hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. szeptember 27. péntek 
Adalbert

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás

Összesen: 100 oldal

még1MbR
válasz erre | email2006-01-25 00:32:47
Szia Semi!
Az IGC-t ladákban elég alaposan letesztelték, tudomásom szerint Havassy Péter tuningmester is szerelt ezzel versenyladákat.
sorszám: 1362 (44065)
(előzmény: Semi, 2006-01-24 18:55:34)

 
 
Kacha
válasz erre | email2006-01-24 20:30:08
Talán elment végre rendesen!
sorszám: 1361 (44046)

 
 
Kacha
válasz erre | email2006-01-24 20:08:41
Ment mégegyszer!:)
sorszám: 1360 (44045)

 
 
Kacha
válasz erre | email2006-01-24 20:00:35
Sziasztok!

Sunesz!Küldtem e-mailt a címedre az IGC után érdeklődvén!
sorszám: 1359 (44043)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-01-24 18:55:34
sunesz
Érdekes amiket írsz, mondjuk ezt az IGC-t még nem próbáltam soha.
Hogyan lehet ilyenhez hozzájutni? Mibe kerül? Mikorra szállítódik? Garancia?

Ha egyszerűbb akkor tel:
06202368560

köszi,
Semi
sorszám: 1358 (44036)

 
 
Keats
válasz erre | email2006-01-23 22:54:53
Véleményem semi-ről peti74-ről sunesz-ről !
Mindanyian értetek hozzá ez kitűnik az írásaitokból és látom ,hogy közelednek az álláspontok és személy szerint örülök az ilyen beszélgetéseknek mert ezekből csak tanul az ember ! De !
Sunesz! Tisztellek és becsüllek mindazért amit eddig itt tettél! És még tenni is fogsz!És hogy véded a saját termékedet de ez a jó okból felejtették el ez olyan mint a Wankel-motor!
Peti74! Megértem az aggályaidat de ennyi erővel az igc-t is ellenezhetnéd! De nem semmi amit itt a házilag felszerelhető gyujtásokkal műveltél! GRATULÁLOK!
Semi! Neked viszont sok sikert szerenék kívánni a most következő munkához !És nem utolsó sorban ahhoz hogy valamilyen uton módon rátaláltál erre a rég elfeledett technikára!
ÜDVÖZLETTEL Keats!
sorszám: 1357 (43967)

 
 
még1MbR
válasz erre | email2006-01-23 20:01:11
Szia!
Hááát, lehet, hogy csak én látom pesszimistán, de ebből nem lehet meggazdagodni. Jó is legyen, sokat is tudjon, olcsó is legyen... ilyen nincs.
Ha 10eFt felett lesz az ára, kevesen veszik meg... márpedig a 200 munkaórából nem valami olcsó dologra tippelek.
sorszám: 1356 (43957)
(előzmény: Semi, 2006-01-23 18:18:40)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-01-23 18:18:40
peti74
Igen, birtokomban van egy reprodukálható egyed! :-)
Én nem az itt levő lelkes olvasókat akarom megfosztani az alkotás örömétől hogy legyártsák azt amit én szándékozom, hanem jól tudjuk hogy mások is olvassák a topicot. És nem szeretnék úgy járni mint Morze a távíróval... :-)
Természetesen a gyújtás egyszerűen lemásolható, bár az elektronika nehezebb eset lesz. :-)
Egy egyszerűen, könnyen fölszerelhető "tuning" a cél, amit jobb megvenni gyáriban mint kókányolni és lemásolni. :-)
Igazából én egy becsületes, ötletgazdag eletronikához értő embert keresek, mert sajnos a magyar kisipari elektronikáktól azért picit jobbat szeretnék (értem ezalatt a megbízhatóságot)! :-)
Természetesen téged majd személyesen beavatlak és kikérem a véleményed! :-)

sunesz
Mondjuk azt garantálom, hogy legalább 200 munkaórába fog telni csak az elektronika lemásolása... :-)

sorszám: 1355 (43951)

 
 
dínóka
válasz erre | email2006-01-23 16:52:42
Szia TyerCorp!
Nekem volt musztángom, a 2,3-2,6 mm-es előgyújtás vált be. A kezelési utasítás 1,2-1,5 mm-t ír. Nem szabad hinni neki. A porlasztókönyököt persze felmarattam a normális átmérőre, nem volt benne a szűkítés.
Csá!
sorszám: 1354 (43948)
(előzmény: TyerCorp, 2006-01-22 19:39:07)

 
 
még1MbR
válasz erre | email2006-01-23 16:50:18
Szia!
Az IGC-t akár össze is rakhatod saját magad alkatrészekből párezer forintból, ha már van egy eredeti példányod... nem ez a titka. Az IGC lelke a benne lévő progi, na ahhoz kellett sok idő, energia, mig tökéletes lett. Ezért annyi az ára, amennyi és ez teljesen jól is van így. Én személy szerint nem kísérletezgetnék külön utakat járva, mikor már ki van találva valami, bizonyított és jól működik. Ezért is vettem a ladámba meg az IGC-t. (a twinsportba is jól esne, de az még ráér:)
sorszám: 1353 (43946)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-01-23 11:31:47
Semi !
amit 21-én este írtam, azt kizárólag "ötletbörze" jelleggel tekintsd, én csak azt írtam le, hogy az utóbbi időben gyújtás témában én milyen irányban kezdtem el gondolkodni.

Abból a néhány mondatodból hogy "Amit én akarok javasolni már ismert gyújtás csak sokan elfeledték! :-)" és "Le akarok gyártani valamit ami jó és működő dolog." és "Normális áron lehet majd természetesen vásárolni belőle, illetve felszereltetni." arra következtetek, hogy Neked már birtokodban van - prototípus vagy mintdarab formájában - valammiféle szerkezet, aminek a reprodukálásához keresed a megoldást. A titokzatosság pedig nem más, mint óvatosság, mert elsőként csak olyan valakit szeretnél beavatni, aki nem foszt meg a lehetséges anyagi előnytől. (és ezért nem jövök szóba én, aki első körben "csak" a szocimotorok jobb használhatóságát vettem figyelembe).

Ez csak! egy feltételezés, de amennyiben tényleg így van, akkor számomra már érthető az egész, a viselkedésed pedig reális üzleti magatartásnak minősül.

Nem tudom jó ötlet-e, de próbáld meg olyanokkal felvenni a kapcsolatot, akik csinálnak jelenleg hasonlót (kisipari előálítású "okos" dolgok, hasznos kiegészítő kütyük kereskedelmi forgalomba hozatala) hátha tudnak ötleteket adni, ha másnem a gazdaságossággal, szavadalommal kapcsolatban. Olyanokra gondolok, mint aki az IGC-t gyártja, vagy aki a 6- és 12V-os elektronikus fesszabályzókat készíti (amit futár petinél is vehetsz).

Amennyiben találgatásaim nem fedik a valóságot és/vagy sértőnek találtad, kérlek tekints hozzászólásomat semmisnek.

Üdvözlettel,
Peti74
sorszám: 1352 (43926)
(előzmény: Semi, 2006-01-23 10:24:34)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-01-23 10:24:34
Én nem versenyzek senkivel hogy kinek milyen az ötlete. Le akarok gyártani valamit ami jó és működő dolog. Nem kell kitalálni semmit, nem kell megvitatni.
Normális áron lehet majd természetesen vásárolni belőle, illetve felszereltetni.

ciao
Semi
sorszám: 1351 (43920)

 
 
koko
válasz erre | email2006-01-23 09:25:33
hi semi!
Nemértem miért kell titokzatoskodni? Osztom a sunesz véleményét!
sorszám: 1350 (43916)

 
 
TyerCorp
válasz erre | email2006-01-22 19:39:07
Mármint csak az előgyújtás ideje érdekelne, mert már kicseréltem szinte a gyújtórendszer felét, és már ökzel járok a működéshez, tegnap mentem is vele 40-nel, de valahogy elkezdett gyengülni, meg hamar abb kiürítette a 35 centis benzincsövet, mint utántöltötte volna.
És amennyiben lehet, kérem e-mail -ben írják meg
Nagyon szépen köszönöm.
Ty. Tamás
sorszám: 1349 (43898)

 
 
TyerCorp
válasz erre | email2006-01-22 19:31:23
Hi all
Kéne egy icipici segítség, mégpedig a JAWA MUSTANG-om nem gyújt pontosan, tudna valaki segíteni, pl. azzal, hogy megmondja, mekkora előgyújtás kell neki?
köszönöm.
sorszám: 1348 (43897)

 
 
Denes5
válasz erre | email2006-01-22 16:07:47
Csa Semi

Milyen gyújtásra gondolsz?
Le tudnád írni?

Üdv
sorszám: 1347 (43886)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-01-22 13:15:04
peti74
Az általad javasolt gyújtás tényleg szép és jó, csak felteszem a kérdést:
Kell ez egy szoci gépre? Ne növeljük sokkal a bonyolultságot, és úgy okosítsunk rajta. Így megbízható marad a masina! :-)
Amit én akarok javasolni már ismert gyújtás csak sokan elfeledték! :-)
sorszám: 1346 (43875)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-01-22 13:10:04
Engem kevésbé vezérel ezen a téren nemesség, és ha már tervezek és legyártok valamit, akkor nyilván nem publikusan fogom kitárgyalni és nem hagyom hogy belemakogjon olyan aki egy izzót se tud becsavarni! :-)
Egyszerű ötlet alapján kellene meggyártani egy olyan gyújtást ami fordulatszámfüggően tudná eltolni a gyújtás időpontját...
Kb ennyi, ezek után pedig aki úgy érzi érdekli a téma és hajlandó munkát áldozni rá, annak elmekegem! :-)
sorszám: 1345 (43873)

 
 
Keats
válasz erre | email2006-01-22 00:16:12
Hy peti 74!
Nem rossz az amit az e-gyujtáson leírtál és lefényképeztél! Nekem pl. sok ötletet adott és engem is megfertőzött (mondjuk ehhez az igc felbukkanása is sokat segített)és most köszönöm neked az hogy büszkén mondhatom magamról hogy ki tudtam találni 1 autógyujtás felszerelését a motorba úgy hogy ne láccom semmi a hétköznapi embernek és a motorosoknak se!
Köszönöm ! Egyébként én csináltam több karakterisztikát a kütyühöz! Majd ha meglesz a próbaverzió akkor kipróbálom és meglátom melyik lesz a jó!
Keats
sorszám: 1344 (43845)
(előzmény: peti74, 2006-01-21 19:42:42)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-01-21 19:42:42
Semi.
Ha itt a fórumon röviden vázolnád, hogy mi a terv, akkor engem is érdelne.
Igazából első körben arra lennék kíváncsi, hogy milyen igényeket támasztanál azzal az elektronikával kapcsolatban, tehát mit kellene neki tudnia ?
Aztán ha tudjuk, hogy pontosan mit akarunk, akkor jöhetnek az ötletek a megvalósításra.
Annyit hozzátennék, hogy amit pl. az e-gyujtasos lapon olvashatsz, azért az egy igen egyszerű és korántsem gazdaságos szerkezet, de anno, amikor azt terveztük (egy puskásos osztálytársammal együtt), az akkor felállított igényeniket tökéletesen megvalósította (megszakító kiváltása, stabil szikra nagyfordulaton).
Személyszerint az "én titkos nagy álmom" az Szrnka György féle szívóvákuum- és fordulatszámfüggő IGC-vel válna valóra, de egyenlőre nem foglalkoztam vele, hogy milyen alkatrész végezné el megbízhatóan (és olcsón) a vákuum elektromos jellé alakítását.
A másik nagy visszatartó erő, az állandó kétség, hogy a karakterisztika mikor lenne ideális. A rendelkezésemre álló sufni körülmények között szerintem csak rengeteg kisérletezés árán agyalható ki egy nagyjából optimális karakterisztika. Az én elképzeléseim alapján egy papírok nélküli, teszt céllal összerakott széria motoron végzett fékpados méréses kísérlet lenne a járható út. A mérés költségeit pedig a megfelelő számú típusorientált (de szép szó) érdeklődő között elosztjuk, végül a mérés végerdményét közkinccsé tesszük.
Kérdésem máris: van-e az ismeretségi körünkben olyan, aki össze bír hozni egy ilyen fékpados mérést? Lada és/vagy skodaklubosok esetleg ?
Mennyibe kerülhet egy ilyen fékpados kínzás ? Hangsúlyozom, hogy itt nem egy sima mérésről van szó, hanem akár órákon át tartó kísérletezgetésről, laptoppal, rengeteg előre elmentett karakterisztikával, a motor kényszerhűtésével (akár vízhűtéssel) és persze rengeteg türellemmmel.

Az eredmény az én elképzeléseim alapján -miután a motor olyan gyújtást kap, ami már régóta járna neki- lényegesen jobb menetdinamikai tulajdonságok kihozása egy széria MZ/ETZ/Jawa motorból, a fogyasztás legalább kis mértékű csökkenése és az élettartam legalább kis mértékű meghosszabodása mellett.
Nem kis becsületet szerezve ezzel sok, "elavult" kategóriába taszított, de sokaknak mégis a motorozás egyetlen lehetőségét jelentő gépnek. (azért ez is szép volt:)
Vélemény ?

Üdv,
Peti74
sorszám: 1343 (43824)
(előzmény: Semi, 2006-01-21 15:23:37)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-01-21 15:33:10
Miért is?Mondd csak....Mehet részletesen is, végigolvasom szívesen..:))
sorszám: 1342 (43803)
(előzmény: Semi, 2006-01-21 15:23:37)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-01-21 15:23:37
Matya
Ettől azért jóval bonyolultabb rendszerről van szó! :-)
sorszám: 1341 (43802)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-01-21 15:12:12
12V? Akkor Trabi, vagy MZ...Csak fel kell gépészkedni a jeladót...
sorszám: 1340 (43799)
(előzmény: Semi, 2006-01-21 14:25:37)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-01-21 14:25:37
Matya
Ja... de már egy működő megoldást kéne letervezni! :-)
Nem olyan légből kapottakat mint amik itt szoktak lenni! :-)))
sorszám: 1339 (43794)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-01-21 13:31:32
Megint egy önsanyargató???:)))Tervezni.....
sorszám: 1338 (43792)
(előzmény: Semi, 2006-01-21 12:01:58)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-01-21 12:01:58
Sziasztok!
Ha valaki tud és akar is gyújtáselektronikát tervezni, akkor jelentkezzen nálam e-mailben mert lenne egy ötletem amihez segítség kellene.
Köszi!
semicirculatus@axelero.hu
sorszám: 1337 (43782)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-01-20 22:28:45
Keats !
Ilyen kis áram esetén simán. Itt gyorsan javítanék is, mert legutóbb rosszul írtam. A gyártó szerint az IGC-60 maximum 50mA-es áramot visel el a jelvezéken!
Én még sajnos nem tudtam életképes helyzetben hozni az enyémet, aminek a legfőbb oka feltehetőleg az, hogy a kétütemű trabiban (amibe beraktam) egyetlen összebandázsolt kábelkötegben megy a két trafó 12V-os tápja, a két trafó jelvezetéke, valamint a hall jeladóhoz menő 3 vezeték. Valószinűleg emiatt az IGC az összeszedett zavarokat, éleket hasznos jelnek értelmezve, össze-vissza szikráztatta a hengereket. Járt a motor, de keserves hangja volt, kihagyott, és a kupufogóba durrogott.
Ezt a feltevést támasztja alá, hogy úgy is próbáltam, hogy az IGC csak egy minimális fix sztögmódosítást végezett, akkor is összevissza járt. Még a gyártót is felhívtam telefonon, ő abból is leszűrte ugyanezt, hogy a 2000-es fordulatra beállított váltásjelző össze-vissza vibrált, tehát a szerkezet a sok hamis jel miatt állandóan és nagyon gyorsan változó fordulatszámot számolt.
Azt a tanácsot kaptam, hogy a hall jeladót és az IGC-t összekötő 3 vezetéket vigyem minnél meszebb az erősáramű vezetékektől és persze a trafóktól és gyertyakábelektől is, továbbá a 3 eret egyszerűen fonjam össze. A test, a táp és jel vezeték ilyen "összesodrásával" jelentős zavarszűrést lehet elérni.
Időhiányában csak most hétvégén tudok tovább kisérletezni, de a leírt dolgokat neked is javaslom átgondolásra.

Üdv,
Peti74
sorszám: 1336 (43755)
(előzmény: Keats, 2006-01-20 21:57:17)

 
 
Keats
válasz erre | email2006-01-20 21:57:17
Hy peti74!
Örömmel jelentem hogy készen van az opto-jeladós tranzisztoros gyujtásom!Lemértem 3,2 milli amper folyik rajta át, akkor hozzá lehet kapcsolni az igc-60-at? Megcsináltam hogy felsőholtpontra is be tudjam állítani!
És lassan kelleni fog a próbaverzió is az igc-60-ból !
Keats
sorszám: 1335 (43751)
(elözmény: cs.dani, 2006-01-13 16:22:56)

 
 
Denes5
válasz erre | email2006-01-17 11:53:09
Csa!
Kösz.

Amúgy mennyiért lehet kapni és hol?

Üdv
sorszám: 1334 (43531)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-01-16 23:15:39
Íme.
IGC-60

Töltsd le a leírásokat meg a programot, és persze olvass el mindent. Aztán hívd fel az embert.
Egyébként minden további nélkül beépíthető a tranzisztoros gyújtású ETZ-be, a kábelezésnek előreláthatólag lesz majd egy-két fortélya (zavarszűrés, ilyesmi) még én is csak a közepén tartok. Holnapra talán okosabb leszek.

Üdv,
Peti74
sorszám: 1333 (43511)
(előzmény: Denes5, 2006-01-16 17:09:28)

 
 
Denes5
válasz erre | email2006-01-16 17:09:28
Szewasztok!

Érdekelne ez az IGC-60-as, hogy könnyen beépíthető egy TZ 125-be(tranzisztoros gyújtású)?
Mennyibe kerül?
Hol lehet venni?

Üdv mindenkinek
sorszám: 1332 (43487)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-01-16 11:59:25
Na mindegy. Engem sem a teljesítménynövekedés érdekel, hanem inkább a fogyasztás csökkentése. Ha pl. sikerül egy litert lefaragni rajta, akkor 5ezer km-en bejött az ára. Annyit meg májusig simán megyek (mert én motorral járok dolgozni, amint az idő engedi, napi 60 km, a városon át !). Volt olyan évem, amikor az ETZ-be 28-ezer km került egy év alatt. Ennek kb a fel túra, a többi helyi járat.
Ráadásul nekem mind az ETZ, mind a 350 meg van "tuningolva". A 350-es csepptankos 11-et sürít, és 3 mm-rel hamarabb nyitnak a kipufogóablakok, a furulya meg le van rövidítve. Tényleg jól megy, de 6-6,5 liter a normája egy hegyes-völgyes túrán, tartós 90-110 km/h mellett (és ez a barátnőm motorja :).
Megyek is és beleapplikálom a trabiba a szerkezetet, hogy ne a levegőbe írogassak. A puding próbája az evés.

Üdv,
Peti74
sorszám: 1331 (43456)
(előzmény: Matya, 2006-01-16 11:43:27)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-01-16 11:43:27
A relé csak annyit csinál, hogy a töltésvisszajelzőt kapcsolja ki-be, illetve a fesszabályzót kapcsolgatja, ami ugye a csillagpontról lejövő feszültség függvényében változtatja a gerjesztőáramot.
Az IGC egyáltalán nem érdekel.Ezekbe a motorokba szerintem tök felesleges...Fix előgyújtással is hibátlanul működnek...Annyit amennyibe kerül inkább másra költök...Mondjuk veszek a Yamahára egy új első gumit..:)))
sorszám: 1330 (43454)
(előzmény: peti74, 2006-01-16 11:34:38)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-01-16 11:34:38
Ezt a töltésvezérlő relét sem igazán értettem, minek bonyolították bele. Ha jól okoskodok, akkor ez valamiféle a visszáramkapcsoló ? (vagyis csak akkor kapcsolja össze a generátort meg a fogyasztókat, ha van elegendő töltés, nehogy az aksi "forgassa" a generátort )? De hiszen erre a diódák miatt nincs szükség. Nem értem a szerepét.

Számomra még mindig okosabbnak tűnik (ha legközelebb mégis ilyen motorhoz nyúlok, javítás céljából) a diódák kimenetén levehető egyenirányított feszültségre rátenni egy ETZ elekronikus fesszabályzót, és onnan visszavezetni a gerjesztést (DF), levenni a töltésjelzést, és a B+ pontjáról meg megtáplálni az akksit és az összes fogyasztót. A 86-os pontot, meg ezt a töltőrelét meg jól elfelejteni.
Apropó. A 638-as egyenirányítójában csak 3 db nagy teljesítménydióda van, vagy 3 nagy és 3 kicsi, ami a gerjesztéshez kell ? (mert az ETZ-nél nagyon logikusan van 3 kis dióda "visszafelé", hogy addig kapjon áramot a három fázis, amíg a gerjedési folyamat "megszalad" utána meg úgyis lezárnak.)

És akkor már mégegy kérdés. Az IGC-60 nem izgatja fantáziádat ?
Mert nekem már van egy olyan verzióm belőle, ami a kéthengeres "trabis" (a hall felfutó és lefutó élét is hasznosnak számító) gyújtáshoz használható. Én "csak" a trabantomban fogom kipróbálni, mert a Jawam ugye 6V-os.
Egy próbát talán megérne a 638-asban, hiszen úgyis akárhányszor újra lehet programozni (perzse ha jobb lesz az idő). Csak egy laptop kell hozzá és gyí.

Üdv,
Peti74
sorszám: 1329 (43451)
(előzmény: Matya, 2006-01-16 10:56:37)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-01-16 10:57:36
Na jól megfogalmaztam az előbb...:)))
sorszám: 1328 (43446)
(előzmény: Matya, 2006-01-16 10:56:37)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-01-16 10:56:37
Ja, és nekem a diódasorról közvetlenül az aksira megy a diódasorról a fesz, illetve normálisan úgy néz ki a dolog, hogy a csillagpotja /86/ van kivezetve a generátornak, és azzal vezérli a töltéskapcsoló relét...
sorszám: 1327 (43445)
(előzmény: Matya, 2006-01-16 10:52:03)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-01-16 10:52:03
Hát nekem a gyári alapján van az egész újrahúzva rendes kábelekkel.Nekem a töltéssel sincs gond, szépen hozza a 13.5-14 Voltot.De nem többet...Hiába na, nem mindegy, hogy 20 éves vezetékek vannak benne, vagy újak...
sorszám: 1326 (43444)
(előzmény: peti74, 2006-01-16 10:31:21)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-01-16 10:31:21
Köszi Matya.

Azért ilyen "túlpecíz",mert előszőr 6V-os MZ dinamóra tettem fel kéthengereshez és ott az eredeti trabi nyáklap szóba sem jöhetett. Aztán maradt a technika, mert én ezt találtam megbízhatónak.
De az halkan megjegyzem, hogy 638-ast nem buzerálok többet, kivéve ha újra is kell kábeleznem az egészet. Én még ekkora tákolmányt nem láttam, mint amit a csehek ebben a motorban elektromos téren műveltek. Szilikonkábekek, mindenhol 15 cm-es ráhagyások, csirkebél-effektus, időjárásnak kitett műanyagházas (szét-)csúszósaruk mindehol, a kormányt se lehet tőle elfordítani. A töltés a legnagyobb gáz, a diódákról egyből a fogyasztókra megy
a delej, a szabályzó meg a 3 m vezeték és a jónéhány kontakthiba által megdézsmált feszültség alapján szabályoz, persze, hogy 15V-ot próbál tölteni a gernerátor, aztán vesszen a férgese (izzók, elektronika, hall ic).
Az ETZ sorrendje alapján át kéne kötni az egészet.
Neked hogy van ?

Üdv,
Peti74
sorszám: 1325 (43443)
(előzmény: Matya, 2006-01-14 11:01:27)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-01-16 10:20:34
JomaJosszo.

A kérdésből az tűnik ki, hogy nincs a motorodon elektronikus gyújtás. Ezért szerezned kell egyet.
Az akkumulátorral rendelkező motorkerékpáron minden elektromos fogyasztó így vagy úgy az aksiról kapja tápot, persze a megfelelő kapcsolókon keresztül. A hall tápja az elektronikáról vantovábbkábelezve, leginkább azért, mert az elektronikában legalább egy polaritásvédelem (és jobb esetben túlfeszlevezetés) is van a hallnak szolgáltatott kimeneten, megvédendő az érzékeny ic-t.
Az elektronika tápja pedig redszerint a "gyújtásra" van kötve, vagyis amikor elfordítod a kulcsot, akkor a gyújtótrafókkal együtt ő is akkor kap áramot. A gyújtás levétele után a motor összes fogyasztója áramtalnítva lesz. Kivéve talán a parkolófényt.

Akkor most jól tippeltem ugye, és nincs még benne elektronika ?

Üdv,
Peti74
sorszám: 1324 (43442)
(előzmény: JomaJosszo, 2006-01-14 11:37:00)

 
 
JomaJosszo
válasz erre | email2006-01-14 11:37:00
Koszi szepen Peti74 most mar ertem!Csak annyit hogy a hall-nak a tapja az aksirol van szolgaltatva?
sorszám: 1323 (43358)
(előzmény: peti74, 2006-01-14 00:46:43)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-01-14 11:01:27
Hát látom, te is hasonlóan közelítetted meg a dolgot, mint én...Majdnem tök ugyanígy van fennt nekem is a cucc..:)))
sorszám: 1322 (43354)
(előzmény: peti74, 2006-01-14 00:46:43)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-01-14 00:46:43
JomaJosszo.

Az IGC-60 mindössze annyit csinál, hogy a bemenetén megkapja a hall jeladó jelét, abból kitalálja, hogy mennyi a fordutszám, aztán a kimenetén a megadott karakterisztikával eltolva továbbadja a jelet.
Az IGC-60 csak és kizárólag a fordulatszámfüggő szabályzást valósítja meg, tehát CSAK egy meglévő, kisáramú jeladóval (pl. hall) dolgozó elektronikus gyújtáshoz illeszhető hozzá.
Két lehetőséged van :

1. Elektronikus gyújtásod van az ETZ-n. Ekkor a blokkban a jeladóról a fekete dobozba menő zöld vezetéket kell megszakítanod és abba "sorosan" bekötni az IGC-t. Továbbá az IGC-nek is a gyújtásról tápot (javaslom a hall tápját továbbvinni neki) és testet kell adni. És persze a jeladót átállítani, hogy a holponton adjon jelet, és nem előtte 2,5-3 mm-rel.

2. Az ETZ-dben nincs elektronikus gyújtás. Ez esetben szerezz vagy építs egyet, szereld be és ha megvan, akkor térj vissza az 1.-es ponthoz.

Üdv,
Peti74
sorszám: 1321 (43336)
(előzmény: JomaJosszo, 2006-01-13 22:15:03)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-01-14 00:34:16
Herwatt.
Örülök, hogy az IGC-60 immár a gyakorlatban is működik a trabi gyújtással.
Nem írtad, hogy miként rögzítetted a trabi hall ic-s nyákját, de szerintem

csakis állíthatóra szabad csinálni, azért mert :

1. Akkor be tudd állítani pontosan :)), indikátorórával, ha lehet.

2. Ha mondjuk a holpontra állított jeladódhoz illesztett IGC valamiért mégis

elromlik, akkor vissza tudj állni egy fix 2,5-3 mm közötti gyújtásra. Ha az

IGC-ből rövidzár lesz, akkor fix holponti gyújtással el sem bírsz majd indulni.

Megfontolandó a dolog.

Azt nem felejtsd el, hogy az IGC-re csak akkor tudod letölteni az adatot, ha az

IGC közben kap tápfeszültséget. Nem felejtetted el megadni neki a 12V-ot?
(mert én elsőre simán elfelejtettem, aztán nem értettem, hogy miért nem villan

fel a letöltés végén a led :)
Azért is kérdezem, mert aki eddig írta, hogy adott az IGC-nek egy "buta"

karakterisztikát (egy sima lineárisan emelkedőt), mind érezhető javulásról

számolt be.

Amúgy Keats-nak sincs jeladója ETZ-hez, ne kérj tőle. Csak ő most valami optó

izével akar küzdeni.

Ja igen. A módszer ( ahogy én feltettem a 638-asra a Hall IC-t ) feltételezi,

hogy van egy szoló Hall IC-m, amit előtte ki kellett operálnom egy trabi

nyákból. Az eredeti gyáriból egy kicsit nehezebb, de az utángyártottból elég

könnyen kijön, mert kevés ragasztóval van beragasztva, és az is felpuhul ha a

forrasztópákát odanyomod egy picit.
Ilyen utángyártott trabiba való nyákot egyébként árultak (és remélem árulnak

most is) a Bp. XIII. kerület Alig utcában, egy Masina nevű autóvillamossági

boltban. Kicsit drágán adják (3ezer pénz), autóbontóból ennyiért mágnessel

együtt kapom, de azért megemlítettem.

És gondolatébresztőnek egy kép, hogy hogy is néz ki egy ugyanilyen

kéthengereshez való jeladó felszerelve egy TS MZ dinamóra (amire mellesleg

ugyanolyan alaplap való mint az ETZ genrátorokra).

target="blank">Íme.

Valami ilyesmit kell neked is csinálnod, annyival egyszerűbb, hogy nem kell a

nyáklap billenthetőségét biztosítani, elég fixen rögzíteni az alaplapra.
Ezt az alaplapot is én vágtam, fúrtam, reszeltem ki egy másfél mm-es saválló

lemezből. Csak egyszer kell megcsinálni neked is.

Üdv,
Peti74
sorszám: 1320 (43335)
(előzmény: herrwatt, 2006-01-13 20:03:33)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-01-14 00:33:27
Herwatt.
Örülök, hogy az IGC-60 immár a gyakorlatban is működik a trabi gyújtással.
Nem írtad, hogy miként rögzítetted a trabi hall ic-s nyákját, de szerintem

csakis állíthatóra szabad csinálni, azért mert :

1. Akkor be tudd állítani pontosan :)), indikátorórával, ha lehet.

2. Ha mondjuk a holpontra állított jeladódhoz illesztett IGC valamiért mégis

elromlik, akkor vissza tudj állni egy fix 2,5-3 mm közötti gyújtásra. Ha az

IGC-ből rövidzár lesz, akkor fix holponti gyújtással el sem bírsz majd indulni.

Megfontolandó a dolog.

Azt nem felejtsd el, hogy az IGC-re csak akkor tudod letölteni az adatot, ha az

IGC közben kap tápfeszültséget. Nem felejtetted el megadni neki a 12V-ot?
(mert én elsőre simán elfelejtettem, aztán nem értettem, hogy miért nem villan

fel a letöltés végén a led :)
Azért is kérdezem, mert aki eddig írta, hogy adott az IGC-nek egy "buta"

karakterisztikát (egy sima lineárisan emelkedőt), mind érezhető javulásról

számolt be.

Amúgy Keats-nak sincs jeladója ETZ-hez, ne kérj tőle. Csak ő most valami optó

izével akar küzdeni.

Ja igen. A módszer ( ahogy én feltettem a 638-asra a Hall IC-t ) feltételezi,

hogy van egy szoló Hall IC-m, amit előtte ki kellett operálnom egy trabi

nyákból. Az eredeti gyáriból egy kicsit nehezebb, de az utángyártottból elég

könnyen kijön, mert kevés ragasztóval van beragasztva, és az is felpuhul ha a

forrasztópákát odanyomod egy picit.
Ilyen utángyártott trabiba való nyákot egyébként árultak (és remélem árulnak

most is) a Bp. XIII. kerület Alig utcában, egy Masina nevű autóvillamossági

boltban. Kicsit drágán adják (3ezer pénz), autóbontóból ennyiért mágnessel

együtt kapom, de azért megemlítettem.

És gondolatébresztőnek egy kép, hogy hogy is néz ki egy ugyanilyen

kéthengereshez való jeladó felszerelve egy TS MZ dinamóra (amire mellesleg

ugyanolyan alaplap való mint az ETZ genrátorokra).

target="blank">Íme.

Valami ilyesmit kell neked is csinálnod, annyival egyszerűbb, hogy nem kell a

nyáklap billenthetőségét biztosítani, elég fixen rögzíteni az alaplapra.
Ezt az alaplapot is én vágtam, fúrtam, reszeltem ki egy másfél mm-es saválló

lemezből. Csak egyszer kell megcsinálni neked is.

Üdv,
Peti74
sorszám: 1319 (43333)
(előzmény: herrwatt, 2006-01-13 20:03:33)

 
 
JomaJosszo
válasz erre | email2006-01-13 22:15:03
Ja ja en is csatlakozom a gratulaciokhoz.ugyesen osszetakoltad a cucot!Kerdes:Hogyan kell most akkor az etz-re feldobni az igc60-at?(Elektronikus)
sorszám: 1318 (43314)
(elözmény: cs.dani, 2006-01-13 16:22:56)

 
 
kilozulu
válasz erre | email2006-01-13 22:09:10


bocsi, elfelejtetem már nem a zsákutcában van.
csőváz
kilozulu
sorszám: 1317 (43313)
(elözmény: cs.dani, 2006-01-09 10:13:25)

 
 
kilozulu
válasz erre | email2006-01-13 22:05:47
halika

hivj fel a 06 20 9 727 042 számon és elmondom hol találod meg . Én 300 m re lakom tőle.

csőváz
kilozulu
sorszám: 1316 (43311)
(elözmény: cs.dani, 2006-01-09 10:13:25)

 
 
herrwatt
válasz erre | email2006-01-13 20:03:33
Hi Peti74!
Úgy gondolom, hogy a munkád a jawa gyújtással simán megér egy gratulációt!
GRATULÁLOK! VIRTUÁLIS KALAPEMELÉS! :-)
Egyébként sikerült feltennem nekem is a trabi gyújtást az ETZ-re, de fixre tudtam csak megcsinálni! (Nem lehet gyújtást állítani! :-( ) Ja és én bátor voltam, mert nem mértem áramot a jelvezetéken, hanem simán beépítettem az IGC-t. De hála istennek működik. Próbának csak rádobtam valami hülye függvényt az IGC-re. Jól működik, de ez a függvény nem jó a mocihoz! Majd holnap csinálok normális karakterisztikát, és lehet, hogy a jeladó felfogatását is átvariálom, úgy, hogy lehessen állítani a gyújtást. Sok ötletet adtak a képeid! Köszi!


Keats!
Ha jól értettem, akkor neked van ETZ-re gyári elektronikus gyújtásod. Ha tényleg így van és nem tévedtem, akkor én szívesen megvenném tőled!

Üdv: Herr'Watt
sorszám: 1315 (43304)
(elözmény: cs.dani, 2006-01-13 16:22:56)

 
 
cs.dani
válasz erre | email2006-01-13 16:56:22
Köszz!! Az lesz az!! El tudnád küldeni a e-mail cimemre??
sorszám: 1314 (43289)
(előzmény: lajos, 2006-01-13 16:27:31)

 
 
lajos
válasz erre | email2006-01-13 16:27:31
Kedves CS.Dani!
Ha ez a motorbicikli úgy néz ki mint a csepptankos JAWA, de egy vastag kipufogója van, és a tankon CZ felirat látható (abban az időben a köznyelv "cetkajávának" hívta), akkor van rajzom. A 250-559 valamint a 350-360-as tipusok (csepptankosok) elkötése is ugyanaz. Egyébként a cezetmania info-n vagy a jawamania lapon találsz rajzokat.
Udvözlettel: Laci
sorszám: 1313 (43285)
(elözmény: cs.dani, 2006-01-12 17:39:32)

 
  Összesen: 100 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49044)
Motoros túra (17985)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu