hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2018. június 19. kedd 
Gyárfás

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás

Összesen: 99 oldal
|< 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 következő >|

Keri
válasz erre | email2013-08-01 09:08:15
Én is beállítottam végül, de az a baj, hogy egyetlen rugólap van az egészben, annak a hosszával és görbítgetésével lehet változtatni a küszöb feszültségen és szaturáción is. Ráadásul, ha lehúzod akkor persze elmászik az egész.

Tipikusan olyan szerkezet, amit a gyárban összeraknak és ne nyúlj hozzá többet, elv alapján terveztek.
Sima relénél még hagyján az ilyen szerkezet, mert ott annyira nem kritikus a billenési feszültség, és kalibrálni sem kell, de mechanikus feszültségszabályzónál ez...hát hogy mondjam...az ilyen megoldások miatt nincs már Jawam :D
Pedig az 599-es nagyon tetszik. Szép motor.
sorszám: 4696 (140164)
(előzmény: Rudolph B, 2013-07-31 22:23:40)

 
 
MPetya
válasz erre | email2013-08-01 07:52:37
Köszönöm a segítséget!
sorszám: 4695 (140163)
(előzmény: Keri, 2013-07-31 21:33:46)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2013-07-31 22:23:40
http://www.jawamania.info/technika/detail.aspx?techid=161
Kellene egy ember, aki lefordít cseh nyelvről pár fontos dolgot.
Az alapméretek persze beállíthatók a képek alapján.Nem sokkal lejjebb az oldalon azért felkínálja a lehetőséget a cserére a kétoszlopos fesszabra.Bár, a cikk azt állítja, be lehet ezt is szabályozni.
Hozzáértőnek talán már a rajzok és a méretek is mondanak valamit.

Jó munkát, üdv.: R
sorszám: 4694 (140157)
(előzmény: MPetya, 2013-07-31 20:58:10)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-07-31 21:33:46
Nem állítható ez a fajta szabályzó.
Vért izzadtam mire sikerült belőni egyet.
Az újabb fajta két oszlopost könnyű. A rugó beakasztást kell hajlítgatni, de szükséges hozzá egy labor tápegység és pontos műszer, tizedvolt pontossággal kell beállítani, de a biztosítékot nem hiszem hogy a rossz beállítás miatt csapja ki, más gond lesz.
sorszám: 4693 (140155)
(előzmény: MPetya, 2013-07-31 20:58:10)

 
 
MPetya
válasz erre | email2013-07-31 20:58:10
Sziasztok! Nekem is feszültség szabályzóval kapcsolatban lenne két kérdésem. (Jawa 559 és azt hiszem mechanikus a szabályzó) A kérdéseim pedig:

1: Hogyan működik a mechanikus fesz.szab.?
2: Hogyan kell beállítani, hogy ne csapja ki állandó jelleggel a biztosítékot?
sorszám: 4692 (140153)

 
 
Veatta
válasz erre | email2013-07-25 21:14:33
Simán átdugdostam és működik rendesen.
sorszám: 4691 (139990)
(előzmény: Árpád, 2013-07-24 18:57:59)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-07-24 18:57:59
Igen, az ellenállás a szabályzóba be van építve.
Nekem csak síman át kellet dugdosni a sarukat. Még a betűk is megegyeztek. Régen nem mindig csináltam sk az elektronikus kutyuket, néha vettem őket a boltban.
sorszám: 4690 (139975)
(előzmény: Keri, 2013-07-23 08:33:03)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-07-23 08:33:03
Nem tudom milyen az ETZ mechanikus szabályzója, de nyilván van egy akkufelé menő vezeték, egy a diódahíd felé és egy a gerjesztés felé, meg esetleg egy a testre, ezeket funkció szerint bekötöd, abból baj nem lehet.
Gondolom a gerjesztő ellenállás ennek már nem külön van mint a TS-nek hanem a feszültségszabályzóba beépítve.
Ha külön van akkor azt le kell kötni, mert az elektronikus szabályzót csak megzavarja.
sorszám: 4689 (139948)
(előzmény: Veatta, 2013-07-22 11:42:56)

 
 
Veatta
válasz erre | email2013-07-22 11:42:56
Sziasztok!

Kérdésem van: ETZ 250-esen cserélem a rezgőnyelves fesszabályozót elektronikusra, kell-e valamit kötözgetnem pluszban vagy csak az egyik le másik fel?
sorszám: 4688 (139947)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2013-07-18 21:53:59
Sok kismotoron 70-80 W áll rendelkezésre, egyáltalán nem ritka.Babettán, a szélesebb vasmagokkal is lehet 60 W-ot gyártani, volt is ilyen régebben.
Az eredeti hálózatban a magkeresztmetszet és a tekercselés soha nem volt maximumra kihasználva, sok lehetőség van még benne.
A lámpát és az indexeket két külön tekercs táplálja, nincs közük egymáshoz közvetlenül.

üdv.: R
sorszám: 4687 (139874)
(előzmény: hzoltaan, 2013-07-17 10:00:41)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-07-17 10:00:41
a kismotorod kibírja a 20-30W villogását bekapcsolt lámpával? 8)

gondolom nem babetta 35W-os tekercse...
sorszám: 4686 (139858)
(előzmény: Rudolph B, 2013-07-14 21:27:57)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2013-07-14 21:27:57
Igen, ha nem fogalmaztam pontosan, váltófeszre kell indexrelé.Az alap-paraméterek: 12V, 2x10-15 W izzót kellene működtetnie.Akku nélküli kismotoron szolgálna.A hálózaton van egyébként feszkorlátozó, valamilyen gyári, kb. 14 V-on vágja le.

üdv.: R
sorszám: 4685 (139826)
(előzmény: Árpád, 2013-07-14 08:48:06)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-07-14 19:16:13
"... A mechanikus 12voltos normál indexrelé talán elmegy váltón is. .." - Nem talán, hanem biztos, lévén hődrótos működtetésű.
sorszám: 4684 (139824)
(előzmény: Árpád, 2013-07-14 08:48:06)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-07-14 08:54:05
Megnézem mi van itthon. Ha van elfekvő alaktrészem, meg is csinálom, ha szükség van rá . Úgyis jövök eggyel a kolegának. :)
sorszám: 4683 (139821)
(előzmény: Árpád, 2013-07-14 08:48:06)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-07-14 08:48:06
Ha jól értettem neki váltófeszre kell index relé. A mechanikus 12voltos normál indexrelé talán elmegy váltón is.
Elektronikus indexrelé ami váltakozó fesszel üzemel, az már bonyolultabb.
Én persze játszi könnyedséggel meg tudnám csinálni. :D
sorszám: 4682 (139820)
(előzmény: Keri, 2013-07-14 07:24:57)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-07-14 07:24:57
hogy mi?
Index relé kell?

Van itt kapcsolás, de igazából 12V-ra bármilyen autóboltos jó és egyszerűbb neked, ami megfelel a bekötésnek.
Esetleg ha építeni akarsz, akkor egy 12V-os relé és kondenzátor megfelelően összekötve is funkcionál villogtatóként

Vagy a csillárt akarod villogtatni?
Arra is jó lehet a kondi+relé, csak kell egy egyenirányító is a kondi töltéséhez.
sorszám: 4681 (139818)
(előzmény: Rudolph B, 2013-07-13 22:56:21)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2013-07-13 22:56:21
Valaki tudja, hogy kb. miből áll egy váltóáramú villogóadó (AC Flasher)?
Vagy keresni kell egyet robogóbontókban?

üdv.: R
sorszám: 4680 (139816)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2013-06-04 04:35:38
Köszönöm!
sorszám: 4679 (139100)
(előzmény: Perec, 2013-06-03 14:01:25)

 
 
Perec
válasz erre | email2013-06-03 14:01:25
kb. 2,3A
sorszám: 4678 (139091)
(előzmény: daranyi68, 2013-06-03 13:00:42)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2013-06-03 13:00:42
Sziasztok!
Valaki meg tudná nekem mondani hogy a 150 ETZ mexa gyujtással hány A primer árammal működik?
sorszám: 4677 (139090)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-16 08:06:44
Pedig a kedvenc pályám, nem túl gyors, technikás, sok lehetőség van a taktikázásra és megmozgatja az embert. ETZ-nek nagyon fekszik, de még a Simsonoknak és robogóknak is.
sorszám: 4676 (138612)
(előzmény: Perec, 2013-05-15 18:18:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-16 08:02:03
Nincs generátor az ETZ-n.
Nem, nincs időm sajnos :(
sorszám: 4675 (138610)
(előzmény: Perec, 2013-05-15 18:18:47)

 
 
Perec
válasz erre | email2013-05-15 18:18:47
És a 6 kg-os akku könnyebb, mint a generátor (madzagok,híd,szabályózó)? Használtok még akkut, vagy inkább mágnesgyújtást? Kecskeméten indulsz?
sorszám: 4674 (138607)
(előzmény: Keri, 2013-05-15 15:29:59)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-15 15:29:59
Volt ekkora az ETZ-ben, csak normálisan berakva.
Akkor dobtam ki belőle amikor Bábolnai versenyen egy döccenőnél azt vettem észre hogy nem húz a motor és egy szürke kocka pattogva előz :D

Aztán rájöttem hogy kb 7Ah is elég az egész napos motorozáshoz töltés nélkül is.
sorszám: 4673 (138601)
(előzmény: Perec, 2013-05-15 09:55:29)

 
 
Perec
válasz erre | email2013-05-15 09:55:29
Még ettől sem:

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/130515/akku2013_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/130515/akku2013_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
sorszám: 4672 (138598)
(előzmény: Keri, 2013-05-14 21:15:46)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-14 21:15:46
Ha ingyen kapom, akkor én sem írtózok semmitől :)
de ha fizetek érte akkor nem szívesen költök feleslegesen.
sorszám: 4671 (138596)
(előzmény: Perec, 2013-05-14 20:00:36)

 
 
Perec
válasz erre | email2013-05-14 20:00:36
Valamelyik karácsonykor elég vékony ruhában intéztem a bevásárlást egy 80 km-es karikával. 19fok volt. Túrázni is voltam fagyban, valóban eléggé kell öltözni. De városban szaladgálni, pl. kimenni a strandra, nagybevásárlás stb. nem nagy dráma, főleg ha van kormányzsák.
Nem Keri vagyok, nincs bajom az amperórával, minél több annál jobb! Csak azt mondom a savtöltögetés a középkor és hogy AGM-nél nem jellemző a cellazárlat. Mióta láttam a cégnél mit ki nem bírnak egy lyukas garast nem adnék azokért a sárgakupakos, megpusztulós, saruvirágzós áramtárolókért.
sorszám: 4670 (138595)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-05-14 14:35:40)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-14 18:37:44
Amúgy meg télen járjon az motorral akinek két anyja van, vagy muszáj :)

25km-re melózok, tovább tart előásni a motort, meg beöltözni mint beérni. Autó egyszerűbb kényelmesebb hidegben.
sorszám: 4669 (138594)
(előzmény: Perec, 2013-05-14 12:34:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-14 18:35:38
Azért a Hondámból 1 szezon alatt kipusztult a méregdrága zselés, direkt motorokba való akku.

Savas jobban bírja az áramstresszt.
És ugye ezek szárazon vannak tárolva, beletöltöd a hozzá adott savat, lezárod, és 10perc múlva lehet indítani a motort, van egy vadi új akkud. Míg egy zárt akku esetén ki tudja meddig öregedett a raktárban.
sorszám: 4668 (138593)
(előzmény: Perec, 2013-05-14 12:34:05)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-05-14 15:17:40
" ... elég sokat motorozok télen, olyan mínusz tíz fok a tűrőképességem, 14 km-es távot kell megtennem két részletben." - , leveszem a kaalpom (-14, igaz "rövid távon"), tudom a "muszáj" nagy úr (volt benne részem), nem az Mz hibája, hogy télen oda fagysz hanem a körülményeké.
sorszám: 4667 (138591)
(előzmény: Troster07, 2013-05-14 14:54:08)

 
 
Troster07
válasz erre | email2013-05-14 14:54:08
Én is elég sokat motorozok télen, olyan mínusz tíz fok a tűrőképességem, 14 km-es távot kell megtennem két részletben.Sajnos mostanában kényszerből kell mennem azzal, és most kövezettek meg, de néha akkor hányingerem van az Mz-től:)
sorszám: 4666 (138590)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-05-14 14:35:40)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-05-14 14:35:40
Lehet, hogy igazad van(?) de én a minél nagyobb kapacitású aksira szavazok a néha előforduló "extra áram kiadások" okán. Szerencse kérdése a jelenleg minden gond nélkül feléledt "no name", olcsó, akkum (savas igaz nem "csillag garázsban aludta álmát) a IV. szezont kezdi, minden téli töltés nélkül (a tavalyi szezonban sem sokat üzemelt).
Majd ha elrúgod az V. X-et és megteheted magadnak, hacsak nem vagy mazochista, hogy kocsival is járj te sem fogsz télen motorozni.
sorszám: 4665 (138587)
(előzmény: Perec, 2013-05-14 12:34:05)

 
 
Perec
válasz erre | email2013-05-14 12:34:05
Télen is járni kell a motorral akkor nem lesz gond. Én mindig ledöbbenek amikor hallom, hogy vannak még olyan akkuk amibe savat kell önteni??? A legdurvább, hogy olyan is van aki megveszi!!! Szerencsére 9 éve nem láttam olyat. Riasztó akku be és 4-5-6 évig lehet hanyagolni a témát.
sorszám: 4664 (138586)
(előzmény: Keri, 2013-05-13 08:45:46)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-05-13 08:45:46
Hisztisek az akkuk.
Főleg az olcsók.

TÚltöltés, mélykisütés, túl nagy áram hideg, meleg, rázkódás, sima elhasználódás, elektrolit hiány.

Nekem volt olyan, hogy megvettem, felsavaztam, következő héten a lámpánál egyszer csak leáll a motor, rugdosom, kapcsolgatom semmi villany. Egyik pillanatról a másikra zárlatos lett.

A legtöbb akkum viszont attól szokott megdögleni, hogy télen benne hagyom a motorba és legközelebb tavasszal kap töltést. Ekkor még működni szoktak, de a következő szezonban már garantáltan kuka. Havonta rátöltve pincében azt szereti, de azt meg elfelejtem :D

Szóval én olcsó riasztó akkut rakok a motorba, egyrészt nincs gond a savval, másrészt ha megdöglik, fele annyiba került, mint egy jobb akku.
sorszám: 4663 (138560)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-05-12 22:47:54
Nem tudom, menyi idős (nálad)?
sorszám: 4662 (138558)
(előzmény: VGGábor, 2013-05-12 22:34:58)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-05-12 22:34:58
Gyújtást nem hagytam rajta, múlt év óta arra nagyon ügyelek. Túltárolhatták talán?
sorszám: 4661 (138557)
(előzmény: Gyula-bá, 2013-05-12 22:01:39)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-05-12 22:01:39
"... cellazárlatos lett az akksim (de mitől???) ..." - vagy az öregségtől, vagy(és) nem szerette, hogy rajta felejtetted a gyújtást.
sorszám: 4660 (138556)
(előzmény: VGGábor, 2013-05-12 21:08:31)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-05-12 21:11:40
Ami a legdurvább h most nem is felejtettem rajta a gyújtást, egyszerűen csökkent a feszültsége. 6,05-5,90-5,40-5,10. Töltőre rátettem volna de mint kiderült, ott meg biztosíték szakadt, 1 napig semmit se töltött rajta.
sorszám: 4659 (138554)
(előzmény: VGGábor, 2013-05-12 21:08:31)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-05-12 21:08:31
Keri, te milyen akksit is ajánlottál? Megint aktuális a téma, cellazárlatos lett az akksim (de mitől???) Töltőről levéve a 6,45V a motorba téve fél perc alatt lecsökken 4,2re.
sorszám: 4658 (138553)

 
 
peti74
válasz erre | email2013-04-22 14:57:47
Eladó egy új komplett Vape gyújtás/töltés rendszer. Típusjele : SZ-13-2. Ez a 6V-os 350-es jawakba való (634-esbe, CZ 472-esbe és a csepptankosba is jó), a 6V-os dinamó helyére a blokk átalakítása nélkül beszerelhető,12V-os, 200W-os töltésrendszer elektronikus szabályzással, valamint külön gyújtótekercsről működő, induktív jeladós elektronikus gyújtás (tehát akár aksi nélkül is indul a motor). Ára: 80e Ft. Teljesen komplett szett, még Csehországban vettem, de végül nem került beszerelésre. Érdeklődni a név meletti emailen kívül a peter.kalamar kukac gmail.com is lehet.
sorszám: 4657 (138240)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-03-29 22:07:25
Jaaa hogy úgy :D
Igen, tapasztaltam, a megszakítót most tisztítottam egy kis polírpapírral, nem sokat változott. De egy 5 perce elkészült a hihetetlen maszek próbalámpa, szóval holnap már azzal tudom állítgatni :)
sorszám: 4656 (137931)
(előzmény: Keri, 2013-03-29 20:09:23)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-03-29 20:09:23
Be lehet állítani, én is állítottam így, amikor nem volt kéznél a műszer, bár én inkább a megszakító szikrát nézem egyből :)

Alapvetően ha szép polírfelületű a megszakító pogácsa, keményen összefekszik, nincs szennyeződés, akkor egészen lassan tekerve is szikrázik, de akkor sem mindig.
sorszám: 4655 (137923)
(előzmény: VGGábor, 2013-03-29 20:04:03)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-03-29 20:04:03
Marhajó, eddig én mindig így állítottam be szikrára :D Kösz az infót, akkor asszem feltúrom a cikkeket, vmelyikben olvastam h szó volt ilyenről...
sorszám: 4654 (137922)
(előzmény: Keri, 2013-03-29 19:52:20)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-03-29 19:52:20
Teljesen természetes jelenség.
Éppen ezért nem a gyertya szikrázásra állítjuk a gyújtást, hanem próbalámpára.

Ha nem nyit elég gyorsan a megszakító akkor nem alszik ki az érintkezőn a szikra, lassabban változik az áram, nem ugrik fel a feszültség annyira amennyire kell.
sorszám: 4653 (137921)
(előzmény: VGGábor, 2013-03-29 19:31:53)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-03-29 19:35:22
A motor megy hibátlanul, de ezt a jelenséget már a 250/1esen is tapasztaltam korábban...
sorszám: 4652 (137919)
(előzmény: VGGábor, 2013-03-29 19:31:53)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-03-29 19:31:53
Van egy régi elektromos kellemetlenségem. Ha már csak kézzel lenyomom a berugókart akkor a kicsavart gyertya ad szikrát. Viszont ha gyújtásbeállításhoz nagyon lassan forgatom (hogy lássam az órát), akkor a gyertya nem, jellemzően inkább a megszakító szikrázik vadul. Mi lehet az oka? Kondenzátor döglődik talán? Előgyújtás beállításánál elég idegesítő tud lenni ez a jelenség...
sorszám: 4651 (137918)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2013-01-30 20:02:03
Hali.
Motorépítőknek:
Eladó egy Eureka megszakító nélküli elekronikus gyújtás,12 V-os bárhová felszerelhető.
A bütyköstengelyre fel kell pattintani egy műanyaggyűrűt,az alaplapra meg felfogatni egy kis tekercset, bekötni,és kész.
Ár:10 ezerFt.
motoguzzi(kukac)indamail.hu
sorszám: 4650 (137180)

 
 
laurtibor
válasz erre | email2013-01-13 17:02:40
van egy 350-es cagivám babetta gyújtást szeretnék szerkeszteni rá mire kell figyelni hogy a vas működjön/a hozzá való alkatrészek adottak/
sorszám: 4649 (136900)

 
 
vitez963
válasz erre | email2013-01-01 22:56:25
Ja igen mindenkinek BUÉK !!
sorszám: 4648 (136801)

 
 
vitez963
válasz erre | email2013-01-01 22:55:38
Nem tudom képet hogyan tudok felrakni de a Zichy J ben vett elektronikus alaplap + egy henger amin van egy fehér jelzés ami gondolom a led előtt megszakítja a szikrát.
sorszám: 4647 (136800)

 
  Összesen: 99 oldal
|< 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 következő >|

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17576)
Jawa (27028)
Pannónia (6539)
MZ (48855)
Izs (607)
Motorszervíz (2866)
police (1762)
Simson (3402)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu