:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
Én is elektroműszerész vagyok, és ugyanilyen megfontolásból elhatároztam, hogy gyártotok magamnak kéttranzisztoros gyújtást, hisz úgyis van itt egy kazal maradék alkatrész. Egy teljes napig komponáltam és kiviteleztem a a nyákot a '83-as RT Évkönyv alapján, és utána meg még két napig kerestem benne hibát (az egyik bázisköri ellenállat értékét felire kellett csökkenteni a megadotthoz képest). Sík ideg lettem a végére! Nemhogy inkább vettem volna egy bontott samara elektronikát ezresért, oszt motoroztam volna.
De persze mindenki úgy mérgezi az életét, ahogy akarja. A babetta elektronika 1300 Ft, amit te csinálsz annak az anyagköltsége 600 Ft, ezek szerint 700 Ft munkadíjért kivitelezel egy elektronikus gyújtást. Esküszöm, legközelebb hozzád fordulok. ;-)
Hali.
Eladó egy IGC 60-as előgyújtásszabályzó.
Ára:11 pénz.
Goldnadel@vipmail.hu vagy
06 70 553 4598
Hali Peti74 elküldhetnéd nekem az IGC hez azt a fok/miliméter számoló progit. peti.janka@freemail.hu
Ok, de én elektróval foglalkozom és megvan minden cuccom a nyákgyártáshoz úgyhogy csak az alkatrészeket kell megvennem :) Azokat meg ma meg is vettem 600Ft-ből megvan!
Hali Ha kész lessz igérem befogok!!!
:)))
Hi jocimoto.
Szívesen segítek, van hozzá egy-két előre leesztergált cucc is.
De ne engem fuvarozz, hanem a motorodat hozd, mert itt van fűthető műhely, meg minden földi jó, én csak a saját birodalmamban szokok szerelni.
tams9 !
Lásd Jawa fórum, 2006-12-09 17:06:52-es hozzászólás.
A leírtak ETZ-re is vonatkoznak.
Én épp ma adtam el az én feleslegessé vált IGC-60-amat egy ETZ250-es srácnak. Remélem hamarosan beszámol a fejleményekről.
Biztos jó, de minek babrálnál vele, amikor nem egész 2000 Ft-ért van vadiúj babetta tirisztor a boltban?
Üdv! Srácok én érdeklődni szeretnék gyújtás ügyében! Van nekem egy MZ-m és van egy Babetta gyújtásom Tirisztor nélkül és az lenne a kérdésem hogy jó lesz e hozzá az a Simsonos kapcsolás ami a második oldalon van kilinkelve??
Programozható előgyújtás:
http://www.12move.de/home/hanskrause/elektro.htm
nem válaszként írtam, én nem értek a jawahoz nekem mz-m van.
Ezt nekem írtad válaszként??
Na hát lehet hogy mésgiscsak egyszerűbb lenne megvenni ezt az előgyújtásvezérlőt. Ez a szocimotoroson is leírt igc-60-as működne 251-es etz-vel is??
És tényleg jobb lenne tőle? Fogyasztása tényleg csökken?? vagyishogy a teljesítménynövekedés(hatékonyságnövekedés) miatt nem kell akkora gázt adni??
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy van-e itt budapesti vagy legalábbis környéki?
Azért kérdem, mert elektronikús gyújtást szeretnék az 638-as kis gépembe!De mivel annyit értek hozzá mint anyám a harangöntéshez szeretnék megkérni valakit, hogy segítsen beszerelni!Természetesen nem ingyen kívánom!De persze az sem baj!!:)Szóval ha van valaki aki ráér mondjuk ugy jövere valamikor(Január-Február) kérem szóljon!
Megadnám az emil cimem!
jocimoto@vipmail.hu Ha valaki kedvet érez kérem szóljon!Természetesen autóval viszem hozom!:)
Köszi
Jocó
Szervusz!
Ime a barkácsolási lehetőség. Legkésőbb tavaszra én is szeretnék valamit öszeügyetlenkedni.
http://tl.ru/~alash/Courier/Projects/ign/i_microc_1.html
http://www.transmic.net/gbindex.htm
meg takán itt: http://oppozit.ru/modules.php?name=News&file=article&sid=959
Üdv: Laci
"mert nem adok több 10ezret egy olyanért."
Én odaadom az enyémet 1x10 ezerért.
:)
Üdv!
Ebben a témában már kérdeztem csak nem tudom hova lett a hozzászólásom.
Na arról lenne szó, hogy foglalkozott-e már valaki PIC-es előgyújtásvezérlővel?
Engem kifejezetten a barkácsmegoldások érdekelnek mert nem adok több 10ezret egy olyanért.
Szóval kapcsolásirajzok és PIC-be égetendő hexek édekelnének.
Tudom hogy egy cikkrészletben szó esik róla, azt már átnéztem, van-e valakinek tapasztalata ilyennel kapcsoltaban?
Köszönöm a segítséget!
Lásd Jawa fórum, 2006-12-09 17:06:52-es hozzászólás.
Ha úgy rendelik, akkor 6 voltos is lehet.
Üdv, szr
Hali! ICG 60 csak 12 voltos van vagy létezik 6 voltos is? eggy barátomnak kéne 6 voltos 350es jávára.
Feldobnám a topik hangulatát: Eme kis szösszenetet kaptam emilben. Egészségetekre:)
"Az autóvillamosság tök egyszerü:
- ha valami nem szikrázik pedig kellene, akkor kontaktspray
- ha valami szikrázik, pedig nem kellene, akkor szigetelőszalag"
Sunesz!
Ezt az alpári handot, és kisugárzást egy kocsmában sem lehetne büntetlenül elővezetned. Nos itt sem örülök neki. Ha másképpen nem tudsz megvalósulni, akkor inkább hallgass! Vagy ne írj.
Zoltán
Hali.
Eladó egy IGC 60-as előgyújtásszabályzó.
Ára:11 pénz.
Goldnadel@vipmail.hu vagy
06 70 553 4598
Sziasztok!
Nekem vagy 10 éve szétrobbant a külsö széngyürüm komoly fejtörés után találtam igy trabi (talán) forgorészt. Lebüvöltem a rézgyürüket kis barkácsolás után rámütöttem a tz generátorára. Ennek vastag a réz felülete. Mostani állapotában az egyik szénrétegű a másik réz A mai napig kiváloan müxik, elég sokat megyek vele.
Elég sejtelmes duma volt ez a "nem részleteném...".
Magam mégis a konkrétumokat értékelem.
Azt gondolom ez a fullos/nem fullos csak egy marketingdöntés eredménye, mindössze a felprogramozástól függ dolog.
Egyébiránt pedig nem hiszem, hogy az él-kiválasztáson, a töltési idő kétféle meghatározásán és a rajtahagyott gyújtás elleni védelmen kívül másra is szükség lenne. A tiltást is tudják az igc-k, de ETZ-nél ugye nincs sok értelme.
Oké, minden világos, nehogy a fordulatszám növekedésével túl rövid ideig töltse a trafót.
Írtam levelet telefonszámmal a peti.janka@freemail.hu-ra.
UI: a jeladó mágnes ötletét innét vettem:
http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/6
Hali! azért vettem ki a BC301et mert azzal nem adta ki a GND-t a trafóra csak mikor a hall előtt volt a mágnes és beadta a jelet ez igen rövid része a 360 foknak. Így ez megfordult és kiadja állandóan , és akkor veszi el ha a HALL elé megy a mágnes. Hol tudnám átvenni az icgt? ha megadod a telefonszámod akkor felhívlak és meg tudjuk személyesen beszélni. a címem peti.janka@freemail.hu
UI: gyárit azért nem teszek mert nekem nincs, így olcsóbb, Az előző etzmre azt tettem de szar volt a csapágy benne és széthullott+ a rögzítő tüske el volt kopva és össze vissza járt a motor, így nincs benne a csapágy.
Elviekben jó lehet, de igazából én így soha nem próbáltam, így nem merem 100%-ea mondani, a puding próbája mindig az evés.
Azért lett benne 3 fokozat, mert egyik tranyót sem akartam túlterhelni. De mondom, elvileg jó lehet úgy is.
Tanács: én úgy szoktam megoldani, hogy a BC lábainak helyére, a nyákra, forrasztható csavarkötéses csatlakozót teszek, az ún. "csoki"-t, és a tranyó lábaira forrasztott rövid vezetékek oda csatlakoznak. Magát a tranyót egy alulemez tartja, ami egyben hűtőbordaként is szolgál. A lényeg, hogy így a tartalák végfoktranzisztort forrasztás nélkül, csak csavarkötések oldásával lehet cserélni, így elég magaddal vinned egy tartalék tranyót előre ráforrasztott vezetékekkel. Ez kb. 400 Ft, ennyit megér a biztonság. Én egész Romániát végigmotoroztam teljes lelki nyugalommal, egy tartalék tranyóval, de igazából magamnak még soha nem kellett cserélnem, csak egy haveromnak, aki részegen rajtafeletette estére a gyújtást az ETZ-n, szerencsére "csak" a tranyó halt meg.
A kisáramú rész, a nyák, pedig annyira túl van méretezve, hogy az úgyse romlik el.
A jeladód is jó az IGC-hez, mert az igc-t nem szint (GND vagy +) vezérli, hanem egy él (felfutó vagy lefutó, lehet választani), ráadásul a jeladó kitöltési tényezője is lényegtelen, mert az igc-vel beprogramozható a kitöltési tényező (fokban) vagy akár megadható neki a töltési idő is (ms-ban). Többek között ettöl full-verzió (ugye, Sunesz).
Viszont felmerül a kérdés, hogy miért nem teszel az ETZ-dbe egy gyári ETZ jeladót, ha már készült ilyen gyárilag.
Vagy ha magad is csinálod, miért utánzod a szamara jeladót, miért nem a gyári ddr-t ? Nem egy hengerbe teszed a mágnest, hanem egy középen lukas tárcsára ragasztod, amit egyszerűen a bütyökkel (vagy a helyére tett központos távtartóval) együtt, az eredeti csavarral rögzíted, a hall ic meg egyszerűen alatta van a lecsupaszított alaplapon (persze szigetelve) ?
Mindegy, alapvetően jó az a gyújtás az IGC-hez.
Ja, elkezdtem feltölteni azt a web-oldalt, amire átteszem a gyújtás leírást, még nincs kész, de néhány kép már felkerült egy 350-es jawa jeladó készítésről. Íme :
638 jeladó készítés
Üdv,
Peti74
hali! engem érdekelne az icg 60 nekem eggy ETZre kellene most építettem rá eggy gyujtást, amit a te oldaladrol töltöttem le.:) annyit átalakítva hogy ki vettem belelőle a BC301 tranyót és közvetlen a bd 241et kapcsolom a hall icvel. és eggy alu hengerbe raktam eggy kis mágnest jeladónak így majdnem teljes körben kiadja a GNDt a trafónak. ez a gyujtás jó az ICGhez?
Eladó egy IGC-60-as programozható előgyújtásszabályzó (12V-os). Van hozzá igény szerint egyhengeres vagy kéthengeres (a trabi rendszerű, 180 fokos kitöltési tényezőjű e-gyújtásos) motorhoz való IC is. Irányára 11 ezer pénz.
Vagy:
Összedobok hozzá egy hall jeladót, meg egy gyújtáselektronikát, kábelezéssel, mindennel és akkor kompletten, amolyan "plug and play" lehet elvinni.
Ez a verzió nyilván drágább.
Üdv,
Peti74
Semmi gond,oda van képzelve.
Esetleg a személyes ismeretség sem kizárt,persze ahoz kellene a jó idő is.Mert az lenne a jó ha a motor is játszana.Persze ami késik nem múlik.
Üdv. T.
Az információs társadalomban az utóbbi sem olyan nagy baj. Bár tény, hogy vannak krónikus esetek... de azért holmi motorbicikli kapcsrajzokat meg ilyesmit egy-két nap alatt le lehet kotorni a netről, ha kínkeserves is.
Nem hiba az, ha valaki nem ért valamihez, az a hiba, ha ezt nem ismeri be.
Én lassan 40 éve foglalkozom olyasmivel, amiben áram szaladgál, mégis sok a sötét terület.
Ha személyesen is ismernénk egymást, tudnád, hogy nem sértegetni akartalak, hanem segíteni. (ha jól emlékszem, volt ott valami szmájli is. Ha nem légy szíves utólag képzeld oda.)
Kálmán
Köszi,hogy gondoltál rám.
Ha a delejezés nem hozza meg a várt eredményt,jelentkezem.
T.
nem az én portékám a generátor, csak megláttam, és eszembe jutottál.
Hali.
Valahol ez is egy kihívás,megfelelni magamnak.
Hol tudlak elérni,a e-mail-om
goldcitrom@citromail
Várom jelentkezésed.
Üdv. Tamás
Csináltam már ilyen munkát, de ne irigyelj érte, hidd el, sokkal jobb, ha az embernek nem kell összepiszkítania a kezét, csak gondtalanul motorozik. ;-)
Sok szerszám tényleg nem kell hozzá, fűrész, ssatu, reszelő, fúrógép, esetleg egy menetfúró. No persze jobban felszerelt műhelyben szebben és gyorsabban is meg lehet csinálni... de ennyivel már neki lehet vágni.
"kúpesztergálás itt az, ami az iskolai politechnika óra színvonalán túlmutat"
Ne haragudj,de ebből én arra következtetek,hogy még nem csináltál ilyesmi átalakítást. Nagyonsok mindenbe beleszaladhat az ember ilyenkor... Nem olyan egyszerű igényes munkát végezni két eredetileg nem összetartozó darab kielégítő "házasításakor".
Ha neked ez csak egy rutinfeladat, akkor irígyellek, a műhelyedért, szerszámaidért, tudásodért.
Hát, attól tartok, hogy kénytelen lesz, vagy felnőni a feladathoz, vagy megkeresni valakit, aki ért hozzá, ha úrrá akar lenni a problémáján. Egyébként egyedül a kúpesztergálás itt az, ami az iskolai politechnika óra színvonalán túlmutat.
Meg kúpot illesztesz, felfogatási pontokat egyeztetsz, jeladót faragsz,annak is felfogatást csinálsz, jeladó jelet gyújtáselektronikához illesztesz,és még sorolhatnám. Persze minden megoldható,nem is veszélyes,ha értesz hozzá. A kollega ezzel szemben még a tekercsek áttekerését is kizárta hozzánemértés miatt (ne értsetek félre, szerintem is inkább jobb, ha nem esik esik neki nagy önbizalommal de kevés tudással) Ezek után szerinted belevág?
Hali.
Eladó egy IGC 60-as előgyújtásszabályzó.
Ára:11 pénz.
Goldnadel@vipmail.hu vagy
06 70 553 4598
Sziasztok a simson 6V-os kürtöt ha rászerelem a romettemre amin nincs aksi működni fog?
A lámpák belsö-külsö lemosása,szépen kiglancolása megtörtént.A tekercsek újra tekercselését és hasonló számomra komplikált dolgot nem tudom megcsinálni,de nem azért mert nincs kézügyességem ,hanem mert nincs tudásom hozzá.Tudom,hogy ez nagy hiba,de erre szakosodott szakik azért vannak mert mindenki nem érthet mindenhez.Bocsi,de nem a sértetség beszél belöllem,amit segítetetek az is jó volt mert van lehetöségem valamere megindulni.Az izzó 25 w-ra cserélése már nekem is eszembe jutott,büszke is vagyok rá,de nem tudtam beszerezni,minden szaküzletben egy fajta válasz volt,NEM TUDOK ADNI.
Tamás
(Anno a Wartburgomra mindenféle reflektorokat szereltem, mert éjszaka nem láttam szinte semmit. Aztán amikor belülről is megmostam a szélvédőt, nem volt többet szükség a refikre :)
Ettől függetlenül, a reflektor tükrét meg lehet mosni, pontosabban mosószeres vízzel ki lehet öblíteni, majd foltmentesen megszárítani. Figyelem! A tükör felületét semmivel sem szabad dörzsölni, csak mosószeres vízzel lötyögtetni!
Ha nem értesz az elektromossághoz, akkor szvsz ezen a fórumon nem tudjuk megoldani a gondodat.
Hát ez az, a haverodnak kéthengerese van, itt meg egyhengeresről beszélünk.
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|