:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
Közben javítani kel magamat. Az Mzk a gerjesztő tekercset természetesen a plussz tápra húzzák. Az autók, a többi motor is ilyen álltalában. Nagyon elmerültem épp a jawámban, az csinálja a lefelé húzogatást.De ez kiderül úgyis az elektromos bekötésből. Ami a lényeges, hogy nyugodtan kipróbálhatsz egy átlagos autóhoz való fesszabot, az igaz.Egyébbként a fesszabok ki próbálásánál három dolgot kel nézni szerintem: Van e töltés, nem nő e meg a feszültség a megengedett felé magassabb fordulatnál, illetve nem ég e ki az akumlátorhoz vezető biztosíték.Ha nincs műszered, látni lehet valamennyire a visszajelző lámpák fényéből. Pontos értéket nem lehetne az izzók fénye alapján, de durva hibát megmutatják. Például, ha mznél 3 ezres fordulat feletti növelésével ha tovább nő a fényerő, a stabályzó biztos nem jó.Ha a növekvő fordulatnál nem nő a fényerő, csak egy magassabb fordulaton hirtelen nagyon fényes lessz a izzó., akkor kiégett az aksi biztosítéka. De azért jobb lenne a műszeres ellenörzés.
Nagyon köszönöm válaszodat meg fogom prómálni a magnetonost mert abba is belepislantottam és ott egy fickósabb végfok valamint egyéb tranyók mellett bonyolultabbnak látszott így remélem minőségileg is talán felülmúlja a másikat.
Az egyetlen eltérés a kivezetéseknél szembetűnő ugyanis nincs külön saru a visszajelző lámpának de ez nem okoz problémát mert vagy a D+ ra vagy ha van 61 re kell kötni.
Üdv. Zoli
A elektronikus feszültség szabályzónak az a lényege, hogy mindig mefelelő nagyságúra szabályozza az áramot. Tehát elvileg bármilyen elektronikus szabályzót teszel be, egy adott fordulathoz és terheléshez tartozó áram ugyanakkora lesz.Két hiba lehetséges: A szükséges áramot a szabályzó nem bírja elviselni, ez ebben az esetben nem fenyeget. A másik bibi az lehet, hogy eltérő fesszabályzó tipusok vannak a szerint, hogy pozitív vagy negatív testelésű e az elektromos rendszer. Lehetnek még eltérések abban is hogy a gejesztő tekercset földre, vagy a tápra húzza. Az MZk negatív testelésüek mind , ha jól emlékszem, a TZk biztosan. A gerjesztő tekercset föld felé huzogatják.Ez megeggyezik a legtöbb autóban használttal.De nem mindeggyikkel! Meg kel nézni, a Magneoton ilyen e, ha igen, akkor símán használható.Bár az is igaz, valószínüleg ugyanolyan kis szar lessz belül.:)
Sziasztok!
Az MZ men van egy tranyós feszszab. Amire olyan szépen ráírják hogy elektronikus feszültség szab. és fekete dobozkálya van. A lényeg hogy leejtettem és így szétjött és döbbenetes milyen kis szar belül. Kérdésem mi van ha egy MAGNETON autóba való feszszabit teszek be helyette(az is tranyós) ? Nem lesz túl nagy a gerjesztőáram ? nem fogja hazavágni a generátoromat?Várom válaszotokat köszönettel Zoli
Vagy esetleg, ha valaki foglalkozik iylennel, mennyiért csinálna egy ilyet?
Köszi előre is a válaszokat!
HEllo! Simsonhoz szeretnék egy akkumlátoros, kalapács vezérlésű gyújtást építeni, de nem vagyok szakember, így azt szeretném kérni, hogy valaki írja már le, hogyan működik, mit kell vennem hozzá, és hogy kell megcsinálni. Mindenképp várok választ!
Vagy vedd fell a kapcsolatott,az MZklubból DEVILlel,neki van egy.
Ma de. még nyitva van a Majosházi bontó ott próbálkozz.
Segítség!
A Kawa GPZ550-emen elment az
elektronikus gyújtás modul, és a labancok 600 eurót akarnak kérni egy
újért, amikor az egész motort 700 euróért vettem. Ráadásul az a srác,
aki az elektronikát szokta nekem csinálni, elment két hétre szabira,
a labancoknak meg azt mondtam, hogy egy-két hét múlva viszek egy modult.
Gondolom a tirisztor mehetett ki benne, vagy ilyesmi.
Itt van nálam a rossz modul, és ez az amit eddig sikerült megtudnom
róla:
http://www.geocities.com/loudgpz/GPZignitionMod.html
(ez egy másik évjárathoz van, nem tudom mennyire kompatibilis)
http://www.gpz550.com/scripts/forum_gpz/topic.asp?TOPIC_ID=295&FORUM_ID=2&CAT_ID=1&Topic_Title=Ignition+question+for+Adam+Wade&Forum_Title=Technical+Questions
Tud valaki segíteni?
Vazze. Ezt is html-nek értelmezte. Na mégegyszer:
ezt írod kapcsol zárójelek közé (magyar billentyűzten AltGr+í és AltGr+y):
img border="0" src="a kép címe" width="65" height="49"
Peti74
Gold.
Na, asszem így kell. Felteszed a képet valahova a netre, hogy tudj rá linkkel hivatkozni. Aztán simán beírod a hozzászólás szöveg mezőbe a html-es formátumot. Csak ne dupla, hanem szimpla kapcsok közé írd :
< >
A kép címe mindig abszolut cím kell legyen, tehát a legjobb, ha előszőr megnézed egy böngészővel, aztán az adress bar-ból kikopizod. Például az előző kép címe volt a http://www.freeweb.hu/e-gyujtas/etz/52k.jpg
A szélességet és magasságot tudod változtatni.
Peti74
Motoros.
Júius 18-án jövök haza Erdélyből, utána ígérem befejezem azt a gyújtásos honlapot teljes részletességgel és akkor tudok segíteni is. Ilyenkor túra előtt már őrület van.
Már most is van egy csomó infó fent, de még rengeteg fénykép hiányzik.
A link :
http://e-gyujtas.fw.hu
Peti74
kép próba:
Peti74
Tudom,hogy már sokszor és sokan írtak a jawa elektromos átalakításáról,sőt még én is átolvastam a fórumot.Már vagy másfél órája olvasgatok vissza,de nem találom azt a címet,ahol korábban már megtaláltam a részletes leírást.Mivel már szikráznak a szemeim,mint egy rossz megszakító kérlek írd meg azt a címet,amelyet itt már korábban megadtál.(csak rá kellett klikkelni és bejött)
Nekem egy csepp 350-került a bírtokomba ,van hozzá egy komplett ts 125 gyújtás és egy jó adag lelkesedés:)
Gyújtás részről teljessen kezdő vagyok,de lessz segítség aki majd varázsol.Amit kérnék:
a cím,ahol az átépítés részletes leírása található,megfelelő e az én gyújtásom(ts),alkatrészlista
előre is köszönöm!
orlin@freemail.hu
Némi átkábelezést akarok végezni a motoron. Kérdés, hogy milyen kábelt használjak, és hogyan csináljam meg a kábelkorbácsokat? Hol érdemes a hozzávalókat megvenni?
Gyári vagy utángyártott kábelkorbács nem opció, mert egyedi lesz a kábelezés.
Nem tudok táblázatról.Van egy általános
érvényű beállitás,amely a fordulaszám fügvényében beállitja az előgyújtás
értékét,és van tipusra lebontva.
Megrendelhetsz egy univerzálisat,amelyben egy olyan program van amely egy elvi kódot tartalmaz,komjuter álltal kiszámolva,
milyen előgyújtás kell egy adott
fordulatszámhoz,és megrendelheted úgy
is,hogy megadod a tipust,ebben más program van.Csak Jawahoz,és MZ-hez
a szoci motorok közül.Vagy az olcsóbb,előgyújtás nélkül.
Ird már le lécci,hogy kell képet
feltenni ide.Üdv.
Gold !
Akkor jól van akkor.
Ezáltal tulajdonképpen eggyel bővült az amúgy nagyon is szerethető keleti csodákra feltehető elektronikus gyújtások választéka.
Aki barkácsolós-forrasztgatós és persze "hú de büszke vagyok, mert én magam csináltam" kedvében van, az megoldja az én hallos, sima tranzisztoros gyújtásomat.
Aki az elektronikáért inkébb fizetne, de azért a barkácsolás elől sem zárkózik el, a megveszi tőled.
Aki inkább csak a pénzt szánná rá az, és egy teljesen komplett rendszert akar, annak marad az mb-b.de féle megoldás.
Azt írd már meg, hogy az 80 ezer Ft-os pic-es verzióhoz van-e valami programozási táblázat, meg olyan eszköz jár-e hozzá amivel fel lehet programozni ?
Üdv,
Peti74
Hello mindenkinek!!!
Most hogy már minden elméleti részletet feltártak azzal a gyakorlati kérdéssel fordulok a mesterurakhoz,hogyan kell beszerelni és beállítani egy gyári elektronikus gyújtás ETZ 150 motorkerékpáron???
Mivel a motorszerelésben még kezdő vagyok ezért valamenyire részletes leírást szeretnék kapni??
A válaszukat előre is köszönöm
Üdvözlettel:Kovács Ervin
Üdv.Nem akarok nekiesni senkinek,csak attól akadok ki,ha olyan kritizálja aki még nem is látta.Az adattáblája:
Technische Daten
Zündspannung: (12V) 34 kV (6V) 28 kV
Zündfunkenbrenndauer: (12V) 3 ms (6V) 2,5 ms
Zündspulenstrom: max. 6 Amp.
Betriebsspannung: (12V) 8-15 Volt (6V) 4-8 Volt
Kühlkörpertemperatur: max. 80°C
Material - Steuergerät: Alu eloxiert; Elektronik mit Epoxy vergossen; Kabel 80 cm
12 Volt Werte gemessen mit Bosch Zündspule 0 221 119 030 und Vorwiderstand 1,8 Ohm;
6 Volt Werte gemessen mit Bosch Zündspule 0 221 124 001
Külön gyártanak 6V-ra és 12V-ra.
Az egész egy nagy hűtőborda belselyében van,epoxigyantával kiöntve.
teljesen vizálló.Kijön belőle három vezeték,1. a megszakitóra 2. a trafóra
3. a 6 vagy 12 voltra.Középen egy led amely világit,ha gyújt,igy tudsz gyujt.
állitani.Az egész roppant egyszerű,csak ezt a három drótot kell bekötni és kész.
Gyújtás 2:optokapus megoldás,A főtengelyre raksz egy pillangót,amely
kitakarja az optót,és kész.
6-és 12V ra négy vezetékkel,kettő a kapura,3. a trafó,4. a 6-12V ra.
Kivitel mint fent,hütőbordába beöntött
bazi nagy IC.Ennek ára 20000 FT.
Gyújtás3:Hall jeladós mikrokomjutervezérelt előgyújtással,beállitható leszabályozási karakterisztikával.
Csak 12V-ra,kivitel:hall jelfogó.főtengelyre szerelhető jeladó,
dobozolt elektronika,vizhatlan.
Ennek ára:Kb 70-80E FT,ezt nem tudom mert ez itt eladhatatlan.
Tennék fel képet is,csak sajna nem tudom hogyan kell itt csatolni a fájlt.
Valaki irja már meg,és akkor kirakok egy képet is,egy kéthengeres Jawa-ról.
Múködése tirisztoros,de be van öntve
műgyantával,úgyhogy semmit nem látsz belőle.Áráról meg annyit,hogy a németet
@rvára nem érdekli,hogy van-e rá pénzed vagy nincs.Ő beárazza az ottani viszonyok közé,oszt ha teccik jó ha nem ugyisjó.
Dobj egy mélt a goldnadel@vipmailra
oszt küldök képeket,hogyan cuccoltak fel pár NSU-t Triumphot Jawat meg hasonlókat.
Üdv:goldnadel
Goldnadel.
Nem szeretném, ha itt írásban egymásnak esnénk. Már csak azért sem, mert valahol mindegyikünknek igaza van. Kissé támadó voltam én is, beismerem. Féltem attól, hogy megint egy streetes kaliberű fickó osztogat itt valamit, de látom Te megvéded a portékádat, ami nagyon becsülendő.
Ha írnál néhány sort az általad árult gyújtáselektronika működéséről, még az is elképzelhető, hogy azt mondanám (mondanánk többen), hogy ennyit megér.(ilyenekre gondolok: egyoldalas nyák, felületszerelt alkatrészekből van, elvi felépítésében tranzisztoros gyújtás vagy kondenzátoros gyújtás, ki van-e öntve műgyantával, milyen tápfeszültség kell neki és ha van 6V-os verziója, akkor az külön típus-e a 12V-ostól, vagy egy "univerzális" darab ?).
Egyébként pedig tisztában vagyok vele, hogy a megszakítót egy ilyen elektronika esetében csak miliamperek terhelik, ami sokat dob az élettartamán, de, és itt jön a "DE" :
Az én saját tervezésű elektronikus gyújtásom azért született meg annak idején, mert nagyon untam a borzasztó rezonanciát és persze az állandó gyújtásállítást barátnőm kéthengeres csepptakos Jawa-jan. A vékony_bütyök-hosszú_megszakító-gyenge_rugó már eleve bizonytalanná tette a gyújtást főleg nagyfordulaton, a két_megszakító-egy_kenőfilc felállás pedig az egyik megszakító rendszeres elfogyásához vezetett. Arról nem is beszélve, hogy két, sokszor megszakítócserével egybekötött gyújtásállítás között a két henger gyújtása mindössze 50-100 km-ig volt legalább néhány tized mm pontossággal egyforma. Után jött a gyengülés, a fogyasztásnövekedés és a rezonancia. Mindez a buta mechanika következménye, a megszakítón átfolyó áram (pedig 6V-nál van) nem is jutott szerephez.
Ezt a problémát küszöbölte ki maximálisan a trabiból és etz-ből ismert hall jeladó ic a fölötte forgó mágnessel. Innentől kezdve a közel század mm-re egyformára beállított gyújtások 16ezer (!) km múlva is 5 század mm-es pontossággal egyformák voltak.
Úgy is mondhatnám, hogy a lényeg a stabil jeladás volt, maga a tranzisztoros gyújtáselektronika csak a "szükséges melléktermék".
Más. Az mz-b.de 40-50ezer Ft-os termékéről meg már valaki megírta, hogy valójában egy cseh cég gyártja, és ha tőlük veszed, akkor csak 30ezer Ft. Arról nem is beszélve, hogy ott 30ezer Ft-ért egy olyan komplett rendszert kapsz, amiben benne van a gyújtáselektronika mellett egy induktív jeladó (stabil gyújtásjel) egy 12V-os generátor álló+forgórész és hozzá egy elektronikus fesszabályzó, ezáltal a 6V-osok másik két nagy szívfájdalma, a gyenge töltés és a kis teljesítményű világítás is orvoslásra kerül, mehet be előre akár egy 80/100-as Halogén ! Ez a nem mindegy, csakhát a ruhr vidék messze van.
A saját gyújtásrendszerem meghibásodásairól meg annyit, hogy 16ezer km alatt egyszer kellett javítani: a hall ic-hez érkező tápvezeték szakadt meg közvetlenül a csúszósarunál, forrasztás és zsugorcsövezés oldotta meg (Torda és Kolozsvár között félúton, egy kempinggázba tartott pákával :)
És nem hiszem, hogy megbízhatatlannak tartanám a gyújtásomat, ha elmerészkedtünk a felcuccolt csepptankossal többek között Romániánban a Duna-deltába vagy Botosani-ba (mindkettő jóval a keleti kárpátok túloldalán van) vagy ha oda-vissza megjártuk a Transzfogarast. Tessék csak megnézni egy térképen. Főleg hogy a 350-est a barátnőm vezette, ami egekbe növelte volna egy lerobbanás kellemetlenségeit.
Szóval, visszatérve nincs feltétlenül gond az általad árult gyújtással, de szerintem (és főleg jawasok esetében) az állandó gyújtásproblémákat sajos nem oldja meg. Egy megszakító nélküli jeladóval (akár hall ic-vel) egybekötve viszont biztos, hogy nagyon kelendő lenne a rendszer!
Üdv,
Peti74
És emiatt kell engem b@actatni
Lásd:jocó10
Miért nem elég annyi,hogy haver eltévesztetted a házszámot?
Őszintén megvalva én sem sok érteémét látom a cucc itteni ajánlgatásának.Drága, és ha jól olvastam, mindenkinek magának kel megoldania a megszakító cseréjét egy beazonosíthatatlan hallosra, azt se tudjuk, milyen jó ehhez a cucchoz, vagy marad a megszakító a helyén, ami pedig eléggé csökkenti a dolog értelmét. Ha valaki tud hallos megszakított tervezni a mocijába, az gyújtás elektrónikát is le tud gyártani kapcsolási rajz alapján. Akkor nem beszéltem a CDIről 3000 FTkörül. Ahhoz is csak a halllos megszakítót kel megtervezni. Aki sok pénzt hajlandó a motorjára áldozni és egyszerűen beszerelhető cucra vágyik, főleg ha jawás, az az Mzb vagy hogy hívják gyártól vehet komplett elektrónikát. Generátort, szabályzót, gyújtást egy csomagban.Szinte minden régi szoci motor tipusra gyártanak(nem csak jawához, de a jawa generátora a leggyengébb eredetileg). Nagyon drága, valami negyvenezer, de ezt tényleg csak be kel szerelni a régi cucc helyére.Akinek feleslegesen sok pénze van, vagy nagyon lusta, esetleg fél az egyébb beszerezhető cuccok minőségétől, ezt vegye meg, ha jól tudom, minden gondja megoldódik, még állítólag a gyenge töltés is.Azért én nem ajánlanám ezt se az ára miatt.
Attól ment el a kedvem,hogy itt áruljam.
Hamar elment tőle a kedved, pedig 1 év garról volt szó. :-)
Bocs,de elment tőle a kedvem.
Jólenne,ha pár képet felraknál valahová a kütyüről és belinkelnéd ide valahova,hogy nekünk földi halandóknak, kik nem értenek az elektronikához,csak a "kőműveskanálhoz"mi is tudjuk miről van szó.:-))))))))))
Kedves joco10.
Én is szeretek motorozni,és olvasgatom
is ezt a fórumot.Arra gondoltam amikor ezt a fórumot olvastam,hogy milyen jó lenne egy olyan cucc,ami egyszerű,egyszerűen beszerelhető,működőképes,és még olcsó is.Erre még visszatérek.
Akkor kezdtem el keresni,német ismeretségeim segitségével ezt a gyújtást.Sikerült is találni egy gyártót,és megbeszélni vele egy magyarországi képviseletet.
Ekkor feltettem ide,és rögtön többen kérdezték,hogy merek én ennyit kérni érte.Azt,hogy mit tud,csak peti74 kérdezte.Az hogy mibe kerül azt sajna nem én döntöm el.De azért érdemes összevetni az mz-b kb 42000 forintos árával.
A jótállás úgy müxik,hogyha elromlik
kapsz egy másikat.
Szerintem meg felesleges nekem támadnod,max nem veszel ilyet,akkormeg
minek fikázod.
Sosem mondtam peti gyújtásáról rosszat,akkó vagyok kiakadva,mikor délután leteszi a kőműveskanalat valaki
este pedig nekiáll elektromos gyújtást épiteni.
Peti74 gyújtásáról pedig jó a véleményem,de úgy vagyok ezzel mint amikor valaki megveszi alkatrészként a kompjutert és otthon összerakja,vagy vesz egy gyári IBM-et.
Mindegyiknek van jó tulajdonsága,de más a célközönsége.
Egy nagyvállalat nem fog otthon összerakott kompjutert venni.
Itt az történt,hogy eltévesztettem a célközönséget,itt bizony nem tudok eladni kompjutervezérelt gyújtást
de még egyszerűt se.
További sok sikert.
Azért a gyári cuccoktól se várjunk csodát. Például ha valaki jól tud forrasztani, az talán jobb a gyári hullámforasztásnál. A gyári cuccok csak akkor megbízhatóbbak, ha az illető gyárnak megfelelő a minőség ellenörzése.Kinaiak kíméljenek!Talán a leggyengébbek a kisipari termékek, azok nem olyan figyelemmel készülnek, mint az egyedi háziak, és nem olyan kiforrott technológiával mint a gyári.A kapcsolások közül az a jobb ami egyszerűbb. Némelyik gyári cucc indokolatlanul túl van bonyolítva, ez kivédhetetlenül növeli a meghibásodás valószínüségét.A minőség ellenörzés igazából csak a hibássakat szűri ki, meg azokat, amik hamarosan tönkremennénének rossz körülmények között. A véletlenszerű, de természetes meghibásodásokat nem lehet csökkenteni nagyon.Röviden szólva, a hozzáértő által legyártott egyedi ketyerében meg lehet bízni.Az ellentéteink ellenére azt kel mondanom, hogy például Peti74 által legyártott és beszerelt gyújtás megbízható lesz. Ezt kel mondanom akkor is, ha az én izlésemnek más kapcsolás a nyerő mint neki. Ha nem működne a műve valamiért(rossz generátor, szabályzó,stb), akkor bele sem teszi. Ha pedig működik egyszer, akkor valószínüleg sokáig fogja bírni, ha rendeltetésszerűen használják. Azért valószínüleg, mert a kikerülhetetlen természetes meghalás ellen ő sem tud védekezni.
Aztán, hogy működik nálad a jótállás?
Tegyük fel megveszem tőled a csodagyújtást 15000 huf-ért ami gondolom ÁFÁ-s ár, kapok róla számlát, és ha lerobbanok gyújtásból kifolyólag küldöd értem a motormentőt, aki bevisz az országos hálózatból a legközelebb eső szakszervizbe, ahol a 24 órás ügyeletben levő mester percek alatt kicseréli a Te számládra a hibás gyújtást, jó utat kíván, vagy telefonhívásra Te jössz ki és cseréled? Vagy a jótállás azt takarja, hogy egy jót állok, mire rájövök, hogy valaki átbaszott? Egyébként milyen gyár gyártja? Mikor kint voltál náluk megmutatták a kisérleti laborokat is ? -Nekem ilyen német céghez még nem volt szerencsém... Kint ugyanis az az általános, hogy legyártatják Kínában, vagy Tajvanon, becsomagoltatják a cég logójával ellátott dobozba, és vegyed paraszt...Ha látnád a Peti74-től kicsit olcsóbban vett gyújtásomat nem neveznéd gányolásnak.
Hát ma vettem a fáradságot és végigolvastam az egész motorelektronikát,újra.
Sajnos azt kell mondanom,hogy az eredmény siralmas.A megépitett elektronikák nagy része nem müködik,a másik fele néha,a többi meg akkor
ha nincs túl meleg.
Úgyhogy ne gyertek nekem a dumával,hogy drága egy gyári gyújtás,jótállással.
Na további jó gányolást.
Elektronika mindenkinek.
Megszakitós és tranzisztoros gyújtások:
A bezáródó megszakitó hatására elektromos tér épül fel a transzformátor primer oldalán,jelentős elekromos energiát TÁROLVA.
A megszakitó nyitásakor az elekromos tér összeomlik,kisütve a szekunder oldali részt,szikra formájában.
Tranzisztornál ugyanez történik,csak kiküszöböljük a megszakitó hibáit
{szikrázás}de a szikrára nincs alapvető behatásunk.
Tirisztoros gyújtás:
Egy elektromos áramkör tölteni kezd egy nagy kapacitású kondenzátort,amely a megszakitó jelére begyújtó tirisztoron keresztül 20-100A bocsát a transzformátorra,amely a gyertyán keresztül kisül.
Láthatjuk az alapvető müködésbeli különbséget,itt ugyanis nem a transzformátor tárolja az energiát
hanem a kondenzátor.
A traszformátor itt csak mint áramátalakitó működik.
A kondenzátor méretezésével a transzformátor leégéséig kivezérelhetjük azt.
További előnyök:Magasabb fordulatszámnál is tökéletes szikra
{a tranzisztornál idő kell a megfelelő
mágneses energiamező felépüléséhez}
magasabb gyújtófeszültség {30-40KV}
Ha rajtahagyod a gyújtást se ég le,mert nincs benne áram.
Mindenki hasonlitsa össze ezt a kétezer forintos csodatrafójával,és döntse el melyik a jobb.
Ahhoz a Suzuki gyújtáshoz gyártanak autót/motort is (nem tudni, melyikre gondoltál, de mindegy is). :-)
Azt is jó lenne reklámozni, hogy melyik neves gyár készíti, és vállalja a gart.
Egyébként a nagy gyártók is nagyrészt kisipari beszállítoktól vásárolnak. :-)
Szerintem nem lehet összehasonlitani egy régi Uralt és egy gyári új gyujtást.És ha sokallod az árát,menj be egy Suzuki szalonba,és nyugodtan
b@szd hanyat magad ha megmondják ott mibe kerül egy gyújtás.
Az kerül ebbe annyiba,hogy egy gyári kisérleti üzemben kikisérletezték.ipari módszerekkel gyártósoron legyártották,kereskedelmi forgalomba hozták,befizették rá az adót,és egy év jótállást vállalnak rá.
Ha elolvasod az motorelektronika fórumot végig,találsz olyat aki már 4,
azaz NÉGY trafót vett,és még mindig a régi gyújtása üzemel.
Amúgy tirisztor kapcsolja a gyújtást.
Megjegyzem 15000FT-ért egy alapkivitelt tudok csak behozni,
de létezik mikrokompjuter vezérelt
ejőgyujtású,beállitható leszabályozású változat is,230 EU áron,ami testvérek közt is 70-rugó.
Amugy meg a megszakitó csak egy vezérlő jelet ad,az időpont végett,csak egypár miliamper folyik át rajta.
Én ezt tudom ajánlani,mindenki döntse el neki mi a jó.
bocsi, CDI-re gondoltam, vagyis Capacitor Discharge Ignition-ra, amikor kis transzverter 100V körüli feszültséget csinál az akkufeszből, azzal kondenzátort töltenek, és a kondenzátor töltését egy tirisztor a trafón át kisüti. Ma már minden modern járműben ilyesmi van, mert nem kell hozzá nagy benga olajhűtéses trafó, elég egy pici tekercs...
Elvileg lehet CPI is, ami kicsit bonyolultabb, de tény, hogy ilyesmit a börzén vagy skoda-bontóban 1000..5000 Ft között lehet venni. Persze ha vadiúj a gyári dobozban, az kicsit növeli az értékét... minden esetre mindenki azt és annyiért árul, amennyiért neki jól esik. Legfeljebb nem adja el. Van akit ez sem zavar különösebben, és évek kitartó munkájával meg is találják azt a szerencsétlen tájékozatlan illetőt, aki megveszi tőlük az Uralt papirok nélkül felújításra a szoruló állapotban 300e-ért meg ilyesmi. :-)
Goldnadel !
Nem kötözködni akarok, de mi a fene kerül 15ezer-be azon a "gyári univerzális gyújtáson", amit hirdetsz ? Mi kapcsolja benne a primer áramot ? Egy tranzisztor ? Na és ?
Mert akkor lehet, hogy a szikrálja kicsit megbízhatóbb, de ha a megszakító marad, annak összes nyűgjével és bajával együtt, akkor igazából nagy értelme nincsen. Ezt egy CPI trafó is tudja, az meg csak 2000 Ft, a Lada-klub honlapján árulja egy srác.
Üdv,
Peti74
Gyári,nem kisipari,német univerzális gyújtás,bárhová felszerelhető.
Kell hozzá egy megszakitó{az eredeti jó}és 6 vagy 12Volt.A trafó felhasználható.Bárhová utólag is felszerelhető.
Ára:1 év jótállással 15000 FT.
bocs a félre cimzésért de még új vagyok a lapon
Hello HyGy engem érdekelne a CPI persze ha még be szerezhrtő,egy darabra lenne szügségem ésha be vállik akkor további kettőre.Nekem egy TS 250/1 és egy JAWA 350/354 van és ezekhez kell.A TS már 12V de tervben van a JAWA is az irány jelzőm relét amit publikáltál azt meg épitettem és tökéletessen müködik.Érdekel az elektronikus gyujtás is az egy és két hengeres kivitel is. Most ismerkedem vele. Elöre is köszönöm
És hol vannak azok a vezetékek? Ha igy össze vannak gányolva a delejvezetők, akkor lehet hogy nem is relé gond van. Itt az oldalon találhatsz asszem' mz kötés rajzot, nézd meg hogy mik azok a vezetékek!
Mivel egy elekromos szaki sem válaszolt eddig én megkockáztatom a véleményem, hogy valami töltés gond van. Mert ha csak zárlat van akkor nem kezdene gyorsabban villogni az index. Vizsgálódj a szabályzó körül vagy generátor tájékon. A régebbi japó mocik töltésével sok gond volt. Hirtelen elkezdtemk túlmelegeni mikor évekig gond nélkül mentek. Furcsa hibákat okoztam, mert hol működtek hol nem...
De mondom nem vagyok elektromos szakember.
Haló
Kapásból öt vezetéket tudok ami összevissza lóg és nem tudom ,hogy hová is kellene kötni.Mivel a rendszámom le van adva,nehezen jutok el szerelőig. Kb egy hónap mulva veszem fel újra.Kösszi a
címet holnap megnézem.
A Futár Petit javaslom a Zichy utzcában az oktogonnál. De ha jól tudom olcsóbb ha autós boltban veszel valami keletihez egy relét. Én is ott vettem, fogalmam sincs mihez való, de stabil és évek óta príma. Ezek általában 3 érintkezősek, de nincs gond. egyiket nem kell bekötni. Persze érdemes megnézni hogy nem lehet-e szakadás, mert ez általában gyakoribb mint hogy haza megy az index relé.
Sziasztok
Egy kis segítség kellene nekem.
Nem igazán értek a motorokhoz,de ugye van egy 250-es etz-ém. Úgy ahogy össze van rámolva,megy is. De az index teljesen nulla,azt mondják az index relém rossz,tudja valaki ,hogy Budapesten hol lehet ilyet venni,vagy milyen más motor alkatrészeitt lehet beszerelni helyete?
Remélem tud valaki segíteni.Előreis kösszönöm.
Úgy emlékszik, hogy a főbiztosíték, ami az ülés alatt van.
Mármint melyik biztosíték égett ki?
Sziasztok!
A következő történet egy Yamaha XV 250-ről szól. Együtt szoktunk motorozni a sráccal, de most nem mer útnak indulni, nehogy otthagyja a motor egy elektromos probléma miatt.
"Előzmény (amihez kötni lehet esetleg a problémát): lemostam a motort.
Aznap este: elmentem vele, semmi probléma, de mikor hazafelé vettem
volna az irányt, nem indult, nem jeleztek a visszajező ledek. Betoltam
(egy choppert...basszus, szánalmas mi?) :-) Hazavitt, de rángatott
közben, mintha az utolsó csepp benzint fogyasztaná.
Másnap: ellenőriztük a biztosítékot, ami el volt égve. Kicseréltük. Úgy
tűnt, hogy minden OK. De pár nap múlva ez a biztosíték is kiégett.
Egy nagyobb motorbontás következett, és kiderült, hogy az indexrelé nem
eredeti benne. Elmentem a motorosboltba, ott azt mondták, hogy ez egy MZ relé. Jól, van, gondoltam, kérek egy UGYANOLYAN újat, lehet,
hogy az halt be. Kicseréltük, működött, nem égett ki a biztosíték többet,
viszont az indexelés dupla sebességgel történik. Már ha történik, mert
van, mikor egyáltalán nincs kedve indexelni."
A baj az, hogy nem a sajátja a motor, faterja meg nem foglalkozik vele, hisz "működik, nem?". Mekkora lehet a javítás költségének nagyságrendje? /Azért fontos, mert ha nem nagy, akkor nem vár a szülőre./
Sziasztok.Ma délutánom ráment arra,hogy végigolvassam az egész motorelektronika fórumot,és nem találtam olyat akinek sikerült volna a
PIC-es előgyújtásszabályzást megcsinálni.Télleg nem müxik,vagy csak a figyelmemet kerülte el.
Akinek van,lécci irja le a tapasztalatait,had okuljak,Köszi.
na először kösz a segítséget.....
remélem sikerül orvosolni a problémát....
a hall ic elvileg ugynevezett latching type ami a leírás szerint annyit tesz hogy az egyik polus pillanatnyi megjelenésére bebillen és a másik pólus pillyanatnyi megjelenésére ki...
de mostmár kezdek kételkedni benne hogy ez tényleg így működik....
figyelj megadom a számom és arra kérlek hogyha van egy kis szabadidőd a hétvégén akkor hívj fel itt lakom a 17-ben ha jól emlékszem te meg a 18-ban talán úgyhogy nem messze.
szóval fogom a cuccaimat amit eddig csináltam, meg azt a nyamvadt hall ic-t aztán nézzük már át hogy mi az ami nem jó benne!!!!!
kezdek én is a jeladóra gyanakodni de tegnep megpróbáltam a bemeneti jel testelését is hogy arra mit csinál de nem sokat virított szóval már teljesen nem tudom mi van.....
ja igen az obszcén szavak használata miatt mindenkitől elnézést kérek...bár nem hiszem hogy 10évesek is olvassák a fórumot mellesleg azthiszem már nekik sem tudnék újat mondani de tekintettel leszek azokra akiket ez zavar.....
na a számom: 06703850426 Juhász Zoltán
Hali!
A lényeg az hogy megcsináltam a pic-mikrokontrollerrel a gyújtást, ami a cikkben van . Csak azt nem tudom hogy kell föltenni, mekkora előgyújtira, hány fokra egyáltalán biztos, hogy jó a forráskód?
Akinek van tapasztalata kérem írja meg nekem!Üdv
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|