:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
Szia bazsa01!
Írtam e mailt.
Üdv papa!
Papa.
Talán olyan méretűre is tudom csinálni, hogy beleférjen a trabi dobozba. Ehhez akkor növelnem kell a méreteket. Megnézem, mit tehetek.
Üdv,
Peti74
Jól mondja vkami. A BU sorozatot szinte minden elektrnikai alkatrészboltban lehet kapni. Én BU69C-t használok de bármelyik 69-es megfelelelő, amíg a trafó visszarúgás ellen védő diódák működnek, addig nincs baj.
A tokozás - láss csodát - ugyanaz, mint az elődeinél.
Bazs.
Azzal a 12V-os fesszabályzó kapcsolással meg csak óvatosan, mert kapásból 4 verzió lehetséges.
1-1 verzió, mert háromfázisú generátor és egyenáramú dinamó is lehet 12V-os (bár itt az előbbi a valószinű) és 1-1 verzió mert a gerjesztést lehet testre kötve és tápra kötve is vezérelni, na az sem mindegy (lásd 6V-os Jawak és 6V-os MZ-k eltérő fesszabályzása). Ez összesen 4 verzió.
Ami a zener-diódát illeti, pont azt nem kell cserélgetni, mert biztos vagyok benne, hogy egy kommersz 4Z3-al (4,3V-os)diódával bármelyik kapcsolás megoldható, a lényeg a feszültségosztásban van.
Üdv,
Peti74
Fel tudod gerjeszteni sima 12 voltos fesszabályzóval is, de csak 3000 fordulat felett lesz töltésed.
Az SU tranzisztor echte DDR, BU-t használjatok, azt hiszem ebben a fórumban is megírta már valaki a pontos típust, de katalógusból is kikereshető. Az 1991-es ETZ-ben is BU van.
Az én általam cserélt tranyó helyett su 169 08.89 -es lett belerakva és akkor megoldódott a probli!! Ha gondolod küldhetek eggy ilyen tranyót postán! Mit tudom én feladom levélben azt csak megérkezik nem?! Csak arra kérlek küldd el légyszi a címedet mail-ben vagy írd ide ha publikus!
Üdv. Írj. bazsa01
Szia Papa! Bocs hogy eddig nem írtam de most értem haza a "nőtől"! De most lemegyek és megnézem! Pill.
segítség!!!!!
marha nagy gondban vagyok:a 250-es tz forralja az aksit és a gyujtotrafot!fesz.szab uj trafo uj bizti tábla uj minden le van huzgálva amit csak lehet és még igy is szopat!!!már aksit is cseréltemde, csak melegiti a trafot és forralja az aksit ha valaki tudja mi lehet a gyikja dobjon egy mailt vagy 1 sms-t (06705112946)!légyszi!!!elöre is köszi
Szia bazsa1!
A tranyó száma US 169 K 02,88
Az egyik henger szépen megy a másik csak 1500 ford. után lépbe, de ha olyan kedve van alapjáraton is megy a DÖG!! Megfordítottam a mágnest úgy, hogy most az a henger kapjon elősször gyújtást amelyik eddig a második volt így sem hajlandó menni.Te milyen tranyót tettél bele, száma.
Üdv papa!
Szia peti74!
Sajnos mint már írtam abádszalóki vagyok 172 km pesttől. Nem tudom mekkora az elektponika, a trabi fekete dobozába nem fér bele? mert annak meg van a heje.
Üdv papa!
Hi mindenki!
Segítségre lenne szükségem, mégpedig IGC témában!
Már hónapok óta szívat! Mindenféle gyújtás karakterisztikát próbáltam már, de csak ront a motor (ETZ-250) teljesítményén. Múltkor egy túra felénél ideges lettem , mert 85-nél nem ment jobban nyél gázon!!! Ott az út szélén kivettem, állítottam egy fix sacc/kb gyújtást, és láss csodát... Könnyűszerrel 110 (és még ment volna)!!!
Már csak egy dologra gyanakszom! Mégpedig a nyitási, ill. zárási időre! Mennyinek kell lennie? Jelenleg az alap beállított értéken van. Úgy tudom, hogy ezeket az időket a gyújtó elektronika (4T trabi)állítja. Lehet, hogy ugyanazt az értéket kéne beállítanom az IGC-n, mint ami a gyújtóelektronikán van??? De az mennyi??? Vagy csak szimplán hülye vagyok??? Segítsetek lééécccííí!
Üdv: Herr'Watt
ui: A jeladó 2T trabié, és az IGC tápját RC taggal szűröm. Mielőtt még nem szűrtem, akkor is ugyanolyan sz@r volt, mint most szűréssel!
csak annyit még hogy most eggy olyan dolgon kísérletezgetek hogy találtam a rádióamatőr 89-es számában eggy asszem trabi dinamóhoz tervezett 12v-os elektronikus fesszabit,,és arra vagyok kíváncsi hogy ha én elkezdem gerjeszteni akkor átalakítható -é 12v-ra az eredetileg 6v-os dinamó! na eddig nem sikerült tesztelni mert eltört a dugóm és nem volt pénzem másikat venni! nade ma sikerült szerezni és holnap lessz a nagy napja a debütálásának! Ugyan egyenlőre még ilyen "szőrös" a csávó mert üres nyáklapot még nem tudtam szerezni de elvileg holnapra az is lessz! Ha beválik akkor természetesen küldöm egyből mindenkinek a rajzot illetve alkatrészlistát!! De végeredménybe ha elfelezem a céner adatait és fele akkorát rakok bele akkor asszem 6v-os lessz!! Ha ez valakit érdekel!
Még annyit hogy nekem volt eggy hasonló hibám ezeken a gyújtáson: mégpedig egyszer-egyszer elfogyott a szikra de töltés alatt meg látszólag minden rendben volt de gondoltam hogy hejettesítem eggy másik típusu tranzival és akkor megjavult a probléma! Most azt nem tuom hogy ez okozta -e a problémát de utána abba hagyta ez tuti!!
Sziasztok "trabi elektronikán veszekszők"! Nem nem Peti74 ne te kérj elnézést hanem én értettem valamit félre meg amúgy is szar napom volt akkor azt azért írtam! Úgyhogy te-ti ne haragúdjítok ha bunkó voltam!! Először is azt kellene tudnom h milyenek a tranzisztorok abba a trabi gyújtásba és akkor talán közelebb kerülnénk a megoldáshoz Papa??!!
Peti74!
Sajnos, nincs ötletem, hogy miért nem működik Papa gyújtása, de az én Trabant gyújtásom (eredeti tranzisztorokkal) 6 V-ról üzemel és a zalaegerszegi túrára már azzal voltam. Azóta is jól dolgozik.
Laci
Bazsa01 !!
Na most itt az alkalom, hogy "megvédd" a találékonyságodat.
Adj tanácsot, hogy Papának miért nem működik neki 6V-on a trabi elektronika !
Ráadásul lásd meg, hogy én itt most éppen magam ellen beszélek, mert ha te közben megmondod a frankót a témában, és kitanítod Papát a fortélyokra, akkor az én 6V-os elektronikámra már nem is lesz szükség, lehúzhatom majd a vécén.
Én mégis azt mondom, inkább védd meg az ötletedet - és inkább nekem ne legyen igazam, de cserébe elég sok 6V-os motoros társunk jut egy hasznos információhoz és persze végre egy mindenki számára elérhető elektronikához 6V-ra.
Várom a hozzászólást.
Papa. Azért amint lesz időm összedobok egy áramkört és le is tesztelem, max a lapot hagyom nagyobbra, és majd te levágod méretre.
Üdv,
Peti74
Ok, olvastam.
Hétvégén tudok vele foglalkozni.
Esetleg pesti vagy? Csak azért kérdezem, mert akkor bele is tudnánk tenni. A 632/4-es műanyagdobozába, e jobb első rekeszbe szoktam én tenni ezt gyújtást, de mivel nincs ilyen dobozom, ezért nem tudom pontosan, hogy mekkorára vágjam azt a bakelitlapot, amire az áramkör és a hűtőbordás tranyó van szerelve.
Üdv,
Peti74
Szia peti74!
Írtam e mail Érdekel a 6 v-os gyÚjtás, nem igazán megy alpjáraton, kevés a cufla.Sokat levesz az átalakító meg a két trafó, nagy a feszültség esés míg nincs töltés, utánna jó.6 v-ról meg nem megy.
Üdv papa!
Ha jó a töltése, (értsd : már alapjáraton tölt), akkor nem kell leállnia aksi nélkül sem. Persze ha néha leáll, az nem gond. Az alapjárati fordulatszámon még a töltés az "épp elég" határán mozog, és ezért bizonyos fordulat alatt leállhat.
Üdv,
Peti74
Hi Bazs.
Te írtad régebben, hogy Neked működik a trabi elektronika 6V-on. Már emlékszem rá.
De Papa nemrég ezt írta :
"...a 12 v-os módosítást azért csináltam meg mert nem igazán ment 6v-tal..." (trabi elektronikáról volt szó)
Erre én ezt írtam :
"...amúgy én is arra tippeltem, hogy nem megy a trabi elektronika 6V-on... ...adott esetben a 12V-ot jobban le kell osztani, hogy épp kinyisson egy tranzisztort (0,7 V) mint a 6V-ot..."
Végül pedig ezt is írtam :
"...vazze, mostmár kiveszek a szekrényből egy trabi fekete dobozt és lemérem, hogy 6V-on működik-e vagy sem, mert mindenki mond mindent..."
Vagyis, magam sem tudom mit higgyek, ezért inkább nem állok egyik oldalra sem, amíg meg nem bizonyosodtam róla.
Amiket írtam, abból egyik sem fikázás, ráadásul nincs is benne senki megnevezve. Itt egy áramkörről beszélgettünk, nem pedig konkrét személyekről.
Nem fitymáltam le sem a találékonyságodat, sem azt amire rájöttél.
Csak akkor írok határozott véleményt, ha magam bizonyosodok meg róla.
Ettől függetlenül, elnézésedet kérem, ha bármivel megbántottalak.
Rendben ?
Üdv,
Peti74
kérdezni szeretném ,hogy az etz-150nél ha jár a motor és lehuzom az aksi pozitiv szálat akkor le kell állnia a motornak? Ha valaki tud segitsen
Hy pety74! Csak most tudtam idekerülni ismételten és furán láttam hogy egy kissé fikázod azt a találmányt amire én rájöttem! mégpedig hogy a trabi 12-es tranzis gyújtás a hall ic-jével igenis működik 6V-ról!!! De mondok még valamit: sztem csak akkor kezdjed más találékonyságát lefikázni amikor te magad kipróbáltad és láttad hogy működik e vagy sem!!!
Ezzel nem megsérteni akarlak hanem ,csak úgy szólok hogy ez lenne a korrekt!!! De ha nem hiszed esküszöm újból összerakom a technikát ha valaki küld eggy jeladót hozzá! Mert ugyebár azt én is hozzátettem annak a srácnak akinek írtam hogy ne kövesse el ugyanazt a hibát amit én,:hogy nem esztergályossal melóztattam le a dinamó forgórésze és a jeladó mágnest egybefogó hosszú 6-os csavart és ez elgörbítette ,majd eltörte a mágnest!!!!! Nahh én ezt így szépen frankón neki is leírtam hogy így barkácsoljon! Szóval nem igazán hiszem hogy hülyeség lenne amit leírtam!
Mondom, hogy zárlatos valami.
Na mostmár beindul csak néha megesz 1-2 biztosítékot. Na meg beszart a kuplung:)
Hi mindenki!
Segítségre lenne szükségem, mégpedig IGC témában!
Már hónapok óta szívat! Mindenféle gyújtás karakterisztikát próbáltam már, de csak ront a motor (ETZ-250) teljesítményén. Múltkor egy túra felénél ideges lettem , mert 85-nél nem ment jobban nyél gázon!!! Ott az út szélén kivettem, állítottam egy fix sacc/kb gyújtást, és láss csodát... Könnyűszerrel 110 (és még ment volna)!!!
Már csak egy dologra gyanakszom! Mégpedig a nyitási, ill. zárási időre! Mennyinek kell lennie? Jelenleg az alap beállított értéken van. Úgy tudom, hogy ezeket az időket a gyújtó elektronika (4T trabi)állítja. Lehet, hogy ugyanazt az értéket kéne beállítanom az IGC-n, mint ami a gyújtóelektronikán van??? De az mennyi??? Vagy csak szimplán hülye vagyok??? Segítsetek lééécccííí!
Üdv: Herr'Watt
ui: A jeladó 2T trabié, és az IGC tápját RC taggal szűröm. Mielőtt még nem szűrtem, akkor is ugyanolyan sz@r volt, mint most szűréssel!
Az a szabály, hogy a szabáj helyesen szabály.
Milyen értékek között akarod szabályozni?
Vagy el van kötva valami, vagy zárlat van valahol, ha korábban jó volt. Nézd végig a vezetékeket.
Ha a hátsólámpának halványabb a fénye, mint korábban, akkor valami azon kersztül kap testet.
Igen. Vagyis van amikor állandóan ég és van amikor csak villog.
Nem is kell az út szélén javítani. Ha nagyon paranoid vagy, viszel egy tartalékot, dugaszolsz, és kész. De szerintem kicsi a valószínűsége, hogy egy elektronika, ami túlélte egy trabant teljes életciklusát, pont most fog az út szélén lerohadni.
Hello!!!
Miért van az hogy amikor az etz 150-esre ráadom a gyújtást kigyúlad a hátsó lámpa és nem indul be???
SEGÍTSETEK
Örülök, hogy megoldódott.
Banális hiba volt.
Üdv,
Peti74
Ez így van. A teljesítménytranyó - leegyszerűsítve - collektora és és a földelt emittere között pont úgy viselkedik, mint egy megszakító. Lebegésben tartja vagy testre köti a trafó primer kör egyik végét, attól függetlenül, hogy a primer kőr másik végén milyen feszültség van. A trafót kisáramű fokozattól kapott nyitófeszültség vezérli, ennek megint semmi köze a trafó tápfeszültségéhez.
Vazze, mostmár kiveszek a szekrényből egy trabi fekete dobozt és lemrem, hogy 6V-on működik-e vagy sem, mert mindenki mond mindent.
Amúgy én akkor is a saját gyártmányú 6V-os elektronikámban bíznék leginkább. Abban legaláb tudom mi van, és nem egy ismeretlen magyar kisiparos által gyártott átalakítóra és egy bontott 15éves ndk áramkörre bizom a szikra sorsát. Ezeket ugyanis nem tudom az úts szélén javítani, a sajátomat pedig igen.
Üdv,
Peti74
Szi Peti74!
Megoldódot a probléma. Képzeld el mekifogtam átnézni a kötéseket, majd gutmant kaptam mikor az egyik kötés vége a kezemben maradt, még meg az átalakíttó pozitív vége amelyik az akuról megy az átalakítóba, meg volt lazulva, egy minimális anyagot adott, de nem volt elég ahhoz, hogy midkét tranyo menyen és mikor ugy hallatszott, hogy nem jó helyen gyújt, akkor mozdult a vezeték és gyujtott, valahogy meglazúlt, de nem csúszot ki csak húzásra. Meghúztam összeraktam és meghajtottam mérgemben.
Semmi problem, de azért amit javasoltatok mindent megcsináltam mielőtt rájöttem, a franc essen bele.
Köszi szépen a segítséget mindenkinek.
Üdv papa!
A fekete doboznak open collectoros kimenetei vannak, vagyis teljesen független, külön áramkör, aminek természetesen eltérhet a tápfeszültsége.
Lehet, hogy hülyeséget beszélek, de szvsz hiába adok az elektronikának 12 voltot, ha a kapcsolótranzisztorok a gyújtótrafón keresztül csak 6 voltot kapnak.
Én 6 volton működő elektronikát használnék vagy ami még jobb átalakítanám a motort 12 voltra.
... szóval mindössze néhány ellenállásban különbözik, az előbb említett ok miatt.
Na asszem mára lövik a pizsit.
Üdv,
Peti74
3500, ha megfelel.
Amúgy én is arra tippeltem, hogy nem megy a trabi elektronika 6V-on. Ami a saját tervezésű gyújtáselektronikámat illeti, az áramkör a 6V-os és 12V-os verziónál is ugyanaz, a tranziszorok is ugyanazok, csak néhány ellenállás ugyanaz, mert ugye adott esetben 12V-ot jobban le kell osztani, hogy épp kinyisson egy tranzisztort (0,7 V) mint a 6V-ot. Ezért nem működik.
Majd, írj, hogy sikerült-e megoldani.
Üdv,
Peti74
Nem voltál indirekt!
Én is arra tippeltem, hogy gyenge a szikra energia, és lehet, hogy áll, mert 1500f/p felett bekapcsolódik és utánna jó, de akkor is hallatszik néha olyan, mint ha nem időben gyújtana.A töltés jelző 1000 f/p alszik el. A mérést meg fogom csinálni, meg azt is amit zapkorte javasolt.
A 12 v-os módosítást azért csináltam meg mert nem igazán ment 6- v-tal.
Most írtam egy srácnak és küld egy komplett trabi gyújtást, ha azzal sem megy akkor érdekel a 6 v-os gyújtás, mibefáj?
Üdv papa!
Ok, bocsánat az indirekt kérdésfeltevésért, de most már legalább előttem van, hogy is van bekötve az egész. Egy csomó hibalehetőség máris kizárva. Igazából a legoptimálisabban van bekötve.
Az írod, hogy cseréltél trafót, tehát trafó hiba is kilőve.
Mitha a szikraenergia lenne kicsi.
Ennek több oka lehet.
Az egyik, hogy gyenge töltés miatt nem jut energia mind két trafó töltésére. 350-esen a gyenge töltés az egyik henger kihagyásávaljár, és szinte mindig a bal (de erre még nem jöttem rá miért). de nem hiszem, hogy a töltés okozná.
Ha a problémás oldal tranyója hideg, akkor
- vagy nem folyik át rajta elég áram (ami egyben a trafó primer árama) ahhoz, hogy felmelegedjen, tehát nem nyit ki rendesen,
- vagy nem nyit ki elég ideig ahhoz (jóval kevesebb, mint az idó 50%-ában), hogy felmelegedjen.
Mindkét hiba gyenge szikraenergiát is eredményez. Az utóbbi hiba házi módszerekkel nem vizsgálható, csak oszcilloszkóppal, de a nem elegendő mértékő primer áram viszont sima árammérővel ia mérhető a fekete doboz kimenete és a trafó egyes pontja között. Érdemes ezeket az áramokat megmérni simán álló motornál mindkét hengernél. Ha van lényeges különbség, és a trafókat felcserélve is ugyanahhoz a tranyóhoz tartozó oldal a kevesebb, akkor tényleg a fekete doboz hibás.
Még két dolgot kérdeznék, ha szabad.
- Itt a fórumokon egy tag azt írta, hogy a 12V-os trabi gyújtás igenis működik 6V-ról is, én ezt nem hinnám, de azt állította. Te próbáltad-e a trabi fekete dobozát simán a 6V-os rendszerről üzemeltetni, és ha igen mik a tapasztalataid ?
- Gondoltál-e arra, hogy egy eleve 6V-os tápfeszültségre tervezett egyszerű gyújtóáramkört tegyél be a motorodba a trabi helyett ? Ha a fekete dobozod hibás, érdekelne-e ilyen áramkör a mostani trabi gyújtás+konverter helyett ?
Azért kérdezem, mert nekem ilyen van a 350-esemben évek óta, és hibátlanul működik, ráadásul áttekinthetőbb és javíthatóbb, mint a trabié. Neked úgyis minden adott, a jeladó maradhat változatlanul, mert az a hall ic már 3,5V-tól hibátlanul működik, és a trafóid is párhuzamosan vannak.
Üdv,
Peti74
Nefogadj a trafók egymás mellet vannak, az átalakító csak a jeladó és a feketedoboz feszültségét bisztosítja, a trafók 6 voltosak és kőzvetlenül az aksiról mennek.
Üdv papa!
Szi Zapkorte!
Köszi a tippet megpróbálom. A motor most vol felújitva fúrás újdugó gyűrű, főtengely, a kipufogó tiszta.
Üdv papa!
Elég rosszul hangzik ez a 6V/12V átalakító dolog. Amikor 6v-os trabim volt, akkor ilyen szolgáltatta a 12V-ot a rádióhoz, amikor megszólalt volna a basszus, mindig lehalkult, feltehetőleg a névleges 50W-ot csak effektív értékben tudja átvinni, csúcsban nem.
Az az átalakító egy 16 kHz-en működő kapcoloüzemű transzformátor egy primitív egyenirányítóval a kimenetén.
Fogadni mernék, hogy a motorodban a tank alatt a két gyújtótrafó egymás tengelyvonalában van. Így amikor az egyik nyit, a másik épp zár, és egymás indukcióvonalain keresztül az energia egy részét nem a gyertya felé, hanem a másik trafó primer körén keresztül a tápfeszültségre rúgja vissza, esetenként akár pillanatnyi 400-500 V-ot. Amellett, hogy a szikraenergia kicsi, a gyújtótrafók egymás szigetelését teszik tönkre idővel, ráadásul szembefordított trafók esetén ellentétesen mégnesezik fel egymást, ami tovább csökkenti a szikraenergiát.
A tápfeszültségre leadott "tüskék" pedig tönkretehetik az azt átalakítót is.
További kérdés vetődik fel:
- Az az átalakító csak a fekete doboz (és a jeladó) tápfeszültségét biztosítja, vagy a trafók is arról kapják a tápot?
- És 12V-os vagy 6V-os trafókat használsz ?
Üdv,
Peti74
Cseréld föl a két trafó- és gyújtókábelt, ha akkor a másik oldalon csinálja ugyanezt, akkor fekete doboz csere, vagy esetleg buherálás, ha meg nem, akkor motorbütykölés. (Pl. a kipuffogód mikor volt utoljára kiégetve?)
Igen valóban 6 v de a doboz elé bevan téve egy átalakító 6-ról 12 v-ra. Sajnos elég messze lakom pesttől 175 km Abádszalók.
Üdv papa!
Papa.
Biztosan tudok neked segíteni, de az megkérdezném előtte, hogy ugye
6V-os a motor és ahhoz van hozzáilleszve a trabi "fekete doboza" és jeladója ?
Pesti vagy pest közeli vagy ?
Üdv,
Peti74
Sziasztok srácok!
Egyszer már kértem segítséget ebben a témában, de valahogy csak nem akar megjavulni. A probléma a következő: GYÚJTÁS!!!!!!
Trant 601 van rajta, JAWA 632.
A következőt csinálja, de csak az egyik hengerem,Alapjáraton mig az egyi 2-3pöffen addig a másik 1-gyet, vagy nem megy.Ha leveszem a gyujtókábelt a gyertyáról akkor a hengerre ad szikrát, de ha vissza teszem a gyertyához ott már nem ugrik át, a gyerta vadonat új és tőbbel is próbáltam ugyan az, ha összeütöm kicsire a hézagot akkor a fent leírtakat csinálja. Megnéztem az elktronikai részét annak a hengernek a tranzisztora langyosabb a melyík normálisan megy, a másik az hideg, lehet hogy a tranzisztor a hibás vagy a jeladó a tranzisztor száma SU 169 K.A gyújtó trafót kicseréltem újra ugyan azt csinálja. Kérlek benneteket agyaljunk ki valamit, mert szerenék a juniusi talin résztvenni, de ilyen gyujtással nem merek elindulni. Mégvalami, ha véletlenül elkapja akkor kopog olyan mint ha nem jóhejen adná a szikrát, de le ellenőríztem 2,5 mm az előgyújtás mindkét hengernél. Már ott tartok , hogy 5 kg kalapáccsal fogok rajta gyújtást állítani.
Üdv papa!
Lehet,hogy igazad van,én Etz-hez kértem trafót,amikor vettem.A külsején semmi sem utal rá,hogy hány voltos.Minden esetre jót szívtam vele.Ha nem vagyok túlbuzgó és a régit hagyom benne,nem járok így.Azt gondoltam,hogy egy új tovább tart majd minta régi,szutykos.Tévedtem.
Nem vagyok bent biztos, hogy az az öt ohmos trafó zárlatos. Csak más az ellenállása. Sőt szvsz az egy hat voltos trafó lesz. Vidd vissza, cseréltesd ki 12 voltosra.
Helló!A történetnek van folytatása:Sikerült szereznem elektronikus gyujtást a motorba,251-es-ét.Belerakom,beállítom,szar.Ugyan azt játsza mint amikor a kondik elszálltak.Ekkor lett gyanus az ujonnan vásárolt gyujtótrafó.Kicseréltem,azóta jó.Tehát a gyujtókondikat a menetzárlatos trafó lőtte ki sorozatban.A jó trafó kapcsain kb 8 ohmot lehet mérni,a zárlatoson 5 körül.Még azt vettem észre,hogy a zárlatos trafó jóval nagyobb szikrát ad sima megszakitós gyujtás esetén is mint szokott.(már amikor ad)Most Trabant trafót operáltam bele,plusz a régit (a jót)hordom magammal.
HI matevarga!
Bocs, hogy csak most, de már elérsz messengeren! herrwatt@msn.com
Üdv: Herr'Watt
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|