hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2018. június 22. péntek 
Paulina

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás

Összesen: 99 oldal

Árpád
válasz erre | email2012-09-02 21:23:11
Én is, Gyula bá is gyártunk hallost. Két henger esetén az enyém mágnesestül,hallostul, elektronikástul kompletten 7000. Ebből anyagár 4500.
sorszám: 4546 (135181)
(előzmény: misi, 2012-09-02 20:54:34)

 
 
misi
válasz erre | email2012-09-02 20:54:34
Üdv mindenkinek!

Új vagyok ezen az oldalon és fórumon.
Segítséget szeretnék kérni , hogy hol lehet beszerezni ill. ki tud gyártani elektronikus , Hall-jeladós gyújtórendszert. Mostanában vásároltam egy Jawa 350 TS motorkerékpárt, és ennek gyújtórendszerét szeretném korszerűsíteni. Válaszotokat előre is köszönöm.
Üdv
M
sorszám: 4545 (135178)

 
 
csipu
válasz erre | email2012-09-02 13:00:42
Sziasztok!

Van egy etz 250-es mocim és 3ezres fordulatnál rángat, ugrál a motor(lebeg ha jól tudom ezt a kifejezést) de csak 3ezernél. tudom pörgetni kell a motort és nem 3ezren használni. Csak engem zavar. Mit kell rajta állítani vagy mitől van ez?

Köszönöm!
Üdv!
sorszám: 4544 (135150)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-08-30 21:25:18
A Jawa-ba valóban nem építhető be változtatás nélkül de felhasználva a belső "akkumulátor" remek ötletét a kapcsolás percek alatt a kívánt módon átalakítható.
sorszám: 4543 (135107)
(előzmény: Keri, 2012-08-30 12:46:21)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-08-30 21:08:29
Terhelés vizsgálatról még nem is hallottam, azért írtam, hogy szigorúan véve. Mint ahogy elvileg az 555 sem alkalmas mert a kitöltési arány nem hozható pontosan 1/1 értékre.
sorszám: 4542 (135106)
(előzmény: Keri, 2012-08-30 12:04:30)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-08-30 20:18:45
Nem felejtem el. Ezért nem elég az a gerjesztés amit a jawa dinamó berugáskor ad magának. De ha beteszek polusonként egy neodium lapmágnest, talán elég lesz. ha csak a feszkó számítana, bármennyire kevésből is lehetne bármilyen sokat csinálni . De sajnos ez nem igaz. Ezért kell még azt is átszámolnom hogy a veszteségeket figyelembe véve mennyi mágnes kell, tudok e elég erőset betenni.Ezért nem csinálom meg rögtön.
sorszám: 4541 (135105)
(előzmény: nyemi, 2012-08-30 18:41:07)

 
 
nyemi
válasz erre | email2012-08-30 18:41:07
Szia Árpád
Azt ne felejtsd el hogy a keverék meg gyújtásához egy meghatározott energia kell.
Kb. ennyi:):http://youtu.be/6q8tkGJcBzY
sorszám: 4540 (135104)
(előzmény: Árpád, 2012-08-29 22:06:04)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-08-30 13:21:51
Hát érdemes nekem ide írogatni?!!! :)
A kedvenc hírportálomon jobban szeretnek, ott majd mindegyik hozzászólásom a legtöbb tetsziket kapottak között van. :D
sorszám: 4539 (135101)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-08-30 12:46:21
2 vezetékes bimetálos helyére való.
Nem kell semmit oda vezetgetni egy az egyben belemegy.

Jawanál nem tudom hogy van a visszajelzés, de mivel a TS és a Honda is két vezetékes relét használ azoknál pontosan úgy működött, mint az eredetivel.

Senki nem mondta hogy ne csináld vagy ne rakjad ki, vagy ne működne. Még Gyula-bá sem, csak felhivtuk a figyelmedet egy bevált egyszerű megoldásra, de már megint azon durcáskodsz, hogy valaki mást mondott mint amit te oly tökéletesen megálmodtál.

Nekem továbbra is az a véleményem, hogy mi a fenének vezetékezni, ha meg lehet az eredeti helyére is csinálni valamit. Ez nem az alkatrész mennyiség vagy költség kérdése, hanem 5 perc gondolkodásé.

Az itt található kapcsolási rajz működési elve csupán egyetlen dologban különbözik a tiedtől. Mégpedig az, hogy az izzók áramát csapolja meg egy kondenzátor segitségével, igy nem kell külön tápfesz neki, vagyis megspóroltál egy átalakitást. Igen, amikor nyitva a fet akkor csak a kondiban tárolt energia működteti, de mivel az egésznek elhanyagolható a fogyasztása ez az égvilágon semmi gondot nem okoz.

Erre az alap ötletre már tehetsz rá plusz fetet a visszajelzésnek, meg variálhatod ahogy akarod. Igazából még módositani is alig kellene a jelenlegi kapcsolásodat. Ha hajlandó lennél odafigyelni arra amit mást mond, megspórolhatsz némi munkát és talán alkatrészt.
sorszám: 4538 (135100)
(előzmény: Árpád, 2012-08-30 11:05:14)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-08-30 12:04:30
No igen, az 555-össel precizebb az időzités, mert az erre találták ki. Én lustább voltam ennél :) de igy is kiválló.

A kocsimban is begyorsul, ha csökken a terhelés, pedig az sem hőrelés már.

Nekem azért volt érdekes, hogy ne változzon, mert egyrészt igy jó ledes indexhez is, aztán meg a Hondában 10W-os halogén izzó van az indexekben szóval hagyományos relé nem működik vele. Aztán mivel én az eredeti tokba fabrikáltam bele, nincs az az éber aki kiszúrná. Terhelés vizsgálatot meg nekem még soha nem csináltak.
sorszám: 4537 (135099)
(előzmény: Gyula-bá, 2012-08-30 10:45:15)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-08-30 11:12:19
Nem látom hogy egyáltalán beköthető lenne a visszajelzés símán.Ha a visszajelzőt a kapcsolás kimenetére rakjuk, úgy nézem egyfolytában villogni fog. Ha pedig az index kapcsolóhoz tesszük valamelyik oldalhoz elmenő szálra csak egyik oldalnál fog jelezni.Talán a két elmenő szál közé, de akkor meg a visszajelzőhüz menő vezetéket kell bolygatni mert esetleg a műszernél kap eredetileg földet.
sorszám: 4536 (135097)
(előzmény: Gyula-bá, 2012-08-30 10:45:15)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-08-30 11:05:14
Most néztem a rajzot újból. Valami nem érthető számomra. Úgy látom, tényleg sorosan van a relé az izzókkal. De mintha földet kapcsolna rájuk. Ahhoz viszont át kell kábelezni a motort. De biztos bennem van a hiba és másként működik. Csak én nem tudom belátni hogyan máshogy. Gondolom, nem az 1 fet megspórolását gondolod jobbnak átkötögetésekkel, némelyik tipusnál plussz madzag oda vitelével mint egy nyomorult filléres ellenállás fett páros megduplázását. Az én motoromon rövid föld vezeték van hátul, közel az indexhez testelve van. Elöl se jobb a helyzet, de oda röviden lehet a kapcsolótól kábelt húzni. de hátra?....
Akkor most nem a földet kapcsola a relé, vagy célszerűbb kábeleket behuzni megspórolandó a második fetet. A visszajelző lámpáról nem írtál semmit. Vagy nem az itt szereplő kapcsolást kell egy az agyben hazsnálni, vagy lehet ötletelni a viszajelző bekötésén.
De mint mondtam engem különösebben nem ráz meg a dolog. Ha valakinek nem tetszik a nálam található verzió, nem éít olyat. Ami zavarna az az ha a kapcsolás hibás lenne. Ami még nem zárható ki, még át kell gondolnom újra. Azért sincsenek fent az értékek, azért van alá írva hogy próba alatt, hogy senki ne kezdje el építeni még egyenlőre, csak előzetesként szerepel.De hibát még ti sem jeleztetek... Csak azt hogy van egy másik kapcsolás ami olcsóbb egy százassal, de be kell kötögetni négy darab plussz madzagot, a visszajelzést pedig felejtsük el, minek is az.
sorszám: 4535 (135096)
(előzmény: Keri, 2012-08-30 09:29:22)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-08-30 10:45:15
Amit Árpád barátunk nem vett észre, mármint, hogy az IC nem kap tápfeszt ha nincs kitéve az index az igaz. Megépítettem 555-ös IC-vel is (kevesebb alkatrész) úgy is kifogástalan,akár "szériában" is tudom készíteni. Megjegyzendő, hogy szigorúan véve az előírásokat járműbe nem alkalmas mert nincs visszajelzés az esetleg kiégő izzóról (az utolsó elektronikus index relé amit láttam és teljesítette ezt a feltételt is az Aro-ban volt).
sorszám: 4534 (135094)
(előzmény: Keri, 2012-08-30 09:19:25)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-08-30 09:29:22
Nekem 1db 200W-os 16A-es FET van benne. Nem BUZ11 mert gyakorlatilag bármilyen kapcsoló FET-el működik amit erre a feszültség tartományra találtak ki.
Én 100W-os izzóval teszteltem 24órán keresztül. Kellemes kézmeleg volt a FET hűtés nélkül is.

IC nem kap villanyt ha nem működik az index, mivel az izzókkal sorosan van és a kapcsoló előtt van, de a radarunkban ugyan ezek az IC-k 15 éve folyamatosan üzemelnek. Csak az EPROM-okat kell néha újra égetni, meg néha a kondik szoktak kiszáradni.
sorszám: 4533 (135093)
(előzmény: Árpád, 2012-08-29 20:25:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-08-30 09:19:25
Főleg hogy a itt fent lévő egyszerű kapcsolás 2 vezetékes és kipróbáltan működik. Most a Hondámban villog 12V-ról, de változtatás nélkül a TS 6V-járól is működött.
sorszám: 4532 (135092)
(előzmény: Gyula-bá, 2012-08-29 19:53:50)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-08-29 22:06:04
Ha lesz erőm, érdekesebb dologgal akarok foglalkozni mint a relé.
6 voltos jawára akarok szuper gyújtást csinálni, olcsón. Olyat ami aksi nélkül is berughatóvá teszi.
Még kissé ködös a dolog, de meg van az irány. Pár mágnest operálok a dinamóba, annyit hogy biztosan tudjon gerjesztés nélkül 3.5 voltot leadni.Azért ennyit, mert ez kell egy picnek. Azzal szabályzott 220 voltot tudok csinálni-3.5-7.2 voltos táp mellett. Utána egy síma CDI rész. Az is előny még hogy fordulatszám független lesz a CDI feszültsége, így kis fordulaton is jó lesz a szikra és magas fordulaton se áll fent a nagyfesz "megszökése" a kábelből, a gyertyát is kímélné.
Anyagáron előkalkuláció alapján elfogadható a költség. 10e körül.De így az eredmény pluszban programozott előgyújtást is tartalmaz.
De ez most túl nagy projekt, inkább csak ötletelés.Most elfoglal a takarítás, főzés, mosás, az anyám szemmel tartása.
De télre csak beleszokom a dologba, akkor belekezdek a gyújtásba.
sorszám: 4531 (135090)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-08-29 21:40:22
Nekem ugyan nem fáj, sok sikert.
sorszám: 4530 (135089)
(előzmény: Árpád, 2012-08-29 21:35:06)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-08-29 21:35:06
Lehet hogy én vagyok most tupa. de én továbbra is úgy látom hogy az említett relében az IC folyamatosan megy. Biztos én vagyok a hülye ha azt mondom, egy pár forintos fet ára nem éri meg a rövidebb élettartartamot.Lehetne egy fettel is megoldani úgy hogy ne menjen egyfolytában az ic. De akkor külön kellene pluszt odavinni vezetéken keresztül és az ic földjét adnánk az izzókon keresztül ami bonyolítaná picit a kapcsolást.Többször felmerült itt a forumon az a kérdés hogy hova kössék a visszajelzést. Nálam az is meg van oldva.

De felmerül még egy kérdés. Ha nem hibás a kapcsolás, miért ne lehetne az emberekre bízni a választást? Miért lenne baj hogy bár van n ilyen kapcsolás, én felteszem az n+1.et. Nem fáj senkinek.Ha felesleges, nem nézik meg, én hiába dolgoztam. Az legyen az én bajom. Ha konkrét hibát találtál akkor szóljál.
sorszám: 4529 (135088)
(előzmény: Gyula-bá, 2012-08-29 21:00:03)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-08-29 21:00:03
Az egy fetes egyik megoldás (a sok közül) 2004 óta látható a "Tuning, fejlesztés" oldalon. De igazad van nem kell valamit egyszerűen megcsinálni mikor bonyolultan (és drágán) is lehet.
sorszám: 4528 (135086)
(előzmény: Árpád, 2012-08-29 20:25:21)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-08-29 20:25:21
Komolyan gondoltam. A két fetet mindenképpen a többit még át kell néznem , majd ha tisztább lessz a fejem.
De a két fet marad. Uyanis az úgy nagyon jó.Egy fettel folyamatosan kapná a tápot az ic, nem használna az élettartamának. Tranzisztorokkal pedig nagy hűtőbordát igényelne. Nem mindenki szeret 11 wattos index izzókat használni. városban nem nyerő egy világosabb délelőtt.
sorszám: 4527 (135085)
(előzmény: Gyula-bá, 2012-08-29 19:53:50)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-08-29 19:53:50
Árpád, te ezt: http://www.takacsarpad.hu/Indexrele komolyan gondoltad, (két fet+átkábelezés és egyebek) vagy csak én nem értem a viccet?
sorszám: 4526 (135084)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-08-23 16:24:45
A Km számláló az én verziómban is külön megoldást igényel. Én egy hagyományos relés számlálóra gondoltam, a picnek van még annyi lába hogy azt is piszkálhassa.
Amúgy meg van a megoldás az én számíze szerint is. Az euró magnetnél van olyan mágnes csík fillérekért amiből ki tudok vágni két megfelelő darabot a venti harangjába. 1 méter valami 210 forint.
Tehát csak ennyi a dolgom. Régi mágnest ki, két csík be a harangba. A venti tekercseinek kivezetése valami biztonságos módon hogy ne szakadjanak le. A hat tranyó beforrasztása, pár ellenállásé és a picé. Ez utóbbi felprogramozása. ja, a programozáshoz usb csati beforrasztása. Mivel próbapanelt használok, a teflon vezetékek leragasztása.
Jó lehet hogy van jobb módszer, de szerintem ez se bonyolult vagy drága. Nem kell semmi olyant vágnom, reszelnem, hajlítanom ami nehézségeket okozna.
Elektromos szaki vagyok a mechanikát ott hagyom ki ahol tudom. Két műanyag méretre vágása, beragasztása pont elég kihívás számomra.:)
Szóval számomra még mindig csábító az ötletem.:)
Ja, a ventivel a mutató mozgása sem darabos.Csapágy sem kell, ha már egyszer vágok ragasztok helyette.

Azt mondanám, megcsinálok egyet, megmutatom milyen. De az biztosan nem mostanság lesz. Per pillanat már a lakhatásomért folyik a harc. Rövid időn belül anyámat végleg a kórházban kell felejtenem mert képtelenség gondját viselni. Ha pedig a kórházból elme szociális otthonba rakják, az önkormányzat elveszi a lakást.
De ha lenne is kedvem komolyabb barkácsolásba fogni, nem tudok elmenni vásárolni, mert addig valami bajt csinál az anyám.
De pénzem sincs alkatrészre mert jönnek egymás után a számlák hogy ez meg az nem lett befizetve hónapokon keresztül mert az anyám mind a rájuk szánt pénzt, mind a számlákat elvesztette. Épp hogy a kaját, a gyógyszert ki tudom gazdálkodni.
De ha ez nem lenne elég, a kedvemen kívül még jó szellemi állapot is kellene a dologhoz. Mivel éjszakánként kétszer háromszor felkelt az anyám azzal hogy a konyhát vagy a wc-t keresi a szobámban, nem igazán vagyok túl pihent.
De amint javul a helyzet, vagy megszokom a mostanit legyártok egy ventis műszert és megmutatom. Biztos hogy tetszeni fog neked. Akkor is, ha tudsz egyszerűbb megoldást rá.:D
Valószínű hogy nem az elképzelésemmel van gond, hanem azzal ahogy elmagyarázom hogy mit és miért akarok csinálni.
sorszám: 4525 (135026)
(előzmény: Keri, 2012-08-23 14:29:18)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-08-23 14:29:18
Mondjuk ennek megvan a hátránya hogy a KM számlálót ekkor nem forgatja semmi.
sorszám: 4524 (135025)
(előzmény: Keri, 2012-08-23 14:26:52)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-08-23 14:26:52
Mondjuk ha már eredeti mechanikus műszert alakítjuk át, és ragaszkodsz a PC ventilátorhoz, akkor az is egyszerű és járható út, hogy az eredeti alumínium indukciós harang alá berakod a ventillátor 4 fázisú tekercselésű állórészét, és PIC-el megfelelő sebességgel forgatod a mágneses tér irányát.

Felhasználtad a PICet, a ventillátort, és maradt egy csapágyad, miközben a kitérés azonos maradt az eredetivel :D
sorszám: 4523 (135024)
(előzmény: Keri, 2012-08-23 14:02:56)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-08-23 14:18:18
Megnyugtatlak az összes modern mutatós műszer léptetőmotoros, pont azért mert sokkal olcsóbb mint egy rendes analóg elektromos műszer ami bírja a vibrációt.

Nem CNC-re való léptető motorokkal mennek, sima gagyi fröcsöntött műanyag léptetőmotorok.

A probléma nem is ezzel van, hanem a mutató mozgása nagyon szögletes, azaz hirtelen áll meg és indul el. Gyorsítási, meg lassítási szakaszokat, esetleg egy fizikai csillapodást utánzó mozgást leprogramozni meg nem olyan egyszerű PIC-el.
sorszám: 4522 (135023)
(előzmény: Árpád, 2012-08-22 18:52:39)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-08-23 14:02:56
A Lada műszert azért raktam fel hogy lásd milyen mérhetetlenül egyszerű egy 270 fokos körbefordulású műszer.
Az eredeti MZ műszer átalakításához 3db alkatrész kell. Egy lengőtekercs, egy vaslemezből kivágott pólusgyűrű és egy állandómágnes.
Olcsó, beszerezhető, könnyen kivitelezhető. A frekvencia-feszültség átalakító meg ugyan az.
sorszám: 4521 (135022)
(előzmény: Árpád, 2012-08-22 16:03:32)

 
 
peti74
válasz erre | email2012-08-22 21:53:52
Sziasztok. Eladósorba került egy új, 350-es jawara való (a 6V-os dinamó helyére beszerelhető) komplett Vape gyújtás/töltés rendszer. Típusjele : SZ-13-2. 12V-os, max 200W-os töltés elektronikus szabályzással, valamint külön töltőtekercses, induktív jeladós elektronikus gyújtás. Ára: 75e Ft. Érdeklődni email-ben.
sorszám: 4520 (135019)

 
 
peti74
válasz erre | email2012-08-22 21:30:07
teszt
sorszám: 4519 (135018)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-08-22 21:13:16
Dehogy bántasz, legalábbis engem nem. Árpád barátunkkal meg nincs értelme vitatkozni, nem is annak szántam, csak egy ötlet volt.
sorszám: 4518 (135017)
(előzmény: Troster07, 2012-08-22 20:06:01)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-08-22 21:07:04
Sok sikert, jó munkát.
sorszám: 4517 (135016)
(előzmény: Árpád, 2012-08-22 18:52:39)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-08-22 20:06:01
Árpád kontra Gyula-bá vita, már kezdtem hiányolni.Komolyan mondom olyan mintha nem is magyarul társalognátok, de nagyon tetszik:)Van egy nagy tudású munkatársam aki mindenhez tud vmit hozzáfűzni, betanulok innen pár mondatot, és meglátom mit reagál rá.:)
A lényeg az, hogy tényleg senkit nem akarok ezzel a mondókámmal megbántani, mindketten profi elektronikusak vagytok, csak a végére majd ne kérdőjelezzétek meg egymás tudását.:)
sorszám: 4516 (135014)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-08-22 18:57:17
Közben elgondolkodtam a dolgon. Programoztál már picet hogy tudod mennyire bonyolult valami és mennyire nem?
sorszám: 4515 (135013)
(előzmény: Árpád, 2012-08-22 18:52:39)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-08-22 18:52:39
Nagyon nem olyan halott.
A léptető motor lenne az. A legkisebb zavar esetén elfelejtené hol tart.
Azon kívül a léptető motorok álltalában drágábbak.
Félek tőle, hogy nem igazán tudod hogy működik a szinkron motor. Négy tekercs között, körül forog egy mágnes. A négy tekercsen különböző áramokat folyatunk át. Attól függően hogy melyik tekercsen milyen polaritású és nagyságú feszültség van, a mágneses polusok körbe forgathatók. A mágnes természetesen követi ezt.
A picnek csak annyit kell csinálnia hogy a bemenő jelek frekijét méri, abból meghatározza hogy egy adott tekerce melyik pontjára kell kötni a pluszt, melikre a minuszt, illetve mennyi időre kell a tápot ráadni az adott tekercsre. A ráadott feszültség idejéből következik természetesen hogy mekkora lesz a feszültség a tekercsen.
Tehát a picnek csak a bejövő idő és kimenő idő között kell kapcsolatot teremtenie, ez nagyon egyszerű programozási probléma. Azt is kel tudnia a bejövő idő alapján hogy melyik negyedben kell lennie a motornak, ez alapján kapcsolgatnia kell 8 tranyót. Ez még egyszerűbb programozási feladat.
egy pic 18f sorozatú picnek őven van ehhez elég ki-bemenete, ráadásul usb csatlakozást is tud, így a műszer kalibrálása egyszerű.

Szóval ennek az elektromos kütyünek a megvalósítás nem okozhat különösebb gondot annak aki tudja mi a szinkronmotor és programozott pár picet. Nem sokat, egy két programozás már elég gyakorlatot ad ehhez a feladathoz.
sorszám: 4514 (135012)
(előzmény: Gyula-bá, 2012-08-22 17:42:01)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-08-22 17:42:01
"A PIC-cel olyan mért frekvencia- kemenőkitöltési tényező görbéket hozhatok létre, amilyenekezt akarok"- ez igaz de oda az egyszerűség. Hidd el ugyanolyan halott ötlet mint a dinamót indító motorrá alakítani. Ha már PIC akkor jobban jársz egy léptető motorral (közvetlenül a mutatót) vagy egy háromfázisú (CD lejátszó) motorral ami az eredeti órában a mágnest hajtja meg.
sorszám: 4513 (135011)
(előzmény: Árpád, 2012-08-22 16:37:28)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-08-22 16:37:28
A mutatónak kb 270 fokot kellene fordulni.
Ha a csapággyal duplázom közel a motor elfordulását akkor a motor elfordulásának 135 foknak kell lennie.
A linearitás nem tudom hogy jön be a képbe. Szögeltérés nincs a motor és a mutató tengelye között, tehát onnan nem származhat nonlinearitás.
A PIC-cel olyan mért frekvencia- kemenőkitöltési tényező görbéket hozhatok létre, amilyenekezt akarok. Bár megjegyzem, szélestartományan lineáris marad a rendszer ha fix freki-kitöltési tényező aránnyal dolgozunk.
Egyébbként PWM-nek nevezik a szóbanforgó vezérlési módot.

A csapágyat kezdem elfelejteni, jobbnak tűnik a venti műanyag mágnesének kioperálása, majd átmágnesezése. Ha jól mértem fel a szóban forgó mágnes tulajdonságait.

Nekem továbbra is csábítónak tűnik a dolog. Anyagáron 3000 forintnál olcsóbban kijön a cucc. Nem rossz ha legalább látvány szempontjából eredeti állapotú marad a motor. Ha megfelelő kábelen viszed fel a jeladó jelét a jeladót ügyesen helyezed el, akár veterán vizsgán is átcsúszna a motor így.
sorszám: 4512 (135010)
(előzmény: Gyula-bá, 2012-08-22 13:40:04)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-08-22 16:03:32
Nem mondtam hogy új az ötlet. Csak annyiban legfeljebb hogy beszerezhető ventilátoron alapul.A lada műszer is jó persze, ha kapsz és belemegy az eredeti műszer tokjába.Ventilátort, picet biztosan kapsz. Ja, a lada ráadásul ha jól látom fordulat mérő, van kilométer is?
sorszám: 4511 (135008)
(előzmény: Keri, 2012-08-22 14:53:14)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-08-22 14:53:14
Kár újra feltalálni a spanyolviaszt:

http://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=99
sorszám: 4510 (135006)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-08-22 13:40:04
Ha legalább közelítőleg lineáris műszert akarsz akkor a mot. forgórész elfordulása 90 fok alatt kell maradjon, vagyis a csapágyas ötlet itt is bukik.
sorszám: 4509 (135005)
(előzmény: Árpád, 2012-08-21 15:28:15)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-08-21 21:59:12
Fent van már a régi és az új fetes gyújtás is a lapomon, védő zenerekkel kiegészítve.
sorszám: 4508 (134987)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-08-21 15:28:15
Az elmászás a gond. Igazad van, a kosárhoz kellene kapcsolni a venti tengelyét és a mutató tengely menne a csapágya.
De a csúszás az tönkre vágná az egészet. Ki kellene próbálni, mennyit csúszna, nem tudná e indulásonkénti hitelesítés kompenzálni.
Fogaskerék gyártásra nem rendezkedek be, készen pedig nem láttam megfelelőt, modellezőknél sem.
Legfeljebb marad a 180 fokos műszer, vagy valami ,műanyag mágnes csík megfelelő mágnesezése, méretre alakítása.
De egy PIC-ből és hat tranyóból, egy ventiből álló szerkezet ami beépíthető az eredeti óra tokjába,nagyon csábító.
sorszám: 4507 (134982)
(előzmény: Gyula-bá, 2012-08-21 13:49:08)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-08-21 13:49:08
Ne fáradj vele, a gyűrű kb. fele annyit fog fordulni mint a tengely, neked meg kb 1,5-szörös kéne ráadásul állandóan "elmászik"
sorszám: 4506 (134977)
(előzmény: Árpád, 2012-08-21 12:57:52)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-08-21 12:57:52
Közben gondolkoztam. (kisebb költői tulzás)
Talán használható áttételt kapok fogaskerekek nélkül is, ha egy megfelelő csapágyat húzok ventire szerelt tengelyre. Szoros illesztésű kellene.
Ha jól gondolkodom, ha rögzítem a csapágy külső körét , a belsőbe a venti tengelye megy, a kosárhoz valahogy hozzárögzített, nyomott mutató tengely a két gyűrű átmérőjének arányában fog forogni. Ha ez igaz, ennyi mechanikai bűvészkedés még belefér a képességeimbe. :)
De ha el csúsznak a kosáran lévő golyók forgás nélkül, megette a fene az egészet.
sorszám: 4505 (134967)
(előzmény: Árpád, 2012-08-21 10:11:31)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-08-21 10:11:31
Ha egy pc ventilátort alakítok át szinkron motornak, egyszerűen, nagyon nagyon egyszerűen tudok mutatós, analóg kilométerórát, fordulatszám mérőt csinál. Ráadásul olyat ami belemegy az eredeti óratokba.
Egyetlen szépséghiba hogy csak 180 fokban tud így elfordulni.(a venti mágnese sajnos négy mágneses polussal rendelkezik a kettő helyett.É-D-É-D.) Vagy a méréshatár csökken le, vagy új óralapot kell kreálni, látszatra sem lesz eredeti a műszer. Vagy kereshetek másmilyen mágnest a ventibe és ragaszthatom be azt. De ez így macerás lehet.Fogaskerék áttétel nagyon elbonyolítaná a dolgot.
Szerintetek a 180 fokos (félkör) kitérés a műszereknél nagyon gázos, vagy így is tetszene pár embernek?
sorszám: 4504 (134960)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-08-20 15:06:40
Mindentől megőrülhet a multi ami tüskéket tud csinálni a tápellátásra. Azaz ami hirtelen el tudja venni a feszültséget egy pillanatra a moctól, vagy ami visszarúgva rövid ideig megemeli a feszültséget.
Szikrázó szénkefék a dinamóban. Rossz földelő kábelek. Általában van egy kondi valahol a feszültség szűrésére ennek a kondinak a hibája hiánya A gyújtásnál szinte minden, megszakító, trafó, gyújtáskábel, gyertya, gyertyapipa
kétféle pipa van azt hiszem van olyan is amiben nincs szűrő ellenállás
sorszám: 4503 (134953)
(előzmény: VGGábor, 2012-08-20 12:40:35)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2012-08-20 12:40:35
Ha már felmerült a kérdés megkérdezném énis hogy mitől őrülhet meg a multiméter? Csak gyertyapipa és kábel? Mert nekem mind2 MZnél megőrül, a kicsiben tuti jó minden, elektronikus fesszab stb, a nagyban már lehet kis töltésbaj.
Gyertyapipát és kábelt már rég újra cseréltem mind2n. Ilyen szarok lennének az új gyertyapipák?
sorszám: 4502 (134952)

 
 
matyi
válasz erre | email2012-08-20 12:30:05
Végre valahára sikerült kicserélnem a pipát meg a kábelt. A gyertya az én esetben nem okozhatja a problémát, mert mikor először jelentkezett már a 2. garnitúra volt benne és egy kipróbálás erejéig visszatettem a régieket, és ugyanúgy fennállt a probléma. Egyébként most került bele a 3. garnitúra, mert eljött az idő (km) a cserére. Na szóval a multiméter már nem akar megőrülni és mintha a sisakbeszélő sem ciripelne már. Még menet közben csinálok egy tesztet, de nagyon bízom benne, hogy ez volt a probléma. Köszönöm az ötleteket, segítő tanácsokat, amint időt kerítek rá beszámolok a teszt eredményéről is.Üdv.
sorszám: 4501 (134951)
(előzmény: Árpád, 2012-05-17 14:59:39)

 
 
Perec
válasz erre | email2012-07-25 19:24:11
Szerintem tud simán 40 voltot is.
sorszám: 4500 (134589)
(előzmény: serfy, 2012-07-22 12:32:02)

 
 
serfy
válasz erre | email2012-07-22 12:32:02
Sziasztok.
Azt szeretném megtudni, hogy a Babetta generátor négy sorbakötött világitó tekerccsel tud e 12 voltot termelni?.
Illetve teker e valaki kicsit combosabb tekercset?
Köszönöm.
(gyujtás nem kell!)
sorszám: 4499 (134565)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-05-17 14:59:39
Igen. Az a következő egyszerű lépés. De talán jó lenne ha gyertyát is cserélnél.
sorszám: 4498 (133330)
(előzmény: matyi, 2012-05-17 14:04:05)

 
 
matyi
válasz erre | email2012-05-17 14:04:05
Kondipróba tegnap lement a javaslatod alapján, de az eredmény negatív. Kicsit jobban körülnéztem, de a kondenzátort nem találtam sehol. Bányászok valahonnét egy elektronikus rajzot, mert lehet nincs is, aztán hiába keresem. Következő lépés? Pipa+kábelcsere?
sorszám: 4497 (133327)
(elözmény: Árpád, 2012-05-12 13:55:03)

 
  Összesen: 99 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17577)
Jawa (27030)
Pannónia (6539)
MZ (48855)
Izs (607)
Motorszervíz (2866)
police (1762)
Simson (3402)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu