:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
Szerintem ennél a vape gyujtásnál is meg tudták volna oldani hogy ne kapjon két szikrát egy körülfordulás alatt,csak akkor az elektronika lett volna bonyolultabb,meg több kábel kelett volna.Igy iszonyat primitiv a beszerelése,és gondolom a meghibásodás lehetösége is sokkal csekélyebb..
Úgy mükszik hogy 2-2 hengerenként van egy trafó, dupla kábellel, azok a hengerek vannak párban amelyeknél a dugattyu együt mozog (1/3 és 2/4), igy az egyik épp a sürítési ütem végén kapja a gyujtást és dolgozik, mig a vele párban futó henger épp a kipufogás végén és a szivás elején van. Itt nem hasznosul a szikra. Magyarul minden henger a dugó felső holtpontjában kap egy szikrát azaz fordulatonként egyet, akár hasznositja akár nem.
Ma mentem vagy 150 kilométert egy TS125-tel. Néha leállt, aztán világítást levéve első rúgásra újra indult. Tudja valaki, hol érdemes kezdeni a hibakeresést? Akksi rendben, fesszabályzó elektronikus, én leginkább valami zárlatra vagy kontakthibára gyanakszom.
Érdekes megoldás lehet nem láttam ilyet, de felmerűl a kérdés főleg 4 üteműnél, hogy minek 4x szikra amikor csak 1 munkaütem van. (2 főtengely fordulat alatt) ez tényleg így van, vagy csak le vagyok maradva?
Ez az alul-felül gyujt teljesen járatos megoldás sok helyen , pl hogy szoci tipussal kezdjem a kisploskik elosztó nélküli változatánál, illetve a 4hengeres 4ütemű motorokon (a Jawám mellet meglévő Suzuki GSF moccomnál is igy van) A gyertya élettartamára gyakorlatilag nincs negativ hatással.
Visszatérve a Jawára: az a 150 fokos elékelés egy kicsit durva akkor ott motorszerelés helyett erős barmolással állunk szemben (már aki a főtengelyt összerakta) őszintén szólva számomra kicsit hihetetlenül is hangzik. Ekkora eltérésnél már az eredeti gyujtással sem lehet belőni a dolgot.
Én is láttam kb 150 fokos eltérést de annak ott vége is volmá...
Ezt a gyújtást nem lehet állítani egymáshoz képest szerintem, mert gondolom csak 1 jeladó van és 2 mágnes. Csak a jeladót lehet állítani de ha nemígyvan mondjátok!
Csak nem szabad elfelejteni, hogy mind a két dugattyú felső pontját jelölni kell. A két henger csak ideális esetben van egymásra 180 fokban, a valóságban ettől nagyon eltérhetnek. Nem elég a gyári pontatlanság, a kopás, meg is tudnak tekeredni egymáshoz képest. Egy megbízható szerelő állítólag már találkozott olyannal, hogy a két henger 150 fokra volt. Nem is tudta beállítani a gyújtást.Itt merül fel bennem a kérdés, hogy a második henger gyújtásának az állítását jól oldotta e meg a gyár? A trabi gyújtásnál ha nem is egyszerű, de jól kivitelezhető a beállítása a második hengernek a mágnes asszimetriája segítségével.Egyébbként talán ha egy hónapja vettem indikátorórát, még ötezer sem volt, pedig német, nem kínai. Tehát nem olyan nagy ár a pontossabb beállításért.
Viszont a stroboszkóp jelöléseinek létrehozásához még jól jöhet az indikátoróra!
Bocsánat :-)))
Akkor most kell a stroboszkóp :-)))
sorszám: 1954 (56628)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-06-27 14:55:10)
ha az a gondd hogy:
Szikra csak akor van ha a lendkerék forog.Kézzel lasan forgatva nem ad le szikrát,csak tippelni lehet hogy a jelado melyik helyzetében alakul ki a szikra.Ha meg gyorsan tekerem,nagyon nehéz leolvasni az indikátor orát:)))
Amugy mindig orát használtam gyujtás állitáshoz...Én ugy gondolom mindenkinek szive jopga ugy csinálni ahogy ö azt a legjobbank tartja..
Ne hogy én is ki legyek már utálva mert balkézzel használom a villáskulcsokat:))))
Ez engem is meglepett, hogy az alsó holtpontban is gyújt, bár elméletileg tényleg nem számít, viszont ha 2x gyújt a gyertya akkor fele annyi ideig tart...
Szerintem ezt veterán angol motorokhoz találták ki eredetileg mart az valóban ikerdugattyús általában (Norton, Triumph).
Meg kell mérni a gyújtást indikátor órával (na most kell az óra :-)))) és kipróbálni hová lehet állítani szerintem.
sorszám: 1952 (56626)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-06-27 14:38:10)
hát...
Amikor szereltem fel, akkor a fötengelyéket meg kelett reszelnem,hogy a lendkerék a kupra üljön fel és központosann fusson.
Aztán mikor fent volt,és beüzemeltem,akkor az elején nagyon visszadurrogott,de az én hülyeségem volt,mert a hengerfejet nem huztam le rendessen..
Ami az egészbe nem tetszik,hogy az egész gyujtáson a jelvevönek,csak két állása van..és semmi érték nincs hozzá rendelve hogy melyik mekkora elögyujtást takar.
A szikrája amugy iszonyat stabil...
Le a kalappal elötte..
Viszont tulszivatásra érzékeny picit..
Igazábol teljesitményröl nem tudok beszámolni,mert vagy a karburátorommal,vagy a fötengelyemmel gondok vannak,és a furatásom is elég szar lett(hamar bemelegedik,és hajlamos megszorulni)
De egy klappul öszetett motorba szerintem nagyon megtudná magát mutatni ez a gyujtás..
Igazábol akkumlátor se kellene bele,csak azért kell mert valaminek fel kell venni a töltést amit termel...
Amit multkor irtam hogy az akumlátor ad neki gerjesztést,az sajnos téves info volt.
teljessen független az aksitol a gyujtásrendszer..
És a tied műxik rendesen?
sorszám: 1950 (56618)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-06-27 14:01:52)
Üdv szürkület
Nekem is ilyen gyujtásrendszerem van..
Én sem vagyok okosabb.
Amit tudok elmondom..
megprobálom érthetöen leirni..
Na szoval
amig mind a két dugattyu átfordul egyszer(720fok)
Addig a gyujtáson 4 gyujtásjel képzödik..
és mind a négy gyujtásjelböl szikra is lessz
hengerenként 2-2
na nézzük az egyik hengert:
az elsö szikra a fölsö holdpont elött van,amikor a dugattyu felett az összesüritett keverék van..
a másik szikra pedig az also holdpont elött(épp 180 fokra ,mint a lendkeréken a jeladok)
de mivel az also holdpontban lévö dugattyu felett csak a kipufogo gáz van,ezért akkor hiába ad szikrát,nem történik semmi.
Hiába cseréled át a pipákat a gyertyákon,ugyan ugy fog menni,és hidd el a gyujtás halál egyforma mindkét hengeren,csak azt nem tudom hogy mekkora az elögyujtás értéke..
Amugy neked a felhelyezéskor nem volt olyan gondod hogy a fötengelyen lévö ék nagymértékü kilogása miatt a lendkereket nem tuttad feltenni az önzáro kupra?
Majd még én is szenvedek vele.. ha van valami akkor szolok ccsak adj egy mail cimet:)))
Sok sikert..
Na most én még ilyet nemláttam csak rajzon, meg képeken de az is erős homályba vész a titkolózás miatt...
De ott a honlapon valami ilyet sikerült kibogóznom, hogy ez ilyen. Tehát az ikertrafó egyszerre gyújt mindkét oldalán. Ugyanis a szekunder tekercs 2 kivezetésén van 1-1 gyertya.
http://www.dynamo.mz-b.de/tips/2coil.htm
Így első körben...
Ilyen a trafó?
Sziasztok!
Segítséget/hozzászólásotokat várom, ha van vkinek hasonló tapasztalata, vagy ötlete a problémámra.
Szeretett 634-esembe beszereltem az mz-b.de oldalán található 12V-os átalakító szettet (VAPE 150W generátor elektromos gyujtással, fesszab, relé, ikertrafó).
Az alap problémámat (régi rendszer kis teljesítménye, akksi lemerülés-veszély városban araszolásnál) megoldotta a csere. Azonban jelentkezett hátránya is: az eredeti, pontosan beállított gyújtás melletti kellemes, bugyborékoló mély hang helyett most ordít a motor.
Nem sokat segített az sem, hogy lejjebb vettem az alapjárati szintet és a benzin-levegő arányt.
Úgy érzem a hengerek gyújtása nincs összehangolva. Egyenetlen a hangja, hátulról nézve a bal kipufogóból sokkal több füst jön, a megszokott sebességtartományokban sem húz olyan szépen mint régen.
Aminek azóta utánanéztem:
- a generátor forgórészének külső köpenyén két jeladó van, egymástól pont 180 fokra.
- az ikerkimenetes gyujtótrafó minden jelre mindkét kimeneten gyújt, 40kV-os fesszel (megcserélhetők a gyertyapipák, uúgy viselkedik).
Van vkinek ötlete, hogy lehetne ezt az új rendszert is szépen beállítani?
Szivesen fogadok minden ötletet, lszi irjatok!
Köszi,
Szürke
Mihez is szóltál hozzá? :-(
Ez amit leírtam MZ re vonatkozik de szerintem T5/P10-nél is ez van ha jól emléxem. Mert a 20as az ugye 10-ig pöröghet...
Szerintem kisseb előgyújtással lehet kompenzálni az előgyújtás-szabályzás hiányát, ha hajtani akarod a gépet 5000 felett is.
Viszont ha a nagyobb oktánszámot vesszük, akkor a nagyobb előgyújtás a jobb, egészen 3,6mm ig (ki kell próbálni) itt sokkal nyomatékosabb lesz a motor (már 2500-3000-től erős) és kevesebbet fogyaszt, viszont 5000 felett nem nagyon megymá (akár gagyizhat is) de nem is kell tovább pörgetni mert itt adja le a legnagyobb nyomatékot ugye (5200/5500).
Bocsánat, én nem írtam, hogy nem lehet óra nélkül gyújtás állítani. Én azt írtam, hogy én órával állítok és azt tartom pontosnak.
Hirtelen az ES 250/2 adatait tudtam előkapni, azt pontosan felső holtpont előtt 3 mm-re ajánlja állítani a gyújtáspontot. Aki 2,8 mm-re állítja, valószínű tapasztalati érték alapján, amit indokolhat a gyárilag ajánlott 88-asnál magasabb oktánszámú üzemanyag használata.
Annak is igaza van, aki azt mondja, hogy ez egy statikus beállítási mód és magasabb fordulatszámnál más értékre lenne szükség. Ezért találták ki anno a röpsúlyt - MZ is volt röpsúlyos gyújtással - most pedig az IGC-t.
Maga a téma is egy kis hülyeséggel indult!
Szépen kinőtte magát... :D
Nem akarok akadékoskodni itt + beleszólni a profik dolgába és én is írtammá, hogy fokra kell állítani eredetileg. Valamint az is egyértelmű, hogy a leadott nyomaték és a fogyasztás szempontjából nem mindegy, hogy a gyújtás hogyan van beállítva és tizedek is számíthatnak.
De azért nem kell ekkora feneket keríteni szerintem egy olyan művelet végrehajtásához, amihez kb. 3 csavart kell tekergetni egy csavarhúzóval (mert nam az indikátor órával kell gyújtást allátani hanem csavarhúzóval ugye).
A marhanagy eltérést úgyis észreveszi az ember mert nem húz, zabál mint állat, csörög tehát nyilván akkor nem jó.
A visszatekergetést+ a 2,8mm-t ha jól tudom itt olvastam (MZ) egy cikkben és szerintem ez nem így van + nemcsak szerintem hanem a gyár szerint is 3-3,6mm a 250es MZ gyújtása. Minek indikátor óra ha eleve 2tizeddel rosszul kell beállítani a cikk szerint?
Ezen kívül a gyári tűrés is 5 tized és fél mm-t azé lehet látni óra nélkül is szerintem.
DE mondom lényeg a lényeg jó dolog az óra de én most nem fogok azé elrohanni azt venni egyet:-)
Szerintem megmontad a frankót :-)
Gondold végig mégegyszer amit leírtál, a tömítés vastagságával, meg a lógással is, mert nem abszolút, hanem relatív értéket mérek. A lógás is csak akkor játszana, ha egyszer előre, utána meg visszafelé állítanám. Különben ilyen módon valóban lehet lógást is mérni.
Én az enyémet 1980-ban vettem Drezdában.
Jó sztori volt, mert a repülőtéren átvilágították a bőröndömet és a vámos csaj tisztán látta, hogy valami óraféle van a csomagban, ami mint tudjuk kiválóan alkalmas egy bomba időzítésére. Megkérdezte, hogy mi az. Én meg ártatlanul közöltem vele, hogy gyújtásbeállító készülék :) Rögtön hívta a férfikollégáját, aki nagy nehezen meggyőzte, hogy nem a bomba, hanem többnyire a Trabant gyújtását állítják vele :)
Egyébként 20évvel ezelőtt nem is láttunk mi ilyen indikátorórát, mert csak szakszervízben volt, de azért állítottunk gyújtást.
Pedig egyszerű: Mogyuk széttörik a megszakítód az út szélén és pont nincs nálad indikátoróra (mert ugye megszakítót illik vinni azért).
2henger esetén valóban lényeges, hogy akár szazadra pontos legyen a gyújtás (egymáshoz képest) ez tiszta sor.
Én el sem tudom képzelni a gyújtásállítást indikátoróra nélkül.
És igenis századra állítom, persze bizonyos tűréssel, 1 tized ugye még belefér.
De például a 350-es javamon a két henger gyújtásának különbsége 5 század alatt van, én így szeretem.
Méghogy szemre, meg érzésre állítunk gyújtást, na persze !
Ne csináljuk már !
Akinek nem mindegy a végsebesség, a nyomaték és nem utolsó sorban a fogyasztás az ne állítson tolómérővel gyújtást, a többiek csinálhatják.
Üdv,
Peti74
Na+ ott van az égéstér magassága (van pakolás, nincs pakolás, milyen a hengertalp, pl.)
Eredetileg a gyújtásbeállítás szerintem fokra megy nem mm-re.
Már csak azért is mert az egész kütyü (dugó, csapszeg, tűgörgő) kopottan lóhat akár 1 tizedet is...
Ha most komolyan vennélek, akkor azt mondanám, hogy ezen a távolságon a fény és a hang sebessége közötti különbség elhanyagolható.
Én gyújtásállítás közben az indikátorórát nézem, lámpát, meg órát egyszerre nézni szerény képességeimet meghaladja.
Gondolom, a félreértés is ebből adódik, én mindenesetben - leszámítva az egyhengeres Pannóniát, mag a négyüteműeket - órát használok és nem ez az egyetlen megoldás.
Külömben van egy egyszerű stroboszkóp rajzom (akinek kell esetleg), de az MZ-n nincs jel neki tehát csinálni kell ha az meg nem pontos akkor megen adtunk a sz@rnak egy pofont :-)
Az is lehet (de kétlem), hogy ha elvinném egy szerelőhöz akkor mindenféle drága kütyükkel belőné úgy, hogy menne 110et 5000ért, nekem megy 95öt a 120 kilóm alatt (sőt 200kilóval is) TS125@150 28 éves.
(Egyikse ment 100-nál többet amin ültem) :-)))
Egyébként nem tom kinek van stroboszkópja és ki azaki századra állítgatja órával.
Én nem az biztos, én szemre beállítom esetleg 1x megnézem, hogy az adott motoron hol van a 3mm a már beállított hézagnál (de az enyémen tudom aztis).
Ha nem jó akkor nem megy, ha jó akkor megy ennyi...
Az akkor van ha járó motornál ellenőrzöd, pl. stroboszkóppal, allításhoz azé leállítják :-) bár olyat is láttam aki járó motornál állította :-)
És ki az aki a kétütemű mociján a gyújtást kompresszió alatt állítja?
Hy!
Enyém a 2000-edik hozzászókás!
Keats
Az haggyán de a digiműszer is késik szerintem 1mp-et :-)
Most szerintem is lényegtelen, hogy kompresszió alatt később lesz szikra, mert aki tizedelni akar annak ott a stroboszkóp :-)))
Hali!
Megtudná mondani valaki,hogy egy 125-ös Ts Mz re rá lehetne-e rakni a Jawa mustang gyujtást?
Én meg otthon is!
Nem értem, miért jobb az ha látod, mintha hallod?
Várj!
Tudom!
A hang ugyebár lassabban terjed, mint a fény, ezért, ha a szikrát hallod, akkor az már régen vagy 0,00001 s-ja kinyitott, nem is beszélve a reakcióidőről, ezért a gyújtásod 2,90 helyett 2,9000002-re lesz a holtpont előtt!
Ha viszont néztek egy szép kis lámopát, vagy ledet, akkor ugyebár a fény a szemetekbe gyorsabban jut el, és hamarabb reagáltok, így a gyújtás megközelítőleg 2,90 lesz!
Értem már!
Bocsánat, hogy ilyen badarságot írtam....
Én hülye!
(egyébként aki még hülye rajtam kívü, az csinálhatja úhy, ahogy én!)
Útszélén valóban én is így csinálnám :)
Na végre valaki leírta a lényeget.
Előszőr én is úgy vettem Sunesztől az igc-t, hogy egy egyhengeres kétüteműbe teszem majd be, de mivel pont tél volt ezért inkább a kétütemű trabiban próbáltam volna ki. Mivel előszőr nekem is problémáim adódtak, ezért felvettem a kapcsolatot Szrnka úrral (a tervezővel) és másnap vettem is tőle egy olyan ic-t (csak egy ic-t és nem egy komplett áramkört), ami a kéthengeres trabihoz lett felprogramozva, az egyhengeres ic-t meg polcra tettem.
A trabi is jobb lett tőle, nem észveszejtő a különbség de igenis érezhető, főleg magasabb fordulatokon lett tőle fickós, (ha egyszer felgyorsult, 90-nel simán elhúzott egy 300 kg-mal terhelt nagy utánfutót).
Anno, amikor erről írtam, hozzátettem azt is, hogy ha egy jól felprogramozott igc egy igen gyenge lóerő/súly aránnyú járműnél is ennyit számít, akkor egy lényegesen jobb lóerő/súly arányú járműnél pl. egy 250-es ETZ-nél vagy 350-es Jawa-nal igen komoly eredmény érhető el.
Üdv,
Peti74
Az index bekötéséhez mi kell az indexen kívül? Aksi muszály? biztosítótábla (baj ha most nincs benne?) feszültség szabályozó?(annak kéne benne lenni mert nem láttam benne?) Aksi nélkül nem megy?
Simson S51Endúró-4
A gyertyát a pipába rakod, majd adsz neki testet is, közben pedig méred az előgyújtást! A nyitás pillanatában meghallod a szikrát!
Ez fiksz!
Nem kell semmi csipogó meg ilyenek...
Sunesz!
Kipróbálok még valamit az IGC-vel, aztán, ha úgy sem lesz jó, akkor majd meg szeretnélek kérni egy kis szívességre. Mégpedig arra, hogy légyszi própáld ki őket egy 2T motoron. Ha bevállalod, akkor majd meg kéne beszélni a továbbiakat.
Előre is köszi!
Üdv: Herr'Watt
Ugyanúgy állítod be mint a megszakítósat, csak nem szabad indikátorként izzót használni. Legjobb valamilyen csipogó.
A gyári leírás azt írja, hogy bízzuk szakműhelyre.
Hi
Nekem egy 634-JAWA-m van és trabi gyujtás van rajt IGC-vel.Hihetetlen,
hogy megy tőle. El hagyta a lomhaságot
rugalmas tőle. Szerintem jól müködnek
eggyüt.
Zoli
Hello.
azt szeretném kérdezni hogy tudna nekem valaki küldeni egy olyan leírást amiban megvan hogy kell 150 mz-n az elektronikus(jeladós) gyújtást beállítani?
Emasz@freemail.hu köszi
Hello fiuk,
a trabis IGC egy teljesen kulon allatfajta, nem csereszabatos a masikkal, ezert egy klasszikus IGC-bol sohasem lesz trabi-kompatibilis semmilyen parameter-beallitassal sem, mert egy csomo dolog fixen adott: pl. a zarasszog mindig 180 fok, mindket el aktiv, nem eretelmezheto a hengerszam sem a hagyomanyos modon. Ha vkinek tenyleg 2T trabis verzio kell, azt nagyon fontos elore jelezni...
udv, szr
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|