hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2019. augusztus 24. szombat 
Bertalan

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás

Összesen: 100 oldal

Pali
válasz erre | email2003-11-10 10:20:35
Ahoj!

Kifejezetten sziréna IC-röl nem hallottam még, de a teasnak fan egy viszonylag régebbi, de egész jó IC-je, amiböl minimális körítéssel 24 dallamot lehet kicsiholni. Sajana így fejböl nem jön a típusszám, de utána tudok nézni....

Üdv,
Pali
sorszám: 205 (3321)
(előzmény: vkami, 2003-11-07 05:51:22)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-11-07 12:27:54
:)

Azert ezt nem ertem, ha a riasztonak nem zavar be akkor az elogyujtas szabalyzonak miert? :)

Nekem a hall jeladosnak tuti nem zavar be a bemeneten, a kimeneten tranzisztoros kapcsolo fokozat van szoval ott sem hiszem, hogy bezavarna, de ha meg is akkor kell a pic kimeneti labara egy opto kapu es el is van sikalva....

bye
HyGy
sorszám: 204 (3263)
(előzmény: tuby, 2003-11-06 20:46:42)

 
 
vkami
válasz erre | email2003-11-07 05:51:22
Kösz Pali, de én arra az IC-re gondoltam, ami alapból tud ilyeneket. Valami hasonló van az ajtócsengőmben is, de az 15 éve készült, én meg 10 éve biztos nem építettem semmit, már nem foglalkozom elektronikával, csak rozsdás, meg olajos vasakkal.

Kálmán
sorszám: 203 (3255)
(előzmény: Pali, 2003-10-31 11:33:14)

 
 
tuby
válasz erre | email2003-11-06 20:46:42
Én elektronikai suliba járok és egy végzős próbált simsonra pic-es elogyújtás készíteni, ami sikertelen lett! Pedig ő értett hozzá!
Amugy a riasztónak nem zavar be, csak az előgyújtásszabályzónak, mert valhogy visszakerül a nagyfesz a pic-re!
sorszám: 202 (3249)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-11-04 10:00:50
Vannak ilyen zavarszuro szupresszorok es lehet stabilizalt tapot csinalni neki. Es melysegesen szomoru lennek ha nem mukodne mert a riasztohoz mar megvettem mindent es az is PIC-es.

De szerintem mukodnie kell ha megfeleloen stabil tapot kap es le van arnyekolva.

Te a skoda lista beli sikertelen fejlesztes miatt irsz?
sorszám: 201 (3141)
(előzmény: tuby, 2003-11-03 19:59:05)

 
 
Pali
válasz erre | email2003-11-03 21:11:19
Ahoy!

Csak azt nem értem, hogy akkor a modern autókban, amiben ugyanannyi a szilicium, mint a vas miért nem zavar be a nagyfesz? Biztos hogy némi egyszerü megfontolással kivédhető a zavar. (Pl. jol mondod optocsatolo + árnyékolás, és ezek nem annyira bonyolultak)

Üdv,

Pali
sorszám: 200 (3123)
(előzmény: tuby, 2003-11-03 19:59:05)

 
 
tuby
válasz erre | email2003-11-03 19:59:05
A tervezőknek üzenem, a pic-ces előgyújtás-szabályzó nem fog működni! Ugyanis a nagyfesz bezavar a pic-nek és lefagy!
Ezt optikai csatolásal lehetne megoldani, de az már nagyon bonyolult.
Söt még a dobozt is külön le kell árnyékolni, a pic-cel, mert az fontos a zavar miatt!

Szóval még várhatunk arra az előgyújtásszabályzóra!
sorszám: 199 (3121)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-10-31 13:47:22
A pnp folia mar a multe. :) Tul draga. De van egy helyettesito megoldas.

Bemesz egy papir boltba (vagy ilyen muvesz boltba ahol minden fele papirt arunak) es kersz fenyes munyomo papirt. Ez olcso es jo.

Ha megvan felvagod A4-es meretre, es lezer nyomtatoval ranyomtatod a nyakrajzot. Ha ez megvan a rendesen megpucolt, megszaritott nyakra (rendesen pucold meg vim meg csiszolas meg a viz szet nem terul) fogod es a ravasalod, jo meleg vasaloval. Ha par percig vasaltad (kozben nyomd aranylag erosen de a vasalot ne tord szet) szal ha kesz a vasalas akkor igy ra fog tapadni a nyakra a munyomo papir. Fogod bedobod vizbe es hagyod azni egy negyed orat. Ha ez megvan fogod es ovatosan lehuzod a papir. Egy resze rajta fog mardni a nyakon azt finomon dorzsolgesd le a viz alatt. Ha ez is kesz akkor bele a cucc a vaskloridba es maratas.

bye
HyGy
sorszám: 198 (3052)
(előzmény: Pali, 2003-10-31 11:36:08)

 
 
Pali
válasz erre | email2003-10-31 11:36:08
HyGy-ez lenne kérdésem. Még a fórum elején említettél egy pnp fóliát nyák gyártáshoz. Merre lehet azt kapni?
sorszám: 197 (3043)

 
 
Pali
válasz erre | email2003-10-31 11:34:40
Ja persze kell valami, ami okádja magából a hangot. Vagy az már megvan?
sorszám: 196 (3042)
(előzmény: vkami, 2003-10-30 06:05:43)

 
 
Pali
válasz erre | email2003-10-31 11:33:14
Hello!

Két darab NE555 -böl tudsz szirénát építeni. Az áramkör leírást rengeteg könyvben megtalálod, általában kezdöknek szóló hobby könyvek. De ha nagyon akarod, akkor keresek Neked egy rajzot. Amit viszont még meg kell tenni, hogy a kimenetére raksz egy tranzisztort, hogy legyen valami, ami elbírja a terhelést. Akár egy BC182-vel egy földelt emitteres kapcsolás is megteszi, ha nem 3 kW-ot akarsz megszólaltatni.

Hello!

Pali
sorszám: 195 (3041)
(előzmény: vkami, 2003-10-30 06:05:43)

 
 
vkami
válasz erre | email2003-10-30 06:05:43
Elektronikusok!

A rendőr P21-re kellene nekem (6 voltos) sziréna.
Melyik az az IC, amiből meg lehet építeni?

Kálmán
sorszám: 194 (2965)

 
 
pole
válasz erre | email2003-10-28 12:09:17
Hi.
Most írok elősször a fórumba és lenne egy problémam.
Van egy 350es Jawam és sajnos sikerült leégetnem az egyeniranyítóját, egy Magneton-Pal típusú
kegyere volt rajta. Kérdésem, hogy mit érdemes helyette betenni. Ja és még a régi 6Vos rendszerrel működik.
Segítséget előre is köszönöm!
sorszám: 193 (2877)

 
 
lucaska
válasz erre | email2003-10-22 17:08:00
ha elkészul az a gyujtás, amit chip vezérel, és állandoan a fordulathoz igazitja az elogyujtás, maj szoljatok, mer kell egy!
sorszám: 192 (2820)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-10-15 13:46:18
Köszi megpróbálom! Az a fő baj, hogy a mágnessel való összeérés miatt a jeladó már elég rendesen el van kopva, és félek, hogy egyszer megadja magát. De akkor most kap egy kb 1mm-es hézagot, azután meg remélem nem áll meg valahol a pusztában :-)

Üdv Attila
sorszám: 191 (2719)
(előzmény: HyGy, 2003-10-14 19:48:08)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-10-14 19:48:08
Hali!

Atilla: Pici hely lehet kozte, de ez nagyban fugg a magnestol es a hall jeladotol. Nekem kb 1-2mm lehet a tavolsag a magnes es a hallok kozott.
sorszám: 190 (2709)
(előzmény: Atilla, 2003-10-14 12:03:28)

 
 
tuby
válasz erre | email2003-10-14 16:06:29
sziasztok!

6v-os mz-re kellene tirrisztoros gyújtás.
El tudnátok nekem készíteni, ha kifizetném? Ja és megcsináltátok már a pic-ces előgyújtásszabályzót? az is lehet hogy kellene!

a választ:tubyjan@freemail.hu címre küldjétek!
sorszám: 189 (2708)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-10-14 12:03:28
Hello

HyGy azt szeretném kérdezni, hogy a mágnes és az és az ic között mekkora lehet a rés.
Az egyik ETZ-n ilyen van, de összeér a mágnessel, nem hiszem, hogy ez a normális. Kicsit távolabb akarom rakni őket, de nem tudom mennyire lehet.

Üdv Attila
sorszám: 188 (2706)
(előzmény: HyGy, 2003-10-14 10:20:12)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-10-14 10:20:12
HALLo! ;)

Tegnap megcsinaltam az uj hall jelados gyujtas nyakrajzat. :) Mar csak
ki kell maratni es beultetni. Elvileg akarmekkora elogyujtast be lehet
mar vele allitani es a magnest is a megfelelo helyre lehet tenni.
(A regin kicsit jatszani kellett vele.) Szoval az uj alaplapot teljesen
korbe lehet tekerni :)

Szal par nap es lehet elkeszul az uj verzio. :) Csak aztan valamikor fel
kell rakni a motorra. :)

bye
HyGy
sorszám: 187 (2701)

 
 
thomas25
válasz erre | email2003-10-09 22:08:35
Esetleg tudok csinálni neked.
sorszám: 186 (2636)
(előzmény: janek, 2003-08-22 00:36:29)

 
 
janek
válasz erre | email2003-08-22 00:36:29
Hy!!
Lenne egy olyan problémám hogy szeretnék CPI-t venni de a bibi hogy a mocim 6 voltos. És asszem nekem akkor nem lesz ok... mert 8voltig birja ha jól tudom. Nem tudtok vmit ami jó lenne nekem elektronikus gyújtásként?:)
sorszám: 185 (1774)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-08-12 11:39:48
Hello
Ki mondta, hogy meg akarom csinálni?
Lusta vagyok én ahhoz, csak eszembe jutott.
A jeladóhoz is lusta vagyok, úgyhogy éljen a megszakító :-)
sorszám: 184 (1681)
(előzmény: nyunyuka, 2003-08-12 10:21:14)

 
 
nyunyuka
válasz erre | email2003-08-12 10:21:14
Nem állatság az ötleted. Régen volt ilyen, a bronzlapon ugrált a szénkefe, emiatt a zárásszög jóval kisebb volt a számítottnál, emellett jól be is égett. Az előgyújtás időpontja is fordulatról-fordulatra vándorolt. Ezért már a 30-as években leszoktak erről. Csinálj egy frankó jeladós gyújtást!
sorszám: 183 (1680)
(előzmény: Atilla, 2003-08-11 13:44:52)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-08-11 18:38:21
Ennyi erovel valami induktiv vagy hall jelados vagy optikait is csinalhatsz es az sokkal megbizhatobb lesz.
sorszám: 182 (1672)
(előzmény: Atilla, 2003-08-11 13:44:52)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-08-11 13:44:52
Hello
Lehet hogy nagy állatság, de az jutott eszembe, hogy miért nem csinálnak szénkefés gyújtást?
A főtengelyre egy kemény műanyag henger kellene egy-egy bronz lappal ott ahol egyébként a megszakítót vezérlő bütyök éppen lapos. (zárt megszakító) (A bronz lap szélessége határozná meg a zárásszögez) A megszakító helyére pedig egy szénkefetartó kerülne. A terheléstől függően szén- vagy bronzkefével.
A kefetartó állításával lehetne gyújtást állítani.
Ha ez megoldható lenne itt se kellene gyújtást állítgatni, legfeljebb néha kefét cserélni.
Na milyen ötlet?
Működne?
sorszám: 181 (1668)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-08-09 13:29:15
MEGVAN AZ OLDÁS!

A porlasztóban görbe volt a tű, megcsináltam maga a tök éjj:-)
Bár kiváncsi lennék hogy görbülhet az el???????
Mert mint mondtam (írtam) nem volt a moci ilyen, szét meg nem szettem a porlasztót csak azután, hogy ilyen lett.
Biztos nekiütődött a beszívott por :-)
sorszám: 180 (1645)
(előzmény: HyGy, 2003-08-08 14:46:30)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-08-08 15:11:42
Gondoltam rá én is, de a porlasztónál a tömítéseket kicseréltem, az üresjelző meg a váltóházban van (A láncfogaskerék mellett) nem a forgattyús házban. Sok mindent kinézek belőle, de ezt azért nem :-)
Bááár... :-)
sorszám: 179 (1635)
(előzmény: HyGy, 2003-08-08 14:46:30)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-08-08 14:46:30
Hello!

Ilyenkor asszem az van hogy falsot sziv valahol. Hallottam mar olyat is hogy valami uresjelzonel szivott vagy hol. :)

bye
HyGy
sorszám: 178 (1633)
(előzmény: Atilla, 2003-08-08 11:57:21)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-08-08 11:57:21
Hello
A CPI-hez nem értek, sőt az elektronikus gyújtáshoz sem, de mocsok módon irigyellek: "uresben, meg majdnem a 0-ig tekeredett vissza" na hát ezért a mondatodért. Az én Etz-men nem lehet rendes alapjáratot csinálni, és nem tudom miért, ha alacsonyra állítom akkor leesik a fordulatszám az alapjáratig,és egy darabig jó, majd kb 20-30 Mp múlva esik tovább, és megáll :-(
Ha magasra állítom (Kb 2000) akkor nem áll meg, de fél óra mire leesik a fordulatszám, és menet közben is (főleg kis fordulatnál, és motorféknél) iszonyatosan rángat.
Már állítottam rajta mindent
Most ott tartok, hogy alig van alapjárat, és ha meg kell állni (pl piros a lámpa) akkor kb 30 másodpercenként mikor elkezd megállni kell neki húzni egy gázt.
Nem tudom mi lehet a baja, egyébként jól megy, állítottam már gyújtást is, meg a porlasztón mindenfélét amit lehet. A tömítéseket kicseréltem, a főtengely szimmeringek jók, az egész gyújtása új. (megszakító, kondi, trafó, gyertya, vezetékek)
Állítottam már könyvből gyári értékeket, aztán meg fülre is, de ugyanaz, az alapjárat szarakodik :-(
ha tudod mitől lehet, írd már meg légyszíves, mert nem volt ez ilyen.
Köszi Attila

Ui.:Ha valaki másnak is van valami tapasztalata vagy tippje ilyen téren ne fogja vissza magát!
sorszám: 177 (1627)
(előzmény: Gabika, 2003-08-03 01:53:15)

 
 
tibi
válasz erre | email2003-08-07 21:41:42

Gábor!

Olvasd el jobban az eredeti hozzászólást, a beidézett rész NEM a CPI-re vonatkozott!!!
A fordulatszám igen, nos, egy tuning cucc lazán kipörgi a 10-et, itt nem mindegy milyen gyújti van, de a CPI azt is BŐVEN tudja, csak a szikraenergia vízszintes 'görbéjében' kételkedem, semmi több!
A CPI-s részt az "Ez nagy előny" mondat zárja!
Ja, és az árát TÉNYLEG MEGÉRI, ezt eszembe sem jutott megkérdőjeleni!!!
Sőt, csak ajánlani tudom ezért a pénzért!

Ezenfelül érdemi (szakmai) hozzászólást várnék, hiszen a hozzászólásom azon szemszögből íródott!!!

Üdv:
Tibi
sorszám: 176 (1619)

 
 
Gabika
válasz erre | email2003-08-03 01:53:15
Tibi:
Valamint nincs megemlítve, hogy az eltérő trafó egyenáramú ellenállások miatt a kapcsolásban az R1 értékét a trafóhoz kell igazítani! Ezért van, hogy a tirisztoros gyújtáshoz majdnem bármilyen trafó jó, viszont a tranzisztoroshoz célszerű kimondottan ahhoz tervezett trafó beszerzése és/vagy az elektronika hozzáméretezése. A különféle autókon/motorokon ezek ezért sem csereszabatosak egymással!
Most hirtelen ennyi jutott eszembe, várom az esetleges hozzászólásokat/kiegészítéseket.

Tessek:
Alapvetoen egy dolog az amin el kell gondolkodni egy CPI beepitesevel kapcsolatban: hogy mikor tegyed be.
Lehet hogy vannak hibai, de egy biztos, 1000* jobb barmelyik szoci gyujtasanal.
Nekem is CPI (+hall) volt/van az ETZ250TT-ben, 2mm-es gyertyahezaggal, es siman kiakasztottam vele 4-esben is a fordulatszammerot, uresben, meg majdnem a 0-ig tekeredett vissza...
Az meg hogy 6000 felett csokken a szikraenergia melyik szocimotorost erdekli szerinted?
A masik tesztalany egy '74-es R5 volt, ami rendre kokszolta/tonkrevagta a gyertyakat, kb 3-4000 km-t birt ki egy gyertyakeszlet, utana kuka. Megkapta a CPI-t, a motor erezhetoen jobban szereti a magasabb fordulatokat, kb 1l-el kevesebbet eszik atlagosan, es azota nem kellett gyertyat cserelni.

1szomint100 sztem nagyon megeri a cucc. A hibai ellenere is.

gabor
sorszám: 175 (1547)
(előzmény: tibi, 2003-07-18 18:15:40)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-07-28 12:32:22
Növeld az árrést!
Pont anyival, hogy drága legyen de messzebbrő ne legyen érdemes Pécsre a piacra menni érte :-)
sorszám: 174 (1445)
(előzmény: HyGy, 2003-07-25 17:42:31)

 
 
furfarag
válasz erre | email2003-07-28 10:19:52
Tibi!Köszi,hogy nem hagytál bizonytalanságba.Ma sem keltem fel hiába.:-))
sorszám: 173 (1432)
(előzmény: tibi, 2003-07-26 16:17:51)

 
 
tibi
válasz erre | email2003-07-26 16:17:51
Hello Furfarag!
A zselés is savas, nem lúgos!
Megfelelő töltőáramkörrel persze jó (mint ahogy írtam is), ezért nincs vele gondod.
sorszám: 172 (1415)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-07-25 17:42:31
Azert ha kicsit utana szamolsz akkor azert annyira nem. :)
sorszám: 171 (1399)
(előzmény: Atilla, 2003-07-25 15:03:29)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-07-25 15:03:29
HyGy a helyedben nyitnék egy CPI forgalmazó (és túrára szállító)céget, ebből az egy termékből csak itt a fórumon meggazdagodnál :-)
sorszám: 170 (1393)
(előzmény: HyGy, 2003-07-25 11:42:57)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-07-25 11:42:57
Hello!

Persze, :) de el is mehetunk venni hozza a tura kereten belul. :)

bye
HyGy
sorszám: 169 (1385)
(előzmény: Gyoszor, 2003-07-25 01:10:50)

 
 
Gyoszor
válasz erre | email2003-07-25 01:10:50
Hi HyGy! pecsi turara tudnal nekem szervalni egy CPI-t? Eddig nagyon ugy nez ki, hogy megyek es igy at is tudom ott venni, de ha vmi kozbejonne, akkor megoldjuk mashogy. Kene az MZ-re, mert a ladaba mar ugy belegyugyult, hogy nincs szivem kivenni. Annak (1500ccm 21043as uj kocka) 7,5 a fogyasztasa padlogazon. Igaz nem is megy.. :)))

Szal köllenne.
Köcce!
Gyöször.
sorszám: 168 (1369)

 
 
SirLeslie
válasz erre | email2003-07-24 17:33:31
Ehh... nincs meg valakinek a srác elérhetősége? Mostanában nem tudok oda menni (Zalaegerszegről).
sorszám: 167 (1360)
(előzmény: HyGy, 2003-07-24 10:29:10)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-07-24 10:29:10
Hali!

Pecsi vasarban szokott kint lenni a srac vasarnaponkent hatul a zsibvasaros reszen.

bye
sorszám: 166 (1347)
(előzmény: SirLeslie, 2003-07-23 20:41:16)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-07-24 10:28:30
Hali!

Fogjak birni apam skodajaban regota benne van. Viszont a gyertya hezagot noveld meg 1 mm-re kb.

bye
HyGy
sorszám: 165 (1346)
(előzmény: Atilla, 2003-07-23 15:51:14)

 
 
SirLeslie
válasz erre | email2003-07-23 20:41:16
Hello!

Cpi-1280-at hol lehet beszerezni? (autoba (is) kellene, a neten nem talaltam eladasi forrast)
Hazilag osszerakott is megfelelne.
sorszám: 164 (1338)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-07-23 15:51:14
Elöbb elfelejtettem megkérdezni a gyújtókábelek, rotor, elosztófedél, gyertyák, stb fogják bírni? (gyertyahézagot nem állítottam)
Üdv Attila
sorszám: 163 (1330)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-07-23 15:34:30
Hello

Múltkor nem írtam, de nem az ETZ-be tettem, mert azt én kötöttem be saját elképzeléseim alapján, így ott ahol PeetAir-nak hely hegyek állnak rendelkezésére, ott nekem egy 17 A/h-s akksi (ilyen volt ingyé), indexrelé, meg mindenféle olyan dolog foglalja a helyet amit a nagyszerű német mérnökök egyáltalán nem terveztek oda (vagy sehova).
A lényeg az, hogy az ETZ-n nem tudtam hova tenni(csak úgy nomád módon nem akartam kitenni az időjárásnak) így a moszkvics típusú hihetetlen megoldásokkal bíró orosz aszfaltszaggató szerkezetbe építettem be. Itt jó helyen a homlokfalon esőtől széltől védve, fügőlegesen helyezkedik el.
Mivel sportosságról nem beszélhetünk, így célként a normál haladáshoz elfogyasztott kb 10 liter üzemanyag mennyiségének csökkenését látom lebegni szemem elött.
Ezt viszont még nem tudtam kimérni.
A baj az hogy a MOL szerint az elmúlt évek során az üzemanyagok minősége sokat javult, ennek következménye, hogy az autóm egyre jobban szereti. :-)
Ezért én ezt elhiszem a MOL-nak, hiszen a jó bablevesből én is többet fogyasztok mint a rossz bablevesből:-)
Tréfán kívül jobb lett az autó, egyenletesebben ketyeg benne a (egyébként seiko precizitású) motor, a fogyasztást meg majd meglátom.
Üdv Attila

UI.: Sportosan nem vezetek de azt vettem észre, hogy úgy 15-16 ezres fordulatnál mintha kicsit dadogna :-)
sorszám: 162 (1328)
(előzmény: HyGy, 2003-07-23 14:24:00)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-07-23 14:24:00
Tegnap mentem egy nagyobb kort az elkeszult HALL IC-s jeladoval + CPI gyujtassal. Egyenlore jonak tunik de ez csak a V 1.0, a 2.0-ra mejd kijavitom a mostani apro hibakat, es akkor valoszinu kikerul cikkkent az oldalra.
sorszám: 161 (1322)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-07-23 14:22:54
Orulok, hogy muxik. A vezetesi stilusodtol fuggoen kell vagy fogyasztascsokkenest vagy teljesitmenynovekedest tapasztalni es elvileg jobb a hideginditas.
sorszám: 160 (1320)
(előzmény: Atilla, 2003-07-23 11:35:47)

 
 
Atilla
válasz erre | email2003-07-23 11:35:47
Hello
Beszereltem, és működik!
A szikra tényleg nagyobb, hogy ez magas fordulatszámon hogy van azt nem tudom, de a megszakító akkor sem szikrázik (az eredeti gyújtással nagy fordulatszámon szokott egy kicsit)
De benzin most is kell bele :-(
Üdv Attila
Ps. Még nem tökéletes, mert az igazi szikra lelökné a dugót mint villám a háztetőt, és nem kéne benya!
sorszám: 159 (1315)
(elözmény: tibi, 2003-07-15 10:41:25)

 
 
babfalo
válasz erre | email2003-07-22 19:22:03
Szevasztok!!

nekem csak egy kerdesem lenne!!
simson s 50 B -nel hogy kell allnia az alaplapnak??
valami okos eltekergette es fingom sincs hogy kene allnia :((
szoval ha valaki tudja leirhatna nekem!!
koszi elore is!!!!
sorszám: 158 (1302)

 
 
furfarag
válasz erre | email2003-07-22 10:57:37
Szia Tibi! Én csak a tapasztalatból tudom mondani hogy: A zselés akumlátor
igenis jó a motorkerékpárokba,de csak azokba amik nem mechanikus fesszab.bal vannak ellátva. én is ezt használom.
Az biztos,hogy kényes a töltő áramra,dehát ezért kell a jól illesztett elektronikus fesszab.!
kÉRDÉS:A zselés,nem lúgos??
sorszám: 157 (1296)
(előzmény: tibi, 2003-07-18 18:15:40)

 
 
tibi
válasz erre | email2003-07-18 18:15:40
Sziasztok!
Új vagyok itt, és végigolvastam az egész thread-et visszamenőleg. Több megjegyzésem is lenne, de előrebocsátom, nem lehordás jelleggel!
Először is kis félrelépés az akksik felé. A zselés akkumulátorokat célszerű elkerülni a motorokban, hacsak nincs megfelelő töltőáramkör hozzá. A szoci mocikban (és régi autókban is) használt gyenge (ellenálláson alapuló) fesz.szabályzó áramkörök gyakran lépik túl a zselés akksik megengedett töltési feszültségét. (A sima savasét is, de ott nem gond). Túllépve ezen feszültséget megindul a gázképződés. Savas (folyadék alapúra gondolok, merthogy a zselés is savas) akksinál no problem, ott az elvezető csövön ez távozni tud. Zselésnél viszont nem, így az akksi könnyen a robbanás hímes mezejére léphet. Riasztókban azért célszerű, mert ott külön áramkör gondoskodik a töltésről, még ha csak egy-két ellenállásból+zener diódából áll is. Ez nem engedi a kritikus feszültség túllépését. Ez persze nem azt jelenti, hogy kötelezően robban, de célszerű szem előtt tartani a dolgot... Ha valaki nagyon otthon van a témában, szívesen venném az esetleges kiigazítást (hátha én tudom rosszul).
CPI1280.
Néztem a karakterisztikát (3. ábra), és azt a szép vízszintes vonalat (3./b), amit ma sem tudnak a lényegesen bonyolultabb kapcsolástechnikájú gyújtásokkal sem elérni. Pedig ez állítólag két rangos helyen történő méréseken alapul. Hááát... A közölt állandó szikraenergia is kérdőjelezhető, hiszen ez is fordulatszámfüggő. Az egész nem az elektronikából, hanem a transzformátor "töltési" idejéből adódik, ami adott! Gyakorlatilag ez max. 5-6E f/p felett csökken, bármilyen jó is a gyújtáselektronika! Az 1ms-os szikraív viszont nagyon kellemes, fix időállandójú tranzisztor lezárást feltételez. Ez nagy előny!
HyGy gyújtásából ez kimaradt, így az gyakorlatilag a megszakító zárásával-nyitásával vezérli a végtranzisztort, tehát csak a megszakító tehermentesítésére használható, ill. a megszakító okozta prell jelenséget szünteti meg. Előbbiek miatt a szikra jobb lesz, de nem jó, különösen a magas fordulatszámok felé. A tranzisztoros gyújtás lényege pontosan a fix (tranzisztor)zárási idő lenne. Itt persze megint az jön, hogy természetesen működik, jobban is mint a hagyományos, pusztán gondolkodásra szeretnék késztetni.
Valamint nincs megemlítve, hogy az eltérő trafó egyenáramú ellenállások miatt a kapcsolásban az R1 értékét a trafóhoz kell igazítani! Ezért van, hogy a tirisztoros gyújtáshoz majdnem bármilyen trafó jó, viszont a tranzisztoroshoz célszerű kimondottan ahhoz tervezett trafó beszerzése és/vagy az elektronika hozzáméretezése. A különféle autókon/motorokon ezek ezért sem csereszabatosak egymással!
Most hirtelen ennyi jutott eszembe, várom az esetleges hozzászólásokat/kiegészítéseket.
sorszám: 156 (1280)

 
  Összesen: 100 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17744)
Jawa (27087)
MZ (48900)
Izs (611)
Simson (3405)
police (1763)
Pannónia (6541)
Motorszervíz (2866)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu