:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
HI!
Én a kéthengerest úgy gondoltam, hogy 2T Trabi kompatibilis.
Üdv: Herr'Watt
Hi Sunesz!
A beépített alkatrészeim 100%-osak! És mondom, gyári ETZ gyújtással sem jó, ,és az én Trabi vs. Waresz cuccaimmal sem! IGC nélkül minden fasza! Mindkét IGC-vel ugyanaz a hiba, akármit akárhova állítok! Az nem lehet, hogy kéthengereshez való IGC-ket küldtél? Van valami ismertető jelük? Ez egyszerűen hihetetlen! Nem tudnál küldeni nekem egy karakterisztikát az általad beépített jeladó jeléről? Össze tudnám hasonlítani a trabi jelével. Már gondoltam arra is, hogy az ilyen jeladó jele, amelyik előtt egy mágnes forog nem kompatibilis az IGC-vel. De nem tom! Lehet hogy hülyeség. Egyébként szerintem nem működne az elektronikus trafóval sem. Abban is kell, hogy legyen gyújtóelektronika! Azért mondom ezt, mert már két teljesen különböző elektronikával bróbáltam, de egyikkel sem volt jó.
Egyébként mi az a páros pontosan amit te használsz?
Üdv: Herr'Watt
Hali! Olyankor mi van amikor a 150-es etz-nél menet közben nem alszik el a töltésvisszajelző és amikor megállok vele ekkor valami szép lassan leszívja az áramot??
Hi!
Kipróbáltam az IGC-t a haverom motorjában. (ETZ-250 gyári elektronikus gyújtással) A hiba nem múlt el, ugyanaz, mint eddig. Kipróbáltunk mindenféle beállítást, de nem lett jó. Mielőtt még kipróbáltuk volna, felhívtam Szrnka Györgyöt, de nem tudott rá mondani semmi konkrétat. Annyit mondott, hogy kérdezzem a Suneszt, mert ő már dörzsölt ebben a témában. Ha van valami ötleted Sunesz, vagy akárkinek is, akkor azt szívesen fogadom. Én már tanácstalan vagyok. Működött ez már egyáltalán valakinek ETZ-250-ben? Ha igen, az legyen szíves jelezze!
Előre is köszi!
Üdv: Herr'Watt
http://www.szocimotoros.hu/download/jawa350-634e.jpg
Helló
Légyszi küldjetek nekem egy korrekt 350-es 6 voltos bekötési rajzot!
Előre is köszi.
zolmatrix@freemail.hu
peti74
OK!igy már minden viláosabb!!én csak egy mezei csöszerelö vagyok és csak azt tudom viszaadni amit a suliba makogtak az elektromoságrol egyet viszont biztosan tudok:konektorba vizelni nemillik.
a három fekete vezetékemen az áram "megegyezik" ezek szerint ez jo!!még holnap ráprobálok egy integrált áramkörös fesz.szab.-ot, mert nekem mehanikus van meg amit kölcsön kaptam az is az csak a motort nem használták 5 éve-> lehet hogy elgyengült a rugó, mechanika miegymás elvileg tuti jó gyakorlatilag már csak a szememnek hiszek lassan 2 honap után!!
köszi a továbbképzést a fejleményekröl még ikok!
üdv:Buczy
Simson átkábelezése 6v-ról 12-re kb. mennyibe kerül?(suzuki motor márkaboltban csináltatnám)
Üdv herwatt
Lehet hogy hülyeséget mondok,de esetleg probáltad fémes gyertyapipákkal?
Ne a gyújtást árnyékold, hanem a kilóméteróra vezetékét. Egyszerűbb.
(No persze lehet a gyújtást is, de ott aztán mindent: trafót, gyertyakábelt stb. katonai járművekben volt efféle felállás.)
Hi Peti!
Ma nekiálltam a gyújtásnak!
Befontam a vezetékeket, és az IGC-t egy réz hálóval vettem körül, amit letesteltem! ERGO! Hülyére van árnyékolva az egész, de a hiba még mindig ugyanaz!!! Ezt már nem értem! Ennyire nem lehet érzékeny az IGC!!! Sunesznek is működik az összes gépében!
Van még esetleg ötleted?
Üdv: Herr'Watt
Köszi szépen!
Valoszinű hogy az állórész ment akkor tönkre!6-7 voltot mértem! Ha pedig levetem a sarurol akkor 14 V-ot is mértem már az U,V,W-én. Az akksimon folyamatosan csökkenö fesz van!
Köszi mégegyszer!
sok lesz az a 14,5-14,8 V!!!
Akumlátorsarukon is mérheted a töltési feszültséget, ha minden fogyasztót kikapcsolsz, 13-14.8V között kell mérned fordulattol függően az a jó ha 14.5-14.8 V-között mérsz ha a motort forgatod 30001/min fölött.(saját infóén így álítom be. A szerelési könyv 88.oldalán megtalálsz minden infót)
Hi.
Az U, V, W vezetékeken szinuszos váltakozóáram mérhető. Ha a digit multimétert váltakozó feszültségmérésbe kapcsolod (hullámvonal), akkor jól beállított fesszabályzó esetén kb. 11,5V-os effektív értéket lehet mérni mindhárom póluson egyformán.
Ha van töltés, de kicsi teljesítménye akkor az a legjellemzőbb, hogy, hogy az egyik fázis "elment" vagyis az állórészen kiolvadt a tekercs kivezetésének forrasztása. Rosszabb esetben annak a fázisnak a tekercse zárlatos lett.
Ilynekor is mérhető a hibás fázison néhány volt, mert az egyenirányító diódákkal szembe kapcsolt gerjesztődiódákon át visszajut valamennyi, csak kevesebb lesz, mint a másik kettőn.
Üdv,
Peti74
Hello!
Ha véletlenül leveszitek az ülést az ETZétekről kérlek mérjétek meg a fesszabályzó lábain és hogy az U,V,W hány volt van járo motornál! FONTOS!
Nem tudom hogy mennyinek kell lenni a töltési feszültségnek! Töltésem van de viszont nagyon kevés!
Előre is köszi!
Tévedsz Buczy.
Az ETZ-ben háromfázisú generátor van. A termelt energia (a 3 fázis feszültsége) az állórész U, V, W jelzésű csatlakozóik keletkezik. Onnan 3 fekete vezetéken rámegy a diódasorra, ami elvégzi a 3 db, egymástól 120 fokos eltolású, szinuszos váltakozó feszültségek egyenirányítását, előállítva belőlük egy "hullámzó" egyenáramot. Ez a "majdnem egyenáram" azután már végigmegy a fesszabon és rájut a fogyasztókra. Az akkumulátor, mivel felfogható egy hatalmas nagy kondenzátornak is, szinte teljesen kisimítja majd ezt a hullámzó egyenáramot.
A zöld-kék vezeték pedig valóban a szénkefére megy. Méghozzá azért mert az ETZ generátorában a mágneses mezőt, vagyis a "gerjesztést" a forgórész állítja elő.
Ebben a generátorban nem egy álló mágneses mezőben mozgó vezetékben indukálódik az áram, hanem pont fordítva : egy forgó mágneses mezőben áll egy vezeték és abban indukálódik az áram. A fizika szempontjából nézve mindekettő ugyanazt eredményezi.
A szénkefe tehát nem "veszi le" a teljesítményt a generátorról. A teljesítmény, vagyis a felhasználható energia az állórész 3 fázisán keletkezik, onnan "vehető le".
Ha mindeképpen indítómotornak akarnánk használni, akkor a három fázisra kellene váltakozóáramot kapcsolnunk.
A zöld-kék vezetékről csak annyit, hogy jó helyen van.
Üdv,
Peti74
peti74
nos mint már emlitetem a vezetékeim k.jo allapotban vannak ugyanis 2 éves GYÁRI vezetékekröl beszélünk!!még oxid sincs a sarukon!!a zöld-kék vezetékröl csak anyit hogy az az egyik szénkefére csatlakozik a másik vége pedig a fesz szab bal oldalára.tehát ha ugy veszük ahogy te mondtad akkor elözetes tanulmányain alapján kilehet jelenteni:AZ ELEKTROMOS ENERGIA FORGATJA A BENZINMOTORT!!!!!!!!!!!
merthogy a szénkefe "leveszi" az áramot a generátorrol nem pedig atadja!
Kedves Zotyoka!
Ha már idejöttél segítséget kérni, legalább a fáradságot vedd magadnak, hogy szétnézel , mielött kunyerálsz!!!
Ember! hát ott van a szakirodalomban, le lehet tölteni.
sziasztok etz hez bekötési rajzott keresek köszi
Legalább mostmár müxik! :-)
Örülök neki!
Üdv: Herr'Watt
egyenirányító hidat bármelyik autóból szerezhetsz. Nézd meg a forgórészen a csúszógyűrük között van-e kapcsolat. Nekem múlt héten lett szálszakadásos.
Halihó!
Tök hülye vagyok!
Azt hagytam legutóljára amivel kezdeni kellett volna. A gyertyapipánál szét volt égve a trafótól jövő vezeték, persze a gumi rész alatt.
Kértem kölcsön egy kábelt is lőn, második rugásra már indult is :-)
Ez elgondolásom ott volt hibás, hogy én abból indultam ki, mivel őssze még működőképes állapotban raktam el, vezeték csak nem ment tökre. Ezek szerint már ősszel is szét volt égve...
Ez egy jó kis tanúlság volt a számomra, hogy első mindig a vezetékek végignézése. Persze ezt már sokan leírták elöttem....
Köszönöm a segítséget:
Frici
Hello!
Mennyibe kerül az egyenirányitó rész? Tudom egyszerű elmenni a boltba és megkérdezni de most nem megyek egy ideig a városba és ki akarom számolni hogy kb mennyit kell rákölteni! Ugyanis szerintem nincs töltésem! Mennyit kell mérnem fesszab 61-es és a D+ ponton? Az u,v,w-t lehuztam egyesével müködés közben és ott ugye 14V körül kell hogy legyen a feszültség?
Köszi!
HI!
A méréseid alapján én is a trafóra gondolnék, ill. még ami utána van. Gyújtókábel, gyertyapipa, gyertya. Ugye a gyertyát ellenőrizted már? Az tuti, hogy az elektronikus résszel, és a tápellátással nincs gond!
Próbáld meg, hogy vedd le a gyertyapipát, (a gyertyát is vedd ki) a gyújtókábelt meg tedd a gumi részével a henger falához, majd adj rá gyújtást és rugdald meg! Jó nagy ívet kell, hogy húzzon. DE VIGYÁZZ!!! Mert iszonyú nagyot tud ütni, ha esetleg a kezedre húz át! Olyan érzés, mintha letépnék az ember kezét! :-) Szóval, ha így szikrázik, akkor a gyertyapipa a gázos vagy a gyertya. Ha így sincs szikra, akkor gyújtókábel csere, majd ismét az előző próba. Ha ekkor sincs szikra, akkor trafó csere.
Üdv: Herr'Watt
Halihó!
A trafó 15-ös lábán megvan a 12V.
Az 1-es lábán pedig tudtam mérni a tengely állásától függően 0 ill. 12V-ot.
Ez azt jelenti hogy jó eséllyel a trafóm halt be?
Úgy goldoltam hogy a képen zöldel jelöltet a generátorkörnyékén keressem?
Azt hogy van-e szakadás azt persze hogy ki kell mérnem....
Hamarosan kimegyek méricskélni....
Az aksi melletti biztosítékok jók, azt kimértem. (van máshol is biztosíték?)
A ha ráadom a gyújtást a zöld lámpa világít. Ez már jó hír? Du. szétszedem a gyújtáskapcsolót, viszont nem tudod melyik lábra jön a gyújtás? Vagy ha a lámpa világít attól még lehet hogy valami nem kap áramot?
A kapcsolási rajzzal kapcsolatban:
Az elektromos gyújtás az a kis külön rajz a kapcsolási rajz alján?
A képen a barna-feketén kéne 12V-ot mérnem, és a zöld az ami lentről a generátor mellől jön? Azt (is ki) kell mérnem, hogy nincs-e szakadás?
Hi!
A trafó a 15-ös lábára kapja gyújtáson a pozitívot, tehát, ha rámérsz gyújtáson a 15-ös lábra és egy fix testre akkor 12V körüli feszt kell mutatni a műszerednek. A trafó 1-es lábára érkeznek a gyújtómodultól az impulzusok.
A gyújtáskapcsolódban ott a +12? Biztosítékokat nézted már?
Ajánlom figyelmedbe a következő rajzot:
http://www.kep.tar.hu/herrwatt/50260955/21102413#2
Ezen az elektronikus gyújtás is rajta van. Régebben elküldtem a szocimotorosnak is, de valami miatt nem került be a szakirodalom menüpont alá.
A rajz remélem segít! A kötéseket pedig szisztematikusan nézd át az akksitól kezdve.
Üdv: Herr'Watt
Az aksi jó, most vettem, szépen le is adja a feszkót.
Akkor marad a kötések átnézése.
Ebbe kérnék egy kis segítséget.
Hogy hogyan is van: a gyújtáskapcsolótól megy le egy vezeték a generátor környékére, majd onnan fel a gyújtástrafóhoz? Első körben erre keresgéljek?
A Trafó másik ága honnan jön?
Ill. érdemes alapból feszültséget keresnem a trafó két lábán, vagy az csak egy impulzus erejéig jelenik meg, amit a jó kis analóg mutatós műszerem nem is fog észrevenni?
Ill. merre induljak el?
Ja és egy javaslat, hátha van még 1-2 olyan jóképességű emberke mint én:
Itt az oldalon a szervíz menüpont alatt van egy cikk a gyújtásról.
Nem lehetne bele venni pl. azt hogy elektrónikus gyújtásnál nincs kondi? :-) ill. hogy mi nincs még :-)
Fricc!
Abban bizony nincs kondi! Én a átnézném a kötéseket. Az akksid nem merült le? Mértél benne feszkót?
Üdv: Herr'Watt
Sziasztok!
A téli álmából megpróbáltam feléleszteni a motorom (250-es ETZ), de nem sikerült. Annyira futotta a tudásomből, hogy megnéztem a gyertyám nem szikrázik.
Gyorsan neten kerülnéztem mit lehet ilyenkor tenni, mivel úgy is megérett a dolog vettem egy új gyertyát, és első körben egy kondit, hátha az a rossz, aztán utána következett volna a gyújtótrafó.
Viszont nem találtam meg, hogy hol is van a kondi amit (próbaképpen) ki szerettem volna cserélni.
Lehetséges hogy hiba volt megvennem a kondit, mert az enyében nincs?
(gyárilag Elektromos gyújtásu a moci, ha minden igaz tirisztors)
Hi Peti!
Sajnos még nem értem rá, mert vizsgákra készülök, de talán egy hét múlva tudok mondani valamit. Leárnyékolok mindent...
Üdv:Herr'Watt
Herwatt.
Mi van az igc-s gyújtásoddal, jó már ?
Peti74
Mivel a motor nem üzemképes ezért gondolom ki kellene szállni a helyszínre.
Akkor a benzinköltség alapból felszámítódik. Innentől kezdve máris nem lesz igazán olcsó.
Üdv,
Peti74
Ahoy!
Cimbim blokkot cserelt egy 250/1-ben most nem tudja osszerakni az elektormos reszt :)) Tudna valaki ajanlani egy olcso, megbizhato szakit, aki osszedugja neki amit kell?
Elore is koszi,
T.
Buczi.
Húha, ahogy látom vannak ott gondok bőven.
Amúgy az a tapasztalatom, hogy az ETZ-k szinte legtöbb elektromos gondja a helytelen, gány kábelezásből adódik.
A töltés gondot alapvetően ez okozhatja.
Ha a mexakító nagyon szikrázik és a motor meg ledadog közepes fordulaton, az pedig hibás kondenzátorra enged következtetni.
A teljes kábelezést átnézni és persze ki is javítani mindent (nem szigetelőszallaggal, hanem forasztva, zsugorcsövezve) akár egy teljes napos munka lehet.
Mielőtt esetleg feleslegesen kiadsz pénzt általad hibásnak vélt alkatrészekre, inkább át kell nézni az egészet, hátha igazam van és csak rendesen be kell kábelezni meg belőni, ha mechanikus a fesszab.
Az ETZ forgórész amúgy nagyon ritkán szokott elromlani, mert azon a gerjesztés van, ami a fordulatszámmal arányosan csökken. A mechanikai sérülések végzik ki.
A kék-zöld vezetéken pedig nem a "blokkból jön", hanem a "blokkba megy" az áram, mert azon a vezetéken a generátort "vezérlő" gerjesztés megy, és ezért azon a vezetéken a feszültség a fordulatszámmal fordítottan arányos, tehát nyélgázon lemehet akár 2V alá is.
Nos ?
Peti74
Hy peti74
nos elkezdem a kisregényem:az agész ugy kezdödöt hogy mikor ráadtam a világitást kiverte a biztitt, de folyamatosan ezért lebontottam.eszre vettem közben hogy forr az aku.no erre szereztem agy fesz.szab. +diodasort de még mindig fort erre kicseréltem a 2 kondit és megszünt a forrás ezek után ugy gondoltam jöhet a főproba és ekkor vetem észre hogy most meg töltésem nincs és 3-4000 között dadog és csak nagyon nehezen pörög tovább a kalapács meg olyan szikrákat vet hogy rá lehetne gyujtani rola!!!azt már sikerült bemérnem, hogy a zöld-kék vezeték ami megy fel a fesz.szab.-ba nem kap csak max 6voltot tőgázon.a szénkefék egész jók már meg is cseréltem hátha az a gond de mégse!!az u v w vezetékek tuti jo helyen állnak és a bennük lévő aram is egyforma!!én azt gyanitom hogy a komutátor gyűrűvel van valami geba apropo azt lehet cserélni?na majd jövőhét kedden kiderül akkor kapok kölcsön egy forgórészt.
remélem sikerül valamit intézni mert igy 5 hét után elvonási tüneteim vannak sajna csinálni se nagyon tudom mert vizsgázok!!
előre is köszi mindent
Az elobb nem jo topicba tettem fel a kerdesem, hiszen ide valo :))
Sracok!
Van valakinek tapasztalata a programozható előgyújtás vezérléssel kapcsolatban? Tudjatok a Szrnka György fele cucc!
Kivancsi lennek mit tud gyakorlatban, mennyit szamit...ilyesmi...
"Samar elektronikához, még annyit tennék, h pár napja éccakára rajtafelejtettem a gyújtást és másnap reggel vettem észre... "
Sziasztok!
A szamara gyújtómodul gyárilag úgy van tervezve, hogy leveszi a trafó áramát pár mp után, ha nem kap fordulatszámjelet. Semmi extra varázslat.
Némi szivatást okozhat, hogy többféle verzió létezik belőle, némelyik szabályoz zárásszöget, némelyik pedig nem. Az IGC szempontjából ez egyáltalán nem mindegy!
Hy!Van egy elado fullos zsir uj igc60-om!Azert nem lett beszerelve mert oszetortek a motoromat es mar leszarom az egeszet!Szoval ha kell irjatok a mailomra!!!jozsef.jenei@freemail.hu
HI!
2T trabi hall elem és mágnes adja a jelet! A te ötleteid alapján csináltam. Megnézheted róla a képeket:
http://www.kep.tar.hu/herrwatt/50216027#2
A gyújtómodul 4T trabi.
Üdv: Herr'Watt
Hali! A elektronikus feszszab. kivezetései megegyeznek az eredetiével? Az újon lengyelül van irva semmi szám vagy betű!
Herwatt. Még egy kérdés felvetődik. A jeladó miféle ? Trabi vagy etz mágnes ? esetleg az is valami otthon elgondolt optikai vagy egyég faszaság ?
De ugye nem a 4ütemű trabi mágnese, mert akkor baz**g van.
Az a mágnes ugyanis - ellentétben a kétütemű trabival - 8 felé van mágnesezve, tehát fordulatonként 4 lefutó és 4 felfutó élet ad.
Nos ?
Peti74
Hi buczy.
Kevés az infó. Mint láthatod igc témában is most kezdjük kapizsgálni herrwatt megoldásait, mert a távgyógyítás elég macerás félinformációkból.
Kérdések : Mióta csinálja ? Előtte jó volt ? Hogyan romlott, el, miből vetted észre ?
Történt-e valamiféle szerelés, aminek a következménye lehet ?
Kébelezés rendben (pl. egy kapcsolási rajz alapján átnézve, a 3 fázis fekete kábelét kimérve: U,V,W) ?
a + fázis kivezetésinek forrastása nincs kiolvadva ? szénkefék elég hosszúak, a rugójuk rendben van ?
Minden problémát meg lehet oldani, de a a motorodról jelenleg gyakorlatilag semmit sem tudunk, és addig nem lehet válaszolni.
Üdv,
Peti74
hali!!adott egy etz250 nincs TÖLTÉSEM!!!!a fesz.szab tuti jo kondi detto ha valaki tudná mi a baja dobjon egy mailt!!légyszi
HI Sunesz!
Azt a fonott vezetéket én meghosszabbítottam, és ott már nincs befonva. Azt fogom csinálni, ha lesz rá időm, hogy befonom a vezetékeket, és az igc pedig kap egy árnyékolást réz hálóból. Sőt! Lehet, hogy még a jelvezetéknek is csinálok árnyékolást.
Üdv:Herr'Watt
ui: Lehet, hogy az is gond, hogy egy csatlakozóban oldottam meg az igc tápját + a jelet?
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|