:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
Talán inkább:
Dina (dinamó szóból)-starter
Hidegben nem indul pöccre a gép?
Két finom rugás szivatóval,aztán röffen a paripa, ha nem, akkor ott valami bibi van...
Goldnadel sajnálom az esetedet, de ennél jobb reklám nem kell a hidegindítónak! Kipróbálom és szólok, ha eltörte a lábam...
A hideginditót nem ajánlom senkinek.
Megboldogult fiatalkoromban a fater munkagépét akartam vele elinditani,és befújtam,de mivel még gyengusz voltam ahhoz hogy rendesen megforgassam a kurblivasat, nem tudtam átforditani a holtponton és a gyújtás beindult. Eggyet fordult vissza ,és miután kitépte
a kezemből a kurblit eltörte a kezemet.
6 hét gipsz.Úgyhogy csak finoman fújkáld bele a hideginditót.
Hello mindenkinek!
Kene nekem egy hallic es egy forgo magnesgyuru lehetoleg ETZ, 6V-os elektronikus gyujtas celjabol, ha van lokj egy mailt.
Kosz
Én is csak elméletben tervezgetek...
Még nem vagyok annyira lusta, hogy önindító kelljen :-)
Csak esetleg a feeling kedvéért lenne jó. "Egy önindítós MZ!" :-D
goss
Természetesen igen, de csak elméletben.
Ha jól tudom, régebben sikerrel csak dinamókat használtak ilyen célra, de mindenképp áttétellel. Esetleg egy komoly pormágneses léptetőmotort tudnék elképzelni áttétel nélkül. Az első gond az lehet, hogy a 12v-al hajtva a nyomaték feltehetően sehogy sem elég a holtponton való áttornászásra (lehet, hogy megmozdításra sem). 24-...V-al talán már lehetne próbálkozni, de akkor is csak lendületből, ide oda mozgatással. Jeladó mindenképp kell, a 4 póluspár maximális nyomatékát kiaknázva is necces. Meg olyan elektronika is, ami vagy jó helyen fékezi le a főtengelyt leállításkor, vagy lendületet ad visszaforgatással. Lehet egyáltán aszinkron üzemben, rövidre kell zárni a rotort? A szénkefék bírják az áramot egy darabig, a forgórész is robosztus, egyszer még ki fogom próbálni, hogy megmozdítható-e a főtengely a generátorral, hisz akár segéderő is lehet egy berugókaros simogatáshoz. Másik gondolat, hogy más módon, sűrített levegővel:), rugóerővel vagy ... A harmadik, hogy valami szívótorokba juttatott hidegindító sray-vel, jó gyújtással lehetne-e mindíg pöccre induló járgányhoz jutni akár télen is? Valaki használt már ilyesmit?
Kedves goss!
Léátezi egy tino-starter necvezető eszköz ami az önindítás és a generátor funkciót is tudja például a helikopterekben csak ilyet használnak! Én is olvastam már olyat hogy utángyártanak Régi gépekbe tino-startert és működik de én nem tenném a helyedben ! Mert nem férne el az aksid a doboz alatt ami bírná a szuflát!A másik ha meleg a motor akkor az enyémet ülve is be lehet rugni sinán ! Ha meg hidegindításról van szó akkor meg úgy is álva kell tehát én nem tenném bele a tino-startert!
Keats
Helo van valaki Szombathelyi aki tudja hogy hol van mz-s bolt meg hol lehet venni tartós akksit olcsón" 6v 12ah TS 125ről van szó.Nem tud valaki elektromos fordmérőt ts 125re?A ford mérőben nincs megadva hogy hány voltos kell vagy nem számít?
Helo ilyent én is próbáltam ugy hogy gyújtáson volt és a fesszabban valamelyik mozgó érintkezőt a másik állóhoz nyomtam (amelyiknél volt ahoz képest).ez álló motornál volt.
Sziasztok!
Foglalkozott valaki azzal, hogy a generátorát indítómotorként használja?
Az mz-b.de oldalon láttam egy megoldást ETZ-hez, ami így működik, és tetszik az ötlet. Mondjuk nem hinném, hogy átalakítanám a gépet, mert meg vagyok elégedve a berugókaros megoldással, csak mégis fun egy önindítós ETZ :-)
Felmerült bennem néhány kérdés: a generátor mennyire szereti az indítást? Mivel nem egyenletes a forgatónyomaték indításkor, lehet, hogy nem tesz jót neki (mechanikailag)...
A másik az elektronikai megvalósítás:
miután elindult a motor, vissza kell állítani a generátort termelő üzembe. Szerintem a dióda híd helyére lehetne egy elektronikát építeni, ami indításkor generálja a 3 fázist, járó motornál meg biztosítja a töltést. (Sőt! Egyben a fesszabályzót is bele lehetne építeni)
Elvileg jeladók nélkül meg lehetne építeni az egészet, ha a generátort aszinkron motorként használjuk.
Ezek mellé még szükség lenne egy bika akksira, hogy legyen tisztességes gyújtás is indítás közben.
goss
Akkor 1 elektronikát építettünk...csak kicsit másképp, te 6v-ra építesz? Az keményebb feladat, minden elismerésem. Szerintem is a konditöltéssel van a nagy gond. A legegyszerübb, amit tehetsz, hogy a 3-4 kHz-t hangolod 1 potival, oda ahol a leggyorsabban tölti a kondit. A kitöltési tényező is számíthat, de nekem jó volt az 1:1-es. Az enyém 300Hz-n adja a legnagyobb kakaót, nem 3000Hz-n, de 230as izzóval néztem, nem gyújtással, lehet ez a baj, de nem tudtam a 6000 ford-nak megfelelő gyújtójelet adni, de jut eszembe: 50Hz egyenirányítva 100Hz... csak 1 másik trafó kell, meg valami jelformáló, ami meghajtja a tirisztort ütemenként egy pillanatra, de csak 1 pillanatra. Én már nem tudok hangolni, mert mindent kiöntöttem FBS-el. Új elektronikát kell csinálnom, csak nemtom milyen trafóhoz, azaz ugyanilyet, vagy másmilyet.
udv woodoo2!
Igen es mukodik 6V-rol is tapasztalataim szerint.
Megepitettem egyet, es azt beallitottam az alkatreszek cserelgetesevel hogy megfelelo utemben villogjon. Nem igazan varialtam a terhelesekkel, de egy vagy ket 6v-10w egovel nem volt erzekelheto kulonbseg a villogas utemeben.
uff,
ocs.
Akkor a FET-es relé terheléstől függetlenül működik? HA jól értelmeztem akkor 4 21W-os izzóval is uolyan ütemben villog,mint 1 21W-ossal? 6V-os működik?
Hello M(z)Laca
Na végre valaki viszszaírt....
Na az én elektronikámban a trafo frekije az 3-4Khz között van az joo is megmértem oszciloszkoppal. Most azzal kinlodtam hogy kikötöttem a tirisztort meg minden fölös cuccot, és kézzel adom a jelet motoron kívl és ugy nézem a szikrát. Probáltam trabant trafoval azzal jobb. De hogyha a trafot az eletronikában lecserélem az 5w rol egy nemtommekora baszottnagyra, akkor sokkal jobb kb 5centin áthúz és nem csak egy szikra (szoval baszottnagy) . Csak azt a nyg trafot hova tegyem egy Ts en??? Mert nagyon úgy tűnik nekem hogy a kondit nem tudja elég gyorsan feltölteni. Az megy ugye a töltő áramtl fugg(kivettem az áramkorlátozo ellenállást..)Szerintem csak a nagyobb trafo a megoldás csak akkor miért írtak 5w-osat a hobbíelektronika évkönyvben.
Ez az elektronika: 555,2N3055 tranya,5w trafo, 470n kondi,hall jelado+annak az erősítője,800v 6a es tirisztor...
Hello ekecs!
Én is úgyanezzel a dologgal szívok. Bár a horvátországi túrát végigbírta a kisérleti példány,de 4500-as fordulat körül leszabályoz (van előnye: fogy 3,94 - 4,15 !!! liter utassal+40kg papakkal) Én az alacsony töltési frekire (300Hz-teljesítménymax) és a nagy tr. belső ellenállásra tippelek >200ohm. kb 20 VA trafó, 555, 1xBUZ11, 1-2 mikro max. 315V
lehetne még a mexakító körüli gubanc, de kisebb kondival (1mikro) picit jobban pörög.
A te elktronikád miből áll?
A trafó akkor üt (húz?) át (belül), ha nincs terhelve a szekunder kör.
Tippek: ellenütemű transzverter, nagyobb tr. áttétel (szabályozni kell, vagy mindent min.600Vra méretezni), tekercselj(ünk) kapcsolóüzemű (20 kHz) vagy impulzustöltéses trafót.
Nálad van már megoldás? - Hiányzik az a 4500 és 6000 ford közötti feeling...
Eddigi tapasztalatok? Nekem nagyon pozitívak: szebb alapjárat, jobbnak tűnő nyomaték, kisebb fogyasztás, nagyobb gyertyahézag, ritkább gyertyacserélgetés, gyújtás rajtamaradhat, és még a telefont+fényképezőt is feltölti útközben:)
Sajna most más projektben vagyok: szabályozott alapjárat télire+ némi szélvédelem.
Helo van valaki Szombathelyi aki tudja hogy hol van mz-s bolt meg hol lehet venni tartós akksit olcsón" 6v 12ah TS 125ről van szó.
Hello mindenki!
Sürgősen keresnék olyan szervízt ahol gyújtáspisztollyal be tudnák állítani a gépem. Házilag nem lehet. (nem MZ-m van, sőt nem is szoci :) de Ti vagytok az utolsó reménységem! (kerestem a neten, hívtam autószerelőket, de mindenhonnan elhajtottak! :(
Előre is köszi a segítséget!
www.veteran.hu -> naptár -> Motorosbörze Szigetszentmiklóson, és ott kérdezősködni mindenkitől. (Van olyan is, aki szendvicsembert csinál magából, és arra írja rá, mit szeretne venni, miközben megy a sorok között és keresgél a lomokban.)
Üdvv midnenkinek nos öreganyáná van 1 közel 40éves cetka jawa msot szeretném felujitani(tesom 2szer kitota régebben nem sikerüt enki) a motorja tökéletes csak tsizitásra szorul 1olyan gondom van hogy az egész gyujtás ki lett belöle szedve mert leégett. minden. és hogy leeht e venii uj komplett gyujtás cuccost bele ha igen hol és emnnyiér elöre is kösszi!!!!!
halika
Mikék, ha vón?
csőváz
kilozulu
Szevasz Kálmán bá'!
Itt van a címlapon a legutolsó cikkben!
Üdv,
Zoli
Az irányjelző relé nem típusfüggő. Ha 12 voltos és tud 2x21W-ot, szerelhető ETZ-re is. De hol lehet kapni és mennyiért?
Jó az, ha megfelelően működik akkor hatékonyabb mint a jó öreg mechanikus, de hallottam olyanról is aki visszaoperálta a mechanikusat (ezt Kustib kolléga tette ha jól tudom akkor 88'-as 250-esén)
Sziasztok!
Rövid ideje olvasom ezt az oldalt rendszeresen és nem nagyon van annyi időm, hogy végigolvassam az összes hozzászólást, ezért bocs ha már volt a következő kérdés.
Tehát afelől érdeklődnék, hogy milyen tapasztalaitok vannak az ETZ 251-es tipus, gyári elektronikus gyújtásáról (úgy tudom, hogy ebben ilyen van)? Leginkább a megbízhatósága érdekelne és megköszönném ha valaki leírná a megoldás részleteit röviden.
A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv!
Szevasz pool!
Lehet hogy már többen kérdezték: ETZ 250-en is működik a "szlovák csodakocka" indexrelé?
Üdv,
Zoli
Helo van valaki Szombathelyi aki tudja hogy hol van mz-s bolt meg hol lehet venni tartós akksit olcsón" 6v 12ah TS 125ről van szó.
Hello!
Köszi, holnap összerakom, kaptam Dudutól egy képet mailben 6v-os mzhez. Azt is köszi!!!
Hello Péter!
NA a töltésellenőrző lámpa egyik lába a gyujtáspozitívra megy (sima + csak gyujtáson van), a másik a D+ melletti 61es csatira. Amugy tök mindegy hogy D+ vagy 61 mert öszzse van kötve.
Hello mindenkinek!!
Segítséget kérnék. Építettem egy tirisztoros gyujtást. szikra van, a kondi növelésével csökkentésével tudom változtatni a nagyságát.... Annyi a gond , hogy fordulaton minnél nagyobb kondit teszek bele annál roszszabb, nincs teljesítménye fordulaton. A kondit 3 és 400 volt közöt szoktam feltölteni attol fggően hogy mekkorára állítom be a frekit.. Az Mz trafó mennyinél húzhat át?? És mekkora trafot kéne betenni az elekrtronikába?? 5wosat írtak, én akkorát tettem bele de nem joo. Előre is köszzsz
Keresek 250-es Trophyhoz alkatrészeket. Aki tud kérem segítsen. Kösz....
Bocs a kábel a fesszab.ról a d+ ról megy.rosszul irtam.
Heló azt akarom megkérdezni hogy ugye a töltésvisszajelző lámpa egyik kábelja a df-ről jön a kapcsolón keresztül az égőhöz a másik kábelja az a rajzokon az indexreléhez van bekötve.Ez testnek számit vagy áramnak.Ha gyujtásra teszem akkor kell égnie a visszajelzőnek,ha elindítom akkor ki kéne aludnia vagy forditva?Ez egy TS 125-ös
A biztosítéktáblára.
A barna vezetékes biztosítékhoz a negatívot, a piros vezetékeshez a pozitívot.
Hello!
Ezt az mz forumra is beirtam, de gondoltam ide is, mivel elektronikai kérdés!
Tudna nekem valaki segíteni egy MZ Trophy ügyében. Magyarán vettem egy Trophyt, meg egy új akkut, mert az nem volt benne. Csak nincs vezeték a motoron az akkukhoz. Hova kellene kötni, illetve milyen polusokkal? Tudok küldeni képet, ha szűkséges. Sorry a kérdésekért, de még igen kezdő vagyok. Ez az első motor, amit helyre akarok pofozni, meg amúgy is. (Volt egy Romet-em régen, de azt nem számolom:) )
Kedves xell!
Köszi hogy elküldöd nem jön rosszul mert elektronikát építeni egyszerűbb mint barkácsolni!Ha elküldenéd nekem az előgyujtásszabályozó kapcsolási rajzát meg mindent akkor megköszönném !
Keats
Hali.Tudnál erről az előgyújtásszabályozóról valamit bővebben mondani.PL:hogy műxik,vagy ki csinálja,vagy ilyenek.Köszi.
Hali.majd elküldöm a rajzot mailbe.az előgyújtás szabályozót most csinálják nekem,de nem vákuumos hanem elektronikus.A jeladó és a végfok közé kell bekötni és már tudja is.Mikroprocessoros (ehez én nem értek)úgyhogy ezt nem én csinálom.De az előgyújtásszabályzót bármilyen motorhoz be lehet rakni ahol elektronikus gyújtás van.
Hy xell !
Én is most építettem egyet mióta feltettem a hirdetést. Megvan a panel le van maratva be van ültetve .Már csak forrasztani kell és ott van a motorola által tervezett opto gyujtás ! Beszéljünk róla mert érdekel a te kapcsolásod is meg megmutatnám az enyémet és konzultálunk róla ! Amit nehezen tudtam megoldani az az optó felszerelése de vettem a futárnál egy gyujtásalaplapot 980-ért és így már fel lehet tenni! De valószínüleg nem ezt a gyujtást teszem fel hanem kaptam egy autron tranyós gyujtást és az lesz feltéve a mocira! Jut eszembe nem gondolkoztál még vákumos előgyujtásszabályozó beépítésében?
Köszi a választ Keats!
Keats most csinálom a gyújtást a tzm-re igaz optós de ez nekem már bevált ha érdekel megbeszéljük.
És szép és jó és rendezett papirokkal? Vagy valami szétszedett padlásszökevény? Csak mert nem mindegy... Szentesi oldalkocsival van?
halika
Oldalkocsi keresés közben ráakadtam 1db oldalkocsis IZS-re a tulaj megvállik tőle 80 rugóé. Ha valakit érdekel ,szoljon összehozuk a találkozot.
csőváz
Kilozulu
Hello mindenkinek!!
Csak egy tapasztalatot szeretnék megosztani. Na akinek gyári Mz hall jelados tökmindegy tirisztoros vagy tranzisztoros gyujtása van az közvetlenül a jeladóhoz tegyen egy pl:2200 mikros kondit. A jelenség az volt amig nem jöttem ráá, hoyg a motor bizonyos fordulatokon elkezdett ciripelni és onnantól nem ment közben meg jóó volt. Nem a szófosás jött rám csak gondoltam hátha valaki hasonloan járt mint én..
Hat szerintem kezded elkomplikalni. Fontos neked hogy lasd ha kieg valamelyik indexegod?
Inkabb akkor gondolkozz ledes megoldasban, csak nem fog minden led egyszerre kiegni ;)
uff,
ocs.
Ma az is eszembe jutott,h egy sima kocsiba való indexrelé (12V-os) elé betenni egy (trabantba való) feszültség duplázót... és akkor minden maradna /V-on,cs az index lenne 12!?
Nezd igy kozelithetjuk meg a problemat.
Erdekel hogy kieg az ego?
- igen: akkor erzekelni kell valahogy, ehhez legegyszerubb figyelni a fogyasztast, tehat fix teljesitmenyre meretezel, csak akkor villog megfelelo frekvenciaval -> autos indexrele adott feszultsegre adott wattos egokre
- nem: akkor csinalhatsz olyan kapcsolast amelyik fuggetlenul a terhelestol fix frekvenciaval villog -> hygy fetes rajza
Ezt kifejtenéd bővebben is?
(most találtam egy valszeg wartburg relét,ez is 3 lábú "49","49a","c", és hátul a felfogatásnál van a "31",de sehogysem akar működni. Feltételezem,h a "49"-en megy be a (+),a "49a"-n jön ki,a "c" a kontroll kimenet,a "31" pedig a test (-). Bár az is lehet,h nem is jó már ez a relé.)
A nyújtásom is 12V-os és működik 6V-ról,ezért feltételeztem,h talán ez is fog,cs halványabban.
Udv!
A friss cikkben bemutatott autos indexrele neked nem megoldas, mert az csak 12V-on es 2x21W terhelessel mukodik megfeleloen. Eppen ezert ha kieg egy egod, akkor megvaltozik a villogas frekvenciaja.
Neked a regebbi fetes kapcsolas jelenthet megoldast, de ez esetben le kell mondanod a viiszajelzesrol a kiegett egok eseten.
uff,
ocs.
Szisztok!
Olvastam az elektonikus indexrelét. A gondom az,h nekem 6V-os a motorom...(mindig ezzel a 6V-al sz*pok) Ez a relé működik 6V-ól is ugyanúgy,mint a 12V-os trabi gyújtás,v nem?
Na figyelj én is ezt mondtam!!!
Gondold át kicsit!!
A 61 és a D+ a feszszabon özszse van kötve. Magyarul ha a 61 est letesteled akkor a D+ ot is. Az meg ugye zárlat...De neked legyen igazad legalább kipróbálja a dinamó cserét is.Na béke....
Jáwások!
Elcserélném trabant halos gyujtásomat egy Mz ETZ 125-re feltehető elektromos gyujtásra ! A gyujtásba természetesen beletartozik az alaplap meg a "fekete doboz" is! ugyanezeket kérem az mz elektonikus gyujtáshoz is!
Ha érdekel a csere itt a fórumon megtalálsz !
Keats
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|