:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
K-rudi. Az egyhengeres 6V-os áramkör megszakítóval is vezérelhető, ugyanúgy működik vele. Amennyiben ragaszkodsz hozzá, hogy megszakítós maradjon, akkor adok csak neked egy ilyen kapcsolást és kész.
De azt tudnod kell, hogy így csak az egyik előnyt használod ki a kettő közül: erősebb szikrád lesz, mint megszakítóval volt. A megszakító összes többi nyűgje (olajozni kell, kopik, előbb-utóbb elállítódik, nagy fordulaton pontatlan lehet a "repülés" miatt) továbbra is megmarad. Annyival lesz jobb, hogy a megszakítón nem folyik majd át a trafó primer árama (1,5-2 A) hanem csak miliamperek, ezért nincs szikrázás és beégés sem.
Üdv,
Peti74
Kilozulu. A XVIII. ker az se újpest, se újpalota, hanem Pestszentlőrinc. De nagyjából mégis útba eshet, mert ha az M5-ön jössz fel, akkor az Auchannál kell lejönni, ha meg az 5-ösön, akkor az M0-án keresztül ugyanez.
A weboldalon azért írtam le mindent mert sokan kérdezték.
Ja, meg közben rájöttem, hogy a te hengerfejeden nem középen van az az egy gyertya, úgyhogy mégiscsak lehet értelme a két gyertyának.
Lehet,hogy az előgyújtást kisebbre kell venni majd, mint egy közpégyertyáson kéne, mert az égés kétoldalról induló frontvonala hamarabb elérheti majd dugattyútetőt.
Gondolom a megszakító és bütyök mechanikai méretei nem tették lehetővé a még kisebb előgyújtás beállítását. A hall jeladó+mágnes beépítésével az előgyújtást bárhova lehet állítani, és ha az elején kisérletezni kell vele, akkor is nagyon könnyű állítgatni. A későbbiekben pedig utánállításmentes.
Már csak ezekért is ajánlom a megszakító helyett.
Én nem gondolom, hogy üzem közben szükség lenne előgyújtás szabályzásra. Egyszer ki kell kisérletezni azt az előgyújtásértéket, amivel még a legnagyobb melegben sem kopog és kész.
Írjál mailt, oszt összehozzuk, ha az időm engedi.
Üdv,
Peti74
Szeva peti74!
Le a kalappal a e-gyújtás oldalad előtt. Hogy még jobban kifejezzem csodálatomat és hogy még jobban tudatosítsam benned tudásod értékét,azáltal, hogy az én hozzá nem értésemhez mérheted magad, van egy roppant laikus kérésem\kérdésem: Engem
igazából egy mechanikus megszakítós&
tranyós gyújtás kombináció érdekelne, részben azért, mert szerintem egy TS legyen azért többé kevésbé TS, másrészt ha jól vettem ki a rajzból, így csak össze kéne dugdosni a megfelelő vezetékeket mindeneféle átalakítás nélkül. Ha ebben tudnál segíteni....
Előre is kösz!!
Szia peti.
Megnéztem weblapot amit csináltál,hát nagy-isten vagy.Le a kalappal.
Én még egyetemre járok(Közlekedésmérnök),elektrótechnik 2-ből pont most tanulunk,ilyen kapcsolásokról, erősítőkről,tirisztorokról,stb.És ahogy nézem majd ha lesz időm végigolvasni amit írtál még a végén meg is értem,hogy mi miért van bekötve,és sikeres Zh-t írok.
Köszi
hali Peti
a XVIII ker nincs mesze nekem mivel én Kecskemét tulsó felén lakom. de minden hétfön megyek pesrtre. Jól emlékszem a XVIII ker az Ujpest vagy újpalota? Mert arra van mindég dolgom. Elvinném a kapcsolási rajzot amiröl készült az elektronika, és akkor tudnál róla véleményt mondani és a többit is megbeszélhetnénk. Mert amit az elsö részben irtál az egy szakácsnak kicsit magas. De mechanikában jónak mondanak.
A két gyertya azért lett kitalálva mert valahol láttuk egy képen. Aztán egy hengerfej levételnél láttuk az égötér belső felén ,hogy a gyertyával ellentétes oldalon kormos, olajos a felület. Tehát nem tökéletes az égés.Ennek az el nem égett üzemanyagnak a hasznositása volt a cél. TS hengerfejet meg nem akartam feltenni. A szakirodalom a kétoldali gyujtást gyorsabb, tökéletessebb égés feltételeként magyarázza.A nem központossan elhelyezett gyertyák esetén. Valamilyen közlekkaros tankönyvben is ezt olvastam. Nemrég láttam a német MZ oldalon ETS MZ -n ilyen két gyertyás megoldást valamilyen verseny MZ-n. Saját tapasztalatom , amikor ment a két gyertya sokkal pörgösebb volt, csak az előgyujtást nem lehetett anyira elvenni,Hogy ne kopogjon a gép.Ezért gondoltam valami elektronikus kütyüre, amivel a gyujtás időpontját tág határok közt lehet szabályozni.
elöre is köszi
csőváz
kilozulu
ja, ezt nekem is mondta, de én egy percig sem hittem neki, szépem megformáztam az akkut, ahogy a nagy könyvben meg van írva.
Ez a szárazon töltés olyasmi, mint az instant kávé, hasonlít, hasonlít, de azért messze nem ugyanaz. ;-)
Sziasztok!
Akit esetleg érdekel a 6 V-os dinamó töltés Odüsszeám:
Egy már tesztelt rendszerről volt szó, elektronikus fesszabályzóval. Bár a testelést lebiztosítottam, a biztositó vezeték elég vékonyka volt. (a kívánt színben nem volt épp más akkor kéznél)
Mindenesetre kicseréltem, és direktre kötöttem a dinamó-feszszabi-akku vonalon. Valami pozitívum lett, de egészen minimális.
Végül elővettem az akku kezelési útmutatóját, és azt írta hogy ezt bizony még egy kicsit(20 óráig) formázni kell. Mentségemre legyen, a futár Peti olyan magabiztosan mondta, hogy ebbe a szárazon töltött akkuba csak bele kell tölteni a savat oszt várok egy félórát majd mehetek. Igenám, csak én rögtön használtam is a lámpát, mindezt városba, majd jelentkeztek a jól ismert gyenge akku jelenségek. Mehettem én mint a meszes vagy egy hetet is akár, míg jó lett volna.
Most minden oké, mint ahogy a nagykönyvben meg vagyon írva.
Attila
Apám!
Korrekt az oldal a gyújtásról.Le a kalappal.Nekem is lassan egy éve megy a trabi gyújtás a 12voltosomon.Eddig semmi gubanc nem volt vele.
Peti!
az:)
köszönet érte!
üdv
Hiya !
Bővítettem a 6V-os e-gyújtás lapját némi leírással és jpg-ben is feltettem a rajzokat. Tibi, happy vagy ?
Még mindig nem teljesen olyan, mint szeretnén, néhány sokatmondó féynképet még szeretnék feltenni, de már most alakul. Ha valami szarvashibát találtok benne, akkor írjatok.
Üdv,
Peti74
Én is kisérleteztem valamikor egészen apró tokozású, műanyaglapra ragasztott, párszáz forintis hall IC-kkel, meg nyomógombból kiszerelt IC-kkel is. Nem tudom már pontosan miért vetettem el őket, de az egyik ok az volt, hogy túl kicsi és a hőt sem bírja annyira, másrászt nem sikerült megoldani, hogy 180 fokra pont szimmetrikusan adjon gyújtást a kéthengeresben. Két IC-vel meg a hozzá való két külön tranzisztoros fokozattal biztos megoldható lett volna, de végül maradtam a trabimágnes-NDK_IC-közös_tranyó_fokozat konfiguráció melett. Az egy biztos pont, az az IC és az a mágnes trabiban és ETZ-ben is jelesre vizsgázott. Én meg egyszerre sokat inkább csak túrán megyek, azt meg nem akartam, hogy az aznapi 5-600-adik km-nél olvadjon szét az IC, esetleg pont külföldön álljak meg miatta.
Öregapó, írjál egy telcsiszámot mélben, oszt felhívlak.
Üdv,
Peti74
Már írtam valamikor, hogy lehet még találni nyomógomba való Hall Icket. Azok un. oppen kolektorossak, vagyis egy tranyó kollektora van kivezetve belőlük. Pár száz miliamperrel terhelhetők, ami több mint elég...Nekem van még vagy 20 db belőlük.Kérdésem is van legalább ugyanennyi.:)) Én is a XVIII kerületben lakom.Ha valamikor ráérnél, Peti, összejöhetnénk dumálni egy kicsit.
walaki@externet.hu
Kilozulu.
Mindenképpen érdemes egy hallos jeladó felszerelése, leginkább azért mert nem kell többé gyújtás állítanod, évekig pontos marad. Ráadásul egy Trophy-ba elég egyszerű a beszerelése. Ha meg két egyszerre szikrázó gyertyát akarsz vele vezérelni, akkor vagy használod azt az elektronikát, amit gyártottak neked (feltéve ha képes a hall mW-os jeleit használni - és akkor még mindig külön meg kell oldanod a hall gyújtásra kapcsolt tápellátását. Vagy ami biztosabb, hogy egy kéthengereshez készült kapcsolást használsz, de az invertáló tranyó egyszerűen kimarad belőle, így két különálló fokozat ugyanarra az élre vezérli majd a két trafót.
Ha a XVIII. kerület nincs messze neked, akkor szívesen segítek beépíteni. Írj ha érdekel.
Azt viszont nem értem, hogy miért okozna bármiféle teljesítménynövekedést egy Trophy 250-en a két gyertya ? Ha kétirányból indul meg az égés, az még nem okoz nagyobb végnyomást az égéstérben, max ferdén terheli a dugyattyút és persze másképp is melegszik majd , mint ahol kéne. Nem két gyertya kell oda, hanem egy, de az minden ütemre szikrázzon, minden forulaton, és kész.
Üdv,
Peti74
Tibi.
Bocs, erre nem gondoltam. Amúgy semmi akadálya, holnap felteszem jpeg-ben is, annak a legkisebb a mérete a minőséghez képest (a Power Pointból menthető a file bármilyen képformátumban).
Peti74
hali,
nincs semmi gondom, itt van az office install, de 2-3 képért nem kívánom beszennyezni vele a registryt. Aki nem használja, annak nem alapkövetelmény. Így nekem sem. Alapkövetelmény viszont a jpeg (vagy gif) használata az internetes oldalakon. Mert azt viszont mindenki használja, aki neten lóg. Ezért kértem, de ha nem, hát nem, végülis sokaknak tettél így is szívességet.
üdv:
tibi
Hello!
Kellene nekem egy 6V-os fesszab!!
Kb 1000Ft-ért!
s50-eshez!
Üvd!
Hali Peti
Tanácsodat szeretném kérni.Van egy 250ccm trophi mz-m,Valmikor régen a várható teljesitmény növekedés érdekében kialakitotunk a hengerfejben még egy gyertya nyillást. A gondok itt kezdödtek, mert amikor az egy megszakitóra rákötöttük a trafokat az sem az előgyujtást ,sem az élettartamot nem tudta biztositani.A mostani felujitáskor készitettek nekem egy olyan elektronikát ami a két trafot vezérli egy megszakitó segitségével. A kérdésem az,hogy érdemes volna e ezt a Halos akármit a megszakitó helyére beépiteni? És tudsz e ez ügyben nekem segiteni ha a távolságok ezt lehetövé teszik?
köszi
kilozulu
helyesen: veszed
A Szia kimaradt bocsi:-)
Az elköszönés is,
üdv:
Attila
remélem nem vaszed rossz néven, de szerintem ma egy gépen az office olyan alapvető, mint egy operációs rendszer.
Ha gondod van, írj mailt, segítek szivesen.
Attila
hali,
nem lehetne a powerpoint helyett valami épkézláb formátumban is feltenni? Pl. jpeg, esetleg zip-elt GIF, vagy mittomén, amihez nem kell külön installálni office-t?
tibi
Na, akkor, akit érdekel a 6V-os elektronikus gyújtás egy- vagy kéthengerre, annak összedobtam egy egyszerű kis weblapot. Szokásosan bőbezédű (ahogy szoktam) és még korántsem teljes, de már sok minden fennt van, többek között a barkácsolók kedvéért a kapcsolási rajzok (1h, 2h), a nyáklapok fóliarajzai, és a kéthengeresnél a beültetési rajz is.
A nyákról annyit újra, hogy van a közelben egy cég, akik nyákot gyártanak fólia alapján, az egyhengereshez most van 6 db legyártott nyák, a kéthengeres épp elfogyott, de 2-3 nap alatt lehet újra gyártatni velük fóli alapján. Mégiscsak sokkal profibb, és hatékonyabb, mint otthon rajzolgatni meg maratni. A minimális rendelés 4000 Ft, ez 8 db-ot jelent, tehát a nyák darabja 500 Ft. Ha van érdeklődő, akkor legyártatok velük 8 db-ot. (a lap egy ingyenes oldal, ott mindennemű kereskedelmi tevékenység a lap azonali törlését jelentheti, azért írom csak ide).
A lapot majd befejezem, ahogy lesz időm, írok felszerelésről, meg a beállításról, meg rakok fel fényképeket.
A címe : www.e-gyujtas.fw.hu
Üdv,
Peti74
hello MOTOROSOK
Engem Suzuki DR600-oz javítási kézikönyv érdekelne, vagy bármilyen javítással foglalkozó link!!!
benecz85@freemail.hu
A télen elegem lett hogy a 6v os ts250/1 esemnek állandóan elment a töltése eléggé kellemetlen ugyebár hogy elemes motorja van az embernek ezen felbuzdulva átalakítottam 12 voltosra. És működik eddig egész jól!Ha valakit érdekel írjon mailt
Üdv !
Lehet nem kellett volna. Van egy pár levelem :)
Arra gondoltam tényleg összeszedem inkább, és felrakom egy weblapra az egészet, ott mindent leírok amit tudni lehet róla. Leírás, rajz, fólia, meg néhány gyakorlati tanács a buktatók elkerülése végett. Akinek kell, onnan letölthet mindent, elkészítheti maga is. Már el is keztdtem, hamarosan kész, de eltart még 1-2 napig. Néhány digit fotót még akarok csinálni, úgy lenne teljes.
Üdv,
Peti74
Próbáltál rá kondenzátort tenni? 50-200nF...
Kedves Attis!
Keressél fel otthon ete 8 körül otthon leszek szal49@vnet.hu
Vagy holnap este vagy holnapután nappal itt írjad le milyen szabályzókrol van szó megpróbálok segíteni.
Üdvözlettel:Laci
Kedves Motoros Társak!
Őszintén, lusta vagyok megkeresni ki írta korábban, hogy átalakította a Jawa dinamó állórészét, ketté vette majd párhuzamosan kötötte a gerjesztő tekercseket? Kipróbáltam, alapjáraton szolgáltatta a beállított értéket, örültem nagyon, míg észre nem vettem, hogy a rezgő érintkező nem tudja megszakítami a gerjesztő áramot, ível állandóan. Hogyan oldotta meg ezt a problémát aki átalakította?
Üdvözlettel: Laci
Fullkopy!
Nekem az cseszi a csőrömet, hogy tudtommal 10%-kal több feszültség kell ahhoz, hogy az akku felvegye addíg semmi.(aki tudja tutita javítson ki)
Meg hát most építettem át egy másik paripát, állóhelyben gárfröccsökkel totál jól tölti az akkut. A külömbség az, hogy nem vadiúj ott az akku, ami Li-ion-os hanem régebbi, és a fesszabi sem mai darab, de ua.
mechanikus beállítását sajna nem tudom, ha tudsz valamit bátran jelezd, megnézem. Azzal a mechanikussal ami eddíg jó volt most avval sem jó (elegendő)
Aki tud valamit ne szégyenlősködjön, előzmények a csevegőben!
Attila
Esetleg nem lehetne közzétenni egy oldalon? Elmaradna a nekem is nekem is effektus. Már csak azért is, mert engem is érdekelne:)
udv!
en is jelentkeznek egy 6V-os kethengeres dokumentaciora.
uff,
ocs. mail:ocs@posticum.ro
Kedves Peti74!
Legyél szíves dokumentációt küldeni egy és kéthengeres változatban mivel mindét gép szolgálatban van.
szal49@vnet.hu
Köszönettel:Laci
Azt hiszem érzékeny pontra tapintottál...:))))Engem a kapcsolás érdekelne, meg az alkatrészlista, egy- és kéthengeresekhez egyaránt.A Hall-jeladós változat.
Elküldöd nekem?Emil: mateyam11@yahoo.com
Üdv.
Uraim ! Feri !
Aki nem olvasgatta ezt a Motor elektronika (vagy az MZ és Jawa ) fórumot úgy 1 hónapja, annak mondom, hogy nekem 4 éve működik több (1 hengeres és 2 hengeres) motoromban 6 V-os elektronikus (tranzisztoros) gyújtás, a trabiban és ETZ-ben taláható Hall jeladó és mágnesgyűrű felhasználásval. Az egész lelke egy megbízható, egyszerű és olcsó kapcsolás. Az áramkör saját tervezés és gyártás. Én évek óta élvezem a "gyümölcsét".
Ez a kapcsolás 6 V-os Jawakba, CZ-kbe és MZ-kbe relative egyszerűen beszerelhető. Megszakítóval is vezérelhető (és kondenzátor sem kell a megszakítókkal párhuzamosan, mert a megszakítókon csak miliamperek folynak), de hosszútávon természetesen a surlódó alkatrészek nélküli Hall-jeladó a nyerő, főleg a kéthengereseknél, mert ott fontos, hogy a két henger gyújtása egyforma legyen (aztán másodsorban persze legyen pontos is. Személyszerint 16ezer km alatt egyszer sem állítottam gyújtás a 350-es Jawamon, még mindig 2,85mm-en áll mind a két henger.
Az egész nem titok, azért írok most is, hogy akinek 6 V-os rendszere van, az sem nélkülözze az e-gyújtásrendszer előnyeit. Én nemrég csináltattam mind az egyhengeres, mind a kéthegeres verzió nyáklapjaiból egy kisebb sorozatot (8 db), a kéthengeres épp elfogyott, mert mind a 8 talált magának motort :). A nyáklapok fóliái a nyáklapos cégnél megvannak, ezért a további gyártás még egyszerűbb. Akinek egy darab kell, annak adok szívesen. Kapcsolási rajzot, alkatrészlistát, beültetési rajzot is adok mindenkinek aki maga szeretné összeállítani az áramkört. Aki nem forrasztgatna, inkább csak beszerelné, annak szívesen megcsinálom komplettre.
Szóval létezik elérhető 6V-ra elektronikus gyújtás, évek alatt le lett tesztelve. Megbízható, egyszerű, olcsó.
Üdv,
Peti74
Et így igaz.
Eddíg akku nélkül motoroztál tolásra "generátor" állásban?
Egy akksigyújtásos gépnél jó ha van benn... Ha a gyújtáskapcsolót óramutató járásával ellentétes irányban ütközésig elfordítod és sebességbe téve megtolod, akkor akksi nélkül is kell adni szikrát. (feltéve, hogy minden gyári, és van töltésed.)
Sziasztok!
Az MZ TROPHY-n lehetséges, hogy azért nincs szikra, mert nincs benne aksi?
Üdv!
Nekem viszont jó a rajz. Az optó helyére kíválóan megfelel majd egy Hall cellás régi nyomógomból kioperált Hall ic. Van még vagy 20 db.Meglehetősen széles tápfeszültség tartományműködik, nem is túl érzékeny.Ha valaki hozzájut a nyolcvanas évek közepéből származó billentyűzethez, érdemes megnéznie, mert sok halos van köztük.
Kedves vkami
Az egyik verzió valóban optós, de ha jobban megnézed van megszakítós verzió is.
Egyébként még a szikraoltó kondit is benne lehet hagyni. Úgy célszerű bekötni, hogy egy átkötéssel bármikor vissza lehessen kapcsolni hagyományos gyújtásra. Az optósat én nem javaslom, mert könnyen koszolódik, inkább hall jeladós, de ennyire nem bonyolítom. Ha már hall jeladóval kiegészíteném akkor már jó lenne előgyújtás szabályozás is.
A kapcsolás nagyon egyszerű, az alkatrészek kb 1000 Ft-ból megvannak, amiből a főtranyó 560Ft
Ezzel csak az a baj, hogy optoelektronikus. Akkor már inkább megszakítós.
Feri !
Annyit elfelejtettem, hogy természetesen ez az elektronikus gyújtás 6V-os, nem kell más generátor, maradhat miden, de a tranzisztor hűtésére fordíts kellő figyelmet. A linken megadott kapcsolás tartalmazza azt, ha 12 V, vagy 6 V-ra akarod megcsinálni, illetve, ha meg akaropd hagyni a megszakítót, vagy optikai csatolóst akarsz. Én a megszakítót meghagytam, már ez is jelentős javulást okoz, főleg nagy fordulaton.
Kedves feri
Az alábbi linken találsz egy kapcsolási rajzot.
http://www.wartburgpeter.de/tez_ebza2.htm
Én ezt elkészítettem. (természetesen a hazai kereskedelemben kapható alkatrészekkel)Egyenlőre még csak próbapadon próbáltam, de működik.
Nekem is ilyen motorom van, de egy kicsit átalakítva 21" kerék elől, preparált kipufogó hosszított elsővillák, meg amit akarsz egy endurónál. 1973 kiadású.
Ha kapcsolási rajz kell a kábelezésről, akkor a Cseh oldalakon megtalálod, én a teljes javítási kézikönyvet letöltöttem és kinyomtattam. A link a következő:
http://www.webpark.cz/janousmi/soubory/cz/pictures/37p.jpg
Remélem tudtam valamit segíteni.
Üdvözlettel:
Kedves feri
Az alábbi linken találsz egy kapcsolási rajzot.
http://www.wartburgpeter.de/tez_ebza2.htm
Én ezt elkészítettem. (természetesen a hazai kereskedelemben kapható alkatrészekkel)Egyenlőre még csak próbapadon próbáltam, de működik.
Nekem is ilyen motorom van, de egy kicsit átalakítva 21" kerék elől, preparált kipufogó hosszított elsővillák, meg amit akarsz egy endurónál. 1973 kiadású.
Ha kapcsolási rajz kell a kábelezésről, akkor a Cseh oldalakon megtalálod, én a teljes javítási kézikönyvet letöltöttem és kinyomtattam. A link a következő:
http://www.webpark.cz/janousmi/soubory/cz/pictures/37p.jpg
Remélem tudtam valamit segíteni.
Üdvözlettel:
Hi!
Az atmel oldaláról minden letölthető, ami
kell, igaz hogy angolul. De a szakirodalomban az a jó, hogy nem kell a konkrét nyelvet ismerni, hogy megértsd a szöveget, mert a szakkifejezések stimmelnek:)
Ha pedig az érdekel, hogy hogyan néz ki egy fedélzeti computer atmelből:
http://openbike.objectis.net/design/wiki/OnboardComputer
Ott a teljes forrás C-ben, rajzok és leírás...
Én c-ben nyomom linux alatt gcc-vel. Így nem kell foglalkozni azzal, hogy melyik io portot hol tartják aznap, meg hogy van-e elég regiszterem még, vagy a stackre pakoljak.
Ha a két trafóm közül az egyik zúg,az azt jelenti,h nem jó?
Elektronikus gyújtásról Motor elektronikára :)
Nagyon helyes!
Kedves Gyuszi!
Felhívom a figyelmedet az egyenirányítóra. 35A 800V (KBPC 3508)400-500 Ft/db Összevetni az egyedi diódák árával.
http://www.volny.cz/dizzzy/usmernovac.htm
Üdvözlettel:Laci
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|