:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
Infomaker:
Egyenlore a PIC-es elogyujtas project all, mert egy stabil HALL ic-s jeladot probalunk letrehozni.
bye
HyGy
Matya: Az a verzio csak elvi verzio, sosem kerult megepitesre, de elvileg mukodik. Viszont a mostani verzioban kell esztergaltatni egy butykot, a tetejere egy cuccot aztan abba bele a magnest.
A mostani verzioban minden a nyakon van jelenleg teszteles alatt all, es varom az esztergalyost hogy elkeszuljon a munkaval.
A regi az en motoromon mukodott, de a kovetkezo uj verziot fel akartuk rakni a David motorjara de neki tul nagy volt a gerjesztese es az ottani magneses ter bezavart a hall IC-nek. Ezert kell uj magneses reszt esztergaltatni es kicserelni vele a butykot.
Amint kesz es a david ment vele valamennyit ki fogom rakni ide az oldara.
Hi!
Mi most a pálya a PIC-es gyújtival?
Kedves Acélszív6!
Hal érzékkelőt legegyszeűbben 12V-os számítógép ventillátorból lehet kibányászni. Ebben az esetben az 5V-os tápegység IC sem kell. Próbapanelon működött a kapcsolás, néhány ellenállás értéket változtattam meg a 6V-os Jawa-hoz, elhagytam az 5V-os tápegység IC-t és a fent említett hal érzékelőt kötöttem be. A nyomtatott áramköri terv is készen van. Ha teljesen elkészül bemutatom. Akkor kitérek a módosított mágneses jeladóra is.
Üdvözlettel: Laci
Hali!
Néztem a kapcs rajzot a fejlesztés rovatban, az a kérdésem hogy ez 6V-tal is műkszik-e, mert a 150-es Trophymra szeretném megcsinálni, meg hogy egy ilyen hall-kapcsolót hol és kb mennyiért lehet beszerezni?
Kösz előre is!
HyGy!
A gyújtásnál magán a generátoron a hall jeladón kívül nincs más elektronika.Mármint csak szólóban van ott a jeladó, és minden más ellenállás, tranyó, meg egyebek az elektronika nyákján vannak?
A másik, hogy kb mekkora a nyílás szélessége a forgó tárcsán, amin keresztül jelet kap a hall?
Ahoj!
Kifejezetten sziréna IC-röl nem hallottam még, de a teasnak fan egy viszonylag régebbi, de egész jó IC-je, amiböl minimális körítéssel 24 dallamot lehet kicsiholni. Sajana így fejböl nem jön a típusszám, de utána tudok nézni....
Üdv,
Pali
:)
Azert ezt nem ertem, ha a riasztonak nem zavar be akkor az elogyujtas szabalyzonak miert? :)
Nekem a hall jeladosnak tuti nem zavar be a bemeneten, a kimeneten tranzisztoros kapcsolo fokozat van szoval ott sem hiszem, hogy bezavarna, de ha meg is akkor kell a pic kimeneti labara egy opto kapu es el is van sikalva....
bye
HyGy
Kösz Pali, de én arra az IC-re gondoltam, ami alapból tud ilyeneket. Valami hasonló van az ajtócsengőmben is, de az 15 éve készült, én meg 10 éve biztos nem építettem semmit, már nem foglalkozom elektronikával, csak rozsdás, meg olajos vasakkal.
Kálmán
Én elektronikai suliba járok és egy végzős próbált simsonra pic-es elogyújtás készíteni, ami sikertelen lett! Pedig ő értett hozzá!
Amugy a riasztónak nem zavar be, csak az előgyújtásszabályzónak, mert valhogy visszakerül a nagyfesz a pic-re!
Vannak ilyen zavarszuro szupresszorok es lehet stabilizalt tapot csinalni neki. Es melysegesen szomoru lennek ha nem mukodne mert a riasztohoz mar megvettem mindent es az is PIC-es.
De szerintem mukodnie kell ha megfeleloen stabil tapot kap es le van arnyekolva.
Te a skoda lista beli sikertelen fejlesztes miatt irsz?
Ahoy!
Csak azt nem értem, hogy akkor a modern autókban, amiben ugyanannyi a szilicium, mint a vas miért nem zavar be a nagyfesz? Biztos hogy némi egyszerü megfontolással kivédhető a zavar. (Pl. jol mondod optocsatolo + árnyékolás, és ezek nem annyira bonyolultak)
Üdv,
Pali
A tervezőknek üzenem, a pic-ces előgyújtás-szabályzó nem fog működni! Ugyanis a nagyfesz bezavar a pic-nek és lefagy!
Ezt optikai csatolásal lehetne megoldani, de az már nagyon bonyolult.
Söt még a dobozt is külön le kell árnyékolni, a pic-cel, mert az fontos a zavar miatt!
Szóval még várhatunk arra az előgyújtásszabályzóra!
A pnp folia mar a multe. :) Tul draga. De van egy helyettesito megoldas.
Bemesz egy papir boltba (vagy ilyen muvesz boltba ahol minden fele papirt arunak) es kersz fenyes munyomo papirt. Ez olcso es jo.
Ha megvan felvagod A4-es meretre, es lezer nyomtatoval ranyomtatod a nyakrajzot. Ha ez megvan a rendesen megpucolt, megszaritott nyakra (rendesen pucold meg vim meg csiszolas meg a viz szet nem terul) fogod es a ravasalod, jo meleg vasaloval. Ha par percig vasaltad (kozben nyomd aranylag erosen de a vasalot ne tord szet) szal ha kesz a vasalas akkor igy ra fog tapadni a nyakra a munyomo papir. Fogod bedobod vizbe es hagyod azni egy negyed orat. Ha ez megvan fogod es ovatosan lehuzod a papir. Egy resze rajta fog mardni a nyakon azt finomon dorzsolgesd le a viz alatt. Ha ez is kesz akkor bele a cucc a vaskloridba es maratas.
bye
HyGy
HyGy-ez lenne kérdésem. Még a fórum elején említettél egy pnp fóliát nyák gyártáshoz. Merre lehet azt kapni?
Ja persze kell valami, ami okádja magából a hangot. Vagy az már megvan?
Hello!
Két darab NE555 -böl tudsz szirénát építeni. Az áramkör leírást rengeteg könyvben megtalálod, általában kezdöknek szóló hobby könyvek. De ha nagyon akarod, akkor keresek Neked egy rajzot. Amit viszont még meg kell tenni, hogy a kimenetére raksz egy tranzisztort, hogy legyen valami, ami elbírja a terhelést. Akár egy BC182-vel egy földelt emitteres kapcsolás is megteszi, ha nem 3 kW-ot akarsz megszólaltatni.
Hello!
Pali
Elektronikusok!
A rendőr P21-re kellene nekem (6 voltos) sziréna.
Melyik az az IC, amiből meg lehet építeni?
Kálmán
Hi.
Most írok elősször a fórumba és lenne egy problémam.
Van egy 350es Jawam és sajnos sikerült leégetnem az egyeniranyítóját, egy Magneton-Pal típusú
kegyere volt rajta. Kérdésem, hogy mit érdemes helyette betenni. Ja és még a régi 6Vos rendszerrel működik.
Segítséget előre is köszönöm!
ha elkészul az a gyujtás, amit chip vezérel, és állandoan a fordulathoz igazitja az elogyujtás, maj szoljatok, mer kell egy!
Köszi megpróbálom! Az a fő baj, hogy a mágnessel való összeérés miatt a jeladó már elég rendesen el van kopva, és félek, hogy egyszer megadja magát. De akkor most kap egy kb 1mm-es hézagot, azután meg remélem nem áll meg valahol a pusztában :-)
Üdv Attila
Hali!
Atilla: Pici hely lehet kozte, de ez nagyban fugg a magnestol es a hall jeladotol. Nekem kb 1-2mm lehet a tavolsag a magnes es a hallok kozott.
sziasztok!
6v-os mz-re kellene tirrisztoros gyújtás.
El tudnátok nekem készíteni, ha kifizetném? Ja és megcsináltátok már a pic-ces előgyújtásszabályzót? az is lehet hogy kellene!
a választ:tubyjan@freemail.hu címre küldjétek!
Hello
HyGy azt szeretném kérdezni, hogy a mágnes és az és az ic között mekkora lehet a rés.
Az egyik ETZ-n ilyen van, de összeér a mágnessel, nem hiszem, hogy ez a normális. Kicsit távolabb akarom rakni őket, de nem tudom mennyire lehet.
Üdv Attila
HALLo! ;)
Tegnap megcsinaltam az uj hall jelados gyujtas nyakrajzat. :) Mar csak
ki kell maratni es beultetni. Elvileg akarmekkora elogyujtast be lehet
mar vele allitani es a magnest is a megfelelo helyre lehet tenni.
(A regin kicsit jatszani kellett vele.) Szoval az uj alaplapot teljesen
korbe lehet tekerni :)
Szal par nap es lehet elkeszul az uj verzio. :) Csak aztan valamikor fel
kell rakni a motorra. :)
bye
HyGy
Esetleg tudok csinálni neked.
Hy!!
Lenne egy olyan problémám hogy szeretnék CPI-t venni de a bibi hogy a mocim 6 voltos. És asszem nekem akkor nem lesz ok... mert 8voltig birja ha jól tudom. Nem tudtok vmit ami jó lenne nekem elektronikus gyújtásként?:)
Hello
Ki mondta, hogy meg akarom csinálni?
Lusta vagyok én ahhoz, csak eszembe jutott.
A jeladóhoz is lusta vagyok, úgyhogy éljen a megszakító :-)
Nem állatság az ötleted. Régen volt ilyen, a bronzlapon ugrált a szénkefe, emiatt a zárásszög jóval kisebb volt a számítottnál, emellett jól be is égett. Az előgyújtás időpontja is fordulatról-fordulatra vándorolt. Ezért már a 30-as években leszoktak erről. Csinálj egy frankó jeladós gyújtást!
Ennyi erovel valami induktiv vagy hall jelados vagy optikait is csinalhatsz es az sokkal megbizhatobb lesz.
Hello
Lehet hogy nagy állatság, de az jutott eszembe, hogy miért nem csinálnak szénkefés gyújtást?
A főtengelyre egy kemény műanyag henger kellene egy-egy bronz lappal ott ahol egyébként a megszakítót vezérlő bütyök éppen lapos. (zárt megszakító) (A bronz lap szélessége határozná meg a zárásszögez) A megszakító helyére pedig egy szénkefetartó kerülne. A terheléstől függően szén- vagy bronzkefével.
A kefetartó állításával lehetne gyújtást állítani.
Ha ez megoldható lenne itt se kellene gyújtást állítgatni, legfeljebb néha kefét cserélni.
Na milyen ötlet?
Működne?
MEGVAN AZ OLDÁS!
A porlasztóban görbe volt a tű, megcsináltam maga a tök éjj:-)
Bár kiváncsi lennék hogy görbülhet az el???????
Mert mint mondtam (írtam) nem volt a moci ilyen, szét meg nem szettem a porlasztót csak azután, hogy ilyen lett.
Biztos nekiütődött a beszívott por :-)
Gondoltam rá én is, de a porlasztónál a tömítéseket kicseréltem, az üresjelző meg a váltóházban van (A láncfogaskerék mellett) nem a forgattyús házban. Sok mindent kinézek belőle, de ezt azért nem :-)
Bááár... :-)
Hello!
Ilyenkor asszem az van hogy falsot sziv valahol. Hallottam mar olyat is hogy valami uresjelzonel szivott vagy hol. :)
bye
HyGy
Hello
A CPI-hez nem értek, sőt az elektronikus gyújtáshoz sem, de mocsok módon irigyellek: "uresben, meg majdnem a 0-ig tekeredett vissza" na hát ezért a mondatodért. Az én Etz-men nem lehet rendes alapjáratot csinálni, és nem tudom miért, ha alacsonyra állítom akkor leesik a fordulatszám az alapjáratig,és egy darabig jó, majd kb 20-30 Mp múlva esik tovább, és megáll :-(
Ha magasra állítom (Kb 2000) akkor nem áll meg, de fél óra mire leesik a fordulatszám, és menet közben is (főleg kis fordulatnál, és motorféknél) iszonyatosan rángat.
Már állítottam rajta mindent
Most ott tartok, hogy alig van alapjárat, és ha meg kell állni (pl piros a lámpa) akkor kb 30 másodpercenként mikor elkezd megállni kell neki húzni egy gázt.
Nem tudom mi lehet a baja, egyébként jól megy, állítottam már gyújtást is, meg a porlasztón mindenfélét amit lehet. A tömítéseket kicseréltem, a főtengely szimmeringek jók, az egész gyújtása új. (megszakító, kondi, trafó, gyertya, vezetékek)
Állítottam már könyvből gyári értékeket, aztán meg fülre is, de ugyanaz, az alapjárat szarakodik :-(
ha tudod mitől lehet, írd már meg légyszíves, mert nem volt ez ilyen.
Köszi Attila
Ui.:Ha valaki másnak is van valami tapasztalata vagy tippje ilyen téren ne fogja vissza magát!
Gábor!
Olvasd el jobban az eredeti hozzászólást, a beidézett rész NEM a CPI-re vonatkozott!!!
A fordulatszám igen, nos, egy tuning cucc lazán kipörgi a 10-et, itt nem mindegy milyen gyújti van, de a CPI azt is BŐVEN tudja, csak a szikraenergia vízszintes 'görbéjében' kételkedem, semmi több!
A CPI-s részt az "Ez nagy előny" mondat zárja!
Ja, és az árát TÉNYLEG MEGÉRI, ezt eszembe sem jutott megkérdőjeleni!!!
Sőt, csak ajánlani tudom ezért a pénzért!
Ezenfelül érdemi (szakmai) hozzászólást várnék, hiszen a hozzászólásom azon szemszögből íródott!!!
Üdv:
Tibi
Tibi:
Valamint nincs megemlítve, hogy az eltérő trafó egyenáramú ellenállások miatt a kapcsolásban az R1 értékét a trafóhoz kell igazítani! Ezért van, hogy a tirisztoros gyújtáshoz majdnem bármilyen trafó jó, viszont a tranzisztoroshoz célszerű kimondottan ahhoz tervezett trafó beszerzése és/vagy az elektronika hozzáméretezése. A különféle autókon/motorokon ezek ezért sem csereszabatosak egymással!
Most hirtelen ennyi jutott eszembe, várom az esetleges hozzászólásokat/kiegészítéseket.
Tessek:
Alapvetoen egy dolog az amin el kell gondolkodni egy CPI beepitesevel kapcsolatban: hogy mikor tegyed be.
Lehet hogy vannak hibai, de egy biztos, 1000* jobb barmelyik szoci gyujtasanal.
Nekem is CPI (+hall) volt/van az ETZ250TT-ben, 2mm-es gyertyahezaggal, es siman kiakasztottam vele 4-esben is a fordulatszammerot, uresben, meg majdnem a 0-ig tekeredett vissza...
Az meg hogy 6000 felett csokken a szikraenergia melyik szocimotorost erdekli szerinted?
A masik tesztalany egy '74-es R5 volt, ami rendre kokszolta/tonkrevagta a gyertyakat, kb 3-4000 km-t birt ki egy gyertyakeszlet, utana kuka. Megkapta a CPI-t, a motor erezhetoen jobban szereti a magasabb fordulatokat, kb 1l-el kevesebbet eszik atlagosan, es azota nem kellett gyertyat cserelni.
1szomint100 sztem nagyon megeri a cucc. A hibai ellenere is.
gabor
Növeld az árrést!
Pont anyival, hogy drága legyen de messzebbrő ne legyen érdemes Pécsre a piacra menni érte :-)
Tibi!Köszi,hogy nem hagytál bizonytalanságba.Ma sem keltem fel hiába.:-))
Hello Furfarag!
A zselés is savas, nem lúgos!
Megfelelő töltőáramkörrel persze jó (mint ahogy írtam is), ezért nincs vele gondod.
Azert ha kicsit utana szamolsz akkor azert annyira nem. :)
HyGy a helyedben nyitnék egy CPI forgalmazó (és túrára szállító)céget, ebből az egy termékből csak itt a fórumon meggazdagodnál :-)
Hello!
Persze, :) de el is mehetunk venni hozza a tura kereten belul. :)
bye
HyGy
Hi HyGy! pecsi turara tudnal nekem szervalni egy CPI-t? Eddig nagyon ugy nez ki, hogy megyek es igy at is tudom ott venni, de ha vmi kozbejonne, akkor megoldjuk mashogy. Kene az MZ-re, mert a ladaba mar ugy belegyugyult, hogy nincs szivem kivenni. Annak (1500ccm 21043as uj kocka) 7,5 a fogyasztasa padlogazon. Igaz nem is megy.. :)))
Szal köllenne.
Köcce!
Gyöször.
Ehh... nincs meg valakinek a srác elérhetősége? Mostanában nem tudok oda menni (Zalaegerszegről).
Hali!
Pecsi vasarban szokott kint lenni a srac vasarnaponkent hatul a zsibvasaros reszen.
bye
Hali!
Fogjak birni apam skodajaban regota benne van. Viszont a gyertya hezagot noveld meg 1 mm-re kb.
bye
HyGy
Hello!
Cpi-1280-at hol lehet beszerezni? (autoba (is) kellene, a neten nem talaltam eladasi forrast)
Hazilag osszerakott is megfelelne.
Elöbb elfelejtettem megkérdezni a gyújtókábelek, rotor, elosztófedél, gyertyák, stb fogják bírni? (gyertyahézagot nem állítottam)
Üdv Attila
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|