:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
egy másik fesszabályzó lett feltéve.Ma állitottam a tuáramkapcsló két érintkezője közti hézagot 0.3-0.4 mm re.Mert vhol volt erről képem de sehol sem találom de mintha igy irta volna.Na de még mindig hullámzik a lámpa fénye picit.A töltés se minig az igazi még pedig minden érintkező meg van csiszolva meg egy másikat is feltettem azt is beállitottam de azzal is hullámzik a lámpa fénye amikor a tuláramkapcsoló rezeg ugyanugy a lámpa fénye is változik.Segitsetek mit állitsak,?
Lenne egy kérdésem.Eddig jó volt a töltés az MZ TS 125 ömön de ma mentem vele és észrevettem hogy nem szólal meg a duda csak behuz a membránja.Azt gondoltam rossz a duda.De otthon megmértem a töltést 6.4v volt ami nagyon kevés csoda hogy birta az akksi 25 kmen át mert este volt(Ma) és index féklámpának működnie kellett.Na most elkezdtem ujra beállitani jó is.Nagylámpán 6,9-7 volt max .Helyzetjelzővel 7,3-7,5 v a tóltés.De van egy gondom.Aki ismeri ezt a fesszabot (bár a legtöbbnek ez az elve)A bal oldali (tuláramkapcsoló)lemez két fül közt van betéve.És ha leszabályoz olyan 7,5v nál akkor a lámpa picit tompul és világoodik (nagyonpici különbség)de ennek nem igy kéne működnie.Nagylámpán nem csinálja mert ott nem szabályoz le nincs sok túltöltése és ott jó.De annak az érintkezőnek ugy kéne működnie ha tultöltés van akkor a másik érintkezőhöz kellene vonzania egy pillanatra magát.De ez azt csinálja hogy 1 vagy 2 tized mm ert eltávolodikamelyikhez normál esetben van vonzva de nem mozdul el a másik oladali érintkezőhöz.És szikrázik is ahogy nagyon picit távovlodik el.Hogy állitsak jó töltést?Melyik állitással kezdjek:A töltéskapcsolót állitsam be először vagy a túltöltését?
Az ic-nek pontosan olyan átmérőn kell lennie,mint a trabi mágnes külső átmérője,és a belső átmérője közti rész.Ha jól emlékszem,akkor 25 mm a belső átmérő,a külső pedig 35 mm.A mágnest is oda kell tenni.Ha lehet 1 mm távolságban maximum.és a gyári nyák tökéletes!!!aki mást mond az hazudik,vagy SZERET BARKÁCSOLNI!!!!Én a gyárival csináltam meg.így akármikor az út szélén is ki tudom cserélni,ha gáz van.Ha kell küldök képet róla!Hogy hogyan van.
Azt szeretném kérdezni, hogy oké hogy a 12V-os trabi gyújtásdobozt 6V-os trafókhoz kötötted, de a tápfeszültség amit a trafók és a gyújtásdoboz kaptak, az is 6V volt ?
sorszám: 2259 (64707)
( előzmény: Jawa350speed, 2006-10-30 17:34:00)
Sziasztok.
Valaki már írta az előzőekben hogy 12v os trabi gyújtás megy 6 voltról. Én is kipróbáltam 6v os trafót rákötöttem és szép szikrákat is ad. Engem leginkább az üzembiztonsága érdekel. Nem lesz e véletlen valami balhé hogy 12v os rendszer megy 6 voltról.
Mit jelent, hogy nem akar rendesen működni?
A kapcsolási rajzot átnéztem, nem látok rajt hibát.
Heló.Itt van az oldalon egy 6 voltos 20 ledes forulatszámmérő.Azt megcsinálta már valaki?Mert mi már 2.szor csináljuk de igy sem akar rendesen működni.Ki mit mond?Mi lehet a baj?szerintünk IC.
Pardon. elfelejtettem a motort...
ETZ 125
Üdv. mindenkinek!
Meg tudná mondani valaki nekem, hogy házi gyártmányú tranzisztoros gyújás + trabi EBZA mágneséhez milyen Hall-IC -ét tegyek be? A bontottat inkább hanyagolnám, inkább megcsinálom a NYÁKot hozzá. Mindamellett a mágneskorong alatt, a korong sugarától kb. hova tegyem az IC-t? A távolság OK, (kb. 1-2 mm).
Hát én a Sunesztól kaptam rajzot, hogy hogyan készítette el az e.gyújtást. Amit köszönök. Megvizsgálva arra jutottam, hogy ez olcsóbban meg lehet csinálni az etz-re, mintha bontott vackokat vásárolgatok össze. Ha elkészült akkor ide megírom a történetét képekkel. A tél közeledik és mindjárt itt a TAVASZ. :-)
Hello ADDI!
OFF leszek. Mizujs az idommal?
Sunesz, ez a gyujtás dolog engem is érdekel, meg a felszerelése is, mert láma vagyok a témához. Pesti vagy? megkeresnélek privátban, ne fárasszuk a topikot.
Köszi a választ. Természetesen érdekel a dolog, mert a boltban hallott ár egy kissé megijesztett. Jó lenne, akkor a megfelelő típus számozása.
Amiben egy kissé most tanácstalan vagyok az a jeladó felszerelése. Nem tudom milyen átalakítás kell hozzá? Milyen elven működik a Hall-IC?
Na majd ha legközelebb jön MSN-re, majd mondom, hogy hagyja, de addig hadd gyakoroljon :D
Vince
Sziasztok! Nem tudtam eldönteni, hogy ebbe a topicba, vagy az MZ-sbe írjak-e?
Érdekelne engem bármilyen elektronikus ( lehetőleg Hall-jeladós ) gyújtás ETZ-250-hez.
Ugyanis bementem ma a közeli motorosboltba és az eladó srác 35 ezer forintról kezdett el beszélni nekem. Nem kicsit sokalltam az összeget.
Nem tudom, hogy hol és milyen áron lehet beszerezni gyárit? Persze jó minőségű házi is érdekelne.
A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv! Shamen
Huh, jófej vagy, de állítsd le a csajócát a dologról, mert Pdaranyi volt olyan jófej, hogy elolvasta, és megmondta, hogy semmi lényeges nincs benne, amit a bekötési rajzról ne lehetne leolvasni. Meg fűzött hozzá megjegyzést is, hogy jobb lenne 1 db háromfázisú dióda, de én már régesrég elvesztettem a fonalat :D
Szerintem 7végére meg is lesz vele. Szlovák a csaj, de talán le tudja fordítani.
Vince
De :)
Most állítottam rá egy barátnőmet :)
Vinutta
hello!
Fesz kétszerező építésről hol lehet infókat olvasni?
Hali!
köszi, de asszem ez alapján össze tudom heftelni:
http://www.volny.cz/dizzzy/usmernovac2.htm
esetleg, ha lefordítanád magyarra, vagy csak a kritikus részeket, az jó lenne (amennyiben értesz csehül/szlovákul/oroszul) :) Kösz!
üdv: magush
Segítsek megépíteni az egyenirányítót?
Vince
Sziasztok! Tud valaki segíteni 210-es Babetta elektronika ügyben? Néha lámpagyújtáskor lefullad, és ez így ősszel már kellemetlen néha. Mi lehet az oka? Kösz, B
Á, semmi, csak nyúzom a gépet egyelőre. Amúgy egy jóakarótól kaptam egy emilt, melyben leírja milyen diódahidat vegyek, vmint kikereste nekem a jawamania.cz oldalról az egyenirányító-építés leírását, szóval minden adott, csak még nem jutottam hozzá. De ma ebédszünetben megyek az elektronyikai bótba azt' veszek diódát jól.
Egy problémaforrást amúgy már kiiktattam, a magyar fos gyújtáskapcsolót kicseréltem originál csehre, lehet ott volt vmi nemfrankó, mert ahogy húztam volna ki a gyújtáskapcsolót a helyéről, adott pár akkora szikrát, hogy csak néztem, tehát valszeg kontaktos volt ott vmi.
egyelőre ennyi:)
üdv:
magush
Hello!
6V 21W izzók, 6V 18/23W villogó automatika, 6V rendszer.
A motorjárás alatti folyamatos világításnak az volt az oka h rezgette a relét túlságosan, de már áttettem máshová szóval az a része már jó.
CSak még mindig túl gorsan viilog. Szétszedtem, és próbáltam állítami rajta és sikerült is csak akkor meg az volt a baj h nyon rövid időre, halványan villant fel.
találtam valami hasonlót, ami szerint 31-test, 49a-pozitív, 49-terhelés. ez igy jo lehet?
Sziasztok!
Nemrég vettem börzén egy siemens 5WK1605 típusú relét(VW/Audi). Reményeim szerint indexrelé, 3 csatlakozási pontja van 49,49a,31. Azt szeretném megkérdezni hogy mit hova kéne kötnöm hogy müködjön az ETZ-men?
Kösz LP
szerintem valahol a dinamo körul van a gondod.írd le a kapcsolóautómata adatait.mindent amit ír rajta.milyen égőid vannak stb
Ha tud valaki MZ re 6V-os töltésszabi rajzról kérem küldje el e-mailban.szeretném felújítani a gépem.
painkiller@tippnet.co.yu
Hello!
Indexxel van gondom.
Ha csak a gyújtást teszem rá és nem indítom be akkor működik rendesen.
Ha beindítom a motort akkor alapjáraton még mindig majdnem ugyanolyan de már csorsabb és ha egy kicsit emelem a fordulatszámot akkor már szinte folyamatosan világít. 6V-s a rendszerem.
Elöl gyári simson indexek 21w
Hátul jawa indexek 21w-vel. Az van beleírva h jó 6V-12V.
Mi lehet a gond? Vagy ez normális
Na miújság?
Sikerült megoldani a leolvadó forrasztások rejtélyét? :D
Vince
Helló mindenkinek!
Nem tud nekem valaki szerezni, vagy küldeni, egy D CSEPEL 125 elektromos rajzot? Nagyon szépen Megköszönném!
Szia Magush!
Keress előszöri olyan helyet a kábelezésen, aminek sérült a szigetelése, mert ott testelhet és akkor cikáznak ám az amperek :)
Le kell szigetelni legalább duplán mindent, ahol bemegy, kijön, dörzsölődik a kábel. A gyújtás kapcsoló ritkán csinál ilyet, de lehet az is. Feszszabbal szoktak még érdekes dolgok történni :)
Amúgy ha az ETZ-n bevált a fázisonként egy dióda, akkor nem hiszem, hogy a Jaffa szarozni fog vele, de menjünk biztosra, vegyél Gratzet!
A 10 amper talán elég lesz kezdfésnek :)
Vince
Bwáhh, ez nem hangzik túl jól...
annyit tudok, hogy a gyújtáskapcsolóm kontaktos, azt záros határidőn belül cserélem, egyébként pedig VAPE gyújtásom van, valamint elektronikus indexrelét raktam fel. Más minden gyári a gépen. Ezekből okozhatja valami ezt a hibát? Vagy mit nézzek meg a gyári elektronikus cuccokból?
Köszönet a magyarázatért:) Asszem most meg is kérdem egy elektronyikai boltban, hogy van-e ilyenük, meg hogyér' meg ilyesmi. Amúgy jawa 638-ba kellene, mert eddig 2x produkálta a gyári egyenirányító, hogy a 3 generátor kábel forrasztásából 1-1 leolvadt. Persze azóta méretes óndarabokkal meg van erősítve, de hozzáértő vélemény azt mondta, hogy konstrukciósan kaki a cucc, mivel hiba esetén hatványozottan esik a töltésem, nem egyenes arányban. És erre javasolta nekem Bélafi Dávid, hogy netről beszerezhető rajz alapján csináljak/csináltassak egy jobbat, és akkor azzal remélhetőleg sose lesz gondom. Nagyjából ennyi. Az alapján, hogy 12 V-os generátor áramát kell egyenirányítani, vajon tud majd segíteni a boltos? hm, kiderül....
mindenestre nagyon köszönöm a kifejtést!
Mivel Magush barátunk elektronikai sügérnek titulálta magát, ezért jobban ki kellene fejteni a greatz-híd fogalmát. A greatz kapcsolás egy négy diódából álló egyenirányító. Lényegesen tisztább egyenfeszültséget állít elő, mint az egy szem dióda. Bár a motornál azt hiszem tök mindegy, mert sehová nincs szükség tökéletes egyenfeszültségre.
Az egyszerűbb mechanikai kivitel érdekében egybe építették a diódákat. Többféle kivitele létezik, attól függően, hogy milyen felhasználási területre és milyen teljesítményre van szükség. A nagyobb teljesítményűeket már hűtőfelülettel is ellátták, illetve az ahhoz történő rögzítéssel.
Tudni kellene, hogy mekkora áramot kellene elbírnia az egyenirányítónak és ehhez mérten kellene kérni a boltban.
Jajj már, kicsit bővebben plíz, elektronikához annyira sügér vagyok, hogy az hihetetlen...:)
Tisztelt szocimotorosok!
Hétvégén eladtam imádott Mz ETZ 125-ösömet ,éppen ezért mivel nincs okom ide feljárogatni ,max a jó társaságért,ezért ezúton köszönök el tőletek!Köszönök mindenkinek minden és sajnálom de sajnálom itthagyni ezt a jó kis csapatot pool-t,peti74-et,suneszt,öregapo-t,peet air-t, Bambi mestert és a többieket is akiket most nem soroltam fel!
Köszi mindent !
Keats
A fordulatszámmérővel kapcsolatban annyi kérdésem lenne, hogy az első vagy az utolsó 10 led világít. Megkerestem ugyanis a bekötési rajzát az IC-nek itt: http://www.henrik-reimers.de/elektronik/bar/bar.htm ( németül tudók előnyben )
Ez alapján - szerintem - az alsó és a felső kijelzési érték beállítására szolgál a 4-es és a 8-as láb. A 20 ledes kapcsolásban az alsó tagnál ( az első 10 led ) ez a két pont testpotenciálon van. Ugyanez a pont a felsőnél a 22k-os ellenállás fölött van, vagyis egy bizonyos alapérték ott be van állítva.
Hozzáteszem az IC teljesen ismeretlen számomra, csak a rajz tanulmányozása közben ez tűnt fel.
Itt: http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/8
Segítségre volna szükségem! Állítólag létezik egy hulla egyszerű, könnyen összerakható egyenirányító 12V-os jawahoz, vagyis ennek a leírása. Akinek van némi infója erről, ossza meg plíz, mert már 2x ment el halászni a töltésem emiatt a gyári fos miatt...Kösz!
Hol van ez pontosan az oldalon? Hátha még nem felejtettem el minden tudományomat.
Az, hogy hány éves a kapitány ;)
Hozd el és akkor ki lehet méregetni, de így elsőre olyan, mintha mindigy kapna teljes áramot mind a 10 led
Vince
Teszel egy szálat a reléhez báttya :)
Azon pedig felvezeted a kilméter órádba a zelekrtomosságot :)
Ennél kevés egyszerűbb dolog van
Vince
S51re Hogyn tudok indexvisszajelzőt csináli?
Heló.Van itt fent az oldalon egy 20 LED es fordulatszámmérő.Namost meg van csinálva (haver csinálta)de ha rá van kötve a feszültség akármekkora fesz akkor is 10 LED világít.Két ic egyforma benn ezeket már cserélgettük de igy sem jó.Mi lehet a gond?
Hali!
Valaki tudja, hogy találok 6 voltos elektronikus MZ feszültségszabályzó rajzát? Web oldal, vagy mail-en keresztül!
Előre is köszi!
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|