hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. szeptember 27. péntek 
Adalbert

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás

Összesen: 100 oldal

rétiboglárka
válasz erre | email2006-06-28 21:08:41
köszönöm..

De a gyujtás csak akkor ad szikrát,ha a lendkerék forog bizonyos fordulatszámmal.
Akkor lehet hogy meghajtaná a stroboszkopot,de akkor meg én nem tudok jelölgetni a lendkeréken..

Nem kötözködni akarok,csak tényleg nem értem...
sorszám: 2012 (56870)
(előzmény: vkami, 2006-06-28 18:48:23)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-28 18:59:11
Ne ezt nemtuttam, akkor bírja a nagyfeszt a bemenet...
sorszám: 2011 (56854)
(előzmény: vkami, 2006-06-28 18:48:23)

 
 
vkami
válasz erre | email2006-06-28 18:49:31
Indikátorórát ilyent vegyetek:
http://cgi.ebay.de/Zuendpunkt-Einstellgeraet-mechanisch_W0QQitemZ4649152774QQihZ002QQcategoryZ76052QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
sorszám: 2010 (56853)

 
 
vkami
válasz erre | email2006-06-28 18:48:23
Elvileg a stroboszkópon van egy nagy csipesz, amit a gyertyakábelra csiptetsz és az vezérli a stroboszkópot.
sorszám: 2009 (56852)
(előzmény: rétiboglárka, 2006-06-28 18:23:15)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-28 18:48:19
Ehhő most így ismerni kéne a kapcsolást, hogy milyen feszek vannak meg mit bír a stroboszkóp bemenete, de vagy a trafó primer ágára (ha nem túl nagy a feszültsége) vagy esetlek a leladó jel kimenetére (ha 3van egyik a jel gondolom) de ez lehet túl kicsi neki.
sorszám: 2008 (56851)
(előzmény: rétiboglárka, 2006-06-28 18:23:15)

 
 
rétiboglárka
válasz erre | email2006-06-28 18:23:15
Csak érdeklödés képpen a jeladóra hogy lehet rákötni a sroboszkopot?
sorszám: 2007 (56847)
(előzmény: piri, 2006-06-28 18:12:44)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-28 18:12:44
Ha kell egyszerű sroboszkóp rajz ,nyák és beültetési ábra (esetleg leírás) vannekem.
sorszám: 2006 (56845)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-28 18:01:01
A dogattyúütlöztetés lényege, hogy pont egy szöget fog neked adni, amely közepén lesz az alfa szög az a felső holtpont...
Innen kell visszazámolni a gyújtást fokban és percben oda egy jelet és jöhet a stroboszkóp.
Addíg kell állítani amíg nem lesz ott a gyújtás.
sorszám: 2005 (56843)
(előzmény: rétiboglárka, 2006-06-28 17:52:48)

 
 
rétiboglárka
válasz erre | email2006-06-28 17:52:48
Üdv.

Én is néztem indikátor órát,nekem 10-ért akartak adni mechanikusat,15-ért volt digitális.
Azt inkább ugy döntöttem,enyi pénzböl rakatok a szemüvegembe egy 20 dioptriás lencsét:))

Ez a dugattyu ütköztetö érdekes dolog,de a szögérték kellene.
Cscak az a baj hogy nem tudom melyik pillanatban adja a szikrát a gyujtás.(a jeladó mágnes mely pontján..

Na mindegy,okoskodom tehát vagyok:)
majd lesz valami:)
sorszám: 2004 (56842)
(előzmény: piri, 2006-06-28 17:45:36)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-28 17:50:46
Ja és megen megdöglött egy Briskem...
4000-4500nál gagyizott végig elhajintottam az van benne OKO Power kínaigagyi (megy mint a távirat) egyenlőre :-)
sorszám: 2003 (56841)

 
 
rétiboglárka
válasz erre | email2006-06-28 17:46:26


Én meg nem vagyok az:))
Sok sikert hozzá:)

sorszám: 2002 (56839)
(előzmény: JAWAvsRENAULT, 2006-06-28 16:21:17)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-28 17:45:36
Máma akartam venni ilyen indikátorórát azt aszitték az annyukat szídom 3boltban viszont a 3.ban rámsóztak egy taiwani kompressziómérőt 14600ért de megengedtem neki mert régóta akarok én ilyet :-)))
10es kompesszióm van :-)))
sorszám: 2001 (56838)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-28 17:42:13
Nem akarok belekontárkodni, de olvastam ilyet, hogy dugattyú ütköztető célszerszám. Ez valójában egy rossz gyertyából van amibe beleraknak egy csavart. Ezt betekered a gyertya helyire azt forgatod amíg meg nem akad benne a dugó. Majd jelólsz. Visszaforgatod a másik irányba, megen jelölsz. A két jel között pontosan ott a holtpont.
Esetleg lehet furat vagy lelapolás a csavarban, hogy a levegő ki tudjon jönni mellette.
:-)))
sorszám: 2000 (56837)
(előzmény: szürkület, 2006-06-28 15:21:57)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2006-06-28 16:27:25
és mindösszesen 2000 FT ba került!!!
sorszám: 1999 (56824)
(előzmény: rétiboglárka, 2006-06-28 13:36:02)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2006-06-28 16:21:17
én marós vagyok.És az én elektromos gyjtásomat én csináltam saját magam.
sorszám: 1998 (56823)
(előzmény: rétiboglárka, 2006-06-28 13:36:02)

 
 
szürkület
válasz erre | email2006-06-28 15:21:57
..de talán még jobb nem levenni, hanem a felső holtpontot bejelölni a köpenyen a jelfogónál, és ettöl a jeltöl a mágnesig mérni a kerületet..
De ettöl sajnos még nem javul meg :(((
viszont legalább tudjuk mennyi.
sorszám: 1997 (56818)
(előzmény: rétiboglárka, 2006-06-28 13:36:02)

 
 
szürkület
válasz erre | email2006-06-28 15:10:00
A szögmérésre van ötletem, de én nem szeretném már levenni a forgórészt: átjelölöd a forgórészen a stift helyét a külső köpenyre (minél pontosabban :)) utána megméred a kerületet a jeladóig, majd a radiánt visszaszámolod fokra.
De itt:
http://www.vape.cz/vape.php?lang=eng&sid=ba0ddb1a6d0dde691bcc9ecb9e05c5c5
jobboldalt, ir 28 fokot. Van annak vmi értelme? Lehet az elögyujtás?
Sz
sorszám: 1996 (56816)
(előzmény: rétiboglárka, 2006-06-28 13:36:02)

 
 
magush
válasz erre | email2006-06-28 14:05:24
Bocs, hogy belevauvau, de igen, sztem is a generátor dobja meg az árát. Nekem (12v 638) csak bütyök,jeladó,trafó volt a csomagban, és ez belefért 20e Ft-ba. Most szenvedek vele, mert fúrás, főtengelyezés után nem akar indulni...Szikrám van, benzint loccsantottam hengerbe is, mégse pöff...Remélem ma rábírom hogy menjen, mert morci leszek.
sorszám: 1995 (56806)

 
 
szürkület
válasz erre | email2006-06-28 13:52:40
Azt hiszem az olcsóbb és drágább kit között az alternátor a különbség (kb. 25eFt).
sorszám: 1994 (56803)
(előzmény: Jawa350speed, 2006-06-28 13:28:54)

 
 
szürkület
válasz erre | email2006-06-28 13:46:20
Háát, igy is fel lehet fogni, ez tény. De máshogy is.
Olyasmi ez, mint mikor a kedvenc öreg kutyádnak vásárolsz egy tuti kis játékot. És most félek, hogy a torkán fog akadni :(
Mivel a kitet kifejezetten 6V 634-esekre (értsd "muraköziekre") dolgozták ki, nem gondoltam rá hogy ebböl gond lehet..
Bocsánatkérés elfogadva egyébként :)
sorszám: 1993 (56800)
(előzmény: piri, 2006-06-28 12:57:18)

 
 
rétiboglárka
válasz erre | email2006-06-28 13:41:13
:))

hát izlések és pofonok:)Attol függ kinek menyit ér meg.. Én szeretnék jó ,és megbizható motort csinálni a CZ-böl.Nekem mergért enyit..igaz a motor piaci értékének a felét kiteszi.De hát magamnak csinálom.Magamtol meg nem akarom sajnálni:)))

De ha te is akarsz ilynet,és ugy vagyon ahogy csehcsoda mondja,akkor valoban nézdd meg a gyár honlapját.Tanulj az én kárombol:)

üdv:)
sorszám: 1992 (56799)
(előzmény: Jawa350speed, 2006-06-28 13:28:54)

 
 
rétiboglárka
válasz erre | email2006-06-28 13:36:02
Én is gondoltam errehogy kisérletezni kellene..

De azt hiszem majd megnézem a fötengelyen az ék helyzetét a felsö holtponthoz képest,és majd viszonyitom hozáá a lendkeréken lévö jeladó mágnes helyzetét..
Csak még azt nem tudom hogy hogyan fogok szöget mérni azon a nyavajás lendkeréken..
saccolni tudnék,de azzzal nem vagyok kisegitve...

amuyg nekem is gyengébb az egyik hengerem,de csak alapjárat környékén, pörgösebbre fogva egyenletessen dolgozik mind a kettö ahogyérzem..
majd kitalálok valamit..
de ha ujj alaplapot kell csinálnom a jelfogónak, akkor keresenm kell egy maróst.
Ha sikerül valami majd konzultálunk..

Még a fötengelyemen is kellene középsö csapágyat cseeréltetni..szal el leszek vele egy ideig:)))

Azért remélem neked összejön valahogy...
Sok sikert addig is..
sorszám: 1991 (56798)
(előzmény: szürkület, 2006-06-28 11:24:44)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2006-06-28 13:28:54
köszi, majdnem leestem a székről.
Én max a postaköltség árát adtam volna érte. De te tudod. Azért mégegyszer köszönöm.
sorszám: 1990 (56794)
(előzmény: rétiboglárka, 2006-06-27 21:11:35)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-28 12:57:18
Most egy kicsit gonosz leszek, úgyhogy előre bocsánatot kérek!
Ezért nem szoktak a muraközire dísszerszámot rakni :-)))
sorszám: 1989 (56788)

 
 
szürkület
válasz erre | email2006-06-28 11:24:44
Megpróbálom először a jeladót (vagyis vevőt) állitgatni egy próba-alaplapon ahol nemcsak 2 lehetőség lesz. De az a rossz érzésem van hogy nem fogja szeretni igy sem a 180 fokos szimmetriát.
IGC-t ismerők: megoldható vele az, hogy az egyik henger jeléből (a másik jeladót ha letakarom vhogy) előállitja, tetszőleges (pl 175 fok) elcsusztatással a másik henger jelét is?
Előre is köszi,
megírom ha sikerült rendbehozni :)
Sz
sorszám: 1988 (56771)
(elözmény: Bandita, 2006-06-27 14:01:52)

 
 
szürkület
válasz erre | email2006-06-28 10:41:09
Rétiboglárka: örülök hogy találtam egy sorstársat :)
Elég egyszerü elméletileg a rendszer cseréje, ennek ellenére elszöszmötöltem vele fél napot, sajnos a motoromon mindenféle nem szabványos szinü vezetékek vannak, és ki kellett bogozni mi hová megy.
Igen, a stiftet a főtengely végén meg kellett reszelni, hogy szépen illeszkedjen rá a forgórész.
Írok majd én is ha sikerült javitani a helyzeten! A cimem: urgent_call@yahoo.com
sorszám: 1987 (56759)
(elözmény: Bandita, 2006-06-27 14:01:52)

 
 
szürkület
válasz erre | email2006-06-28 10:18:09
Piri: igen ilyen a trafó! Végülis megegyezik Rétiboglárkáéval az egész rendszer, ahogy igy elmondta. Azt irják jó szikrát ad, bár, nekem a régivel sem volt semmi bajom :)
sorszám: 1986 (56756)
(elözmény: Bandita, 2006-06-27 12:35:22)

 
 
Bandita
válasz erre | email2006-06-28 06:30:06
ez igaz :) egyébként az is ólomakksi
sorszám: 1985 (56739)
(előzmény: piri, 2006-06-28 01:34:21)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-28 01:34:21
Ja és zselés élég nehéz lenne rajt savsűrűséget mérni, bár lehet, hogy nem is ólom nemtom...
sorszám: 1984 (56736)
(előzmény: piri, 2006-06-28 01:32:50)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-28 01:32:50
Nekem 2 tizedet esik
sorszám: 1983 (56735)
(előzmény: vkami, 2006-06-27 22:28:58)

 
 
rétiboglárka
válasz erre | email2006-06-27 23:41:45

állorész
forgorész
jeladó
vezérlö,és feszszab egyben
gyujtótrafó

enyit tartalmaz..
én anyért vetem,ha te is ezekre gondoltál,akkor igenjól átb****k engem:DDD
Én csak akkor találtam rá a vape honlapjára mikor már kezemben volt a csomag:)))

Igy jártam:)))


sorszám: 1982 (56726)
(előzmény: Csehcsoda, 2006-06-27 22:17:56)

 
 
Bandita
válasz erre | email2006-06-27 22:45:03
ja és még egy ,én mindig a szisztematikus hibakeresés hive vagyok az ötletszerűen megnézett dolgokkal ellentétben. Néha talán tul bonyolult a gondolatmenetem, de általában célba szoktam érni vele (bocs ez nem akart öndicséret lenni :) )
sorszám: 1981 (56718)

 
 
Bandita
válasz erre | email2006-06-27 22:40:54
A nyugali feszej kb 2-2,1 V / cella inkább a savsűrűséget mérném meg , de sokkal egyszerübb a töltőfeszültséget mérni , és akkor kizárhatod a töltés hibáját. Az önmagában hogy mentél 150 km-t nem sokat mond , mert pl ha totál nulla lenne a töltésed akkor az MZ 10A körüli fogyasztását nézve tuti lemerül az akksid ,azonban ha van némi töltés de az gyengébb , akkor a helyzet totál más lehet . Ezért nézd inkább meg a töltőfeszültséget a motoron.
sorszám: 1980 (56716)
(előzmény: vkami, 2006-06-27 22:28:58)

 
 
vkami
válasz erre | email2006-06-27 22:28:58
Ha motorozok 150 km-t úgy, hogy nincs vagy nem elegendő a töltésem, akkor 8 órával a leállítás után szerinted mennyi lesz az akkumlátor feszültsége?
sorszám: 1979 (56713)
(előzmény: Bandita, 2006-06-27 21:57:47)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2006-06-27 22:17:56
Az akkor mást is tartalmaz egy "egyszerű" gyújtáskiten kívül, mert az a VAPE CZ-től megrendelve nagyjából 24.000 forint. Jól gondolom?
sorszám: 1978 (56710)
(előzmény: rétiboglárka, 2006-06-27 21:11:35)

 
 
Bandita
válasz erre | email2006-06-27 21:57:47
Pesrze van mélykisülés és károsodik is , de a mélykisütési feszültséget terehlés alatt éri el az akku. Amit mondtam az ne a tuti nullára mnet és kb 2V nyugali feszültséget mutató , esetleg cellazárlatos , elszulfátosodott nyilvánvalóan szar akksira vonatkozik .
Az állításom továbbra is tartom miszerint az ólomakkumulátor nyugalmi feszültsége nem jellemző az akku töltöttségi állapotára (mivel ez nagyon kis mértékben változik a töltöttségi állapottól). Ezért alkalmazzák pl. a savsűrűségmérést.
Ha nem hiszed olvass utána szakkönyvben.
sorszám: 1977 (56701)
(előzmény: piri, 2006-06-27 20:51:31)

 
 
rétiboglárka
válasz erre | email2006-06-27 21:11:35
Csehektül rendeltem,innen:

http:www.jawamarkt.cz

12V-os

és ha jol emléxem olyan 47.000környékén dobták +postaköltség(5000FT)
sorszám: 1976 (56686)
(előzmény: Jawa350speed, 2006-06-27 19:58:29)

 
 
vkami
válasz erre | email2006-06-27 21:11:22
Azt hiszem, én is ott kezdem majd a kutakodást.
sorszám: 1975 (56685)
(előzmény: piri, 2006-06-27 20:47:45)

 
 
vkami
válasz erre | email2006-06-27 21:09:59
Persze, de arra lehet következtetni, hogy tragédia nincsen. Mint korábban írtam, elektronikus fesszabályzó van rajt, tehát töltés vagy van vagy nincs. A nyugalmi 6,23V szerint van. A gond az, hogy menetközben néha leáll, ha leveszem a világítást, újraindul vagy újra indítható. Ezért gyanakszom valami zárlatra vagy kontakthibára. Arra gondoltam, hogy valakinek van vele tapasztalata, mert egy időszakosan jelentkező hibát elég nehéz megtalálni.
sorszám: 1974 (56684)
(előzmény: Bandita, 2006-06-27 20:31:15)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-27 20:51:31
Már megbocsáss de ez nem így van.
Van neki mélykisülése ha azt eléri károsodik 12Voltosnál 10,8 asszem...
sorszám: 1973 (56683)
(előzmény: Bandita, 2006-06-27 20:31:15)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-27 20:47:45
Nekem is csinálja mert a főbizti ott lifeg a dobozban azt néha testel + kimegy majd 1x megcsinélom :-)))
sorszám: 1972 (56680)
(előzmény: vkami, 2006-06-27 20:26:21)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-27 20:45:24
Ja és 200km enként nem árt feltölteni mert szerintem világítás mellett csak merül mindíg...
sorszám: 1971 (56679)
(előzmény: piri, 2006-06-27 20:44:12)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-27 20:44:12
Töltsd föl nekem a zselés 6,6V a másik 6,4V de ez öregmá ezzel vettem 3 évet állt (szerintem is fura, hogy még jó)
sorszám: 1970 (56677)
(előzmény: vkami, 2006-06-27 20:26:21)

 
 
Bandita
válasz erre | email2006-06-27 20:31:15
Vkami , az ólomakksik nyugalmi feszültsége nem jellemző a töltöttségi állapotra. Inkább mérdd meg közepes fordulatszámnál bekapcsolt világitással , a töltőfeszültséget 7 v körül kel lennie
sorszám: 1969 (56676)
(előzmény: vkami, 2006-06-27 20:26:21)

 
 
vkami
válasz erre | email2006-06-27 20:26:21
Az akksin 8 óra állás után mértem 6,23 voltot.
Mivel időszakosan jelentkezik a hiba, kontakthibának kell lennie, csak gondoltam, hátha volt már valakinek ilyen.
sorszám: 1968 (56675)
(előzmény: piri, 2006-06-27 19:51:10)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2006-06-27 19:58:29
Olvastam hogy neked vape gyújtás van a jawadon. Kérdeznék eggyet kettőt ezzel kapcsoltban. Pl: Hol vetted, mennyiért vetted. Ja és hány voltos. Köszi előre is.
sorszám: 1967 (56669)
(elözmény: Bandita, 2006-06-27 14:01:52)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-27 19:51:10
Ha télleg jó az akksi a főbizti és a lámpafej (gyújtáskapcsoló) környékén keresgélj, mert a gyári rajz szerint az akksiról a +6V a főbiztin keresztű a lámpafejbe megy ,onnan meg a trafó 15ös pontjára... tehát ha nincs töltés szerintem akkor is van gyújtás az akksiról.
sorszám: 1966 (56668)
(előzmény: piri, 2006-06-27 19:40:47)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-27 19:40:47
Szeirntem nincs elég töltés de valóban lehet kontakthiba is, esetleg szénkefe.
Meg kéne mérni a töltést, bár nagyon le van ez a rendszer terhelve, ha világítasz is, mert 60W a dinamó ebből 45öt lekap a fényszóró...
Igazából ha télleg jó az akksi akkor ne szabad leállnia de ha le van merülva akkor leállhat ha világítasz.
sorszám: 1965 (56667)
(elözmény: Bandita, 2006-06-27 18:58:48)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-27 19:36:41
Ja ha belegondolok így télleg 1xűbb az egész és olcsóbb is...
sorszám: 1964 (56665)
(elözmény: Bandita, 2006-06-27 19:32:18)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-27 19:34:13
Köszi értemmá :-)
sorszám: 1963 (56662)
(elözmény: Bandita, 2006-06-27 19:24:22)

 
  Összesen: 100 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49044)
Motoros túra (17985)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu