:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
Szevasztok motorosok!Légyszi segítsetek!
Nekem van egy 88-as ETZ 125-ösöm.Mechanikus a gyújtása van és álandóan elhangolódik, és eszik vagy 7-et.Meg nagyon nehezen indul.És nem igazán megy.Ezért át akarom szerelni elektronikusra.Mert így erősebb könnyebbn indul és kevesebbet eszik!
Azt szeretném megkérdezni hogy milyen cuccokat
kell ehhez vennem? És Kb. mennyibe fog ez nekem kerülni?
Ha tud valaki ilyen cuccot Szolnok megyében (Túrkeve körül) légyszi írjon!
Használt is jó lenne!
freemail-em: micky.46@freemail.hu
A 20asba a Jawa generátor, pont belemegy.Csak keríteni nem olyan egyszerű bontottat.Sok sikert.
Igen,és az átméröje miatt átkéne alakítanom az oldaldeknit,és azt nem szivesen tenném.
A Tz nagyobb a Jawánál. Legalább is átmérőben.
Szia!
Ha jól emléxem akkor a jawa nagyobb a tz-nél.
Szia peti74.
Egy kis segítséget szeretnék kérni tőled.Nekem egy P-20-asom van és átszretném alakítani 12 voltos elektrónikus gyujtásra.Kérdésem lenne hogy jó-e a Jawa generátor,megbízható-e?(az ETZ generátor nem igazán fér el a oldaldekni alatt)és még gondoltam hogy felszerkeszteném rá a Trabant tranzisztoros elektronikát.Vagy jobb lenne az általad említett HALL IC?Milyen árba van most egy új Jawa gen.?
Előre is köszönöm.
Gyuszi
Üdv. Érdeklődnék, hogy tudna-e segíteni a babetta gyújtás beállításában.
Mekkora lúzer vagyok, tééényleg ott van :)) Hiába a munkahelyemen mindig lankad a figyelmem.
Mail ment.
A válasz erre mellett pedig ott a cím.
???
Attis ! MZ dinamó érdekelne (álló+forgó is), de csak az, amelyikből nincs kivágva, mert az alaplapot magam szoktam kialakítani 2-es acéllemezből és akkor állítható pontosan a hall IC, ha belső körív pereme is megvan. Kéthengeresnél nagyon számít, hogy sugárirányban hol áll az IC a mágnes alatt. A mail címedet nem találtam. Trabi gyújtásból igazából a mágnesgyűrű érdekel, a "fekete doboz" 12V-os jawahoz jó lenne, de a saját gyártmány hiba esetén az út szélén is javítható. Ha kompletten gondoltad a 6000 pénzt, akkor vinném egyben.
Írj nekem vmi elérhetőséget a pkalamar@pannongsm.hu-ra, majd visszahívlak, megbeszélünk vmi találkát. Vinnék gyári jawa dinamókat.
Peti74
Peti74!
Nem szállt el semmi, azért volt az " -jel, mert vettem egy sz*r fötengelyt,erre ráhúztam fokozatosan a forgórészt és kézzel forgattam, majd húztam rajta, és megint és megint...
Valamelyest felcsúszott, és felfeküdt mert nagyon nem passzolt! Alátétet kihagytam tudod miért. amitől esetleg elájulsz, hogy az állóból kivágtam a fölös részt mert úgylátom elég mereven fexik a megszakító így is.
A kefe tartók alsó részéből is csíptem le egy keveset. Köszi az ajánlatod, most nem vagyok ráérős, +hideg van, nekem van viszont fölös MZ dinamóm + trabi gyújtásom,(látom másoknak kell) megbeszélhetjük a dolgot. Dobj egy mail-t.
Attila
Attis !
Én attól nem tartanék, hogy az MZ forgórész nagyobb súlya bármilyen kárt tesz a jobb oldali főtengelycsapágyban. Ugyanilyen csapágy van a 350-esben a bal oldalon (még a kockahengereben is) és azt 22 LE terheli. Az én 350-esemben 4 éve van MZ dinamó, merem állítani, hogy a csapágynak semmit nem számít az kis többlet súly. A lényeg úgyis súlyeloszláson van, a forgórészek meg gyárilag centírozottak. Az igaz, hogy az MZ forgórész önzáró kúpja ugyanolyan mint a jawaé, tehár felmegy a helyére. Az igaz, hogy az MZ állórész is felmegy a jawa helyére, mindössze a két tartócsavar lukját kell felfúrni 5 mmről 6 mmr. És az is igaz, hogy az MZ dinamót jawara szerelve a szénkefék beleérnek az állórészbe. Viszont ha szabad egy kicsit kritizálniom, akkor Te két lehetséges megoldás közül a nagyobb hibalehetőséggel kecsegtetőt választottad, amikor elrontottad a forgórész önzáró kúpját. Házilag nem igazán lehet az tökéletesre csinálni. Azt kell mondjam, ha házilag belecsiszolsz a forgórész belső kúpjába, elronthatod vele a forgórész tökéletes súlyeloszlását. Ha valami, akkor az bizony árthat a csapágynak. Ezt végigondoltad ? Ha a csapágyak izgatnak, így semmiképp ne használd.
Én az egyszerűbb és biztosabb megoldást választottam: 2 mm vastag aluminium lemezből lombfűrésszel kivágtam egy keskeny alátéttárcsát az állórész alá és így megemeltem az állórészt. Ha 1-2 tizedet ferdére is sikerült esetleg, az sem számít igazán, mert ez nem forgó alkatrész, semmilyen befolyással nincs a működésre és az élettartamra. A forgórész meg belül bőven elfér.
Az előgyújtásszabályzással (akár fordulatszám-függő, akár szívóvákum-függő) nem szabad foglalkozni, én már sokat gondolkodtam rajta, de szerintem felesleges, a munka és a hibalehetőségek nem állnak arányban a nyereséggel.
Relative kis köbcentinél amúgy sem szoktak.
1.Nem ismerjük a motor által igényelt ideális fordulatszám-előgyújtás karakterisztikát.
2.Akár mechanikailag, akár elektronikusan elég bonyolult lenne ahhoz, hogy hibalehetőséget vigyél bele !
3.A jawa végletekig egyszerű karburátora nem alkalmas ilyesmire. Mivel az alapjárati rendszer a teljes fordulaszámtartományban beleszól a keverékképzésbe, és mivel tudjuk, hogy a minél kisebb az előgyújtás, annál több benzin kell az alapjárathoz, ezért egy sima röpsúlyos előgyújtásszabáylzás beépítésével is drasztikus fogyasztásnövekedést lehet elérni, az erő érezhető növekedése nélkül.
4. Amint írtam a 250-es egy igazán hosszú löketű motor, nem érzékeny anniyra az előgyújtásra. A legjobban olyan 3,5 mm-rel megy, akkor a legjobb a fogyasztása is.
Ha akarsz rá visszatenni gyári jawa dinamót, és a tied esetleg nem jó, akkor adok én neked, van otthon vagy 6 db álló+forgó, fesszabályzóval, mindennel. Egy ilyen beépíthető diódás lapom még pont van legyártva, azt is adom hozzá. Vagy – nem tudom milyen idő lesz, és Pestlőrinc neked milyen messze van – be is rakhatom, ha gondolod.
A lényegét tulajdonképpen már leírtam, de vegyük alapul a http://img.tar.hu/szmiklos/img/5603130.jpg#3 rajzot (fényképem nincs róla). Az állórészre szerelt fesszabályzó áramkapcsolóját kell kihagyni az áramkörből (ké2). Hogy a későbbiekben ne szóljon bele a feszszabályzásba, én kihajlítottam annyira, hogy biztos ne érjen össze. Mivel erre a kapcsolóra menő szabályzott feszültésg megjelenik a K jelű vasmagon, én onnan vezettem tovább, fel az akksi felé. Én ezt úgy oldottam meg, hogy a bakelitről lecsavaroztam a K jelű vasmagot, majd a vasmag és a bakelit közé tettem egy réz csatlakozó sarut, a külső csavar nál, a belső csavarnál csak egy alététet tettem, hogy a K vasmag ne álljon ferdén. Erről a saruról hoztam fel a szabályzott feszültséget az akksi felé, ezt a vezetéket szakítja meg a dióda. Az 51-es csavaros csatlakozóra menő vezetéket használtam fel, az 51-es pontra már nincs szükség (az eredetileg az áramkapcsoló másik fele). A 61-es pont kell, az továbbra is a gyújtáskapcsoló 61-es lábára megy, a töltésjelző izzó mellett, ennek a pontnak akkor van szerepe, ha pl. lemerült akksi miatt be kell tolnod a motort (kulcsot balra fordítani). A dióda kb. 0,7 V-os nyitási felszültsége miatt a K vasmagon, vagy a 61-en mérhető feszültséget kb. 8 V-os szabályzási feszültésgre kell állítani. Mérheted úgy is, hogy nagy fordulaton az akksin legyen kb. 7,3 V lámpa nélkül és olyan 6,8 V lámpával (35/35 W elöl, 5 W hátul). Mivel a 61-es pont 8 V-ra szabályzott lesz, ezért balra fordított kulccsal ezt a feszültésget kapja meg a gyújtás ha be akarod tolni, és csodák csodája, azért beindítható tolásra egy 6V-os 250-es jawa. Ha beindult, akkor az alapjáratot tartani kell, de menni simán lehet vele. Ha muszály világítanod is, akkor csak a normál állásban, mert a 8 V-os szabályzás, ami tolásnál jól jöttmár sok az izzóknak.
Amit tanácsolok, ha magad csinálod : az Ff fegyverzet és az M mágnesoszlop közötti légrést csökkentsd le kb 1mm-re. A rajz 2,7 mm-t ír, ne törődj vele ! A fegyverzetet kitámasztó kis fület kell beljebb hajtani. Minnél kisebb ez a légrés, annál „gyorsabb” lesz a szabályzó. Ezen a rezgőnyelves szabályzók nyelvének (a rajzon h) rezgési frekvenciája jó beállítás esetén olyan 150-200 Hz között van. Ha a működés közben csak hallod, hogy a normál A hangnál mélyebben rezeg, akkor kb. jó, de ha szabad szemmel nem látod, ahogy a nyelv lebeg, akkor túl lassú a szabályzás, az főként az érintkezőkre káros, mert hamar beégnek. Ha működés közben szikrázik is, akkor főleg nem jó.
Amire számíthatsz majd, hogy olyan 90-es tempónál fixen kigyullad a töltésjelződ, ez azért van, mert a nagy fordulat miatt a h rezgőnyelv a teljes leszabályzáshoz szükséges é3 érintkezőre tapad (a valóságban továbbra is rezeg, csak sokszor ér hozzá. Ez nem hiba, sajnos ez így működik.
Peti74
Szia
Igen, a márkahűség miatt akarok visszatérni. 250-esem van. elektronikus MZ szabályozóval. Tönkrement az eredeti dinamó ezért ötlötem ki az MZ dolgot. Időközben felfedeztem, hogy nem vagyok egyedül a problémával. Két dolog birizgál még: 1.:-A jawa fesszabit lenne jó mégiscsak üzemképessé tenni, illetve a te javaslatodat megfontolni, ha már átlátom a dolgot. Vagy marad az MZ.-é.
2.:-Az MZ forgórész nehezebb és nincs is olyan közel a csapágyakhoz mint a jawaé.(nem találtam olyan szakit elfogadhatatlan áron sem, aki biztosan jó minőségben dörzsárazta volna, kénytelen voltam magam "dörzsárazni") Bejáratós a gép, a legjobb minőségű csapágyakkal szerelve, de kicsit aggódom a megváltozott terhelés miatt. Nem hiányzik semmi bibi több ezer km-re itthontól. Hall jeladóhoz nem értek. Amúgy egy gyújtást beállítani pillanatok műve csak számomra, akármilyen állapotban van is. Jó lenne valami megoldás az előgyújtás szabályozására, van ötleted?
Attis!
Igen, észrevettem. Ami nem derült ki számomra, hogy egy vagy kéthengeres Jawad van ?
De ha van a gépedben egy jól működő 6V-os MZ dinamó és egy elektronikus feszszabályzó (asszem az is neked van), akkor nem értem miért akarsz jawa dinamót visszatenni ? Sok hátránya van az MZ-hez képest. Márkahűség ?
Amint kiderült az írásomból, a dinamó és a gyújtás összefügg, egyszerűen azért, mert a gyújtás "megszakítási időpontkezelése" alapvetően egy mechanikai kérdés, hiszen az egész a dinamó állórészre van szerelve, akár megszakító alaplap, akár hall jeladó. Azt meg mindenki tudja, hogy a Jawa dinamó lemezből hajlított állórésze és alaplapja nem elég merev ahhoz, hogy biztonságos gyújtásbeállítást adjon. Már az állórészt rögzítő M6-os csavarok meghúzási nyomatéka is erősen befolyásolja a gyújtási időpontot, arról nem is beszélve, hogyha erősebben meghúzom őket, akkor az alaphelyzetben passzos alaplap megszorul, mert az állórész széle behajlik. Azt meg megint minden Jawas tudja, hogy milyen idegesítő, amikor a gyújtásalaplap "lötyög" emiatt, a gyújtási időpont nincs egyenes arányban az alaplap forgatásával, arról nem is beszélve, hogy a gyújtásalaplap rögzítő két kis csavar meghúzásával az egész alaplap hajlik, tehát megint megy a gyújtás a p**-ba. Nyilván kis barkácsolással akár a jawa állórészre is felszerelhető hall-jeladó, de az előbb említett "gyenge mechanika" miatt annak is lesznek beállítási problémái, én ezért nem is kisérleteztem vele. Hangsúlyozom, maga a dinamó elektromosan megfelelő.
Egyhengeres motornál azért elfogadható kompromisszum köthető, az 1 megszakító - 1 kenőfilc páros aránylag ritkán állítandó gyújtást jelent (ha olajozod a filcet), ezért érdemes a jawa dinamót meghagyni. Arról nem is beszélve, hogy a manapság exrém hosszú löketűnek számító 250-es nem igazán érzékeny a gyújtásidőpontra. 6mm-tól 0,5mm-ig szinte bármilyen gyújtással elmegy a motor különösebb károsodása nélkül. Persze 3,5mm-rel megy a legjobban, és a fogyasztása is akkor a legjobb.
Kéthengeres motornál a 2 megszakító - 1 kenőfilc páros már gáz, az egyik megszakító mindig elkopik, ami előbb-utóbb az egyik henger teljes leállásához vezet. Lehet újra állítani, lehetőleg csak hézaggal, mert ha az alaplaphoz nyúlsz, máris elb**tad a másik hengert is. A kéthengeres azonban nagyon érzékeny a két henger eltérő előgyújtására, egyenetlenül jár, ingadozik az alapjárat, és a főtengelyt az asszimetrikus erőhatások hamar hazavágják (túramotorosok rémálma). Itt van igazán nagy jelentősége egy stabil mechanikának (MZ alu öntvény állórész) és egy súrlódó alkatrészektől mentes, szennyeződésekre sem érzékeny hall jeladós gyújtásnak.
A feszszabályzásról még annyit, hogy a legjobb mechanikus szabályzó is elállítódik egy idő után, mert az érintkezők szikráznak, a rugó fárad, az alkatrészek hideg-meleg hatására görbülnek. Az állórészre szerelt szabályzó diódás áramkapcsolással megint csak egy jó kompromisszum. Időnként be kell újra állítani, de azért nem olyan gyakran, hogy közben ne lehetne jókat motorozni.
Mindjárt írok vmit konkrétabbat a diódás megoldásról, meg ha van időm a másikról is.
Peti74
Peti köszi szépen az infókat nagyon sokat segítettél.Átrágom a dolgot.
A KAWASAKI-nak van egy ilyen helyre szerelhető generátora.Az nem lenne megoldás? A bontóban egy tizest kérnek érte. Ha valaki ért hozzá,irja ide a véleményét,mert énugyan nem értek hozzá.
Zsboy !
Megnéztem annak a jawara/cz-re gyártott, német kisipari "power-dinamónak" a honlapját, amiről beszéltünk. Miután végigolvastam, arra a következtetésre jutottam, hogy még 170 Euróért (42ezer Ft) sem éri meg, de ahogy én néztem, az inkább 198 Euro lesz. Minden tekintetben jobban kijössz, ha felteszel az egyhengeres CZ-dre egy MZ dinamót, hozzá egy elektronikus szabályzót és egy hallos elektronikus gyújtást (erről majd írok, csak most éppen halott a fényképezőgépem, pedig kép is kellene hozzá). Ha jó áron szerzed az alkatrészeket, akkor az egész kijön 15 ezerből. De akkor már full elektronikus az egész, nem kell hozzányúlnod többé.
Amiért nem éri meg a német cucc :
Ők nem 3fázisú 12V,150W-os generátort kínálnak, hanem "csak" egy 150W-os egyenáramú dinamót, a dinamók minden hátrányával együtt. Abban sem vagyok biztos, hogy valami komolyabb fesszabályzást alkalmaznak, ahogy láttam náluk a forgórészen van egy csomó tekercs, azokat egyszerűen egyenirányítják, így az eredőjük egy "hullámzó" egyenáram lesz, ezt egy diódával levágják a szabályzási szintnél és kész. A gyújtás jeladója nem Hall-IC, ők mágnese jeladót használnak. Tökmindegy, azt is erősíteni kell, a végfok meg a trafót nyitja. Azon kívül, hogy a dinamót nagyobb teljesítménnyel terhelheted, és vehetsz bele 12V-os izzókat, nem tud annival többet, mint amennyibe kerül. Ahogy beszéltük, nincs utánvétel, a vásárlás is bizonytalan, hacsak nem mész ki személyesen (utiköltség) és akkor még mindig mi van, ha elromlik ?
Szerintem nem éri meg.
Üdv,
Péter
Zsboy !
Küldtem neked levelet a freemail-edre. Írtam telcsiszámot. jelezz vissza, ha nem kaptad meg a mailt.
Üdv,
Peti74
Sziasztok!
Peti74 valahogy feltugyuk venni a kapcsolatot?én újpesten lakok inforum77@freemail.hu
esetleg emailben tudunk telcsiszámot is cserélni.
Szia!
Biztos észrevetted nekem MZ cucc van komplett beépítve. Amint lesz megint eredeti visszarakom. a diódás dolog érdekel , ha tudsz fotót is küldeni megköszönöm. Meg külömben az egész hozzászólásodra kiváncsi vagyok.
Köszi
Attila
és még ez is:
http://img.tar.hu/szmiklos/img/5603131.jpg#3
Sziasztok!
mechanikus szabályozóról pár info:
http://img.tar.hu/szmiklos/img/5603130.jpg#3
Még valami: a pozitív testelésű régi 45W-os dinamó szabályzóját nem lehet csak úgy a negatív testelésű rendszerhez kitalált kétoszlopos szabályzóval helyettesíteni, nem kell magyaráznom miért. A 45W-osnál (ahol a szabályzó az állórészen van) a forgórész negatív feszültséget termel, ez a van az állórész egyik végére kötve, a szabályzás úgy valósul meg, hogy a szabályzó nyelve az állórész másik végét a szabályzóellenálláson keresztül vagy anélkül testelgeti. Itt a szabályzóellenállás is az állórészen van.
A 75W-osnál (kétoszlopos szabályzó) a forgórész már pozitív feszültséget termel, az állórész egyik vége testen van, a szabályzás úgy valósul meg, hogy a szabályzó nyelve az állórész másik végét a szabályzóellenálláson keresztül vagy anélkül a pozitív feszülségre kapcsolgatja. A szabályzóellenállás a szabályzó alján van. Belátható, hogy az állórész vezetékeinek kavarásával és kis agyalással a kétoszlopos szabályzó azért összehozható a 45W-os dinamóval akkor is ha a forgórész 75W-os. A lényeg, hogy nem érdemes, mert akkor csak egy mechanikus szabályzónk marad, és mert ugyanannyi munkával sokkal megbízhatóbb rendszer hozható létre. Lásd előző hozzászólás.
Üdv,
Peti74
Zsboy !
Neked a feszszabályzó az állórészen van. 2 lehetőség közül választhatsz, ha megbízható, elégséges töltésre vágysz (amit leírok az tapasztalat, nekem 5 éve működik, elég sok jawasnak is csináltam már).
Egyik lehetőség: hagyod benne a gyári dinamót, ha alapvetően nem hibás (pl. nem zárlatos, a fesszabályzó külső nyelve nincs nagyon beégve) akkor az is tökéletes. Mindösze az áramkapcsolót kell helyettesíteni diódával, ez egy max. 500 Ft-os átalakítás. Ennyi, és jó lesz, 35/35W-os izzó mehet a lámpába. Ha érdekel mondom a részleteket.
Másik lehetőség: (azért ez drágább, de sok előnye van) Teszel bele egy 6V-os MZ dinamót (bocsánat azoktól, akik "nem fertőznék meg" német technikával a Jawat). A fórumokat olvasva, azt hiszem erről nem csak én tudnék mesélni.
Amit én semmiképp nem csinálnék: a 634-eshez való kétoszlopos mechanikus fesszabályzó beépítése, 75W-os forgórész beépítése, a kettő kombinációja. Indoklás : Minek ? Ha már pénzt adsz ki, akkor az 6V-os MZ dinamó legyen.
Akkor már néhány szó az előnyökről és hátrányokról:
- Gyári dinamó diódával: Az átalakítás olcsó és egyszerű. Egyhengeres motornál érdemes választani, mert itt a gyújtást nem kell állandóan állítgatni, egy megszakító és egy kenőfilc van. Tulajdonképpen jó az úgy, elégedett lennél vele. (én a Duna Deltáig -Románia, Fekete tenger- meg vissza motoroztam vele, sőt mikor elszakadt az akksira menő vezetékem, csak nem vettem észre, még be is toltam a 250-es Jawat ! (kulcs olyankor balra fordítva) Ergo a 45W-os dinamót egyáltalán nem kell leírni.
- MZ dinamó beszerelés: Egyetlen hátránya, hogy drágább és a megvalósítás több munkát igényel. Sok előnye van: A 6V-os MZ dinamóhoz kapható elektronikus fesszabályzó, a töltéssel többé nincs gond. Megszakítóval csak egyhengereshez jó, de az MZ megszakító mechanikailag szerencsésebb szerkezet, mint a jawa (vastagabb a bütyök, rövidebb a kalapács, kisebb a "lebegés" veszélye nagy fordulaton, az egész alaplapot stabilabban lehet állítani, az alu öntvény nem görbül, stb.) Számomra a legnagyobb előnye abban áll, hogy egyhengershez nagyon könnyen, kéthengreshez pedig kis barkácsolással precíz, hall-jeladós elektronikus gyújtás beépítését teszi lehetővé. Igen, 6V-ra. Ha érdekel vkit, szívesen részletezem.
Üdv,
Peti74
Szia Lajos!
Köszi szépen az infókat,sokat segitettél.Az igazság az ha össze jön a pénzem lehet hogy veszek egy 12voltos 150 wattos generátort.
Bp.Igen,bár a trafót nem tudom hova tettem, ha akarod ki is próbálhatod, ha rápróbálod a trabimra. Több is van választhatsz kedved szerint, garanciát is megbeszélhetünk. Soha nem volt gondom vele, azt is viheted amivel épp megy a gép, de te rakod vissza a másikat ebben a hidegben ne nekem kelljen,és időm sincs rá. Ha van műhelyed a kocsit is elviheted egy kicsit méricskélni, ha kell.
Helyileg merrevagy és teljesen komplett a dolog?
Kedves Zsboy!
Figyelmedbe ajánlom a 620-as hozzászólást a dinamók teljesítményéről. Kiegészítem azzal, hogy a dinamó állórészek azonosak. A dinamóra épített fesz szab. 61-es pontja a kétoszlopos (külün dobozkában 3 kivezetéssel, egyébként a csepptankosok üllése alatt elfér, villamosan oda kell huzalozni) szabályzó D pontja. 51 kapocs a B-nek felel meg. A nem kivezetett pont ami benyúlik a dinamóba a kétoszlopos M pontjával azonos. Ha a kétoszlopos szabályzó aljában van beépített ellenállás akkor az állórészbe beépített ellenállásra (fekete műanyagra hengerre tekerve)nincs szükség. Amennyiben nincs beépített ellenállás a fesz. szab-ban akkor kell az állorészbe épített ellenállás. Megjegyzem ráépített fesz. szab-val is használtam a 70 W-os forgórészt, csak egy szerelő ajánlotta a cserét, így megtettem. Fontos: Ráépített szabályzóval + testelést kell alkalmazni, - testeléssel működik a kétoszkopos szabályzó. Még egy apróság: ráépített szabályzós állórész átalakításakor alkalmas helyre sorkapcsot kell felszerelni az állórészre, abba kell kötni a két kivezetést. Nos én a fentiek szerint oldottam meg. Hozzászólásomat ötletnek szántam.
Megemlítem, hogy a nagyobb teljesítményü forgórész tekercselése kevesebb menetszámot tartalmaz ezért alacsony fordulatszámon kisebb lesz az indukált feszültség, elégtelen lesz a töltés, sok lámpás városi forgalomban lemerül a KIS KAPACITÁSÚ akkumulátor.
Ezt megelőzendö a kis gépet 15W-os külön felszerelt lámpával használom a városban.
Üdvözlettel:Laci(250-559,350-360 tapasztalattal)
Üdv
Érdeklődnék megvan még a gyújtás?
Ja!Ha több áram kell akkor csökken a mocid teljesítmémye.Ilyen "kis" motoroknál ez már számít.
Valójában nem a dinamóval van baj, hanem a fesz.sz.-val.Ha nem kötsz be felesleges fogyasztókat nem kell lecserélni! Ki kell iktatni a gyári fekete szabályozót, és be kell kötni egy másikat, akár más tipusé is jó,lehet elektronikus is, de erről megoszlanak a vélemények. Ez esetben 1-3 ezer közötti összegből megúszhatod a dolgot. Vagy cseréled MZ-re,abból több van emiatt olcsóbban jutsz hozzá.Most beindítható a gép?
mekem 175-ös cz jawám van az a gond hogy ennek gyárilag 45 wattos a dinamója de ha a 634-esnek 75 wattos akkor az már jó lenne.
Ha jól értelek akkor neked 250-esed van.A 634-esnek külön van a feszszabija.6 voltos.350-es.
Bocsi már hogy sokat kérdezek,akkor a 634-es jawa dinamót felrakom egy az egyben?ez 6 voltos? és 75wattos és az álló részen van a feszabájzója.de na 634-es jawa az 350-es nem?
Nagyon köszi az infókat.
Nem szabad keletnémet technikával megfertőzni a csehet!!!:))
A 634es Jawa dinamó pont jó hozzá.Fesszabival együtt.
Börzéken kaphatsz, persze használtat garancia persze nincs.Ha egyhengeres a géped, MZ-ére le lehet cserélni, az 60-W.-os.
Oké de honan szerezzek 75wattos dinamót és álorészt?
Rakj rá egy 75 Wattos dinamót, külön fesszabival.Forgórészt is cseréld.Meg nem ártana átkábelezni, ha még a gyári van benne.
Sziasztok!
Nekem is van egy cseptankos 1969-es cz jawám és a dinamóm sajnos csak 45 wattos és hamar leszívja az aksit szeretnék valami megoldást találni vagy egy olyan szakit aki vágja ezt a témát.
Köszönöm elöre is.
Szia, mennyit kérsz a cpi-ért?
Üdv!
Van egy új CPI-m.
Ha érdekel még valakit.
+ vannak bontott motor, robogó cuccok
(leginkább nyugati)
06-20/92-55-645
Ciao
Kedves Orvine!
Keszülök írni cikket a dinamóró, de addig is:
0,7 mm átmérőjű huzallal tekercselt forgórész 45W-os.Az 1,0 mm-es 50-60W-os,az 1,2 mm-es pedig 75W-os.
Az állórész tekercselése ugyanaz. A 634-es 75 W-os.
Üdvözlettel:Laci
Köszönöm a tanácsokat, de ezeket a méréseket már elvégeztem.Ellenben én úgy tudtam hogy minden dinamó 45 W-os. Milyen a gyári ?
Szia!
6000 Ft. A kocsin soha sem kellett hozzányúlni.
Attis !
Mennyit kérsz a Trabi gyújtásért ?
Kedves Orvine!
Ha a feszültséget az akku. kapcsain mérted járó motornál bekapcsolt világításnál és a műszered jó akkor a világítási körben keresd a hibát. Valahol hibás érintkezés van. Műszerrel kimérhető. Méres elött ellenörizni, hogy a lámpa megkapja-e a negatívot azaz a testet RENDESEN. Feltöltött akku.-ról a világítást bekapcsolni. A műszer negatív testen, pozitív a mérési pontokhoz.
Mérési pontok:
1. dinamó D kapocs, ha a motort is beindítod és állandó fordulaton tartod
2. Fesz.szab. D kapocs, ha a motort is beindítod és állandó fordulaton tartod
3. Akku.
4. Gyujtás kapcsoló 30 kapocs (ahol az akku. fesz állandóan jelen van)
5. Gyujtás kapcsoló 56 kapocs
6. Kormányon a bilux kapcsoló elmenő 65a, 56b tompított, reflektor elmenő kapcsok(váltani)
7. Lámpánál az izzóhoz érkező vezetékek 56a, reflektorra kapcsolva 56b-vagy fordítva-kapcsai
mindenütt közel azonos feszültséget kell mérned. Ebből logikusan következik,hogy ha valahol kevesebb feszültséget mérsz (néhány tized V eltéerés megengedett) ott keresd a hibás érintkezést.
Kersd meg a hibát, eredeti belevaló forgórész tegyél bele (ne a csepptankosok 45W-osát) és 100 év+2 esztendeig bírni fogja.
Jó munkát, üdvözlettel:Laci
Szia!
12 V-os, a gépem 6. Eredetiségre törekszem. Nem is próbáltam meg beépíteni. Ennyi. :-)
Attila
Mi van, nem működik a Jaffán??:)))
Sziasztok!
Gyári trabi elektronikus gyújtás eladó.
Üdv.:
Attila
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|