:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
Apropó átkábelezés.
Egyik fórumon volt szó 6V-os dinamókról és ott írta vki, hogy az is észrevehető "nyereséget" adott, hogy minden egyes fogyasztóhoz kábelen odavezette a testelést az aksi testpólusától. Végül is fa-struktúrával felépítve a kábelezést, ez mindössze plusz néhány vezetéket jelent (egy fel a lámpafejhez, egy le a blokkba, egy a hátra, a végeken elágazások ahol kell).
Én okos dolognak tartom és a soron következő 350-esben így fogok kábelezni. Aztán ha megszakítom az aksi testnél, akkor máris mérhető lesz a fogyasztókra jutó "csökkent" feszültség.
A puding próbája a kutya vacsorája.
Üdv,
Peti74
Hát ha akarod, én is regelhetek egyet Petiként..:))
Amúgy meg az Ödön jobban hangzik....:)))
Vazze... még egy peti-s regnév és átkeresztelem magam Jakab-ra vagy Boldizsárra :)))
Peti74
Na igen, a nagyrésze Peti85nek szólt..:))
Udvarolunk, udvarolunk??:))
Egyébként a trafók közös pontja ezer éve, szinte minden Jawán a gyújtáskapcsoló 15ös pontjára van kötve.Szóval onnan kellene egy tyúkbelet behúzni a régi helyére.Bár én nekiállnék az egészet átkábelezni, sok bosszúságtól kíméled meg magadat utána...
Egész alatt értem tokkal vonóval a motort, lehetőleg csípőfogóval szedd ki a régi kábeleket, hogy még véletlenül se jusson eszedbe visszatenni egyet sem közülük..:)))
Ha kék drótok mennek a trafók 15-ös pontjaira (szép világoskékek) akkor feltehetőleg egy kockahengeres jawaról van szó. Azért találgatok mert nem írtad.
Amúgy ha csak be szeretnéd indítani, vagy próbaképpen menni vele, akkor direktbe is be lehet kötni a két trafó 15-ös pontjait az aksira, de az aksiról lekötött vezetéket mindeképpen egy kapcsolóval kezd, és akkor átmenetileg ez lesz a "gyújtáskapcsolód". Ha a motor nem jár, akkor mindig áramtalanítsd a trafókat, mert ha bármelyikhez tartozó megszakító zár, akkor több amper folyik át a trafón folyamatosan, ezért le fog égni.
Üzem közben ez azért nem történhet, meg mert akkor a megszakító nyit és zár felváltva, tehát a trafónak minden melegedés után legalább ugyannyi ideja van hűlni is.
A problémát keresni pedig úgy kell, hogy elindulsz a kék vezeték útján, és végignézed, hogy honnan kéne kapja az áramot. Ha valami útban van a vizsgálathoz, akkor az távolítd el (vedd le a tankot, óvatosan bontsd meg a műszerfalat, stb.) mindenki így csinálja.
Jó a regneved :))
Üdv,
Peti74
Szia!
A gyújtótrafók 15-ös pontján a gyújtást ráadva semmi feszültség nincsen a testhez képest, erre gondolsz?
Ha közvetlenül rákötöd az akkura, annyit érsz el, hogy a motor leállítása után szépen leszívja a gyújtás az akkut, miközben leégeti a trafók egyikét.
Végig kell követni az akkutól a vezetéket a gyújtáskapcsolón keresztül egészen a trafóig és méregetni, hol tűnik el a fesz. Nem igazán távgyógyítható dolog.
heló!egy kérdésem lenne!Hozzám került egy 350es oldalkocsis,de a gyújtással gondok vannak!A trafóhoz(kék drót)nem jut el az áram.hol lehetne a probémát keresni. esetleg direktbe rá lehet-e kötni?
Eladó egy Suzuki GSXR 400.
További info és kép a
http://gsxr400.fw.hu
oldalon.
Köszi szépen a segítséget, remélem igazad van és max.tényleg csak ennyi a baja. Ha lesz egy kicsit jobb idő akkor ki is fogom próbálni, de most nem túl sok kedvem van kimenni, meg ha így folytatom akkor meg is betegszem. rohadt vírusok!
Gábor
Na, akkor lássuk mégeccé.
- Ha bekötötted a gyújtómodult (a fekete dobozt), ahogy kell, és sikerült szikráztatni, akkor az a gyújtómodul jó.
-Ha látszólag nem volt összefüggés a forgatott mágnes és szikrák között, akkor valószinűleg NEM a hall jeladó, vagy NEM CSAK a hall jeladó vezérelte a modult. Ezután én is csak a kontkathibára tudok gondolni. Húzd ki az elekzronika nyáklapját a fekete műanyag dobozból, keresd meg azt zöld vezetéket, ami a hall jeladóhoz megy tovább (a pirossal és a barnával együtt) és multiméterrel mérd ki, hogy nincs-e benne szakadás.
A gyújtómodult bemenetét nem csak hall ic-vel lehet vezérelni, a bemenetre adott test vagy szakadás változtatásával is kiváltható a szikra. Ha a zöld vezeték szálszakadásos, akkor a vezeték mozgatásakor is szikrázhat a gyertya.
Sőt így utólag jutott eszembe, hogy pl. a zöld vezeték csatlakozóját a blokk durva felületű öntvényén gyorsan végighúzva, a felületi gödrök miatt a benetetet elég gyorsan váltakozó test-szakadás párokkal vezérelve olyan sok egymás utáni szikrázás váltható ki, ami első ránézásre akár "egy hosszú szikrának" is felfogható. Elképzelhetőnek tartom, hogy egy szálszakadt vezeték mozgatásakor is keletkezhet hasonló jelenség.
A szálszakadt vezeték megoldása mindenképpen a csere. A legjobb ha szerzel egy hasonló hosszúságú 3eres vezetéket és beforrasztod a régiek helyére, de csak egyenként nehogy összecseréld őket.
Hirtelen ennyi.
Üdv,
Peti74
:)))
Akartam én is kérdezni, hogy csalánra pisiltél-e, de úgy gondoltam, rájösz magadtól.
Kedves Peti74!
Agybaj a köbön ami velem volt ezen a héten és tegnap ment fel a pumpa istenigazán és azért ültem le a gép elé hogy végre valami jót is lássak erre meg itt jöttél az ellenvéleményeddel és eldurrant a pö__öm!
Na ennyi! Ha megbántottalak ezer bocs meg 1 anyamedve! Én sem szeretnék rossz viszonyt senkivel csak tegnap már túl som volt a jóból ! De este elmentünk lazítani és így már más a helyzet!
Keats
Szevasz Herr'watt!
A helyzet az hogy nekem is ezt monda először, és fel is mentem érte, csak otthagytam ezt a kis panelt, és ez belefér egy nagyobb méretű borítékba is. Így viszonlag könnyen megoldható a postázás.
Köszönöm szépen a hozzászólásokat, Még neked is Kedves Druszám, még ha ezek szerint egy kicsit hiányos is volt atudásod, de tudod, Nem a részvét hanem a fontos!:-) Én nagyon örülök neki hogy van egy ilyen hely ahol beszélhetek ilyen fasza srácokkal akik ilyen türelmesek segítőkészek mint ti. Na most Petinek szeretnék egy picit az idegein táncolni.:-)
Peti azt mostmár értem hogy hogy működik az a szar, illetve hogy hogyan kellene, de milyen ötleted van arra hogy nem úgy működik?
Gábor
Vazze Keats.
Ebben most volt megsértődés, önmarcangolás és eg kis adag fenyegetés is. Csak nem értem, hogy miért ?
A megsértődést azért, mert nem egyáltalán nem ba...talak le semmiért;
az önmarcangolást azért, mert semmből nem derült ki, hogy tudatlan lennél, maximum másként tudtad (de a segítőkészség mindenképpen értékelendő)
a fenyegetősdit meg azért, mert én nem fenyegettelek meg semmivel.
És ha holnap kérdezel és éppen én tudok majd válaszolni, akkor fogok neked neked is segíteni, még ez után is.
Nem szeretnék rossz viszonyt senkivel.
Üdv,
Peti74
Hy mindenkinek!
Nem vagyok 3 napig és mindjárt le kell taglózni , Köszi jól esik ,csak nehogy én is ilyen rendes legyek 1X ! Ne aggódjatok nem leszek,én 1 marha vagyok aki mindenkinek segít ahogy tud!
Keats
Hy Mindenkinek!
Kedves Peti 74 !
Köszönöm jól esett a finoman csomagolt LEBA___ÁS! Nem vagyok hozzászokva de mostmár nem is érdekel!Tudod mit a mebállapításaid helyesek én meg 1 tudatlan hülye f@sz vagyok! Aki nem ért és nem ért semmihez!
Keats
Hát igen. Így is lehet, de én vettem még tavaly decenberben 2db IGC-60-at Sunesz-től, és simán elküldte postai utánvéttel. 30000+postaköltség kb 2000Ft.
Ja és expressz küldte! A másik meg az, hogy arra meg mi a garancia, hogy ha én átutalom a pénzt, akkor az eladó elküldi-e a cuccot? Na mindegy! Úgyis fel kell autóznom a haverommal Pestre, ha akar gyújtást venni, mert Bambi nem ér rá a postázással foglalkozni.
Csak arra voltam kíváncsi, hogy TéZés Gábor hogy oldotta meg vele a postázást. Hátha én is meg tudnám vele úgy oldani.
Üdv: Herr'Watt
Ez így teljesen szabatos és korrekt. Aki erre megbántódik, annak úgy kell.
A postázással az a baj, hogy akár a horror drága utánvéttel küldöd, akár csak sima csomagként, megvan a kockázata, hogy a csomagküldés díját bebukod : vevő nem fizet, nem tudják kézbesíteni, elveszik a csomag. stb. bár ez utóbbira védelmet jelenthet a párszáz forintos értékbiztosítás.
Aztán lehet, hogy csak rosszhiszemű vagyok.
De az is biztos, hogy a csomagküldés tényleg macerás. Be kell csomagolni, el kell vinni és fel kell adni és még fizetni is kell érte, mint feladó.
Én úgy oldottam meg az ilyen alkatrész eladásokat, hogy a vevő banki utalással kifizette a vétalár+postaköltséget együtt, én meg feladtam neki a becsomagolt árút. Pl. Bp-Paks, standard szögletes csomag, 20 kg alatt, 10ezer Ft-os értékbiztosítással, sima küldés (utánvét nélkül) 970 Ft.
Ugyanez utánvéttel 2650 Ft lett volna, ezért választottuk a banki utalást, lévén egy 5000Ft-os karburátorról volt szó.
Végeredényben a vevő 5970 Ft-ért vette meg a karbit, ami azért olcsóbb benzinnél és a tömegközlekedésnél is.
Részemről meg volt egy ütésálló csomagolás és két út a postára, előszőr hogy kiderüljön mi mennyibe kerül, másodszor mikor feladtam.
Ennyi.
Üdv,
Peti74
TéZés Gábor!
Tökéletesen egyetértek Petivel.
Annyit még hozzátennék, hogy a problémádat okozhatja kontakt hiba is. (össze-vissza szikrázik)
Üdv: Herr'Watt
Hi TéZés Gábor!
Nem tudom miért, de nekem Bambi azt mondta, hogy postázásokkal nem foglalkozik. Ugyanis a haveromnak kéne egy elektronikus gyújtás, de mivel Bambi nem ér rá postázni, ezért fel kéne menni érte Pestre... Nem mintha úgy nem érdekelné a haveromata cucc, csak postán lényegesebben olcsóbb. Érdekelne, hogy ti hogyan oldjátok meg azt a rögzítőpanel postázást.
Üdv: Herr'Watt
Sziasztok!
Ha valaki tud Mz-be 12V-os komplett elektromos rendszert, lécc írjon, elérhetőséget is! kössz Géza
És természetesen nincs lassú szikra és hosszú szikra. Csak egyféle szikra létezik.
A szikra erejét (és ebből következően ha egyáltalán lehet így mondani: az időtatamát) ilyenkor csak a trafóban kialakult mágneses mező összeomlási sebessége, vagyis esetünkben az áramkör végfoktranzisztorának kapcsolási sebessége határozza meg, ez pedig állandó.
Hangsúlyozom, nem akarok megbántani senkit, csak azt szeretném, ha mindenki értené.
Üdv,
Peti74
Már bocsánat, de amit Keats leírt az nem igaz.
Az ETZ jeladóban a hall ic épp elég "érzékeny". Tehát ha egy beszerelt jeladó esetén olyan lassan forgatod a főtengelyt, hogy a gyertyamenet helyére becsavart indikátorórán lassabban mennek a századmilliméterek, mint az karórán a másodpercek, a gyertya szikrája akkor is üzemszerű, erős szikra lesz a megfelelő pillanatban. Az elektronikus gyújtás beállítása éppen ezért sokkal kellemesebb, mint a mechanikus.
A jelenség magyarázata, hogy a polaritásváltás a mágnes forgási sebességétől függetlenül megtörténik, és mivel a hall ic "mögé" között erősítőkapcsolás tranzisztorai teljesen nyitott vagy zárt állapotban vannak, ezért a hall ic jelére az tranzisztorok "átbillennek", a végfok pedig kapcsolja a trafót, ami szikrázik. A forgási sebességnek annyira nincs köze szikrázáshoz, hogy ha a kézben tartott jeladót nem forgatod, hanem kihúzod belőle a mágnest és azt a megfelelő oldalával közelíted-távolítod az ic-től, akkor is működtetni lehet az áramkört. Tessék csak kipróbálni!
Keatsnak abban sincs igaza, hogy a tartósan egyirányba forgatott jeladó esetén egy fordulatt alatt kétszer szikrázik. Azért nem igaz, mert a szikra egy adott pólusváltásra fog metörténni (mondjuk É->D), ilyen pedig egy fordulat alatt egyszer van.
Ha bejelölöd a mágnesen az a pontot, ahol az egyik irányba forgatva szikrázik, majd a másik irányba kezded el forgatni, akkor azt tapasztalod, hogy pont 180 fokkal eltolt pozicióban szikrázik, hiszen visszafelé forgatva a szikrázást kiváltó pólusváltás pont fordítva történik.
Ugyanezzel a jeladóval működik a trabi is, ott azonban a jeladó mögé kötött kapcsolás képes arra, hogy a hall ic minkét pólusváltásra adott jelét hasznosítsa. Ott is igaz, hogy hogy egy fordulat alatt egy henger csak egyszer szikrázik, viszont az egyik henger mondjuk az É->D pólusváltáskor, a másik pedig 180 fokkal később a D->É pólusváltáskor.
Sőt. A trabiban és az ETZ-ben különböző mágneseket építettek a fritzek. A trabi mágnes abból a szempontból "okosabb", hogy itt a mágnesgyűrű felmágnesezése kissé asszimetrikusan történt, olyan formában, hogy a hall ic-t a mágnes alatt sugárirányban mozgatva kismértékben változtatható a pólusváltás poziciója, és ezzel állítható be 100% pontossággal a 180 fokos szimmetria a két henger gyújtása között. Ebből az is következik, hogy a trabi mágnesek 1 és 2 hengeres motorhoz is használhatóak, míg az ETZ jeladók mágnesei csak 1 hengereshez.
Nem akartam megbántani senkit, Keats-et sem, csak szeretném, ha a működés megértéséhez mindenki közelebb jutna és nem távolabb.
Üdv,
Peti74
Szia!
Köszönöm szépen a segítséget újfent!(Ejj! Bárcsak ne lenne rá szükségem)Én hiszek neked, de most egy darabig nem tudom beszerelni,és kipróbálni, mert fenn hagytam a Bambinál a jeladónak a rögzítőpaneljét és úgy jön postán.
Mégegyszer köszi!
Gábor
Hy TéZés Gábor!
Pont azért mert a váltópontnál adja a szikrát, és ha newm tekered eléggé nem ad szikrát mivel olyan lasszan vált poladirást az áram hogy nem érzékeli a jeladó. A másik a hosszan szikrázik az meg forgás után hirtelen megállítottad és pont a váltópontnál állítottad meg és ezért adott hosszú szikrát!
Keats
Szia Keats!
No ezt most mán értem, de akkor miért van az hogy volt amikor kihagyott? meg volt olyan is hogy elég hosszan szikrázott.
Hy TéZés Gábor!
Drusztám, hát annak fordulatszám kell hogy átváltson a mágneses tér benne és másik irányú áram keletkezzen a hall jeledó pici tekercseiben! Ne félj az normális ha 1 körön belül 2 szikrát ad az egyiket a felsőholtpontnál a másikat az alsónál illetve előgyujtás függvényében eltolva ettől! Ez azért van mert ha 1 mágnest végtelenítesz és a 2 végét összeilleszted akkor két olyan pontja lesz ahol polatitást vált ezt a pontot hívják 0(nulla) pontnak!Ebből kesz neki kettő és mivel 2X vált irányt a tekercsben a keletkező áram iránya ezért van 2 szikra 1 körüldordulás alatt!
Keats
Sziasztok!
Plíííz segítsetek!Sikerült beüzemelnem a gyújtást, de nem az igazi. A jeladót még fel se szereltem és a kezemben tartva forgattam, namármost nagyon össze-vissza adott le nekem szikrát. Nem csak ott ahol kellene, hanem máshol is akár egy körön belül 2-3at, de viszont volt olyan is hogy több körön keresztül semmi. Szerintetek minek lehet baja? A trafó lehet lúdas a dologban? Egyébként nagyon halkan, de fütyülő hangot is adott ki magából.
Gábor
Szerintem teljesen normális jelenség, időnként ellenőrizni kell.
Szvsz feszültségszabályozó esetében áramkorlátozásról nem beszélhetünk. Ahogy a ében bent van feszültséget szabályoz és nem áramot korlátoz.
Mérd meg járó motornál az akku sarkain a feszültséget egy jó multiméterrel és ha a 7,2 (vagy 12V rendszernél a 14,4) voltot nem lépi túl gázadásra sem, akkor minden rendben van. Utána megnézheted bekapcsolt világításnál is.
Bocs-bocs, jogos.
Szal TS mint Trophy Sport(asszem), nem mint Twin Sport. MZ TS-150 egészen pontosan.
Üdv!
k-rudi.
TS MZ vagy TS Jawa ?
1 henger vs 2 henger, 6V vs 12 V.
Üdv,
Peti74
Nagyon szépen köszönöm a segítséget, de egyébként Bambi hasonló precízitással+illusztrálva elmondta és ez stimmelt is. A próbálgatást nem tudtam volna de nem is igazán akartam piszkálni, mert nem akartam még jobban elcseszni, meg így még vállalt rá garanciát. Ami úgy történt hogy ma visszavittem neki rákötözgette egy akksira és úgy szikrázott a gyertya mint Augusztus 20.-án a tüzijáték!:-)Tehát a ketyere jó, már csak azt kell kiderítenem hogy akkor miért nem müxik. Ha van erre is ötleted szívesen veszem, aztán holnap majd próbálkozok.
Gábor
Sziasztok ! a mocim egy szezon alatt elpárologtatja az akkumból a vizet, Nem tom de szerintem ez nem szokványos. Tranyós a fesszabom müködik is jó helyen (V) de úgy látszik nincsen benne töltő áram korlátozás. Mit tanácsoltok hogy javitsam meg? Mert ha belegondolok hogy ezt bekapcsolt lámpa mellett csinálja...
Válaszaitokat előre is köszönöm. Zoli
Sziasztok!
Már annyi szépet és jót hallottam az elektronikus gyújtásról, h most már engem is érdekel. A sima e.-gyújtás (Trabi-Etz). Sajnos az elektronikához nem értek, se fölös alaplapom, se jeladóm nincs, se rendes szerszámom az alkatrészek farigcsálásához. Szóval ha valaki vállalja h. elkészíti, ne adj' isten van is ilyen neki arra vevő lennék (TS). Az előgyújtás vezérlés nem érdekel, tudtommal 2T-hez nem is indokolt, mert a henger töltése a fordulatszámmal nő. Bár lehet hogy úgy finomabban össze lehet hangolni. Csak hogy belevau.
Jobb időt!
Mielőtt eldurrana a pöcsöd..
Előszőr a fekete dobozt külön teszteld le:
Vastagabb vezetékben:
- piros-fekete : tápfeszültség vagy másképpen gyújtás, a trafó 15-ös pontjára sszokás kötni, ahová megy egy ugyanilyen piros-fekete a gyújtáskapcsoló felöl
- zöld : ez az áramkör kimenete, ez vezérli (testeli) a trafót, a trafó 1-es pontjára kell kötni, a megszakító szintán zöld vezetéke helyére
- barna : ez a test, az áramkörhöz ez is kell
vékonyabb (hoszabb) vezetékben :
-piros : ezen egyszerűen tovább van vezetve a +12V-os tápfesz a hall ic felé FONTOS : ezt a pirosat SOHA nem szabad a hall ic bemetére (a generátorra szerelt fehér műanyag középső saruja) dugni, mert a hall ic azonnal elfüstül. Elég egy érintés.
- barna : ezen meg egyszerűen tovább van vezetve a test a hall ic felé (megkahatná a blokkból is)
- zöld : ez a hall ic kimenete ls egyben az elektronika bemenete is.
Ha az elektronikát akarod tesztelni, akkor kösd be a vastagabb 3 szálat a trafóra és a testre, a hal ic-t hagy ki majd ráadott gyújtás mellett a vékonyabb zöld vezetéket érintsd többször testre. Ekkor szikráznia kell a trafónak, akár sokszor is.
Ha így van, akkor az elektronika jó.
A hall ic testelését pedig egy jó elektronikával lehet tesztelni, de az már tulajdonképpen egy komplett teszt.
Üdv,
Peti74
-
Hy TéZés Gábor!
Bizti hogymindent rákötöttél?
Nem felejtetted le monfjuk a testet mert ha az nincs akkor tuti nem mükszik a dolog!
Keats
Képzeld hogy jártam!
Azt hittem eldurran a pöcsöm. Alig vártam hogy hazaérjek a munkából és beszerelhessem ezt a szart, beraktam, és nem jó!:-( úgyhogy holnap megint mehetek fel pestre. rohadjon meg plusz 100km, és nem lesz semmim.
Hy TéZés Gábor!
Magyon szivesen máskor és másnak is ! Azért van ez az oldal hogy segítsünk egymásnak , legalábbis szerintem!
Legközelebb ha nekem lesz problémám akkor majd ha tudsz te segítesz nekem!
Keats
Hali.
Nézd meg a testelési pontokat,nincs-e
rozsda vagy oxid. Nem melegszik v.melyik vezetéked?
Szia Keats!
Megoldódott a problémám. Ma fennt voltam pesten és a Bambitól vettem egy elektronikus gyújtást. Alig várom már hogy holnap beszereljem.
Szóval azt szertettem volna mondani hogy nagyon szépen köszönöm a segítőkészségedet!
Gábor
Sziasztok!Az lenne a kérdésem,hogy a 251-es etz elektronikus gyujtását be lehet e rakni a 250-esbe,ugy hogy visszaalakítható legyen?Ha nem,akkor miből lehet ilyet csinálni?Választ előre is kösz!
Sziasztok !
Segítséget szeretnék kérni !
Keresek egy olyan ügyeskezű szakit, aki ki tudja egészíteni a gyújtást egy olyan mocin amin csak a a forgórész van meg, és a az állórész csak nyomokban az excenterrel.
A motor egyébként egy MÉRAY-PUCH 200-as.
s.istvan@suretrans.hu
20/398-4266
Előre is köszönettel.
Én azthiszem tudom mi a problémád középpontja,mivel nekem is volt ilyen gondom.A biztosítéktáblánál kell keresned a bajt,mégpedig a biztosítékok rázkódása jelezhet ilyen gondot.Nekem legalábbis ilyen volt.Megoldás,vagy összébbnyomod a biztosíték érintkezőket,de az nem mindig jelent végleges és jó megoldást,vagy kicseréled a biztosíték táblát.Én a cserét csináltam,mivel volt másik nekem.
Gyuri.
Mindenképpen érintkezsi hibának kell lennie. Akksi mérete mindegy, mert vagy akksiról megy vagy generátorról.
Én minden szezon kezdetén lehúzom az összes csatlakozót és bezsírozom savmentes vazelinnel.
Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy a 150es TS mz-men Halványan ég a töltésvisszajelző. Töltés márpedig van, mert a fesszabályzo összezár, és dinamorol is megy a motor, Tehát nem tom mi lehet a baja, ha egyáltalán van. Jah és lécc Írja meg vki, hogy hogyan lehet kimérni az állo ill forgorészeket, meg hogy mik a helyes értékek! 6V-os gépezetnél! Köszi Géza
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|