:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
Nem akarok belevauvau, de ha nem az MZ-s társadalomnak árulod, akkor kinek itt ezen az oldalon??A Jawasoknak több pénzük van??
Ha viccelni akarnék, akkor azt mondanám, így egy üveg bor után, hogy az MZ-nél komolyabb motorban már eleve gyárilag elektronikus gyújtás van....Akkor meg nincs miről beszélni...
Kedves Keats,valóban nem vagy kevesebb másnál,ezért elnézést kérek.
Amit én árulok az azért annyi amennyi, mert mintahogy máshol is leirtam,egy olyan dolognak amit egy gyár kikisérletez,gyártósoron legyárt,minőségellenőr ellenőriz, portás nyitja reggel a kaput,és még jótállás is van rá,óhatatlanul más lesz az ára mint egy máshol más körülmények közt gyártott dolognak.Itt vannak képek:
http://www.freeweb.hu/gtelektronics/gyujtas.htm
Ha megfigyeled mibe épitik ezeket,rájöhetsz,hogy a célközönség nem az MZ-s társadalom.Ezeknek pedig nem okoz problémát kifizetni az árát.
Van 15000 ft-ért komplett gyújtásom is,az is méregdrága szerinted?
2500 ft-tal olcsóbb min amit magadnak esztergáltál.
Nem szokásom hamar megsértődni.A múltkoriban azért rágtam be,mert valaki az Egri TSZ-által gyártott gyújtással állitotta egyszintbe.Azpedig olyan mintha két motorkerékpárt hasonlitanánk
össze,mondjuk egy német Zündapp-ot vagy egy magyar Bervát.Ezek közt is volt különbség.
Most pedig azért rágtam be,mert olyat irtál a nevem mellé amit nem mondtam.
Ha pedig kevesled az infókat amiket adtam,szivesen adok bővebben róla bármit,csak kérdezz nyugodtan.
Tisztelettel:Genzelmann Mihály
Nem vagyok kevés hozzá csak nem vagyok hülye,legalábbis eléggé ahhoz ,hogy bedöljek a szövegednek!Egyébként te a sablonszerüen elküldött a gyár általi kiadványból német nyelvü jellemzőin kívül mit tudsz mondani a mégegdrága német csodagyujtásodról? Akkor meg nem értem mért vagyok én kevesebb ?
Válasz Goldnadel-nek!
Igaz, nem szaroztad le más gyujtását!
Az enyémet se! Idézet:
3.Amit én használok az egy 100 000 ft-os
mikroproceszoros gyújtás,de neked nem ajánlanám,egykicsit kevés vagy ehhez.
De azért meg én várok el elnézést amit ebben a hozzászólásodban mondtál! Mert ahogy senki sem lát a monitor mögé úgy te se tudhatod hogy én mit engedhetek meg és mit nem! De ez nem engem minősít!
Egyébként meg nem tudom ki jött ide fél évvel ezelött gyujtást árulni ,és amikor megmondtuk 1 páran ,hogy baromira drága akkor megsértödött!
Keats
Idézet Goldnadel-től!
Hát nagyonjó,dicséret érte.
Megjegyzések:
1:Ez legjobb esetben is csak egy fél gyújtás.Hol a másik fele?
Mertugyanis szerintem az emberek könyebben
vesznek olyasmit,ami "bekötöd és megy".
Ittmegmég jelentős szerelési és vásárlási
(esetleg barkácsolási)teendők várnak a leendő tulajdonosra.
2:15000 forint egy szocimotor árának negyede,rossz esetben harmada,és ez financiális problémákat vet fel.
150-es MZ-tulajdonosok nem fognak sorba állni érte.
De azért nagyon szuper,gratula.
Kommentárom:
1. Amit itt árulnak az nem félgyujtás hanem univerzális,hanem ahhoz szereled fel amid van! És ha ne adj isten valami lesz vele leveszem az ülést lehúzom a tápját meg az input-output-ot és visszakötöm a megszakítót a trafóra ! Állítok 1 fix előgyujtást és megyegyek tovább! De ha ne adj isten bedöglik a tuti 100 e ft-os gyujtásod ott b_szhatom a rezet mire jön apám és hozza a jó öreg megszakítót !
2:Ha a hozzászólásodban leírod hogy 15e ft az sok a szocisoknak akkor magadnak mondassz ellent azzal hogy te 100 e ft-ért árulod azt amihez vezérlés is van veszek a haveromtól 2 e ft-ért 1 autran optót 2 sörért leesztergálom a vezérlőjét és felteszem 1 óra alatt ami nagyábol megegyezhet azzal az idővel ami alatta a 100 e ft-os gyujtásodat beszerelem csak ez 17 500 ft-omba került és nem 100 e-be!
Egyébként ha nem motoros kabátot vennék most biztosan megvenném ezt a gyujtást ! De majd megveszem márciusban a születésnapomra!
Ja el ne felejtsem mz etz 125-ösöm van , tudok venni mégegyet meg 1 sisakot a gyujtásod árán!
De tisztelem benned hogy elismered a másik munkáját és a jobbat!
Tisztelettel Keats
Szerintem ezekbe a kissé korszerűtlen motorokba,egy olcsób fixes elekrónikus gyújtás ami a megbízhatóságot növeli,a szocisok többsége meg lenne elégedve.Szerintem
Nem tudom, miért olyan nagy durranás egy ilyen programmozott gyújtás, az én 150e-ért vett 1988-as GSX-R-emben már gyárilag benne volt ("the caracteristic of the ignition timing is programmed and stored in the ignitor unit" mondja a szervízkönyve).
Más megközelítésben: mi kerül rajta 100e Ft-ba? Egy darab nyák, egy PIC, egy teljesítménytranyó, meg pár ellenállat, percenként kb ötöt fos ki az ültetőautómata, ne legyen már ez 100e Ft, amíg a dinnye kilója 50Ft, és a paraszt hónapokig kapálta. ;-)
Megint más megközelítésben: ha használatával 100km-enként fél liter benzint lehet megtakarítani, akkor vételárát 74000km lefutása után hozza vissza. Ezt még a napi 100-150km-et bejáró motoros futároknak is bő máfél évig tart összegyűjteni.
Megint más megközelítésben: 100e Ft-ért Magyarországon még a jól fizetettek is egy álló hónapig dolgoznak, most ha feltételezzük, hogy az illető nem az aluljáróban alszik és a krisnásoknál eszik, akkor ha az alapvető szükségletein kívűl minden egyébről lemond, akkor úgy két-három hónap alatt gyűjti össze a rávalót.
Megéri? Hát a hülyének is! (De amíg meg nem hülyülök, addig nekem nem. :-p)
1.Asszem nemszaroztam le más gyújtását.
Ezért egy elnézést elvárok.
2.Nem használni akarom,hanem eladni,és ezért érdeklődöm utánna ennyire.
És akkor jóljártunk én is meg aki késziti az is.
3.Amit én használok az egy 100 000 ft-os
mikroproceszoros gyújtás,de neked nem ajánlanám,egykicsit kevés vagy ehhez.
keewayhoz nem, mert az CDI-s. :-p
sunesz
Persze, jó ahhoz is.
Sziasztok
Kipróbálta már valaki a http://www.mz-b.de/dindex.htm
oldalon található Jawa generátorra felszerelhető elektronikus gyújtást?
Amit nem értek,hogy nincs hozzá "Fekete doboz",ezáltal megbízhatóbb,vagy sem?
hi!
én direkt a szóbanforgó gyujtás miatt regeltem a lapra! és érdekelne, h 1 hengeres 4 üteműhöz is jó e?
Hy Matya!
Abszolult 1et értek veled! 1 megszakitó vetetéket én is le tudok venni a trafó 1-es pontjáról rákötöm a szabályozóra a kimenetét az 1-es pontra , a táp + vezetékét a trafó 15-ös ponjára a - vezetéket meg testre ! Ehhez leveszem az ülést elöbb felforaasztok 4 sarut meg 1 ledet 1 elenálással és kifúrm a kormánynál a takaró dugót beleragasztom a ledet és megvan ! Visszateszem az ülést ! Ja igez elötte be kell programozni! Na bumm 45 perc max az egész! Ha neketek nem ér meg ennyit akkor szenvedjetek ! Ha nem kabátot vennék meg protektorokat akkor ezt venném meg de azonnal!
Keats
U.i. : Goldnadel te mért nem használod a saját általad ajánlott és árult gyujtásodat ? Vagy csak a másé a szar?
Hali!
Halljátok, azért nem vagytok túl egyszerű esetek....Mióta rágódtok a gyújtáskérdésen már??Másfél-két éve??Azóta felmerült több megoldás is, de vannak olyanok akik mindig találnak valami kifogást, hogy ezt ezért nem, azt meg azért.....Egyre inkább úgy érzem, hogy az lenne a JÓ gyújtás, amit ingyen ad valaki, és be is szereli nektek, és még garanciát is vállal, hogy ha bárhol, bármikor megáll valamiért, akkor rögtön odarohan, és megcsinálja a saját költségén....Komolyan nem értek itt egyes embereket...
Én továbbra is a Trabi mellett teszem le a voksomat.Olcsóbb mint bármelyik másik megoldás, jól működik.
De rátok van bízva.
Majdha olyan komlett gyújtásod is lesz,amiből kilóg három drót amit még én is betudok kötni,utánna meg pöccre indul a moci,én is a vevőd leszek.
Nem igazán kenyerem az elektronikus buhera.
De azért szuper.
:-)
Szasz Goldnadel,
Szerintem igazad is van, meg nem is, mert nagyon sok motoros meg éppen legozni szeret (mint az igazi "HIFI-buzik"). Másrészt n-féle motorhoz kis sorozatban jeladót is gyártani... nem nekem való feladat. Gymodulból elég nagy a kínálat, én meg csak a kihívásokat szeretem.
Az árral kapcs annyit, hogy nem tudok, de fo"ként nem akarok a kínaiakkal versenyezni. Ha nem kérem meg rendesen az árát, magamat csapom be, éhenhalok, és akkor ki csinál majd nektek IGC-t :-)?
Annyit azért mondhatok, hogy modellváltás van elo"készületben, és ahogy ez lenni szokott, a kifutó "Classic" modell olcsóbbá válik, mert megtérült a fejl költsége is. Ez tavaszra várható, és az ár kb. 12e lesz, ero"s mennyiségi kedvezménnyel.
üdv, szr
Hát nagyonjó,dicséret érte.
Megjegyzések:
1:Ez legjobb esetben is csak egy fél gyújtás.Hol a másik fele?
Mertugyanis szerintem az emberek könyebben
vesznek olyasmit,ami "bekötöd és megy".
Ittmegmég jelentős szerelési és vásárlási
(esetleg barkácsolási)teendők várnak a leendő tulajdonosra.
2:15000 forint egy szocimotor árának negyede,rossz esetben harmada,és ez financiális problémákat vet fel.
150-es MZ-tulajdonosok nem fognak sorba állni érte.
De azért nagyon szuper,gratula.
Goldnadel
Ha a cikket végigolvasod, akkor szerintem kiderül...
Zénó!
Ha meglenne a kapcsolási rajz és bemész egy boltba ahol ezeket beszerzed, akkor ott a hozzávalókat ingyen adják vagy fizetős helyre jársz?
Órabéred mennyi? Ha ingyen dolgozol felveszlek alkalmazásba. :-))) Ha csak szellemi munkát vagy hajlandó ingyen csinálni, akkor meg aztán tényleg te vagy az én emberem.
Pool
Hat nalam, ugyanis en vagyok a fejleszto/gyarto/boltos egyszemelyben :-).
Ez csak egy elogyujtas-vezerlo, sem jelado, sem teljesitmenyfokozat nincs benne!!! A honlapomon van rola reszletes leiras, abbol sokminden kiderul:
http://www.roxel.webzona.hu/docs/igc_60.doc.
Csakmég azt nem árultad el,hol lehet megnézni/megvenni?
Ez egy komplett gyújtás,vagycsak előgyújtás?
Szia Mindenki,
megelozendo sok kerdest, itt valaszolok elore: az IGC-60 rajza es szoftvere nem publikus, mert (reszben) ilyen fejlesztesekbol elek. Egyebkent nekem eddig 3 evnyi fejlesztesem van benne (persze nem folyamatos, hanem a tapasztalatok es tovabbfejl igenyek altal diktalt tempoban). Eddig kb. 140 autos hasznalja, tobbseguk megelegedessel. Akinel vmi nem teljesen gombolyu, az fokent a lotyogos/kotyogos eloszto-tengelyre, a nem preciz elektromos szerelesre, vagy a 0 ohmos (tiszta rez belso eru, gyak. zavarszures nelkuli) gyujtokabelekre vezetheto vissza.
A jovo heten karacsonyi akcio kezdodik IGC-60-bol: 15e lesz a kutyu, es ebben az arban benne foglaltatik 2 szabadon valasztott opcio (a leiras szerinti listabol).
Zeno, miert hitetlenkedel :-)? Minden igaz, ami az etetoben le van irva...
ps. moya3b@tonline.hu-nak is ezuton uzenek, mert visszajott a valaszlevelem azzal, hogy a cim ismeretlen...
Sziasztok!
Ehhez a várva várt csodához ami már a főoldalon vár minket létezik szabad hozzáférésü kapcsolási rajz?
Vagy fizetős játékszer ez a IGC-60 gyujtás. Term minden tiszteletem a tervezőké mert ha tényleg úgy lehet programozni ahogy az etetőben vagyon írva akkor csúcs.De milyen áron ??
szem a CDI az jobb
mint a TCI legelábbis 2üteműhöz
(jóval kevesebb áramot vesz fel)
a másik meg hogy ez 4 üteműhöz van
-> nem jó az ic programja
->a trafó valami jó cucc(egyszerre
2szikra -> dupla fesz -> dupla
menetszám )!!
de az a fordulatszámmérő nagyon bejön!!
ezt néztétek már??:
http://www.sportdevices.com/ignition/ignition.htm
ez kétütemű
a 300V -ot elő lehet állítani (a tekercsek helyett) feszültségkonverterrel
(ha kell van rajzom,több is)!
trafónak jó az eredeti is!! ,de ez CDI!
oszt csááá.
Programozható előgyújtás mégegy:
http://www.sportdevices.com/ignition/ignition_TCI.htm
Szocimotorra jó?
Előgyújtás mindenkinek itt:
Na ha motorkerékpár gyújtást házilag akartok csinálni,persze előgyújtással mert az az igazi,akkor segitek nektek:
http://www.12move.de/home/hanskrause/elektro.htm
Neki lehet állni,szocimotorosok nem mondhatjátok,hogy nem vagyok jó hozzátok.
Aki megtudja csinálni,annak jövök egy sörrel.
:-))
Az sajnos nem okés, mert mindigviszalövi ismeretlen címzett kifogásal...
Nézz körül a fórumokban, keress egy hozzászólást tőle és ott lesz a mélcíme. Ennyi az egész.
Senki, sehol, semennyiért, senkinek, soha??? :-((
Hogy tudok kapcsolatba lépni HyGy-vel?
Üdv!
Tudna nekem segíteni valaki abban, hogy elküld nekem egy nyákot az oldalon szereplő el. indexreléhez? Meghálálnám...
Már kétszer összeraktam, de nem akarja a jóságot. Mindenféle bekötésnél simán átereszt, csak az egyik verzióban a kimenetén már csak 9 volt van, míg a másik verzióban meg van mind a 12. Azt találtam ki, hogy biztos azért szívat, mert próbanyákon ekecskedtem össze, mivel nem tudok nyákot maratni. Ezért szeretnék valakitől kérni egy nyákot, az alkatrészek már megvannak. (két példányban is...:()
Ja, és van olyan CDI gyújtás, amiben van egyenirányító, és van olyan is, amiben nincs. Ez szintén gyártó függő, és persze kívülről nem lehet megállapítani. Szóval ha nagyon ismeretlen a szerkezet, és nem akar megszólalni, akkor lehet, hogy ahhoz külön egyenirányítót kell kapcsolni a betápjára.
Az indukálódott feszültség természetesen fordulatszámfüggő. Ha a minimumot kérdezed, olyan 70V körül kezd megszólalni a cucc (persze gyártmánya válogatja), ezt kell tudnia berugás/indítózás/alapjárat közben, különben nem fog szikrázni.
mekkora max?
és min?
feszültséggel működnek ezek??
(100-300 V??)
Ja, a rövidítés dekódolva: Capacitor Discharge Ignition, vagyis "kondenzátor kisütő gyújtás". A legutolsó simsonokban volt ilyen, meg a babettákban meg a robi-55 kapálógépben.
Van a mágnesdinamóban egy kb. 100V-ot előállító tekercs (általában olyan klasszikus banán alakú), annak áramát egyenirányítják, és azzal feltöltenek egy kondenzátort. Van a lendkeréken egy kis mágnes, ami egy pici, hüvelykujjkörömnyi tekercs előtt fordul el. Az ebben indukálódott feszültség egy tirisztor vezérlőelektródájára van kötve. Ha a tirisztor kinyit, a kondenzátor töltését kisüti a gyújtótekercsen át, és lőn szikra.
Autókban, ahol nincs mágnesdinamó, használtak olyan verziót is, ami a nagyfeszt a 12V-ból állította elő, és megszakító vezérelte. Az orosz Elektronika cég gyártott ilyet, feketére lakkozott aluminium öntvény házba van szerelve, és "zil gyújtás" néven közismert.
hy
tudja valaki hogy hogyan műxik a CDI gyújtás?? mert van 1 ilyen trafóm és nem tudom működésre bírni!
(R be =0.4ohm!!!)
kösszi. csá.
Wazze,mostmár adjon elő valaki egy működőképes előgyújtást,bánom is én mivel működik csak megbizható legyen.
Lassan úgy leszünk ezzel mint Jézussal,
mindenki beszél róla,de még senki se látta.
Asszem,a jó öreg röpsúly még nagy jövő előtt áll.
Az MZ04-es kivitelnél, ha egy hengeres mocira van téve, akkor a másik magasfeszültségű kivezetést testre kell kötni, ez van ráírva a rajzára. Hogy a Te esetesben is így kell tenni, azt nem tudom, csak tippelni, hogy ott is. De biztosabb lesz utánajárni, mielőtt valami tönkre megy.
Hali!
Minap vettem egy komplett gyújtást a Jawa-mra, a jólismert Vape 6V 100W-ost.
250 "559"-es típusra kértem direkt, s most hogy kibontottam azt tapasztaltam, hogy két "gyertyakábel" kivezetés van rajt.
Az én Jawa-m meg csak 1 hengeres. Mit lehet tenni? Lehetséges, hogy csak az egyiket kell bekötni, a másikat meg csak úgy szabadon hagyni?
Vagy?
Ha valaki tudna segíteni, hálás lennék!
Üdv.: Petike
Szem nem jogsival megy!! :)
Heló.Nem érdekel engem annyira az az akksi mert van pénzem egy új akksira csak még nincs jogsim és a 110méter hosszú udvarunkba motorozok az mz-vel ezért akartam bele egy használt akksit hogy az új ne menjen tönkre mivel egy-egy nap nem szoktam többet használni itt mint 10-15perc és kevés lenne neki a töltési tartam.Szerintem.Mindegy mert az akksi ingyen volt mert a főnök apám volános társa volt.
feszt mérd +
1. ürejáratban(nincs rajta semmi)
2. terhelve (pl: 1 izzó)
Csak azt nem értem ha a MÉH-be találsz egy akksit mér csodálkszol ha szar.
Bocs,múltkor Zapkörtének irtam véletlenül,de neked akartam.
Szóval. miért is csodáxol oly nagyon?
itt okosodhatsz: http://www.forex.hu/cikkek.htm
de sajnos tetszik, nem tetszik, az ólomakku élettartama nem véges.
Heló.az akksiban 0.05A van vagy már annyi sincs mivel használom de nem lehet tölteni és csak fogy belöle az erő
Én egy éve keresek egy működőképeset.
Szólj,ha találtál,érdekel engem is.
csá
van valakinek egy (esetleg több)
használható (v. használhatatlan)
PIC-es előgyújtás kapcsolása??
kapcsrajz!
köszi
hali (má megint Én)
Ez mind szép és igaz,
de az az aksi tuti nem rövidzáras
(rővidzárnál az áram maximális ami nem 50mA(=0.05A) lesz!!)
nekem is vannak ilyen szar aksiaim,de még nem foglalkoztam velük.
Habár mélykisütött állapotot (nagyon)nem szeretik
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|