hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2019. szeptember 20. péntek 
Fiderika

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás

Összesen: 100 oldal

HyGy
válasz erre | email2003-06-06 10:35:49
Hello!

Sajnos csak 8V folott uzemkepes. :(

Persze gyertek ti is szivesen latunk mindenkit.
sorszám: 111 (858)
(előzmény: vintman, 2003-06-05 17:22:17)

 
 
vintman
válasz erre | email2003-06-05 17:22:17
Ezt a CPI trafót lehet kapni 6 V-osban is?

(tudom lamer kérdés)


Örömmel látom, hogy szerveződik a túra, ha minden akadály ( idő) elhárul addig, akkor egy régi barátommal és még régebbi de annál csodálatosabb motorjainnkal mi is szeretnénk részt venni: '61 '68 jawa 250
Heves megzéből jönnénk Egerből.

Jön még a környékről valaki?


Üdv.Roberto

sorszám: 110 (853)
(előzmény: HyGy, 2003-05-13 20:22:41)

 
 
Gabika
válasz erre | email2003-06-02 22:45:27
Nwe legyunk kocsogok! :)))

gabor da exfekvoCPI
sorszám: 109 (833)
(előzmény: tike, 2003-06-02 12:49:43)

 
 
tike
válasz erre | email2003-06-02 12:49:43
Űhümm, mintha mostanában nem is működne olyan frankon.... :))))


tike
sorszám: 108 (830)
(előzmény: HyGy, 2003-05-30 11:10:40)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-05-30 11:10:40
Hali!

Szerintem nem letszukseglet neki. :) Mar tobben fektetve szereltek be, koztuk en is. ;)

bye
HyGy
sorszám: 107 (823)
(előzmény: tike, 2003-05-29 17:59:02)

 
 
tike
válasz erre | email2003-05-29 17:59:02
hi!
Nekem a cpi beépitése kb 15-20perc volt, szoval tök 1szerü. Remélem beválik, de attol még benne hagyom az eredeti trafot is.

Apropo, a cpi-nek nem kell pl függölegesen állnia???


tike.
sorszám: 106 (819)

 
 
Donnie Brasco
válasz erre | email2003-05-24 23:53:05
Sziasztok
ETZ 250 szerelési kézikönyvet keresnék, pontosan azt, amelyik a szakirodalom résznél van, rendesen szkennelve, nyomtatható formában, vagy fénymásolata is érdekelne. Help me please! Mail: out@freemail.hu
sorszám: 105 (793)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-05-13 20:22:41
Hello'

Ha a CPI gzujtas megfelel akkor eleg egyszeruen at lehet alakitani. A CPI-nel alaphelyzetben marad az eredeti megszakitos megoldas kiveve, hogy a megszakiton nem fog nagy aram folyni csak akkora ami az erintkezok tisztantartasahoz szukseges.

bye
HyGy
sorszám: 104 (707)
(előzmény: Huba, 2003-05-12 23:21:18)

 
 
Huba
válasz erre | email2003-05-13 19:49:09
Légy szives add meg a Fábos Zoltán cimét,nagyon érdekel a dolog.
sorszám: 103 (706)
(előzmény: Zsikla Ferenc, 2003-05-04 04:17:32)

 
 
Huba
válasz erre | email2003-05-12 23:21:18
Helló Fiuk
Van egy 12V-os 350-es Jawam.Kéredésem az,hogy át lehet alakitani elektronikus gyujtásuvá?Tudtok valakit aki foglalkozik ilyenekkel?Cimet kérek ha van.
Üdv: Huba
sorszám: 102 (699)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-05-04 07:30:45
Hali!

Ez nem hangzik rosszul.

bye
HyGy
sorszám: 101 (635)
(előzmény: Zsikla Ferenc, 2003-05-04 04:17:32)

 
 
Zsikla Ferenc
válasz erre | email2003-05-04 04:17:32
Hello mindenkinek! gondolom van közöttetek pár simsonos!! a történet a következő! Pénzeken felszereltem a hobbyból tartott babatta gyujtásomat! Frankón bőgött is a gép!!! de egyszer csak beadta a sluszot! elszált a titisztorom(fekete doboz 4kivezetéssel!)Szombaton elmegyek a boltba venni másikat kezembe is nyomják és ithon vettem jobban szemügyre hogy ez nem a golyófejű hanem kábelvéges ! a 4saru helyett 3-at +egy lyuk! Na itt mi lehet!
Szóval a lényg ! nincs külön gyujtótrafó meg miegymás hanem ráadod a jelet a tekercset meg testet és készen kapod az isteni szikrát! a tirisztor magyar! Fábos József gyártja! 3000ft-volt! Fél év garancia van rajta!
sorszám: 100 (632)

 
 
macsar
válasz erre | email2003-04-29 10:18:22
Nekem az lenne a gondom hogy neha a motor akkor megy igazan jol ha felgyujtom a hosszufenyt is maskepp amikor rahuzom a gazt csak ugy puffog inkabb fullad meg. (ETZ 150)
Kosz elore is.
sorszám: 99 (600)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-04-27 17:19:37
Hello!

Orulunk, hogy sikerut megcsinalni!

bye
HyGy
sorszám: 98 (585)
(előzmény: Zsikla Ferenc, 2003-04-27 16:34:31)

 
 
Zsikla Ferenc
válasz erre | email2003-04-27 16:34:31
Köszi! Kialakult! behányt és kiderült hogy a gyujtótekercset kellett cserélni!
mistmár minden oké!
sorszám: 97 (582)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-04-26 00:24:07
Hali!

Ott a pont.

bye
HyGy
sorszám: 96 (572)
(előzmény: Gabika, 2003-04-25 00:35:48)

 
 
Gabika
válasz erre | email2003-04-25 00:35:48
Az attol fugg, hogy mi adja a tapot a gyujtinak. Ha akksirol megy, akkor szikrazni a kell kis fordulaton is, ha tekercs adja a tapot, akkor termeszetesen kell egy minimalis fordulat, hogy legyen mibol szikrat csinalni.

gabor
sorszám: 95 (562)
(előzmény: Zsikla Ferenc, 2003-04-20 13:20:14)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-04-24 22:25:27
Hello!

Szerintem minden fordulaton kell szikraznia. Meg akkor is ha kezzel eppen attekered azon a ponton ahol kellene szikraznia. Legalabb is 12V-nal igy muxik de szerintem igy kell mukodni tobbinel is.

bye
HyGy
sorszám: 94 (559)
(előzmény: Zsikla Ferenc, 2003-04-20 13:20:14)

 
 
Zsikla Ferenc
válasz erre | email2003-04-20 13:20:14
Nem tudja valaki hogy normális-e ha simán a tirisztoros gyujtás nagyon kicsi fordulaton eggyáltalán nem ad szikrát! vagy talán tekercscsere vagy feketedoboz vagy a jelvevőm akar behányni? szóval ez normális?
sorszám: 93 (544)

 
 
hamiricsi
válasz erre | email2003-04-13 22:01:07
Hello!

Simson elektronikus gyujtásáról kellene nekem egy kapcsolási rajz.

Főleg arról a dobozról amiben a tirisztor van.
Nagyon fontos lenne.
Aki tud azt kérem hogy a hami.ricsi@drotposta.hu címre küldje a rajzot mert nem sok időm van olvasni a fórumot.

Köszi szépen!
sorszám: 92 (504)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2003-04-09 11:24:57
Asszem megvan a gond
A szerelő a feszszabályzón túl feszesre állította a rugót, és ezért kis fordulaton nem töltött
Köszi az ötleteket
sorszám: 91 (477)

 
 
sano
válasz erre | email2003-04-07 22:04:59
Eccerűen kösd be direkbe a fesz.szabot, ha nem OK, akkor csak az lehet a ziccer, nem? (persze így ne pörgesd)

Az enyimen ez ilyet az okozta, hogy a dinamó állórész a sok gyújtásállítástól nagyon deformált volt és a szénkefeház nem tudott rendesen felfeküdni, folyton eltörött, így lifegtek a szénkefék, töredeztek, minden bajuk volt. Ezér állórészt kellett cserélnem...
sorszám: 90 (464)
(előzmény: Gexxx, 2003-04-02 17:15:00)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2003-04-02 17:15:00
Álltalában ha viszonylag alacsony fordulaton megy, akkor gázos a helyzet (de nem mindig)
A pörgetés azért nem jó megoldás, mert bejáratás alatt van a gép
sorszám: 89 (444)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-04-02 12:42:46
Hello!

Nezzetek meg a vezetekeket hogy jok e, ha van fesszabalyzo (miert ne lenne) akkor azt is meg kellene merni hogy tolt e. Szal van e toltes ha jar a motor es kicsi gazt huzol neki.

bye
HyGy
sorszám: 88 (443)
(előzmény: Gexxx, 2003-04-02 11:23:46)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2003-04-02 11:23:46
Helló mindenki
Ha valaki ért a 634-es JAWA elektronikájához, kérem segítsen (6 volt)
Egy ismerősöm gépén a dinamó menet közben néha tőlt, néha nem. Feltöltött akksival is csak pár kilómétert gurul. Ha találkoztatok a jelenséggel, vagy sejtitek a hiba okát, légyszi írjatok!
Köszi
sorszám: 87 (442)

 
 
Jocee
válasz erre | email2003-04-02 00:51:45
Azt már tettem bele többfélét, nem változott semmmi tőle.
sorszám: 86 (441)
(előzmény: HyGy, 2003-03-31 13:46:59)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-03-31 13:46:59
Hello!

Gyertyat probaltal mar cserelni? Az is csinalhatja ezt.

bye
HyGy
sorszám: 85 (427)
(előzmény: Jocee, 2003-03-30 05:19:34)

 
 
Jocee
válasz erre | email2003-03-30 05:19:34
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem. Van egy babettám, ami most ujitottam fel. uj szimeringek-dugó+gyűrű stb. Kis fordulaton jól megy a motor, de teljes gáz környékén elkezd dadogni, inkább lassul, nem lehet kipörgetni. Én először arra gyanakodtam, hogy alacsony az úszószint, de nem az volt a hibás, álitottam rajta, ha többet kap, ha kevesebbet, akkoris dadog. Azt mondják, a tirisztor lehet ludas. kicseréltem a gyujtótekercset meg a trafót(ezek voltak csak otthon tartalékba), de nem javult semmi. Vegyek uj tirisztort? Mennyibe kerül kb ujan/használtan? Esetleg van valakinek egy fölösleges darab otthon?:)
sorszám: 84 (423)

 
 
knorbi
válasz erre | email2003-03-23 20:53:15
Sziasztok4
Köszönöm az ötleteket, de hála istennek megtaláltam a hibát! A kondenzátort kellett kicserélni!
Köszi
sorszám: 83 (397)
(előzmény: Pool, 2003-03-22 23:35:42)

 
 
Pool
válasz erre | email2003-03-22 23:35:42
Hello K Norbi!

Lehet, hogy a benzinvezetéked vagy a benzinszűrőd van eldugulva. Nem teljesen, csak éppen annyira, hogy nem bírja teljesen utánnatáplálni a karbulátort.

Esetleg az is előfordulhat, hogy a benzintartályod nem levegőzik és emiatt nem tud belőle kifolyni a benzin.

Az előbbi eset már előfordult velem és egy baráommal is, az utóbbi csak egy lehetőség.

Pool
sorszám: 82 (395)
(előzmény: knorbi, 2003-03-06 01:01:07)

 
 
Rubi
válasz erre | email2003-03-12 11:27:31
Szia! Annak idején én ezt Simsonon tapasztaltam, és a hiba oka a gyújtótekercs volt. A moci jól otthagyott a préri közepén a nagy semmiben... A gyertyát hiába küldtem el mérgemben a fasorba jó messzire a tartalék gyertya sem segített :) /mellesleg nem tudom a Planéta milyen gyújtással rendelkezik/
sorszám: 81 (356)
(előzmény: knorbi, 2003-03-06 01:01:07)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-03-11 14:47:44
Hello!

Nem meg nem, egyenlore a sajat motorom probalom osszerakni mar sok minden megvan de meg nem minden.

Viszont kell majd egy 6V-os trafo valahogyan. (remelem nem vesz fel tobbet a cucc mint 1 amper, mert ha igen akkor meg nem tudom hogy csinalok 6V-os tapot neki.)

bye
HyGy
sorszám: 80 (352)
(előzmény: Maci, 2003-03-10 18:35:57)

 
 
Maci
válasz erre | email2003-03-10 18:35:57
Szia HyGy!

Sikerült az egyujtit kidolgozni 6V 1hengerre? Rakom összefele a gépeket, lassan szükségem lenne rá. :-)

Üdv!
Maci
sorszám: 79 (349)

 
 
knorbi
válasz erre | email2003-03-10 16:21:06
Isolator 225. Nem tudom. hogy ez jó e, de akkor most kipróbálok mást! Köszi
sorszám: 78 (347)
(előzmény: HyGy, 2003-03-10 11:12:25)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-03-10 11:12:25
Jo a gyertyad hoerteke?

bye
HyGy
sorszám: 77 (345)
(előzmény: knorbi, 2003-03-06 01:01:07)

 
 
knorbi
válasz erre | email2003-03-06 01:01:07
Sziasztok!
Nem tudom mi a gáz a motorommal (Izs Planéta 3), de ha eléri az üzemi hőfokot, csuklik. Olyasmi mintha nem kapna üzemanyagot, vagy kihagyna a gyújtás. Gyertyát, megszakítót már cseréltem, karbit kipucoltam. Ha valakinek van ötlete segítsen! Köszi
sorszám: 76 (340)

 
 
atis
válasz erre | email2003-02-28 20:51:33
Köszi!
sorszám: 75 (333)
(előzmény: HyGy, 2003-02-10 13:33:32)

 
 
Pool
válasz erre | email2003-02-21 21:55:43
Hello mindenkinek!

Valaki meg tudja mondani nekem a Jawa 350-es hajtórúd hosszát? (csapszeg közepétől csapszeg közepéig) Ha valakinek van szétszedve ilyen motor lemérné nekem?

Köszi
sorszám: 74 (320)

 
 
Pelus
válasz erre | email2003-02-14 13:18:58
Sziasztok, tud valaki tranzisztoros gyújtáselektronikát megszakítós gyújtáshoz olcsón?? (Öreg vagyok én már a forrasztgatáshoz :))
Tel: 20/993-0737
sorszám: 73 (304)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-02-10 13:33:32
Hello!

Szerintem azert ne varj jelentos gyorsulast 5-ben, foleg egy 125-ostol.

bye
HyGy
sorszám: 72 (300)
(előzmény: atis, 2003-02-08 23:15:19)

 
 
Rrobi
válasz erre | email2003-02-10 12:37:44
Elvileg igen, de hamarabb elkopik a henger-dugatyú-főtengely-csapágyak négyes!
Máshol keresd a hibát.
Pl. eltömődött kipufogó, kopott henger, rossz porlasztóbeállítás, persze az előgyújtás értékét is a gyári szintre állítsd be.
sorszám: 71 (299)
(előzmény: atis, 2003-02-08 23:15:19)

 
 
atis
válasz erre | email2003-02-08 23:15:19
Szevasztok!

Van egy Mz etz 125-ösöm, és 5.-be nagyon nehezen gyorsul,ha nagyobbra venném az előgyujtást változna a helyzet?
sorszám: 70 (297)

 
 
KeriL
válasz erre | email2003-02-04 14:57:39
No, kiraktak a progit es a tesztaramkor rajzat. Most nincs a gepemen tervezo progi ezert kezzel rajzoltam, de remenykedtem hogy HyGy-ek valami ertelmes format adnak neki :))
Na mindegy, majd a vegleges valtozathoz rajzolok rendeset.

Keri Laci
sorszám: 69 (293)
(előzmény: KeriL, 2003-01-31 14:14:16)

 
 
KeriL
válasz erre | email2003-01-31 14:14:16
Sziasztok!

Mivel meg nincs vegleges rajz, meg nem is ez lesz a vegleges proci, nem raktam ki az aramkor rajzat, de mindjart lerajzolom es kirakatom azt a kapcsolast amivel mukodik a program.

Nos a progi a B-terv beta valtozata :)
Ezt meg fejleszteni kell tovabb, de a teszteles mar lehetseges vele, azert raktam ki, hatha ert hozza valaki, mert en csak most tanulom, es lehet hogy par megoldastol egy igazi programozo lefejeli a monitort :-)

Egyenlore a 16f877-es PIC-re fejlesztek mert soros porton keresztul 2perc alatt ki lehet cserelni a programjat es ez az eszkoz rendelkezik a legtobb lehetoseggel. A programot ugy irtam, hogy konyen at lehessen irni "butabb" eszkozre ha kesz van es pontossan tudom milyen minimalis tudas kell a feladathoz. Egyebkent igen, a veglegeset a celhoz elegseges legolcsobb egyszerprogramozhato valtozatbol szeretnem kialakitani.

A programot igyekeztem megjegyzesekkel erthetobbe tenni, de persze el is magyarazom nagy reszletesseggel ha valaki beszeli az O-Magyar+muszakiAngol kevereket :-)
A programozo jelenleg 1 tranzisztoros sorosporti illeszto, mivel ez a tipus kepes onmagat felprogramozni.
A hozzavalo egetok nagyon dragak es nekem nincs, de majd szeretnek epiteni egyett, leirasom mar van rola.

Amugy irtam egy egyszerusitett cikket a temarol, mert sokan panaszkodtak hogy nem ertik.
sorszám: 68 (291)
(előzmény: Rrobi, 2003-01-30 14:25:33)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-01-30 18:06:14
Hali!

Ez meg se nem B se nem A szerintem, ez egy ilyen alap proba verzio. Igazabol talan nekem kellene kiprobalni mert megvan hozza szinte mindenem, csak most nem akarom mert furas meg fotengelyezes elott all a jawa, az par heten belul remelhetoleg meglesz addi nem akarom rarakni a hall jeladot sem. De majd utana sor kerul erre is meg a tesztre is.

bye
HyGy
sorszám: 67 (289)
(előzmény: Rrobi, 2003-01-30 14:25:33)

 
 
Maci
válasz erre | email2003-01-30 16:38:12
Mindig kissebségi komplexusom lesz, ha ideolvasok. ;-)
sorszám: 66 (287)
(előzmény: Rrobi, 2003-01-30 15:21:53)

 
 
Rrobi
válasz erre | email2003-01-30 15:21:53
Műszaki angol. Nem sima.
sorszám: 65 (286)
(előzmény: Maci, 2003-01-30 14:43:37)

 
 
Rrobi
válasz erre | email2003-01-30 15:21:03
Hát ómagyar + angol keverékével.
sorszám: 64 (285)
(előzmény: Maci, 2003-01-30 14:43:37)

 
 
Maci
válasz erre | email2003-01-30 14:43:37
Könyörgöm, milyen nyelven társalogtok?! :-)))
sorszám: 63 (284)
(előzmény: Rrobi, 2003-01-30 14:25:33)

 
 
Rrobi
válasz erre | email2003-01-30 14:25:33
Kéri Laci!

Oké, felraktad a programot, amit le lehet tölteni a mikrovezérlőbe. Az ák. kapcsolási rajzát is felrakhatnád.
Ez a fejlesztés a "B" terv szerinti?
Írtad, hogy későbbiekben a PIC 16f877 helyett lesz egy olcsóbb változat, ez az egyszer programozható változatból lesz? Kipróbáltad már? Teszterdmények?
Esetleg a PIC programozójáról is ejthetnél szót, meg a prg-ről is.

Köszi!
sorszám: 62 (283)

 
  Összesen: 100 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17778)
MZ (48907)
Jawa (27095)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Motorszervíz (2866)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu