hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2018. augusztus 16. csütörtök 
Ábrahám

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás

Összesen: 99 oldal

Árpád
válasz erre | email2012-05-13 23:18:57
Vagy egyikünk se, mert kiderülne hogy a komunikáció zavarvédelme ment galyra és a multi vacak, a motor pedig olyan mint régen. :D
sorszám: 4496 (133288)
(előzmény: Atilla, 2012-05-13 22:24:21)

 
 
Atilla
válasz erre | email2012-05-13 22:24:21
Nehezen fogunk vitatkozni, mert igazad van! :-D
Csak annyi a különbség, hogy te a generátorral kezdenéd a diagnosztikát én meg a gyújtás nagyfeszültségű részével. Aztán vagy te találnád meg előbb a bűnöst, vagy én! :-D
sorszám: 4495 (133286)
(előzmény: Árpád, 2012-05-13 21:18:14)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-05-13 21:18:14
Nem szívesen vitatkozom, de megteszem.:D
A generátor nem zavarja a multit, de a tápfesz tüskéssége bizony igen.Az aksi nem tudja leszedni az elektronikus gyújtás okozta feszültség lökéseket. Ezek igen meredek tüskék lehetnek, előfordul hogy ez zavarja a komunikációt is.(Dirac delta impulzus)
Persze egy gyertyapipa is tesz ilyent.
Néha még a járművekbe használt olaj kondenzenzátor se segít. Van hogy kerámia kondit kell használni, kozvetlenül a gyűjtás tájára és a trafóra téve. Erre utaltam amikor azt mondtam hogy van még ötlet ha a síma kondi nem segít.
Persze abban igazad van hogy egy áthúzó nagyfesz kábel is okozhatja a jelenséget.Akkor pedig tényleg a legkissebb baj lesz a komunikáció minősége.
sorszám: 4494 (133284)
(előzmény: Atilla, 2012-05-13 19:42:29)

 
 
Atilla
válasz erre | email2012-05-13 19:42:29
Árpád ötlete sem rossz, de továbbmennék. A multimétert a generátor nem zavarhatja.
Ezért én azt mondom, hogy cserélj sürgősen gyújtókábelt, mert a ciripelés egy dolog, de egy szép esős napon otthagy majd az útszélén! Az meg bosszantó tud lenni.
sorszám: 4493 (133281)
(előzmény: matyi, 2012-05-12 13:46:47)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-05-12 15:28:45
Nincs különösebb követelmény egy átlagos gyujtó kondi megfele, skoda,, trabi, etz, jawa, bármi.
Ha nem jön be a dolog, akkor van még ötlet, de azok macerásabbak.
sorszám: 4492 (133261)
(előzmény: matyi, 2012-05-12 14:20:38)

 
 
matyi
válasz erre | email2012-05-12 14:20:38
Valószínűleg a cseh mérnökök nem fejlesztettek annyit, így itt is valahol ott lesz, de mindenképpen első lépésként megpróbálom amit tanácsoltál. Valami kívánalom van a kondi felé, csak, hogy milyet vegyek? Akkor a kondi kivezetése mehet az aksi +, a házat meg a vázhoz kötöm. Amint ki tudtam próbálni jelzek.
sorszám: 4491 (133258)
(előzmény: Árpád, 2012-05-12 13:55:03)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-05-12 13:55:03
Elvileg kell lennie egy kondenzátornak párhuzamosan kötve az akuval. 634nél, 638 nál a kormánynyakon találtam meg utoljára. 639nél nem tudom hol van. Ha ez a kondenzátor tönkremegy vagy hiányzik, akkor az elektronikus gyújtás megrángathatja a motor tápellátását. Erre utal a multi meghülyülése is.
probaként tegyél be egy gyújtókondit az aksi mellé. A kondi kivezetését persze pluszra kösd, a házát pedig földeld el valahogy.
sorszám: 4490 (133257)
(előzmény: matyi, 2012-05-12 13:46:47)

 
 
matyi
válasz erre | email2012-05-12 13:46:47
Üdv Mindenkinek!
Egy elég érdekes elektromos problémával küzdök, hátha valaki tudja az üdvözítő megoldást. A motor JAWA 350/639 2004 évjárat. Gyári elektronikus gyújtással. A probléma úgy került felfedezésre, hogy a korábban problémamentesen működő vezetékes vezető-utas kommunikáció járó motor esetén elkezdett zavaróan ciripelni. Először azt gondoltam a beszélő a rossz, de ki lett próbálva más motorok esetében is, és ott nem jelezte a problémát, tehát az nem lehet a gond. Gyertya szintén kilőve, mert a gyári eredetivel is azt csinálta. Egyébiránt a motor jól működik, azóta cca. 10e km-t beleraktam, de a probléma még mindig fennáll. A mai nap járó motornál akartam megnézni mekkorát tölt, és egy furcsa dolgot tapasztaltam. A multiméter teljesen megbolondult, úgy hogy nem érintettem a két pólust semmihez össze vissza mindent mutatott, tehát valami elektromos zavar van az biztos. Kérdezném tőletek, hogy valami ötlet lenne-e? Milyen irányba induljak? Köszönöm előre is.
sorszám: 4489 (133255)

 
 
19Dávid89
válasz erre | email2012-04-16 15:34:34
Megvan,kivettem a km meghajtást,meg van szorulva,ledarálta,várom a futártaztán csere.
sorszám: 4488 (132829)

 
 
gabi80
válasz erre | email2012-02-02 15:47:58
Köszönöm Laci!
Délután átnézem a vezetékelést, de a biztonság kedvéért beszereztem egy másik tirisztort is.
sorszám: 4487 (131497)
(előzmény: Keri, 2012-02-02 12:59:10)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-02-02 12:59:10
nekem egy vezeték rezonált adott fordulaton és testelt. Más ötletem nincs ilyen hibára.
sorszám: 4486 (131496)
(előzmény: gabi80, 2012-02-02 08:14:18)

 
 
gabi80
válasz erre | email2012-02-02 08:14:18
Nekem is van kérdésem:
Tirisztoros gyújtású Simsonnál közepes fordulatszámon (4. fokozat 33-tól 35 km/h-ig) kihagy a szikra. A többi fordulatszámon tökéletes. Tudja valaki, hogy mi okozhatja?
sorszám: 4485 (131487)

 
 
gabi80
válasz erre | email2012-02-02 08:09:31
Szia!
Nézd meg, hogy nincs-e beégve a megszakító, illetve hogy a megszakító hézag megfelelő-e(0,4mm). Ha be van égve, cseréld ki. A kondi a megszakító stabilitásáért felel, ha cseréled a megszakítót szerintem érdemes cserélni azt is. Egy motorosboltban a lendkeréklehúzó ára 1000 HuF körül van, szerintem érdemes rá beruházni.
sorszám: 4484 (131486)
(előzmény: Tejgla, 2012-01-08 19:03:25)

 
 
Tejgla
válasz erre | email2012-01-08 19:03:25
Sziasztok!

Van egy S51N-es motorom egyszer csak elmegy a szikra. Tolásra sem indult be csak kicsit füstölt, próbálkozott. A trafót, gyertyapipát, gyertyát mind leellenőriztük. Vezetékeket is. Miután kicsavaroztuk a lendkereket és megmozgattuk (nem vettük le mert nem volt hozzá lendkerék lehúzó) visszacsavaroztuk és szép szikrát adott. Alapjáraton 5 percig döcögött és megállt. A szikra ismét elment. Ötletek?

Kondenzátor és gyújtásmegszakító cseréje megoldhatná a hibámat? Esetleg új gyújtástekercs?
Az eredeti kondenzátor helyett ha egy fóliakondenzátor használok jobb lehet?

Válaszokat előre is köszönöm!
sorszám: 4483 (131162)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2011-09-08 17:05:42
Gyújtó elektronikák, minden JAWA-CZ típushoz és feszültség szabályozók, csak a dinamós típusokhoz. Részletek és megrendelés a http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa oldalon.
sorszám: 4482 (129697)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-08-28 15:22:36
Köszönöm a segítséged, így már tudok boldogulni, jó, hogy itt mindíg kapok választ a kérdéseimre.
sorszám: 4481 (129461)
(előzmény: Keri, 2011-08-23 10:33:46)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-08-23 10:33:46
Ok!
Tudod Te látod az én e-mail címem, de én viszont nem:)Küldj valamit és arra felrakom!
sorszám: 4480 (129439)
(előzmény: Keri, 2011-08-23 10:33:46)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-08-23 10:33:46
Fotózd le lécci a hátulját, hátha rájövök mi a gondod.
sorszám: 4479 (129438)
(előzmény: Troster07, 2011-08-23 10:33:46)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-08-23 10:33:46
Nem világos hogy milyen a bekötése, különben segítenék.
Nekem két független LED csoport van, 4 kivezetéssel, ami tényleg 1-1be cserélhető. Kár hogy nem foglalkozok üzlet szerűen ilyenekkel, mert nem jelentene konkurenciát ilyen üzletpolitikával :)))
sorszám: 4478 (129437)
(előzmény: Troster07, 2011-08-23 10:33:46)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-08-23 10:33:46
Hát relével se sikerült megoldanom a dolgot...
Valakinek ledes hátsó lámpa?:))
sorszám: 4477 (129436)
(előzmény: Troster07, 2011-08-23 10:33:46)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-08-23 10:33:46
Ezt én sem értem.Azt sem mért nem válaszol, ha bajom van.A honlapon az van feltüntetve egy az egyben beépíthető a vezetékeket kel csak rádugni.
Nem lehet mindenki villamosság guru, és ha beépítéshez további szegelésre van szükség akkor nem rendelem meg.Na mindegy.
Akkor ezt a relés kapcsolást még kipróbálom.
sorszám: 4476 (129434)
(előzmény: Keri, 2011-08-23 10:33:46)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-08-23 10:33:46
Relé??? minek???
Nem teljesen világos. Főleg ha MZ-hez adta akkor miért nem lehet egy az egyben berakni?
sorszám: 4475 (129433)
(előzmény: Troster07, 2011-08-23 10:33:46)

 
 
lajos
válasz erre | email2011-08-23 10:33:46
Gyanítom, a féklámpa testet kapcsol, a pozitívot a gyújtással adod a féklámpára. Ha valóban így van (próbalámpával vagy feszültség mérővel egyszerűen ellenőrizhető) akkor ha átköthető a féklámpa kapcsoló test helyett + kapcsoljon, ha nem köthető át akkor jön a relézés. A féklámpa izzójáról lehúzni a vezetékeket és a relé tekercsére (85,86 talán)csatlakoztatni. A mozgó érintkező + t kapcsoljon . L
sorszám: 4474 (129427)
(előzmény: Troster07, 2011-08-23 10:33:46)

 
 
Troster07
válasz erre | email2011-08-23 10:33:46
Sziasztok!
Vettem a 250-es Etz-hez egy subee féle ledes hátsó lámpát, és a bekötéssel van egy kis bajom.Subee panelján van a helyzetjelzőhöz egy láb, oda megy a szürke vezeték, áram jön világításkor, eddig tiszta.Féklámpához megy egy testvezeték, ez is tiszta a berna megy rá.Megy még a féklámpa plusz, színe fekete-piros.
A gondom annyi, hogy ezen 3 láb van, a lámpában pedig négy, és ha a féklámpa testszálát dugom a testre van féklámpám, viszont helyzetjelzőm nem lesz, ha a helyetjelző testet dugom rá, akkor fék nincs, vagy a fékkapcsolóval vezérlem a helyzetjelzőt és féklámpát együtt.
Olvastam, subee régebbi írásában, hogy ez kiküszöbölhető egy relé beiktatásával.
Nekem ez kevés, én nem értek az elektromossághoz, milyen relét vegyek? Még a bekötéseket ki is totóznám, valahogy csak ki adja majd, de hát mégis.Van még egy ködlámpához használt relém az jó bele?
Subee-tól kértem segítséget de még nem válaszolt, lehet tartósan géptávolban van, meg nem is akarom a tudatlanságommal zaklatni..
Előre is köszönöm a segítségeteket.
sorszám: 4473 (129425)

 
 
feri971
válasz erre | email2011-08-23 10:33:46
Nagyon köszönöm !!!!
sorszám: 4472 (129423)
(előzmény: Árpád, 2011-08-21 21:11:49)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-08-21 21:11:49
Egy kéthengeres még belefér. Részleteket majd mailban.
De ezzel ki is fogyott a tarcsi alkatrészem. Egy darabig nem csinálok többet, csak ha valami nagyon nyomós indok merül fel.
sorszám: 4471 (129418)
(előzmény: feri971, 2011-08-21 20:15:33)

 
 
feri971
válasz erre | email2011-08-21 20:15:33
Üdv! Ha komolyan gondoltad az utolsó mondatod, engem is érdekelne gyújtás a Twinsport-ra. Természetesen az anyagáron felül munkadíjat is fizetnék csak legyen elérhető áron. Várom válaszod: Feri
Ha esetleg tolakodó volt a kérésem akkor bocsánat. mail: palyas8@freemail.hu
sorszám: 4470 (129417)
(előzmény: Árpád, 2011-08-19 08:06:55)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-08-21 09:43:49
Lehet hogy tényleg ez az oka a neo drágulásának. Pedig rohadt jó mágnes.Csak két hibája van. Nagyon könnyen törik és nem szabad nagyon melengetni.De piszok erős, egy jó hall bő centire is lehet tőle.. Így nem valószínüsíthető hogy valami főtengely ütés szétverné a szenzort.

Csak annyit mondj hogy hány hengerre kell a gyújtás és hogy tranyós vagy fetes, utána egy-két napon belül leszállítom a gyújtást. akár házhoz is. Így csak nem fárasztó. :D
Bár lehet higy nem neival kapnád, nem az ára miatt, hanem van olyan mágnesem amit könnyebben tudok az mz excenterre ráaplikálni, utána egyszerűbb neked beszerelni, majd gyújtást állítani. Ha tényleg mz-re kell a gyújtás.
sorszám: 4469 (129410)
(előzmény: Keri, 2011-08-21 08:36:50)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-08-21 08:36:50
Nem mechanikus párti vagyok, hanem lusta :)

Kína korlátozza a ritka földfémek exportját így a neodímiumot is, ami felhajtja az árakat.
sorszám: 4468 (129406)
(előzmény: Árpád, 2011-08-20 21:20:38)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-08-20 21:20:38
Nem ingyen szoktam csinálni, hanem anyagágáron Én igenis jó üzletember vagyok.:D
De komolyra fordítva a szót, neked bármilyen feltételek mellett szívesen csinálok. Bár gondolom megint csak tréfálsz, te megrögzött mechanikus párti vagy. :D
Jut eszembe, végre a helyszínen is hajlandók voltak megfelelő mágnest adni az Euromagnetnél. Eddig csak webesen voltak hajlandók elismerni hogy van 16X12X8 milis radiális mágnesük.Igaz, már 680ért mérik darabját.
De a hall is 238 forintra ment fel. Mi van itt?!!!
Vettem aksit is.Ezután pár napig csak levegőt veszek, azt is csak mértékkel. :D
sorszám: 4467 (129401)
(előzmény: Keri, 2011-08-20 09:37:43)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-08-20 09:37:43
Még mindig ingyen csinálod? Mert akkor engemis érdekel :D
sorszám: 4466 (129392)
(előzmény: Árpád, 2011-08-19 08:06:55)

 
 
Lally
válasz erre | email2011-08-19 21:27:57
Pont bele lehet tekerni az ETZ-ét. Csak sűrűn kell cserélni.
sorszám: 4465 (129384)
(előzmény: -ricsi-, 2011-08-19 21:20:06)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2011-08-19 21:20:06
a Jawa első fékkar külön bowdenen keresztül működteti a féklámpakapcsolót...
egy kis kapcsolót lazán be lehet szerkeszteni a fékkar konzoljába, 2 kis vékony vezetékkel, ami persze csak a jelet szolgáltatná...
sorszám: 4464 (129383)
(előzmény: humániákus, 2011-08-18 16:58:49)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-08-19 08:06:55
Volt egy ilyen érzésem, de minek rontsam el a játékot. :D
De tébyleg vannak olyan emberek akik még mindig az optóra esküsznek.
Erről jut eszembe: Perceken belül indulok hallokat venni. Tegbap hozzáláttam vlgre a jawához. Első tapasztalatom az volt hogy nem forog a főtengely. Ojedtségem elmultával leszedtem a jobb deklit, ne tudd meg milyen volt a dinamó. Miután lefeszegettem a helyéről, a tengely szépen forgatható lett. A dinamó kivakargató a roszdából, Agyújtásalaplapnak annyi. Nem rakok fel újra megszakítóst, kap elektronikusat. A motor festése, krómozása nem is kárisodott annyira, ahogy elnézem. Nem is olyan nagy a kár, mint ahogy gondoltam három év pobyva alatt állás után. Az utolsó télen mint kiderült, a pobyva is leszakadt róla.
Szóval délelőtt vásárolok, délután forrasztok. Lehet hogy holnap karbit, tankot pucolok. A jövőhét elején bizosan pöfögni fog a motor, aztán pár apróság, fékbeállítás, műszaki stb. Úgy néz ki az idényt már mint jawás fejezem be.Egész szép az élet.:D
Lent voltam a hétvégén a MOGY-on Bősztötpusztán. Ha nem kellene még az ETZ futkosni a jawa miatt, eladhattam volna minden hibájával együtt egy ötvenesért.Elég aktivan próbált a kuncsaft rábeszélni a dologra. ezek szerint egy festés és egy főfékhengercsere után akár 90-100ezret is kaphatok. Egyre szebb az élet. :D

No, el is kezdek gurulni a Lomexbe hallért, visszafele az euromagnetben veszek mágnest. Több hallt és mágnest is veszek, fetem van. Sőt van két darab kiváló nagyfesz tranyóm is. Igény szerint. Ha valakinek kell gyújtás, szóljon. Kihagyhatatlan alkalom, idén már nem valószínű hogy lesz erőm újból ilyesmire. :D
sorszám: 4463 (129379)
(előzmény: Keri, 2011-08-19 07:23:03)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-08-19 07:23:03
Csak a te szívatásodra írtam az optót, erre szépen bele is sétálsz :D
sorszám: 4462 (129377)
(előzmény: Árpád, 2011-08-18 21:03:21)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-08-18 21:03:21
Látszik hogy nem szervizeltél szerszámgép vezérlést. :D Kismillió trükkös megoldás a kosz elleni védekezésre, egy végeredmény: a kosz a trükkösebb. :D
Komolyra fordítva a szót, én majd akkor használok optót, ha annál is egyben lesz az érzékelő és az erősítő.De amíg a hall 3mmX3mm kockája meghajtja a relét, vagy a végfetet, nem fogok tucatnyi alkatrészt forrasztgatni, majd találgatni melyik válik le a rázkódástól, vagy hal természetes halált.
Még az optó egyetlen előnyét is meg tudom a hallnál is valósítani. Ha egy hall és egy mágnes közé vas fóliát teszek, ha az köztük van a hall nem kapcsol, ha nincs akkor kapcsol.Azaz konzervdobozból kivághatok pl egy kőrt, ráragaszthatom valamire. tetszőlegesen kivághatok a kőrből. Ezután az egész úgy viselkedik mint az optó. De lehet hosszú csík is, akár henger is a vas amit a hall és a mágnes között huzogatok. Vagyis ha nem kapok megfelelő alaku mágnest, sebaj, lemezt tetszőlegest vághatok.
Egy fura dologra kell csak figyelni. Nem akkor kapcsol a hall, ha a vas a mágnes és a hall között van. Azt hinné az ember hogy a vasban való jobb terjedés miatt erősebb a térerő . De nem, a vas egész felületén elosztva fognak kilépni az erővonalak. Annyiszor kisebb lesz a térerő, ahányszor nagyobb felületű a vas mint a mágnes.
sorszám: 4461 (129374)
(előzmény: Keri, 2011-08-18 18:36:22)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-08-18 18:36:22
szerintem meg optóval ;-))))))))))
sorszám: 4460 (129371)
(előzmény: humániákus, 2011-08-18 17:06:59)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-08-18 18:35:29
Igaz...egyébként Jawa kapcsoló üzemel a Hondámon is :)
sorszám: 4459 (129370)
(előzmény: Gyula-bá, 2011-08-18 10:56:45)

 
 
humániákus
válasz erre | email2011-08-18 17:06:59
Ja, és egyetértek Árpival, hogy Hall jeladóval lenne az igazi :)
sorszám: 4458 (129369)
(előzmény: -ricsi-, 2011-08-18 11:45:47)

 
 
humániákus
válasz erre | email2011-08-18 16:58:49
Ne add fel olyan könnyen, Ricsi :)
Én megértelek, de azt megírhatnád, hogy azért akarsz egérből való mikrokapcsolót használni, mert annyi helyed van csak, vagy azért, mert olyan cuki, vagy egyéb ok miatt?
Az áramokról: az igaz, hogy állandósult (azaz bemelegedett) állapotban a 6 Voltos féklámpa izzó árama névlegesen 3,5 Amper, de bekapcsoláskor 6-8-szor nagyobb áramrúgással kezd. Ez bizony egy mikrokapcsolónak megárthat.
Szerintem jó irányba indultál. A mikrokapcsolóval megvezérelhetsz egy P-FET-et (pl. IRF7425, az is pici, aranyos :), vagy ha nagyon elegánsan akarod megoldani a dolgot, akkor egy agyonverhetetlen, pozitív oldali integrált kapcsolót (pl. BTS6143). Mindkettő kapható volt tavaly a Lomexben, de most valahogy nem látom őket...
sorszám: 4457 (129368)
(előzmény: -ricsi-, 2011-08-18 11:45:47)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2011-08-18 11:45:47
oké, meggyőztetek... :D

köszi...
sorszám: 4456 (129363)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2011-08-18 10:56:45
Nem figyeltél, 6V-ról van szó tehát 3,5 A-t kell bírjon a kapcsoló. Én is a JAWA féklámpa kapcsolóját szerelném fel, örökös mint a nyomorúság.
sorszám: 4455 (129362)
(előzmény: Keri, 2011-08-18 08:08:03)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-08-18 09:24:47
Ja, de azt is ki lehet váltani normális kapcsolóval.
sorszám: 4454 (129361)
(előzmény: Árpád, 2011-08-18 08:56:48)

 
 
Árpád
válasz erre | email2011-08-18 08:56:48
A relének vagy az elktronikus kapcsolónak akkor van legfeljebb értelme ha valaki hallos kapcsolót csinál. Annak van valamelyes teteje mert nem kopik. De még így is közelít a felesleges luxus kategóriájához. Leszámítva az ETZ féklámpa kapcsolóját, aminek kiváltása jogos igény.
Szerintem.
sorszám: 4453 (129358)
(előzmény: Keri, 2011-08-18 08:08:03)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-08-18 08:08:03
De értettem, de hülyeséget akarsz.

Soha senki nem relézi a féklámpát, mert 200forint egy olyan mikrokapcsoló ami bírja az 5A-ert a relé vagy más kapcsoló elem pedig többe kerül, és felesleges hibaforrás, de 21W lévén 2A-re van szükséged amúgy is, talán még az egér mikrokapcsolója is bírná, de egyszerűen nem oda való. A műanyag nyomógombja fog cirka 2 héten belül lekoponi.

Egyébként meg sima nyomógomb is megfelel, mert nem az áram a sok, hanem a mechanikai kopás.
sorszám: 4452 (129357)
(előzmény: -ricsi-, 2011-08-17 21:49:04)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2011-08-17 21:49:04
nem értettétek a kérdést... :D

mikrokapcsoló alatt én a méretét is értem... :D 3mm X 5mm X 3mm

egérből kiszerelt kis miniatűr kapcsoló...
nem hiszem, hogy ez elviselne 5A-t...
sorszám: 4451 (129354)
(előzmény: Keri, 2011-08-17 20:31:06)

 
 
Keri
válasz erre | email2011-08-17 20:31:06
Nem kell elbonyolítani, a mikrokapcsoló önmagában is bőven jó. Nem az áramot nem bírják ezek hanem a mechanikus igénybevételt, ezért kell masszív fémgombosat vagy húzó kivitelt használni, azok meg már 10A-ert is vígan kapcsolnak.
sorszám: 4450 (129353)
(előzmény: -ricsi-, 2011-08-17 12:06:03)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2011-08-17 12:06:03
sziasztok...

ismer valaki olyan egyszerű kapcsolást, amivel megoldható az, hogy egy kis mikrokapcsolóval lehessen viszonylag nagy áramokat kapcsolgatni (6Vos féklámpakapcsoló)...

tudom, hogy léteznek 5A elviselő kis kapcsolók, de szerintem nem lenne hosszú életű a dolog... relézni nem akarok, valami elektronikus kapcsolás kellene...
sorszám: 4449 (129349)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2011-08-13 13:28:15
Adalék a 4612 sz.-ú hozzászóláshoz. Mivel a tesztek során nem tapasztaltam a kapcsoló tranzisztor melegedését (hűtő felület 10x10x18mm U alu) megpróbáltam hűtés nélkül járattam 20 percen át a végfokot (a már leírt körülmények közt) mérve a tranzisztor hőmérsékletét.
Az eredmény engem is meglepett a panel fölött 1,5mm-rel vízszintesen szabadon a levegőben álló tranzisztor hőmérséklete 51 C-fok volt 20 perc után.
Tehát ennél a végfoknál a tranzisztor hűtése csak "felesleges túlbiztosítás".
sorszám: 4448 (129315)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2011-08-09 22:33:14
Köszönöm a választ, magam is így vélekedtem, de fene tudja, megkérdem.
A kondit töltő tekercs földről indul, ezen agyaltam, hogy fordított forgásirány esetén ez zavarhat-e valamit.
A jeladó egy ND gyártmány, hagyományos mai induktív jeladó, a magja erősen mágneses, előtte repül el a lendkerékmágnes külső palástjára erősített "szemölcs". Ezt pedig elékeléssel, a jeladó elhelyezésével oda lehet tenni, ahová kell.
Jó, akkor ez elvileg működhet.

üdv.: R
sorszám: 4447 (129281)
(elözmény: Keri, 2011-08-08 23:34:49)

 
  Összesen: 99 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17620)
Jawa (27036)
MZ (48864)
Izs (609)
Pannónia (6541)
Motorszervíz (2866)
police (1762)
Simson (3402)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu