hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 23. szombat 
Kelemen, Klementina

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás

Összesen: 100 oldal

Keats
válasz erre | email2006-02-22 19:40:36
Hy Kacsás!
Zárlatot ill. vezetékzárlatot, tekercsszakadást is lehet multiméter "sipolós" zárlatkereső részével megtalálni. A dinamóban az áramirány mindegy. Az újabb rádiók ezt tudják ,de ha a régiekhez hozzá lehet építeni 1 zavarszűrő elektronikát és akkor nem zavar a szikra.
Keats
sorszám: 1412 (45780)
(előzmény: Kacsás, 2006-02-21 23:20:04)

 
 
Kacsás
válasz erre | email2006-02-21 23:20:04
Van egy oldal www.jawas.fw.hu Itt nagyon sok kérdésemre választ kaptam. De fennmarad a továbbiakban:
- Hogyan lehet zárlatot ill. tekercszárlatot keresni?
- Hogyan tudjuk letesztelni a komponensek jóságát, ill. kizárni a jó komponenseket hibakeresés során?
- Ez csak érdekes: A dinamó belsejében levő 6 tekercsben folyó áram iránya lényeges-e?

+ Autóban a szikra zaját hogyan lehet a rádióból kiszűrni tök egyszerűen (azon kívül hogy jól felhangosítom, v. kikpcsolom a rádiót)?

Köszi: M
sorszám: 1411 (45732)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-02-20 10:46:27
Ez gyakorlatilag ugyanaz a dinamó, amit a vape gyújtással együtt is árulnak az mz-b.de oldalon.


Üdv,
Peti74
sorszám: 1410 (45617)
(előzmény: még1MbR, 2006-02-19 20:45:27)

 
 
még1MbR
válasz erre | email2006-02-19 20:45:27
Hopp, ismét egy újabb jawa elektronikus gyújtáslehetőség:
http://www.powerdynamo.biz/eng/systems/7150/63461main.htm
sorszám: 1409 (45581)

 
 
Zolchee
válasz erre | email2006-02-19 17:17:53
Sziasztok!

Olyan gondja van a mocimnak(125-ös ETZ), hogy nagy fordulaton, kb 5500- nál el kezd darálni. Megnéztem a megszakítót, és elég rendesen szikrázik, mikor odarántom neki. Okozhatja ez a bajt?
sorszám: 1408 (45569)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-02-17 13:52:33
Szia koko !

Nincs jelentősége, mert nincs benne surlódó alkatrész, hogy a használattól elkopjon.
Az amper ugyanúgy szaladgál benne, akár "új", akár áram alá helyeztem már egy kipróbálás erejére. Ezzel az erővel Sunesz cucca is "használt" hiszen csak nem árul olyat, amit előtte egy próbaüzem alatt nem próbáltak ki.

Amúgy ha így jobb, akkor legyen 14 ezer, a neked szükséges ic-vel együtt.

Üdv,
Peti74
sorszám: 1407 (45474)
(előzmény: koko, 2006-02-17 10:27:03)

 
 
koko
válasz erre | email2006-02-17 10:27:03
Az van, h nekem, azaz a haveromnak majd kell 1 igc, de inkább a Sunesztól venném, meg, mert ő is ebben az árban adja és az vadi új.. vagy nincs jelentősége, h használt ?
sorszám: 1406 (45463)
(előzmény: peti74, 2006-02-14 22:19:14)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-02-14 22:19:14
Sziasztok !

Van egy darab eladó IGC-m. Van hozzá két IC is, az egyik "normál" egyhengereshez, a másik meg a trabi jeladós kéthengereshez való. Működik, hibátlan. 15 pénz.

Üdv,
Peti74
sorszám: 1405 (45343)

 
 
Keats
válasz erre | email2006-02-14 08:56:52
Hy TéZés Gábor!
Természeresen szavamonfoghatsz Azért mondtam, És azért ajánlottam fel!
Minden jót !Keats
sorszám: 1404 (45258)
(előzmény: TéZés Gábor, 2006-02-13 23:59:22)

 
 
TéZés Gábor
válasz erre | email2006-02-13 23:59:22
Szevasz Keats!
Köszönöm szépen a választ a dícséretet, meg a felajánlást is, a hosszúságról meg mán nem is beszélve! Majdnem lekéstem a műszakos buszt Péntek reggel miatta.:-) Nem baj, nem árt egy kis aktív testmozgás. Szerintem a drágábbik megoldás lesz, ha majd úgy állok anyagilag, de most sajna nem megy.:-( Ha majd lesz pénzem akkor szavadon foglak és kimegyük, oksi? Előre láthatólag 1-2hónapon belül. Szerintem!
Gábor
sorszám: 1403 (45248)
(előzmény: Keats, 2006-02-09 22:07:00)

 
 
herrwatt
válasz erre | email2006-02-13 10:43:31
Atti78

Bocs! A fent említett paraméterek alatt a motorodban lévő elektronikus alkatrészekre gondoltam. (egyenirányító, gyújtás)
sorszám: 1402 (45188)
(előzmény: Atti78, 2006-02-12 14:43:18)

 
 
herrwatt
válasz erre | email2006-02-13 10:39:19
HI!
Gyakorlatilag az S51-es Simson elektromos bekötése ugyanaz, mint a robogóé. Az alapján meg lehet csinálni. (Amikor ilyen mocim volt én is az alapján csináltam.) A lényeg az, hogy nézd meg, hogy miből áll a mocid elektronikája. Értem ez alatt:
- gyújtás elktronikus vagy megszakítós
- egyenirányító milyen (asszem két féle van)
A következő dolgod már csak az, hogy keresel egy olyan S51-es rajzot, amely állandó fény nélküli, (te kapcsolod a világítást) illetve a fent említett paramétereknek megfelel. Az igaz, hogy a sorkapcsokat tuti nem fogod bekötni gyárira, de ha nem az a cél, hogy gyári legyen a bekötés, hanem hogy működjön, akkor ez is megteszi.
S51 bekötési rajzok:
http://www.szocimotoros.hu/download/s511b3.jpg

http://www.szocimotoros.hu/download/s511b4.jpg

Vagy regisztrálj a www.simson.hu -ra, és onnan letöltheted a tech.info -> letöltések menüpont alól. Itt lehet, hogy találsz robogóhoz való rajzot is.

Remélem tudtam neked segíteni! Jó munkát!

Üdv: Herr'Watt
sorszám: 1401 (45187)
(előzmény: Atti78, 2006-02-12 14:43:18)

 
 
Atti78
válasz erre | email2006-02-12 14:43:18
Szasztok!

Még csak most jöttem de máris egy kérés: nincs vkinek véletlenül Simson robogohoz teljes elektromos rajz (minden kellene, mert most vettem a mocit és szanaszét vannak benne a vezetékek, nem müködik szinte semmi)

Ha tudtok segítsetek légyszi' !!!

Előre is köszi!
attila780921@freemail.hu
sorszám: 1400 (45135)

 
 
Keats
válasz erre | email2006-02-09 22:07:33
Húúúúúúúúú!!! DE JÓ SOKAT ÍRTAM!
sorszám: 1399 (45002)
(előzmény: Keats, 2006-02-09 22:07:00)

 
 
Keats
válasz erre | email2006-02-09 22:07:00
Szia TéZés Gábor!
Igen a druszád vagyok!
Eltaláltad ez pontosan az ami az egerekben van! Bravó kitűnő megállapítás (nem vártam de tökéletes meglátás!!!)
Ez az de ez csak vezérli a gyujtásdobozt ez helyettesítia megszabítót olyan módon hogy ez a jeladója a gyujtásdoboznak!A lényeg ez úgy működik mint a fotocella jelzi ha elhalad elötte valami !Ez egy patkó aminek ha a 2 szára között elhúzol valamit ami megszakítja a köztük lévő fénnyalábot akkor áramerősség változást generál az a fototranzisztor ami benne van . Na már most ha megvan ez az áramerősség változás (akkor folyik nagy áram a patkó 2 fele között ha nincs közte semmi , ergó ha van közte leesik a z áramerősség) akkor ez belemegy 1 erősítőbe ami ezt a jelet felerősíti több ezerszeresére (ergó ha nagy áram megy be akkor van áram a trafó 1-es pontján ,ha kicsi áram megy az erősítőbe akkor nem jön ki belőle semmi,tehát nincs áram a trafó 1-es pontján) ebből a változásból keletkezik a szikra a gyertyánál ! Naggyából ennyi a mai elektronikai kiselőadás!
2. Szerintem próbáld meg a bontóban az Autran opto-t próbáltasd ki 1 aksin hogy ad e szikrát (legyen hozzá maga a felete doboz, az optócsatoló meg a vezérlője ami 1 négylevelü lóhrére fog emlékeztetni aminek van 1 nagy luk a közepén ,de ez az alkatrész neked nem fog kelleni csak jó ha megvan, kelleni fog neked 1 esztergályos aki megcsinálja a közdarabodat a főtengely végére! )
De ha a drágábbik megoldás neked kézenfekvőbb akkor megveheted a tangón a használt de működőképes eredeti etz 250-esre való gyári kütyüt főtengelyvéggel meg mindennel 1ütt!
Amit kint a piacon adnak az nem új de működik ha megkéred hogy próbálják ki neked ! De ha mész elötte beszéljünk ha jó neked akkor engem ott már ismernek elmegyek veled ha szombaton mész valamikor!
Ha valamit nem értessz kérdezz nyugodtan !
Keats (Gábor)
sorszám: 1398 (45001)
(előzmény: TéZés Gábor, 2006-02-09 19:14:32)

 
 
bambi99
válasz erre | email2006-02-09 22:00:19
Ok köszi,hétvégén hivlak,ha nem probléma
sorszám: 1397 (45000)

 
 
TéZés Gábor
válasz erre | email2006-02-09 19:14:32
Szóval Druszám vagy?!
Valóban fáradt vagyok,mert... Hagyjuk!
Így végignézve a kínálatot úgy látom hogy te is a legjobb lehetőséget választottad, se nem túl drága, se nem bonyolult. Mármint neked, mert én ilyen szinten nem sokat éertek az elektronikához. Én csak azt tudom hogy a feszültség alatt lévő, és a nem feszültség alatt lévő vezeték között az a külömbség hogy más a fogása! Hülyeséget félretéve bemennék egy bontóba, nem ismerném meg ezt a izét. Ez valami hasonló elven működő ketyere, mint ami van a régi golyós egerekben?
Szóval azt mondod hogy ha ennyire suta vagyok az elektronikához akkor inkább áldozzak rá pénzt és vegyem meg a piacon? A piacon az újnak az ára a 10-12?
Köszönöm szépen a segítséget!
sorszám: 1396 (44994)
(előzmény: Keats, 2006-02-09 17:55:30)

 
 
Keats
válasz erre | email2006-02-09 17:55:30
Hy TéZés Gábor!
Hát druszám fáradt is vagy !
1.Lehet kapni elektromos gyujtást a 250-es etz-re méghozzá gyárit!(kb 10-12e ft Ecseri motorpiac A'la Tangó(19 ker nyagykőrösi út on a használtcikk piac mellett!, Ide hétvégén délelött érdemes kimenni v. hétköznap 9-és 13 30 között)
2.Igen 125-ös etz-m van és feltettem rá 1 Autran opto nevezetü gyujtásmodult (amit bármilyen keleti autóbontóba megkapsz szerintem )ez egy opto kapu által vezérelt tranzisztoros gyujtás ami 14 ezer fordulatig vinné a gépet mint írtam hosszútávon még nincs tesztelve de eggyenlőre frankónak igérkezik! És jó lenne a 250-esedbe! Ez kb 2e ft meg 1 új gyujtásalalap petitől 1 ezres!
3. A trabi gyujtásmodulját be lehet építeni de ahhoz dolgozni kell 1 új nákkal amibe beleülteted a hall-jeladót ez se bonyolult csak 4 óra munka az egészet felmúkolni egyébként nem nehéz megcsinálni.szerintem bontóval járnál a legjobban!
4. igen láttam már ennyi kérdést ! De ha van még tedd fel nyugodtan!
Keats
sorszám: 1395 (44988)
(előzmény: TéZés Gábor, 2006-02-09 15:43:45)

 
 
TéZés Gábor
válasz erre | email2006-02-09 15:43:45
Hy Keats!
Hát vagy én vagyok fáradt vagy hülye, de számomra elég kusza lett amit írtál, de lássuk mit fogtam fel belőle:
Tehát, lehet kapni gyári elektronikus gyújtást? Ha tudsz címet, avagy bármilyen elérhetőséget, megírnád?
Van egy 125-ös etz-d amire feldobtál egy nekem ezek alapján nem sokat mondó gyújtást, amit még nem próbáltál ki hosszú távon de szerinted bazi lesz. Ezt az izét TE csináltad vagy vetted? És ez nem lenne jó a 250esre?
Trabi gyújtást tudok venni ha bemegyek egy autósboltba és kész? Nehéz azt átalakítani? Láttál ennyi kérdést egyszerre?
Üdv:Gábor
sorszám: 1394 (44984)
(előzmény: Keats, 2006-02-08 22:25:23)

 
 
bambi99
válasz erre | email2006-02-09 13:16:52
Hali sunesz.Érdeklődnék,hogy miként tudnálak esetleg személyesen elérni? üdv bambi
sorszám: 1393 (44981)

 
 
koko
válasz erre | email2006-02-09 06:48:09
Hali!
Hát azt jelenti amit írtam is, h jobban megy , rugalmasabb lett a motorja és kevesebbet eszik valamennyivel és tényleg nem vettem észre, h etz-éd van,, hihi. Az, h a megszakító kopik az igaz, de én eggyütt tudok élni vele, mert kb 2000-ként beállítom és kész! Ezt az útszélén is megtudom tenni, de, ha az elektronika beszarik akkor azt fújhatod, az útszélén, marad az utánfutó! Én nembánom, h úgy döntöttem, h az elektronikus gyújtás árából az igc-ét vettem meg! Most pedig megyek felpattanok a mocimra és megkűzdök a jegesmedvékkel! Ráadásul esett a hó is, de nekem mennem kell! Napi 30-40 kilcsit mindíg megteszek, bármijen idő is legyen! Megyek melóba.
üdv.
sorszám: 1392 (44968)
(előzmény: TéZés Gábor, 2006-02-08 20:36:41)

 
 
Keats
válasz erre | email2006-02-08 22:25:23
Hy Tézés Gábor!
A legegyszerübb ha megveszed a gyári elektronikus gyujtást amit én még nem próbáltan ezért nem is mondok róla véleményt!
Én például most tettem fel 1 opto vezérelt tranzisztoros gyujtást még nem próbáltam hosszú távon de eggyenlőre jó!
Én megcsinálnám a trabi hall-jeladós tirisztoros gyujtását a 250-esre! Az én 125-ösömön még nem próbáltam ki de szerintem működik mert ad szikrát rendesen, szép nagyot és kéket bosch gyertyánál is mit tudjuk nem igen szeret az mz gyujtása mert nagyobb áram kéne neki de ezt megkapja ettől a modultól amit én beépítettem!
Keats
sorszám: 1391 (44949)
(előzmény: TéZés Gábor, 2006-02-08 20:36:41)

 
 
TéZés Gábor
válasz erre | email2006-02-08 20:36:41
Szevasz Koko!
Az mit takar hogy neked bejött? Kifejtenéd ezt nekem kicsit részletessebben, ha megkérlek? Írtam a hozzászólásom végén hogy egy 250-es ETZ-m van, és van egy pár ötletem hogy hogyan kellene felhúzni a gépet.:-) Bár nem száguldozni akarok vele hanem hogy minél kevesebbet egyen 80-90el elvigyen a világ végére is ha kell, persze csomagokkal 2személlyel, és ha előzni akarok akkor tudjak is! Na és ennek a tervnek egy része az elektronikus előgyújtás szabályzó is. A megszakítónak van egy olyan hátránya hogy kopik, ezért kell utána állítani mindig, ha pedig ezmiatt elmegy a gyújtásod akkor b...6od az igc-t. Szóval akkor nem tudod honnan tudnék szerezni elektronikus megszakítót?
Írigylem az ilyen antifagyos embereket akik ilyenkor is motoroznak:-) Jó gurulást!
Gábor
sorszám: 1390 (44941)
(előzmény: koko, 2006-02-08 17:18:14)

 
 
koko
válasz erre | email2006-02-08 17:18:14
Helló!
Nekem nagyon bejött az igc a simómba raktam és az sem baj, ha megszakítós, mert azzal is eggyütműködik, legfeljebb a felfutó élt kell neki gy ujtásnak érzékelnie. A programozásban ezt be lehet állítani. Bezsélj a sunesszal és majd szerez nekedis! Bár az igaz, h fogyasztásban, csak pár decivel eszik kevesebbet a gépem, de lehet, h azért, mert kicsi a köbcentim? Most eszik 2,2-2,3 körűl a gépem ugyanojan használat mellett, mint az igc berakása előtt, akkor evett 2,5-2,7 körűl átlagosan. Én télenis megyek a géppel, melóba is azzal járok. Te mijen gépbe raknád?
sorszám: 1389 (44920)
(előzmény: TéZés Gábor, 2006-02-08 16:48:07)

 
 
TéZés Gábor
válasz erre | email2006-02-08 16:48:07
Sziasztok!
Szeretnék érdeklődni Hogy ez az izé IGC mennyire jó? Teljesítmény fogyasztás ilyesmi? Amit a fejlesztés rovatban lehet olvasni az elég meggyőző, de kíváncsi lennék nem pr véleményre is. Ha jól olvastam akkor 15000Ft-ba kerül? Az a gáz hogy nekem még megszakítós a gyújtásom, és elektronikushoz lenne jó ez az izé, szóval ezt a problémát hogyan tudnám kiküszöbölni? Tudna valaki olcsón elektronikus megszakítót, vagy boltot ahol lehet kapni?
Ja és 250ETZ-m van.:-)

Gábor
sorszám: 1388 (44917)

 
 
koko
válasz erre | email2006-02-08 10:02:28
Hunnye!
Akkor minnélelőbb kellene mégegy! Mert amijen szerencsések vagyunk a végén még drágábban vehetjük meg és a haveromnak is nagyon bejön az igc! Kipróbáltuk a gépébe az enyémet. Csak kár, h ennyire hideg van és nemlehet annyira nyomulni, h tökéletesebb diagrammra lehessen szert tenni.
sorszám: 1387 (44874)

 
 
Keats
válasz erre | email2006-02-08 08:36:47
Hy sunesz !
Félreértettél nem arra voltam kiváncsi ,hogy mennyilevel lesz olcsóbb hanem hogy mennyivel derágul ha drágul 1általán! Bocsi ha félreérthető voltam!
Köszi a választ Keats!
sorszám: 1386 (44863)

 
 
még1MbR
válasz erre | email2006-02-08 01:12:02
Sziasztok!
Csináljátok azt, mint én a lada levelezőlistán:
összefogtunk, egyszerre rendeltünk meg vagy 14-15db-ot, igy kaptunk plusz kedvezményt is és mindenki jól járt.
Természetesen ehhez elengedhetetlen volt a bizalom és az, hogy ha valaki kért, nem mondta vissza az uccsó pillanatban.
sorszám: 1385 (44849)

 
 
Keats
válasz erre | email2006-02-07 23:23:56
Hy sunesz!
Tudsz valamilyen árváltozási lehetőségről a közeljövőben ? Ha változni fog az ár ozd már meg velünk ezt az információt kégyszives!
De szép körmondatot írtam!:)))
Keats
sorszám: 1384 (44841)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-02-07 11:04:25
Sziasztok !

Nekem lenne egy darab eladó IGC-m. Van hozzá két IC is, az egyik "normál" egyhengereshez, a másik meg a trabi jeladós kéthengereshez való. Működik, hibátlan. 15 pénz.

Üdv,
Peti74
sorszám: 1383 (44768)
(előzmény: koko, 2006-02-07 09:07:06)

 
 
koko
válasz erre | email2006-02-07 09:07:06
Helló Sunesz!
Van még igc-éd? Ha összejön a haveromnak a pénz, akkor neki is kellene 1 db.
sorszám: 1382 (44754)

 
 
vkami
válasz erre | email2006-02-04 23:29:55
Az ördög nem alszik...
sorszám: 1381 (44618)
(előzmény: ADDI, 2006-02-04 08:47:05)

 
 
még1MbR
válasz erre | email2006-02-04 20:58:38
Igy ég le egy lakás 5 perc alatt:
http://langlovagok.hu/filmek/ftp5perc.wmv
Jobb vigyázni...
sorszám: 1380 (44612)

 
 
ADDI
válasz erre | email2006-02-04 08:47:05
Azért erre ne vegyél mérget! Ha ilyen egyszerű lenne, akkor nem történne ennyi tűzeset.A helyzet ennél egy kicsit bonyolultabb, a végeredmény pedig nagyon sokszor lehangoló, sőt sajnos elég gyakran tragikus. Vegyük ezt komolyan!
sorszám: 1379 (44595)
(előzmény: vkami, 2006-02-03 20:42:27)

 
 
vkami
válasz erre | email2006-02-03 20:42:27
Nem zárom ki amit írsz.
A tüzet el lehet kerülni, ha teszel alá valami hőállót.
sorszám: 1378 (44591)
(előzmény: még1MbR, 2006-02-02 19:22:09)

 
 
még1MbR
válasz erre | email2006-02-02 19:22:09
Szia Vkami!
Nehogy azt hidd ám, hogy a telefontöltőben valami nagy csoda van:)
Múltkor szétszedtem egy nokia töltőt, a trafón kívül volt benne összesen 4db dióda graetz hídba kötve és kész:)
Ámen:)
Amúgy én sem töltenék vele motor akkut, mert eléggé határon dolgoztathatja, túlmelegedhet és felgyújtja a családi házat rossz esetben.
sorszám: 1377 (44534)
(előzmény: vkami, 2006-02-02 05:57:39)

 
 
koko
válasz erre | email2006-02-02 17:25:33
Köszi, de egyik sem, hanem 1 balkán blokkról lenne szó és az önindító utólagos felrakása miatt akarok elsősorban aksit és persze az igc miatt..
sorszám: 1376 (44529)
(előzmény: lajos, 2006-02-02 15:28:28)

 
 
lajos
válasz erre | email2006-02-02 15:28:28
Kedves Koko!
Ha Simiről va szó kár lenne átalakítani. Nagyon jól ki van találva. Mustáng esetén tudok segíteni. A jwamanián van rajz.
Üdvözlettel: Laci
sorszám: 1375 (44526)
(előzmény: koko, 2006-02-02 08:51:57)

 
 
koko
válasz erre | email2006-02-02 08:51:57
Sziasztok!
Megtudná mondani nekem valaki, h 1 tekercset, h lehetne kimérni hány wattos?, átszeretném alakítani a gépem akkusra és a 2 világítás tekercset töltésre felhesználni, valamint, hogy lehetne a két tekercs erejét az aksira közvetíteni töltés céljából? Jó lenne tudni, valahogy, a 2 tekercsképes e annyi áramot szolgáltatni, h kiszolgálja a fogyasztókat és még marad e némi graft, az akkum töltésére is?
sorszám: 1374 (44508)

 
 
vkami
válasz erre | email2006-02-02 05:57:39
Tegyél egy feltöltött akkut a töltőre és meggyőződhetsz róla, hogy nem veszi fel a max. töltőáramot.
Hogy mennyit tölt, azt mérni lehet, a beépített műszerrel, ha nincs rajt, sorba kötsz egy megfelelő méréshatárú ampermérőt, ez lehet multiméter is.
A telefontöltőt felejtsd el, azok telefonakkuhoz készültek, elektronika van bennük, nem alkalmasak savas akku töltésére.
Ne ragaszkodj a fél amperhez, próbáld ki amit írtam, mérjél és ne ijedj meg, csak ha forr az akksi.
sorszám: 1373 (44503)
(előzmény: polar0101, 2006-02-01 13:31:03)

 
 
még1MbR
válasz erre | email2006-02-01 21:29:20
"Nade a nagyvas.hu-n még vmi "gyújtóáram" is fel van tüntetve.
Amit rendeltem aksit az 5Ah gyújtóáramos és 64Ah-s.
De a dobozán látom hogy 12V/5Ah van írva semmi utalás a 64Ah-ra."

Szia!

Akkuknál 3 fő adat szokott lenni:
-névleges feszültség pl 12V
-névleges kapacitás: pl: 5Ah
-maximális indítóáram: pl: 400A

Az indítóáram főként diesel kocsiknál fontos. Durván sarkítva azt mutatja meg, hogy ha ráejted a sarukra a franciakulcsot, mekkora áram tud kialakulni maximálisan. Minnél kisebb az akku belső ellenállása, annál nagyobb ez az érték, ezáltal annál jobban tudja forgatni az indítómotort, ami szinte rövidzárat jelent neki, mint tudjuk.
sorszám: 1372 (44496)
(előzmény: polar0101, 2006-01-31 18:04:47)

 
 
polar0101
válasz erre | email2006-02-01 13:31:03
köszi a segítséget
"Tehát, ha veszel egy 5 amperes töltőt, az csak azt jelenti, hogy 5 ampernél többet nem bír tölteni, kevesebbet viszont mindig"

De honnét tudom hogy mennyivel tölt?Ha semmi szabályozó nincs rajta.Vki azt mondta hogy a tescósok maxi töltőárammal kezdik és ahogy töltődik az aksi úgy csökkentiuk a töltőáramot.
Ez mind szép de nekem maximum 0,5A kell vagy kevesebb.A több töltőáram tönkreteszi az akkut ,szakkönyvben olvastam,feltölti baromi hamar de ugyanolyan gyorsan le is merül(mert a motor(dióda) most épp nem tölti vissza)

Telefontöltőim nekem is vannak,és kaptam egy linket hol echte ezeket árulják,mások ezek a 4000Ft-os kis túrók mint egy snassz telefontöltő?
http://kelomotor.hu/akku_tolto.html


sorszám: 1371 (44461)
(előzmény: vkami, 2006-01-31 19:56:00)

 
 
jocó10
válasz erre | email2006-01-31 22:33:44
Hi! Lehet, hogy a guruk felhördülnek, de én egy régi alcatel telefontöltőt használok (olyat amibe ugy kellet belehelyezni a telefont) Ez 300ma-t tud, max 16v-ra szalad fel, és nekem bevált... Levágtam a végéről a tartót, műszerrel kimértem a polaritást, kapott két nagyobb krokodilcsipeszt, a +piros, aztán hadd töltsön! Ár: töltő bolhapiacon 3-500, csipesz 100-150/db. Robogóra, Mz-re bevált! (nekem) Várom a hozzászólásokat!
sorszám: 1370 (44442)
(előzmény: vkami, 2006-01-31 19:56:00)

 
 
vkami
válasz erre | email2006-01-31 19:56:00
Az ismereteid korrektek, csak az összefüggéseket nem látod.
A gépezetnek a nagyobb kapacitású akkumulátor nem tud ártani, viszont, minél nagyobb a kapacitás, annál jobban ki tudja segíteni a dinamót vagy generátort. Igazából aszerint válasszál akkut, hogy minél nagyobb legyen a kapacitása és beférjen a helyére.
A (teszkós) akkumulátortöltők általában nem áramszabályzósak, de ez ne zavarjon. Gyakorlat szerint az akku nem fog több áramot felvenni. Ha mégis, akkor hamarosan eldobhatod. Tehát, ha veszel egy 5 amperes töltőt, az csak azt jelenti, hogy 5 ampernél többet nem bír tölteni, kevesebbet viszont mindig.
Azok a töltők, amik állíthatók nem a 4000 forintos kategória, de nincs is rá szükséged.
Ha 6 voltos az akksi, akkor úgy szoktam 12 voltról tölteni, hogy sorbakapcsolok egy 10 wattos izzót.
Az a fontos, hogy 14 óra a töltési idő. Ugyanis ha egy 1A áramfelvételű izzó a Ah kapacitású akkumulátorról 1 óra hosszat világít, a tétel fordítva is igaz. Egy 1 Ah kapacitású akkumulátort 1 amperrel 1 óra hosszat kell(ene) tölteni. De sajátmagad helyesen megállapítottad, hogy csak tizedével szoktuk tapasztalati érték alapján, tehát így az időt kell megnövelni 10 órára. Ehhez jön még a veszteség és így kijön a 14 óra.
Közben azért ajánlatos néha ránézni, ha nagyon melegszik vagy gázosodik, akkor "gáz" van. Új akkunál ez nem fordul(hat) elő.
Hogy megbizonyosodj a fentiekről, javaslom, hogy mérjél töltés közben töltőáramot, ha két multimétered is van, akkkor egyidejűleg az akku feszültségét is figyelheted. Ja és az akku feszültsége frissen töltött állapotban 14,4V (12 voltos) illetve 7,2V (6 voltos)
sorszám: 1369 (44430)
(előzmény: polar0101, 2006-01-31 18:04:47)

 
 
polar0101
válasz erre | email2006-01-31 18:04:47
helo
Lenne pár kérdésem:
1.
Ártalmas e a gépezetnek ha nagyobb kapacitású(Ah) akkumlátort teszek bele.
Egyáltalán milyen paraméterei vannak egy akkunak?
Én úgytudom hogy a feszültség és a kapacitás V/Ah.
Éshogy a kapacitás csak annyit jelent hogy mennyi áramot képes tárolni.
1A-res izzó egy 1Ah akkuval 1 óráig világít.
Nade a nagyvas.hu-n még vmi "gyújtóáram" is fel van tüntetve.
Amit rendeltem aksit az 5Ah gyújtóáramos és 64Ah-s.
De a dobozán látom hogy 12V/5Ah van írva semmi utalás a 64Ah-ra.
Átbaxtak?
A motor gyári aksija könyvből 5.5Ah.(de 2,5Ah-s volt benne)
Teljesen jó ha belerakom az 5Ah-ást ugye?


2.
Az 5Ah-s akkut a kapacitás tizedrészével tehát max 0,5 Ah-val szabad tölteni,ennél kissebb
lehet a töltőáram annál tovább fogja bírni.

Hol a krvaéletbe lehet ilyen töltőt venni,az összes tescós auchanos nagyobb
akkuhoz van és nulla info van rajtuk a töltőáramról.

Létezik hogy ezek a 4000Ft-os csodatöltők a töltőáramot automatikusan beállítják miután "felmérték" az akkut??

Hogy van ez?,honnan szerezzek olyan töltőt ami 0,5Ah-val vagy kevesebbel tölt???
Címet boltot bármit mondjatok,létszi.köszi.
sorszám: 1368 (44427)

 
 
koko
válasz erre | email2006-01-29 16:29:17
Hi!

Nekem a simónon elég jó erdményeket hozott az igc! Igaz én kiiktattam a megszakítót, mert azt a Sunesz is mondta az elején nekem, h azzal nem annyira stabil a rendszer. Ha nincsennek jól kiszűrve a zavarok, akkor 1-2 elmaradt, vagy nemjó időben kapott szikra közömbösítheti is az igc álltal adott többleterőt, eleinte szívtam ezzel énis. Az igc-vel nekem nyomatékosabb lett a motor kis fordulaton és kb 3 decivel eszik kevesebbet 100-ra. 10 fokos előgyújtást kap a gép 1000 fordulaton és környékén és kissé lépcsőzetesen emeltem viszonylag arányosan 6500-ig és ott 18 fok és feljebb is annyi végig. De ez simsonon vált be és lehet, h a trabi még más grafikont kíván? A fékpad az jó ötlet! Csak kinek van rá lehetősége? Én már elmentem a hideg ellenére is kb 2000 km-ert az igc-vel (motorral járok melóba is) és eddig rendben működött. Azért, ha lennének még simósok akiknek van és használják kíváncsi lennék, nekik, h jött be?
sorszám: 1367 (44309)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-01-29 00:09:05
Jó estét.
Végre eljutottam odáig, hogy - a mínuszokra való tekitettel - a kétütemű, elektronikus gyújtású trabant gépjárművembe installáltam bele az IGC-60 kéthegeres változatát. Némi zavarszűrési munkálat után a szerkezet végre rendesen működik.
A karburátorhoz a kisérletezés közben nem nyúltam.
Az IGC-t úgy próbálgattam, hogy a különböző karakterisztikákat az anyósülésre helyezett laptop segítségével töltögettem le neki így azonnal ki is tudtam próbálni a változást. Előszőr néhány előre elmentett görbét kapott, és már itt kiderült, hogy teljesen lineáris karakterisztika nem jó neki. Alapjáraton kevés volt neki az 5-6 fok, 4000 körül meg már nagyon becsörgött a 30 fok körüli előgyújtástól.

Ezután különböző kiflialakzatokat próbálgattam, ezekből végül egy olyat találtam életképesnek, ahol az alapjárat közeli 8 fok előszőr meredeken emelkedik, viszont 4000-es fordulat közelében már közel vízszintes lesz, és az eredeti fix 21 fokos előgyújtáshoz képest olyan 25 fok közelében áll meg. A jeladó fix 5 fokos értékre lett állítva, így ez az 5 fokot hozzá kell adni a görbéhez. Íme:
trabi7.jpg
A kísérletezgetést lehetett volna még folytatni/finomítani, de közúton elég nehéz érzésrre megmondani, hogy egy adott fordulatszámon a motor erősebb vagy gyengébb lett. Az ideális karakterisztika megtalálásának lehetőségei korlátozottak, tökéletest talán csak fékpadon lehetne.
A motor viselkedése valamelyest változott, de nem mondanám elsőre, hogy érezhető változást produkált volna. Kis fordulaton mintha nem lenne meg az a nyomaték, ami fix 21 foknál megvolt, erre abból az érzetből következetek, hogy az IGC-vel 30-nál 4-esben már rángatott, amit előtte nem csinált. Persze ez a rángatás csalóka : az adott fordulaton történt erősödés miatt is lehetséges, hiszen egy gyenge motor járását könyebben "kisimítja" az a tömeg, amit mozgatni kénytelen. Márpedig a trabant közel 26 lóereje (4200-on) és 54 Nm-e (3000-en ) nem épp dinamikusan mozgatja a vezetővel együtt 700 kg-os kasztnit.
3000 körüli fordulatszámon mintha a motor jobban húzna, és 4000 körül is szépen ment a 25 fokos előgyújtással (ez kb 90 km/h). A teljes fordulatszám tartományt tekintve a motor járása a „pengős” hangú kétütemű járáshoz képest kissé finomabb, lágyabb lett.
Végeredményben nem tapasztaltam a menetdinamikában érezhető változást, de azt hiszem, hogy azért ez nagyrészt a trabant eredendően gyenge lóerő/kg arányának köszönhető. (26 LE / 700 kg = 0,037 :)
Ugyanez az arány pl. a 300-as ETZ-m vagy egy 638-as Jawa esetében 1 személlyel : 27LE / 240 kg = 0,1125 tehát a trabi háromszorosa.
Remélhetőleg motoron jobban érződik majd egy változó előgyújtás karakterisztika hatása, de ezt egyenlőre a nulla fok alatti hőmérskletek és a jeges utak miatt nem fogom tudni kipróbálni.
Ha valakinek van már bármilyen tapaszttalata az IGC-vel kapcsolatban (karakterisztika, érezhető teljesítmény vagy fogyasztás változás), akkor ossza meg velünk.

Üdv,
Peti74
sorszám: 1366 (44283)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-01-28 17:46:26
sub-ee !
Válaszoltam az MZ fórumon.

Üdv,
Peti74
sorszám: 1365 (44253)
(előzmény: sub-ee, 2006-01-28 15:10:42)

 
 
sub-ee
válasz erre | email2006-01-28 15:10:42
Sziasztok, meg tudja valaki mondani, hogy az ETZ elektronikus gyújtással miért áll meg, ha bemelegszik és miután kihűl újra megy. Megszakítós gyújtással nem csinálja ezt, csak tirisztorossal!
Előre is köszi!
sorszám: 1364 (44235)

 
 
lajos
válasz erre | email2006-01-25 09:57:03
Kedves Motoros Társak!
Suzuki GSX 250 gyújtási rendszeréről valami információt szeretnék szerzni vagy lap címmel, vagy rövid ismertetéssel. Kérem, ha valaki tud segítsen.
Köszönettel: Laci
sorszám: 1363 (44078)

 
  Összesen: 100 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu