:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
Azon is rajt vannak a színek :)
A tápot eleinte az elektronika az akksiról kapta. A Te tanácsodra kötöttem át a trafóhoz. Vagyis ez a probléma megoldódott.Neten kerestem már, de mindenhol azt a fekete fehéret találom. Megpróbálom az alapján megcsinálni. köszi az eddigi segítségeekt. Lehet, hogy még lesz kérdésem.
Sziasztok!Ha valakinek van Etz250-be beépíthető HAL-jeladó,vagy komplet elektronikus gyújtás és megválna tőle,arra vevő vagyok!06-70-4584350!
Akkor most nem tudom mi a gondod? Ha ráadod a gyújtást a 15-ös pontra kapcsolsz 6V pluszt. Ez így teljesen rendben van.
A kapcsolási rajz teljesen korrekt, ha nem jó minőségű, rajzold újra. Neten kerestél már?
Most úgy oldottam meg, hogy a tarfó 15ös pontjáról vittem el az elektronikának a tápot. Egyébként egy 6V-os Jawarol van szó. Mivel most rövidzár van a táp két pontja között,(ha ráadom a gyújtást) úgy dönöttem újrakábelezem. Csak egy jó kapcsolási rajzra lenne szükségem. Ami a szocimotoroson van az fekete fehér és nem is túl jó minőségű. Van valakinek esetleg annál jobb?
Akkor kezdjük ott, hogy milyen motorról van szó?
Az eredetileg akkumulátorgyújtású motoroknál a gyújtáskapcsolón találsz egy olyan pontot, ami csak akkor van feszültség alatt (általában 15 a számozása), ha a gyújtáskulcsot üzemi helyzetbe fordítod. Erre a pontra kell kötni az elektronika + tápját és nem az akkumulátorra. Ez a 15-ös pont különben meg van a gyújtótrafón is, onnan is le lehet venni.
Az úgy van, hogyha rajta hagyod a gyújtást, egyik vagy másik trafón keresztül folyamatosan nagy áram folyik át egyik vagy másik kapcsolótranzisztoron keresztül, túlmelegszik, és kifekszik.
Ha leveszed a gyújtást, azzal lekapcsolod a +12V-ot mindkét trafóról, tehát ez az erős áram nem tud kialakulni, dacára annak, hogy az elektronika gyenge áramú része esetleg feszültség alatt áll.
Bár én inkább azt javasolnám, hogy kösd le azt is az akkuról, és keress neki egy kapcsolt +12V-ot (ha jól emlékszem, jawanál a világoskék a színe).
Tényleg kellett a táp:) A következő problémám, hogy azt írják mindenhol, hogy nem szabad rajtahagyni a gyújtást,mert tönkremegy az elektronika. De nekem az elektronika közvetlen az akksiról kapja meg a tápot. Vagyis azt nem értem ilyenkor mit számít az elektronikának, hogy be van e téve a kulcs vagy sem?
Nem untattál. Más kárán tanul az okos.
Sziasztok!Múlt vasárnap elindultunk egy kis motorozásra,Debrecenből Eger felé.Elindulás után vagy 2 km-re se kép se hang megáll a vas.(etz250)Gyertya csere,minden ok,csak nagyobb fordulaton akadozik.Látóképnél megállás,gyujtás ellenőrzés,állítás(megszakítós)gyerünk tovább.A helyzet ugyan az.Hortobágyon megáll,dekli le,megszakitó ki,gyújtókondi ki újak be.Gyertyapipa is.Előtte még egyszer a karbi is szét lett kapva.A jelenség ugyan az.Jó akkor megyünk lassan,alacsony fordulaton.Hát Tiszafüred előtt vagy 3 km-re kifogy a benzin.Ott terveztem tankolni.Kiderült,hogy 6 liter benzint zabált meg vagy 50 km alatt!Köszönet az önzetlen motorostársaknak,akik kérés nélkül segítettek!(Hoztak benzint,stb.)Tankolás után visszafordultunk,a visszaút kínszenvedés volt.A motor nem ment,rángatott,nem volt alapjárat,mígnem végleg leállt vagy 8 km-re a céltól.Ekkor kezdtem gyanúsítani a vadi új gyujtókondit,amit az úton cseréltem ki,ezért a megszakítóhézagot irreálisan megnöveltem(1,5mm)és beindult!Végre hazaértünk.Otthon kicseréltem a SZAR utángyártott kondit egy sima 0.22 mikrós 630V-osra és gyönyörűen működött.Ez a tökön szúrás!Elhatároztam,hogy átalakítom a gyújtást elektronokusra...Hát ennyi.Bocs,ha valakit untattam a történettel,de ezt le kellett írnom!Még mindig izomlázam van a motor rugdosástól!
Elvileg ez egy integrált áramkör, tehát a működéséhez kell a táp.
Egy hall jeladóval kapcsolatban lenne pár kérdésem: 1.: Hogy tudom leellenőrizni, hogy valóban jó e. Mert ha ellenállást nézek a középső pont és a két szélső pont között, akárhogy mozgatom a mágnest, különbséget nem tapasztalok. Ilyenkor nem adom rá a tápot. Arra szükség van ahhoz hogy működjön? 2.: A három pontról tudom,h egyik a táp, másik a föld, harmadik a jel(amire vagy ad tápot avgy nem). De melyik melyik?! Köszönöm a segítséget!
Jahh bocs h az előbbire válaszolva írtam de nem az enyém a gép azt nem szeretik ha outlokról írogatok!
Szia Peti74! Nem küldted el a fesszabi rajzodat pedig vártam! Na nem lényeg,de ha lehet akkor kérlek küldd el!Légyszives
Előre is köszi
bazsa01
Hy papa!
Szerintem bemelegszik a gyujtótrafód és ezért hagyhat ki 1 fordulatszámnál ,én mást nem tudok elképzelni!
Keats
Valóban a karbival volt a baj.Egy vékony műanyag vagy valami hasoló volt az alapjárati fúvókában, de szinte észrevétlen volt "idáig"!!! és hiába piszkáltam eddig nem vettem észre most viszont megmarattam kromofággal az felmarta és kijött több mint valószínű úgy müködött mint egy pillangó szelep, ez okozta a galibát.
Üdv papa!
osztan mongyad má mög, ho mihöz kő?
Akkor szűkítsük a kört.
Próbáld ki oldaldekli nélkül is.
Azért vidd magaddal, főleg ha nem nézed az időjárás jelentést.
Gyertyák milyen színűek?
Milyen keverék mellett?
Még mindíg karbira gyanakszom.
Azt cserélted?
A karbit kipucoltam, próbáltam a gyertya cserét szikra van, méga régi gyertával is, és a megállás után sem megy, csak ha hül.
Inkább csak tipp:
Alapos karbitisztítás, fúvoka ellenőrzés.
Apró piszok a főfúvókában, kosz, víz az úszóházban, a főfúvóka alatti gyűjtőben okozhatja.
A gyertyák, milyenek, ha 10-20 km után hirtelen megállsz?
Ha egy jó gyertyát teszel a rossz henger pipájába alapjáraton, akkor szikra van-é?
Sziasztok?
Kellene egykis segítség.Egy 632-es 6 volto jawa-án átvan alakítva a gyújtás trabira, minden jó amig elnem megyek kb 15 km-et utánna a baloldali henger kihagy ill. leáll kis fordulaton, kb 2000 f/p után bekapsolódik és minden oké.Most lett fúratva, főtengely fellett újítva, alabirint tömítés tökéletes, kompresszio ful.Mi a franc lehet vele, a felújítás előtt is ezt csinálta.A trafók egymás mellet vannak,tehát nemdolgoznak egymásra. Mostmár teljesen kiakaszt nem merek vele hosszab útra indúlni. Van valami tippetek?
Üdv papa!
Kikapcsolt motornál teljes akkufeszültséget (12V) kell mérhessél a szénkefék között. Ha nincs ennyi, akkor vagy be van égve a fesszab, vagy zárlatos a forgórész. (Esetleg mindkettő.) Próbáld meg fixre rákötni az akkura a szénkeféket, rúgd be, mérj rá az akkura, és egyből kiderül, hogy van-e töltés. De persze ne hagyd így, mert fordulaton 17-20V is kijöhet belőle fesszab nélkül, azt meg az akku nem szereti. Meg a pilácsok sem nagyon.
Sziasztok!
A problémám a következő lenne: adva ETZ 250 megszakítós gyújtással, "feltételezhetően" Wartburg feszszabályzóval. Mekkora feszültségnek kéne lenni a forgórészen, hogy alapjáraton is legyen töltése? Mérte már valaki? Nálam bekapcsolt gyújtásnál-motor nem megy kb. 2V, ha a motor megy és alapjáratra visszaesik a fordulat akkor gyorsan leesik a feszültség megint 2V körülire, az akku meg gyorsan lemerül, motor gyorsan megáll:( És ez világítás nélkül!
Fordulaton tartva nincs probléma. Feszszabályzónál lehet a hiba? Esetleg más?
Várom válaszaitokat
Előre is köszi!
Hi!
Vegyél helyette BUY69A tranyót, tökéletesen megfelel az is, én is azt használom csak azért mondom. A C-t én se tudtam beszerezni sehol(legalábbis ahol próbáltam). A kettő között a különbség, hogy a C az 500 V-os, az A meg 1000, tehát az A még elvileg jobb is. A szigetelést meg csillámpapirral kell megoldani, ami kb. 30 HUF.
Üdv
A tranzisztort szigetelni nem macera, simán megoldható. (Szolgálati közlemény: Még nem vettem neked küllőt.Pedig vasárnapra jó lenne, akkor összefuthatnánk Zalaapátiban)
akkor használj olyat, ami kapható. Pl. a régi fadobozos orion tévékben, a kapcsoló üzemű tápegységben is volt valami efféle. Már nem emlékszem a tipusára, de szerintem bármelyik gelkás megmondja. És az tuti, hogy bárhol kapható és filléres darab.
Kösz, akkor kipróbálom csupaszon. Az a baj, hogy elég nehéz beszerezni ezt a tranzisztort, viszont a hűtését is elég macera megoldani szigeteléssel.
a trabinál nincs hűtve, és semmi baj nincs az élettartamával, hacsak álló motornál rajta nem felejted a gyújtást, mert akkor állítólag túl tud melegedni, de máskülönben nem szokott vele probléma lenni.
Üdv!
A honlapon lévő elektronikus gyújtással kapcsolatban szeretném kérdezni, hogy a BUY69C tranzisztort mennyire kell hűteni? A trabi gyújtásokban egyáltalán nincs hűtve, ha jól láttam, azonban Peti74 ajánlja az élettartam meghosszabítáa érdekében. Hol az igazság, azon kívül, hogy odaát?
Egyébként az a kapcsolás ami most fent van az egy az egyben használható, ugye?
Kösz
Kraven
Igen pesten van.
Szerintem Magyar termék bár semmi irás nincs rajt.
Én nem kaptam semmi távtartó cuccot hozzá. Egy zacsiban volt a doboz oszt annyi.
Tatter.
Ha budapesti vagy és nem kell szarakodni a postával, akkor kell.
Ugye ez a magyar "fekete dobozos" verzió ?
Remélem megvan hozzá minden, a 2x3 db műanyag távtartóra gondolok, hogy testelés nélkül fel lehessen szerelni.
Üdv,
Peti74
Sziasztok!
ELadó sorba került MZ 6V-os elektronikus feszültség szabályzó. Ár:3000 Huf. Kb.50 km-t volt használva. A gép át lett alakítva 12V-osra.Tel.:70-385-0497
Persze hogy jó. Természetesen csak egy trafót kell bekötni, a másik drótját levágod, és kész. A trabi cuccokat lényegesen olcsóbban megkapod a Bonci Bt-nél, mint az ETZ-ét a börzén, mert a trabant gyújtás ma már a kutyának sem kell, az ETZ gyújtás viszont egy keresett cucc. Szóval jobban jársz a trabival. Csak egy gond van vele: a fekete doboza elég nagy, elég sokat kell forgatni, mire találsz neki egy jó kis védett helyet valahol. A belerakás egyéni kreativitás dolga, neki kell állni, oszt csinálni. Én egy nap alatt belevarrtam a jawaba, és nagyon sokat nem is kellett rajta agyalnom, hogy hogy legyen.
HI!
Én trabi gyújtást tettem bele, és frankón működik! A HALL elem, és a mágnes 2T Trabié, a gyújtóelektronika 4T trabié. Ha gondolod megnézheted a róla készült képeket a
http://www.kep.tar.hu/herrwatt/50216027#2
linken! (bocs, de nem tudom, hogy hogyan kell linket beszúrni)
Szívesen segítek is, ha gondolod!
Hétvégén ráérős vagyok elvileg. Akkor majd tudok neked erről rajzot is adni.
Írj e-mailt, és egyeztetünk, ha érdekel.
(Messenger, Skype)
Üdv: Herr'Watt
Nem zárom ki, hogy rá lehet szerelni, de másképp van mágnesezve a tárcsa és kéthengeres. ETZ-be tegyél ETZ elektronikát.
Sziasztok!A Trabant elektronika jó Etz-be is?Nincs esetleg egy hasonló leírás,mint a Jawa-hoz?Ha tudnátok segíteni,az nagy...nagy segítség volna!
ITT olvashatsz, és ha nem elég, a végén van link is trabis oldalra.
sorszám: 1674 (50520)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2006-04-18 19:06:36)
Csak a bekötés érdekel vagy a felszerelés. Mert különben ugyanúgy kell bekötni, mint a Trabanton. Szóval fejtsd ki egy kicsit konkrétabban, mert nem tudom mit nem tudsz.
sorszám: 1673 (50510)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2006-04-18 19:06:36)
hali! segítene valaki abban hogy hogyan kell bekötni a trabi gyújtást a 12 W os Jawa ra???A nyáklap és a trafók is érdekelnének!!!
előre is köszönöm!
Gyuri.
Nekem a motor 559-234999, tehát az enyém valszeg fiatalabb, de csak egy kicsivel.
A váz viszont 559-122766, tehát itt megdőlt az elmélet.
Az 559 az tuti a típusszám.
Üdv,
Peti74
Csak érdekességképp a motorszámom 559216018, a vázszámom 559242687. Na kié az öregebb? És akkor szépen sorban vannak a számok gyártástól a befejezésig? Első 3 a típusszám, a többi meg sorban? Ezek szerint a motorblokkom a 216018. a sorban?
hy Matya!
Tudod mi van a pap fejfájáta írva:
"Tanulmányait befejezte"
Keats
Innentől a Te dolgod.
Üdv,
Peti74
Megnézem majd a motorszámot, viszont ez a motor olyan szinten vegyesvágott, hogy sztem a szülő anyja nem ismerne rá... Az eredetileg megvásárolt moci borítása van rajta, a blokk és a váz az átírás miatt 1970-ből származik a papírok szerint, a motor belseje ki tudja. A rakásban amivel együtt vettem az 1-ik dinamó az első látásra nagyon furcsa volt, hisz egy híd volt rajta csak, ill. nem volt rajta lyuk a folytótekercsnek. Viszont nagyon új állapotú volt és ezen az apróságon kívül tök olyan, mint a többi. Ezt fogom visszaépíteni majd rá és egy kétoszlopos feszszabot. Köszi és elnézést megint.
Igenigen bocsika. Kaptam már ezügyben levelet Lacitól is régebben, figyelmetlen voltam. Kicsit feldúlt vagyok mostanság, bocsika mindenkitől még egyszer. M
Még énsem láttam olyat...Jó pap is holtig tanul, ha minden igaz..:))
Ez nekem újdonság, elbontotottam már 10-12 csepptankost, de ilyennel még nem találkoztam. Ez persze nem jelenti azt, hogy sufnizás lenne.
Ha szolo PAL fesszabályzó, akkor viszont kétoszlopos, mert a jawaéknak akkoriban már erre járt az agyuk, gondolom az egyoszlopos, integrált áram- és feszültségtekercses verzió megbízhatatlansága miatt (akkoribam még a keleti blokkban nem voltak elterjedve a pogári járművekben a félvezetők).
Kacsás, mond meg a 6 motorszámod első 3 számjegyét (de ne az 559-et). Ha nagyobb mint az én jawaimé, akkor a tiéd későbbi széria.
Üdv,
Peti74
Az utolsó szériában volt egy tank alá szerelt fesszabályzó. Az is egy oszlopos?
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|