hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. szeptember 27. péntek 
Adalbert

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás

Összesen: 100 oldal

peti74
válasz erre | email2006-11-28 21:38:46
Gold !
Miért nem próbálsz meg inkább összeismerkedni Powerarc emberével. Hátha segítene neked ha beszereznéd a szüksgées cuccokat és egyszer odavinnéd neki a motorodat.
Vagy túlságosan magamból indulok ki ? :(
sorszám: 2312 (66052)
(előzmény: goldcitrom, 2006-11-28 21:00:17)

 
 
goldcitrom
válasz erre | email2006-11-28 21:00:17
Köszönöm és igazán jól esik,hogy igy magatokévá teszitek a problémámat,minden segítőkész javaslatot meghallgatok és köszönök,de sajna én nem vagyok valami elektromos szakember igy a villanykörte becsavarása az ami nem okoz gondot a többi viszont meghaladja a képességeimet.A delejezést azt mindenképpen megcsináltatom,az izzót pedig felhajtom valahol.
Mégegyszer mindenkinek köszi.
Üdv. Tamás
sorszám: 2311 (66042)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2006-11-28 20:58:15
Én többet is láttam, egy ismerős ezzel foglalkozott, több Pannóniába rakott Jawa generátort Trabi elektronikus gyújtással karöltve. Neki P20-asa van, amivel még versenyez is.
sorszám: 2310 (66041)
(előzmény: peti74, 2006-11-28 20:53:46)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-11-28 20:53:46
Szia.
bár én magam még nem láttam ilyet élőben, de úgy tudom, hogy a 12V-os, 638-as Jawa generátor a méreteinél fogva, kis barkácsolással belefér a pannóniákba.

A 6V 35/35-ös halogénnel pedig tényleg jól látni az utat, ez az izzó reflektorral meg egész király, az én csepptankosomban is ilyen van. Az egyik kritérium persze egy jó foncsor, a másik meg természetesen a megfelelő feszültség. Olyan 6,8-7 V-nál világít a legjobban és ekkor még az élettartama is elfogadható.
Nekem 6V-os MZ dinamó van a jawaban, mert szinte minden átalkítás nélkül belemegy, és annak az elektronikus fesszabályzása egyszerűbb.
sorszám: 2309 (66040)
(előzmény: goldcitrom, 2006-11-26 23:40:52)

 
 
goldcitrom
válasz erre | email2006-11-28 20:52:04
Hali.
A fényszóró lemosásra nem reagálok,de a többit köszönöm.
Üdv. Tamás
sorszám: 2308 (66039)
(előzmény: vkami, 2006-11-27 17:21:32)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2006-11-28 16:15:50
Hali!

A Tungsramnak van 6V 35/35W-os halogénizzója HS1-es, cikkszáma 50640U. Ha tudsz olyan átalakítógyűrűt szerezni, amivel be tudod rakni a fényszóróba, akkor nyert ügyed van. Kicsit több a fénye és nem fogyaszt több áramot.
sorszám: 2307 (66016)
(előzmény: goldcitrom, 2006-11-26 23:40:52)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-11-28 16:07:42
A trükk az, hogy beletesznek egy vasmagos tekercset a lendkerékbe (vasmaggal sugárirányban), és adnak neki egyenáramot. És ezt minden egyes mágnesnél. Jobban mondva még mielőtt nekilátnának, egy pici iránytűvel körbenézik, milyen volt az eredeti polarizáltság, filccel följelölik, és aztán annak megfelelően adnak a cuccnak.
sorszám: 2306 (66014)
(előzmény: KRAVEN, 2006-11-28 13:11:52)

 
 
KRAVEN
válasz erre | email2006-11-28 13:11:52
Marógép mágnesasztala nekem nem vált be. Ettől függetlenül, lehet, hogy valakinek sikerül. Akkor viszont árulja el a trükkjét legyen kedves.
sorszám: 2305 (65993)
(előzmény: vkami, 2006-11-27 17:21:32)

 
 
KRAVEN
válasz erre | email2006-11-28 13:10:10
Megpróbálkozhatsz 6v/25W izzó beszerzésével. Assz'em a Komar mopedekben ilyen volt. Egy kis bütykölést lehet, hogy igényel a foglalat. Konyhanyelven: kevesebb amper nem "támaszt be" annyira a mágnesnek, nem romlik annyira a fluxus, így nagyobb hatásfok mutatkozhat. (jobb egy fényesen világító 25W, mint egy pislákoló 35W)
sorszám: 2304 (65992)
(előzmény: goldcitrom, 2006-11-26 23:40:52)

 
 
KRAVEN
válasz erre | email2006-11-28 13:04:23
A négyes pontot cáfolom. Nem vezet célra.
sorszám: 2303 (65991)
(előzmény: Zapkorte, 2006-11-27 18:32:38)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-11-27 18:32:38
Vagy:
4. áttekercseled a gyári pannónia világító tekercset kétszer annyi menetűre (persze kisebb átmérőjű huzalból, hogy el is férjen)
5. fogsz egy bármilyen motorból kitépett 12V-os generátort (mondjuk ETZ, mert az ócsó), és addig esztergályozod, amíg rá nem passzol.
sorszám: 2302 (65932)
(előzmény: vkami, 2006-11-27 17:21:32)

 
 
vkami
válasz erre | email2006-11-27 17:21:32
Először is mosd le a fényszórót :)
Ahogy záp is írja borsmagnet feldelejezi a mágnest, ahogy hallottam egy ezresért. Ha pedig nem pesti vagy, keress egy gépműhelyt, ahol 24 órára felteszik a marógép mágnesasztalára.
Ha 12 voltra akarod alakítani három lehetőséged van:
1. www.mz-b.de oldalon rendelsz egy fullelktronikus cuccot 240 EUR-ért, amit rácuppantasz.
2. A www.vape.cz oldalon keresel valami megoldást, nem sokkal kevesebbért.
3. Kivárod a tavaszt, addigra elkészül egy hazai upgrade 12 voltra, valamivel kevesebbért.
sorszám: 2301 (65928)
(előzmény: goldcitrom, 2006-11-26 23:40:52)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-11-27 08:40:48
Ellenőrizd a lendkerékmágnest, a magyar motorokban hajlamosak az erejük elvesztésére, lehet, hogy az a 6V az már csak 5 vagy 4. Ha így áll a helyzet, akkor go www.borsmagnet.hu ott párezer forintért feldelejezik, és jobb lessz, mint új korában!
sorszám: 2300 (65904)
(előzmény: goldcitrom, 2006-11-26 23:40:52)

 
 
goldcitrom
válasz erre | email2006-11-26 23:40:52
Tisztelt elektronikus szakemberek !
Elmondon a problémán,van egy P10-m,de az éjszakai motorozás nagyon veszélyes,ha nem veszem vissza a tempót,ugyanis a világitás (6 v.35/35W) olyan gyenge,hogy nem látom jól az utat,van-e valakinek használható ötlete amit meg tudok csinálni vagy csináltatni,gondolok a 12 voltos átálásra vagy valami használható ötletre.
Várom segitségeteket.
Üdv. Tamás
sorszám: 2299 (65893)

 
 
nyemi
válasz erre | email2006-11-20 17:58:05
itt a kapcsolási rajza a gyujtásnak amit kértél,nekem 2éve müködik,sokkal jobban pörög töle a motor,és a felső tartományban erősebb! Ha valami kérdésed lenne irj a forumba. itt a kapcsolás linkje:http://djcossack.extra.hu/facind.jpg
sorszám: 2298 (65592)
(előzmény: ETZmotoros, 2006-11-18 18:54:29)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2006-11-19 20:32:57
Hali! jól láttad arra gondoltam és is. Jön tél kicsit meg akarom faragni a gépet csak az a bajom hogy nem tom mit érdemes és mit nem érdemes megcsinálni ezekböl: a címem: peti.janka@freemail.hu
Előre is köszi a segítséget
sorszám: 2297 (65561)
(előzmény: peti74, 2006-11-18 22:04:37)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-11-18 22:04:37
Hiya.
A helyzet az, hogy amilyen jó kis ingyenes wabtárhelynek indult a freeweb, olyan vacak lett a sok korlátozás miatt. Most az atw-n foglaltam helyet, oda akarom átpakolni a leírást, de előtte át kell néznem az egészet, mert az fw a képeim nagyrészét még le is törölte.
Ha neked az jó, akkor valami móriczka ábrán átküldön majd mail-ben, mert tényleg elég eccerű.

Amúgy jól láttam a tuning topicon, hogy előgyujtásszabályzást,kuplungkönyítést, reed membránt és rezort szeretnél az ETZ250-re ?
Esetleg az IGC-re gondoltál előgyújtásszabályzás alatt ?

Üdv,
Peti74
sorszám: 2296 (65500)
(előzmény: peti.janka, 2006-11-18 21:39:44)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2006-11-18 21:39:44
hali! peti74 csináltál eggy oldalt amin leírtad hogy hogy kell hall jeladós egyhengeres gyujtást csinálni csak a beültetési rajzot nem tetted fel nem tudnád azt is feltenni akkor meg tudnám csinálni. annyira nem értek hozzá hogy anélkül megcsináljam. előre is köszi
sorszám: 2295 (65498)

 
 
ETZmotoros
válasz erre | email2006-11-18 18:54:29
Az elkészült gyújtásról lehetne részletesebb leírást kérni.
Zoltán
sorszám: 2294 (65475)
(előzmény: nyemi, 2006-11-16 22:27:39)

 
 
nyemi
válasz erre | email2006-11-18 17:48:27
Ú!!!!! Istent hagyjuk ki dologból. Amúgy nagyon szivesen.
sorszám: 2293 (65472)
(előzmény: Balu01, 2006-11-18 09:22:31)

 
 
Balu01
válasz erre | email2006-11-18 09:22:31
isten vagy
sorszám: 2292 (65445)

 
 
nyemi
válasz erre | email2006-11-16 22:27:39
Jaaa... Másnak is ajánlom mert tele van cdi gyújtások,ledes lámpák,töltö egységek kapcsolási rajzaival.Az elektronikus simsonom gyújtását innen adaptáltam persze egy kis átalakitásra szükség volt.
sorszám: 2291 (65377)
(előzmény: nyemi, 2006-11-16 22:06:18)

 
 
nyemi
válasz erre | email2006-11-16 22:06:18
Nézd meg ezt a linket hátha megtalálod a kapcs rajzodat.Amúgy szerintem tirisztorok azok az alkatrészek. http://www.motelek.net/
sorszám: 2290 (65376)
(előzmény: Balu01, 2006-11-16 21:21:45)

 
 
Balu01
válasz erre | email2006-11-16 21:21:45
Segítségeteket kérném.
Volna 1 motorkerékpár aminek vezeték zárlat miatt a feszszabályzója leégett.
Generátora(Dinamó)Állandó mágnesű!!!(forgó rész) tekercse(3db) csillag kapcsolású(álló rész).Feszabályzót nem kapni hozzá.Gondoltam építek hozzá.Azt tudom hogy ha nő a ford szám nő a feszültség (28-130 Voltig).Ismereteim szerint a felesleges feszültséget el lehet disszipálni(hővé alakítani)vagy egy fázishasításos módszerrel a megfelelő feszt. 12 volt-ra redukálni.
Ilyen kapcsolást keresek vagy bármi nemű segítséget címet , hozzá értő ember címét elfogadnám.Remélem tudtok valami segítséget nyújtani.A régi kapcsolást megépítettem volna csak a nyák szénné égett.TP 154B,és TP153 E jelű stab. ic vagy mi volt benne.
Fáradozásotokat előre is köszönöm. Üdvözlettel Balázs.
sorszám: 2289 (65375)

 
 
ADDI
válasz erre | email2006-11-16 19:06:04
Ez egészen jól hangzik, megkereslek privátban.
sorszám: 2288 (65367)
(előzmény: peti74, 2006-11-16 17:53:18)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-11-16 18:04:19
...ja, de felprogramozni (pontosabban a motorodhoz legjobban illő karakterisztikát kikísérletezni) természetesen neked kell. Én tanácsot adhatok, mert van már néhány megfigyelésem.
De szerintem a gyújtás jelleggörbével kapcsolatos tanácsot többen is tudnak adni itt a fórumom.

Ha valaki már kikísérletezett egy optimálisnak nevezhető gyújtásgörbét ETZ250-hez, akkor ne tartsa magában.
sorszám: 2287 (65361)
(előzmény: ADDI, 2006-11-16 08:40:54)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-11-16 17:53:18
11k-t mondtam az IGC-re, 4k a gyújtáselektronika, 5k a gyári csapágyazott gyújtásjeladó. Ez összesen 20ezer.
sorszám: 2286 (65360)
(előzmény: ADDI, 2006-11-16 08:40:54)

 
 
ADDI
válasz erre | email2006-11-16 08:40:54
Szia Peti74! Egy ilyen plug&play mibe fáj 250-es ETZ-re?
sorszám: 2285 (65326)
(előzmény: peti74, 2006-11-15 13:31:21)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-11-15 13:31:21
Rendben.
Akkor az IGC-60 új irányára: 11 ezer Ft.

Ha nem kell senkinek, akkor összedobok hozzá egy hall jeladót, meg egy gyújtáselektronikát, kábelezéssel mindennel és akkor kompletten, amolyan "plug and play" lehet elvinni. Ennek a megoldásnak az az egyetlen hátránya, hogy típusspecifikus lesz.

Üdv,
Peti74
sorszám: 2284 (65296)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-11-14 20:56:50
Sziasztok !

Eladó egy IGC-60-as (Sunesz által is forgalmazott)programozható előgyújtásszabályzó (12V-os). Van hozzá igény szerint egyhengeres vagy kéthengeres (a trabi rendszerű, 180 fokos kitöltési tényezőjű e-gyújtásos) motorhoz való IC is. Irányára 13 ezer pénz.
Nem akarok alacsonyabb árat írni, mert akkor Sunesztől megkapom a magamét :)
Azért adom el, mert a hozzá való motort már eladtam.
Ha az egyhengeres IC-vel viszik el, akkor a kéthengeres IC-mhez tudok venni egy 6V-os IGC nyákot. A csepptankos 350-esen valószínűleg sokat dobna, csak hát az 6V-os.

Üdv,
Peti74
sorszám: 2283 (65274)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-11-11 19:31:48
Nem szabályoz semmit hála istennek.Fix előgyújtást ad..De azt tisztességesen...
sorszám: 2282 (65146)
(előzmény: Jawa350speed, 2006-11-11 17:21:41)

 
 
rebel56
válasz erre | email2006-11-11 19:13:53
Köszönöm szépen az infókat! ETZ-m van amúgy, de nekem nem kell rá, mert nem használom ki így se a max. teljesítményét, csak érdekelt a téma.
sorszám: 2281 (65145)
(előzmény: peti74, 2006-11-07 10:15:09)

 
 
k-rudi
válasz erre | email2006-11-11 18:24:47
Rossz hírem van. Bár nem ismerem az elektronikus trabi gyújtást, nekem megszakítós volt. A röpsúly már alapjáraton teljesen nyitott volt, csupán az indításkor adott holtpont közeli gyújtást. Sokan tévesen hiszik azt hogy üzemi tartományban is dolgozott, ez nem igaz.
sorszám: 2280 (65142)
(előzmény: Jawa350speed, 2006-11-11 17:21:41)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2006-11-11 17:21:41
Sziasztok.
Trabant elektronikus gyújtásáról volna még egy kérdésem. Nem tudom hogy szabályozza -e az előgyújtás értékét a fordulatszám függvényében. De nagyon remélem, csak sejtem hogy szabályoz. Abból indulok ki hogy az elektronikus gyújtás előtt is már röpsúlyos rendszerrel szabályozták, és a fejlesztések során csak nem fejlődtek vissza. De aki tudja annak előre is köszi.
sorszám: 2279 (65141)

 
 
piri
válasz erre | email2006-11-10 14:10:02
De kár, hogy már nemtok oroszul, pedig 4-es voltam és símán beszélgettem...
most meg 2 szót se értek :-)))
sorszám: 2278 (65104)

 
 
nyemi
válasz erre | email2006-11-09 22:13:33
nézet-kódolás-automatikus választás
sorszám: 2277 (65089)

 
 
herrwatt
válasz erre | email2006-11-09 20:57:12
Nekem kicsit sok az ékezet! :-)
sorszám: 2276 (65087)
(előzmény: nyemi, 2006-11-09 20:29:01)

 
 
nyemi
válasz erre | email2006-11-09 20:29:01
sziasztok megkérdezném nektek mia vélemyényetek erröl az oldalrol http://www.twowheel.nm.ru/ ?????
sorszám: 2275 (65086)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-11-07 10:15:09
A bonyolult egy relatív dolog.
- Nem bonyolult, ha autóvillamossági, távközlési, vagy bármilyen elektrinikai végzettséged és/vagy gyakorlatod és érdeklődési köröd van.
- És bonyolult, ha képzőművészeti, jogi, orvosi, nyelvész, bölcsész, filozófus végzettségű és/vagy érdeklődési körű ember vagy.
Szóval döntsd el magad.

És hogy mit eredményez:
- Ha szakszerűen van bekötve és a motorhoz illeszkedő karakterisztikát kap, akkor a középső és felső fordulatszámtartományban teljesítménynövekedést eredményez (10-20%), a fogyasztást is csökkenti (10%) a motor jobban és könnyebben kipörög, így nagyobb végsebesség érhető el vele.
- Szakszerűtlen szerelés és rossz programozás esetén nyilván a ennek az ellenkező érhető el.

Milyen motorra kellene ?
sorszám: 2274 (65001)
(előzmény: rebel56, 2006-11-06 21:09:11)

 
 
Vitya
válasz erre | email2006-11-06 21:26:45
Akkor gyak. mindegy kösz
sorszám: 2273 (64991)
(előzmény: Powerarc, 2006-11-06 20:10:29)

 
 
rebel56
válasz erre | email2006-11-06 21:09:11
Érdeklődésképp kérdezem csak: mennyire bonyolult ezt felhelyezni? Mit eredményez?
sorszám: 2272 (64990)
(előzmény: peti74, 2006-11-06 10:51:23)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2006-11-06 20:10:29
Az 5-ös jobban szűr, kevésbé zavarja a rádiókat. Nekem a 12V-osban ilyen volt megszakítósnál, elektronikusnál egyaránt. De 6V-osnál lehet csak az 1k-sat tennék be, ne legyen nehezebb szegény szikra dolga.
sorszám: 2271 (64989)
(előzmény: Vitya, 2006-11-06 12:34:36)

 
 
kotekedo
válasz erre | email2006-11-06 16:31:49
Érdekelnének a képek, örülnék, ha tudnál küldeni képeket.
sorszám: 2270 (64977)
(elözmény: peti74, 2006-10-30 18:01:49)

 
 
Vitya
válasz erre | email2006-11-06 12:34:36
Sziasztok, tudja valaki, mi a különbség az 1kOhmos meg az 5kOhmos gyertyapipa között? Mikor melyik kell? pl mechanikusnál 1k elektronikusnál 5k?
sorszám: 2269 (64968)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-11-06 10:51:23
Sziasztok !

Eladó egy IGC-60-as (Sunesz által is forgalmazott)programozható előgyújtásszabályzó (12V-os). Kívánság szerint egyhengeres vagy kéthengeres (a trabi rendszerű, 180 fokos kitöltési tényezőjű e-gyújtásos) verzióhoz való IC-vel. Irányára 15 ezer pénz.
sorszám: 2268 (64966)

 
 
válasz erre | email2006-10-31 23:20:40
Nekem már sikerült :-)))))))


mzzzz
sorszám: 2267 (64775)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2006-10-31 19:55:22
Na meg lett a hibám!A sönt volt rossz az egyik végénél ahol belemegy abba a kis fülbe amit csavarral rögzitünk ott volt megszakadva és csak az a kis külső boritócső tartotta.Megcsináltam és most minden jó.
sorszám: 2266 (64768)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2006-10-31 18:05:37
Köszi a megnyugtatást. Remélem tényleg sokáig fog működni a szerkezet ha meg nem veszek másikat. Ami most van méhtelepen szereltem ki egy trabantból 400 kemény magyar forintért. Ennyit megér.
sorszám: 2265 (64758)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-10-31 10:52:45
Oké, értem én.
Szerintem sem lesz baja, felrakhatod.
Ezekkel a trabi áramkörökkel egyedül az szokott a baj lenni, hogy a kb. 15 éves életkoruk miatt a nyáklapon már elég sok korrózió keletkezhetett, ami zárlatot, vagy feszültségveszteséget okozhat. A tranzisztorok alatt főleg.
Illetve van még egy gyerekbetegségük, tapasztalatom szerint: van a nyákon egy 8 lábú kezdetleges ic, igazából csak tranzisztor kapuk vannak benne. Ez szokott néha meghalni, de akkor is csak jellemzően az a lába, amiről a hall ic-hez megy tovább a 12V (vagy 6).
Ez a fajta hiba alapvetően nehezen javítható.
A túl alacsony feszültség hall ic-nek nem okozhat gondot, mert a gyári ddr ic 3,5 V-os tápfesztől már működik.
Az alacsony feszültség esetleg akkor okozhat gondot, hogyha a 12V-ra tervezett áramkörben a bázisosztók nem nyitják a tranzisztorokat, de ezt megint csak ki kellen mérni. Talán a legegyszerűbb módja ennek, hogy egyre növekvő számú diódát kötsz be sorba a tápfeszültség elé (0,7V+0,7V stb.) így kikísérletezve azt a minimális tápfeszültséget, ahol még működik.
Sok sikert.

Peti74
sorszám: 2264 (64744)
(előzmény: Jawa350speed, 2006-10-31 05:52:26)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2006-10-31 05:52:26
Szia.
Ha végigolvasod mit írtam akkor rájössz. Persze hogy 6v ról megy minden ,mivel 6vos motorra akarom rárakni és nem szeretnék a hátizsákomba rakni egy 12v os aksit hogy arról menjen a gyújtás. De nem ez volt a kérdésem hanem a megbízhatósága. Aki erre tud válaszolni azt megköszönném.
sorszám: 2263 (64731)
(elözmény: peti74, 2006-10-30 17:57:43)

 
  Összesen: 100 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49044)
Motoros túra (17985)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu