hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 23. szombat 
Kelemen, Klementina

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás

Összesen: 100 oldal

Zapkorte
válasz erre | email2005-09-01 23:18:43
fura egy szerzet lehet egy ilyen mz... én legalábbis általában olyan kapcsolásokat szoktam látni, hogy a töltéslámpa a dinamó pozitív szénkeféje és az akku pozitív sarka között van.
sorszám: 1062 (36375)
(előzmény: ekecs, 2005-09-01 22:54:15)

 
 
ekecs
válasz erre | email2005-09-01 22:54:15
Na hali
Ha még nem prbáltad ki akkor ne is prbáld ki úgy ahogy Zápkörte irta mert a 61 es csatira a töltésellenőrző megy ha pedig a testet kötöd ráá akkor valaszeg a dinam nem fog örlni,amugy B+megy az akksi +ra D- a test D+ a dinamotol feljövő zöld piros vezeték DF gerjesztés zöld kék vezeték ja és a ház ne érjen a testhez mert van amelyikből kihagytás a BD243 as tranzisztor szigetelését ....sokk sikert..
sorszám: 1061 (36368)
(előzmény: JGT_150TS, 2005-09-01 13:15:10)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-09-01 21:51:47
D+ a pozitív szénkefe, D- a negatív szénkefe, Df a gerjesztőtekercs egyik vége (a másik valamelyik szénkefére van kötve, hogy melyikre, az tipusonként változó), a 61 azt hiszem a test, a B+ meg nyilván a kimenete, de ez utóbbi kettőt csak tipp, meg kéne nézni valami autóvillamosságis szakkönyvben, ezek szabványos jelölések.
sorszám: 1060 (36361)
(előzmény: JGT_150TS, 2005-09-01 13:15:10)

 
 
JGT_150TS
válasz erre | email2005-09-01 13:15:10
Csumi'
6V-os ts mz-m van, rezgőkapcsolos fesszabályzoval. Töltésproblémák ezerrel... Jelenleg: Töltéslámpa halványan ég, de van normális töltés, de ha ráteszem a világítást, elolvad a biztosíték... Valaki, aki nálam többet ért lécci segítsen nekem! Jah és még vettem egy 6V-os elektronikus fesszabályzot, annak a bekötéseit kéne megtudnom valahogyan, 5hely: B+; D+; 61; DF; D-. Nagyon megköszönném ha valaki segítene nekem. Jó utat, meg időt mindenkinek! Géza
sorszám: 1059 (36325)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-08-28 19:48:34
talán szakadt a "hőleadó tekercsed"
sorszám: 1058 (36141)
(előzmény: muro, 2005-08-28 13:07:54)

 
 
muro
válasz erre | email2005-08-28 13:07:54
Sziasztok!
A problémám : 6V-os elektronikája van a motoromnak('84 Honda MB 80). Az összes égő kiégett, cseréltem , de azok is kiégtek, megnéztem a világitáskapcsolót, ha nincs világitás, akkor a világitástekercsre egy hőleadó tekercs van kötve , de amikor a világitást bekapcsolom ez kiiktatódik, tehát ez nem lehet a gond. Vajon lehet valami fesszabályzó a világitástekercs környékén? vagy mi lehet még a hiba oka?
sorszám: 1057 (36112)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-08-16 20:28:46
rosszul emlékszel, fázis, null, (védő)föld.
sorszám: 1056 (35591)
(előzmény: hygy, 2005-08-16 14:54:09)

 
 
hygy
válasz erre | email2005-08-16 14:54:09
Nem vitazni akarok, de ott foldnek hivjak es fazisnak es vedofoldnek ha jol emlexem. :)
De telleg a lenyeg hogy muxik neki.

HyGy
sorszám: 1055 (35567)
(előzmény: Peti, 2005-08-16 09:20:16)

 
 
Peti
válasz erre | email2005-08-16 09:20:16
Hát ha neked úgy jobban esik, legyen 0, de 0 Volt inkább erősáramú berendezéseknél van, vagy több fázisnál. Autóvillamosságban in kább -12V nak szokás mondani.

De a lényeg, hogy Pool mostmár ütemesen indexel :)
sorszám: 1054 (35554)
(előzmény: hygy, 2005-08-15 21:34:15)

 
 
Pool
válasz erre | email2005-08-16 01:54:53
Na jó az csak elírás, tudtam miről van szó.

Mindenkinek nagyon ajánlom az elektronikus index relét (1300 Ft), akinek bimetálos van. Szerintem nem érdemes ennyi pénzért otthon szerelni, forrasztani ilyet.
sorszám: 1053 (35551)
(előzmény: hygy, 2005-08-15 21:34:15)

 
 
hygy
válasz erre | email2005-08-15 21:34:15
Az a -12V az nem -12V hanem 0 volt. Ha -12V lenne akkor a -12 es a +12V kozott 24V feszultseg lenne, a jawa pedig 12V-os kozos folpontu.

bye
HyGy
sorszám: 1052 (35534)
(előzmény: Peti, 2005-08-15 16:37:00)

 
 
Pool
válasz erre | email2005-08-15 19:06:25
És működik!!!
sorszám: 1051 (35531)
(előzmény: Peti, 2005-08-15 16:37:00)

 
 
Pool
válasz erre | email2005-08-15 18:10:30
Köszönöm! Megyek ki is próbálom...
sorszám: 1050 (35526)
(előzmény: Peti, 2005-08-15 16:37:00)

 
 
Peti
válasz erre | email2005-08-15 16:37:00
31 = test (-12V)
49 = gyújtásszál (+12V)
49a = villogtatott középszál (ez megy az indexkapcsolóra)

Előfordulhat még, hogy a 49 és 49a lábakat fel kell cserélni (49a=gyújtás, 49=középszál)
sorszám: 1049 (35517)
(előzmény: Pool, 2005-08-15 03:29:59)

 
 
Pool
válasz erre | email2005-08-15 03:29:59
Sziasztok!

Segítségeteket kérném index relé ügyben.

Egy Jawa 350-es motorom van és a mechanikus (bimetál) relét most elektronikusra akarom cserélni. Már vettem is egy Skoda Felícia relét, de nem akar vele működni. 3 lába van 31, 49, 49a kipróbáltam minden variációt.

Valaki meg tudná mondani, hogy hogy kell bekötni egy ilyet? Egy haver azt mondta, hogy külön kell neki húzni testet is.

Pool
sorszám: 1048 (35493)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-08-14 20:20:24
keeway ksm-200 tipusnál a világító tekercs egyik fele testelt. A tekercsnek van egy leagazása kb. a kétharmadánál, ez megy a fesszab sárga drótjára. Ugyanerről a sárga drótról megy a fényszóró. A tekercs vége a fehérre csatlakozik, a zöld drót test a fesszabon is, a piros a +12V.

Más tipusoknál más kapcsolás is lehetséges. De vehetsz a vape.cz-től is allgemeinen fesszabot.
sorszám: 1047 (35471)
(előzmény: EVOGAME, 2005-08-14 19:11:19)

 
 
EVOGAME
válasz erre | email2005-08-14 19:11:19
Hali...

Köszi szépen a jótanácsot, de hogy mókoljam rá? esetleg van valami kapcsolásod rá? Mármint arra, hogy hogy van bekötve a keeway fesszab? ja és hova tünik el a feles feszültség? Hő formályában eltávozik? Mert ha igen akkor valami jól szellöző helyre kell valahogy felaplikálni... Köszi a választ, és a jó tippet. Ja igen.. És mennyi az a filléres???

Üdv Evogame
sorszám: 1046 (35464)
(előzmény: Zapkorte, 2005-08-12 08:47:12)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2005-08-12 12:29:37
és mókold rá.

Ez tök lyóóó.
sorszám: 1045 (35361)
(előzmény: Zapkorte, 2005-08-12 08:47:12)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-08-12 08:47:12
végy egy fillélres keeway fesszabot szentendrén, és mókold rá.
sorszám: 1044 (35346)
(előzmény: EVOGAME, 2005-08-10 21:59:38)

 
 
Jorgat
válasz erre | email2005-08-11 23:58:54
Sziasztok!
150-es Etz-hez kellene nekem elektronikus gyújtás. Aki tud segítsen. Kösz
Jorgat
jorgat@freemail.hu
06703387218
sorszám: 1043 (35340)

 
 
Peti
válasz erre | email2005-08-10 22:37:19
Asszem a Schwarblee -n láttam 2 tekercses szabályzót, a másik tekercs az első világításra ment.
Akkor marad az, hogy raksz bele aksit, és arról megy a világítás. Vagy feszkorlátozó relé kell esetleg, egy zénerrel.
sorszám: 1042 (35272)
(előzmény: EVOGAME, 2005-08-10 21:59:38)

 
 
EVOGAME
válasz erre | email2005-08-10 21:59:38
Hali!

Köszi szépen de ez a verzió nem nyert. A feszszabályzó ugyanis csak egy tekercsből és egy diódából áll. A diódára rákapcsolt váltóáramot egyenirényitva kapjuk meg az akkumulátor töltéséhez szükséges egyenáramot, míg a tekercsen keresztülrobogó váltóáram felelős a hátsó helyzetjelző, illetve a km. óra világitásáért. A Fényszóró izzót egy teljesen önálló tekercs hajtja meg ami nincs sehol egyenirányítva.
Azért köszi szépen.

További építő jelegű ötleteket várok...
sorszám: 1041 (35271)
(előzmény: Peti, 2005-08-10 21:26:22)

 
 
Peti
válasz erre | email2005-08-10 21:26:22
Kell bele egy aksi meg a fesszabályzója.
Vagy elég a fesszabja is. Ez egy kb 6cm hosszú 3cm átmérőjű fémlap, benne 2 tekercs, emg egy dióda.

Ezzel lehet szabályozni a feszt, így a világításhoz is jó. Asszem 4 vagy 6 kábel van rajta. Bekötését már nem tudom fejből, de itt van rajz.
sorszám: 1040 (35270)
(előzmény: EVOGAME, 2005-08-10 20:59:50)

 
 
EVOGAME
válasz erre | email2005-08-10 20:59:50
Üdv Mindenkinek!

Lenne egy hatalmas és számomra érthetetlen probléma. S51-E tipusú tiltisztoros simoról van szó. Ki lett cserélve az alaplapja, a tekercsek, és a mágneses kerék is.
A motor jár müködik rendben indul, meg minden. A gond a világitással van. A töltöt illetve a helyzetjelzőt már cikerült életrekeltenem a régi tekercsekkel viszont a villágitással az a nagy gond, hogy alapjáraton 12-14v ot termel ha csutkára kihuzatom, akkor 70-90v ra is feligrik. nincs égő ami ezt tulélné. építő jellegü ötleteket várok hogy mi lehet a probléma oka, de jobb lenne, ha a megoldást is mindjárt valaki közölné. de az is jó, ha valaki tudna esetleg adni, persze nem ingyen, egy jó használható tekercset.

Előre is köszi szépen a segítséget.
ICQ-is megtalálható vagyok:60180459

Üdv
sorszám: 1039 (35268)

 
 
Peti
válasz erre | email2005-08-08 23:43:01
Amiket én láttam,azokban sima 0,22 mikrós trabant/waresz/szió/mz (elektrolit) kondi volt. Mit jelent, hgy nembírja a fordulatot?
sorszám: 1038 (35172)
(előzmény: ekecs, 2005-08-08 23:16:35)

 
 
ekecs
válasz erre | email2005-08-08 23:16:35
Jóó napot!!
Kérdésem lenne a nagy szakikhoz.
Egy tirisztoros gyujtásnál milyen kondit szokás használni(tantál,ELKO...)? Mert minden ki van mérve az elektronikában és mégse birja a fordulatot, ha nagyobb kondit teszek be akkor még kisebb fordulatot bir. Előre is közszszsz
sorszám: 1037 (35169)

 
 
woodoo2
válasz erre | email2005-08-05 13:00:07
jawa.gportal.hu
sorszám: 1036 (34988)
(előzmény: Peti, 2005-08-02 11:56:02)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-08-04 21:20:57
Nem jó. A trabant fesszab túláramkapcsolója jó kétszerakkora áramnál húz be, mint az MZ-é. Akár le is éghet a dinamód!
Aztán lehet, hogy át lehet tekergetni... de 1:1-ben nem jó rá, legfeljebb hazáig.
sorszám: 1035 (34933)
(előzmény: Péter mz, 2005-08-04 00:18:43)

 
 
Peti
válasz erre | email2005-08-04 16:44:35
Én már tettem fel, még annó az én TS -emre, és semmi gond nem volt vele, de az érintkezőin valószínűleg állítani kell majd.
Amúgy már kepható 6V -os elektronik fesszab, azzal nemigen van gond.
www.mofaker.hu (Soltvadkert) vagy www.moped91.hu (Dunaharaszti)
sorszám: 1034 (34917)
(előzmény: Péter mz, 2005-08-04 00:18:43)

 
 
Attis
válasz erre | email2005-08-04 15:47:19
Szia!

Nekem azt mondta anno az autóvillamosságis, hogy jó rá.
Ha kell adhatok eredetit, leteszteltet elfogadható áron.
sorszám: 1033 (34912)
(előzmény: Péter mz, 2005-08-04 00:18:43)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2005-08-04 00:18:43
Heló azt szeretném megkérdezni aki ért hozzá hogy (mz ts 125)re trabant feszabja nem jó-e mivel 220wos az mz töltése poedig csak 60w.biztos nem jó de megkérdezem.És a hátulján van valami ellenállás hogy anélkül se lesz hozzávaló?Inkább megnézetem a régit szerelővel.
sorszám: 1032 (34873)

 
 
Peti
válasz erre | email2005-08-03 10:17:03
Köszi, időközben megtaláltam, és továbbítottam Jawa-s cimbim felé.
sorszám: 1031 (34808)
(előzmény: Zapkorte, 2005-08-02 21:59:06)

 
 
MR.Blacki
válasz erre | email2005-08-02 22:33:35
Sziasztok!
HONDA NSR 125-ös mocihoz keresek fesz.szabályzót + egyenirányítót.
Olcsón postai úton kellene.
Ajánlatot küldjetek! Az E-mail címemre! / mr.blacki@freemail.hu /
Köszi mindenkinek!
sorszám: 1030 (34791)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-08-02 21:59:06
annó írtam egy beszámolót róla:
http://www.aranykezu.hu/jawagyujtas/

műszaki rajzokat nem gyártottam, mert azt utálok, de eléggé adja magát a dolog, szóval nem kell hozzá harwardi diploma.

Ennél többet viszont ne kérj tőlem, mert már rég lecseréltem a motrot egy gazdaságos négyüteműre.
sorszám: 1029 (34787)
(előzmény: Peti, 2005-08-02 11:56:02)

 
 
Peti
válasz erre | email2005-08-02 11:56:02
Hali!
Már én is gondolkodtam trabi gyújtáson...
Ha nem túl nagy kérés engem érdekelnének a megvalósítás részletei(mik kellenek, milyen átalakítások, mit kel esztergáltatni..stb), esetleg képek is.
Ha megtennéd a kedvemért, hogy részletezed, írj a
nemo_peti@vipmail.hu címre, esetleg adok MSN címet, ha kell.

Köszi.
sorszám: 1028 (34755)
(előzmény: Zapkorte, 2005-07-31 22:13:49)

 
 
sniper
válasz erre | email2005-08-01 22:44:18
Üdv mindenkinek
Mr. Blacki dolga kezd rendeződni?
sorszám: 1027 (34738)
(előzmény: MR.Blacki, 2005-07-23 22:59:01)

 
 
tubyb
válasz erre | email2005-08-01 17:54:08
Sziasztok!

Srácok, valaki tudna nekem segíteni. Annak idején olvastam hogy a pécsi vásárban árulják a CPI-1280-as gyujtást, és hogy valaki tudna ilyet ott venni.
Szóval nekem kellene, ha nem lenne gond, és természetesen kifizetném.
Előre is megköszönném!
J.
sorszám: 1026 (34723)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-07-31 22:13:49
Hát, szerintem azt kéne megkeresned, aki beleálmodta. De talán még jobb lenne, ha kikúrnád az egészet, és tennél bele egy trabant hall gyújtást. Ha 12V-s. Ezt már többen megcsinálták, köztük én is, pontosan és megbízhatóan működik. Ha minden alkatrész és szerszám együtt van, egy vasárnap alatt kényelmes tempóban és nagyon igényesen bele lehet varrni.
Beszerzési forrás: http://www.boncibonto.hu/
sorszám: 1025 (34668)
(előzmény: shoo79, 2005-07-31 21:32:36)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-07-31 22:08:50
Az enyim gyári szovjet termék (ZIL gyújtás néven közismert), 3-4 kHz körüli frekivel megy és egy 4-5cm átmérőjű toroid trafó van benne.
Nem kell ide nagy teljesítmény, egy 10W-os Puskás Trafó vagy ilyesféle tökéletesen megfelelő. Inkább a kondenzátor kapacitását kell jól eltalálni. Sajnos erre már abszolúte nem emlékszem, és ne haragudj, de nem építem ki és szerelem szét hogy megnézzem. Valami 1uF körüli, ha jól emlékszem...
sorszám: 1024 (34667)
(előzmény: ekecs, 2005-07-25 01:42:44)

 
 
shoo79
válasz erre | email2005-07-31 21:32:36
Sziasztok, lenne egy kérdésem.

Van egy 350-es jawam. Az első tulaj szerelt bele egy elektronikus gyújtást.A gyújtás maga jeladós, és most csak az egyik trafóra adja a jelet, de arra mind a két hengerét.Arra a következtetésre jutottam, hogy valamelyik jeladó-vevő hibásodhatott meg.Egyenlőre egy ideiglenes megoldással összekötöttük a két trafót, így most egyszerre adja a szikrát a két gyertya, csak így jobban használódnak.Az a gondom, hogy nem tudom lehet e még szerezni vmi hasonlót.A főtengely végére van hegesztve egy plussz tengely és arra van rögzítve a jeladó megszakítója.Vmi hasonlót tud valaki? Mindenképpen ilyen kéne mert ehhez van átalakítva az egész.

Tud valaki segíteni, ill. tanácsot adni?
sorszám: 1023 (34664)

 
 
ekecs
válasz erre | email2005-07-25 01:42:44
AZ lenne még a kérdés hogy neked milyen trafó van az elektronikában (hány vattos ...mekkora a frekvencia??)
Előre is kötzsszzsszsz
TSáááá
sorszám: 1022 (34248)
(előzmény: Zapkorte, 2005-07-24 10:19:18)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-07-24 10:19:18
az enyim 127V-tal és 12V-s trafóval müx a kocsimban. És elment vele árkon-bokron.
sorszám: 1021 (34202)
(előzmény: ekecs, 2005-07-18 21:40:38)

 
 
MR.Blacki
válasz erre | email2005-07-23 22:59:01
S.O.S.!! Honda NSR 125-höz keresek fesz.szabályzót!! Nagyon fontos! Írjatok! Előre is köszi mindenkinek!!!
sorszám: 1020 (34194)

 
 
MR.Blacki
válasz erre | email2005-07-23 22:57:28
S.O.S.!! Honda NSR 125-höz keresek fesz.szabájzót!! Nagyon fontos! Írjatok! Előre is köszi mindenkinek!!!
sorszám: 1019 (34193)

 
 
kilozulu
válasz erre | email2005-07-21 00:22:24
Halika

Tervezgetek és kellene egy kis elméleti segitség!A terv szerint integrálnám egy 250 ES Mz be az etz generátorát és 2db elekronikus gyujtást egy halos jeladóval. Szerintetek össze illik e a két dolog?
Szerkezetileg és elekromosan is.

csőváz
Kilozulu
sorszám: 1018 (34062)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2005-07-19 14:39:56
Kösz Laci most már értem és ha akku nélkül betoljuk ha jól néztem meg tolásnál a viszáramé behúzott ez jó jel nem?
sorszám: 1017 (33921)
(előzmény: lajos, 2005-07-14 23:01:48)

 
 
ekecs
válasz erre | email2005-07-18 21:40:38
Helló mindenkinek!
Építettem egy tirisztoros gyujtást minden működik csak az a kérdés hogy mennyire állítsam be a kimeneti feszültséget mert 300 voltnál a 6v os trafó igencsak áthúz. Az lenne a kérdés hogy milyen a gyári esetleg utángyártott MZ trafó tekercselése(kábel vastagság,mentetszám.....) Előre is köszzszszs
sorszám: 1016 (33868)

 
 
lajos
válasz erre | email2005-07-14 23:01:48
Kedves Péter mz!
Valószínűleg 6 V-os TS fesz. szab.-ról kérdezel, ezért erről téjékoztatlak.
Talán úgy különböztessük meg egymástól a két mozgó érintkezőt, hogy az egyik csak záródik egy álló érintkezőhöz, ez a visszáram kapcsoló. Feladata: ha a dinamó elérte az akkumukátor nyugalmi állapotban levő feszültségét (2,2 V/cella) akkor összekapcsolja az akku.-t a dinamóval, és ha az akku.-ból folyik az áram a dinamó felé (alapjárat közelében) amely ilyenkor villanymotorként működik kb 0,5-1 A értéknél szétkapcsolja az akku.-t és a dinamót.
A másik mozgó érintkező két álló között rezeg, ez a feszültség szabályzó. Ez kapcsolgatja a gerjesztő tekercsre a megfelelő polaritású feszültséget a fordulatszámtól és a terheléstől függően a beállításának megfelelően. A beállítási értéke 7-7,2 V világítással és így is kell vele járni. A szabályzó korrekt beállítását érdemes szakemberre bízni annak akinek nincs jártassága a gjmű villamosságban, vagy szakkönyvben utána néz megfekelő műszerrel felszerelkezik és elvégzi a feladatot.
Tehát visszatérve kérdésedre, előbb a viszáram kapcsoló működik később a fordulatszám növekedésével kezd a másik mozgó érintkező a fesz.szabályzó is rezegni.
Üdvözlettel: Laci
sorszám: 1015 (33656)
(előzmény: Péter mz, 2005-07-14 14:01:24)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2005-07-14 14:01:24
Valaki le tudná irni, hogy hogy mozognak a fesszab-ban a mozgó érintkezők.Ha a motor mellett állsz balról. A hátsókerék felöli és az első kerék felöli.Pl ha elinditjátok a motort melyik húz be és mikor mozog a másik.olyan irja le akinek jó a töltése.kösz.

sorszám: 1014 (33628)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2005-07-12 17:36:04
www.gtelektronics.fw.hu
Üdv.Itt van néhány kép arról az elektronikus gyújtásról,amit én árulok,és amely állitólag nem műxik nappal,és az Egri Bikavér MGTSZ melléküzemágában készül állitólag.{Joco10-szerint.}
Ha megnézed a DKW,vagy a Ducati képet,láthatod,hogy talán nem a legolcsóbb amit én árulok,de hogy a

LEGEGYSZERŰBB

gyújtás amit csak el tudok képzelni az biztos.Aki ennél egyszerűbbet tud ajánlani,annak fizetek egy sört.
Üdv mindenkinek.
sorszám: 1013 (33449)
(elözmény: peti74, 2005-07-05 16:19:25)

 
  Összesen: 100 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu