:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
Üdv mindenkinek.A következőben kérnék segitséget.A P21 esemen szeretném a gyujtást átalakitani valami jobbra, van valakinek valami konkrét ötlete esetleg valaki megcsinálni?
Hy sunesz!
Milyen próba példányról beszélnek itt ?
Ha létezik ilyen darab amit ideadsz kipróbálni akkor szezon elejére írjál be az előjegyzésedbe mert a pénz itt van rá a zsebemben csak elötte kipróbálnám hogy milyen azóta csináltam diagrammokat hozzá!
Köszi Keats!
U.I.:Ha kell 1-2-t elküldök mail-ben, aztán meg meglátjuk hogy melyik lesz a jó!(a vak is azt mondta )
Figyu sunesz! A tirisztoros S51-es gyújtása nem lesz jó? Tőled mennyiért lehet előgyújtás szabályzót venni?
Ha nem túl nagy kérés, akkor emailben vegyük fel a kontaktot!
danielpea@freemail.hu
Szevasz Sunesz!
Az elektronikus kütyüd nagyon faja!!!!!!!!! A tesztpéldányt visszaadnám és kellene nekem is 1 saját darab belőle! A gyújtás amit mondtál ugye samara kell, h legyen?
Szereztem mágnest is és ahogy ígérted, szerezhetnél hall ic-ét, mert én nemtudom mijen kell.,lécci. Az simóm nyomatéka sokkal jobb lett és tényleg kevesebbet eszik. De azért a sok faszolást nem nekem találták ki! Ha lesz simóhoz használható és jól kitalált diagramm bárkinek azt szivesen venném!
S51 elektromos gyújtása, esetleg 251-es ETZ?
Vagy valaki nem tudna segíteni abban, hogy mégis minek az elektromos a gyújtása legyen a donor?
Szia Sunesz!
Megkaptad a levelet? Akkor segítenél nekem a Star-om elektromos rendszerének, és gyújtásának olyan átalakításában, hogy kompatibilis legyen az igc-60-nal? (elektronikus 12V)
Nem fizikai segítségre gondolok, hanem, hogy le tudnád-e írni, hogy mégis miket, és honnan tudok beszerezni? (gondolok itt olyanra, hogy minek a gyújtása legyen a donor stb...) Ja és Hall kapcsolós megoldás érdekel. (Nem értek az elektronikához, de utánna olvastam, és semmi esetre sem szeretném ha megmaradna a kalapácsvezérlés)
Köszi mindent:
Dani
Mailben plz: danielpea@freemail.hu
Sziasztok!
2T Trabant elektronikus gyújtást szeretnék tenni a 250-es ETZ-mbe, de megakadtam. (Már az elején! Nem tudom, hogy hogyan rakjam fel a mágnest a főtengely végére.)Tudna nekem valaki segíteni?
Nagyon örülnék neki!
Előre is köszönöm: Herr'Watt
Bocs elbs**tam, 251-es ETZ-re (elektromos gyújtású)
Ja Sunesz ha lehet emilben küldd légyszi, mert azt gyakrabban nézem! Köszi!
joseph251@freemail.hu
Háj sunesz!
Ez az elektronikus előgyújtásszab jó 250-es ETZ-re?
Mennyibe kerül?
Hol lehet beszerezni?
A választ előre is köszi!
Hy!
A trafón 12 V áll..:)
Ez jó jel nem?
hogyan tovább?
Jöhet mailben is!
Bye!
Bingó! Én is ezt a kifli alakot láttam anno a wartburg előgyújtásgörbéjén. Ha valakinek meglenne a szervízkönyv legyen olyen jó és tegye fel a görbét! Persze ez sem szentírás, mert a trabi meg bír röpsúlyos szabályzóval. Sőt valami 2 ütemű pörgős cross gép görbéje pedig előgyújtás alapos csökkentést írja elő (extrém) nagy fordulatokon. A henger töltöttségi foka viszont annál érdekesebb kérdés lehet, hisz több anyagnál elvileg gyorsul az égés és erre még rátehet egy lapáttal a nagyobb turbulencia ami a több anyag áramlásakor keletkezik. Viszont ez sem tuning, mert kis gázon kecsegtet plusz teljesítménnyel, ha növelhető az előgyújtás. Előgyújtásról olvashattok a http://zsiguli.hu/muszaki.html oldalon, vannak görbék is, de azoknak elvileg kevés köze van a 2T-hez !!!
Igen, a gyakorlat tényleg pontot tesz majd a végére. A hideg miatt áll nálam is egy rezonátor felrakás, kipróbálás. Na de majd tavasszal...
Hy Sunesz! Engem érdekelne az elektronika amit beszereltél a gépedbe! Tudnál segíteni a beszerzésében?
Hy!
ehhh...kicsit hülyén fogalmaztam...
Szóval amit szeretnék:
-index,
-duda,
-max. elektronikus gyújtás...
-stb
azt honnan tudom, hogy 6v vagy 12v-e?
műszerem nincs..:)
köszi!
Bye!
Hy!
N-es Simsonomat szeretném némi elektronikával felvértezni.
Valaki keserítsen már el :-), mennyi meló és mennyi lóvé ez...
És hogy mi is kell hozzá konkrétan...cikk + tapasztalat is jó lenne!
Szép napot!
Bye!
Pool! Tudsz valami szakirodalmat ajánlani a 2T motorokkal kapcsolatban?
sunesz
Nem a motor töltéséről írtam, hanem arról, hogy az áramlási viszonyok nagyban befolyásolják az égési sebességet. Az optimális előgyújtást pedig az égési sebesség. Ha nem bánod én sem vitatkozom tovább, csak mindig írok egy két sort, ha valaki kétüteműeknél gyújtás ügyben tévedésben van. Ez a vita párszor lement már. Aki a témával nem foglalkozott azzal nehéz ez ügyben vitatkozni, mert meglehetősen bonyolult az eset és az elejétől elindulva hosszú.
Ennek a görbének valaki kifejthetné a fizikáját...
Ha minden igaz, tavaszra meglesz a saját tervezésű előgyújtás szabályozóm, csak én még a gázkar állását is bele akarom keverni a dologba :)
(Opcionálisan a henger hőmérsékletét is, de az nem tudom mennyit számítana)
Elvileg a suber állása és a fordulatszám meghatározza, hogy mennyi benya van a hengerben. Az meg befolyásolja az égési sebességet.
En is ugy tudom ahogy a pool mondja. (annyi kulonbsegnel, hogy nagyobb fordulaton vissza fordul, szal nem linearisan valtozik hanem egyszer csak megfordul az iranya)
sunesz
Te nagyon jól találtad ki az előgyújtásodat, mert a motorod 4 ütemű.
2 üteműnél azért fordul meg a felállás, mert igaz, hogy nagyobb fordulatszámon kevesebb idő áll a rendelkezésre az égésre, viszont az égési sebesség nagyobb ütemben növekszik. Ez azért van, mert ugye van elősűrítés és felömlés, a turbulencia megnövekszik és ennek következtében az égési sebesség is.
Hi Pool!
Hogy is van ez a kétütemű előgyújtás karakterisztika? Nem értem, hogy miért fordítottja a 4T-nek. Az én logikám azt diktálja, (lehet hogy hülyeség) hogy minnél nagyobb a fordulat, annál nagyobb előgyújtást kell adni. A robbanás tehetetlenségéből adódóan. Nagyobb fordulaton előbb éri el a dugattyú a felső holtpontot, ezért kevesebb ideje van a robbanásnak erőt kifejteni a dugattyúra a megfelelő időben. Ezért nagyobb előgyújtás kell. Szerintem.
Üdv: Herr'Watt
Keats!
Amit Sunesz kitalált a gyújtásgörbére az nagyon jó az ő motorjához, mert az 4 ütemű. A tiéd 2 ütemű és emiatt teljesen más karakterisztikájú előgyújtást igényel. Éppen a fordítottját. Nálad alacsony fordulatszámon kell nagy előgyújtás majd egyre kisebb.
Pool
Ma a devils börzén láttam olyant, hogy három kis trimmerpoti volt rajta "low" "mid" és "high" felirattal. Valószínű loiusos cucc lehet, mert ott mindenki azt árult.
Hy sunesz!
Megköszönném ha kicsit bővebben írnál nekem erről az előgyujtás szabályozós dologról meg a görbéről amit kitaláltál hozzá! A mailem: f25@freemail.hu . Köszi az infókat!!!!!!:) Végre valaki aki realitásokban beszél a változásokról!
Köszi Keats!
Hello!
Tud nekem segíteni abban valaki, hogy
szeretném a motoromat átalakítani elektronikus gyújtásosra és ehhez kellene segítség még pedig:
1. variáció az lenne: megépítettem itt a lapon található áramkört csak azt nem tudom h. milyen HALL jeladó használjak.
2variáció a CPI1280 as modul lenne csak azt nem tudom h ilyet hol lehet beszerezni? Vagy ilyet a legtöbb szociautós boltba kapni?
Válaszokat elQre is köszönöm!
Gondolom igen.
Amikor még volt a motorokon egy kis kar, amivel az előgyűjtást lehetett állítani, akkor is nagyjából így csinálták.
Találtam a neten egy görbét, elküldöm neked mélben.Lényege, hogy indításnál felső holtpontra állít, a könnyű indíthatóság miatt.
Alapjáraton ad egy kis előgyújtást, majd meredeken emelkedik. Végül az üzemi tartományban egyformán nagy előgyújtást ad.
Helló.Van egy Cagiva 125-ösöm.Azt meg tudná valaki
mondani, hogy mitöl lehet az, hogy ha eléri az üzemi hőfokot akkor le
áll és ha kiveszem a gyertyát akkor az meg benzines.De ha vissza hül
akkor pedig pöccre indul.hali
Itt van: http://www.boncibonto.hu/
jól be kell menni a leghátsó udvarba, ott vannak a ladák, skodák, trabik, polski fiatok, zsukok stb. Ezek beszámított kocsik, amik a tulajnak nagyjából annyit érnek, amennyit kilóra érnek, épp ezért nem is nagyon bontják őket, pár napig ott álnak, aztán a mennybe mennek (az ötujjú markolóval berakják őket a vastalicskába). Szóval egyfajta turkáló ez, ahova viszed magaddal a szerszámaidat, kiszereled a kocsikból, ami kell neked, utána mész a kasszához, és mondanak rá valami baráti árat. Én legutóbb két kifogástalan kemény, nem folyó nagypolák hátsó lengéscsillapítót vittem 2e Ft-ért. Biztonsági őv, apró műanyag bigyók, elektromos szerelvények sokszor ajándékba is vihetők. Jó hely. Sokat kell kijárni, mert egy-két hetente cserélődik az árukészlet.
szerintem akár 2-3e Ft-t is.
Egyébként a sima fix orosz/magyar/lengyel stb. elektronikus gyújtások 1000...1500 körül mennek a skoda/lada stb. bontóban. Igaz, az csak 12V-on megyen, de a 6V-os dinamós rendszer amúgy is minden létező szempontból betegség.
Elképesztő, mit össze tudtok vitázni, hogy kinek mi a jó. Szerintem mindenki felnőtt ember, eldöntheti maga, hogy kell-e egy 50-120e Ft értékű gépre kb. 40e Ft értékű programozható előgyújtás, rátesz egy gyári fixest kb. 25e Ft-ért, vagy barkácsol ócsóért Trabit, vagy simán megtanulja lámpával és indikátorórával normálisan és pontosan beállítani azt a nyamvadt előgyújtást.
Szabadon programozható,teljesitménynövelő gyújtás itt:
http://www.pvl-zuendungen.de/
Lépj be ide:PVL zündungen/ignitions
deutsch
shop
Kategorie wahlen:PVL frei programierbar
Fizesd ki a 462 eurot,és tűz.
:-)
Hát valamit félreértettél.Én nem az elektronika ELLEN beszélek.Nekem is Trabi gyújtás van fennt.Hanem sztem tök felesleges PROGRAMOZHATÓ, változtatható elektronikát feltenni.Bőven elég egy fix gyújtás..
Az elektronikus gyújtással - ahogy Bambi is írta - lóerőt nem nyersz.
Nyerhetsz viszont egy optimális és üzembiztos üzemet, ennek következtében kisebb fogyasztást. Elfeklejtheted a megszakítót, a hézagot, a gyújtásállítást.
Én azt gondolom, a dolog anyagi részét mindenkinek magának kell megfontolnia. Ha egyszer nem kell 200 kilométerről hazaszállíttatnom a gépet, akkor már megérte a fele pénzét. Persze mazochistáknak lehet az út szélén is improvizálni.
A téli gumi (autóra) is sok pénz, de a karosszériaelem többe kerül!
Szóval, hogy kell rá vagy nem, megéri-e vagy nem, mindenki döntse el maga. Hogy egy elktronikus gyújtás jobb, mint a megszakítós, azt eldöntötte az élet. Ma már talán nem is gyártanak megszakítóst.
Hááát azért az nsr-t nem hasonlítanám össze az MZ-vel.Ha az MZ-re nsr gyújtást teszel,akkor sem lesz erősebb a motor.max 1 LE.
Egyetértek. Nem állítom azt, hogy nem lenne valamivel jobb tőle a moci, csak aránytalanul sokba kerülne.
De csak a kíváncsiság kedvéért nem lenne rossz egy összehasonlító teszt. Na igen, az sincs ingyen....
De könyörgöm, ez egy SZOCI motoros oldal.Az itteni embereknek szerintem nem az a legfontosabb, hogy 2km/h-val gyorsabb a motorja, vagy egy másodpercel hamarabb éri el a 100Km/h-t...
Ha mégis erősebb, gyorsabb motort akarok, akkor nem egy ilyet állok neki tuningolni, elektronikával, stb, hanem félreteszem a pénzt, amit ráköltenék, eladom a motort, és veszek egy nagyobbat/erősebbet/gyorsabbat...
Ja, talán az sem mellékes, hogy kétüteműnél a nagyobb teljesítményt leginkább benzinben kell megfizetni.....Nem véletlenül nem gyártottak tovább 500as, 750es kétüteműeket.Gazdaságtalan..... Dehát....
Itt nem korszerű motorokról van szó, hanem régi konstrunciókról, amibe totál felesleges mindeféle extra kütyüket belerakni, mert nem lesz jobb. Vagy csak annyival, ami szinte kimutathatatlan.....
Szvsz max. egy sima elektronikus gyújtás bőségesen elegendő, de az csak amiatt, hogy megbízhatóbb, stabilabb legyen és ne kelljen állandóan a beállításokkal babrálni.
Hát továbbra is azt mondom, hogy egy szocimotorra teljesen felesleges szabályzott előgyújtást rakni...Nem térül meg...maximum nagyonnagyon hosszútávon.De azt meg kivárni......Amit nyernél a réven, elveszted a vámon.
Kedves Powerarc!
Ha néztél kicsit korszerübb motorokat mint az mz etz akkor megláttad hogy sokkal nagyobb teljesítményt ,gyorsulást és végsebességet lehet elérni előgyujtás szabályozóval ! Pl: Nézz meg egy 1990-es honda nsr-125-öst gyári 15 ló és ha kiveszed a folytásokat belőle akkor 20 fölé megy ! Pedig nincs benne power szelep! Ahogy észrevetted minden gyujtás beállítás után máshogy megy a gép mi lenne ha menet közben valaki mindig a fordulatszám arányában a legjobb értéket adná!
Keats
Kedves Matya !
Az előgyujtás kérdésről annyit hogy a motoromon elég kevés a hibalehetőség mert kapban van tartva igaz mostmár illene kuplungláncot lánckerekestül cserélnem!
De Nézz meg egy 2 ütemű honda nsr 125-öst igaz hogy power szelepes de 37 lóerő és akkora kompjúter az előgyujtásszabályozója amit 1 winchester és a farokidom jobb oldalában van elrejtve!
De másikmegközelítésből biztos észrevetted hogy ha más előhgyujtási értéket állítasz akkor máshogy és máshol húz a motor mi lenne akkor ha mindig jól húzna (ezt oldja meg az előgyujtásszabályozó).
Azért mondtam hogy megszakítóra kötöm mert először ki akarom próbálni az üzembiztosságát és csak azután kötöm rá az Autran opto-ra ami tirisztoros és 27.000 V gyujtófeszültséget biztosít!
Ha ez alapján nem sikerült meggyőzzelek akkor továbbra sem fogunk egyet érteni ebben a témában!
Tisztelettel Keats
Szükséges egyáltalán kétütemű mocin változó előgyújtásnak lennie? Érdemes ennyi lóvét belefektetni? És megtérül egyáltalán?
Üdv.15000ft-ért megszakitóval vezérelt,
20000-ért pedig optokapuval vezérelt gyújtás van előgyújtásszabályozás nélkül.
6 meg 12v ra negativ meg pozitiv testre is. Gyfesz 34 KV,a trafó ellenállása 1,8 ohm,ha az MZ-olyan maradhat.
hm, azért jó, ha van egy teljesítményfokozat a megszakítón, hidd el, tapasztalat. (A nagypolákom fél éven belül három megszakítót evett meg, mire végül idegi alapon beleejtettem a ZIL gyújtást, oszt azóta sem kellett hozzányúlnom, néha megolajozom, és elégedetten konstatálom, hogy az érintkezőfelületek épek és szépek.)
Ami az előgyújtásszabályzást illeti: hát arra nem gondolt senki sem, hogy vegyen a lada bontóból egy darab csapágyasra hajtott elosztót, kitépje belőle a röpsúlyos részt, leköszörüljön padon három bütyköt a négyből, és azt pottyantsa bele a mocijába? Nem kicsit egyszerűbb, mint elektronikázgatni. Már ha valaki pont ilyenre vágyik, mert azért nem hiszem, hogy pont a szabályozott előgyújtástól érezhetően gyorsabb/gazdaságosabb/tartósabb lenne egy szoci motor.
Hát sztem a magad nevében, vagyis a motorod nevében beszélj..Az enyémeknél nemhogy nem probléma, hogy nem programozható a gyújtása, az nekem kifejezetten előny...Így tehát a megállapításod, miszerint: "az összes itt fellelhető szocimotornál az előgyujtás szabályozás hiánya a probléma !" nem helytálló...
Tudod kinek kell, hogy növelje a hibalehetőségek számát...
Ha meg a megszakítóra kötöd, akkor adtál egy pofont a szarnak....Pont a problémát okozó mechanikus részt hagyod meg....Remek.Költsél csak rá soksokezer Ft-ot..Biztos megéri...
Egyébként minden tiszteletem a tiéd, de ebben a témában nagyon nem értünk egyet...
Tisztelt Goldnadel!
Elnézés elfogadva! A te 15.000 ft-os gyujtásod tud programozható előgyujtás szabályozást vagy sima előgyujtás szabályozást ? 12v-os negatív testelésü-e, mekkora a gyujófeszültsége,másik trafó is van hozzá vagy a mostanira kellene rákötnöm? Szerintem rosszul választottál célközönséget, mivel az összes itt fellelhető szocimotornál az előgyujtás szabályozás hiánya a probléma ! Egyébként meg nem fogok esztergálni mert már leírtam ,hogy csak abban bízok amit meg tudok javítani ezért a programozhatót is megszakítóra fogom rákötni, már leírtam miért!
Keats
És igen!!!Ott a 10 pont!!!!
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|