:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
A mutatónak kb 270 fokot kellene fordulni.
Ha a csapággyal duplázom közel a motor elfordulását akkor a motor elfordulásának 135 foknak kell lennie.
A linearitás nem tudom hogy jön be a képbe. Szögeltérés nincs a motor és a mutató tengelye között, tehát onnan nem származhat nonlinearitás.
A PIC-cel olyan mért frekvencia- kemenőkitöltési tényező görbéket hozhatok létre, amilyenekezt akarok. Bár megjegyzem, szélestartományan lineáris marad a rendszer ha fix freki-kitöltési tényező aránnyal dolgozunk.
Egyébbként PWM-nek nevezik a szóbanforgó vezérlési módot.
A csapágyat kezdem elfelejteni, jobbnak tűnik a venti műanyag mágnesének kioperálása, majd átmágnesezése. Ha jól mértem fel a szóban forgó mágnes tulajdonságait.
Nekem továbbra is csábítónak tűnik a dolog. Anyagáron 3000 forintnál olcsóbban kijön a cucc. Nem rossz ha legalább látvány szempontjából eredeti állapotú marad a motor. Ha megfelelő kábelen viszed fel a jeladó jelét a jeladót ügyesen helyezed el, akár veterán vizsgán is átcsúszna a motor így.
Nem mondtam hogy új az ötlet. Csak annyiban legfeljebb hogy beszerezhető ventilátoron alapul.A lada műszer is jó persze, ha kapsz és belemegy az eredeti műszer tokjába.Ventilátort, picet biztosan kapsz. Ja, a lada ráadásul ha jól látom fordulat mérő, van kilométer is?
Kár újra feltalálni a spanyolviaszt:
http://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=99
Ha legalább közelítőleg lineáris műszert akarsz akkor a mot. forgórész elfordulása 90 fok alatt kell maradjon, vagyis a csapágyas ötlet itt is bukik.
Fent van már a régi és az új fetes gyújtás is a lapomon, védő zenerekkel kiegészítve.
Az elmászás a gond. Igazad van, a kosárhoz kellene kapcsolni a venti tengelyét és a mutató tengely menne a csapágya.
De a csúszás az tönkre vágná az egészet. Ki kellene próbálni, mennyit csúszna, nem tudná e indulásonkénti hitelesítés kompenzálni.
Fogaskerék gyártásra nem rendezkedek be, készen pedig nem láttam megfelelőt, modellezőknél sem.
Legfeljebb marad a 180 fokos műszer, vagy valami ,műanyag mágnes csík megfelelő mágnesezése, méretre alakítása.
De egy PIC-ből és hat tranyóból, egy ventiből álló szerkezet ami beépíthető az eredeti óra tokjába,nagyon csábító.
Ne fáradj vele, a gyűrű kb. fele annyit fog fordulni mint a tengely, neked meg kb 1,5-szörös kéne ráadásul állandóan "elmászik"
Közben gondolkoztam. (kisebb költői tulzás)
Talán használható áttételt kapok fogaskerekek nélkül is, ha egy megfelelő csapágyat húzok ventire szerelt tengelyre. Szoros illesztésű kellene.
Ha jól gondolkodom, ha rögzítem a csapágy külső körét , a belsőbe a venti tengelye megy, a kosárhoz valahogy hozzárögzített, nyomott mutató tengely a két gyűrű átmérőjének arányában fog forogni. Ha ez igaz, ennyi mechanikai bűvészkedés még belefér a képességeimbe. :)
De ha el csúsznak a kosáran lévő golyók forgás nélkül, megette a fene az egészet.
Ha egy pc ventilátort alakítok át szinkron motornak, egyszerűen, nagyon nagyon egyszerűen tudok mutatós, analóg kilométerórát, fordulatszám mérőt csinál. Ráadásul olyat ami belemegy az eredeti óratokba.
Egyetlen szépséghiba hogy csak 180 fokban tud így elfordulni.(a venti mágnese sajnos négy mágneses polussal rendelkezik a kettő helyett.É-D-É-D.) Vagy a méréshatár csökken le, vagy új óralapot kell kreálni, látszatra sem lesz eredeti a műszer. Vagy kereshetek másmilyen mágnest a ventibe és ragaszthatom be azt. De ez így macerás lehet.Fogaskerék áttétel nagyon elbonyolítaná a dolgot.
Szerintetek a 180 fokos (félkör) kitérés a műszereknél nagyon gázos, vagy így is tetszene pár embernek?
Mindentől megőrülhet a multi ami tüskéket tud csinálni a tápellátásra. Azaz ami hirtelen el tudja venni a feszültséget egy pillanatra a moctól, vagy ami visszarúgva rövid ideig megemeli a feszültséget.
Szikrázó szénkefék a dinamóban. Rossz földelő kábelek. Általában van egy kondi valahol a feszültség szűrésére ennek a kondinak a hibája hiánya A gyújtásnál szinte minden, megszakító, trafó, gyújtáskábel, gyertya, gyertyapipa
kétféle pipa van azt hiszem van olyan is amiben nincs szűrő ellenállás
Ha már felmerült a kérdés megkérdezném énis hogy mitől őrülhet meg a multiméter? Csak gyertyapipa és kábel? Mert nekem mind2 MZnél megőrül, a kicsiben tuti jó minden, elektronikus fesszab stb, a nagyban már lehet kis töltésbaj.
Gyertyapipát és kábelt már rég újra cseréltem mind2n. Ilyen szarok lennének az új gyertyapipák?
Végre valahára sikerült kicserélnem a pipát meg a kábelt. A gyertya az én esetben nem okozhatja a problémát, mert mikor először jelentkezett már a 2. garnitúra volt benne és egy kipróbálás erejéig visszatettem a régieket, és ugyanúgy fennállt a probléma. Egyébként most került bele a 3. garnitúra, mert eljött az idő (km) a cserére. Na szóval a multiméter már nem akar megőrülni és mintha a sisakbeszélő sem ciripelne már. Még menet közben csinálok egy tesztet, de nagyon bízom benne, hogy ez volt a probléma. Köszönöm az ötleteket, segítő tanácsokat, amint időt kerítek rá beszámolok a teszt eredményéről is.Üdv.
Szerintem tud simán 40 voltot is.
Sziasztok.
Azt szeretném megtudni, hogy a Babetta generátor négy sorbakötött világitó tekerccsel tud e 12 voltot termelni?.
Illetve teker e valaki kicsit combosabb tekercset?
Köszönöm.
(gyujtás nem kell!)
Igen. Az a következő egyszerű lépés. De talán jó lenne ha gyertyát is cserélnél.
Kondipróba tegnap lement a javaslatod alapján, de az eredmény negatív. Kicsit jobban körülnéztem, de a kondenzátort nem találtam sehol. Bányászok valahonnét egy elektronikus rajzot, mert lehet nincs is, aztán hiába keresem. Következő lépés? Pipa+kábelcsere?
Vagy egyikünk se, mert kiderülne hogy a komunikáció zavarvédelme ment galyra és a multi vacak, a motor pedig olyan mint régen. :D
Nehezen fogunk vitatkozni, mert igazad van! :-D
Csak annyi a különbség, hogy te a generátorral kezdenéd a diagnosztikát én meg a gyújtás nagyfeszültségű részével. Aztán vagy te találnád meg előbb a bűnöst, vagy én! :-D
Nem szívesen vitatkozom, de megteszem.:D
A generátor nem zavarja a multit, de a tápfesz tüskéssége bizony igen.Az aksi nem tudja leszedni az elektronikus gyújtás okozta feszültség lökéseket. Ezek igen meredek tüskék lehetnek, előfordul hogy ez zavarja a komunikációt is.(Dirac delta impulzus)
Persze egy gyertyapipa is tesz ilyent.
Néha még a járművekbe használt olaj kondenzenzátor se segít. Van hogy kerámia kondit kell használni, kozvetlenül a gyűjtás tájára és a trafóra téve. Erre utaltam amikor azt mondtam hogy van még ötlet ha a síma kondi nem segít.
Persze abban igazad van hogy egy áthúzó nagyfesz kábel is okozhatja a jelenséget.Akkor pedig tényleg a legkissebb baj lesz a komunikáció minősége.
Árpád ötlete sem rossz, de továbbmennék. A multimétert a generátor nem zavarhatja.
Ezért én azt mondom, hogy cserélj sürgősen gyújtókábelt, mert a ciripelés egy dolog, de egy szép esős napon otthagy majd az útszélén! Az meg bosszantó tud lenni.
Nincs különösebb követelmény egy átlagos gyujtó kondi megfele, skoda,, trabi, etz, jawa, bármi.
Ha nem jön be a dolog, akkor van még ötlet, de azok macerásabbak.
Valószínűleg a cseh mérnökök nem fejlesztettek annyit, így itt is valahol ott lesz, de mindenképpen első lépésként megpróbálom amit tanácsoltál. Valami kívánalom van a kondi felé, csak, hogy milyet vegyek? Akkor a kondi kivezetése mehet az aksi +, a házat meg a vázhoz kötöm. Amint ki tudtam próbálni jelzek.
Elvileg kell lennie egy kondenzátornak párhuzamosan kötve az akuval. 634nél, 638 nál a kormánynyakon találtam meg utoljára. 639nél nem tudom hol van. Ha ez a kondenzátor tönkremegy vagy hiányzik, akkor az elektronikus gyújtás megrángathatja a motor tápellátását. Erre utal a multi meghülyülése is.
probaként tegyél be egy gyújtókondit az aksi mellé. A kondi kivezetését persze pluszra kösd, a házát pedig földeld el valahogy.
Üdv Mindenkinek!
Egy elég érdekes elektromos problémával küzdök, hátha valaki tudja az üdvözítő megoldást. A motor JAWA 350/639 2004 évjárat. Gyári elektronikus gyújtással. A probléma úgy került felfedezésre, hogy a korábban problémamentesen működő vezetékes vezető-utas kommunikáció járó motor esetén elkezdett zavaróan ciripelni. Először azt gondoltam a beszélő a rossz, de ki lett próbálva más motorok esetében is, és ott nem jelezte a problémát, tehát az nem lehet a gond. Gyertya szintén kilőve, mert a gyári eredetivel is azt csinálta. Egyébiránt a motor jól működik, azóta cca. 10e km-t beleraktam, de a probléma még mindig fennáll. A mai nap járó motornál akartam megnézni mekkorát tölt, és egy furcsa dolgot tapasztaltam. A multiméter teljesen megbolondult, úgy hogy nem érintettem a két pólust semmihez össze vissza mindent mutatott, tehát valami elektromos zavar van az biztos. Kérdezném tőletek, hogy valami ötlet lenne-e? Milyen irányba induljak? Köszönöm előre is.
Megvan,kivettem a km meghajtást,meg van szorulva,ledarálta,várom a futártaztán csere.
Köszönöm Laci!
Délután átnézem a vezetékelést, de a biztonság kedvéért beszereztem egy másik tirisztort is.
nekem egy vezeték rezonált adott fordulaton és testelt. Más ötletem nincs ilyen hibára.
Nekem is van kérdésem:
Tirisztoros gyújtású Simsonnál közepes fordulatszámon (4. fokozat 33-tól 35 km/h-ig) kihagy a szikra. A többi fordulatszámon tökéletes. Tudja valaki, hogy mi okozhatja?
Szia!
Nézd meg, hogy nincs-e beégve a megszakító, illetve hogy a megszakító hézag megfelelő-e(0,4mm). Ha be van égve, cseréld ki. A kondi a megszakító stabilitásáért felel, ha cseréled a megszakítót szerintem érdemes cserélni azt is. Egy motorosboltban a lendkeréklehúzó ára 1000 HuF körül van, szerintem érdemes rá beruházni.
Sziasztok!
Van egy S51N-es motorom egyszer csak elmegy a szikra. Tolásra sem indult be csak kicsit füstölt, próbálkozott. A trafót, gyertyapipát, gyertyát mind leellenőriztük. Vezetékeket is. Miután kicsavaroztuk a lendkereket és megmozgattuk (nem vettük le mert nem volt hozzá lendkerék lehúzó) visszacsavaroztuk és szép szikrát adott. Alapjáraton 5 percig döcögött és megállt. A szikra ismét elment. Ötletek?
Kondenzátor és gyújtásmegszakító cseréje megoldhatná a hibámat? Esetleg új gyújtástekercs?
Az eredeti kondenzátor helyett ha egy fóliakondenzátor használok jobb lehet?
Válaszokat előre is köszönöm!
Gyújtó elektronikák, minden JAWA-CZ típushoz és feszültség szabályozók, csak a dinamós típusokhoz. Részletek és megrendelés a http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa oldalon.
Köszönöm a segítséged, így már tudok boldogulni, jó, hogy itt mindíg kapok választ a kérdéseimre.
Ok!
Tudod Te látod az én e-mail címem, de én viszont nem:)Küldj valamit és arra felrakom!
Fotózd le lécci a hátulját, hátha rájövök mi a gondod.
Nem világos hogy milyen a bekötése, különben segítenék.
Nekem két független LED csoport van, 4 kivezetéssel, ami tényleg 1-1be cserélhető. Kár hogy nem foglalkozok üzlet szerűen ilyenekkel, mert nem jelentene konkurenciát ilyen üzletpolitikával :)))
Hát relével se sikerült megoldanom a dolgot...
Valakinek ledes hátsó lámpa?:))
Ezt én sem értem.Azt sem mért nem válaszol, ha bajom van.A honlapon az van feltüntetve egy az egyben beépíthető a vezetékeket kel csak rádugni.
Nem lehet mindenki villamosság guru, és ha beépítéshez további szegelésre van szükség akkor nem rendelem meg.Na mindegy.
Akkor ezt a relés kapcsolást még kipróbálom.
Relé??? minek???
Nem teljesen világos. Főleg ha MZ-hez adta akkor miért nem lehet egy az egyben berakni?
Gyanítom, a féklámpa testet kapcsol, a pozitívot a gyújtással adod a féklámpára. Ha valóban így van (próbalámpával vagy feszültség mérővel egyszerűen ellenőrizhető) akkor ha átköthető a féklámpa kapcsoló test helyett + kapcsoljon, ha nem köthető át akkor jön a relézés. A féklámpa izzójáról lehúzni a vezetékeket és a relé tekercsére (85,86 talán)csatlakoztatni. A mozgó érintkező + t kapcsoljon . L
Sziasztok!
Vettem a 250-es Etz-hez egy subee féle ledes hátsó lámpát, és a bekötéssel van egy kis bajom.Subee panelján van a helyzetjelzőhöz egy láb, oda megy a szürke vezeték, áram jön világításkor, eddig tiszta.Féklámpához megy egy testvezeték, ez is tiszta a berna megy rá.Megy még a féklámpa plusz, színe fekete-piros.
A gondom annyi, hogy ezen 3 láb van, a lámpában pedig négy, és ha a féklámpa testszálát dugom a testre van féklámpám, viszont helyzetjelzőm nem lesz, ha a helyetjelző testet dugom rá, akkor fék nincs, vagy a fékkapcsolóval vezérlem a helyzetjelzőt és féklámpát együtt.
Olvastam, subee régebbi írásában, hogy ez kiküszöbölhető egy relé beiktatásával.
Nekem ez kevés, én nem értek az elektromossághoz, milyen relét vegyek? Még a bekötéseket ki is totóznám, valahogy csak ki adja majd, de hát mégis.Van még egy ködlámpához használt relém az jó bele?
Subee-tól kértem segítséget de még nem válaszolt, lehet tartósan géptávolban van, meg nem is akarom a tudatlanságommal zaklatni..
Előre is köszönöm a segítségeteket.
Egy kéthengeres még belefér. Részleteket majd mailban.
De ezzel ki is fogyott a tarcsi alkatrészem. Egy darabig nem csinálok többet, csak ha valami nagyon nyomós indok merül fel.
Üdv! Ha komolyan gondoltad az utolsó mondatod, engem is érdekelne gyújtás a Twinsport-ra. Természetesen az anyagáron felül munkadíjat is fizetnék csak legyen elérhető áron. Várom válaszod: Feri
Ha esetleg tolakodó volt a kérésem akkor bocsánat. mail: palyas8@freemail.hu
Lehet hogy tényleg ez az oka a neo drágulásának. Pedig rohadt jó mágnes.Csak két hibája van. Nagyon könnyen törik és nem szabad nagyon melengetni.De piszok erős, egy jó hall bő centire is lehet tőle.. Így nem valószínüsíthető hogy valami főtengely ütés szétverné a szenzort.
Csak annyit mondj hogy hány hengerre kell a gyújtás és hogy tranyós vagy fetes, utána egy-két napon belül leszállítom a gyújtást. akár házhoz is. Így csak nem fárasztó. :D
Bár lehet higy nem neival kapnád, nem az ára miatt, hanem van olyan mágnesem amit könnyebben tudok az mz excenterre ráaplikálni, utána egyszerűbb neked beszerelni, majd gyújtást állítani. Ha tényleg mz-re kell a gyújtás.
Nem mechanikus párti vagyok, hanem lusta :)
Kína korlátozza a ritka földfémek exportját így a neodímiumot is, ami felhajtja az árakat.
Nem ingyen szoktam csinálni, hanem anyagágáron Én igenis jó üzletember vagyok.:D
De komolyra fordítva a szót, neked bármilyen feltételek mellett szívesen csinálok. Bár gondolom megint csak tréfálsz, te megrögzött mechanikus párti vagy. :D
Jut eszembe, végre a helyszínen is hajlandók voltak megfelelő mágnest adni az Euromagnetnél. Eddig csak webesen voltak hajlandók elismerni hogy van 16X12X8 milis radiális mágnesük.Igaz, már 680ért mérik darabját.
De a hall is 238 forintra ment fel. Mi van itt?!!!
Vettem aksit is.Ezután pár napig csak levegőt veszek, azt is csak mértékkel. :D
Még mindig ingyen csinálod? Mert akkor engemis érdekel :D
Pont bele lehet tekerni az ETZ-ét. Csak sűrűn kell cserélni.
a Jawa első fékkar külön bowdenen keresztül működteti a féklámpakapcsolót...
egy kis kapcsolót lazán be lehet szerkeszteni a fékkar konzoljába, 2 kis vékony vezetékkel, ami persze csak a jelet szolgáltatná...
Volt egy ilyen érzésem, de minek rontsam el a játékot. :D
De tébyleg vannak olyan emberek akik még mindig az optóra esküsznek.
Erről jut eszembe: Perceken belül indulok hallokat venni. Tegbap hozzáláttam vlgre a jawához. Első tapasztalatom az volt hogy nem forog a főtengely. Ojedtségem elmultával leszedtem a jobb deklit, ne tudd meg milyen volt a dinamó. Miután lefeszegettem a helyéről, a tengely szépen forgatható lett. A dinamó kivakargató a roszdából, Agyújtásalaplapnak annyi. Nem rakok fel újra megszakítóst, kap elektronikusat. A motor festése, krómozása nem is kárisodott annyira, ahogy elnézem. Nem is olyan nagy a kár, mint ahogy gondoltam három év pobyva alatt állás után. Az utolsó télen mint kiderült, a pobyva is leszakadt róla.
Szóval délelőtt vásárolok, délután forrasztok. Lehet hogy holnap karbit, tankot pucolok. A jövőhét elején bizosan pöfögni fog a motor, aztán pár apróság, fékbeállítás, műszaki stb. Úgy néz ki az idényt már mint jawás fejezem be.Egész szép az élet.:D
Lent voltam a hétvégén a MOGY-on Bősztötpusztán. Ha nem kellene még az ETZ futkosni a jawa miatt, eladhattam volna minden hibájával együtt egy ötvenesért.Elég aktivan próbált a kuncsaft rábeszélni a dologra. ezek szerint egy festés és egy főfékhengercsere után akár 90-100ezret is kaphatok. Egyre szebb az élet. :D
No, el is kezdek gurulni a Lomexbe hallért, visszafele az euromagnetben veszek mágnest. Több hallt és mágnest is veszek, fetem van. Sőt van két darab kiváló nagyfesz tranyóm is. Igény szerint. Ha valakinek kell gyújtás, szóljon. Kihagyhatatlan alkalom, idén már nem valószínű hogy lesz erőm újból ilyesmire. :D
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|