:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
Megszakitorol is mar sokkal jobb mint a sima trafos gyujtas.
Boltbol? Azert mert mar egy ideje nem gyartjak.
A hell az hall ami egy effektus, azon alapul az eszkoz mukodese ha a hall ic ele magnest teszel akkor valtozasok tortennek a belsejeben aminek a hatasakent az ic kimeneten is valtozas lesz.
Magyarul ha a magnes oda kerul a hall ele akkor van a megszakitas, mint a sima megszakitonal.
Hm.. És pontosan miért is nem müxik a bótos dolog? És ha mexakítóról megy, akkor az nem annyira jó? Kéne nekilye az a Hell-es dolog is?
Mas nem kell a cpi muxik megszakitorol is, bar ez a veszek a boltba dolog nem muxik.
Hello!
Lehet, sőtt biztos, hogy én vagyok az enyhén értelmi fogyatékos, meg lusta, de a következő kérdésem lenne:
Ha veszek a bótba 1 CPI 1280-ast, akkor azon kívül kell-e valamit vennem, hogy elektronikus gyújtást tudjak csinálni? Illetve hova is kell azt a szerencsétlen CPI 1280-at beszerelni, meg bekötni?
Én úgy tudom, hogy gyárilag minden ETZ fix előgyújtással van ellátva, sőt még asszem a Kanunik is.
6V-ra átépíteni az amúgy is szar töltőrendszer, meg egyébb elektromos gyengeség miatt nem igen ildomos, amellett egy ilyan nyák szerintem drága is, és nem ér annyit, mint amibe kerül + átépítés.
Helló!
Lenne egy kérdésem. Nekem egy ETZ 250-es motorom van, gyári elektronikus gyujtással, jo is azzal semmi baj sincs csak azt nem tudom, hogy változtatja-e az előgyujtást, vagy ez csak egy sima jeladós tranzisztoros gyujtás.
Esetleg ennek a nyákját nem lehetne 6v- osra atépíteni.
Sziasztok!
Lehet még kapni ezt a CPI-1280 -at?Ugye ezzel sokkal egyszerübb mint a tunning fejlesztésben leirtakkal megcsinálni az elektromos gyujtást?
Azért ez a AEC-77 kapcsolás érdekelne nem tudod hol található meg?
Köszönöm, de már sikerült egy eddig működőképesnek bizonyuló tranzisztoros kapcsolást elkészíteni. Végül is a jawamania.cz oldalon található régi kapcsolás lett, csak egy kissé sokat szívtam mire sikrült kideríteni milyen tarnzisztorok tudják hibamentesen helyettesíteni azokat a régi tesla tranyókat...
Volt annak idején egy AEC-77 típusjelű kapcsolás, ennek a magyarított változata működött 6 V-tal is.
Hát igen, szerinted mennyibe fájna ez a "kis" átalakítás? Egyébbként csináltam hozzá egy tranzisztoros megszakító vezérelt gyújtáselektronikát de nem működik csak nagy fodulaton mivel kevés neki a dinamó teljesítménye, alapjáraton amikor nem tölt kihagy a gyújtás, pláne ha még a fényszóró is ég...Az mz-b-s generátor-gyújtás meg kb 70 ezer mire házhoz ér... ez egy kissé sok egy jawa-ra nem?
Szia!
Hát én inkább átalakítanám 12V-osra, generátorosra. Jobb töltés, rendesen látszó index,kissebb áramok, könnyebben beszerelhető elektronikus gyújtás stb-stb...
Nem szeretem a 6V-os rendszert, de lehet, hogy ez csak egyéni perverzitás :-)
Kösz! És valaki megcsinálta már házilag 6 voltoshoz az elekronikus gyújtást?
Szia!
Nem, csak 12V-osban van.
6 voltos cpi nem létezik?
Én az előgyújtás 2,7-3,2mm közé állítom be. Gyertyát NGK B6HS-t használok. Alacsonynak tűnik a hőértéke, de nálam jelenleg semmi baja. A kezelési útmutató PAL N8-at ír, vagy annak megfelelő egyéb gyártmányt.
Sziasztok!
Szükségem lenne gey kis segítségre:nemrégiben vettem egy 350-es jawa-t,az új 12v-os gyújtásút.Az lenne a kérdésem,hogy ti milyen gyergyát tesztek bele,és mekkora előgyújtást kell neki adni,mert ha az értéket tudnám,indikátor órával könnyedén be tudnám állítani.Most feltehetőleg e miatt,egy kicsit lassan veszi föl a fordulatot.
Sziasztok!
12V-os simsonhoz nem tud valaki feszszabályzóról áramköri rajzot?
Az újért sokallom a 7500Ft-ot.
Vagy esetleg régi fajta kispolszkinak a szabályzója nem lenne jó? Azt 2000-2500 ért meg lehet venni, annyit megér.
semilyen járművön nem ajánlott a gyújtást rajtahagyni.
Ez elektronikus gyújtásnál azért nem, mivel ha éppen nyitott az egyik tranya, akkor szép áramok csörgedeznek a trafón, amitől le tud égni.
Ha megnézed a feszültségszabályozást, akkor láthatod, hogy a generátor gerjesztőtekercsének áramával szabályoz az áramkör. Ez nyugalmi esetben (nem forog a generátor) jawa-n akár 2A is lehet, ami többek között le tudja szívni az akkumulátort korlátos időn belül.
Üdv,
Pali
Kimaradt a "van" ...
Kozben olvastam , hogy a Wartburg gyujtasa allitolag mind 6V-on mind 12V-on mukodik , csak 5 percnel tovabb allo motornal nem celszeru a gyujtast rajtahagyni .
A harom hengerre tervezett gyujtasmodul 3 kulonallo reszbol all melyek kulon-kulon is hasznalhatok .
A Wartburg optikai jeladoja helyett a megszakito is hasznalhato mint jelforras .
Itt van rola tobb leiras :
http://www.wartburgpeter.de
majd Technik-Tipps > Elektrik , ott az also harmadban van egy rakas gyujtassal kapcsolatos dolog ( trabant gyujtas , wartburg , TS 250 ( mind 6V es 12V-on mukodik , sok keppel , kapcsrajzzal ) , belga emberke is epitett valamit )
üdv.
Egy elektronikus gyujtas epitesi leirasara bukkantam , egy L497 -es "intelligens" epitoelem a lelke . A cikk egy 1986 os ujsagbol ugy melekszem .
http://mitglied.lycos.de/hobbyelec/diverses/elektr_Zuendung_L497.pdf
Szervusztok ,
A Bosch gyart(ott?) ilyen "kit"-et amelynek segitsegvel at lehet epiteni a megszakitos gyujtast elektronikusra . Teljesen veletlenul lattam regebben egy boltban , nem is foglalkoztam vele , csak most esett le a tantusz , az arat meg sem neztem anno 8-(
üdv.
Szia!
Egyébként a 2db CPI-1280-as (elektronikus)trafó mellett az a két érv szól, hogy egyrészt eléggé olcsó, kb. 2000Ft/db, másrészt jóval nagyobb szikrát ad, mint a hagyományos gyújtás.
Ha két cpi üzemel egy megszakítóról, akkor a cpi 1-es pontja és a megszakító közé szerintem érdemes betenni 1-1db diódát, hogy a két cpi még véletlenül se hathasson egymásra a gyújtás pillanatában.Mondjuk 1N4007-es tipust.
A CPI-ről itt találsz leirást:
http://www.zsiguli.hu/muszaki/musz_cpi_gyujtas.htm
http://www.zsiguli.hu/muszaki/musz_cpi_gyujtas_2.html
Nekem most a jawaban és a ladában is ez van, sőt a ladában már Hall jeladóval üzemel megszakító helyett.
Nagyon köszönöm, akkor megpróbálkozunk a megépítéssel.
Üdv
hargab
A veterán vizsgához vissza lehet tenni a gyárit. Szerintem mindenképp próbáld ki a CPI-t.
Szia!
Esetleg, ha valaki ismerősöd meg tudná építeni, ez egy bevált kapcsolás, én magam is megépítettem,kipróbáltam, a fotókon pont ez van:
http://www.zsiguli.hu/muszaki/musz_elktr_gyujt_nandi.html
Azóta már nincs meg, másnál üzemel kispolszkiban.
Az a baj, hogy szinte lehetetlen mással megépíttetni, mivel az anyag ára kb. 2-2500Ft és 1-2 napos piszmogással jár, 5eFt-nál meg nem lehet többet kérni az egészért, mert akkor már nem kell senkinek. Ennyi pénzért meg nem érdemes szenvedni.
Gondolom az eredeti trafó primer ellenállása már gyárilag viszonylag kicsi, ez okozhatja a beégést.
Esetleg két darab CPI-1280-as gyújtással is ki lehet próbálni, egy megszakítóról üzemeltetve, de az meg a veteránosításhoz lehet gond...
Kedves még1MbR!
A Kacsa kéthengeres, és egy speciális, kettős trafóval rendelkezik, talán a KisPolskihoz lehetne hasonlítani. Eredeti a trafója, és eredeti gyári trafóra cseréltük ki annak idején, tehát ezt a fajta meghibásodást ki lehet zárni. (Szinte mindent megpróbáltunk már kicserélni, aminek köze lehet a megszakító beégéséhez, de egyelőre nincs orvosság rá. Egyébként típushiba lehet, már más kacsás is panaszkodott a gyakori beégésre.)
Az elektronikus gyújtás, ami nem jár szélsőséges átalakítással - itt gondolok az autó életkorára és arra, hogy előbb-utóbb a veteránosításához jó lenne az eredeti állapotot fenntartani - lehet a megoldás, csak éppen nem jutok hozzá. Kapcsolási rajzot ugyan találtam, de én nem nagyon tudnám elkészíteni otthon, és a korábbi hozzászólásokból azt tűnik ki, hogy el lehet néha csípni (Pl. PECSA bolhapiac), illetve valaki talán foglalkozik ilyenek elkészítésével.
Azért nagyon köszönöm a válaszodat, és várom a megoldást.
Üdv: hargab
Emlékszik még valaki a benzines ZIL teherautókra ? Ezeknek volt megszakítóvezérléses elektronikus gyújtása. Amikor dízelmotorra cserélték a benzinmotorokat, a gyújtóelektronikák megjelentek a maszek személyautókon. Ezeket is a ZIL-trafóval együtt építették be. Akikkel beszéltem róla, mind dicsérték. Jó volna ilyet találni valahol.
Emlékszik még valaki a benzines ZIL teherautókra ? Ezeknek volt megszakítóvezérléses elektronikus gyújtása. Amikor dízelmotorra cserélték a benzinmotorokat, a gyújtóelektronikák megjelentek a maszek személyautókon. Ezeket is a ZIL-trafóval együtt építették be. Akikkel beszéltem róla, mind dicsérték. Jó volna ilyet találni valahol.
Szia!
ezt a gyakori beégést nem az okozza esetleg, hogy nem belevaló trafó van az autóban? A hagyományos gyújtáshoz való trafók primerköri ellenállása általában 4-5 ohm, mig az elektronikus gyújtáshoz való trafóké 1 ohm körüli, igy nagyobb áram, nagyobb szikra keletkezik. A nagyobb áramot viszont elektronika kapcsolja a megszakító helyett, mivel az hamar beégne...
Sziasztok!
Haraszti Gábornak hívnak, és örömmel találtam rá a fórumotokra. Nekem egy Citroen Kacsám van, és folyamatos problémám, hogy az autó megszakítója 500-1000 km között beég. (Trafót, megszakítót, kondit cseréltünk, de a probléma továbbra is megmaradt.)
Édesapám tanácsára kezdtem el keresgélni bontókban, autósboltokban elektronikus gyújtás után, de nem igen találtam eddig olyan megoldást, ami csekély változtatással és módosítással járna az autó szempontjából. (A célom az, hogy bármikor visszaállíthassam a régi megszakítós működést.)
Érdeklődni szeretnék, hogy az általatok korábban vázolt tirisztoros elektronikus gyújtás létezik-e kereskedelmi forgalomban, vagy meg tudnám-e vásárolni esetleg valakitől? Segítségeteket előre is megköszönöm.
Üdv:
Haraszti Gábor
Hello!
A magyar részt nagybátyám csinálta, aki villamosmérnök. Ő adta nekem használatra a 125-ös TS-ét. (kep.tar.hu/aakos)
Találtam a sufniban némi bontott alkatrészt ETZ-hez. Van köztük egy generátor állórész, és rajta lóg egy mágneses jeladó, ami a főtengely végére kell. Mivel ezt is a motor megvételekor kaptam egy kosárban, nem tudok semmit az állapotáról. Ha valaki tud segíteni abban, hogy mit hová kell kötni ahhoz, hogy ki tudjam próbálni a jeladót, azt megköszönném.
Szia!
A dinamó elavult dolog, nem véletlenül álltak át a gépjárművekben a generátorra. nézd meg a régebbi jáwákat: 6V 45W-os dinamó. A twinsportban ugyanakkora méretben a generátor 210W-ot ad le, ha jól emlékszem. Kommutátor helyett csúszógyűrű is jobb megoldás, jobb a jelleggörbéje, stb.
Legyártani is könnyebb szerintem, egyszerűbb például a forgórész tekercselése.
Ahoj!
Nézegettem már régebben is ezt az oldalt. Járművillamosságban, vagy erősáramban járatos emberektől kérdezném, hogy mik az előnyei meg a hátrányai a generátornak, illetve a dinamónak. Ezen az oldalon 638-as jawa-hoz dinamóval egybeépített elektronikus gyújtást árulnak (szerintem meglehetősen drágán).
A véleményem meg az, hogy valószínűleg nem véletlenül szerelik a járműveket generátorral.
Üdv,
Pali
http://www.mz-b.de/index.htm
Ti ezt nézegettétek már?! Ott van a magyar nyelvű rész, kíváncsi lennék ki csinálta!
Sziasztok!
Beirom, hátha érdekel valakit:
A ladán kisérletezek egy hall-cpi párosítással, jelenleg ezzel a módosított kapcsolással:
http://free.srv.hu/s/u/sufnikepek/albums/userpics/normal_hall%20illeszto2.jpg
Egyenlőre szépen működik, ha beválik, lehet hogy a jawara is rákerül 2db HKZ101-es hall jeladóval. Persze ehhez kell még egy harang alakú, kivágott tárcsát is készítenem.
Ahoj!
Akinek megfelel angolul, annak ajánlom a www.datasheetcatalog.com oldalt. A legtöbb áramkör katalóguslapja, alkalmazási segédlete megtalálható, ami nem, azt vagy nem kapod meg itthon, vagy olyan régi, hogy vannak sokkal jobbak azóta.
Üdv,
Pali
Igyekszem elküldeni egy rajzot e-mailban. Fogalmam sincs, hogyan kell itt képet küldeni. Valószínűleg nem is lehet.
Mi érdekel az LM 317-ről ?
Ahoj!
Magyar és angol kataloguslap és alkalmazási segédletet tudok küldeni. Ha nem felejtem el, holnap magammal hozom, és elküldöm.
Üdv,
Pali
Szevasztok!
Ha van valakinek Simson star gyújtás,vezetékelés rajza az küldje el nekem .Megköszönném.
E-mail.:ts125rr@freemail.hu
Halihó! Az lm317-ről szeretnék némi infót kapni ha ért valaki az elektronikához! Lehetőleg magyarul...
Előre is köszönöm segítségeteket! :)
Az valószinüleg a gyári Hall-os gyújtás amivel találkoztál.
Ugyanúgy kell állitani, mint a megszakitót (pont ugyanolyan alaplapra van szerelve, mint a megsz.) Persze hézagot nem kell.
Én a faterom ETZ 250-esén úgy állitom, hogy próbalámpát kötök a trafóra (az 1es és 15ös közé), és ezután beállitom a megszokott módon)
aztán megyek vele pár kört, ha nem jó akkor még állitok rajta. Én jobban bizok ebben, mint a müszerben.
Elvileg stroboszkoppal kellene "hivatalosan" beállitani, járó motornál.
A kreativitást felejtsd el. Európa van.
Ha baj van, igénybe veheted a három segítséget. A nézőkét, a telefonost, meg a számítógépet. De nincs baj.
Kálmán
Kösz a választ!
Tehát ez gyárilag be van lőve, és csak gyertya csere? De akkor hol a kreativitás? Egyébként ez egy 1990-es 150 ETZ/2. És ha valami baj van, még most sem tudom, hogy mit kell csinálni?!!
Pikes
Ne állítsál semmit.
Itt ilyenről álmodunk.
Van aki meg is valósítja az álmai(nka)t.
Kálmán
Hali!
Nemrég vettem 1 150-es ETZ-t, és be akartam állítani a gyújtást.DE!!! Nem találtam megszakítót!!! Valami korong forog körbe, és kurva sok zsinór jön ki belőle. Én ezt nem ismerem, 15 évvel ezelőtt megszakítós mocijaim voltak, ( Ts 125, CZ 350 ). Mit és hol kell állítani? Segítsetek! Köszi!
Minden ami MZ (trophy, ts, etz) hez, SIMSON hoz és JAWA hoz kell!!
ÚJ alkatrészek NAGYKERÁRON! Gyári és utángyártott alkatrészek! 5000 ft felett Bp.-en belűl ingyenes kiszállítás! Blokk és váz alkatrészek, gumik, akksik, tuningok, dobozok... stb.
Vidékre postai utánvéttel is!! Hívj infóért! 06/30 4096093 Péter
Furfarag!
Teljesítményben valami kisebb méret nem felelne meg? Gondolok itt más motorról származó alkatrészre.Esetleg azt lehetne valami olcsóért szerezni, de ha visszaalakítjátok eredetire az nem olcsóbb?
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|