hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2018. október 23. kedd 
Gyöngyi

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás

Összesen: 99 oldal

Rudolph B
válasz erre | email2013-01-01 22:47:42
Még nem tudjuk, milyen gyújtást vettél, nincs semmilyen márkanév, kép, dokumentum.Ha látjuk, talán tudunk segíteni.Addig biztosan nem.

BUÉK mindenkinek, üdv.: R
sorszám: 4646 (136799)
(előzmény: vitez963, 2013-01-01 22:29:50)

 
 
vitez963
válasz erre | email2013-01-01 22:29:50
Szevasztok !
Szereztem egy megszakító nélküli gyújtást az ETZ 250-em hez,csak a papíron ami benne van nem nagyon igazodom ki.Ha esetleg valaki tudna nekem ennek a cuccnak a felszerelésében segíteni tanáccsal nagyon szívesen elolvasnám és meg köszönöm.

Válaszokat előre is köszi.
sorszám: 4645 (136798)

 
 
H ATTILA72
válasz erre | email2012-11-07 14:22:40
szia, nem hagyott a dolog békén. lemértem a gyári szabályzóval amit írtál. a műszer2,5V és 0.34A-t mutatott. nem tudom ez segít-e.lemérem még egyszer ha a másik haza kerül.köszi.
sorszám: 4644 (136144)
(előzmény: Keri, 2012-11-06 22:10:34)

 
 
H ATTILA72
válasz erre | email2012-11-07 13:23:20
szia, nem tudom lemérni amit írtál, mert oda adtam egy műszerész munkatársamnak a cégemnél az elektronikus fesszabot.Hogy nézzen rá valaki aki ehhez nálam jobban ért.csak a gyári van nálam,ami tudom hogy rossz, mert ezzel kezdődött az egész történet.működő fényszóróval csak 4000-resfordulat felett hajlandó menni a motor.ha le esik a fordulat akkor leáll.ha ezt mérném le akkor becsapnálak.amikor még nem tudtam hogy rossz,akkor lemértem akkor 1.97V-ot mértem a gerjesztővezetéken.ez a gyári fesszab volt.
sorszám: 4643 (136143)
(előzmény: Keri, 2012-11-06 22:11:43)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2012-11-07 10:55:55
Ez amugy a TS 6Vos rendszerében is így van a diódahidat leszámítva?
A mechanikus fesszabályzót nekem is át kéne néznem, de mindig halogattam eddig.
sorszám: 4642 (136142)
(előzmény: Keri, 2012-11-05 20:12:54)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-11-06 22:11:43
Ja igen, ha menetzárlatos a forgórész akkor is lehet 5V, de ez nem valószínű ha 19V lejött róla.
sorszám: 4641 (136141)
(előzmény: H ATTILA72, 2012-11-06 20:59:30)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-11-06 22:10:34
Igen ez határozottan biztató.

Összezavartál ezzel, hogy a könyv szerint 5V-nak kell lennie :) szóval nem tudom. Sajnos a kapcsolási rajzhoz való program nincs fent a gépemen, így nem tudom megnézni, de úgy emlékszem csak egy tranzisztor vagy FET van a DF-en. Ebben az esetben az 5V rossz érték. Ha viszont van egy korlátozó ellenállás amit én nem tartok valószínűnek akkor jó érték.

Viszont ha rossz is a szabályzó (és jól van bekötve) csak annyi a hibajelenség hogy nincs töltés. Nem olvastam teljesen vissza, de mintha valami drasztikus melegedéseket, meg furcsaságokat írtál volna.

A fesszab. az melegedhet, kb. 5-10W-os teljesítménnyel, ami már komoly füstöt is tud produkálni.

Meg tudod mérni mekkora áram folyik álló motornál a Df-en? Le kell húzni a vezetéket és a műszer egyik felét a vezetékre, a másikat a sarura kell tenni. Ha van akkor 20A-es állásban nézd. 1-3A közötti értéket várnék.
Figyelj arra, hogy a legtöbb műszeren a + vezetéket át kell dugni egy külön aljzatba ha 20A-t mérsz.
sorszám: 4640 (136140)
(előzmény: H ATTILA72, 2012-11-06 20:59:30)

 
 
H ATTILA72
válasz erre | email2012-11-06 20:59:30
szia, kipróbáltam amit írtál.mindent úgy csináltam ahogy írtad és19V-voltig felszaladt a multiméter.a DF-et is lehúztam a helyéről és tényleg12V-t körül mutatott a multiméter.ha vissza dugtam lement5Vra.örülhetek?jó az öreglány?a fesszab rossz?várom válaszod köszi.
sorszám: 4639 (136138)
(előzmény: Keri, 2012-11-05 20:12:54)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-11-06 14:49:08
Ha a szervizkönyv írja akkor biztos úgy van.

Nézd meg úgy is, hogy lehúzod a vezetéket a DF-ről. Akkor fel kell ugornia 12V-ra. Ez akkor van így ha egy áramkorlátozó ellenállás van benne.
sorszám: 4638 (136123)
(előzmény: H ATTILA72, 2012-11-05 21:03:50)

 
 
H ATTILA72
válasz erre | email2012-11-05 21:03:50
köszi, holnap megpróbálom.amit írtam a gerjesztésről letöltöttem a szerviz könyvet abba van benne.azt hittem így jó.még egyszer köszi.
sorszám: 4637 (136112)
(előzmény: Keri, 2012-11-05 20:12:54)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-11-05 20:12:54
Szerintem a gerjesztésen 12V-nak, de kb. az akkufeszültségnek kell lennie.
Szóval annak már annyi, jó eséllyel.

B+ az akku+ -ra megy.
D+ a diódahíd + felére megy.
61 töltésvisszajelző lámpa nem muszáj bekötni.
DF a generátor forgórészére kell mennie, tehát valamelyik szénkefére.
D- a testre.

Kövesd vissza a drótokat hogy valóban így legyen. Bocs ha már megtetted, de láttam már kutyán gatyát.

Aztán ha ez rendben van, akkor biztos nem elkötés, ki kell deríteni hogy a fesszab, vagy a motor a hibás.

Fesszab hibáját állítható feszültségű labortáppal szoktam megnézni, de gondolom nincs a polcodon, ezért a motort egyszerűbb ellenőrizni.

Lehúzod az összes vezetéket, persze ha már leellenőrizted feliratozd, hogy ne keverd össze.

D+ vezetékre ráteszel egy feszültség mérő műszert minimum 20V-os méréshatárral.
Beindítod a motort (nyilván csak akkuról kap villanyt a gyújtás ilyenkor.) és nézed a feszültséget. Elvileg nem nagyon fog mutatni a műszer.
Viszont a hozzáérinted a B+ vezetéket, a DF-hez csak 1-2 másodpercre akkor a műszernek minimum 10V-ot kell mutatnia. Ha felpörgeted a motort akkor pedig 30V-ig is fel tud szaladni, de mindenképpen 15V fölé.
Ha így történik akkor viheted a szabályzót garanciális cserére, a töltésrendszered jó.

Ha nem sikerül így sem töltést kicsikarni belőle akkor ott nagy a gebasz, keress egy elektronikához értőt.
sorszám: 4636 (136110)
(előzmény: H ATTILA72, 2012-11-05 19:08:58)

 
 
H ATTILA72
válasz erre | email2012-11-05 19:08:58
tisztelt Keri. köszönöm a véleményedet.A nyelvtani hibáért elnézést kérek,megfogadom a tanácsodat.A szabályzóval kapcsolatba,direkt figyeltem hogy minden a helyére kerüljön,már raktam ilyet be motorba.Az elsőre működött.A következő sorrendbe van a dobozon a jelölés.Én ez után dugtam helyre a vezetékeket.B+ D+ 61 DF D- egyébként,a gerjesztés jó,megnéztem multiméterrel.5-6V körül van.
sorszám: 4635 (136106)
(előzmény: Keri, 2012-11-05 08:57:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-11-05 09:01:22
Most nézem ETZ-ről van szó, abban természetesen generátor van és nincs terhelő ellenállás, a többi áll.
A 6V-os és 12V-os szabályzó csak a feszültség értékben különbözik.
sorszám: 4634 (136094)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-11-05 08:57:24
Először is a "szabáLYzó" az LY ;-) bocs nem izgat a nyelvtan de ez már nekem is fájt. :))))
Írd azt hogy fesszab. és akkor nem hibázhatsz.

Másodszor ennek a fajta fesszabnak fel van cserélve a (ha jól emlékszem) gerjesztés és dinamó+ kivezetése a gyári mechanikushoz képest, és ezt sokan nem szokták figyelembe venni (feliratozva van), csak rádugják ugyan abban a sorrendben, amitől jó esetben csak nem működik, ha nincs szerencséje azonnal elfüstöl. Éppen ezért garanciát sem egyszerű érvényesíteni, főleg hogy helyesen berakva a helyére fizikai lehetetlenség hogy a teljesítmény kapcsoló elem tönkremenjen.

Harmadszor, a terhelő ellenállást ami a mechanikus szabályzóhoz kell, itt felesleges, csak megzavarja az elektronikát. Kösd le az egyik felét, maradhat az helyén.

Ezt leszámítva ez a fajta szabályzó kiváló szerkezet. Javítottam már ilyeneket. Tény hogy elég gagyi kézzel összerakott, de normál alkatrészek vannak benne, a nyák elég stabil és az alkalmazott kapcsolásban sem találtam kivetni valót.
Olyan viszont már volt, hogy a feszültség határoló elem fel volt benne cserélve ezért valami egészen furcsa feszültség értékre szabályzott, de miután beleraktam a jó értékeket hibátlanul működött az is.
sorszám: 4633 (136093)
(előzmény: H ATTILA72, 2012-11-04 14:40:07)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2012-11-04 20:13:00
Én visszavinném hogy cseréljék ki mert lehet hogy gond van vele!Tisztességes kereskedő nem problémázik ilyenkor!Amúgy meg sajnálom hogy többet nem tudok segíteni!Személyesen könnyebb volna!
sorszám: 4632 (136089)
(előzmény: H ATTILA72, 2012-11-04 14:40:07)

 
 
H ATTILA72
válasz erre | email2012-11-04 14:40:07
szia, akkor az lesz hogy veszek egy hagyományos fesszabájzót. már aránylag olcsón lehet találni.köszi.
sorszám: 4631 (136079)
(előzmény: daranyi68, 2012-11-04 11:47:10)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2012-11-04 11:47:10
Akkor passz!Vagy mégis el van kötve valami,vagy ami nem kizárt,hibás ez a darab!Sajnos rengeteg gagyi után gyártott dolog kering!
sorszám: 4630 (136076)
(előzmény: H ATTILA72, 2012-11-04 11:30:31)

 
 
H ATTILA72
válasz erre | email2012-11-04 11:30:31
http://www.google.hu/search?tbs=sbi:AMhZZisHjtKQzvGuvcVo9DYRudNfQCC5od3Wc5fIiq_1_1NqVWfvEzoyEEqhUpKjK33zNFASou2pH-qDLb6ktlPmiwz0gUklFy5tvjuHhFZ8Xv6fRjhErfQhRQkEAiDtPrWMWidnSTwmjhLnw7Mwm7AGQv2JlcsL0WDq_1Zx1gpgOp-esTiScmgbzgvQQco6xoDsH8jKP91Z8npwxbishAq-WKQF6webByWuuZKj-NUHKl0awna-LzyjaYMamwlkIrWwt26vfg-usqsRL9bl_1tH_1AIIMOlIfzNsneaqpkTVAUyRlFPnGW0GirgZ5Dn_1LXtGIdr4a7W2g-SMcXBZ_15jBpQ5x-MBqdTeuaRuPibEOIeunwjOWF5Xru62Hk6oJ7XOHtKsPCHVQAWkmW5lgeWybWyFJkCqAVZ8xcN-sV-4NRWq-jfNFBGDwsZesvdcxpFeJ6ZW6qZewav1JqYEzlm_1_1v9LOENrE_1jbu16xe4rxdYZ9hBo0fiAjVmrZ8cyimE5_1UxEe0kMh6Dg7PSAcjne7KOMg5fgjs0YbB2aYRaP6LWsxmw9wdP8mYVtnTmO1FY_1zWWand-A23Jps4R2Aozb9wIH2SrWkQoLpybpnkoAuJ2mzA-ttWBrJYABM0gOTVto62QLOW2BVdmkxQYRNWT7qDTqvuU3yNnyTeNG2NVKsO4tvO8INN05_1IDYrq1TSJWQDaPuBSnKu_1vuENIrIxdTDvi8ICPmd9PK0HoD_12VDA_1BS6TZK7QuPTAUCdhhBL6_1bthU3RDuPJW_1OYrqpAQdwgTqGJuLCB1LDcDZGAnbCyJO-LsFQ_1YldsIH40YylU8NZ3nVbE5D9mcC7DMxRTmk12VkueKd-fNUpogAiHydq0LqS0iTUabEoEoESEtxtWTRR_1VUfM8H1WybgCcJjVYekJRrLWFGECjaqNhtsloq7slc8gFEdepbhW9N2_1LU1N_1DlEHTbDNwjNIxYaz4pyqzdDhgG4nOrehdhnsWA-wHuW1Dm3jcJzZCVGRzNsmrMknv_16DxHp4gDtgkqHdTLogTLDnuzWXCtxJWz_1zzh9WK8T5851ll7Uxux0MOPr8vvO9VzVyLTh6bfyYEYPzNGX-DeSYiK65tWL5_1soDPBVxDDkvxPH5OWymgvKyBgTFbswzXGzRJqmYMDL29UND0Vyozldva4t69ADU0MdIZT9Yun7rxK0wSWh3qXFOzaNp7-AYI5Lb8_1mFSi7wGBOLkZuzR-Xd1JBphcoR7uVuSanba4_1lzEdSA1xGrGsrOd2NE0G-U1mqhqt5XRK8H3_1l63Ogn0JLz6T9aPsrqR-Ik6VlCOIs-hoQobC_1gwPFYQ0&num=10&hl=hu&bih=819&biw=1280
sorszám: 4629 (136074)
(előzmény: H ATTILA72, 2012-11-04 11:08:19)

 
 
H ATTILA72
válasz erre | email2012-11-04 11:08:19
szia, nincsen benne semmilyen állítási lehetőség.küldök képet hogy lássad milyen. köszi.
sorszám: 4628 (136072)
(előzmény: daranyi68, 2012-11-03 22:23:21)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2012-11-03 22:23:21
Nem rajta,benne!
https://55b2b172-a-62cb3a1a-s-sites.googlegroups.com/site/muellerelectronics/jarmuelektronika/fesszab%C3%A1lyz%C3%B3%20003_resize.jpg?attachauth=ANoY7co-3HaUkxybn50bR_1tqQobvDjHA_vw-_XD1oP3S8GMFWoiELM_1_0Q4c5gT3tShzl4eGkfsRo7Qjr13Pn8i3HBubfS9_5m5IdA2xkYJ4rCtYCX5iNWZSelOQi0on1arLXdEPh6KdjzeK_RPNzfsmwbcEgMwCpXnBmX5mK-dGJIcaZsc3cpukQjDzD5jsXP7EWjk1MAna_-7E6kiV5RV1USNFSXk6NcUcvLldF3u6ErtEbvSglPUjoZ_rupZ_VZPB_nW9ygO0MHh2HctTppmtozu92Q0A%3D%3D&attredirects=0
nekem ijen van és a potival lehet álítani a feszültséget!
sorszám: 4627 (136067)
(előzmény: daranyi68, 2012-11-03 20:15:05)

 
 
H ATTILA72
válasz erre | email2012-11-03 21:58:22
szia nincs rajta semmi egy sima fekete doboz 5 hellyel a saruknak.
sorszám: 4626 (136066)
(előzmény: daranyi68, 2012-11-03 20:15:05)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2012-11-03 20:15:05
Szia!
Véletlen nincs egy poti rajta?
sorszám: 4625 (136061)
(előzmény: H ATTILA72, 2012-11-03 18:56:02)

 
 
H ATTILA72
válasz erre | email2012-11-03 18:56:02
sziasztok van egy etz125-ös motorom. a következő dologban szeretném kérni a segítségeteket.vettem egy új elektronikus fesszabályzót. be raktam a másik helyére.direkt figyeltem a vezetékekre hogy minden a helyére kerüljön.amikor be indítottam kiverte az összes izzót,melegedett az akkumlátor meg mint ha valami vissza fogná a motort alapjárat szinte nincs is.át néztem újra hátha valamit félre duktam csak nem vettem észre, de nem. minden a hején van.alapjárat környékén még csak birják az izzók de ha felpörgetem a motort végük van.mitől lehet ez?ha valaki tud kérem segítsen mert már nem tudom mit nézzek meg .köszi
sorszám: 4624 (136059)

 
 
H ATTILA72
válasz erre | email2012-10-25 11:56:28
az előbb elfelejtettem,igen a fesszabájzó még az eredeti.de már nem sokáig.szép napot.
sorszám: 4623 (135998)
(előzmény: H ATTILA72, 2012-10-25 09:29:05)

 
 
H ATTILA72
válasz erre | email2012-10-25 09:29:05
szia köszönöm hogy írtál. én is a fesszabájzóra tippelek de nem értek az elektronikához annyira hogy tutira tudjam hogy az a rossz. az aksinak már nálam is vége lett de azt már vettem újat. szép napot.
sorszám: 4622 (135997)
(előzmény: daranyi68, 2012-10-25 08:07:59)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2012-10-25 08:07:59
Szia!Üdvözöllek!Gondolom eredeti a feszszabályzód!Azzal nekem is voltak gondjaim!Hasonlók! Ráadásul egy idő után az akkumulátoromat is nyírta rendesen!Nekem a megoldást az hozta hogy lecseréltem elektromosra!Lehet kapni többfélét!Én már találkoztam olyannal is ami egybe volt építve az irányjelzővel!Remélem hamar megoldódik a gondod!
üdv
sorszám: 4621 (135996)
(előzmény: H ATTILA72, 2012-10-24 22:21:15)

 
 
H ATTILA72
válasz erre | email2012-10-24 22:21:15
Szép napot,új vagyok a fórumon,de itt talán megoldást lelek a problémámra. van egy ETZ125-ös motorom eddig nem volt vele baj pedig 7éve megvan.a következő a baj.ha beugrasztom a motort szépen pöfög addig míg a lámpát fel nem kapcsolom akkor gyújtás kihagyás és leáll. ezt csinálja alacsony fordulaton.4000-res fordulaton kell tartanom akkor nem csinál ilyet.de alatta leáll.már mindent végig néztem rajta ellenőriztem a kábeleket ,kötés és zárlat szempontjából.minden jó. vettem új aksit ,gyújtás kapcsolót is kicseréltem,semmi változás.én a feszültségszabályozóra gyanakszom de azzal nem tudok mit kezdeni. ebben kérném a segítségeteket. előre is köszi egy mz-s.
sorszám: 4620 (135995)

 
 
mzés
válasz erre | email2012-10-12 15:55:51
Sziasztok!

Ki szertném mérni elektromosan katonai Etz 250 típusú 1985-ben gyártott motorkerékpáromat. Tudnátok segíteni hol találok egy táblázatot amiben a különböző elektromos alkatrészeken mérhető szabvány értékek szerepelnek?

+36206248614

köszi
sorszám: 4619 (135882)

 
 
csipu
válasz erre | email2012-09-18 15:54:33
Sziasztok!

Kellene egy kis segítség aki Isaszeg közelébe lakik az kérem jelentkezzen.

Nem bírom beállítani a gyújtást.
sorszám: 4618 (135595)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-09-08 19:55:08
Van még klisztron? Akkor nem is öregszem annyira. :D
sorszám: 4617 (135370)
(előzmény: Keri, 2012-09-08 19:50:25)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-09-08 19:54:23
Amilyen vén vagyok, örülj hogy nem a II: VH-s angol radar láncra emlékszem. Pontosabban arra nem emlékszem.:D
Amúgy a fősulin mikrós voltam, egy évet voltam 85 körül mikróhullámú adólánc végmérő. azóta csak papíron illetve a neten láttam ilyen ocsmányságokat.:D
Valahogy elvoltam a digittechnkával. Egy kis folyamatszabályzással fűszerezve.
sorszám: 4616 (135369)
(előzmény: Keri, 2012-09-08 19:43:14)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-09-08 19:50:25
Ja és van tranzisztoros, klisztronos, és magnetronos radarunk is.
sorszám: 4615 (135368)
(előzmény: Árpád, 2012-09-08 09:27:13)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-09-08 19:43:14
Dirac függvént ismerem, de nem értettem hogy jön ide.
Nem tű impulzus az. 1uSec szélességű és nagyszerű műszereink vannak a mérésére :)

Ferihegyen 6db radar van, és az összes létező fajtából.
Primer (ez a klasszikus radar amire te gondoltál ) szekunder, ezekből is több féle van, multilaterális, monopulse rendszerű, MODE-S rendszerű, Impulzus kompressziós...szóval jócskán továbbfejlődtek, ahhoz képest, amit a tankönyvben tanultál róluk.
Persze nagyrészt mindegyik azon az egyszerű elven alapszik, hogy a jel fénysebességgel terjed és a viszaverődési vagy válasz késleltetésből tudjuk a távolságot, de ezt leszámítva van olyan radarunk is amiről még második ránézésre sem mondanád meg hogy radarról van szó :)

sorszám: 4614 (135367)
(előzmény: Árpád, 2012-09-08 09:27:13)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-09-08 09:27:13
Közben rájöttem, nem tudom melyik radarokkal foglalkozol. Ha minden igaz a távoli az ami dirac delta impulzust ad ki a közelkörzeti vagy hogy hívják lehet hogy folyamatosan zümmög.
A dirac delta ha most nem ugrana be neked, a tűimpulzus kultúr neve. Mivel egyetlen impulzus, a frekit mérni nehéz lenne mivel végtelenül keskeny és végtelenül nagy impulzus, teljesítményt sem mérhetsz. Dirac találta ki azt a matematikai módszert amivel ilyen jeleknél teljesítményt vagy frekit lehet számolni.Általában sem nem tranzisztor, sem nem cső van a végen, hanem valami cél alkatrész, valami üregrezonátoros vagy más okosság. Régen ha minden igaz, klisztron cső volt.
Ez úgy jön ide, hogy diracos radaros vagy, nem biztos hogy értesz a rádióadókhoz. :D :D :D
sorszám: 4613 (135366)
(előzmény: Keri, 2012-09-08 08:17:26)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-09-08 09:16:23
Valóban nem "fekete -fehér" hanem egy összetett probléma és,hogy ne vesszünk el az ötletszerűen kiválasztott részletekben kb. ez volt a gondolat menetem:
-miből lehet "gazdálkodni", energia-könnyen összehasonlítható
-hogyan,kikapcsolási idő-ua. mint fent
-a kapcsoló elem "hatékonyságára" bekapcsolási idő alatt, pedig könnyen jellemezhető az elfűtött telyesítménnyel-szintén könnyen összehasonlítható
Szerintem ezek a kérdések megválaszolása elegendő annak eldöntéséhez, hogy az adott körülmények között milyen elem tejesít jobban.
sorszám: 4612 (135365)
(elözmény: Keri, 2012-09-08 07:18:57)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-09-08 08:20:42
Érted te a lényeget, csak így tovább :)
sorszám: 4611 (135364)
(előzmény: Árpád, 2012-09-08 08:12:25)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-09-08 08:17:26
Én csak az ohm törvényt ismerem, a többit abból le tudom vezetni :))

Dirac delta függvénynek nem tudom mi köze van ehhez, de a csőtápvonalon van egy hitelesített kicsatolás, azon mérünk teljesítményt meg spektrumot.
sorszám: 4610 (135363)
(előzmény: Árpád, 2012-09-08 07:52:13)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-09-08 08:12:25
Igenn volt hogy az egyik fél beismerte tévedést. Csak az a baj, hogy az mindig én voltam. :D
De tényleg kár erre több szót vesztegetni. Az emberek ugyse változnak.:)
Én meg pláne nem. :D
Amúgy én szoktam nézni az összképet. Ebben a vitába is pont abból indultam ki. Ismerve mások tapasztalatait, a sajátomat figyelembe véve az jött le hogy a fet jobb erre célra. Ezután kezdtem a részleteket boncolni, amikor elhangzott az hogy a tapasztalatom téves. ele kellet menni részletekbe mert krteénül nézett volna úgy ki a vita hogy jobb a fet. Nem De jobb. De nem jobb. Nincs igazad, jobb. Nem értessz hozzá, nem jobb. Műszaki analfabéta vagy, jobb. Nem jobb, amúgy miért szült anyád a világra.... És így tovább. Ennél csak jobb ha a részletekbe menve próbáljuk igazolni állításunk. :D
sorszám: 4609 (135361)
(előzmény: Keri, 2012-09-08 07:57:08)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-09-08 07:57:08
Na de ami a lényeg, hogy egy vitában át kell siklani a másik botlásai felett, és a témára koncentrálni. Ti azért estek egymásnak mert mindig elvesztek a részletekben a nagy összképet pedig szem elöl tévesztitek mindketten.

Pedig úgy rémlik párszor előfordult hogy elismertétek tévedéseteket valamiben, tehát elvileg nem kéne összevesznetek mindig.
sorszám: 4608 (135360)
(előzmény: Árpád, 2012-09-08 07:48:38)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-09-08 07:54:32
Jó van olyan hogy én kezdem a dolgokat. :)
De ez nem az az eset emlékezz viszza. Már megbeszéltük ezt régebben párszor. Meg a lehetséges okokat is. Vagy nem beszéltük meg, de te egyetértően hallgattál. :D
sorszám: 4607 (135359)
(előzmény: Keri, 2012-09-08 07:51:35)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-09-08 07:52:13
Bár ha belegondolok... :)
A radarnál a kimeneten nem igazán frekit vagy teljesítményt tudsz mérni. Tudod, a Dirac delta... :D
sorszám: 4606 (135358)
(előzmény: Árpád, 2012-09-08 07:50:14)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-09-08 07:51:35
Nem én kezdtem hanem a másik.nnan ismerős ez? :)
sorszám: 4605 (135357)
(előzmény: Árpád, 2012-09-08 07:48:38)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-09-08 07:50:14
Lassabb vagy mint a jeled.:D Már azóta egy hozzászólásom végén rájöttem hogy kinek magyarázok az adókról.:D
sorszám: 4604 (135356)
(előzmény: Keri, 2012-09-08 07:45:54)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-09-08 07:50:09
én ezt értem, de ha a csatorna ellenállás 3tized, akkor az 1tized ohm jó választásnak tűnik a mérésre.

Inverterben már néztem így áramot, szépen látszik minden esemény az ellenálláson. Persze nem tudom milyen pontos műszere van Gyulabának, de a mienk nem jött zavarba.
sorszám: 4603 (135355)
(előzmény: Árpád, 2012-09-08 07:43:19)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-09-08 07:48:38
Igen,van háború szaga a dolognak. De ha belegondolsz ki kezdte és milyen indokkal, akkor megérted hogy így kezelem a dolgot.
Amúgy nem szép dolog valamit állítani, aztán amikor kiderül hogy nem igaz, lazán hallgatni róla és mással próbálkozni. Főleg ha az a más is tévedés.Valahogy a vita úgy nézne ki hogyha egy érv elbukik, azt beismeri tévedő fél és azzal folytatja a vitát hogy jó, ez nem volt igaz, de a végeredményben nekem van igazam ezért meg ezért.
sorszám: 4602 (135354)
(előzmény: Keri, 2012-09-08 07:40:11)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-09-08 07:45:54
Szerintem ne kezd két fronton harcolni ;-) mint tudod radarban dolgozok, és rádióamatőr is vagyok, így van némi fogalmam az alkalmazott rádiótechnikáról. :)))
sorszám: 4601 (135353)
(előzmény: Árpád, 2012-09-08 07:33:00)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-09-08 07:43:19
Az áramérzékelő ellenállásra Gyulabá azt mondta, tized ohM nagyságrendbe essen. Illetve én mondtam hogy ha kissebb, a szkóppal nehezen fogja mérni a jelet. Nem minden szkóp mutja értékelhetően a tized volt csúcstól csúcsig jelet.
Ezt ő elfogadta, azt mondta akor legyen tized Ohm. Kitartott melette akkor is amikor figyelmeztettem hogy ekkora ellenállat tönkrevágja a mérést. Ugyanis a fet csatorna ellenállása max 3 tized ohm. ezért mondtam, a feszgörbét kell nézni abból és abból amit a gyárigyújtás bellítási értékekről magyarazatként adnak, meg lehet saccolni hogy tranyó esetén eléri e a fetes eset felmágnesezetséségét a megszakítás pillanatára.

No, én is jónak magyarázom az adókat.... Nem is tudom ki lokátor szerelő.... :) Legalábbis emlékezetem szerint.
sorszám: 4600 (135352)
(előzmény: Keri, 2012-09-08 07:34:25)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-09-08 07:40:11
Árpi, semmi szükség egy vitában arra hogy régebbi (és a másik fél által minden bizonnyal vitatott) véleményedet dörgölt a másik orra alá, mert az veszekedés, nem vita.

Röviden: sértegetésnek nincs értelme.

Másik, egy kulturált vitában joga van magyarázat nélkül visszavonulnia bárkinek, és ha sportszerű az ellenfél akkor ezt hagynia kell, mert ha nem, akkor az megint csak háború, nem eszmecsere.
sorszám: 4599 (135351)
(elözmény: Keri, 2012-09-08 07:04:38)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-09-08 07:34:25
Ha az áramérzékelő ellenállás kisebb mint a FET csatorna ellenállása akkor szerintem használható, csak figyelembe kell venni kiértékeléskor.

De lehet hogy jobban jártok ha valami áramkör szimulátoron futtatjátok le a kísérletet.
sorszám: 4598 (135350)
(elözmény: Keri, 2012-09-07 22:15:12)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-09-08 07:33:00
A rádióadó végfokban lévő elem külön állatfaj. Van nagyfrekvenciás fet és van teljesítmény fet. De nagyfrekvenciás teljesítmény fetet még nem láttam.
De ez nem annyira nagy freki azt hiszem. Ha jól számolom, 6000 fordulat az 100 HZ.Ennek a tranziienséről beszélünk. Az ha négy nagyságrendet adunk rá, 1 MHz. A Rádió adóknál 100 MHZ nagyságrend van.Hacsak nem küzép vagy hosszú hullámú az adó. De olyanok nincsenek nagyon amatőr kivitelben, 100-200 Wattos telesítménnyel. Ha jól emlékszem ennél legalább százszor eősebbek. 10 Kwattos fet pedig nincs. Talán tranyó sem. Félek, a küzéphullámú adók, az a kevés ami van, még mindig csöves.
sorszám: 4597 (135349)
(elözmény: Keri, 2012-09-08 07:18:57)

 
  Összesen: 99 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17652)
MZ (48890)
Jawa (27037)
police (1763)
Simson (3404)
Izs (609)
Pannónia (6541)
Motorszervíz (2866)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu