hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2019. június 25. kedd 
Vilmos

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás

Összesen: 100 oldal

Powerarc
válasz erre | email2004-09-22 21:10:44
Hali!
Na kipróbáltam az index relét, de nem műxik. Igaz olyat tudtam kipróbálni, amelyik a Szamaráé, nem olyan mint a fényképen lévők. Ennek 3 kivezetése van: 15 (31), 49, 49a. Akármilyen kombinációt próbálok a rákötésnél, nem történik semmi.
sorszám: 505 (16766)
(előzmény: még1MbR, 2004-09-22 20:53:13)

 
 
még1MbR
válasz erre | email2004-09-22 20:53:13
Sziasztok!

Szerintem is a forgó tárcsás módszer a legegyszerűbb...
Egy szamara hall jeladó 1500Ft, ebben benne van a mágnes is, gyakorlatilag csak ki kell vágni egy félbevágott májkrémesdobozon egy nyílást és már működik is, ha előtte forgatod a résben :-)
sorszám: 504 (16765)

 
 
tibi
válasz erre | email2004-09-22 19:00:28
A mágnesezhető fémlemez a mágneses erőteret rövidre zárja, vagyis működőképes az árnyékolásos jeladó, nem véletlen szaladgálnak ilyen jeladós gyújtással készült autók.
Egyébként érdemes szétszedni egy kisfloppy meghajtót (de sokat szét sem kell szedni, anélkül is látszik) milyen egyszerű módon oldották meg a mágnes dolgot. Egyszerűen egy darab mágnessel:)) mit kell ennyire bonyolítani? Lényegesen egyszerűbb és jobb, mint egy mágnesgyűrű. Egy ekkora mágnes nem húzza el a főtengelyt, abban biztos lehetsz:) De ha nagyon ellensúlyozni akarod, akkor egy tárcsába belemarod az alakját és oda ragasztod fel. Működik, tesztelve.
sorszám: 503 (16757)

 
 
magwas
válasz erre | email2004-09-22 17:54:57
Hi!

Az a problémám, hogy a tuning cikkben rajz van arról, hogy hogyan lesz megcsinálva, meg egy ebonitrúd lefényképezve. Engem az érdekel, hogy konkrétan hogyan készült el.

Közben eszembe jutott, hogy van már mágnes a rendszerben, méghozzá a generátornál. Ez alapján elméletileg meg kellene tudni állapítani hogy milyen fázisban van a főtengely. Akár a hall generátor állórészbe helyezésével, akár a generátor kijövő áramának/feszültségének mérésével.

sorszám: 502 (16754)
(előzmény: tatter, 2004-09-21 18:54:28)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2004-09-22 13:59:55
Na, én láttam már olyat, hogy a trabi elektronikus gyújtása volt beépítve a megszakítók helyére.
sorszám: 501 (16748)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2004-09-22 13:15:54
Az árnyékolásos megoldás nem véletlenül és megbízhatatlanul működik, minden samarában (meg egy csomó más autóban) benne van, nekem is volt ilyen samara jeladóm belebütykölve a régi fiat 850-embe, nem volt vele semmi gond.
A forgó mágnes nem rossz ötlet, de ha már mágnes, használhatsz egy tekercset is jeladó gyanánt mint az újabb trabikban, bár ehhez elég bonyolult elektronikát csinálni.
A legjobb talán mégis a mágnesgyújtás korszerű, tirisztoros változata lenne (CDI-ként emlegeti a szakirodalom), ezt kb. 2000 Ft-ért meg is kapod műgyantával kiöntve mint "babetta tirisztort", van egy bemenete, ahova 70V-100 körüli feszültséget kell kapcsolni, ezzel tölti a kondenzátort, és van egy másik bemenete, ahová a pici jeladó tekercset kapcsolod, ha elhalad előtte a jeladó mágnes, feszültséget indukál, a tirisztor átbillen, és a kondenzátort kisüti a gyújtótrafóra, s lőn szikra. Újabban már az autókba is hasonló gyújtásokat szerelnek, csak az a különbség, hogy ott egy kis inverter is be van építve, ami a kondenzátor feltöltéséhez szükséges kisfeszültséget előállítja.
Az optó halála tényleg a piszok, bár tegyük azt hozzá, hogy egyes wartburgok gyárilag optós ("EBZA")gyújtással jöttek, és igazándiból nem volt velük sok baj.
sorszám: 500 (16746)
(előzmény: Pali, 2004-09-22 12:20:24)

 
 
Pali
válasz erre | email2004-09-22 12:20:24
Ahoj!

Van egy érdekes elvi kérdésem.
Eddíg hall cellát bármely alkalmazásban ahol láttam mágnestől kapta a triggert, a mágnest mozgatták előtte.
A tárcsa majd "árnyékolja" a mágnese teret, egyszerűen abszurd. Próbáld ki. ha ferromágneses anyagból készült lemez egyik oldalára mágnest helyezel, akkor az egész anyag mágneses lesz. (Az anyagban a mágneses domének beállnak a mágneses mezők irányába, stb). A paramágneses anyag mellé, akor meg az anyagjellemzőktől függően alakul ki egy mágneses tér a mágnes körül. (pl légrés.), pongyolán fogalmazva csillapítva terjed benne a mágneses tér.

Amennyiben emlékeztek az általános iskolai fizikaóra vasreszelékes-mágneses kísérletsorozatra különböző anyagokból készült lemezekkel / lapokkal, akkor tudjátok miről beszélek.

Amiért működhetett valakinek az említett tárcsás megoldás, mert a hall cellának kell egy bizonyos nagyságú (és irányú!!!) mágneses tér, hogy a kimenetén szintet váltson, a fémtárcsával megváltoztatta a mágneses tér alakját -> gyengébb tér érte (de érte) a hall cellát. Magyarul, csak mázlija van annak akinek működött, de valószínűnek tartom, hogy előfordulhat haladás közben bizonytalan működés (hol kapcsol, hol nem...), ezért tapasztalhatnak egyesek megbízhatatlanságot. (tárcsával az infra kapus jeladó a fasza megoldás, de csak ott használható biztonságosan, ahol hermetikusan le tudod zárni a jeladó házat pl. Dacia, megelőzendő a koszolódást...).

Mielőtt lemondanánk a hall celláról, van megoldás, egy mágnes gyűrűt kell forgatni a hall cella előtt, amit fölülről nézve a felületére merőlegesen, félköríven É-D ; másik félköríven D-É irányú teret hoz létre. ezt a gyűrűt rögzitve egy fémlapra, és az így létrejött harangot föltéve a bütyökre, a hall cellát a gyűrű alá igazítva elérhető, hogy a hall cella fél fordulatonként ellenkező irányú mágneses térbe legyen helyzve.

Érdekes kísérlet lenne, egy hangszoró mágnes félbevágása (csak kellően kemény vágóeszköz kell a ferrithez, pl gyémánt....) után létrehozva a fent leírt alakot működne-e (tudtommal a hangszórómágneseket úgy gyártják, hogy a mágneses tere a gyűrű középpontjában legyen a megfelelő karakterisztikájú, és hangszórógyártásban nem vagyok otthon... szóval lehet, hogy nem menne; de ha igen, olcsóbb lenne előállítani a harangot, mit gyártatni. Ki kell próbálni... :))


Ajánlom mindekinek, akit érdekel, hogy próbálja ki asztalon a leírtakat, kísérletezzen, én is a tapasztalataimat írtam le. Szívesen veszem a segítségét annak, aki jártas az elekromágneses terek rejtelmeiben.... (Jobban kellett volna figyelnem a hasonló című előadáson......:))))

Üdv,
Pali
sorszám: 499 (16742)
(előzmény: tatter, 2004-09-21 18:54:28)

 
 
még1MbR
válasz erre | email2004-09-22 00:58:22
http://free.srv.hu/s/u/sufnikepek/displayimage.php?pos=-996

Igy néz ki, a bal oldali a jó fajta, a jobb oldalival ráfaragtam...
sorszám: 498 (16724)
(előzmény: Semi, 2004-09-21 17:56:13)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2004-09-21 19:37:41
Most jövök egy autósboltból (ahol egy haverom van), ahol megnéztem, hogy van-e elektronikus index reléjük. Hát van, a Lada Szamaráé. Orosz gyártmány, de a haver szerint semmi baja. Holnap odaguruluk a mocival és kipróbálom. Egyébként olyan 25x25x25 mm méretű, 3 lábas kivitel. Az ára 1100Ft. Ha jó, megveszem. Egyedül a felerősítését kell megoldani, de az már nem gond.
sorszám: 497 (16694)
(előzmény: Semi, 2004-09-21 17:56:13)

 
 
tatter
válasz erre | email2004-09-21 18:54:28
Szia!
Nem a magnes ad jelet, hanem egy fem tarcsa forog elotte es annak a "kivagasa" adja a jelet a Hall-nak. Egy olyan tarcsat kell csinalni ami felmegy a mexakitobutyok helyere es olyan bevagas van rajta mint a "tuning cikkben"
sorszám: 496 (16689)
(előzmény: magwas, 2004-09-21 18:36:48)

 
 
magwas
válasz erre | email2004-09-21 18:36:48
Szasztok!

Gondolkodom egy elektronikus gyújtáson, ETZ 250. Az nem világos számomra, hogy a hall generátornak jelet adó mágnes mechanikailag hogyan kerül a helyére?

Azt ötöltem ki, hogy a bütyköstengelyt kell megfelelően felmágnesezni;) Persze nem gondolom igazán komolyan...
sorszám: 495 (16685)

 
 
Semi
válasz erre | email2004-09-21 17:56:13
még1MBR
Hol veszek én olyat? Hogy néz ki? Nincs róla kép véletlenül? Csak hogy tudjam mit keresek! :-)

ciao
Semi
sorszám: 494 (16683)

 
 
még1MbR
válasz erre | email2004-09-20 22:34:44
Sziasztok!
Én a kocka lada elektronikus indexreléjét ajánlanám, bontóban 500Ft-ért meg lehet venni és jól működik. Ha kiég az izzó, gyorsul a villogás. Két féle van, 4 és 5 lábú, de nem kell megijedni, elmondom a bekötését, ha érdekel valakit esetleg.
Újat nem érdemes venni belőle "Made in russia" feliratút, azzal már befaragtam, folyton elromlik. A régi viszont frankó, ennyiért nem érdemes napokig kinlódni házilag egy kapcsolással...
sorszám: 493 (16641)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2004-09-20 19:59:58
A műszakin tényleg nem fogják vizsgálni, de elvileg ilyen alkatrészt beépítés előtt engedélyeztetni kellene a kff-en, és sajnos igen, követelmény az, hogy a körte kiégésére megváltozott taktussal reagáljon, emiatt voltak is grimbuszok az első elektronikus lada indexrelékkel kapcsolatban.
Ha jobban belegondolsz, nem hülyeség, amit kérnek, hiszen így értesülsz a meghibásodásról. (Jó, tudom, elvileg elindulás előtt mindent ki kell próbálni, de én még élő embert nem láttam, aki a vizsgán kívül ilyesmivel pepecselt volna. :))
sorszám: 492 (16631)
(előzmény: Pali, 2004-09-20 16:04:52)

 
 
tibi
válasz erre | email2004-09-20 19:39:33
Természetesen a kapcsoló eszköz - jelen esetben FET mindenképpen kell bele, csak azért mertem javallani, mert szvsz ipari körülmények között (márpedig a moci igencsak közelíti az esetet, mind hőmérséklet, mind zaj esetében) ez biztosabb. Hangsúlyozom, mindenki azzal csinálja amivel akarja, nem okoskodásnak szántam!

A műszakira nem várják el amit leírtál, az a mechanikus indexkapcsoló működéséből következik, semmi több. Pláne nem fogják kiszedni az izzót az indexből, hogy megnézzék úgy van-e, le is törném a kezét...

sorszám: 491 (16630)

 
 
Pali
válasz erre | email2004-09-20 16:04:52
Ahoj!

555-el is egy relét vagy egy kapcsoló tranzisztort kell meghajtanod, mivel az indexlámpákon A nagyságrendben folynak áramok, amit az 555 nem biztos, hogy nagyon kedvel. A kapcsolóeszköz előtt milyen időzítőd van, az tök mindegy. Lehet akár egy szimpla astabil multiuvibrátor is, akármi. Gondolom az oldalon levő index "relé" kapcsolását megalkotóknak ez volt otthon kéznél.
Kérdés: Műszakin elvárják, hogy ha kiég egy izzód, akkor megváltozzon a villogási sebesség?

Üdv,
Pali
sorszám: 490 (16615)
(előzmény: tibi, 2004-09-19 20:26:49)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2004-09-19 21:21:31
Köszi az infót. A cucc most próbapanelon van, úgyhogy nem lesz gond a két párhuzamosan kötött kondi.
sorszám: 489 (16577)
(előzmény: tatter, 2004-09-19 21:06:55)

 
 
tatter
válasz erre | email2004-09-19 21:08:11
Én nem vagyok ennyire benne az elektronikában még csak most kezdtem, de ha van egy elvi sémád akkor szívesen kiprobálnám azt is.
sorszám: 488 (16576)
(előzmény: tibi, 2004-09-19 20:26:49)

 
 
tatter
válasz erre | email2004-09-19 21:06:55
A két kondi párhuzamosan van kötve, a nyákrajzra még kell 2 furat a 22nF furatai alá. Igen be lehet rakni a BUZ helyére egy az egyben.
sorszám: 487 (16575)
(előzmény: Powerarc, 2004-09-19 18:55:00)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2004-09-19 20:51:26
Most már úgy vagyok vele, mindegy milyen, csak jól működjön.
sorszám: 486 (16574)
(előzmény: tibi, 2004-09-19 20:26:49)

 
 
tibi
válasz erre | email2004-09-19 20:26:49
Ha már villogó, akkor miért nem csináljátok a jó öreg 555-el? Az mégiscsak arra van kitalálva, nem kell trimmer sem, a kiszámolt értékekkel mindig elég stabil, 1.5Hz-re szépen belőni és még a hőfokfüggés sem árt neki (mert 90+-30 villogás/perc a KRESZ szerint megengedett, ennyit nem fog elmászni).
Nem okoskodni akarok, de szvsz egyszerűbb, kissebb, jobb.
sorszám: 485 (16573)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2004-09-19 18:55:00
Köszi.
Még annyi kérdésem lenne, hogy a 150 + 22nF sorba van kötve? Nem lehet eggyel helyettesíteni? Nem tudom, hogy néz ki az IPC122, de be lehet rakni a BUZ helyére?
sorszám: 484 (16566)
(előzmény: tatter, 2004-09-19 17:43:06)

 
 
tatter
válasz erre | email2004-09-19 17:43:06
Azt nem irtam, hogy hutoborda azert kell az tranyora, mert melegszik, de 0,75 alulemezbol lehet hajtani. :-)
sorszám: 483 (16565)
(előzmény: Powerarc, 2004-09-18 23:04:32)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2004-09-18 23:04:32
Ezer hála és köszönet, már hetek óta kínlódok vele. Hát ez nem kicsi eltérések.
De beszerzem az alkatrészeket és meg fogom velük próbálni. Ha nálam is műxeni fog, jelezni fogom a fórumban.
sorszám: 482 (16549)
(előzmény: tatter, 2004-09-17 17:40:09)

 
 
achenobarbus
válasz erre | email2004-09-18 19:39:05
üdv pristie!

A 350-s CZ-Jawa kapcsolási rajza ugyanaz mint a 634-s Jawa-é. Azt pedig megtalálod a Szakirodalom pont alatt ;)
Másrészt mi a probléma vele? Kérdezz a Jawa fórumon / levlistán nyugodtan.

uff,
ocs. da 350-s CZ-Jawa.
sorszám: 481 (16547)
(előzmény: pristie, 2004-09-18 14:08:45)

 
 
tibi
válasz erre | email2004-09-18 19:26:40
Már írtam volna, hogy van, de közben utánanéztem és pont nem lehet látni rajta semmit, mivel a sokadik fénymásolat:(
sorszám: 480 (16546)

 
 
pristie
válasz erre | email2004-09-18 14:08:45
Hali mindenkinek!
Azt szeretném megtudakolni hogy nincs-e valakinek 350-es Czetka Jawa hoz kapcsolási rajza, mert gyújtás nélkül elég nehézkes vele motorozni :)
sorszám: 479 (16538)

 
 
tibi
válasz erre | email2004-09-18 12:19:51
És mindez egy új kapcsolásban:)))
sorszám: 478 (16533)

 
 
tatter
válasz erre | email2004-09-17 17:40:09
Sziasztok!
Csak a tapasztalataimat szeretném megosztani a nagyközönséggel az "elektromos indexrelé"-vel kapcsolatban. Nekem úgy müködött, hogy 68k ellenállás helyett 100k, 4.7M helyett 1.6M, 150nF kondi helyett 330nF, 22nF helyett 150nF+22nF, a potméter 4.7M, a BUZ11 FET helyett IPC122 lett aplikálva. Remélem tudtam segíteni.
sorszám: 477 (16509)

 
 
vkami
válasz erre | email2004-09-14 19:35:00
Hát akkor ez bizony feszültségmérő. Fogj egy 4,5 voltos elemet. Próbálgasd rá a lábait, amelyik párosításban kilendül és kb. 4 voltot mutat, akkor jó. A másik kettő láb talán valami világítás.
Motorra különben nem ajánlom, mert más a felépítése azoknak amik egy asztali készülékbe készültek és más, ami rezonanciára.

Kálmán
sorszám: 476 (16362)
(előzmény: péter'250, 2004-09-14 12:58:57)

 
 
péter'250
válasz erre | email2004-09-14 12:58:57
Hali!

Ez egy Volt-skálázású akku tültésmérő; azt hiszem made in Hungary, de nem biztos;

Üdv,
Péter
sorszám: 475 (16347)
(előzmény: vkami, 2004-09-10 07:35:15)

 
 
toetoe
válasz erre | email2004-09-14 07:00:49
Üdv Mindenki!
Érdekelne egy egyszerübb CDI áramköri rajz,ha tudna valaki 6 voltos rendszerhez,kérem jelezze!A tervezésre nem szántam még rá magam...
Meg egy üzembiztos 6-os tranzisztoros fesszab. rajznak is örülnék,de biztos nem vagyok egyedül.
Elöre is Köszi!
sorszám: 474 (16341)

 
 
Matya
válasz erre | email2004-09-12 18:27:58
Na megjöttem, működik a gyújtás, csak a 2.5mm kicsit sok neki, eléggé csörgős.Mindegy, kicsit kisebbet kap, osz meglátjuk.
sorszám: 473 (16280)
(előzmény: Pali, 2004-09-09 12:55:31)

 
 
vkami
válasz erre | email2004-09-10 07:35:15
Milyen töltésmérőről van szó?

Kálmán
sorszám: 472 (16189)
(előzmény: péter'250, 2004-09-09 13:15:16)

 
 
péter'250
válasz erre | email2004-09-09 13:15:16
Sziasztok!

Nem gyujtás, de elektronika kérdésem lenne:
Beújítottam egy töltésmérőt az etz-mre, amiből négy db kábel lóg ki.
Tud valaki segíteni, hogy melyiket hova kellene kötni.

Köszi előre is:
Péter
sorszám: 471 (16155)

 
 
Pali
válasz erre | email2004-09-09 12:55:31
Ahoj!


Hall cella. Van sok féle. Keress neten katalóguslapokat, vagy menj el boltba azt kérj egy marékkal, és keress hozzá egy katalóguslapot. Vagy az is megoldás, hogy egy hall kapcsolós billentyűzetet szedj szét, és ,áris van 101 db hall jeladód.
A hall vellákra a katalógus lapban leirják a tápfeszt, kimenetet, terhelhetőséget, stb. Általában leginkább TTL vagy CMOS kimeneti szintekkel rendelkeznek, van egy föld, egy táp, egy enable és egy kimenő lába. (enable a gyújtásáramkörbe fix tápra kösd...). Ez után a kimenetis szintjétől függően kell az áramkört méretezni ami meghajtja a végfokozati tranzisztort. (hogy ha tokba épített védődiódás cmos kapcsolótranzisztort használsz, akkor gykorlatilag elég egy fokozat bc182 vagy bd239 -el egy földelt emmitteres, open collector-os kimenettl. Méretezés: kirchoff és ohm törvény alapján, bármely elektronika könyvben megtalálod).
Hogy milyen fémlemez forogjon fölötte (légrés a fémben, vagy fémrés a légben) az a hall cellának a kimenetétől függ (negált, vagy ponált), de ha bereksz egy invretert a hall cella után, vagy a végfok meghajtóba egy plusz tranzisztort (lesz plusz egy fokozatod a végfok tranyó előtt, ugyebár földelt emitteres kapcsolás 180 fok fázist fordít...) akkor tetszőlegesre alakíthatod.
Remélem valamennyit segítettem.

Üdv,

Pali
sorszám: 470 (16149)
(előzmény: Pepula, 2004-09-06 20:13:55)

 
 
TTibi
válasz erre | email2004-09-08 16:18:30
szia
ha tudnál mondani egy pontos linket meg egy költségvetést az elektronikus gyújtáéshoz akkor az nagyon megköszönném. most olvastam végig az egész forumot, és a jawahoz nagyon tetszett az elektronikus gyújtás, szeretném megépíteni, de tapasztalatokat nem nagyon olvastam róla. Pedig ez a programozzuk a motor gyújtását nagyon vadul hangzott és tetszene is:) ha valaki megcsinálta már akkor legyen szíves megírni meg az is hogy mennyibe került és az elektromos fordulatszámlálóval hogyan lehetne összehozni
előre is köszi
Tibi
sorszám: 469 (16097)
(elözmény: lucaska, 2004-08-14 21:26:58)

 
 
Pepula
válasz erre | email2004-09-06 20:13:55
Hi!

Meg akarom építeni az el. gyújtást egy kisrometre, de ez némiképp gondokba ütközik. Pl. ott van, hogy 12V-ról kellene üzemeltetni az áramkört. Ami nem is lenne baj, merthogy a kisromet gyújtótrafójából lehetne csinálni generátort, ami csinálna esetleg 12V-ot, de ennyire nem értek hozzá, ezért kellene valaki, aki adna egy képletet vagy módszert, amivel ki lehet számolni, hogy hány menetet kell rátekerjek ahhoz, hogy a kívánt feszültséget adja. Aztán ott van az eredeti cikk (RTÉK '92), amiben a hall kapcsoló zárásra működik (1 lemez halad el a légrésben, és akkor gyújt), itt meg ha jól láttam fordítva van. Meg nem írja a cikk azt sem, hogy milyen típusó hall kapcsolót kell alkalmazni, mert biztos van több fajta. Kérem, hogy ha a tisztelt konstruktőrök vagy bárki ezekben a kérdésekben esetleg tudna segíteni, akkor írja meg, hogy tudnám áthidalni a problémáimat. Kösz előre is!
sorszám: 468 (16001)

 
 
Greenervin
válasz erre | email2004-09-01 19:31:55
Kedves Semmi!

Hivnálak, de csak kicsengsz..

üdv. green
sorszám: 467 (15792)
(előzmény: Semi, 2004-08-29 17:22:26)

 
 
Pali
válasz erre | email2004-08-30 13:41:46
Ahoj!


Ok. A mai-okat megkaptam.
Szerdán meg megnézzük a trabi gyújtást.

Üdv,

Pali
sorszám: 466 (15702)
(előzmény: Matya, 2004-08-29 21:00:39)

 
 
Matya
válasz erre | email2004-08-29 21:00:39
CPI-t hagyjuk.Jobb nem belekezdeni.
Viszont a trabi gyújtást viszem hozzád szerdán.
sorszám: 465 (15662)
(előzmény: Pali, 2004-08-27 18:07:57)

 
 
Semi
válasz erre | email2004-08-29 17:22:26
Greenervin
Nekem van kettö is...
+36202368560

ciao
Semi
sorszám: 464 (15653)
(elözmény: lucaska, 2004-08-27 13:28:31)

 
 
lajos
válasz erre | email2004-08-27 19:12:00
Kimaradt a leírásomból ,hogy ez 6 V-os dinamós motor fesz. szab. beállítására igaz. Laci
sorszám: 463 (15588)

 
 
lajos
válasz erre | email2004-08-27 19:06:03
Kedves Lucaska!
Mi sem egyszerűbb. A két mozgóérintkezős fegyverzetű relé az áram kapcoló. A sárga lemez érintkezőnek egy gondolattal előbb kell zárni és később kell nyitni mint a főérintkezőnek a főérintkező kímélése miatt van igy. Beállítási értéke: az akku. üresjárati fezsültsége azaz 6,6 V. Precízen kiszerelve tápegységről nyomatva lehet beállítani, ennek hiányában motoron kell ellenőrizni. Elviekben alacsonyabb feszültségen kell bekapcsolnia mint a tartani kívánt feszültség, mert ellenkező esetben sose kötné össze a dinamót az akku.-val.Tétjünk át a két ÁLLÓ érintkező között morgó (rezgő) érintkezős relére. Ez a feszültségszabályzó relé. beállítási értéke 7,2 V. 7,2 V fölé nem szabad menni mert az akku. az intenzív gázfejlődés szakaszba kerül.Feltételezem a két állóérintkező távolsága azeredeti gyári érték egyszóval nem lett elpiszkálva. Teljesen feltöltött akku.-val kell a beállítást elvégezni. A reléket a fegyverzet (mozgó érintkező) feszítő rugó feszítésével-lazításával lehet állítani. (Feszítés=növekvő érték)Beállítás menete: V mérő csatlakoztatása az akku. kapcsaira, gép beindítása, mint ahogy említettem elvben egy kicsit magasabb feszültséget kell beállítani hogy látható legyen mikor húz meg az áramkapcsoló. Ha nem lett elállítva a próbálkozásoknál és meghúz, el kell fogadni jónak. Most jön a fesz. beállítása. Mivel lámpával kell közlekedni ezért világítással kell beállítani a fsz. szab. relét a korábban említett módon. Ellenőrző mérést a motor újra indításával kell végezni. Alacson fordulaton (alapjárat közelében) NEM fog elgendő feszültséget szolgáltatni dinamó, viszont ezen felüli ford.tartományban állandó feszültséget kell adnia. Nem kell meglepődni ha helyzetjelző világításnál vagy világítás nélkül a feszültség megemelkedik. Így működik. Ezért kell tompított világításal közlekedni, hogy ne forrjon az akku. Lassu haladásnál pedig eggyel lejjeb kell kapcsolni, vagy egy 15/15 W-os pótlámpát kell felszerelni a városi forgalomba. Ilyet tettem fel a Jawa 250 559 gépemre a duda helyére. Egy MZ duda meg éppen elfért a tank alatt. A 70 W-os dinamó forgórésszel 4-ben 50 km/h-nál 35W-os világításnál városi forgalomban lemerült az akku.
Jó munkát üdvüzlettel:Laci
sorszám: 462 (15587)
(előzmény: lucaska, 2004-08-27 17:32:43)

 
 
lucaska
válasz erre | email2004-08-27 19:05:25
apropo, szénkefék???


az meg hol van?
sorszám: 461 (15586)

 
 
lucaska
válasz erre | email2004-08-27 18:52:22
nah, megnéztem ezt, hát, bonyolult

vmi eccerü nincs, vagy vegyek ujat?

sorszám: 460 (15585)
(előzmény: Pali, 2004-08-27 18:10:53)

 
 
lucaska
válasz erre | email2004-08-27 18:44:50
hali, a rugos van nekem, nah megnézem azt a szakirodalmat :D
köszi
sorszám: 459 (15584)
(előzmény: Pali, 2004-08-27 18:10:53)

 
 
Pali
válasz erre | email2004-08-27 18:10:53
Ahoj!

Azt elfelejtettem mondani, hogy semmit nem jelent ha aluminium fedeles. Attól még lehet akár félvezetős, akár rezgőnyelves. Viszont mind a kettő bemérhető a doksiban levő mérési összeállítással, csak az egyiknél egy poti tekergetésével, a másiknál egy rugó előfeszitést állító csavarral tolod el a kapcsolási pontot. (és valószínüleg különböző lesz a hiszteriézis mértéke is).


Üdv,
Pali
sorszám: 458 (15583)
(előzmény: lucaska, 2004-08-27 17:32:43)

 
 
Pali
válasz erre | email2004-08-27 18:07:57
Ahoj!

A Szakirodalom cimszó alatt mindjár az első link (12V fesszab....), második felében megtalálod a helyes mérési összeállítást. Nem elég hozzá egy voltmérő, kell egy 12V-os, és egy változtatható feszültségforrás. (a biztonság kedvéért bírjon el legalább 2A-t.) A fix 12 V -os feszültségforrásnak az akkumulátor is megteszi, ugyis a fesszab küszöbszintjét jelzi a mérési összeállításban levő lámpa.

Matya: Neked vannak tapasztalataid CPI-vel jawan?(vagy egyáltalán). Érdemes beszerezni? (A rádiótechnikás cikkek alapján érdemes.....)


Üdv,
Pali
sorszám: 457 (15582)
(előzmény: lucaska, 2004-08-27 17:32:43)

 
 
lucaska
válasz erre | email2004-08-27 17:32:43
Hali


hogyan kell beállitani a feszültségszabályzot? aluminiumfedeles, nem tölti eléggé az akksit :(

voltmérője van a haveromnak, állitottuk, de nem jött össze :(
sorszám: 456 (15581)

 
  Összesen: 100 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17679)
Jawa (27080)
MZ (48895)
Simson (3405)
Izs (610)
police (1763)
Pannónia (6541)
Motorszervíz (2866)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu