:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
Kacsás.
A jawa fórumon már írtam, hogy az 559-esnek soha nem volt kétoszlopos szabályzója. Elég vegyesfelvágott a motorod elektromos része.
Peti74
Na most akkor gyári PAL 2 oszlopos feszszabályozó bekötési rajza van-e valakinek JAWA 250/559-hez? És akkor az (-)/(+) testelésű? Az MZ-s megoldás nem jött be eddig. Egy ötletem van még, ha az bejön, akkor oksi, ha nem, akkor kifogytam belőlük, és lesz eladó el. feszszabom MZ TS-hez... Köszi: M
Szia Kulio.
Nem tudom, hogy miért kerülne 30k-ba a komplett gyújtás előgyújtás szabályzóval együtt?
Amúgy én valóban árulok egy igc-t, és van hozzá olyan ic-m is, amelyik kéthengeres motorhoz való, tudniillik más ic kell az az 1 és a 2 kéthengereshez.
És külön igc áramkör kell 6 és 12V-os tápfeszültségű rendszerhez, ami nekem van az kb 8V-os tápfeszültség felett működik , tehát 12V-os rendszerhez való.
Ettől függetlenül ha igc-re szánod rá magad, akkor Matya és az én segítségemmel tudsz szert tenni egy 6V-os elektronikus gyújtásrendszerre, amihez már hozzáilleszthető az igc.
Nekem trabiban bejött az igc, erről írtam is nem régen.
Üdv,
Peti74
Üdv,
Peti74
Kohász vagy? Attól még a megszakító az megszakító. Igaz az álló részét üllőnek, a mozgót pedig kalapácsnak szokás nevezni :)
Üdv!
Kohász vagyok, nem autószerelő... az nekem kalapácsos és kész...
kicsit elvette a kedvem, hogy 30 forintba kerülne a komplett gyújtás... ezért már motort veszek :D na meg még megint 50 lenne rá a 12 voltos rendszer, meg kábelezzem át az egészet.... kcisit sok(k)
Jó motorozást
A kalapácsos az a daráló, meg a csúnya ember a tizenckilences plakáton:)
Segítséget szeretnék kérni abban,hogy a HALl jeladós gyújtást hogyan kell bekötni?a nyáklap érdekel jobban.De a trafó rész is kellene.
Köszi peti 74!
Igaz ez tényleg a motor elektronika fórum de köszi hogy válaszoltál ! Nem is tudom most hogy csinálom az autó jogsit ami nem 2 forint szerintem nemem mostanában elég a gépbe tankolni , meg lecserélni az egyébként 1 szezon alatt elkopott King Tire gumit lecserélni hátul (megjegyzem ez a névtelen kínai csodagumi tényleg jó volt és bírta szusszal a 2 személyes 30-60 ig tartó kanyarodásokat) meg más ami kell majd a gépnek mert szerintem kelleni fog kuplung lánc mega kerekei!De sok minden kellene még hozzá ,már megvettem az első telóba a 2ajkú szimeringet és kicserélem az olajat is a jobb teleszkópban mert kifolyt a féktárcsámra és az nem szép,és nem is veszélytelen egészen!
Keats
Üdv!
Az e kérdésem lenne, hogy amit itt árulnak programozható gyújtásvezérlés, ahhoz kell-e csinálni magamnak egy hall jeladós rendszert, vagy az benne van... mert most éna akalapácsos rendszeremet szeretném ecserélni
Köszi
Viktor
Ez itt a motor elektorinaka fórum, de mindegy.
Ha engem kérdezel, kizárólag heidenau-t vegyél, nem egy katergória a mitas-sal bárki mondja, hogy "nekem régóta az van fent".
Ha majd egyszer a heidenauval elindul a segge kifelé a vizes úton a kanyarban, te meg ijedtedben elemeled a belső íven lévő lábad a tanktól, és az egyensúly miatt egy picit vissza bírsz venni a döntésből, és az addig csúszásnak indult gumi ettől újra megtapad, akkor majd rájössz miért jó ha a tapadási és csúszási küszöb közel van egymáshoz.
Egy barum, mitas, vee rubber (nevetséges) esetében ami csúszik, azt nem fogod meg többé.
Apropó, elektronikus gyújtás. Bambi portékája nem tetszik ? Szeritnem árban van.
Üdv,
Peti74
Hy peti 74!
Mi a véleményed heidenau vagy mitas?
Aki már válaszolt rá nekem azt köszi!
Keats
Az jó lenne. Vmikor este olyan 6-8 körül? Várom majd. Köszi előre is: M
Eladó egy mz etz elektronikus gyújtás 8000ft
Hát igenbizony jól látod hogy nem látom... :(
+3620-316-0073 Ez mindig is pannonos volt.
Kacsás vazze, van pannonos mobil (de nem hordozott) a családban ? Mert ha igen, akkor küldd el nekem a számodat e-maiben.
Nincs az a betű, amivel ezt mailben meg lehetne gyógyítani, egyrészt mert nem igazán real-time, másrészt mert szerintem nem igazán látod te át ezt a feszültségszabályozósdit.
Nem bántásiból, segíteni akarok.
Üdv,
Peti74
Hello!
(Ez az a helyzet amikor Jawaba teszek MZ dinamót.) Most ott tart a dolog, hogy nem alszik el a töltésjelző lámpa. Na méricske erre fel. Azt mutatja, hogy a DF-en 2V van. Eljátszottam, amit írtál, vezettem 6V-ot az akksiról a dinamó DF pontjára. Na akkor ahogy ez várható volt, a lámpa kialudt. Viszont ha eltávolítottam az átkötést, a lámpa ism. kigyulladt. (Ezt járó, ill. nem járó motornál is kiprobáltam). Valszeg nem értük el azt a hatást, amit szerettünk volna, miszerint megtermtjük a visszamaradó mágnesességét . Az állórész végeinek átfordítása az nem ugyanaz mint a D+ és a DF megcserélése, igaz? Mitől lehet az tehát, h. nem jelenik meg a DF-en csak 2V, aminek köv. nincs gerjesztés?
Köszi M
NEkem is 634-esem van... a villamos része egy káosz. 75w a dinamó teljesítménye, amit kb 3000-res fordulaton ad le... na most ha látni akrsz valamit este, legalább egy 35/30-as HALOGÉN izzót kell beletenni, hozzá jön a gyújtás, a helyzetjelnő, féklámpa, és ha esetleg indexelnél, akkor vége mindennek... minél hamarab át kell vágni 12 voltosra más megoldás nincs
Üdv Kulio
Sok minden okozhatja. Ezt nem igazán lehet távgyógyítani. Mindneképpen kellene tudni az akku állapotát, meg kell mérni egy töltőfeszültséget az akku sarkain. De lehet szénkefe is.
Ja, én is arra gondoltam először!
És akkor tud vki jó állapotú bontott vadiúj izzót?És olcsón?:-))
Nade tényleg, feszültségszabályzó, vagy mi az oka?Azt olvasom itt, hogy a 6 voltosnak ez a gyengélye, de mivel küszöbölhető ki?
Nehogymár csak nappal lehessen motorozni!
Sziasztok!
Ha egy 634-s 6 voltos jawának lemerül az akksija a lámpahasználattól, akkor mi a teendő? Melyik alkatrész a ludas?
Köszi!
Valami dinamós levél rémlik.
Amúgy lehet, hogy keresztbe van kötve az állórész tekercseinek kivezetése. Végy egy forrasztópákát és cseréld meg őket, nagy rizikó nincs benne, ha mégsem. Ne feldkezz meg a felmágnesezésről, amit lehet direktbe a DF-re is adni, pár másodpercre akár 12V-os aksiról is.
Üdv,
Peti74
Köszi a válaszokat Keats és vkami
Nincs korrodálódva egyik érintkező sem...
Köszönöm még eccer, Norbi
Gondolom eredeti módon van szerelve az irányjelzőreléd, gumidugóval, rezgéscsillapítva.
Sok MZ-nél viszont csak lóg a vezetéken és a mechanikai hatásokat elég rosszul viseli. Az enyémben most egy Moszkvics relé van, az bírja már egy ideje, de a többi nem sokat bírt ki.
Itt is az elektronikusra szavazok, az nem kényes.
Ahogy itt a fórumon volt szó róla a Jawak esetében ha ilyesmi történik, az a javaslat, h. "...az áramkapcsolót rövid időre zárjuk, a remanens mágnestér kialakítása céljából..." utána majd tölt. Itt ezt mely lépésekkel helyettesíthetem?
Na mindegy... :) Azért kérdeznék még 1-et. A biztonság kedvéért vegyük át még 1x. Ha Jaw 559/250-be teszünk Mz Ts dinamót, akkor a mechanikai átalakításokon túl a DF D+ vezetékeket értelem szerűen, a Jaw saját vezetékeit aszerint ahogy eredetiben láttuk, az akku sarkait, a (-)-ot testre, a másik értelem szerű. Jó-e így, és ha igen, miért csak 2V-ot termel?
M
Sziasztok !
Eladó egy IGC-60-as, programozható előgyújtásszabályzó a hozzá való adatkábellel együtt.
12V-os rendszerekhez jó.
Ára 15 ezer pénz.
Érdeklődni itt a fórumon, vagy mailen.
A cucc Bp-en van.
Üdv,
Peti74
Szívesen.
De milyen levelet ?
Peti74
Nálad valami nagyon nem smakkol! Nekem 6év alatt most kopik a második relém, de úgy hogy az elsőt kukáztam valami lerobban gépből. Ja és még véletlenül sincs függőlegesben ahogy kéne.
Hy Zapkorte!
1 éve van meg az etz 125-ösöm és nincs ilyen gondom nem mint ha sűrűn használnám az indexet de akkor sincs!
"Ami elromolhat az el is romlik" mondá Chuck Noris ,meg persze Murphy is.
Keats
Én legalább a hatodikat fogyasztom egy év alatt. Volt köztük elektronikus is, thermoelektromos is, magyar is, kínai is... ezzel együtt kell élni.
Peti74!
Köszi a levelet.
M
Bizony tönkre mehet. De más is tönkremehetett. Nincs lecsúszva valamelyik vezeték? Vagy korrodálódva valamelyik csatlakozó?
Sziasztok!
Előre is bocsi az amatőr kérdésért, de elektronikához nem értek...Szoval, az lehetséges h az indexrelém egyik napról a másikra tönkremegy? (ETZ 150) Úgy értem este még működik, reggel már nem...Zárlatot nem csináltam (tuti), a 4A-os biztosíték is rendben van.
Más tönkremehet az irányjelző rendszerben?
Köszi
Norbi
Bocs!!!
takója=trafója
Üdv.Barna Pál nyelvújító
Helló!
Lenne egy kérdésem. Azt hiszem a 634-es Jawam (6v) eggyik takója rossz. Van egy MZ Ts 125-ös(6v) trafóm és betehetem-e a helyére?
Csak az a lényeg , hogy 6V-os legygen?
Az akku. (-) sarkát kötöd a testre (vázhoz).
Bocsesz a félrebeszédért nem a céner diódát hanem a halelemet a jeladó mágnes alatt!! nahh azt verte széjjel Peti74!!!
De mint mondottam sztem érdemes felrakni!!!
Ez a magyar kisipari fesszabi.
6 ill 12 voltosban gyártják.
3100-3500 Ft.
nem szokott gond lenni vele.
Peti! Ismered ezt a fesszabot? Mi a véleményed róla? Én egy motorban találtam nem tudok róla semmit.
http://www.bikerware.tar.hu/PICT3609.JPG
http://www.bikerware.tar.hu/PICT3610.JPG
http://www.bikerware.tar.hu/PICT3611.JPG
Peti74!!! Ha megkérlek elküldöd azt a "béta" tervezésü fesszabidat,vagyis a rajzát nekem e-mailban?? Légyszives!
Előre is kössz!
Hátha én is segíthetem a tervezésedet vele!
Hali Peti74! Tutkó 6v-os! Nekem kb fél évig gyönyörűen járt vele a motorom csak mint le is írtam elkövettem azt a hibát h én akartam az esztergapad lenni és ezért elgörbült a forgórésze és szétverte a cénert! Ja meg előtte eggy kicsivel el kezdett lepotyogni róla a mágneskarika darabjai!
Így kénytelen voltam visszarakni a régit!! Kül sejtem h mások miért lapozgatnak ide és nem barmolásról beszélek tehát bátran ajánlom teneked is ezt a gyújtást típust!!
Üdv:bazsa01
Ja, valami ilyesféle HALL-IC-kre gondoltam: TLE4905L, SS441A.
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|