:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
Sziasztok!
Van közületek olyan, aki már megépítette a http://e-gyujtas.fw.hu oldalon található 2 hengeres gyújtást?
Az lenne a kérdésem ezzel kapcsolatban, hogy ehhez szükséges a Trabi jeladó, vagy a kapcsolás működik megszakítóról is? Ha működik, akkor a megszakítóra hogy kell rátenni (mely vezeték hova)?
A megszakító egyelőre maradna, Trabi jeladó majd csak egy későbbi projekt lenne.
Egyébként egy 634-es Jawaról lenne szó.
Tudom, hogy Peti74 az illetékes elvtárs az ügyben, de nem nagyon lehet őt elérni e-mailen, és itt a fórumban is rég nem "látni".
Előre is köszi, aki válaszolna!
Hali!
Szeritnem jó rá a Trophyé is :D
Vince
sorszám: 2111 (59545)
( előzmény: Black Dragon, 2006-07-25 09:47:22)
Ja közben rájöttem, hogy nem jó ötlet mert nem bírná az akksi meg a dinamó sem...
Mivel dinamóról van, szó, így egyúttal egyenáramról is. Tehát trafó, diódás sokszorozó nem jöhet számításba. Egyébbként a diódás sokszorozót nem használják azokban az esetekben, ahol jelentősebb áram folyik. Viszonylag nagy-kilovoltos-feszültség előállítására szokták használni, gyakorlatilag nulla áram mellett.Ha csak nem változott nagyot a szakma, mióta nem gyakorlom.
És mit szóltok a diódás feszültség sokszorozáshoz?
Fél ampert csakkibír nem?
Halott ötlet, ha csak nem cseréled ki a 6 voltos dinamót 12 voltos generátorra. Különben felejtős, mert a dinamód 60 wattos, az inverter hatásfoka meg talán 70% és az inverter sincs ingyen.
sorszám: 2107 (59443)
( előzmény: IpariEgyenaram, 2006-08-05 20:49:36)
tegyél rá két biciklidinamót, és kösd őket sorba. :-)
sorszám: 2106 (59441)
( előzmény: IpariEgyenaram, 2006-08-05 20:49:36)
hali ! Értem Csak én költeni már nem akarok rá . Ezek az izzók ingyen voltak . Meg az a helyzet hogy még sima 6 voltos izót sem tudtam kapni :(
Egyszerűbb és biztos hogy olcsóbb venni 6V-os halogén izzót. Mértem 6 V-os Trabantból kiszedett 50 W-os invertert. Rádió ment róla. Hatásfoka 0.666 %. Az első lámpával már túlterhelnéd a dinamót.
Laci
sorszám: 2104 (59423)
( előzmény: IpariEgyenaram, 2006-08-05 20:49:36)
Helló !
Van egy mz ts 125-ös mocim ami 6 voltos . Ma kaptam rokonomtól 3db 12 voltos halogen izzót . Csak ugye az a baj hogy 6 voltos a ts és csak "parázslik" a halogen izzó benne :( . Érdeklődnék hogy valakinek esetleg nincs-e ötlete hogy hogyan lehetne az első lámpához 12 voltot csinálni kis pénzből . Elöször egy inverterre gondoltam , de seholsem találtam olyan kapcsolást ami 6 voltból 12-t csinált volna .
Kérlek segítsetek !
Válaszotokat előre is köszönöm !
Üdv!
Olyan kérdésem lenne, hogy ha 2 hengeresen az egyik kondi nagyobb, minta másik, akkor lehet-e eből kifolyólag az, hogy alacsony fordulaton az egyik nem szikrázik???
Szia Fece! Remélem haverodnak valami ilyesmi kell:
http://www.scootercool.nl/Derbiclub/tech/manual6speed.pdf
végén van kapcsrajz.
Hali!
Vki tudna segíteni abban h 125-ös Ts Mz re milyen más motor gyujtását lehet rászerelni?! (Pl:Jawa mustang...)
Segítsetek!
Hali emeberek!
Egy haverom szeretné megcsinálni a mociját Derbi 50ccm, de nincs semmi rajza a gyújtáshoz!Kéne vmi.!Előre is köszi mindenkinek.
Jó barátod a google: http://www.marotikonyvker.hu/
Valamelyik reklám tárgya állítólag fejleszti a testet és a lelket is, de azért a KIHÁMOZÁS fejlesztése sem árt néha! :-)
Álítólag a szakmai továbbfejlődéshez ezt a képességünket is fokozni kell.
Meg aztán nem csak illetlenség állandóan mások tapasztalatára támaszkodni, de esetenként még sok pénzt is elkérhetne ezért tőlünk... :-)
ÜDV! Lui
Kedves Sunesz!
Abban teljesen egyet értek veled, hogy senki sem szólt hozzá a robogós fesszab témához. Még én sem - kivéve a most vitatott esetet! :-) Én ugyanis kb. 1 hete adtam fel a megfelelő személy felkutatását. Már mint aki tudna valami segítséget adni a nem gerjesztőáramos fesszabályzáshoz.
Én is írtam a fórumba, de nem kaptam választ. Ezért rászántam a kevés időmből valamennyit, hogy megoldjam ezt az problémát. Kersegéltem egy kicsit a neten a MOTOPLAT fesszab-ról.
Valóban kell némi idegennyelv tudás is ehhez, de manapság már csak így van ez...
A szerelők, akik az ilyen problémák megoldásából kellene hogy (meg)éljenek, bizonyára ritkák is, meg titkolózósak is. :-)
Ha konkrét tipust mondasz, bizonyára utána tudok járni. Természesetesen szívesen segítek ha tudok.
Az egyik szakmám (amit erőssen gyakorlok is) elektromos jellegű, az internet meg tele van hasznos információkkal, tehát azt gondolom arra is találunk megoldást. És én ráadásul még csak nem is ebből akarok megélni, de ha nekem segítenek akkor én miért ne segítsek... Csak időm lenne több! :-)
A topikból privátba kivivést meg bizonyára azért sikerült félreértenem, mert olyan egyedi stílusod van, amit könnyű "félreolvasni"! :-)
ÜDV! Lui
Úgy látom ezen a jó kis HONDA-s lapon meg szervíz-könyvek is letölthetők:
http://hondatech.info/
Itt meg szovjet testvéreink hasznos technikai csevegésébe kapcsolódhatsz be:
http://www.hondamotor.ru/board/index.php?showtopic=17&st=0entry33
Azért ezeken már el lehet indulni...
ÜDV! Lui
Szia!
Van itt néhány hasznos technikai tudnivaló a mocidhoz:
http://www.geocities.com/mb5racer/tech.html
Nálam valami miatt nagyon lassan jön le az oldal, de van ott néhány szkenelt kép a "fődarabokról"
SŐT! Itt (http://www.geocities.com/mb5racer/howto.html) éppen az elektromos dolgokról olvasgathatsz.
Úgy tűnik a hollandok nagy előszeretettel foglalkoznak ezzel tipussal. Még egy spéci alkatrész-áruházat is üzemeltetnek itt:
http://www.50cc.nl/frameset_eng.htm
Sok "Luck"-ot a géphez!
Azért annyira borzalmasan bonyolult nem lehet!
Hány lába van? Négy?
Esetleg hasonlít ehhez?:
http://robogohaz.bolt.hu/index.php?cPath=75_100_143_144
Én egy erre felé ismeretlen KREIDLER mociba cseréltem fesszabot.
Találtam 4.500,- HUF-ért egy RMC gyártmányút, és kb. 20 percembe került kimérni és átvariálni a lábakat.
A legnagyobb nehézséget a lábakhoz tartozó egyedi jelölések okozták. :-)
Hasonlóan a teljesítmény-tekercse(ke)t kapcsolgatja és egyenirányítja ez is.
A JAPI robogók nagyrésze ugyan ezen az elven működik. Ráadásul a HONDA sem bonyolítja túl a témát...
Szóval a nekem nem szimpatikus nyelvtanodon túl még kettő dolog szúrja a szemem:
1. elmisztifikálod a másik számára a kérdést. Pedig Ő jelezte, hogy nem ért az elektronikához... Vagy talán éppen ezért?
2. szerintem ezen a fórumon egymásnak igyekszünk segíteni, és nem biztos, hogy egy ilyen fesszab-csere témát ki kellene vinni privát levelezésbe...
HABÁR HA JOBBAN MEGGONDOLOM, A HONDA MB NEM IS SZOCIMOTOR! :-)
Sziasztok!
A minap megvettem első motoromat: egy Honda MB5-öst. Nagyon állat csak a feszültségszabályzója úgy tűnik nem műxijk. Jelenleg úgy tűnik váltóárammal megy a az első hátsó világítás, a többi cucc nem is megy.
Szóval az a kérdésem hogy tudnátok e segíteni egy feszszab. beszerzésésben, vagy jó bele másmilyen (az a baj, hogy semmit nem konyítok hozá). SEGÍTSETEK!
Előre is kösz
A Hogyan tovább MZ című könyvben az van írva hogy a dinamó 60W-os de rövid ideig képes 90W-os csúcsteljesítményre,azt hogy ezt hogy csinálja ne kérdezd.Különbség nincs minden dinamó ilyen.
Tud valaki TS MZ-hő 90wattos dinamót eladót vagy, hogy mi a külömbség...
Sziasztok!
Van 1 eladó igcém, ha kellene valakinek írjon emailt! Sunesz!
Köszi az eddigi segítséged!
mi az a Maróti autós könyvesbolt? Hol van?
próbáld meg a Maróti autós-könyvesboltban. Vagy vidd szaxervízbe, ahol van hozzá dox.
Olyat keresek amin adatok is vannak, mert csak így tudja bemérni a szerelő
Sziasztok!
Hol tudnék Suzuki Ozark quadhoz villamossági rajzot szerezni?
Légyszi segítsetek!
Hali!
Esetleg félmegoldás lehetne,ha felhasználnánk a négyszögjel lefutóélét.Nem méregettem oszcilloszkópon,hogy 50%-os -e a kitöltési tényező,de emlékeim szerint az ETZ hall jeladója így működik.Nyernénk 180 fokot,csökkentve az előgyújtás mászkálását.
Bocs,ha tudatlanságomból fakadóan hülyeséget beszélek,nem ástam bele magamat olyan mélyen,mint Ti.
Üdv!
Gyuri
Csak 1 ötlet: talán az is segithet, ha nem egy, hanem több (2 vagy 4) mágnes adná a jelet egy fordulaton belül? Persze ugy, hogy a fordulatszám meghatározásánál ezt figyelembe venné a müszer. Nagyban csökkentené a szóródást.
Szürke
Szia Koko és a többiek,
szóval a dolog magyarázata teljesen kézenfekvő, bár ez nem vigasztal meg senkit :(.
Alacsony fordulaton az egymást követő holtponti impulzusok/élek távolsága jelentős szórást mutat. Ez fizikai törvényszerűség, nem tudunk vele mit kezdeni, különösen nem az egyhengereseknél. Az IGC pedig a következőképpen dolgozik:
megméri a két legutóbbi él között eltelt időt, ebből kiszámolja azt, hogy melyik fordszám-tartományban vagyunk. Ez alapján pedig előveszi a táblázatból a beprogramozott előgyújtás-értéket, és azt visszaszámolja a következő él VÁRHATÓ időpontjából. No itt kezdődnek a bajok, ugyanis az az él nem akkor fog jönni, amikorra vártuk, és már meg is van a hiba: vagy túl korán, vagy túl későn gyújtunk, ergo a motor egyenetlenül kezd járni.
Sajnos, ezen csak úgy lehet segíteni (ahogy néhány külföldi projektben csinálják is), hogy nem holtponti, hanem mondjuk 60 fokkal előretolt jeladót használnak, és attól kezdve gyaklag UTÓGYÚJTÁST számolnak. A hiba így is megmaradna, de lényegesen kissebb mértékben. Terveztem én is elmenni ebbe az irányba, de a jeladó felszerelésének nyűgjei miatt ez a vonal elhalt.
A jelenséget egyébként a többhengeresek, így pl. a Ladások is ismerik, különösen azok, akiknek könnyített lendkerekük van; nem nehéz belátni, hogy miért.
Remélem, érthetően magyaráztam el, hogy mi a helyzet. Ha ezek után valaki mégis lát fantáziát az előretolt jeladós verzióban, és esetleg többen is összejönnének, feléleszthetem azt az ágat is.
üdv, szr
Szevasz Crazydent!
Ha te gyártod ezeket a kütymüket, akkor adhatnál tanácsot, h miért van ez, hogy kis fordulaton ledadog és barángat a gép, de csak, ha az igc közbe van iktatva a rendszerben! Már mindenféle beállítással megpróbáltam és kis eltéréssel ugyanaz! Pedig csak az igcvel csinálja, tehát ez visz bele a rendszerbe valamit. Nem szeretném mellőzni a kütymüt, mert fordulaton meg nagyon jó, csak ezt a hibáját kellene kiküszöbölni és király lenne a készülék! Lécci találj már ki valamit, hisz te gyártod, ismered a lelkületét az elektronikának!! Eleinte azthittem kaptam 1 gyári hibásat, de a herwattnak is ez a baja így nemhiszem, h az enyém hibás lenne.A sunesszal rengeteget próbálgattunk, de semmi, egyenlőre, ő sem érti, mi lehet ez a gond.
Üdv!
Ismer valaki olyan fesszabályzót, ami a generátor teljesítmény tekercseiről (esetemben ez 2 db) érkező villanyt kapcsolgatja? A járművek többségénél csak a gerjesztő-tekercset szabályozzák, ahol természetesen kisebb áram csordogál, mint a teljesítmény tekercseken.
AZ eredeti hibás technika MOTOPLAT gyártmányú. Ilyen herkentyűket használnak álítólag a JAPAN mocikban (robogókban?) többfélében is...
Hi!
Az enyém ugyanezt csinálja, csak 250-es ETZ-ben, és elég durván. Még mindig nem jötem rá, hogy mi a gond, de jelenleg nincs is energiám foglalkozni vele. Majd egyszer nekiugrok és összehozunk valamit Sunesszel. Még egy variációm van, amit előtte ki szeretnék próbálni.
Üdv: Herr'Watt
Srácok,
most egy kis szélcsend van a többi projektemben, ezért szívesen megvizsgálnám ezt a CDI kérdést. Ha vki rendelkezésemre tud bocsátani egy komplett szetet egy hétre, megfaragom az IGC-t úgy, hogy együtt tudjanak működni. A felajánló jutalma egy IGC lehet kedvezményesen, 8e pénzért. Több jelentkező esetén az nyer, aki hamarabb elhozza a mütyüt.
Bp/17. 256-9831 gszrnka@roxel.hu
üdv, szr
Köszönöm!
Ugyanez van nekem és a Sunesz látta is és azt mondta, h ez bizony cdi! Köszönöm nektek a segítséget! Akkor most erre igc-ét lehet kötni vagy sem?
A simómban remekűl működik, csak kis fordulatnál kicsit kihagy a gyújtásom, de nem mindíg, ez vajjon miért lehet?
Már megpróbáltam minden beállítást, de ugyanez.
Koko: nem tudom :(
a VAPE-rol adok 1 linket, ha a Tiéd ilyen biztosan ráismersz:
http://www.powerdynamo.biz/eng/systems/7150/35361inst.htm
Üdv,
Szürke
Na igen.. gondoltam hogy nem fekete-fehér a kép, ezért fogalmaztam óvatosan.. ezek szerint nem eléggé :))
György 1ébként javasolta magának a gyujtásnak hallosra átalakitását, ami nem kerül tul sokba. A maradék gondot pedig már tényleg megoldaná az elektronikája.
Induktív szenzor, és hal icéje válogatja.Az általam használt hal ick vagy szakadás mutatnak, vagy egy tranisztoron keresztül a földre zárnak.Open kollektorosak. Átmeneti állapot nincs. Van ilyen induktív jeladó is (a jeladó egybe van építve elektrónikával).Viszont van olyan hal jeladó is, mint pl a trabié, amelyik máskép műxik.Tudni illik, maga a halcella valami igen kicsi feszültséget ad, ezért álltalában az is erősítővel van ellátva. igaz, átmeneti állapot ha jól tudom, a trabiénál sincs .Jó lenne tudni, az igc pontosan milyen szinteket kíván, milyen él meredekséggel.
Köszi!
Akkor nekem is ijesmi, van, és azt asszem cdi-nek hívják. Netán ugyanaz, mint a vape?
Szia!
Induktiv a szenzor, nem ugy nyitja/zárja az áramkört a mágneses pólus változására mint a hall.
Beszéltem Szrnka Györggyel, sajnos az induktiv nem müködik együtt az igc-vel :(
Szürke
Helló!
Hogy, hogy nincs a vapen él? mijen fajta gyújtás az? Elmondanád röviden, mert nemtudom eldönteni, hogy nekem az van e?
Köszönöm!
Öregapó: köszi a tippet!
Stroboszkóppal fogom kimérni a 2 henger eltérését. Alacsonyabb fordulaton lehet érezni hogy van valamennyi, és így nem szívesen használom, szenvedés a motornak. Ahogy mondod, idegesitő. Maga az elgondolás is, továbbá az is hogy nem kis áron, minimális szerelést igénylő kész megoldásként kínálják. Irtam nekik.
Az Üllői úton a jobb oldalon (ha a Béke tér felé mész)Szarvascsárda térnél lehet vezetéket kapni. Sajna csak fekete, zöldsárga, kék színben. Viszont vannak hozzá péselhető saruk, mindenféle méretben. Pár lépéssel feljebb a Béke tér felé is van egy bolt, ott a multkor véletlenül kaptam piros madzagot is.
Crazydent: érdekel a megoldásod!
A trabis gyujtást nem ismerem, de a vape-n nincs él, csak 2 jeladómágnes.
Szerintem ki kell szednem az egyik mágnest, hogy a megmaradt egyhez tudjon viszonyitani az elektronika. Ha az igc-skála alsó határa (650f/p) nem okoz gondot a motor berugásánál (mert alatta csak az egyik hengert gyujtaná..), mindenképpen ebben gondolkodnék!
Hello! 18. ker. környékén hol lehet kapni sodrott rézvezetéket mocihoz?
a link lemaradt! :
http://www.sidecar-cz.com/zabava/prezentace/galerie.htm
(Ma már többet nem hibázok! Inkább megyek hunyni...)
Üdv! Lui
Bocs! Nem szlovák, hanem CSEH!
És nem "ahsznos", hanem hasznos.
És érdemes betekinteni a prezentációkba is:
Sziasztok!
Talán nem csak nekem lesz ahsznos újdonság, az itt jelzett szlovák oldal.
Mindenféle (a legtöbbféle) JAWA verziók elektromos rajzai találhatók meg itt:
http://www.sidecar-cz.com/elektyka/obsah.html
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|