:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
Nem sikerült a gyújtásról fotót beszerezni és belátható időn belül nem is fog sikerülni.
A link:http://komlosiszilvia.oromhirek.hu/filemegoszto/download.php?file=5f295a6adac430d4fd1bed52d81cf240
Ez a legújabb forrás fájl.
Ha kicsit furcsa a kód, csak azért van mert én soha nem tanultam a programozást csak autodidakta módon sajátítottam el.
A kód írásához Oshon PIC szimulator IDE-t használom assemblerben.
Ezért nem neveztem meg a általános regisztereket hanem a címeikkel hivatkozok rájuk, a kommentek-ben azért sok minden le van írva. Az angolom is elég gyenge mert még én még oroszt tanultam:).
Ha van kérdésetek, szívesen válaszolok.
Üdv nyemi.
Szia Keri
Pedig van, az enyém:), csak nem TCI-hez (bár már megoldottam az illesztést,szóval arra is jó csak WV elektronikával:)) hanem CDI-hez. A másik hátránya hogy nincs hozzá számítógépen futó kezelő program, de ezért van hogy az 45-50uS algoritmus időt ne növeljem. Ez a Hall jel utáni késleltetős fajta.
Most ott tartok hogy 185rpm a legalacsonyabb fordulat ahol még kezelem az előgyújtást, alatta meg tiltom a kimenetet (szikrát) , ha kérik.
Itt van két videó a program működéséről:
Link:http://www.youtube.com/watch?v=6eDBeqKn5b0&feature=plcp
Link:http://www.youtube.com/watch?v=CMq9189ToT8&feature=plcp
Mint halható itt is van némi alacsony és magas fordulat átmenetnél egy kis bizonytalanság de azt is mostanában sikerült megoldani.
Link:http://www.youtube.com/watch?v=CYd3FN-bojw&feature=plcp
Üdv nyemi
Köszönöm a válaszod! Meg vagyok győzve.
Kb ugyanezt mondtam én is. :D
Bár az aranyár talán túlzás. 15-20 pénzért már kiválót csinálok.
Más kérdés hogy nekem fele ennyiért se kellene. Nem is beszélek rá senkit sem hogy csináltasson velem. De ha nagyon erősködik valaki hogy 5 százalék fogyasztás csökkenés, ugyan ennyi teljesítmény növekedés megéri neki, akkor pénzért miért is ne... :D
Jó, megbízható, és tök fölösleges lesz.:D
A készről? Nehezen.Nincs a telcsimen kamera. Majd megpróbálok valakit rábeszélni hogy fotózza le amit csináltam neki.
Sokat nem lehet egyébként a fotóján látni. A két fet egymásra fektetve két hűtőborda között van, tehát a képen csak egy félbevágott P1 proci hűtő bordája lenne aminek két felét egymáshoz csavarozták, azaz alul felül borda, közülük kijön pár kábel. A jeladó lapján van a két ellenállás, a két zener, a hall. Az egész jeladós lap akkora mint egy félbevágott kockacukor. vanbelőle kettő. Ez derékszögben egy másik lapra van forrasztva mit a megszakító helyére lehet csavarozni.Így párhuzamossan áll a tengellyel, nem a gyújtáslapon fekszik. A mágnes úgy néz ki mint az excenter, annak a helyére is megy be. Csak rövidebb. De szintén van slicce ami poziciónálja. Szóval a gyújtás környéki cuccokon se sok látni való van.
Két félbe vágott kockacukor vezetékekkel, egy excenter helyén lévő 8 miliméter hosszú. 16 miliméter átmérőjű fekete henger.:D Mivel rendkívül kevés alkatrészből áll a cucc, a dobozolások dizánja eléggé behatárolt. Ami kicsi, egyszerű, nem lehet sokféleképpen tálalni. Három kocka amiből egy nagyobb és bordás, pár vezeték, saruk, egy henger alakú mágnes, és kész:D Ez majdnem olyan mintha szeget csinálnék és azt dokumentálnám.:D
De próbálok képet szerezni.
Felejts el a szabályzást. Nem láttam még jól működő megoldást motorra...vagy csak arany árban és túl nagy előnye sincs öreg 2T motoron.
Az említett címet már rég nem használom, helyette: reruamalugy@gmail.com vagy az oldalaim alján az "üzenet küldése".
Képet az elektronikáról tudsz küldeni?
Köszönöm a linket!
Mail-t írtam a reruamalugy@freemail.hu címre.
Bővebb infó itt http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa vagy privát.
Bővebb infó itt http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa vagy privát.
Én feteset csinálok. Sok vita volt az előnyökről, hátrányokról. Én maradtam ennél. A legfrissebb változatom rajza a takacsarpad.hu/Gyujtas oldalon látható.
A jó előgyújtás szabályzás nem szívás. Az a lényege hogy nem szoftverből kell megoldani az alacsony fordulat gyújtását, hanem egy külön hall icvel. A fordulatszámot sem egy teljes kör alatt kel meghatározni mert akkor hirtelen gyorsításnál, lassításnál zavaró eltérés jelentkezhet. két egymástól mondjuk 17 fokra lévő hall közötti időt kell mérni.
Vagyis nem egy jeladó kell hanem három. Ez valami 500 forinttal emeli meg a költségeket, de különbség ennél többet is megér.
Az más kérdés hogy pont a jawánál van e értelme az előgyújtás szabályzásnak. Személyes tapasztalatom az hogy a fogyasztás alig csökken, a teljesítmény növekedés se drámai. Ennek ellenére ha valakinek kell, én csinálok.
Mint már mondtam, én a pénzért mindenre képes vagyok.:)
Várok!
Visszaolvastam a fórumban és láttam, hogy vagytok páran, akik igazán jártasak vagytok a témában.
Van kérdésem:
Mi a helyzet az elektronikus előgyújtás szabályozással, valaki azt írta egy hengernél szívás, vagy rákefélés... mindegy ... két hengernél mi a helyzet?
Láttam Gyula Hall-os tranzisztorosat gyárt. Te szintén, vagy FET-eset?
Várd ki szerintem a másik ajánlatot is. Utána ha még mindig úgy gondolod, a hét vége felé postára dobom, vagy ha XVIII kerület kornyékén jársz....
Köszönöm Árpád a gyors választ!
Mikor és hogyan tudnánk lebonyolítani az üzletet?
Én is, Gyula bá is gyártunk hallost. Két henger esetén az enyém mágnesestül,hallostul, elektronikástul kompletten 7000. Ebből anyagár 4500.
Üdv mindenkinek!
Új vagyok ezen az oldalon és fórumon.
Segítséget szeretnék kérni , hogy hol lehet beszerezni ill. ki tud gyártani elektronikus , Hall-jeladós gyújtórendszert. Mostanában vásároltam egy Jawa 350 TS motorkerékpárt, és ennek gyújtórendszerét szeretném korszerűsíteni. Válaszotokat előre is köszönöm.
Üdv
M
Sziasztok!
Van egy etz 250-es mocim és 3ezres fordulatnál rángat, ugrál a motor(lebeg ha jól tudom ezt a kifejezést) de csak 3ezernél. tudom pörgetni kell a motort és nem 3ezren használni. Csak engem zavar. Mit kell rajta állítani vagy mitől van ez?
Köszönöm!
Üdv!
A Jawa-ba valóban nem építhető be változtatás nélkül de felhasználva a belső "akkumulátor" remek ötletét a kapcsolás percek alatt a kívánt módon átalakítható.
Terhelés vizsgálatról még nem is hallottam, azért írtam, hogy szigorúan véve. Mint ahogy elvileg az 555 sem alkalmas mert a kitöltési arány nem hozható pontosan 1/1 értékre.
Nem felejtem el. Ezért nem elég az a gerjesztés amit a jawa dinamó berugáskor ad magának. De ha beteszek polusonként egy neodium lapmágnest, talán elég lesz. ha csak a feszkó számítana, bármennyire kevésből is lehetne bármilyen sokat csinálni . De sajnos ez nem igaz. Ezért kell még azt is átszámolnom hogy a veszteségeket figyelembe véve mennyi mágnes kell, tudok e elég erőset betenni.Ezért nem csinálom meg rögtön.
Szia Árpád
Azt ne felejtsd el hogy a keverék meg gyújtásához egy meghatározott energia kell.
Kb. ennyi:):http://youtu.be/6q8tkGJcBzY
Hát érdemes nekem ide írogatni?!!! :)
A kedvenc hírportálomon jobban szeretnek, ott majd mindegyik hozzászólásom a legtöbb tetsziket kapottak között van. :D
2 vezetékes bimetálos helyére való.
Nem kell semmit oda vezetgetni egy az egyben belemegy.
Jawanál nem tudom hogy van a visszajelzés, de mivel a TS és a Honda is két vezetékes relét használ azoknál pontosan úgy működött, mint az eredetivel.
Senki nem mondta hogy ne csináld vagy ne rakjad ki, vagy ne működne. Még Gyula-bá sem, csak felhivtuk a figyelmedet egy bevált egyszerű megoldásra, de már megint azon durcáskodsz, hogy valaki mást mondott mint amit te oly tökéletesen megálmodtál.
Nekem továbbra is az a véleményem, hogy mi a fenének vezetékezni, ha meg lehet az eredeti helyére is csinálni valamit. Ez nem az alkatrész mennyiség vagy költség kérdése, hanem 5 perc gondolkodásé.
Az itt található kapcsolási rajz működési elve csupán egyetlen dologban különbözik a tiedtől. Mégpedig az, hogy az izzók áramát csapolja meg egy kondenzátor segitségével, igy nem kell külön tápfesz neki, vagyis megspóroltál egy átalakitást. Igen, amikor nyitva a fet akkor csak a kondiban tárolt energia működteti, de mivel az egésznek elhanyagolható a fogyasztása ez az égvilágon semmi gondot nem okoz.
Erre az alap ötletre már tehetsz rá plusz fetet a visszajelzésnek, meg variálhatod ahogy akarod. Igazából még módositani is alig kellene a jelenlegi kapcsolásodat. Ha hajlandó lennél odafigyelni arra amit mást mond, megspórolhatsz némi munkát és talán alkatrészt.
No igen, az 555-össel precizebb az időzités, mert az erre találták ki. Én lustább voltam ennél :) de igy is kiválló.
A kocsimban is begyorsul, ha csökken a terhelés, pedig az sem hőrelés már.
Nekem azért volt érdekes, hogy ne változzon, mert egyrészt igy jó ledes indexhez is, aztán meg a Hondában 10W-os halogén izzó van az indexekben szóval hagyományos relé nem működik vele. Aztán mivel én az eredeti tokba fabrikáltam bele, nincs az az éber aki kiszúrná. Terhelés vizsgálatot meg nekem még soha nem csináltak.
Nem látom hogy egyáltalán beköthető lenne a visszajelzés símán.Ha a visszajelzőt a kapcsolás kimenetére rakjuk, úgy nézem egyfolytában villogni fog. Ha pedig az index kapcsolóhoz tesszük valamelyik oldalhoz elmenő szálra csak egyik oldalnál fog jelezni.Talán a két elmenő szál közé, de akkor meg a visszajelzőhüz menő vezetéket kell bolygatni mert esetleg a műszernél kap eredetileg földet.
Most néztem a rajzot újból. Valami nem érthető számomra. Úgy látom, tényleg sorosan van a relé az izzókkal. De mintha földet kapcsolna rájuk. Ahhoz viszont át kell kábelezni a motort. De biztos bennem van a hiba és másként működik. Csak én nem tudom belátni hogyan máshogy. Gondolom, nem az 1 fet megspórolását gondolod jobbnak átkötögetésekkel, némelyik tipusnál plussz madzag oda vitelével mint egy nyomorult filléres ellenállás fett páros megduplázását. Az én motoromon rövid föld vezeték van hátul, közel az indexhez testelve van. Elöl se jobb a helyzet, de oda röviden lehet a kapcsolótól kábelt húzni. de hátra?....
Akkor most nem a földet kapcsola a relé, vagy célszerűbb kábeleket behuzni megspórolandó a második fetet. A visszajelző lámpáról nem írtál semmit. Vagy nem az itt szereplő kapcsolást kell egy az agyben hazsnálni, vagy lehet ötletelni a viszajelző bekötésén.
De mint mondtam engem különösebben nem ráz meg a dolog. Ha valakinek nem tetszik a nálam található verzió, nem éít olyat. Ami zavarna az az ha a kapcsolás hibás lenne. Ami még nem zárható ki, még át kell gondolnom újra. Azért sincsenek fent az értékek, azért van alá írva hogy próba alatt, hogy senki ne kezdje el építeni még egyenlőre, csak előzetesként szerepel.De hibát még ti sem jeleztetek... Csak azt hogy van egy másik kapcsolás ami olcsóbb egy százassal, de be kell kötögetni négy darab plussz madzagot, a visszajelzést pedig felejtsük el, minek is az.
Amit Árpád barátunk nem vett észre, mármint, hogy az IC nem kap tápfeszt ha nincs kitéve az index az igaz. Megépítettem 555-ös IC-vel is (kevesebb alkatrész) úgy is kifogástalan,akár "szériában" is tudom készíteni. Megjegyzendő, hogy szigorúan véve az előírásokat járműbe nem alkalmas mert nincs visszajelzés az esetleg kiégő izzóról (az utolsó elektronikus index relé amit láttam és teljesítette ezt a feltételt is az Aro-ban volt).
Nekem 1db 200W-os 16A-es FET van benne. Nem BUZ11 mert gyakorlatilag bármilyen kapcsoló FET-el működik amit erre a feszültség tartományra találtak ki.
Én 100W-os izzóval teszteltem 24órán keresztül. Kellemes kézmeleg volt a FET hűtés nélkül is.
IC nem kap villanyt ha nem működik az index, mivel az izzókkal sorosan van és a kapcsoló előtt van, de a radarunkban ugyan ezek az IC-k 15 éve folyamatosan üzemelnek. Csak az EPROM-okat kell néha újra égetni, meg néha a kondik szoktak kiszáradni.
Főleg hogy a itt fent lévő egyszerű kapcsolás 2 vezetékes és kipróbáltan működik. Most a Hondámban villog 12V-ról, de változtatás nélkül a TS 6V-járól is működött.
Ha lesz erőm, érdekesebb dologgal akarok foglalkozni mint a relé.
6 voltos jawára akarok szuper gyújtást csinálni, olcsón. Olyat ami aksi nélkül is berughatóvá teszi.
Még kissé ködös a dolog, de meg van az irány. Pár mágnest operálok a dinamóba, annyit hogy biztosan tudjon gerjesztés nélkül 3.5 voltot leadni.Azért ennyit, mert ez kell egy picnek. Azzal szabályzott 220 voltot tudok csinálni-3.5-7.2 voltos táp mellett. Utána egy síma CDI rész. Az is előny még hogy fordulatszám független lesz a CDI feszültsége, így kis fordulaton is jó lesz a szikra és magas fordulaton se áll fent a nagyfesz "megszökése" a kábelből, a gyertyát is kímélné.
Anyagáron előkalkuláció alapján elfogadható a költség. 10e körül.De így az eredmény pluszban programozott előgyújtást is tartalmaz.
De ez most túl nagy projekt, inkább csak ötletelés.Most elfoglal a takarítás, főzés, mosás, az anyám szemmel tartása.
De télre csak beleszokom a dologba, akkor belekezdek a gyújtásba.
Nekem ugyan nem fáj, sok sikert.
Lehet hogy én vagyok most tupa. de én továbbra is úgy látom hogy az említett relében az IC folyamatosan megy. Biztos én vagyok a hülye ha azt mondom, egy pár forintos fet ára nem éri meg a rövidebb élettartartamot.Lehetne egy fettel is megoldani úgy hogy ne menjen egyfolytában az ic. De akkor külön kellene pluszt odavinni vezetéken keresztül és az ic földjét adnánk az izzókon keresztül ami bonyolítaná picit a kapcsolást.Többször felmerült itt a forumon az a kérdés hogy hova kössék a visszajelzést. Nálam az is meg van oldva.
De felmerül még egy kérdés. Ha nem hibás a kapcsolás, miért ne lehetne az emberekre bízni a választást? Miért lenne baj hogy bár van n ilyen kapcsolás, én felteszem az n+1.et. Nem fáj senkinek.Ha felesleges, nem nézik meg, én hiába dolgoztam. Az legyen az én bajom. Ha konkrét hibát találtál akkor szóljál.
Az egy fetes egyik megoldás (a sok közül) 2004 óta látható a "Tuning, fejlesztés" oldalon. De igazad van nem kell valamit egyszerűen megcsinálni mikor bonyolultan (és drágán) is lehet.
Komolyan gondoltam. A két fetet mindenképpen a többit még át kell néznem , majd ha tisztább lessz a fejem.
De a két fet marad. Uyanis az úgy nagyon jó.Egy fettel folyamatosan kapná a tápot az ic, nem használna az élettartamának. Tranzisztorokkal pedig nagy hűtőbordát igényelne. Nem mindenki szeret 11 wattos index izzókat használni. városban nem nyerő egy világosabb délelőtt.
Árpád, te ezt: http://www.takacsarpad.hu/Indexrele komolyan gondoltad, (két fet+átkábelezés és egyebek) vagy csak én nem értem a viccet?
A Km számláló az én verziómban is külön megoldást igényel. Én egy hagyományos relés számlálóra gondoltam, a picnek van még annyi lába hogy azt is piszkálhassa.
Amúgy meg van a megoldás az én számíze szerint is. Az euró magnetnél van olyan mágnes csík fillérekért amiből ki tudok vágni két megfelelő darabot a venti harangjába. 1 méter valami 210 forint.
Tehát csak ennyi a dolgom. Régi mágnest ki, két csík be a harangba. A venti tekercseinek kivezetése valami biztonságos módon hogy ne szakadjanak le. A hat tranyó beforrasztása, pár ellenállásé és a picé. Ez utóbbi felprogramozása. ja, a programozáshoz usb csati beforrasztása. Mivel próbapanelt használok, a teflon vezetékek leragasztása.
Jó lehet hogy van jobb módszer, de szerintem ez se bonyolult vagy drága. Nem kell semmi olyant vágnom, reszelnem, hajlítanom ami nehézségeket okozna.
Elektromos szaki vagyok a mechanikát ott hagyom ki ahol tudom. Két műanyag méretre vágása, beragasztása pont elég kihívás számomra.:)
Szóval számomra még mindig csábító az ötletem.:)
Ja, a ventivel a mutató mozgása sem darabos.Csapágy sem kell, ha már egyszer vágok ragasztok helyette.
Azt mondanám, megcsinálok egyet, megmutatom milyen. De az biztosan nem mostanság lesz. Per pillanat már a lakhatásomért folyik a harc. Rövid időn belül anyámat végleg a kórházban kell felejtenem mert képtelenség gondját viselni. Ha pedig a kórházból elme szociális otthonba rakják, az önkormányzat elveszi a lakást.
De ha lenne is kedvem komolyabb barkácsolásba fogni, nem tudok elmenni vásárolni, mert addig valami bajt csinál az anyám.
De pénzem sincs alkatrészre mert jönnek egymás után a számlák hogy ez meg az nem lett befizetve hónapokon keresztül mert az anyám mind a rájuk szánt pénzt, mind a számlákat elvesztette. Épp hogy a kaját, a gyógyszert ki tudom gazdálkodni.
De ha ez nem lenne elég, a kedvemen kívül még jó szellemi állapot is kellene a dologhoz. Mivel éjszakánként kétszer háromszor felkelt az anyám azzal hogy a konyhát vagy a wc-t keresi a szobámban, nem igazán vagyok túl pihent.
De amint javul a helyzet, vagy megszokom a mostanit legyártok egy ventis műszert és megmutatom. Biztos hogy tetszeni fog neked. Akkor is, ha tudsz egyszerűbb megoldást rá.:D
Valószínű hogy nem az elképzelésemmel van gond, hanem azzal ahogy elmagyarázom hogy mit és miért akarok csinálni.
Mondjuk ennek megvan a hátránya hogy a KM számlálót ekkor nem forgatja semmi.
Mondjuk ha már eredeti mechanikus műszert alakítjuk át, és ragaszkodsz a PC ventilátorhoz, akkor az is egyszerű és járható út, hogy az eredeti alumínium indukciós harang alá berakod a ventillátor 4 fázisú tekercselésű állórészét, és PIC-el megfelelő sebességgel forgatod a mágneses tér irányát.
Felhasználtad a PICet, a ventillátort, és maradt egy csapágyad, miközben a kitérés azonos maradt az eredetivel :D
Megnyugtatlak az összes modern mutatós műszer léptetőmotoros, pont azért mert sokkal olcsóbb mint egy rendes analóg elektromos műszer ami bírja a vibrációt.
Nem CNC-re való léptető motorokkal mennek, sima gagyi fröcsöntött műanyag léptetőmotorok.
A probléma nem is ezzel van, hanem a mutató mozgása nagyon szögletes, azaz hirtelen áll meg és indul el. Gyorsítási, meg lassítási szakaszokat, esetleg egy fizikai csillapodást utánzó mozgást leprogramozni meg nem olyan egyszerű PIC-el.
A Lada műszert azért raktam fel hogy lásd milyen mérhetetlenül egyszerű egy 270 fokos körbefordulású műszer.
Az eredeti MZ műszer átalakításához 3db alkatrész kell. Egy lengőtekercs, egy vaslemezből kivágott pólusgyűrű és egy állandómágnes.
Olcsó, beszerezhető, könnyen kivitelezhető. A frekvencia-feszültség átalakító meg ugyan az.
Sziasztok. Eladósorba került egy új, 350-es jawara való (a 6V-os dinamó helyére beszerelhető) komplett Vape gyújtás/töltés rendszer. Típusjele : SZ-13-2. 12V-os, max 200W-os töltés elektronikus szabályzással, valamint külön töltőtekercses, induktív jeladós elektronikus gyújtás. Ára: 75e Ft. Érdeklődni email-ben.
Dehogy bántasz, legalábbis engem nem. Árpád barátunkkal meg nincs értelme vitatkozni, nem is annak szántam, csak egy ötlet volt.
Árpád kontra Gyula-bá vita, már kezdtem hiányolni.Komolyan mondom olyan mintha nem is magyarul társalognátok, de nagyon tetszik:)Van egy nagy tudású munkatársam aki mindenhez tud vmit hozzáfűzni, betanulok innen pár mondatot, és meglátom mit reagál rá.:)
A lényeg az, hogy tényleg senkit nem akarok ezzel a mondókámmal megbántani, mindketten profi elektronikusak vagytok, csak a végére majd ne kérdőjelezzétek meg egymás tudását.:)
Közben elgondolkodtam a dolgon. Programoztál már picet hogy tudod mennyire bonyolult valami és mennyire nem?
Nagyon nem olyan halott.
A léptető motor lenne az. A legkisebb zavar esetén elfelejtené hol tart.
Azon kívül a léptető motorok álltalában drágábbak.
Félek tőle, hogy nem igazán tudod hogy működik a szinkron motor. Négy tekercs között, körül forog egy mágnes. A négy tekercsen különböző áramokat folyatunk át. Attól függően hogy melyik tekercsen milyen polaritású és nagyságú feszültség van, a mágneses polusok körbe forgathatók. A mágnes természetesen követi ezt.
A picnek csak annyit kell csinálnia hogy a bemenő jelek frekijét méri, abból meghatározza hogy egy adott tekerce melyik pontjára kell kötni a pluszt, melikre a minuszt, illetve mennyi időre kell a tápot ráadni az adott tekercsre. A ráadott feszültség idejéből következik természetesen hogy mekkora lesz a feszültség a tekercsen.
Tehát a picnek csak a bejövő idő és kimenő idő között kell kapcsolatot teremtenie, ez nagyon egyszerű programozási probléma. Azt is kel tudnia a bejövő idő alapján hogy melyik negyedben kell lennie a motornak, ez alapján kapcsolgatnia kell 8 tranyót. Ez még egyszerűbb programozási feladat.
egy pic 18f sorozatú picnek őven van ehhez elég ki-bemenete, ráadásul usb csatlakozást is tud, így a műszer kalibrálása egyszerű.
Szóval ennek az elektromos kütyünek a megvalósítás nem okozhat különösebb gondot annak aki tudja mi a szinkronmotor és programozott pár picet. Nem sokat, egy két programozás már elég gyakorlatot ad ehhez a feladathoz.
"A PIC-cel olyan mért frekvencia- kemenőkitöltési tényező görbéket hozhatok létre, amilyenekezt akarok"- ez igaz de oda az egyszerűség. Hidd el ugyanolyan halott ötlet mint a dinamót indító motorrá alakítani. Ha már PIC akkor jobban jársz egy léptető motorral (közvetlenül a mutatót) vagy egy háromfázisú (CD lejátszó) motorral ami az eredeti órában a mágnest hajtja meg.
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|