:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
hali
van egy yamaha robogom, és annak a gyujtását át lehetne szerintetek rakni?
kb. 10-11 centi átméroju lendkereke van, meg mit tom én még mi.. ha véletlen minden darabját ki tudnám szedni a gyujtásának, át lehet tenni szerintetek az emzére?
Hasznaltan probalj meg vadaszni egyet.
http://www.tkm-racing.com
de azt mondjátok meg lécci, hogy olcson hogyan tudnék szerezni?
Üdv!
Ezt az árat hol találtad? Az mz-b.de oldalán?
Ott mindent aranyárban mérnek.
Pl egy kipuff: 80Euro egy könyök 35Euro
tike
DLM 14V 15A Transistorzündung mit Gleichrichter
123 euro... tobb mint 30 rugo ha ez az..
nem lehetne megoldani ugy 2 E ből?
vagy ha van kapcs rajz, és házilag volna osszerakva nem olcsobb?
vagy használtan honnét lehetne?
Üdv!
Ujonnan 20e fölött van.
tike.
és ezt most mondod 2 év után vazz :)))
mibe fájhat nekem egy ilyen? és tudtok olyan boltot ami utánvétellel kikuldi mer itt keszthelyen nem fog lenni...
A 150-es etz-hez van gyari elektronikus. Az enyemen is volt. Szerezz egy olyat szerintem.
bye
HyGy
szijasztok..
látom mindenfélével probálkoztok..
150-s etz-m van...
van már kész olyan elektronikus gyujtás ami jo és rá tudnám tenni ?:)
nagyon unom hogy mindig állitanom kell a megszakitot..
Udv!
Az enyémen akksi felett van, a lev.szűrő csavarja mellett furtam egy lukat, oda csavaroztam fel.
tike.
Nagy gánya bácsi vagyok:-)),de itt rendessen elakadtam.Nincs semmi hely a CPI-nek,de nem adom fel.Lehet hogy kiírok egy pályázatot:-))
Ahoj!
Nem rosz, teccik. Majdnem kiköptem a kefírt, amikor megláttam...:))))
Más. Tisztelt Hölgyek és Urak, szeretném bejelenteni, hogy netezési lehetöségeim száma csökkent, ezen kívül ásom magam befelé a diplomamunkámba (hamarosan leadom...). Ezen okoból kifolyólag pár hónapig ritkábban fogok előfordulni errefele, e-mailben elérhető maradok. Villany kérdésben amennyire tudok, szívesen segítek bárkinek.
Jó motorozós időt és jó motort kívánok Mindenkinek!
Üdv,
Pali
Sziasztok!
Itt egy példa a burkolásra:
http://free.srv.hu/s/u/sufnikepek/albums/userpics/normal_jules.jpg
:-))
MZ-re is es Jawara is felfert. Mz-n az oldal dekni ala tettuk ahol az eredeti is volt csak kivulre.
Sajna nekem a japán tank alá nem fér el. Többféle verzióban kipróbáltuk, de csak úgy férne el, hogy egy rozsdamentes csőben valahova a tank alá a vázra szereljük. Na úgy meg baromi ronda lenne. :-((
Nekem a twinsport tank alá befért, egymás mellett van a kettő. egyedi tartót kellett csinálnom hozzá mondjuk...
Na hali!
Felszereltem immáron harmadik alkalommal a CPI-s gyújtást Massino 125-ös gépére, és ismételten vissza is kellett szerelnem eredetire. :-(
Egyszerűen nem tudom mi lehet a baj!
Ha felteszem a CPI-t a gép teljesen erőtlen lesz, és nem megy többet 70-nél. Pedig most a kondit is kireptettem, meg a gyertyát is tágítottam és mégsem!
Amikor néztük a gyertya szikrázott, és elég erősnek is tűnt. Viszont valami még gáz!
Ilyen gond nektek nem volt?
Én arra gondoltam egyébként, hogy a generátornál kellene keresni a problémát, ami esetleg túl gyenge a CPI-hez nem?
Hol nézzek még körbe? A megszakítónál elvileg minden rendben van...
ciao
Gábor
Semi
Simson-stílusban a vázra a tank alá?
Gyerekek segitsetek!!
Fúrfaraggal benéztük és a CPI trafók lévén zsiguli méretüek, egyszerüen sehol nem férnek el a motoron.
Ha valaki tud olyan helyet, ahol esetleg kisebb méretben is lehet kapni ilyen CPI trafót, /ha gyártanak egyáltalán kisebb méretben/, akkor szóljon.
Köszi. :-((
Sziasztok! Nem hozzászólás jellegű de azért hátha tud valaki segíteni! Roppant szükségem lenne Simson S51 E tirisztoros gyujtás kapcsolási rajzra!!!! cseki@netelek.hu cimre! Aki küld az egy isten!! Köszi. Cseki
jelenleg en is a zeneres modszerfele haladok.
Semmiképp nem javasolnám! Magát a stab. kockát is védeni kell, gerjedést kell gátolni, és emlékeim szerint a bemeneti fesz. maximum túlépését lökésszerűen sem viseli el. Ide a jó öreg zener a megfelelő + szűrés elé.
Vagy például itt: www.ladabolt.hu 21080-3706800-00 gyujtáselosztó hallelem 1230Ft
Sziasztok!
A GDM-nél lesz szerintem ( http://gdm2000lada.tripod.com/ ) itt mindenféle lada alkatrész van az égvilágon. Majd rákérdezek, mert én is szeretném beapplikálni a lada után a twinsportba ilyent, csak még kell csinálnom egy jeladótárcsát.
Mondjuk azt meg lehet probalni, hogy egy kulon dobozban kulon tappal menjen.
bye
HyGy
Ahoj!
Lehet, hogy sok oda az lm317. De stabil lesz....:)))))
Üdv,
Pali
Szerintem felesleges az LM317 kb 10mA-t ha felvesz az egesz. Eleg oda egy Z-diodas fesszab. Ele pedig egy 2.2mH tekercs ket kondival egy diodaval-al kb.
Ahoj!
Akartam irni némi kiigazítást egy két fogalmi tévedésben, de hosszu lett volna, inkább konstruktív leszek.
A táb stabilizálásohoz egy LM317-el fölépitett áteresztőtranzisztoros stabáramkört javasolnék. 3 ellenállás, egy tranzisztor, és egy TO 220-as tok az egész. Az ellenállások értékeinek módosításával oda állítod be a feszültséget, ahova akarod, az áteresztő tranya meg biztosítja, hogy amperok is csordogálhassanak (bár ha csak a hallnak kell a stabil táp, akkor nincs rá szükség).
Amenyyiben szükséged van rá, szívesen segítek, van doksi is.
Üdv,
Pali
még1MBR
És ezt a ladás hall elemet melyik alkatrészboltban tudom megvenni? :-)
Mert én ahol kérdeztem csak egyben volt mindennel, és úgy elég húzós az ára!
Többiek
Egyébként minden nagy gyertyagyárnak van hallos érzékelője, meg minden féle elektronikája is. Pl a Brisknek is! Az is érdekes lehetne számomra! :-O
ciao
Gábor
Köszönöm hogy megvilágosítottátok a sötétséget,amit ez az illesztőáramkör okozott számomra.Ha kapok tranyót,hétvégén már ki is próbálom.
Itt látni a ladás hall-t:
http://free.srv.hu/s/u/sufnikepek/displayimage.php?album=12&pos=1
Többféle is létezik, nagyjából ugyanilyen mindnek a formája...
Sziasztok!
A hall-cpi illesztő a BD 649-el szépen működik, bár nincs még vele sokezer km-es tapasztalat.
Ladában lett kipróbálva, egy másik példány pedig BD 167-el ha jól emlékszem és szintén kockaladában.
A teljesítményfelvétellel kapcsolatban tudni kell, hogy a CPI csak a gyújtás pillanatában vesz fel komoly áramot (a benne lévő tranyók csak ekkor vannak nyitva), amúgy csak a bemenetén lévő pár száz mA csordogál, semmi egyéb. A darlington semmit nem melegszik fel tőle.
Én, ha majd a jawaba is beszerelem a hall-t, csakis a lada gyújtáselosztóban lévő tipust szeretném betenni, mivel az eléggé zavarvédett és bevált valamint egy az egyben be lehet csavarozni a megszakito helyére akár. Hátránya, hogy drágább, mint egy Hall elem csupaszon az alkatrészboltban, kb. 1-2eFt.
Viszont ennek csak egy táp és egy test kell. Vélemény?
Számoljunk egy kicsit!
Legrosszabb eset akkor lép fel, amikor a gyújtás rajta van a gépen de a motor nem jár, a HALL érzékelő pedig éppen nyitja a tranzisztort. Ez sajnos jóval nagyobb terhelés a tranyónak, mintha menne a motor, ui. ekkor nem kapcsoló üzemmódban, hanem 'A' osztályú üzemmódban van. Mivel zárt érintkezőkön a CPI L1 tekercsén max. 500mA halad, így a terhelés ebben a legrosszabb esetben kb. 28 ohm (tulajdonképpen ez fix érték, de nem ismerem, úgyhogy kénytelen vagyok az ismert adatokból a legrosszabbat feltételezve visszafelé számolni). A disszipáció maximum 'A' osztályú vezérlésnél akkor lép fel, ha a tranyón az akksi fesz. fele van. Ekkor a tranyónkon disszipálódó teljesítmény kerekítve 1.9W Hát nem ettől fog meghalni az akksi... (A BD649 max. disszipációja 62.5W, a BD139-é pedig 10W. Előbbin a max. áram 8A, utóbbin 1A, vagyis mindkét tranyó alkalmas a feladatra). Tisztán látszik, hogy FET-el vacakolni a fenti, legrosszabb esetre számolt teljesítmény miatt is felesleges, azontúl ide csakis MOSFET lenne használható, aminek a vezérlése eleve nem kispályás, ilyen zajos környezetben pláne. Külön MOSFET meghajtó IC-vel meg azért nem bonyolítanám a dolgot. Persze ízlés kérdése...
A teljes termikus ellenállás fenti teljesítményre 50K/W körüli értékre adódik 80C külső hőmérséklettel számolva (a moci fém borítása alatt a napon sem haladja meg a hőmérséklet ezt az értéket, tehát már duplán túl vagyunk méretezve. Egy TO220 tok (BD649) hűtőzászlója gyakorlatilag elegendő is, vagyis nem kell semmilyen hűtés. A TO126 (BD139) tokra azért erre az értékre tennék egy pici alu lapot, nyáron biztos ami biztos ne éppen a gyújtás szálljon el. (Persze nem csodálkozom azon, hogy nem melegszik a BD139 sem, hiszen mint előbb írtam, duplán túl vagyunk méretezve).
Remélem sikerült lebeszéljelek a FET-ről, a hűtéssel meg egyetértek, de nem kell túlzásba vinni, elég egy pici alu lap, nem kell borda. Így a NYÁK-on elfér a dolog.
Én továbbra is a táp szűrését céloznám meg, az moci elektromos hálózatába visszajutó, gyakran 100V fölé emelkedő feszültségtüskék kiiktatását. Ezek tökéletesen bezavarnak minden tranzisztoros (pláne IC-s) áramkört. Egy elektromos fordulatszámmérőnél ez persze tökmindegy, na de a gyújtás jeladónál?! Persze ez is ízlés kérdése...
Mindenesetre a gyári gyújtásokba sem véletlenül tették bele.
üdv:
tibi
Hello HyGy,
Mi ez a gyertyahézag, és hogy lehet állítani?
Üdv!
én nem értek hozzá, de kapcs rajz alapján bármit ossze tudok rakni :) (haver faterja szerelo)
szoval, ha volnának jo, mukodoképes gyujtások ETZ-re, nyomjatok ide pár kapcs rajzot, meg azt hogy hogy kell feltenni :) mer ez nagyobb probléma szerintem
Márhogy a tranyóknak is? Dehogy kell!
Nekem bd139 van a masodik fokozatban es egyatalan nem melegszik.
De lehet az egesznek kell egy stabtab.
Ahoj!
Müködni müködne, és ami jó benne, hogy nincs agyon bonyolítva. Simán egy darlingtonnal csinál terhelhetöséget a hall-nak. (Azt már meg nem mondom, hogy a hall mikor ad "magas szintet, mikor alacsonyt, a darlington meg fázist forgat így földelt emitteresen. Erre oda kék figyelni). Ellenben érdemes lenne megvizsgálni, hogy eme kapcsolásnak és egy FET-es kapcsolásnak mennyi a teljesítményfelvétele. Ránézésre ennek nagyobb a vesztesége. (a generátor + akku biztos, hogy elbírja, hütöbordát meg érdemes mindegyikhez szerelni.)
Üdv,
Furffarag:
A kapcsolas jonak nez ki. :) Bar amennyit mar szivtunk ezzel a masikkal. :) Nem is merek semmit mondani.
Ha vegre meglesz a muszaki :) megmerem scoppal a tapjat. Egyre inkabb arra gyanakszom zener kell neki. :) A davideban mar benne van. :) Azota nem fustolt el. A masik motorban meg nincs de az meg siman nem fustoli el. :)
bye
HyGy
Hello HyGy,
Erre gondoltam, csak ugy latszik hulyen fogalmaztam meg.
Azt akartam mondani, hogy nem kell neki kulon negativ, ha az eredeti trafo helyere teszed, mivel a femhaza ossze van kotve a vazzal.
Jol gondoltam, csak hulyen mondtam. Van ez igy. :)
Udv!
Szerintetek müködne ez a kapcsolás?
http://free.srv.hu/s/u/sufnikepek/albums/userpics/hall%20illeszto.jpg
Gyári Hall-os gyutás alaplappal akarok CPI-t meghajtani.
Nem kap. :) Az egesz vaz 0V-on van.
Hello!
igen 1-1, 15-15, negativ nem kell kulon mert a haza negativra van kotve (ha olyan reszre van rarogzitve a cpi ahol nem er ossze a cpi haza a fem vazzal akkor kell negativ)
Igen lekotod a kondit a megszakitonal.
Es megnoveled a gyertyahezagot 1mm-re.
A masik ami meg elo szokott jonni ilyenkor a gyertya kabelek szarasa. Mivel a szikra engeria megnol ezert jo minosegu gyertyakabelek es gyertyapipak kellenek hogy ne huzzon at. A david motorjan szivtunk ezzel. :) Aztan sotetben kiderult a turpissag kimaszott a gyertya kabelen a pipa belsejebol a szikra. :)
Es egy gyujtas allitast is erdemes megejteni meg a megszakito hezagot is megnezni.
bye
HyGy
Hello Semi,
Lehet hogy hülyeséget mondok, de nem kap azzal negatívot a CPI (hasonlóan a gyújtótekercshez), hogy odafogod a vázhoz azzal az (asszem) alu gyűrűvel?
Ha nem, akkor bocs!
Üdv!
hygy
Fel akartalak hívni de látom már nem működik a régi számod! :-O
Na most fogom bekötni Massino-nak a CPI-t újra! Egyszer már leszedette velem, és ki akarta dobni a kukába, de most újra megpróbáljuk! :-)
Szóval a régi gyújtótekercs leköt, az 1-est az 1-eshez, a 15-öst a 15-öshöz kötöm át, majd az aksitól vagy a motor testjétől hozok egy negatívot a CPI-nek még ugye?! Aztán fogom és lekötöm a megszakítónál levő kondit.
Ennyit kell tennem? Akkor már zizzenhet is a járgány? :-)
Nem szabad hibáznom, mert ha megint nem lesz jó, akkor Massino megöl! :-))
köszi a segítséget
ciao
Gábor
Üdv!
nem nagyon értek a gyúlytáshoz. ezért lehet hogy hűlyeséget kérdek de nem lene egyszerüb egy tirisztoros gyújtás? És ha jób a CPI-s menyivel, érdemes lecserélni a tirisztórost?
És a CPI-s gyújtást házilag, hogy lehet programozni?
Igen. Kondi kikot. Trafot meg sman bekot a regi helyere ugyan ugy.
Tehát akkor kondi kiköt! Az a 2.2uF-os ugye lent a megszakítónál! Arról beszélünk? :-)
És a számokat a számokhoz kötöm ugyanúgy ahogy a trafón eddig volt.
Akkor jól mondtam el?
köszi az eddigi segítséget
Gábor
Kosd ki a kondenzatort mert az nem kell a CPI-nek.
Nem kaptal hozza ilyen bekotesi rajzot meg leirast meg hogy mit kell csinalni? En szoktam kuldeni.
Hja es a gyertya hezagot asszem 0.8-1.2 koze kell allitani (en 1-re szoktam) eddig mindenkinek csak jo tapasztalata volt a CPI-vel.
bye
HyGy
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|