:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
fura egy szerzet lehet egy ilyen mz... én legalábbis általában olyan kapcsolásokat szoktam látni, hogy a töltéslámpa a dinamó pozitív szénkeféje és az akku pozitív sarka között van.
Na hali
Ha még nem prbáltad ki akkor ne is prbáld ki úgy ahogy Zápkörte irta mert a 61 es csatira a töltésellenőrző megy ha pedig a testet kötöd ráá akkor valaszeg a dinam nem fog örlni,amugy B+megy az akksi +ra D- a test D+ a dinamotol feljövő zöld piros vezeték DF gerjesztés zöld kék vezeték ja és a ház ne érjen a testhez mert van amelyikből kihagytás a BD243 as tranzisztor szigetelését ....sokk sikert..
D+ a pozitív szénkefe, D- a negatív szénkefe, Df a gerjesztőtekercs egyik vége (a másik valamelyik szénkefére van kötve, hogy melyikre, az tipusonként változó), a 61 azt hiszem a test, a B+ meg nyilván a kimenete, de ez utóbbi kettőt csak tipp, meg kéne nézni valami autóvillamosságis szakkönyvben, ezek szabványos jelölések.
Csumi'
6V-os ts mz-m van, rezgőkapcsolos fesszabályzoval. Töltésproblémák ezerrel... Jelenleg: Töltéslámpa halványan ég, de van normális töltés, de ha ráteszem a világítást, elolvad a biztosíték... Valaki, aki nálam többet ért lécci segítsen nekem! Jah és még vettem egy 6V-os elektronikus fesszabályzot, annak a bekötéseit kéne megtudnom valahogyan, 5hely: B+; D+; 61; DF; D-. Nagyon megköszönném ha valaki segítene nekem. Jó utat, meg időt mindenkinek! Géza
talán szakadt a "hőleadó tekercsed"
Sziasztok!
A problémám : 6V-os elektronikája van a motoromnak('84 Honda MB 80). Az összes égő kiégett, cseréltem , de azok is kiégtek, megnéztem a világitáskapcsolót, ha nincs világitás, akkor a világitástekercsre egy hőleadó tekercs van kötve , de amikor a világitást bekapcsolom ez kiiktatódik, tehát ez nem lehet a gond. Vajon lehet valami fesszabályzó a világitástekercs környékén? vagy mi lehet még a hiba oka?
rosszul emlékszel, fázis, null, (védő)föld.
Nem vitazni akarok, de ott foldnek hivjak es fazisnak es vedofoldnek ha jol emlexem. :)
De telleg a lenyeg hogy muxik neki.
HyGy
Hát ha neked úgy jobban esik, legyen 0, de 0 Volt inkább erősáramú berendezéseknél van, vagy több fázisnál. Autóvillamosságban in kább -12V nak szokás mondani.
De a lényeg, hogy Pool mostmár ütemesen indexel :)
Na jó az csak elírás, tudtam miről van szó.
Mindenkinek nagyon ajánlom az elektronikus index relét (1300 Ft), akinek bimetálos van. Szerintem nem érdemes ennyi pénzért otthon szerelni, forrasztani ilyet.
Az a -12V az nem -12V hanem 0 volt. Ha -12V lenne akkor a -12 es a +12V kozott 24V feszultseg lenne, a jawa pedig 12V-os kozos folpontu.
bye
HyGy
Köszönöm! Megyek ki is próbálom...
31 = test (-12V)
49 = gyújtásszál (+12V)
49a = villogtatott középszál (ez megy az indexkapcsolóra)
Előfordulhat még, hogy a 49 és 49a lábakat fel kell cserélni (49a=gyújtás, 49=középszál)
Sziasztok!
Segítségeteket kérném index relé ügyben.
Egy Jawa 350-es motorom van és a mechanikus (bimetál) relét most elektronikusra akarom cserélni. Már vettem is egy Skoda Felícia relét, de nem akar vele működni. 3 lába van 31, 49, 49a kipróbáltam minden variációt.
Valaki meg tudná mondani, hogy hogy kell bekötni egy ilyet? Egy haver azt mondta, hogy külön kell neki húzni testet is.
Pool
keeway ksm-200 tipusnál a világító tekercs egyik fele testelt. A tekercsnek van egy leagazása kb. a kétharmadánál, ez megy a fesszab sárga drótjára. Ugyanerről a sárga drótról megy a fényszóró. A tekercs vége a fehérre csatlakozik, a zöld drót test a fesszabon is, a piros a +12V.
Más tipusoknál más kapcsolás is lehetséges. De vehetsz a vape.cz-től is allgemeinen fesszabot.
Hali...
Köszi szépen a jótanácsot, de hogy mókoljam rá? esetleg van valami kapcsolásod rá? Mármint arra, hogy hogy van bekötve a keeway fesszab? ja és hova tünik el a feles feszültség? Hő formályában eltávozik? Mert ha igen akkor valami jól szellöző helyre kell valahogy felaplikálni... Köszi a választ, és a jó tippet. Ja igen.. És mennyi az a filléres???
Üdv Evogame
és mókold rá.
Ez tök lyóóó.
végy egy fillélres keeway fesszabot szentendrén, és mókold rá.
Sziasztok!
150-es Etz-hez kellene nekem elektronikus gyújtás. Aki tud segítsen. Kösz
Jorgat
jorgat@freemail.hu
06703387218
Asszem a Schwarblee -n láttam 2 tekercses szabályzót, a másik tekercs az első világításra ment.
Akkor marad az, hogy raksz bele aksit, és arról megy a világítás. Vagy feszkorlátozó relé kell esetleg, egy zénerrel.
Hali!
Köszi szépen de ez a verzió nem nyert. A feszszabályzó ugyanis csak egy tekercsből és egy diódából áll. A diódára rákapcsolt váltóáramot egyenirényitva kapjuk meg az akkumulátor töltéséhez szükséges egyenáramot, míg a tekercsen keresztülrobogó váltóáram felelős a hátsó helyzetjelző, illetve a km. óra világitásáért. A Fényszóró izzót egy teljesen önálló tekercs hajtja meg ami nincs sehol egyenirányítva.
Azért köszi szépen.
További építő jelegű ötleteket várok...
Kell bele egy aksi meg a fesszabályzója.
Vagy elég a fesszabja is. Ez egy kb 6cm hosszú 3cm átmérőjű fémlap, benne 2 tekercs, emg egy dióda.
Ezzel lehet szabályozni a feszt, így a világításhoz is jó. Asszem 4 vagy 6 kábel van rajta. Bekötését már nem tudom fejből, de itt van rajz.
Üdv Mindenkinek!
Lenne egy hatalmas és számomra érthetetlen probléma. S51-E tipusú tiltisztoros simoról van szó. Ki lett cserélve az alaplapja, a tekercsek, és a mágneses kerék is.
A motor jár müködik rendben indul, meg minden. A gond a világitással van. A töltöt illetve a helyzetjelzőt már cikerült életrekeltenem a régi tekercsekkel viszont a villágitással az a nagy gond, hogy alapjáraton 12-14v ot termel ha csutkára kihuzatom, akkor 70-90v ra is feligrik. nincs égő ami ezt tulélné. építő jellegü ötleteket várok hogy mi lehet a probléma oka, de jobb lenne, ha a megoldást is mindjárt valaki közölné. de az is jó, ha valaki tudna esetleg adni, persze nem ingyen, egy jó használható tekercset.
Előre is köszi szépen a segítséget.
ICQ-is megtalálható vagyok:60180459
Üdv
Amiket én láttam,azokban sima 0,22 mikrós trabant/waresz/szió/mz (elektrolit) kondi volt. Mit jelent, hgy nembírja a fordulatot?
Jóó napot!!
Kérdésem lenne a nagy szakikhoz.
Egy tirisztoros gyujtásnál milyen kondit szokás használni(tantál,ELKO...)? Mert minden ki van mérve az elektronikában és mégse birja a fordulatot, ha nagyobb kondit teszek be akkor még kisebb fordulatot bir. Előre is közszszsz
Nem jó. A trabant fesszab túláramkapcsolója jó kétszerakkora áramnál húz be, mint az MZ-é. Akár le is éghet a dinamód!
Aztán lehet, hogy át lehet tekergetni... de 1:1-ben nem jó rá, legfeljebb hazáig.
Én már tettem fel, még annó az én TS -emre, és semmi gond nem volt vele, de az érintkezőin valószínűleg állítani kell majd.
Amúgy már kepható 6V -os elektronik fesszab, azzal nemigen van gond.
www.mofaker.hu (Soltvadkert) vagy www.moped91.hu (Dunaharaszti)
Szia!
Nekem azt mondta anno az autóvillamosságis, hogy jó rá.
Ha kell adhatok eredetit, leteszteltet elfogadható áron.
Heló azt szeretném megkérdezni aki ért hozzá hogy (mz ts 125)re trabant feszabja nem jó-e mivel 220wos az mz töltése poedig csak 60w.biztos nem jó de megkérdezem.És a hátulján van valami ellenállás hogy anélkül se lesz hozzávaló?Inkább megnézetem a régit szerelővel.
Köszi, időközben megtaláltam, és továbbítottam Jawa-s cimbim felé.
Sziasztok!
HONDA NSR 125-ös mocihoz keresek fesz.szabályzót + egyenirányítót.
Olcsón postai úton kellene.
Ajánlatot küldjetek! Az E-mail címemre! / mr.blacki@freemail.hu /
Köszi mindenkinek!
annó írtam egy beszámolót róla:
http://www.aranykezu.hu/jawagyujtas/
műszaki rajzokat nem gyártottam, mert azt utálok, de eléggé adja magát a dolog, szóval nem kell hozzá harwardi diploma.
Ennél többet viszont ne kérj tőlem, mert már rég lecseréltem a motrot egy gazdaságos négyüteműre.
Hali!
Már én is gondolkodtam trabi gyújtáson...
Ha nem túl nagy kérés engem érdekelnének a megvalósítás részletei(mik kellenek, milyen átalakítások, mit kel esztergáltatni..stb), esetleg képek is.
Ha megtennéd a kedvemért, hogy részletezed, írj a
nemo_peti@vipmail.hu címre, esetleg adok MSN címet, ha kell.
Köszi.
Üdv mindenkinek
Mr. Blacki dolga kezd rendeződni?
Sziasztok!
Srácok, valaki tudna nekem segíteni. Annak idején olvastam hogy a pécsi vásárban árulják a CPI-1280-as gyujtást, és hogy valaki tudna ilyet ott venni.
Szóval nekem kellene, ha nem lenne gond, és természetesen kifizetném.
Előre is megköszönném!
J.
Hát, szerintem azt kéne megkeresned, aki beleálmodta. De talán még jobb lenne, ha kikúrnád az egészet, és tennél bele egy trabant hall gyújtást. Ha 12V-s. Ezt már többen megcsinálták, köztük én is, pontosan és megbízhatóan működik. Ha minden alkatrész és szerszám együtt van, egy vasárnap alatt kényelmes tempóban és nagyon igényesen bele lehet varrni.
Beszerzési forrás: http://www.boncibonto.hu/
Az enyim gyári szovjet termék (ZIL gyújtás néven közismert), 3-4 kHz körüli frekivel megy és egy 4-5cm átmérőjű toroid trafó van benne.
Nem kell ide nagy teljesítmény, egy 10W-os Puskás Trafó vagy ilyesféle tökéletesen megfelelő. Inkább a kondenzátor kapacitását kell jól eltalálni. Sajnos erre már abszolúte nem emlékszem, és ne haragudj, de nem építem ki és szerelem szét hogy megnézzem. Valami 1uF körüli, ha jól emlékszem...
Sziasztok, lenne egy kérdésem.
Van egy 350-es jawam. Az első tulaj szerelt bele egy elektronikus gyújtást.A gyújtás maga jeladós, és most csak az egyik trafóra adja a jelet, de arra mind a két hengerét.Arra a következtetésre jutottam, hogy valamelyik jeladó-vevő hibásodhatott meg.Egyenlőre egy ideiglenes megoldással összekötöttük a két trafót, így most egyszerre adja a szikrát a két gyertya, csak így jobban használódnak.Az a gondom, hogy nem tudom lehet e még szerezni vmi hasonlót.A főtengely végére van hegesztve egy plussz tengely és arra van rögzítve a jeladó megszakítója.Vmi hasonlót tud valaki? Mindenképpen ilyen kéne mert ehhez van átalakítva az egész.
Tud valaki segíteni, ill. tanácsot adni?
AZ lenne még a kérdés hogy neked milyen trafó van az elektronikában (hány vattos ...mekkora a frekvencia??)
Előre is kötzsszzsszsz
TSáááá
az enyim 127V-tal és 12V-s trafóval müx a kocsimban. És elment vele árkon-bokron.
S.O.S.!! Honda NSR 125-höz keresek fesz.szabályzót!! Nagyon fontos! Írjatok! Előre is köszi mindenkinek!!!
S.O.S.!! Honda NSR 125-höz keresek fesz.szabájzót!! Nagyon fontos! Írjatok! Előre is köszi mindenkinek!!!
Halika
Tervezgetek és kellene egy kis elméleti segitség!A terv szerint integrálnám egy 250 ES Mz be az etz generátorát és 2db elekronikus gyujtást egy halos jeladóval. Szerintetek össze illik e a két dolog?
Szerkezetileg és elekromosan is.
csőváz
Kilozulu
Kösz Laci most már értem és ha akku nélkül betoljuk ha jól néztem meg tolásnál a viszáramé behúzott ez jó jel nem?
Helló mindenkinek!
Építettem egy tirisztoros gyujtást minden működik csak az a kérdés hogy mennyire állítsam be a kimeneti feszültséget mert 300 voltnál a 6v os trafó igencsak áthúz. Az lenne a kérdés hogy milyen a gyári esetleg utángyártott MZ trafó tekercselése(kábel vastagság,mentetszám.....) Előre is köszzszszs
Kedves Péter mz!
Valószínűleg 6 V-os TS fesz. szab.-ról kérdezel, ezért erről téjékoztatlak.
Talán úgy különböztessük meg egymástól a két mozgó érintkezőt, hogy az egyik csak záródik egy álló érintkezőhöz, ez a visszáram kapcsoló. Feladata: ha a dinamó elérte az akkumukátor nyugalmi állapotban levő feszültségét (2,2 V/cella) akkor összekapcsolja az akku.-t a dinamóval, és ha az akku.-ból folyik az áram a dinamó felé (alapjárat közelében) amely ilyenkor villanymotorként működik kb 0,5-1 A értéknél szétkapcsolja az akku.-t és a dinamót.
A másik mozgó érintkező két álló között rezeg, ez a feszültség szabályzó. Ez kapcsolgatja a gerjesztő tekercsre a megfelelő polaritású feszültséget a fordulatszámtól és a terheléstől függően a beállításának megfelelően. A beállítási értéke 7-7,2 V világítással és így is kell vele járni. A szabályzó korrekt beállítását érdemes szakemberre bízni annak akinek nincs jártassága a gjmű villamosságban, vagy szakkönyvben utána néz megfekelő műszerrel felszerelkezik és elvégzi a feladatot.
Tehát visszatérve kérdésedre, előbb a viszáram kapcsoló működik később a fordulatszám növekedésével kezd a másik mozgó érintkező a fesz.szabályzó is rezegni.
Üdvözlettel: Laci
Valaki le tudná irni, hogy hogy mozognak a fesszab-ban a mozgó érintkezők.Ha a motor mellett állsz balról. A hátsókerék felöli és az első kerék felöli.Pl ha elinditjátok a motort melyik húz be és mikor mozog a másik.olyan irja le akinek jó a töltése.kösz.
www.gtelektronics.fw.hu
Üdv.Itt van néhány kép arról az elektronikus gyújtásról,amit én árulok,és amely állitólag nem műxik nappal,és az Egri Bikavér MGTSZ melléküzemágában készül állitólag.{Joco10-szerint.}
Ha megnézed a DKW,vagy a Ducati képet,láthatod,hogy talán nem a legolcsóbb amit én árulok,de hogy a
LEGEGYSZERŰBB
gyújtás amit csak el tudok képzelni az biztos.Aki ennél egyszerűbbet tud ajánlani,annak fizetek egy sört.
Üdv mindenkinek.
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|