:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
Na ja, én mindig megbízható bontóban veszek aksit. :-) Két éve vettem egyet a kocsimba a Bonci Bt-ben, azóta is tök jól teker, és ne tudd meg, hogy örültek neki, hogy azért, én, ott, nekik, pénzt adok. :-) De nem is volt semmi baja, csak éppen az autó fogyott el körüle. (Istenem, ha egyszer megint homokot szórnának só helyett a dempszliék, az volna csak a szép!)
Csak azt nem értem ha a MÉH-be találsz egy akksit mér csodálkszol ha szar.
Rutinosabb emberek azt szokták csinálni, hogy föltöltenek nagyobbacska feszültségre egy-egy elektrolit-kondenzátort, és kisütik az adott cellán át. E módon néha sikerül a zárlatot kiégetni. Persze csak keveset használt akkuknál van értelme kísérletezni ilyesmivel. Amúgy egy vadiúj motor akksiért akár 4-5e ft-t is elkérnek, és akkor nem kell tolnod pár évig. :-)
Vidd vissza.
A zselés aksiknál az a gond,hogy a zselé
túl sűrű ahhoz,hogy a leválló ólomoxid darabok leessenek a fenekére.
Igy ha leválik egy darab keresztbe fordulva zárlatossá teszi az akksit.
Nem véletlen volt a MÉH-be.
Az előzőhöz még:rendes 230voltos 12v akksitöltővel töltöm és igysem veszi fel a töltést szóval az a lényeg hogy nem a motor töltését nem veszi fel, még azt se, nemhogy a rendes töltőét .Miért nem lehet tölteni?A töltő amperjelző mutatója is nullán van.(nincs töltés)multiméterrel rámértem amikor töltöttem:0,05 amper van bent.Ez igen kevés nem tud semmit.Lehet nem jó semmire?
Heló Az a gondom hogy méh telepen találtam egy 12v os zselés akksit.rámértem és 8v ot mértem.Ha gyújtásra teszem kb 3-4 voltom van és nagyobb fordulaton nincs is mindig szikra.A töltést nem veszi fel miért?
Ez nekem felejtős. Mert opós, mert tirisztoros, mert annyiba kerül, mint egy komplett ETZ..
Technische Daten
Zündspannung: (12V) 34 kV (6V) 28 kV
Zündfunkenbrenndauer: (12V) 3 ms (6V) 2,5 ms
Zündspulenstrom: max. 6 Amp.
Betriebsspannung: (12V) 8-15 Volt (6V) 4-8 Volt
Kühlkörpertemperatur: max. 80°C
Material - Steuergerät: Alu eloxiert; Elektronik mit Epoxy vergossen; Kabel 80 cm
12 Volt Werte gemessen mit Bosch Zündspule 0 221 119 030 und Vorwiderstand 1,8 Ohm;
6 Volt Werte gemessen mit Bosch Zündspule 0 221 124 001
Külön gyártanak 6V-ra és 12V-ra.
Az egész egy nagy hűtőborda belselyében van,epoxigyantával kiöntve.
teljesen vizálló.Kijön belőle három vezeték,1. a megszakitóra 2. a trafóra
3. a 6 vagy 12 voltra.Középen egy led amely világit,ha gyújt,igy tudsz gyujt.
állitani.Az egész roppant egyszerű,csak ezt a három drótot kell bekötni és kész.
Gyújtás 2:optokapus megoldás,A főtengelyre raksz egy pillangót,amely
kitakarja az optót,és kész.
6-és 12V ra négy vezetékkel,kettő a kapura,3. a trafó,4. a 6-12V ra.
Kivitel mint fent,hütőbordába beöntött
bazi nagy IC.Ennek ára 20000 FT.
Gyújtás3:Hall jeladós mikrokomjutervezérelt előgyújtással,beállitható leszabályozási karakterisztikával.
Csak 12V-ra,kivitel:hall jelfogó.főtengelyre szerelhető jeladó,
dobozolt elektronika,vizhatlan.
Ennek ára:Kb 70-80E FT,ezt nem tudom mert ez itt eladhatatlan.
Tennék fel képet is,csak sajna nem tudom hogyan kell itt csatolni a fájlt.
Valaki irja már meg,és akkor kirakok egy képet is,egy kéthengeres Jawa-ról.
Múködése tirisztoros,de be van öntve
műgyantával,úgyhogy semmit nem látsz belőle.
Adatok.
Sem leírás, sem adatok :)
Gondolt már valaki arra, hogy a mobillal is lehetne adatot gyűjteni, esetleg gyújtást vezérelni?
Elektronikus gyújtás,bármihez ITT:www.gtelektronics.freeweb.hu/
Akkor hát ugye a kivétel erősíti a szabályt, én vagyok a kivétel.. :) persze tisztelet a kivételeknek a postán, nem akarom rossz fényben feltűntetni a magyar postát, csak nálam eddig elég rossz az arány.. Voltam pár bontóban is kérdezősködni, de mindenki rázta a fejét, eddig..
Én abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a postacímem "Postlagernd, Heiligenkreutz", mert az csak 70 km. Már mondják, amikor belépek, hogy Grüß Gott, Herr Kálmán. De amit Magyarországra rendeltem, az is minden megjött, akár csomagban, akár levélben.
Hát de reklamáltam, küldtek mégegyet, de annak is meg kellett volna már érkeznie.. az van hogy ha nem ajánlottan küldik, akkor amikor bejön az országba, nem veszik nyilvántartásba és ezt tudják a kiváló magyar postai dolgozók is, innen az van ami. Okkulás képp ha rendelsz, csak ajánlottan mert ha nem akkor van egy "kiskapu" és a posta nem vállal felelősséget, felhívtam a vámosokat ők a postára mutatnak náluk meg ez a történet.
Amugy egy 6voltos külsőmagos trafó kellene.. ebben az a para hogy van ilyen csak 12voltos kizárólag..
És nem reklamáltál?
Mi kell pontosan?
Pontosan MX széria.. pofás kis gépsárkány.. most kapott komplett felújítást...tényleg volt egy két húzos tétel, ezért is rendeltem ebayről, itthon azt mondták olyan 26ruga körül van a trafó, ebayen egy tizes volt postaköltséggel eggyüt de hát nem jött meg.. zokogás..
Vkami - hidd el néztem ebayen meg is rendeltem viszonylag jó áron, július 21én, azóta jön....
halika
különbözik valamiben a ts 250 töl? me az van én a 250 es Es-t arrol csinátam
csőváz
kilozulu
Milyen típusról van szó pontosan?
Ebay-en némár? Szívesen segítek felár nélkül.
Büdaörsön a Yamaha szalonban vehetsz hozzá bármit. Illetve asszem csak 81-ig visszamenőleg vannak mikrofilmjeik, tehát csak azt, ami megegyezik azzal az évjárattal. Persze arany árban van (egy megszakító 5000 Ft, egy szimmering 3500 Ft stb), de máshol úgysem fogsz kapni. Fékbetétet meg kuplunglamellát meg lánckereket meg már kopó-fogyókat a www.pinkmotors.hu oldalon vehetsz olcsón és jót. Ha szerencséd van, és létezik hozzá Ferodo tip. fékbetét, azért viszont érdemes kimenni Budaörsre az Inditrade-be ( www.indit-trade.hu ), mert brutálisan olcsón árulnak bizonyos motor fékbetéteket (1500-2000 Ft-ért a szokásos 5000-6000 Ft helyett!). Hát ennyi jut így eszembe nagy hirtelen.
Szerintem az ETZ generátora, de az ES-ek, TS-ek dinamója elég stabil rendszer. Ha minden rendben van körülötte, akkor egy örökké meg egy napig megy. Gondot az okoz, ha szakszerűtlenül nyúlnak hozzá.
Tapasztalatom szerint az ETZ-nek következő elektromos hibái szoktak előfordulni:
1. Csúszógyűrűk a generátoron törött. Ezt általában az okozza, hogy az állórészt megpróbálják bentlévő szénkefékkel feltenni. Cseréje nem egyszerű, forrasztási gyakorlatot is igényel és nem is olcsó.
2. Szénkefék elkoptak. Csere egyszerű, viszonylag alacsony költség, normális jelenség főleg nagy futásteljesítménynél.
3. Feszültségszabályzó hibás. Sajnos az elektromechanikus egységek mozgó alkatrészeket tartalmaznak, amik elfáradnak. Egykori svájci cégemnél hasonló jellegű termékek tapasztalatok szerint 13-14 évig működtek kifogástalanul. Beállításuk nagy szakértelmet és felszereltséget igényel, viszont a csere viszonylag könnyen és olcsón megoldható egy - akár magyar - elektronikus fesszabályzóra. Ez nem tartalmaz mozgó alkatrészeket, így örök életűnek tekinthető. Beállítást nem igényel. Mindenképpen megéri, hisz olcsóbb, mint egy akkumulátor és sok-sok akkumlátor életét menti meg. (Na ezért sem kapok bonust Vartáéktól)
3. Ritkán és többnyire rossz bekötésből eredő hiba az egyenirányító híd meghibásodása. Némi szakértelem és egy diódavizsgáló műszer (multiméter, csipogó, stb.) segítségével megállapítható melyik dióda hibás. Többnyire bontóból vagy Wartburg, Trabant generátorból beszerezhető. Vigyázat, egyik sor pozitív, a másik pedig negatív testelésű! Ilyen cserét még nem csináltam, ha valakinek több tapasztalata van, biztos megírja.
5. Indexrelé. A rázkódástól - főleg, ha a relé bugyija már elveszett vagy nincs rendesen rögzítve - a relé sajnos tönkremegy. Megoldásként itt is elektronikus indexrelé beszerzését tudom javasolni, amire ügyelni kell, tudjon legalább 2x21 wattot, ugyanis a robogóba használatosak többnyire csak 2x10 wattot tudnak. Szükséges többnyire még egy (barna) testelő vezeték beépítése, ami talán nem okoz gondot. A relé nem olcsó, de egyszeri beruházás. Elektronikák építésében jártas kollégáknak ajánlom azt is, ami itt a szocimotoros oldal cikkei között megjelent.
6. Biztosítéktábla. A biztosítéktábla rugói kissé alul lettek méretezve, ennek következtében egy idő után bizonytalanná válik az érintkezés. Cseréjét javaslom - akkor is ha jónak tűnik - késes biztosítékok befogadására alkalmas biztosítéktáblára. Ha ilyenhez nem tudsz hozzájutni, lehet barkácsolni hagyományos biztosítéktáblából is, az enyém pl. Renault 5-öséből lett kifaragva.
7. Ami még nem sok gondot okozott az első féklámpakapcsoló. Ha tömítetlen, a benne lévő vörösréz érintkezők hamar korrodálódnak, javítása nem igazán lehetséges. Sok fejtörés után szintén ezen az oldalon találtam a megoldást a hidraulikus féklámpakapcsoló alkalmazásával. Hátrányául rótták fel a késést, amit én nem tartok jelentősnek, műszakin meg elég digitáli a dolog, csak azt vizsgálják ég vagy nem ég. Hátránya, hogy esztergályos munkát igényel, ugyanakkor akár műanyagból is elkészíthető.
Összefoglalva, akinek nincs elég tapasztalata az elektromosságban, nincs legalább az alapfogalmakkal tisztában, forduljon egy olyan barátjához, aki már csinált ilyent. Feltétlenül kell egy kapcsolási rajz, hisz az MZ-knél ez meglehetősen részletes, kitér nem csak az alkatrészekre, hanem a vezetékek színére, keresztmetszetére és minden kezelési utasítás melléklete, de a netről is letölthető. Bár kérésre én is elküldhetem, a legtöbb szocialista motoré Pannónia, MZ, Jawa, stb.) megvan.
Bocs, hogy ilyen terjedelmes voltam.
Hy vakami!
Már alapjáraton is alszik !De tegnap mentem vele lég sokat és úgy nézki hogy visszatöltötte az aksimat ! de azért még leírhatnád köszi!
Keats
Sziasztok!
Egy '79es Yamaha DT-ről lenne szó.
Szépen megcsinálgattam töviről hegyire,de egy gyújtástrafó kellene nekem mert amit rendeltem nem érkezett meg, kérdésem h belföldön tud valaki olyat aki foglakozik ilyen idős mocihoz valamivel??vagy esélytelen..??? a motor 6Vos és az mz meg szittyó trafó nem jó mert azok belső magos tekercselésüek nekem külsös kellene..
előre is köszi a válaszokat..
Gépelés közben beugrott egy ablak, én meg automatikusan olvasás nélkül nyomtam egy entert. De lehet röhögni :)))
Na, én is újmagyarítottam egyet. :]
Na ez aranyos volt, tisztára Mézgáék köbükije jutott eszebne, meg az újmagyar nyelv.
( Nehogy megsértődj, tényleg nagyon jó. )
Na mégegyszer:
Milyen fordulaton alszik el a töltésjelző lámpa?
Milyen foralszik el a lámpa?
Hello!
Szerintem is inkább a generátort és dióda hidat kellene megnézned (esetleg a vezetékeket). Biztos hogy nem kap a forgórész gerjesztést alacson fordulaton???
Üdv,
Gábor
Bocs MZ ES125/1 az elöbb rosszul írtam
Nincs vkinek MZ125/1 es Trophyhoz kapcsolási rajza.Ha van előre is köszi!
rocktom@freemail.hu
Szeretném ha hamarabb kezdene tölteni!
Biztos, hogy a fesszabályzót kell állítani?
Hy !
Hogy kell beállítani az etz 125-ös fesszabját(mechanikus)Nem tölt eleget vissza a gép és gyenge az aksim!Köszi a válaszokat!
Keats
Köszi! Megszakértem.
Üdv: Herr'Watt
Erre gondoltál?
http://www.roxel.webzona.hu/
üdv, szr
köszi asegitséget estére már be is madzagolom avasat
A gyújtáskapcsoló be van számozva, Bosch számozással.
30 - akku +; fesszabályzó 51
15 - gyújtótrafók 15; gyújtás visszajelző
54 - kürt
61 - gyújtás visszajelző, fesszabályzó 61
56 - fényváltókapcsoló
58 - első - hátsó helyzetjelző
Sziasztok! Nem tudja valaki, hogy hogyan lehet elérni HyGy-t! Erősen érdekel a mikrokontrolleres gyújtásszabályzás! Szeretném a mocimra megcsinálni! De ahhoz több dolgot kéne tudnom. Üdv: Herr'Watt
Ez a motor egy TS 125ös.Mért van az hogy alapjáraton közbe kihagy a gyújtás ha jobboldalt utolsó állásban van betolva?Keveset tölt,hogy lehet ezen javítani?Alapjáraton a fék halványan világit és a sebváltó üres állását jelző zöld lámpa is halvány.Nagyobb gázon normális fényerővel ég,de közbe halványabban ég a zöld lámpa szóval mértnem egyenletes a töltés?min lehetne javítani?
a gyujtáskapcsoló érinkezőinek akiosztása kellene arendszerbe valo kapcsoláshoz
helo kösz a segitséget.Akksit még nem vettem ezért nem tudom kipróbálni.Ma megpucoltam teljesen a forgórészt. A forgorész nagyobbik része (átmérőben) (nem tudom mi a neve) azon vannak ilyen 5-6cmes hosszú fémek, és mindegyik végén aszthiszem parafa van és ezek közt olajos kosz volt szóval nem külön voltak,hanem összekötötte öket az olajos kosz.ezt kipucoltam,a szénkeféket megcsiszoltam a rézt is,a fesszab.minden részét megcsiszoltam .Megtoltam kb olyan 10-12 km/hnál már indult is.Mintha egy kicsit tovább lehetne neki húzni mint ezelőtt.Alapjáraton halványnál erősebben világit a sebv.üres állását jelző lámpa.nagyobb gázon rendesen ég csak közben kevesebb feszültséget kap ezért kicsit vibrál.Alapjáraton van hogy közbe kihagy a gyújtás.Ha jár a motor nem kell világitani a töltésjelző lápának? sorszám: 8329(elözmény: pandagyik, 2005-09-26 22:21:30)
Sziasztok!
Nem tudja valaki, hogy hogyan kell bekötni a féklámpát egy Simson-on?? Ha igen akkor jó lenne ha fényképet is csatolna róla! Elóre is köszönöm!!!!
Nekem van mustangom.kapcsolási rajzom nincs,de ha konkrét kérdésed van megnézem hogy melyik kábel hova megy.Ha ezért kellene a rajz.De azthiszem a szakirodalomban valahol le van rajzolva.
Heló.Az a gondom hogy akksi nélküli inditásnál (kapcsoló utolsó jobb oldali állásánál) nehezen indul min 20KM/H sebességgel kell tolni.Ha elindul kb félgáznál tovább nem lehet huzni neki mert inkább lehörög.min kéne állítani?a gyertyahézagot már mindenhogy kipróbáltam.Szénkefék ,tekercsek,fesszab lehet gyenge?Megszakitó hézag állitás vagy mi a gond?Ez egy ts 125-ös.
Hello tudna nekem valaki pannonia p21 lux-hoz kapcsolási rajzot produkálni köszi előre is mocilaci
Hello tudna nekem valaki pannonia p21 lux-hoz kapcsolási rajzot produkálni köszi előre is mocilaci
hello
vki tudna nekem adni jawa mustanghoz kapcsolási rajzot, vagy valami útmutatót?
nagyon fontos lenne!
köszi!
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|