:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
Nos a számolásaim szerint az álló rész tekercsét 1/gyök kettö(1,41valamennyi) szörös keresztmetszetű vezetékkel kell tekerni, a menetszám gyök kető szörös lessz. Az álló rész huzal az eredeti keresztmetszet fele lessz, a menet szám dupla. Abból indultam ki, a mágnesség nem nagyon nőhet a vasban, mert valószínű optimálisra tervezték annó, a huzalok nem melegedhetnek jobban mint eredetileg tették. Így a végerednény az, hogy a kész mű dupla feszt ad le, fele árammal. Vagyis a teljesítmény marad. Azt nehéz lenne eredményesen emelni. Viszont valószínüleg már alacsonyabb fordulaton is tölteni kezd. Egyenlőre senki ne csinálja meg, még ellenőrzöm a kérdést párszor, nehogy valami marhaság csússzon be.De ha valaki viszont már most lát hibát, az gyugodtan sikítson.:)))
Mégsem lesz megcsinálva!
Egyébként avr!
Gondolom az igc is az, vagy valamilyen más mikrokontroller (nem találkoztam még vele)!
Mennyiért tetszik vesztegetni most igc-t 1hengeres 2 ütemű mociba?
Egyébként én is sokkalom az árat, de nem egyedül ment volna a dolog....
..és igazatok van...drága...
Legjobb tudásom szerint jó. Csak az kell, hogy a testelés, és a gerjesztés iránya (az, hogy a gerjesztő tekercs másik lába hova van kötve, illetve az, hogy a szabályzó földre, vagy tápra huzza e a tekercset) azonos legyen.Az állandó mágnesü jószágok szabályzója tér el.A karbi dolgot megnézheted, ha a tű nem elég passzentos a főfúfóka csövébe, akkor megérett a cserére mind a kettő. Nem lessz egyszerű a dolog. A generátor menetének kiszámítása elindult.:)
Ha lenél olyan kedves és megírnád, hogy mekkora menetszám és milyen vastag vezeték kell nagyon megköszönném.
Továbbá az is érdekelne, hogy a generátoros fesszab jó-e a dinamóhoz.
Én egyenlőre a trafóra gyanaxom mert szerintem kicsi a szikra és sárga is, viszont a 6liter körüli fogyasztás valóban karbi gondra utal. Amúgy megy a gép rendesen 90-95 a vége teljes terhelésnél is és 10es a kompresszió (150es hengerrel 125ös karbival).
Jó, akkor a Vapét hagyjuk. Igazából nekem se sok kedvem van manapság hozzá.
A kis TS dinamója nem szokott gondot okozni, elég erős még a városi tötyörgéshez is még világítással is.Ettől még át lehet tekertetni, mert a 12 volt kellemessebb, izzókat is könnyebb hozzá beszerezni. Nos ha tényleg érdekel a dolog, kiszámolom a meneteket, a vastagságot, mert ugyan nemrég találkoztam valakivel, akinél működött a dolog, nem tudott a méretezésről beszélni, mert nem ő csinálta. De legalább tudjuk, hogy létezik a dolog. Én egy TS és egy Jawa dinamóval futottam már össze.De tulajdonképpen hagyni is lehet a dolgot a TSnél, csak kissé fel kel újjítani a huzalozást meg az eféléket.Szerintem izlés dolga. Én 12 volton jobban szeretném.A gyertyák feketeségét szerintem a főfuvóka tartó okozza. Az van kikopva. A tű lejjebb állítása csak ideig, óráig segít a dolgon. Nagy szívás, mert három éve az ETZmen cseréltem hosszas után járás után, mert kapni nemlehetett. Hiába volt török, kissé mérethibás volt, hosszabb volt egy milivel a kelleténél, meg efélék. Volt kinlódás, mire a szintén nem pontos tűvel eggyütt belőttem a dolgot.Most ugyan így jártam a Jawával. Állandóan köpködte a gyertyákat, ezen fúvóka csere sem segített. Raktam bele vadonat új karbit, és láss csodát, a fogyasztásom 4.5 liter, és végre láttam azt, mire írják a könyvek azt, hogy őzbarna színű. Nagyon szép!:)))
Bocsánat de eza vape engem annyira nem foglalkoztat, mert nincs ilyenem és nem is áll szándékomban venni.
De az áttekercselt TS dinamóról mondhatnál pár szót mert erre én is gondoltammár :-). Ugyanis kis TS MZ-m van és szivat a gyújtás meg úgy az elektromos része általában és a teljes átalakításán gondolkodom, ami indokolt hiszen ezzel nem lehet vílágítva motorozni, mert szerintem nem is erre tervezték 1920-ban a DKW-nál :-).
Tehát összegezve a dolgokat: zabálja a gyetyákat 2-500km enként de városi tötyörgésnél napi 2 az adagja ez nyilván azért van mert tök fekete a gyertya és ha megfeszülök se lesz őzbarna. Ezen kívül 200km-enként fel kell töltenem az akksit mert merül folyamatosan.
http://gportal.hu/portal/jawa/image/gallery/1151751613.JPG
http://gportal.hu/portal/jawa/image/gallery/1151576972.JPG
Hát eléggé hitetlenkedve olvasom ezt a dolgot, miszerint ekkora mechanikai aszimmetria lehet a holtpontok között, de ha mégis igaz, akkor is van rá elegáns megoldásom :-). Meg tudom faragni a trabis IGC-t úgy, hogy a letöltőbe beírt zárásszöget használva, nem a valós, de rossz helyen levő élváltástól mér, hanem a másik henger gyújtásától számol 180 +/- valahány fokot. A valós élt csak akkor fogja használni, amikor a fordszám az alsó küszö alatt van (tehát kb. 650 f/p alatt). Ha ez segít a problémátokon, szóljatok.
üdv, szr
Sziasztok!
Megint van egy problémám. Most jawa-ban is kiment a fesszabályzó,és mivel a yamahához nem tudtuk felhasználni a skodáét,ezért gondoltam beteszem én. Csak nem nagyon szeretném elcseszni,meg 3 óráig méregetni,h jó legyen,gondoltam megkérdezem tűletek,hogy tudnám kicserélni ezt erre?! Előre is köszi a választ!
woodoo2
Az a 150 watt is érdekes kérdés. Ez a generátor egy állandó mágnesű generátor, tehát a generátor által leadott feszültséget nem lehet szabályozni, csak a generátor utánit. Nos, az ilyen fesszabok bizony a tipusuktól függő mértékben elpocsékolnak valamennyi energiát.Kapcsoló üzemű szabályzóknál ez kicsi, esetleg csak 6-10 w körüli lehet, de ha más elven oldották meg, akkor elképesztő mértékben csökken az a teljesítmány, ami valóban a motor elektromos rendszere számára megmarad. Néha egyszerűen eldisszipálják a felesleges teljesítményt. Bonyultabban fogalmazva: Ha magassabb a motor fordulata a névlegesnél, nagyobb az indukált feszültség. Ahhoz, hogy ne égjen le a generátor kevesebb áramnak kell folynia, hogy az U*I megmaradjon. Tehát az áram már kevesebb. A fesszab után a feszültség kvázi mindig ugyan annyi, így látszik, hogy az U*I vagyis a teljesítmény csökkent.De másképp is megfogalmazható a dolog A fesszab előtt U1 feszültség van, a feszab után U2. A fesszabon disszipált vagyis az elveszett teljesítmény egyenlő (U1-U2)*I .Ez a kapcsoló üzemű szabályzókra nem igaz, ott bonyolultabb a számítás. Elnézét a hosszú és túl elvinek tűnő beírásért, de fontosnak tartom, hogy sejtsük, hova tűnik a teljesítmény, amikor pedig a leírás többet ígér.Jelen esetben ez azt jelenti, hogy a vape generátora nem fog valszeg többet leadni a valóságban, mint egy áttekert TS generátor. Ami viszont sejtésem szerint olcsóbban kijön.Jó lenne tudni a névleges teljesítményt a Vape hol méri: A generátoron, vagy a fesszab után...
Van valami bővebb infod erről a fordszám-mérőről, kedves Anybody? Megoszthatnád velünk, vagy légyszi küldd el nekem: roxel@roxel.hu
Kösz, üdv, szr
Kedves PIRI!
Ahogyan azt egy régi tanítás mondja:
Isten nevét szádra fel hiába ne vedd!"
Ez igaz a rádióamatőr hívójelekre is! :-)
Ráadásul egy ilyen spéci hívójel még egyedibb. Nem csak HAMRADIO, de GPS is!
Igen, ez én vagyok. Civilben hivatásos tűzoltótiszt.
Amúgy igazad van a hobby-elektronikás csomagokkal kapcsolatban. Annyi talán a kereskedő javára szól, hogy neki van kapcs.rajza, legyártatott sok-sok panelt (kifúrva), összeszedte az alkatrészeket...stb. Meg aztán ezek az áramkörök az évek során többszörösen kipróbáltak és beváltak lettek.
Természetesen az egyedi bütykölésnek is meg van a varázsa - én is szeretem.
Az általam kiegészített ford.szám mérő témánál is leginkább az ár szúrt szemet. Persze, ki hogy szereti...
ÜDV! Lui
Te télleg rádióamatőr vagy vagy csak a Nicked?
:-)
Ez a megoldás tűnik a leg megbízhatóbbnak.Bár plusssz helyet foglal és pénzbe is kerül, de ez van. Én azért nem vennék arra a 180 foktól való minimális eltérésre mérget. Ha összejön a sajtolásból, a sonkák kialakításából, a csapágyakból eredően 1% hiba az már 1.8 fokos eltérés. Ehhez jön hozzá a használat közben szerzett deformálódás. Nagy az esélye , hogy nálad is szükséges lenne a külön -külön beállítás lehetőségére.Egyszerű a dolog: Egy indikátor órával meg kell határozni a két holtpontot , bejelölni. Így látható vá válik, mennyire esnek egy a főtengely közepén át húzott képzeletbeli egyenesre. Ha ügyes valaki és jó a szeme, egy vonalzóval le is ellenőrizheti a dolgot. Vagy úgy is ellenőrizhető a dolog, hogy be kell állítani adott elő gyújtásra strobival az egyik hengert, utánna a storobival meg kell keresni a forgórészen a 180 fokra lévő másik helyet, ahol szintén állni látszik a jel. Lessz ilyen, mert kétszer gyújt egy fordulatra. Ha meg van a jel, akkor még forgás közben ügyesen be kel jelölni a helyzetét az álló részen. Itt lessz a másik henger gyújtása.Ezután már csak az álló motoron kell megmérni, ez a jelölés a második henger milyen helyzetéhez tartozik. Ha jelentősen eltér a két henger előgyújtása, lépni kell. Hogy mi a jelentős eltérés, azt majd leírják a szakértők, de szerintem se érheti el az egy tized milimétert.
sorszám: 2046 (57112)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-07-01 00:41:05)
Nekem is van ilyen rajzom, beültetés, nyák, stb.
Szerintem még a 3500 is tán kicsit sok mert az kit tehát ha valaki kicsit nagyobb önbizalommal áll hozzá még lehet olcsóbb is.
Egyébként szerintem a legolcsóbb a trabi gyári a bontóba :-)))
Akkor inkább csonálok egy másikat :-)
Itt inkább a 12Voltos 150Wattos generátor ami király szerintem...
Hmm
Ha az álitás lenne a cél mindenképpen,a legbiztopnságosabb az lenne,ha az ember venne a gyujtásrendszerhez még egy hall jeladót,vezérlöt,és gyujtótrafót.
Akkor az állorész alaplapán kellene kb 180 fogban felszerelni a másik hall jeladót,és a tartófülén kialakitani egy állitási lehetöséget.
Az ikertaroknak viszont igy csak az egyik kivezetése lenne használva,és az ember ugy állitaná a jeladót ahjogy neki szimpatikus..
Amugy a 180fokos fötengely összeszerelésre visszatérve...
Az enyém se 180 fokos,de minimális lehet az eltérés a két hajtókar között.
Viszont egyszer régen ugy halottam hogy a fötengelyek sajtolását ugy végzik hogy a sonkákat egy sablonba teszik bele,hogy minél kisebb legyen az eltérés a hajtokarok állása között..
Nézegetm a Vape fotóit,amit találtam róla. Nagyon úgy néz ki, egy hal, esetleg induktív jeladó (ez nem derül ki a képpből) van, és a forgórész külső részére egy megfelelően kialakított helyre beragasztott mágnes van. Nos, a helyzet rossz.Így a jeladó helyzetével nem lehet operálni, mert a két mágnesre akkor is egyformán módosulna a helyzet. A két mágnes egymáshoz való helyzetét kellene módosítani.A mágnest elmozdítani ha jól látom nem lehet. Le lehetne takarni az egyik mágnest egy vékony vas lappal, az így a forgórész vasával (ha az) gyűrűt alkotva leárnyékolná mágnesesen az eltakart darabot. Ennek a lapnak a helyzetét lehetne változtgatni, így egy minimális állítási lehetőség lenne. DE : A vaslap félő, hogy már a főtengely kissebb ütésére is beleverődne az érzéklőbe. A lecsökkentett mágnesség kérdéses, hogy nem okozna e stabilitás csökkenést. Az elérhető szabályzás nagyon csekély lenne. A helyzet súlyos.....Segíthet a dolgon talán egy plussz jeladó felrakása, ekkor persze az egyik mágnest ki kell venni. Ezután egy olyan elektronika készítésew, ami a két jeladó jeét úgy összegzi, hogy az az eredeti jelszintel megeggyező két jelet adjon ki, az elsőt az eredetivel megeggyező időben, a másodikat a plusz jeladó által meghatározott időben.Kivitelezhető a dolog, és csak kicsit lessz bonyolultabb, mint a tarbi elektrónika lett volna:(((( Bosszantó dolog.Rá írhatnák a specifikációjára a ketyerének, hogy csak korlátozottan alkalmas a használatra.:((( Igaz, akkor senki sem vinné. Nagy átverésnek tűnik a dolog. Kíváncsi vagyok, egy év mulva hány olyan ember fog káromkodni a főtengelye miatt, aki most felszerelte.:(((( Arra is kíváncsi vagyok, hányan érték el azt a hatásfokot, amit a trabi gyújtással el lehetett volna érni. És én még azt bíráltam.... Továbbra sem hiszek még a saját szememnek sem, ilyen nincs. Remélem jelentkezik végre valaki, és leírja, tévedtünk, állítható a dolog, és azt is, hogyan kell ezt művelni.Addig mindenesetre nem veszek ilyent, pedig erősen gondolkoztam a dolgon, mert ezt tünt a legegyszerűbb megoldásnak, még ha a legdrágábnak is az én problémáimra is.
Nem mondtam, hogy új dolog!
Egyébként itt a környéken már elkelt egy a 10K-é! Az az első!
Remélem lesz több is!
Tényleg nem akarok senkit sem megbántani!
Úgy 30 éves koromig én is sokszor hittem azt, hogy ismét kitaláltam és megépítettem egy új dolgot.
Mostanában már inkább csak megkeresem, hogy hol van olyan, ami nekem kell...
Persze bütykölni még mindíg szeretek, pedig azóta már eltelt bő 10 év... csak nem mindegy mibe vágok bele: amit nem találtam meg sehol!
ÜDV!
Nem akarok üzlet- és ünneprontó lenni, de van itt egy régi, bevált, rendes családi válalkozás, ahol sok érdekes bütykölnivalót talál az érdeklődő - szereld magad csomagban szőröstől bőröstől, NYÁK-lemezestől: :-)
http://www.dunaweb.hu/bajielektronika/arlmodul2.html
Itt egy dig.fordulatszámmérő 3.500,- HUF. Ráadásul csak rá kell tekerni egy "segéd-drótot" a gyújtókábelre, és hajrá.
Ha visszalépsz a nyitóoldalra, még más érdekességeket is találhatsz...
Amúgy szerintem van az a másik tipusú ember is, aki inkább megveszi...
Sok sikert!
Mit szolnátok digitális fordulatszámmérőhöz? 3 db 7 szegmenses kijelző mutatná a fordulatot!
Az egyetlen kritérium az, hogy elektronikus gyújtáshoz jó csak, valamint ha mégis megszakítosra szeretnétek, akkor egy jeladót fel kell szerelni a mocira!
Az ára előreláthatólag 10K lenne!
Jelezzétek, ha lenne érdeklődés a dologra!
Közben sikerült továbblépnem egy keveset: a 3. vezeték a gyújtáskapcsolón keresztül megy a +12V-ra.
Ha jól sasoltam a dobozkába öntött szimbólumokat, akkor ez eredetileg max. 3db tekercset kezel (ebből van nekem használva 2. Ezért szabad a balról 3. láb).
A 4. lábhoz valami "+" és "B" jelzés van írva. Ez sem használt kivezetés.
Az 5. egyben utolsó láb egy kapcsoló szimbólum és melette még a "L" és az ízzó elektronikában használatos jele.
Ez így nagyon logikus is. Már csak az a kérdésem, hogy milyen EGYÉB fesz.szab. illeszthető be egy ilyen áramkörbe?
Üdv! Lui
Kedves ZAPKORTE!
Egy régebbi hozzászólásodban felfedeztem a számomra most oly fontos varázsszót: "MOTOPLAT"
(2004-12-03 16:29:45)
A nagyobbik lányomnak vettem egy klassz kismotort, amiben ilyen gyártmányú fesszab. működött. Most nem működik! :-(
Bekötési rajz nélkül addig jutottam, hogy a balról első két lábra a generátor 1-1 tekercsvége megy. Van még egy harmadik vezeték is, ennek a végét nem tudtam kibogozni. A spanyol gyártmányú hűtőbordás aluöntvény házból az előbb említett 3 kivezetés között van még 2 oxidálódott csati. Láthatóan soha sem volt rádugva saru... Ennyit tudok most. Tudnál valami javítási ötletet adni, vagy javasolni "cserealkatrészt" esetleg?
Köszi előre is!
Üdv! Lui
Értelmetlen dolgokrol nem fogok beszélni....pláne nem veled:))
sorszám: 2034 (57073)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2006-06-30 16:23:05)
Igazad van,te nem marós vagy!HANEM SZERSZÁMKÉSZÍTŐ!De te is tanultad a marást.Csak az nem mindegy,ki mennyit dolgozott benne!
sorszám: 2033 (57061)
( elözmény: rétiboglárka, 2006-06-28 17:46:26)
Azért ez a gond még egy stroboszkóppal valóban orvosolható. Bár én úgy csinálnám, hogy filcel vonal az állórészre, inikátor órával forgatása a mágnesnek a kívánt előgyújtási helyzetig, vonal a forgórészre(mágnesre) Az előbbi jelölés vonalába. Motor berugása. Nézés: Ha a két jelölés egybeesik, akkor az alap gyújtás beállítás jó, hanem, látszik, merre kel elfogatni a cuccot.A strobi nem egy nagy durranás, még olyan is kivitelezhető, aminek a madzagját lehet csatlakoztatni a nagyfesz kábelhez annak megbontása nélkül. De ha egy megfelően megcsapolt nagyfesz kábelt használsz erre az időre, a dolog még jobban egyszerűsödik,
Szerintem 1 jeladó van (ami egy hall IC) és 2 mágnes (egymástól 180 fokra eltolva) forog. Ezek generálnak jelet az IC-ben, ez ad impulzust az elekrtonikának (minden felső és alsó holtpontnál tehát 1 fordulat alatt 2x) az meg az ikertrafónak. Az ikertrafó szekunderén 1 vagy 2 gyertya lehet, ha 2 van azok egyszerre szikráznak.
Állítani csak úgy lehetne, ha a mágnesek állíthatók. Da az a probléma, hogy még egyenlőre az alap előgyújtás sem biztos, hogy jó és nem lehet ellenőrizni sem mert csak járó motornál van szikra.
Azért talán van némi remény a megoldásra. Ha két jeladó van, talán átbuherálható álíthatóra, ha csak egy van, akkor az talán elforgatható valamelyest, vagy belefér egy pici mágnes, amivel talán lehet a karakterisztikáját állítani. Ha ezek nem oldhatók meg pl hely hiány miatt, vagy azért, mert idduktív jeladós(mint a Babetta), akkor marad egy viszonylag bonyolult elektrónika, amivel minden második impulzust fíx szöggel eltolunk.Esetleg a ledkerék külső oldalára szerelt plusz jeladó, elektrónika, ami a második henger jelét kiváltja. De ehhez tényleg látni kellene a jószágot, mérni oszcilloszkóppal működés közben. Én még mindig képtelen vagyok elhinni, hogy nem lehet állítani...:(((((
A titkolódzásnak sajnos lehet az egyik oka az, hogy a termék hogy úgy mondjam, nem tökéletes. Ezen az se változtat, hogy bizonyára vannak, akiknek bejött a dolog. Ezeknél a szerencséseknél a vape kéthenger közötti esetleges asszimetriája(a lendkerék tökéletlen mágnesezése miatt) egybe esik a dugattyúk közötti eltéréssel valamennyire.
Én se láttam még ilyet de úgy veszem ki, hogy nem lehet állítani a 2 hengert egymáshoz és ez télleggáz mert kinyírja a főtengelyt ha túl nagy az eltérés (szerintem tizedmm felett).
Ezért szerintem ez ikerdugattyúshoz, vagy olyanhó van eredetileg amelynél halál pontos a 180fok.
De nagyon titlolóznak a honlapon, a teljes működése nincs leírva.
Ha a két henger gyújtását nem lehet egymáshoz képest állítani, az nagy gáz.Jelentkezzen az, akinek a jawáján pont 180 fokra van a két henger felső holtpontja. Ne felejtsük el, van csapágyazás, annak tűrése, a főtengely darabjainak összeillesztése se egyforma. Ha jól emlékszem, az elő gyújtás gyárilag a 634sen valami 4-5 fok lehet. Mondjuk max 2 fok az a tartomány,amin belül állítgatni szoktuk azt hiszem. Tehát ha csak két fok az eltérés a két henger között, már az is azt jelent, hogy mindegyik az optimálistól fél beállítási tartománnyal odébb lessz. Vagyis az egyik henger alacsony fordulaton lessz jobb, a másik magason.Azaz a motor mindig féloldalas lessz, ami nem csak a teljesítménynek, a fogyasztásnak árt, hanem hosszútávon gyilkolja a motort is.Nem is tudom elhinni, hogy gyártottak szoci motorhoz olyan gyújtást, aminél nem állítható egymáshoz képest a két henger! Ha mégis, nem szabad megvenni.Akkor inkább a következőt javaslom: TS generátor(dinamó) 12 voltra áttekertetve , trabi gyújtás. Valszeg olcsób is így, és tutkó jobb. Lessz megfelelő teljesítmény, tökéletes gyújtás. Ennél jobb csak akkor lenne he előgyújtás szabályzó is lenne, mondjuk igc.Ha már valakinek meg van a vape, és tényleg olyan, amilyennek leírták, akkor lehet agyalni, hogy miként lehetne mégis megoldani a kéthenger beállítását. Ehhez kellene a vape szétszedve az orrom elé, hogy lássam, hogy pontosan mi, és hogyan van benne.
A legegyszerűbb ha prábálgatod a beállításokat nagyon finoman, hogy hol jó de ehhez nagyon sokat kell motorozni mert a fogyasztást csak így tudod mérni. (ha így csinálod írd fel mikor milyen, mennyit fogyaszt).
A gyújtást a motorhoz állítod nem a gyújtás tipúsához, tehát a motor szerkezete adja az optimális előgyújtást, amit a gyár közöl. Ez szerintem a lökethossztól és a fordulatszám tartománytól, esetleg a kompressziótól függ. Tehát az elektronikus gyújtást is ugyanoda kell állítani mint az eredeti megszakítósat.
Az elektronikus gyújtás nagyobb, stabilabb, erősebb szikrát ad és ezek miatt jobb terjeszkedésed lesz tehát nyomatékosabb lesz a motor, az emelkedőt jobban bírja esetleg jobban is gyorsul, tökéletesebb lesz az égés ezért környezetet kíméli és kevesebbet fogyaszt. Ha ez nem így van nem működik valami.
A két hengert sajna nem lehet egymáshoz itt allítani (csak a felékelésnél, hogy pontosan 180 fok legyen) és ez elég nagy probléma szerintem.
Vagy tekerdd ki a gyertyát,és az ujaddal zárd el a gyertyanyilást..
Rúgj rá szivatóval párat,és nézdd meg hogy benzines lett-e az ujjad..
sorszám: 2026 (56954)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-06-29 14:55:08)
Megnézted a dugattyút?
Lehet hogy mester rakta össze,de ö is emberböl van..Nézdd meg egy prószát megér..
Igen, már ajánlották páran, hogy tegyem vissza a megszakítóst, de azért ódzkodom ettől, mert még a nagygenerál előtt MENT vape-vel a gép tökéletesen, szép szikrával úgy, hogy lógott a főtengelyem csúnyán. És most is ad szikrát, a kipufogó is durrant 1-2őt ,szóval a hengerben is ad szikrát, szóval nem hinném hogy ott a probléma. Persze, ha nincs jobb ötletem, akkor vissza fogom rakni, mert ezt a hibalehetőséget is ki kell zárni.
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem hozzátok.
Van egy yamaha fzr 600-as motor,és a fesszabályzója kiment (másik kép). Vettem bele egy skoda fesszabályzót. A kérdésem az lenne,h hogy tudom ezt öszzekötni,vagy h egyáltalán meg lehet-e csinálni a cserét?
Előre is köszi!
woodoo2
Tény hogy igy elég kellemetlen, mert tul sok minden változott a motorodon. Lehet h. megérné visszatenni picit az eredeti gyujtást? Az biztos jó volt, és ha még mindig nem indul máshol lesz a hiba. Lehet hogy macerás visszaalakitani, de ki tudja, talán megéri..
Igaz, ez tünik a legbiztosabbnak a mérésre, tényleg nem biztos hogy a jeladó mágnes elejénél gyujt :)
És akkor, ennél a módszernél a holtponti jeltöl visszamérsz egy feltételezett elögyujtást (letörölhetö filccel :)) és addig állitod a jelet, mig a strob. fényénél egybe nem esik az állorészre huzottal, igy megkapod a jelenlegi beállitás értékét.
Nekem az is a problémám, hogy nem tudom ennél az elektromos gyujtásnál mi a helyes elögyujtás érték (uaz mint a megszakitosnál v más esetleg??). Igy aztan addig fogom állitgatni ahol elfogadhato a motor hangja. Meglátjuk hogy lesz-e ilyen helyzet :)))
Ha végül nem lesz, akkor jön elö a 2 henger egymáshoz hangolása és azt már nem tudom megoldani..
Köszi a segitséget és a hozzáállást :)
Rétiboglárka Neked már lehet h. hamarabb lesz eredményed, én már tűkön ülök de csak 2 hét mulva jutok el a garázsba..
Üdv,
Szürke
Én a vape honlapjáról egyik szlovákiai ismerősömmel rendeltettem meg, az ő címére (lényegesen olcsóbb a posta), ahova kb 1 hét alatt meg is jött, én meg átruccantam érte kocsival.
Amúgy azért kedvezőbb az ár ismétletm, mert nekem 12V-os a rendszerem, nekem nem kellett generátor, csak az újfajta bütyök, a jeladó, meg a trafó volt a csomagban. Ez így postaköltségestül, mindenestül kb fél éve került 20.000 Ft-ba, most már ugye rosszabb a korona árfolyama is, stb...
Motorindításnál meg sikítozni fogok asziszem. Nem értem miért nem indul.
sorszám: 2020 (56904)
( előzmény: Jawa350speed, 2006-06-29 06:31:00)
Te is úgy onnan rendelted ahol az egészet meg lehet rendelni, vagy másik cég? Már kedvezőbb az ár és talán egyszerűbb is . Ugyanez létezik 6 v is gondolom. További jó motor indítást:)
sorszám: 2019 (56899)
( elözmény: rétiboglárka, 2006-06-28 14:05:24)
:-)
sorszám: 2018 (56881)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-06-28 22:11:43)
Tehát a stroboszkóp lényege, hogy járó motornál ellenőrizheted a gyújtásodat, akár külömböző fordulatszámokon is.
A bemenetet az egyik gyertyáról kell levenni de ez a gyertya is dolgozik.
Köszönöm a választ.
Elmentem,és holnap tiszta fejjel átrágom magam rajta.
Talán nem leszek enyire bágyadt....
Még egyszer köszönöm..
Tehát:
A stoboszkóppal nem állítod hanem járó motornál látni fogod a jeleket, hogy egybe esnek-e (ez tulajdonképpen egy vaku ami a gyújtás ütemében megvilágítja a jeleket amit arra a pillanatra látni fogsz, mert egyébként nem látod mert forog) tehát arra jó, hogy ellenőrizd a beállítást.
A Jawan szerintem nincs ilyen jel (da az autók ékszíjtárcsáján és blokkján van).
Ezért csinálni kell.
Két jel kell: az egyik a blokkon áll (ez lehet egy (ideiglenesen) felerősített lemez aminek akkora lyuk van a közepén, hogy lássad a lendkereket, a másik jel a lendkeréken van. A lendkerék jeleihez kell a dugattyúütlöztető. Az 2 jelet ad ha forgatod oda-vissza ezt felviszed a lendkerékre és a lemezre is és a közepén lesz a felső holtpont. Ezt megint bejelölöd a lemezen és a lendkeréken is húzol egy átlót (pl alkoholos filccel).
A lemezen levő felső holtponi jelből visszaszámolod a főtengely forgásirányával szemben (szögmérővel) az előgyújtás helyét és azt jól megjelölöd.
A stroboszkópnak 3 vezetéke van 0,test 1,bemenet (ide jön a gyertyakábel jele) 2,+12V.
Ha ezzel megvilágítod és jó a gyújtás akkor a lemez jele amit bejelöltél gyújtásjelnek egybe fog esni a lendkeréken húzott átlóval, amikor villan a vaku egy pillanatra. Ha nem esik egybe akkor is látod majd, hogy merre tér el. Ennek megfelelően kell állítani...
Jaj akezem végiggondolni eccerűbb :-)))
sorszám: 2015 (56877)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-06-28 21:12:31)
Hm, anno a babettámon is állítottam gyújtást stroboszkóppal, ugye az is lendkerékmágnes rendszerű. Ott volt jel a lendkeréken meg az állórészen (ahol nincs, ott házilag kell). A stroboszkóp a tápfeszt egy trafóról kapta és a gyertyakábelre kellett csiptetni a jelfogót. Így járó motornál volt frankó jel, tudtam állítani.
sorszám: 2014 (56872)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-06-28 21:12:31)
megprobálom ugy leirni hogy tippeket tudjatok adni...
Egyszerüen vázolom..
Káépzeljetek el egy simson gyujtásrendszert,amin a gyujtás nem megszakitós,hanem tegyük fel hogy a lendkerék palást felületén van egy kis mágnes,és az adja a jelet egy jeladó(jelfogó)-nak.
sorszám: 2013 (56871)
( elözmény: rétiboglárka, 2006-06-28 21:08:41)
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|