Nagyon szépen köszönöm! Egyébként azért vásároltam másik hengert, mert ennek az újnak ép minden menete, és kemény 3 ezer forintért jutottam hozzá :) És Az előző hozzászólásomban elírtam. 24-es csonkom van, meg 24es pwk karbi. Esetleg a kettőnek a dugattyú szoknyájában nincsen eltérés? Csak az átmérő? erre lennék még majd kíváncsi.
Igen, Az egyik henger alján 125/2 van, a másikon 150/2. 150-es hengerfejem van, azzal nincs gond, valamint karbival sem, mert pwk 24esem van. Szívócsonkom is van 25,es szóval igazából minden adott.
Najó, úgy is itt van mindjárt karácsony.
A link 4 napig fog élni, mert rám töri az ajtót a tek :)
Sajnos csak 1Mbit-el jön, de téged csak az MZ-s anyagok érdekelnek, meg pár tuning leírás.
http://gofile.me/4fGQ5/NEAXe4qKL
Ja igen, C3-as fúvókatűt használ mindkettő.
Nekem amúgy 105-ös a főfúvóka, alapjáratin nem változtattam, és egyedi reszelésű fúvókatűt használok, ami jóval vastagabb, és domborúbb mint a gyári, mert így jött össze nekem a megfelelő egyenletes karakterisztika minden terhelésen.
Ha valóban 150-es akkor a hűtőbordák alján oda van írva.
Utána néztem neked.
125/150
Alapméretes henger átmérő:52/56mm
Löket: 58/58mm
Karbi torokátémérő: 22/24mm
Főfúvóka:87/92
Alapjárati fúvóka:35/40
Hengerben a szívótorok szélessége: 28/29mm
Magassága egyezik.
Felömlők átmérői egyeznek, kipufogó szintén.
Hengerpalástról nem vettem mintát, de még ott is lehet 1-1mm eltérés ami jelentősen befolyásolhatja a vezérlést.
Ja és a hengerpersely külső átmérője is egyezik, csak 150-esnek nagyobbra van fúrva.
Hengerfej szintén külön számon megy.
Akárhogy néztem ma a gyári 150es hengert, meg a 125öset amit vásároltam, a furat átmérőn kívül semmi más eltérést nem találtam. Még a beömlőnél a kialakított csatorna is akkora, csak maga a szívócsonk átmérő különbözik.
A 150esben nagyobb a beomlo, atomlo, kipufogo.
125 150re furva alul nyomatekos, 50-60ig jo.
Mondjuk nézd meg milyen dugattyú méretek vannak, és úgy fúrasd hogy még legyen egy túlméret legalább.
Én azért fúrattam fel ekkorára mert kiesett a zéger és a csapszeg szétbarmolta a hengerfalamat elég mélyen(nem én szereltem) úgyhogy adta magát a megoldás.
Nekem is 125-ről felfúrt 150-es van.
Soha nem láttam eredeti 150-esnek asszem 2mm-el nagyobb a szívótorka és a karburátora, de ebben nem vagyok biztos.
Fel.
Furatban, nyilasmeretekben.
Szia!
Ez a motor teljesen véletlen jött, egyik ismerősöm mondta, hogy tud egy eladót 350-ért, megnéztem, s annyiért el is hoztam.
Mennyiért sikerült venned? Mostanában engem is el kezdett fúrni a dolog, hogy kéne egy 250-es vagy 251-es.
A Ts 125 hengert fellehet fúrni 150-re, vagy akár többre? Vagy miben különbözik egymástól a kettő?
Ha meg tudod csinálni, bár szerintem rövid lesz úgy.
Bilincs a csőre.
Sziasztok!
Hosszú idő után, újra boldog MZ tulajdonos lettem. Egy 251-hez sikerült hozzá jutnom.
Alkatrészt honnan szoktatok vásárolni?
Kuplungom nem emel szét rendesen, kúszik, meg fullad egyesben.
Lamellák rághattak be kosárba?
A gyári hollanderébe akasszak két rugót, azt meg a rezgés csillapítók gumi furatába a hengeren?
Helyes! :)
Ezt csak támogatni tudom.
biztos meg lehet perselyezni, de célszerűbb, akkor már két rugóval beakasztani, aztán az soha nem romlik el.
Hengeren amúgy a leömlő menetét lehet javítani? Vagy kuka a henger?
Egyébként kíváncsi lennék, hogy amikor a gyárból kijöttek hány lóerőt tudtak ténylegesen, valamint a mai korszerűsített motorok mennyit tudnak.
5000/min fordulatszamig elmuzsikal.
Na gyerekek.. Kerültem ma egy Ts 150-el, olyannal amilyen az enyém lesz. Álom. Maradjunk annyiba. Olyan szépen húz 4.be! Elég is lesz. Nem fogom szétfaragni.
Kellra egy 3. elektromos kerék.:-)
90 amit szinte mindig ment nekem.
106 volt kormányra hasalva ideális körülmények közt, GPS-el mérve.
Még mindig nem hibridesítetted az MZ-d? :D
Vettem Nissan Leaf akkucellákat 10ezer ft/darab áron. 7.2V-40Ah
Négy ilyennel azért már elég komoly hatótávod lehetne benzin nélkül. :)))
6000/min 100 es felette, annyit tudnia kene.
Nem nagy atmeroju a hatso gumi? Kormanyra hasalva se megy?
Inkabb fogyasszon keveset, mint 200at menjen.:-)
1-2 alkatrészed biztosan nincs fölöslegben?
Akkor eladó alkatrészeid vannak ts-hez, jól értelmezem ? :D
Itt tartok. A váz is le van már szinterezve. Mondjuk büszke vagyok magamra 3 éve nyúltam hozzá utoljára :D
https://1drv.ms/u/s!ArYQ5r5KRF2joQvzqVg1qcTIT0mk?e=mzQVxP
Akkor tartsd meg és ne piszkáld, megérdemli hogy ne csinálj belőle szemetet, mert az ilyen sufni tuningnak 99%-ban ez a vége. Nagy lelkesedéssel belevágnak, szétszedik darabokra hogy felújítják, aztán így kosárban rakják ki 10 év múlva lomtalanításkor...tudom mert vagy 3 TS-re való alkatrészem van így :DDD
Szóval tartsd meg rázd gatyába, de ne akard tuningolni, csak a gyári állapotot állítsd vissza. 40 éves motor, bőven oldtimer. Olcsónak sem mondanám manapság. régen az volt, de már nem az. Amit olcsón megkapsz az pont az ilyen házilag elrontott kínai alkatrészekkel életben tartott példányok.
És nekem hihetsz mert szintén érzelmi alapon elkezdtem felújítani és ennek már 10 éve :DDD
TS-nek borzasztó nagy a prés sávja, ezért jó eséllyel ahhoz nem kell nyúlni. Volt egy ilyen haver aki túlagyalta, kiszámolta, pontosan megmunkálta, és gyenge szar lett a TS-e :))))
Én csak rátettem a 125-ös hengerfejet, picit kolompolt a belógó peremen, azt lefaragtam kézzal, azóta azt sem csinálja, picit összecsiszoltam hogy tömítsen, illetve beraktam alufólia tömítést. Ez már elég volt ahhoz hogy tudja a gyári paramétereket, és jól használható legyen.
Igaz a karburátor fúvókatűt is magam reszeltem mert nem voltam elégedett a karakterisztikával, meg nagyobb főfúvóka is kellett hozzá a 150-re fúrás miatt.
Szóval én nem számolgattam, hanem apránként a használat közbeni tapasztalat alapján reszelgettem le a hibákat.
Érdekes hogy a fúvókatű meg sem közelíti a gyári alakját, pedig abból is begyűjtöttem minden változatot, de ehhez képest jóval vastagabb és domborúbbra jött ki a megfelelő.
Ragaszkodok a motorhoz, mert 0 km-s kora óta a családban van, így úgymond örökség, tehát lecserélni biztosan nem fogom. A henger/hengerfej átalakítást megcsinálják nekem, ráfaragjuk a 24-es pwk karbit, valamint veszek hozzá egy gyári kinézetű belső rezós kipufogót, és rárakok egy 15-ös lánckereket előre, majd meglátjuk így mit hoz a gép.
Pedig elvileg ott csak egy gumicső kell a csonk és a karburátor közé.
Természetesen a tömítő felületet és a préssávot együtt kell leszedni, különben bele fog érni a dugattyú.
A dolog lényege hogy a benzin oktánszáma nagyot nőtt ahhoz képest amihez anno tervezték. Tehet lehet sűríteni bátrabban. Márpedig nagyobb sűrítés=jobb hatásfok.
Hogy mennyit kell ehhez leszedni? Hát az változó, lehet az is hogy semmit.
De számolj! A furatot tudod, löketet tudod, préssávot meg tudod mérni, csak a hengerfej méret kérdéses, de azt meg fel lehet önteni olajjal és akkor már azt is tudod.
Minden motor más, tehát ne hallgass senkire, mert valójában senki nem tudja megmondani mennyit kell leesztergálni a te hengerfejedből. Szóval inkább számold ki milyen sűrítési viszonyhoz mennyit kell leszedni belőle. 10:1-12:1 közötti arány jó a 95-ös benzinhez.
És persze nem árt elfelejteni, hogy először gyári állapothoz közelire fel kell újítani a blokkot és utána lehet a módosításokon agyalni.
A forgattyús mechanizmus sokkal nagyobb terhelést fog kapni pusztán ettől is és ha kicsit már lóg benne minden akkor pikk-pakk szétesik.
Azt mondom, ha több ló kell de nem vagy elvakult 125-ös MZ rajongó és nem vetted a fejedbe, hogy ebből a motorból kell űrhajót építeni, akkor mielőtt nekiállsz reszelni a vasat, inkább vegyél egy nagyobb motort. (Akár MZ-t ha az tetszik)
Olcsóbb és tartósabb lesz a végeredmény.
Persze ha érdekel, tanulni szeretnél, kell a kihívás, na meg van végtelen időd és pénzed rá, akkor hajrá! :-) Olcsó motor nem kár érte, ilyen szinten jó alapanyag. Viszont a DDR mérnökök nem voltak hülyék, így nézve meg nem túl jó alapanyag.
Legalábbis azokat a legendákat, hogy lereszelek innen-onnan pár millimétert és megtáltosodik, azt felejtsd el.
Hát a karburátor az már elég kopott, vettem pwk 24est, de a felfogatását nem igazán tudom megoldani. De 15ös fogassal mindenképp kifogom próbálni.
Elég keserves ez így.
Ha Vecsés közelében laksz akkor gyere el, és átnézem neked.
Lehet hogy ahogy kolléga mondta a karburátor nem áll a helyzet magaslatán.
Ki lehet próbálni. Ez egyéni ízlés kérdése. Rövidebb áttétellel esetleg optimálisabb részére esik a nyomaték görbére a végsebesség.
Mennyit pörög? Mennyi a végsebesség?
6000rpm és 90km/h felett ne várd el hogy menjen. Ezt mondjuk a te súlyoddal is bírta az enyém. (esetemben asszonnyal együtt)
Ha hajtani akarod, nem lesz takarékos.
4.5litert beszopta nekem csutkán hajtva.
Eredeti 125-ös egy literrel kevesebbet evett, persze nem is ment úgy.
Na meg is van a legjobb tuning:
Fogyókúra :))))
Vagy tegyek rá 15ös fogast előre? Mert most 16os van, de félek hogy a 15össel meg agyon kell pörgetni, és enni fog mint az állat.
Az a bajom, hogy a 4. sebesség az nagyon nagyot ejt. Konkrétan egy kis szembeszél és el lehet felejteni a 4.et, próbáltam más váltót keresni bele, de nem találtam ami bele illő lenne. Ha 5 sebességes lenne, hozzá nem nyúlnék. De a 4. sebesség az amúgy is 110 kilóm alatt.....
Kopott gaztolattyu es tolattyuhaz kozt atszokik a levego, ami alacsony tulattyuallasnal is sok levego+uza bejutasat eredmenyezi>magas alapjarat.
kb. tized mm
Mennyi a préssávod?
Ez ne legyen kisebb 0.4 mm-nél.
Az alá azért nem nagyon érdemes menni mert fordulaton bele fog verni a dugattyú, főleg ha kopik a csapágy.
De ezt simán egy sík márványlapra, vagy centi vastag üveglapra rakott vizes csiszolópapírral, meg lehet csinálni.
200-assal nagyolsz, aztán 400,800,1500-as papírral finomítasz fokozatosan, ilyenkor is fogy az anyag, szóval figyelj rá. A boltban nem pont ezek szoktak a számok lenni, a nagyságrend a lényeg. Ne nyomd rá, ne billegjen. Körkörös mozdulatokkal folyamatosan forgatva csiszold le.
Első körön én nem is javaslom hogy túl sokat leszedj, mivel ezt bármikor folytathatod. Kezdetnek csak annyit csiszolj, hogy szép polír legyen a tömítő felület.
Ugyan ezt a henger oldalán is megcsinálhatod.
Ugye TS-hez nem kell hengerfej tömítés, itt a felület tömít.
Én többet nem is csináltam. Nem volt rá szükség. 150-es hengeren a 125-ös hengerfej, bőven elég sűrítést adott.
Csak a nagyobb henger átmérőhöz kell hozzá igazítani az égéstér peremét esztergán, mert picit belóg.
Egyébként még mindig azt mondom, nem kell ide tuning. Simán normálisan megcsinált 150-es elég erős. 14-es fogaskerékkel még kerékre is áll, ezért raktam fel 15-öst, mert erre semmi szükségem nem volt.
Ha meg ez kevés akkor venni kell egy 250-est, az alapból erősebb.
Ts hengerfejből mennyit szedessek le kb?
De :D
Bár szerintem túl sok gondot nem okozna, simán megrágja és kiköpi.
Köszi a segítséget, még egy gyertya cserét megpróbálok.
Rendben. Hát nekem egy utcai TS lenne a cél, de mégis úgy, hogy jobban feltudja venni a tempót a mai közlekedéssel.
Szerintem nem itt kell kezdeni.
Ez már nagyon az utolsó kihegyezés, aminek nem is látom sok értelmét egy utcai motornál.
Sokkal többre mész, ha leszedsz a hengerfejből, a mai benzineknek megfelelő sűrítéshez. Azzal látványosan javul a hatásfok.
Amúgy nem jön ki a parafa, mert beragasztják! :-D
És az nem tud kijönni a helyéről? Mármint a parafa a csapszegből.
De persze ezek csak tippek.
Nem tudom mi lehet a gond nálad.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|