hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. szeptember 27. péntek 
Adalbert

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás

Összesen: 100 oldal

TéZés Gábor
válasz erre | email2006-03-23 15:49:23
Szeva!
Hát azért mégsem olyan egyszerű az élet mert most meg azt csinálja hogy ha ráteszem a világítást akkor kihagy a gyújtásom. Ha van ötletetek hogy merre keressem a bajt azt szívesen venném!
Köszönöm szépen és viszont kívánom NEKED is meg minden Gábornak!
sorszám: 1562 (48066)
(előzmény: Keats, 2006-03-22 21:50:39)

 
 
Maugli
válasz erre | email2006-03-23 14:52:29
Szóval a kérdések mégegyszer:

- milyen paramétereket kell figyelembe venni, ha egy fesz.szabalyzót akarok felszerelni egy 12V-os, dinamós rendszerre a V-on kívül?
sorszám: 1561 (48061)

 
 
Maugli
válasz erre | email2006-03-23 14:28:02
Ne, én is épp ezt akartam mondani :) Köszi.
sorszám: 1560 (48056)
(előzmény: Matya, 2006-03-22 22:15:51)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-03-22 22:15:51
Dinamó = egyenáramú generátor

Amit alternátornak hívtok az a köznapi nyelvben az a váltakozóáramú generátor, amit egyszerűen csak generátornak hív a magyar ember..:))
sorszám: 1559 (47990)
(előzmény: Maugli, 2006-03-22 17:23:58)

 
 
Keats
válasz erre | email2006-03-22 21:50:39
Hy TéZés Gábor!
Gratula druszám és ha addig elfelejteném BOLDOG NÉVNAPOT PÉNTEKEN!
sorszám: 1558 (47987)
(előzmény: TéZés Gábor, 2006-03-20 19:27:55)

 
 
Maugli
válasz erre | email2006-03-22 17:23:58
Alternator valtoaramot csinal, amit egyeniranyitasz diodaval. Asszem az elterjedtebb neve talan generator...
Eredeti feszszabot nem lattam, nemtom milyen.
Ebay-es kos znem kell, annyit nem aldoznek ra.
Szoval jo ra egy egyszeru magyar feszszab is? 2800 ft-ert talaltam, csak nem mertem megvenni... Mas parametert nem kell figyelembe venni?

koszi a segitseget!
sorszám: 1557 (47941)
(előzmény: vkami, 2006-03-22 11:30:48)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-03-22 14:42:04
Egy feltöltött autóakkumulátorról fél napig is lehet üzemeltetni, úgyhogy trabi gyújtást rá !!
Egy hosszú (akár 10-20 m) lenegőkábellel és a végén egy-egy bikakábel csipesszel gyakorlatilag bármelyik közelben parkoló autó aksijáró elmegy, max az autót néha be kell indítani, hogy töltsön rá az akksira.
Én ezt tennám vele.

Üdv,
Peti74
sorszám: 1556 (47910)
(előzmény: papa, 2006-03-20 20:23:07)

 
 
vkami
válasz erre | email2006-03-22 11:30:48
Mit értesz alternátor alatt? Milyen volt az eredeti fesszabályzója?
A kapcsolási rajzon szerintem egy hétköznapi dinamó van, amihez bármelyik motorosboltban kapsz 3-5000 pénzért egy magyar gyártmányú elektronikus fesszabályzót.
Ha ragaszkodsz az eredetihez, lövök neked egyet Ebay-en, némi baksis fejében.
sorszám: 1555 (47884)
(előzmény: Maugli, 2006-03-21 10:30:46)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-03-22 08:30:30
A Szigeti kálmánban ismerem a boltot, trabantom (is) van 10 éve. Akármilyen közel van nekem, azok rablók, rettentő drágán adnak mindent. Keresztúrra és a Csömöri útra járok trabi alkatrészért.

A linket lásd alant.
Amúgy miért jawa generátor vs trabi gyújtás ? A vs tudtommal a latin versus-ól jön, jenetése valami ellen. Inkább mz dinamó vs jawa dinamó, nem ?

Üdv,
Peti74
sorszám: 1554 (47867)
(előzmény: Gyuszi, 2006-03-20 15:13:45)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-03-22 08:25:46
http://e-gyujtas.fw.hu/

Már miért ne lenne meg ez az oldal. Az más kérdés, hogy nem ártana ha befejezném már egyszer és tennék fel néhány fényképet is rá.
Sajnos mindig időhiányban szenvedek.

Üdv,
Peti74
sorszám: 1553 (47866)
(előzmény: Powerarc, 2006-03-20 15:38:18)

 
 
Maugli
válasz erre | email2006-03-21 10:30:46
Segítsetek Fiúk!

A motoromra (Moto Guzzi Falcone) kellene egy feszültségszabályozó. Nem tudom, milyen paramétereket kell figyelembe venni?
Vagy elég, ha 12 V-os a rendszer? Nem kell másra figyelni? Pl. hogy dinamó helyett alternátor van rajta...
Elektronikus vagy a mechanikus fesszab a jobb?

Itt a kapcsolási rajza, ha ez segjt:
http://home.pacbell.net/guzzi007/schematics/1969_Nuovo_Falcone.gif

köszi előr is!
sorszám: 1552 (47758)

 
 
szakal666
válasz erre | email2006-03-20 23:44:44
Ha sehogy máshogy nem megy,próbálj a régi megszakítón pasztillát cserélni. De nekem van egy skatulyányi megszakítóm régi járművekhez. Egy öregtől örököltem. Ha estleg tudnál egy fotót küldeni.
sorszám: 1551 (47741)
(előzmény: papa, 2006-03-20 20:23:07)

 
 
papa
válasz erre | email2006-03-20 20:23:07
Szia peti74 és többiek!
Jelenleg megszakítók vannak rajta csak már nagyon elvannak használódva ill. öregedve és már nemlehet hozzá kapni jóformán semmit. Ez egy 1982-es tűzoltó szivattyú a motor kifogástalan állapotú 1100 ccm kétdugattyús(dug.átm.110mm)kétütemű motor, csak a gyújtása már nembirja a hajszát.Jóletvolna valahogy kipofozni ebben a belvizes időben. Valóban mágnesgyújtás van rajta kb.10perc üzem 1/2 óra gyújtás javítás, ezért szeretném a megszakítókat helyettesíteni mert csak az a problémás és más megszakító nem építhető be, már mindent megpróbáltam.

Üdv papa!
sorszám: 1550 (47713)
(előzmény: peti74, 2006-03-19 21:12:09)

 
 
TéZés Gábor
válasz erre | email2006-03-20 19:27:55
Gyerekek SIKERÜLT!
Nem tudom hogy pontosan mi volt a baja a gépemnek, de tranyócsere és egy kis mókolás nem is olyan kicsi, de működik az elektronikus gyújtásom! És utána... Hümmm Egy jót motoroztam. Nem sokat, de marhára hiányzott már!
Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Gábor
sorszám: 1549 (47710)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-03-20 16:44:25
Lendkerékgyújtást elektronikusra?Szép lesz..:)A Pannóniának ugye a lendkerék az lendtömeget is biztosít?Vagy csak elég masszív az öntvény a mágnesekhez?
sorszám: 1548 (47693)
(előzmény: Dudikof, 2006-03-20 16:14:13)

 
 
Dudikof
válasz erre | email2006-03-20 16:14:13
Én az egyhengeres Pannoniámat szeretném elektromos gyújtásúra megcsinálni.
Aki jártas a kivitelzésben netalántán már készített is Azok segítségét várom itt a forumba vagy a dudas.andras@samsung.com címen.
A segítségeket előre is köszönöm.
sorszám: 1547 (47691)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2006-03-20 15:38:18
Hali!

Én ezt a linket ismerem:

http://e-gyujtas.fw.hu/

AZ elején van egy link, amint a 12V-os Jawa-ra való applikálás van, csak sajna már nincs meg az oldal.
sorszám: 1546 (47689)
(előzmény: Gyuszi, 2006-03-20 15:13:45)

 
 
Gyuszi
válasz erre | email2006-03-20 15:13:45
Szia Peti74!
Megtudnád adni a cimét annak a weboldalank amit annó Jawa generátor Vs trabant gyújtás csináltál?
Egyébként a 18.ker Szigeti Kálmán utcába is van egy viszonylag jó szoci autósbolt(Csak láttam,hogy egy 13.kerületi boltott hoztál fel példának az elektrónika nélküli gyújtáshoz,itt is van kb 8-10 ezer FT)
sorszám: 1545 (47688)
(előzmény: peti74, 2006-03-19 21:12:09)

 
 
Kacsás
válasz erre | email2006-03-20 11:35:04
Haho!

Jawa 559/250 dinamójában járunk ismét. Találtam egy dimankót, annak is az állórészét. A tekercsek szépen sorakoznak, egyik végén piros, másik végén sárga vezeték. Melyiket kell hova kötni? Ugye egyik vége 61, másik vége feszszab. Melyiket hova? Köszi M
sorszám: 1544 (47678)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-03-19 23:04:58
Bocsánat, a kéthengerest a verseny pannóniákra mondtam. P20 és P21. Tudtommal leginkább ezekkel versenyeztek. 250 ccm, 2 henger, hengerenkénti karburátor, jó pörgős és alapból huszonvalahány lóerő. Vázig csupaszított P21-essel 150-160 km/h-s sebrsségeket bírtak menni a pannonringen. A gyári gyújtás azonban már 7-8000-en gyújtáskihagyásokat okozott elsősorban a lebegő megszakítók miatt.
Egy jól feltöltött aksival és az 50%-aso kitöltési tényezőjú trabi gyújtással
Bosch gyertyákkal és trafóval elforgott 11-ig. De szerintem a srác is csak a végsebességből számolta vissza a frodulatszámot. Én csak a gyújtást raktam be neki.

Várjuk meg, hogy papa milyen paramétereket árul még el a szivattyúmotorról és azután agyaljunk.

Üdv,
Peti74
sorszám: 1543 (47654)
(előzmény: vkami, 2006-03-19 22:45:51)

 
 
vkami
válasz erre | email2006-03-19 22:45:51
Miért, kéthengeres?
Különben megoldható, nem is túl bonyolult.
sorszám: 1542 (47651)
(előzmény: peti74, 2006-03-19 21:12:09)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-03-19 21:12:09
Hagyjuk máááár...
A mágnesgyújtást azért szokták berakni az ilyen versenygépekbe, mert egyrészt így nem kell bele sem aksi, sem dinamó, sem fesszab. és ez kevesebb hibalehetőséget és legalább -3 kg-ot eredményez.
Másrészt a megszakítós gyújtásoknak fix a kitöltési tényezője, és ezért az agyontuningolt 9-10 ezret forgó motorban nagy fordualaton nem ad elegendő energiájú szikrát, hiszen a fordulat növekedtével arányosan csökken a trafó töltődési ideje. A mágnesgyújtás ebben is jó, hiszen a mágneses mező energiája a fordulatszámmal arányosan növekszik.
Egy tűzoltószivattyúnál azonban a kis fordulat és a nyomaték jobban dominál.

Azt azért egyszer megnézném, hogy az egyhengeres babetta gyújtással miként biztosítható egy kéthengeres kétütemű motornál a két henger gyújtásának 180 fokos szimmetriája.
Egyébként pedig a 1562-es hozzászólás alapján feltételezem, hogy most is egy mágnesgyújtás van rajta, csak a megszakítók állítgatása problémás.
Papa ?

Üdv,
Peti74
sorszám: 1541 (47645)
(előzmény: vkami, 2006-03-19 20:33:36)

 
 
peti85
válasz erre | email2006-03-19 20:58:42
kösz az infót!!
sorszám: 1540 (47643)
(elözmény: peti74, 2006-03-17 19:36:31)

 
 
vkami
válasz erre | email2006-03-19 20:33:36
Bár ha jól meggondolom a Babettában sincs akksi :)
Papa, szerintem a Babetta gyújtást könnyen, gyorsan rá lehet applikálni. Láttam én már (verseny-)Pannóniában is.
sorszám: 1539 (47639)
(előzmény: vkami, 2006-03-19 19:28:24)

 
 
vkami
válasz erre | email2006-03-19 19:28:24
Yes, figyelmetlen voltam. Hagyományos gyújtásban gondolkodtam.
sorszám: 1538 (47632)
(előzmény: peti74, 2006-03-19 18:36:50)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-03-19 18:36:50
Szerintem mindenképpen kell hozzá egy olyan áramforrás, ami stabil egyenáramot tud biztosítani, mert az erősítőfokozatok csak akkor nyitnak-zárnak megfelően, ha ez a tápfesz megvan. Erre lett kiszámolva az áramkör.

A mágnesgyújtás lényege viszont éppen az, hogy amikor a gyújtótekrcsben félfordulatonként megváltozik az áram iránya, de mielőtt ez megtörténne (már görbül a mágneses mező, de még nem vált át, tehát lehetőleg közvetlenül a pólusváltás előtt), amikor a mágneses energia a csúcson van, akkor nyisson a megszakító. Onnan tudom ezeket, hogy 4 évig volt Junakom, az evo simson mágnesgyújtásával szerelve.
A mágnesgyújtás nagyon okos dolog, éppen azáltal, hogy külső energiaforrás nélkül is megy, egy tűzoltószivattyúnál meg mindenképp, de szerintem az imént említett gyújtáselektronika nem megy vele.

Üdv,
Peti74
sorszám: 1537 (47628)
(előzmény: vkami, 2006-03-19 18:08:38)

 
 
vkami
válasz erre | email2006-03-19 18:08:38
Ha lendkerékgyújtása van, akkor igen. Mint a fűnyírónak.
sorszám: 1536 (47627)
(előzmény: papa, 2006-03-19 16:20:49)

 
 
papa
válasz erre | email2006-03-19 16:20:49
Szia peti74!
Kösz a kimerítő választ!
Nekem ez nem a JAWA-hoz kellene, hanem egy 82-es IFA kétütemű tűzoltószivattúhoz.
Ehhez a megszakításhoz kell külön áramforrás vagy elég a meglévő amit a gyújtás termel?
sorszám: 1535 (47623)
(előzmény: peti74, 2006-03-19 12:48:10)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-03-19 14:58:44
Kinek látszol és kinek játszol...

Hogy úgy van. Sajnos.

Üdv,
Peti74
sorszám: 1534 (47621)
(előzmény: motomen, 2006-03-19 13:45:53)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-03-19 13:45:53
Ez barátom mindennel igy van. Ma a gyárban nagy kupak tanácsot tertanak hogy az autó külsején minden passzoljon, és a belső és kidolgozott precíz legyen, ne kopogjon. De közben meg szar a technika. De a jónépnek el kell adni, mert lényeg hogy csillogjon
sorszám: 1533 (47618)
(előzmény: Matya, 2006-03-18 19:41:48)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-03-19 12:48:10
Igen. Amit a trabiba árulnak, az a cseh vcomp féle (nemrég volt róla szó) egy korábbi, előgyújtás szabályzás nélküli gyújtáselektronika.
Optikai jeladóval működik, és az általa vezérelt elektronika is az alaplapra van felszerelve. Fetes vagy mos-fetes erősítőkapcsolást alkamaznak elenyésző disszipációval, ezért nem kell hozzá nagy hűtőborda.
Az alaplapról induló két vezetéket egyből a trafókra lehet kötni, gyakorlatilag tehát létezik ilyen egy-az-egyben a megszaktók helyére berakható cucc.
Hogy mennyire pontos lesz vele a gyújtás a két hengeren egymáshoz képest azt nem tudom, a 180 fokos szimmetriát az megszakítóbütyök fölé rögzített tárcsa kivágásai adják.
Azt nem tudom, hogy csak 12 V-hoz van-e, vagy 6-hoz is.
Azt nem szabad elfelejteni, hogy a trabi alaplap nagyobb átmérőjű, mint a Jawaé.
Kb. 10ezer Ft-ba kerül (Tra-va-la autósbolt, 13.ker Hegedűs Gyula u.)
A jawa megszakítóinál mindeképpen többet ér.

Üdv,
Peti74
sorszám: 1532 (47615)
(előzmény: bambi99, 2006-03-18 20:19:32)

 
 
vkami
válasz erre | email2006-03-18 21:24:04
Egyetértek, csak ezt én így nem mertem kijelenteni. Ma voltam egy német barátomnál Lellén, aki nagy Rolling Stones rajongó és büszkén mutogatta a 70-es, 80-as évekből származó készülékeit, amit a szomszédai kidobtak. Az még mérnöki teljesítmény volt, az volt a cél, hogy minél jobban szóljon. Ma az a cél, hogy minél jobban el lehessen adni.
sorszám: 1531 (47590)
(előzmény: Matya, 2006-03-18 19:41:48)

 
 
vkami
válasz erre | email2006-03-18 21:20:28
Amire gondolsz, az azt hiszem a Hall-szenzor, félvezetős mágneses érzékelő.
Ennél a főtengely végére mágnest erősítenek, az alaplapra pedig a Hall-szenzort. Ehhez még tartozik egy elktronika, ami a szenzor vezérlése alapján "meghajtja" a gyújtótranszformátort.
sorszám: 1530 (47589)
(előzmény: papa, 2006-03-18 19:43:48)

 
 
szakal666
válasz erre | email2006-03-18 21:07:31
Helyes a bőgés öccse!!!
sorszám: 1529 (47588)
(előzmény: Matya, 2006-03-18 19:41:48)

 
 
bambi99
válasz erre | email2006-03-18 20:19:32
valami hasonlót árulnak a trabanba is,meg HYGY-t kérdezd,ő rakott valami ilyesmit a jawa motorjába
sorszám: 1528 (47583)
(előzmény: papa, 2006-03-18 19:43:48)

 
 
papa
válasz erre | email2006-03-18 19:43:48
És a fém érzékelők, amelyik fém hatására megszakitja az áramkört,pl.kiszolgáló adagolók?
sorszám: 1527 (47582)
(előzmény: vkami, 2006-03-18 19:32:09)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-03-18 19:41:48
Én azt is ki merem jelenteni, hogy 99.99% ban a marketing tényezők szerint terveznek ma már csak járműveket...Sajnos.Akkor futott vakvágányra a járműipar mikor a mérnökök helyett a marketingesek vették át az irányítást a gyárakban..Úgy csomagolják a szart is, hogy megvegye a sok birka ember..
És egyre inkább szart csomagolnak csak...
sorszám: 1526 (47580)
(előzmény: vkami, 2006-03-18 19:12:16)

 
 
vkami
válasz erre | email2006-03-18 19:32:09
A műszaki tudományok mai állása szerint ilyen nincs. De nem rossz ötlet!
sorszám: 1525 (47577)
(előzmény: papa, 2006-03-18 19:24:58)

 
 
vkami
válasz erre | email2006-03-18 19:28:26
szabados=szabatos
sorszám: 1524 (47576)
(előzmény: vkami, 2006-03-18 19:12:16)

 
 
papa
válasz erre | email2006-03-18 19:24:58
Sziatok!
Nem tudom ismertek e olyan szerkezetet amelyet belehet építeni a megszakító helyére, annélkül hogy más elektonika kellene hozzá, csak egyszerűen megszakít, de nem mechanikusan.
sorszám: 1523 (47575)

 
 
vkami
válasz erre | email2006-03-18 19:12:16
Igen azt hiszem egy húron pendülünk. Már meg ne haragudjál, én az előzményeket nem olvastam és nem találtam egyértelműnek a fogalmazásodat. A műszaki nyelvbe, ha nem elég szabados előbb-utóbb bele tudnak kötni, bár én nem kötözködni, hanem pontosítani akartam.
Az, hogy "gyárilag" nem alkalmaznak extra testelő vezetéket, azt hiszem gazdasági kérdés, hisz egy jármű tervezésénél nem csak a műszaki megoldások, hanem a költség- és egyre inkább a marketingtényezők is bejátszanak. Ezzel együtt, ha valami új korában működőképes volt, az lehet most is működőképes megfelelő karbantartás mellett. De ha valakinek extra megéri valami "újítást" beépíteni, természetesen tegye, szíve-joga, én is gondolkodom ilyesmin.
A mérés leírása így érthető, a lényeg, hogy minden ponton az akku negatív sarkától mérjünk, hogy korrekt eredményt kapjunk.
A lámpafej testelését én is akartam írni, hogy ott feltétel nélkül indokoltnak tartom a testelő vezeték kiépítését, sőt a P21-esemen is úgy van, pedig az 12 voltos. Sajnos csak a szándék volt meg.
Szóval egyetértünk.
sorszám: 1522 (47572)
(előzmény: peti74, 2006-03-18 13:22:29)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-03-18 18:20:11
Nem.Előbb összenyomom, utána forrasztom..Jobb a tartása, meg az egész kisebb helyet foglal..:))
sorszám: 1521 (47567)
(előzmény: Keats, 2006-03-18 18:08:50)

 
 
Keats
válasz erre | email2006-03-18 18:08:50
Hy Mindenki!
Nem tudom ki hogy szokott saruzni de én a frissen blankolt vezetéket beleforrasztom a saruba és csak utána nyomom össze a gány kombináltfogómmal!Ti nem így szoktátok?
Keats
sorszám: 1520 (47566)
(előzmény: még1MbR, 2006-03-18 15:50:19)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-03-18 15:54:52
Normális minőségű fogóval meg olyan 12-15 ezer Ft-os beruházás..:))
sorszám: 1519 (47558)
(előzmény: még1MbR, 2006-03-18 15:50:19)

 
 
még1MbR
válasz erre | email2006-03-18 15:50:19
Sziasztok!
Ha valaki újrasaruzza a motor vezetékeinek a végét, erősen ajánlott azt saruzó fogóval végezni. Ez olyan 3-6eFt-os beruházás, de cserébe tökéletes lesz a saru felrakása, nem holmi kombináltfogós gányolás lesz :)
sorszám: 1518 (47557)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-03-18 13:22:29
Vkami.
Tulajdonképpen igazad van, de e testelés külön kiépítése csak egy további biztosítás a veszteségek elkerülésére. Ott van igazán értelme, ahol a tag az öreg motorját csak javítgatja, de nem szedné szét szivesen. És ahogy k-rudi írta ott is lehet létjogosultsága, ahol brutál réteg festékek érintkeznek. És ott is, ahol a pl. a csapágygolyók csak a zírrétegen keresztül érintkeznek (ja ezt Te írtad :).

Azt a veszteségmérést meg félreértetted. Én arra gondoltam, hogy pl. bekapcsolt fényszóróizzó kapcsain méred a rá eső feszültséget és közben megszakítod az aksi testpólusától induló pluszban berakott testvezetéket (amiről szó van). Az aksi saját testelése attól még megmarad.
Ha ezek után azt tapasztalod, hogy az adott fogyasztó, jelen esetben a fényszóróizzó kapcsain mérhető feszültség lecsökken, akkor nyilván valahol máshol (a testelésen) esik a feszültségkülönbség.
Ilyen esetben a megfelelő keresztmetszetben odakábelezett test hasznos lehet, elsőként máris azért mert a fényszóróizzó nagyonn fényerővel világít majd.
Az igazi lényeg azonban hogy, mivel a motorban taláható fogyasztók teljesítménye adott, ezért ha a minden egyes fogyasztóval "sorbakapcsolt" ellenállásokat megszűntetjük, akkor az amúgy is kicsi névleges teljesítményű 6V-os dinamónkat fogjuk valamelyest tehermentesíteni. K-rudi is ezt írta néhány hozzászólással lejjebb.
Ha a dinamó nincs túlterhelve, akkor viszont a túláramszabályzás nem bekapcsolni és nem fejti ki védő hatását a gerjesztés csökkentése és így a teljes rendszer feszültségének csökkentése által.
Én a sok kicsi sokra megy elvet vallom, és továbbra is okos dolognak tartom. A test kikábelzése csak akkor vakvágány, ha vki ettől várja a csodát és persze ha nem megfelelő fajlagos ellenállású vezetékeket használ, ahogy írtad.
És mint szintén leírtam egyik előző hozzászólásomban, az épp most készülő 350-es Jawam lesz az első, ahol ezt a gyakorlatban megvalósítom. Eddigi 6V-os motorjaim elmentek eme "trükk" nélkül is.

Üdv,
Peti74
sorszám: 1517 (47548)
(előzmény: vkami, 2006-03-17 23:51:39)

 
 
vkami
válasz erre | email2006-03-18 06:19:51
A lámpafej és a váz között mindenképpen hasznos külön testvezeték kiépítése, hisz ott gyakorlatilag a kormány nyakcsapágyán keresztül van csak érintkezés. A vezeték keresztmetszetére ügyelni kell, ajánlott 2,5 mm2 kersztmetszet.
sorszám: 1516 (47538)
(előzmény: k-rudi, 2006-03-18 00:17:41)

 
 
k-rudi
válasz erre | email2006-03-18 00:17:41
Veszem a bátorságot, és én is reagálok a hozzászólásodra. Természetesen a legfontosabb a tiszta érintkezés az összes sarunál. Ez alapfeltétele az összedrótozásnak ;). Én a két műveletet együtt végeztem el, szóval egyúttal lecseréltem az összes sarut is, új gyújtáskapcsoló, stb. Az "összedrótozás" csupán egy lehetőség, természetesen elmegy nélküle is a verda. Én azért csináltam, mert egy "jószándékúnak" köszönhetően újra kellett építeni a moci elejét-hátulját,több használt alkatrész is került rá, amit újra kellett festeni. És már mindenhol több réteg festék érintkezett még több réteg festékkel (még a csavarmenetekben is az volt), és jó ötletnek tartottam.

Hali!
sorszám: 1515 (47537)
(előzmény: vkami, 2006-03-17 23:51:39)

 
 
k-rudi
válasz erre | email2006-03-18 00:01:36
Én voltam és igen, csak 3 vezetékből oldottam meg (első-hátsó lámpatest,e.-fesszab+dinamó,szal ahol összefutnak a testvezetékek.) Festés után szerintem erősen javallott.

Hali!
sorszám: 1514 (47536)
(elözmény: peti74, 2006-03-17 21:17:25)

 
 
vkami
válasz erre | email2006-03-17 23:51:39
Peti, elméletileg igazad van, de mielőtt vakvágányra megyünk, hadd fűzzek hozzá egy-két megjegyzést.
Én első lépésként nem drótoznám össze a motoromat, hanem az érintkezéseket tisztítanám meg. ugye alapból a motor váza, illetve egyéb fém alkatrészei testelik a fogyasztókat, illteve az áramellátást. Ezeknek a vas vagy alumínium alkatrészeknek a fajlagos ellenállása ugyan nagyobb, mint a rézé, de a keresztmetszetük következtében mégis lehet kisebb rajtuk a veszeteség, mint egy (alulméretezett) rézdróton. Ezért sokkal fontosabbnak tartom a jó érintkezést, az érintkezési felületek tisztaságát és korrozió elleni védelmét. Tapasztalataim szerint így egy 6 voltos rendszert is lehet üzemeltetni.
Ha az akkumlátornál megszakítod valaminek a testelését, ott feszültséget nem tudsz mérni vagy ha mégis, akkor valami fals értéket olyan fogyasztón, ami egy másik fogyasztón keresztül kap testelést (Tipikus a amikor a Lada féklámpája villog az index helyett).
Ha arra vagy kiváncsi, hogy mennyi a feszültség esés, akkor a multimétered egyik (fekete) vezetékét tedd az akku negatív sarkára és ahhoz képest mérjél az áramkör különböző pontjain feszültséget, természetesen bekapcsolt fogyasztónál. Ha csak 1-2 tized volt az eltérés az akkumlátoron mért feszültséghez képest, akkor minden rendben van. Ha ennél több, akkor keresd meg, hogy melyik érintkezési ponton veszett el a delej.
Az érintkezési pontokat (csavarkötések, csúszóérintkezők, stb.) nagyon jól lehet védeni a korróziótól póluszsírral, amit a patikában is árulnak, csak ott savmentes vazelinnak hívják. Ne lepődj meg, ha furcsán néz rád a patikus :) Hivatkozz a motorodra!
Ja és pudinggal próbálkozni a kutya szokott :)
sorszám: 1513 (47535)
(elözmény: peti74, 2006-03-17 21:17:25)

 
  Összesen: 100 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49044)
Motoros túra (17985)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu