hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. október 20. vasárnap 
Vendel

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás

Összesen: 100 oldal

Zapkorte
válasz erre | email2007-02-22 21:47:48
Az elektronika nem kopik, tök mindegy, hogy bontott-e vagy új. Az esetleges elromlásra mind a kettőnél azonos az esélyed.
Mellesleg a samara jeladó plusz doboz újonan is bőven megáll egy ötezresben.
sorszám: 2512 (70201)
(előzmény: Goldnadel, 2007-02-22 21:40:19)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2007-02-22 21:40:19
Az a hiba ezzel a leírással,hogy Te összehasonlítasz egy új alkatrészt
egy bontóból szerzett alkatrész árával.
És nemvagy képes megérteni,hogy nem mindenki rajong annyira a bontott cuccokért.Akkor lenne ennek értelme,
ha bemész az autósboltba,veszel egy gyári új trabant vagy lada gyújtást,és
annak az árát hasonlítod ahhoz amit én mondtam.
Az órabérről meg annyit,lehet hogy Fletónak nincs,de nekem már többször sikerült elérnem,(igaz hogy nem sűrűn)
pedig csak műszerész vagyok.
:)
sorszám: 2511 (70200)
(előzmény: Zapkorte, 2007-02-22 18:42:11)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-02-22 20:55:55
Nem tudom. Ezrestől húszezerig bármi lehet, csak attól függ, hogy mennyire kapzsi a bontós, aki el akarja neked adni. De komplett "papirok nélkül" tip XL-ek szoktak lenni 100 körül, ehhez képest - elvileg - illő lenne megfizethetőnek lennie. De persze bármi más is megteszi. Mondjuk valami beállt blokkos, összetört robogóé. Vagy bármi, ami belefér oda. Olyan helyen kell kunyerálni, ahol konténeres japán motorokkal foglalkoznak.
sorszám: 2510 (70196)
(előzmény: ETZmotoros, 2007-02-22 19:33:34)

 
 
ETZmotoros
válasz erre | email2007-02-22 19:33:34
Mennyi az XL gyűjtása?
sorszám: 2509 (70194)
(előzmény: Zapkorte, 2007-02-22 15:12:33)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-02-22 18:42:11
Én meg beálltam a jawammal a garázsba,levettem a bütyköt, megmértem egy sublerrel, föltettem egy darab rozsdás vasat az esztergámra, megcsináltam a trabigyújtáshoz a közdarabot, és innentől fogva ugyanaz történt, mint esetedben. Kb két órai pluszmunka (nagyon ráérős tempóban), és 15-20e HUF megtakarítás. Ilyen órabére még a Fletónak sincs. ;-)
sorszám: 2508 (70193)
(előzmény: Goldnadel, 2007-02-22 15:22:10)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2007-02-22 15:22:10
Na énmeg elmondom,milyen gyújtást akartam importálni,és hogyan kell azt felszerelni:
1:Leszeded a megszakítót,és a kondit.
2:A megszakítóbütyökre felpattintasz egy műanyaggyűrűt,benne van egy mágnes,ami adja a jelet.
(a tengely "domborulata" pozicionálja,rosszul feltenni nem lehet.)
3:A megszakító helyére felteszed a jelfogót.
4:A "fekete doboz" egyik vezetékét rákötöd a trafóra,a másikat +12v-ra.
5:Elmész motorozni.
Na ígynéz ki egy komplett gyújtás.

Az ára 20 e és nem vezérli az előgyújtást.Az az 1 darab ami mintaként jött,az is még megvan.
sorszám: 2507 (70186)
(előzmény: peti74, 2007-02-22 12:37:46)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-02-22 15:12:33
Hát ha fény is kell, akkor ne babettát tegyél rá, hanem valami japó cuccot, mondjuk egy honda XL125-ét, vagy ilyesmit.
sorszám: 2506 (70185)
(előzmény: ETZmotoros, 2007-02-22 14:20:50)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-02-22 15:10:46
Szerintem meg annyit nem ér ez az egész előgyújtás-szabályzásos cirkusz, hogy érdemes lenne vele xarakodni, meg ezreket költeni rá. Egy csomó jármű teljesen jól elvan e nélkül is, a különbség meg, akárki akármit mond is, nüansznyi. Tudom, mert naív ifjú koromban még voltak ilyen téveszméim, hogy szögmérőt raktam a fiatom tengelyére, és cserélgettem a rugókat meg állítgattam a gyújtást. Akár 5-6%-al is megnőtt tőle a végsebesség, vagy 2-3%-al csökkent a fogyasztás. Viszont órákat el lehetett vele molyolni. Van ennek értelme? Szerintem nincs. Kell bele egy bármilyen akár házi, akár lada/trabi/babetta stb. eredetű megszakító nélküli gyújtás, hogy megbízható legyen, ne kelljen örökké babrálni, és utána fájront, ezzel a témával nem érdemes többet foglalkozni, mert a költségek és a befektetett munkaidő elkezd exponenciálisan nőni, az elérhető eredmények pedig egyre kevésbé nőnek. Aki elégedetlen a motorja teljesítményével, vegyen egy nagyobb köbcentis, gyári motort, amivel el lehet menni egy próbakörre megvétel előtt. A "tuningolás" egy feneketlen kút, sose lessz igazán jó, és sose látod viszont a pénzedet. Nehogy már egy tinédzser srác egy sufniban kalapáccsal és hidegvágóval a kezében okosabb legyen, mint amit egy gyár tanult mérnökei több hónapos fejlesztéssel és teszteléssel összehoznak... Nekem legalábbis az a tapasztalatom, hogy a "tuninggal" csak a kisebbrendűségi érzésüket kompenzálják az emberek, igazán jelentős eredményeket nem, vagy csak ugyanolyan jelentős élettartam-csökkenés árán érnek el, a készen vásárolható dolgok árának sokszorosáért. Ezt persze lehet hobbiból csinálni, és közben valami "utcai" járművel járni melóba, de a melós motort fejlesztgetni épp olyan anyagi zsákutca, mint mondjuk egy kompjuterbe új és új dolgokat veszegetni.
sorszám: 2505 (70184)
(előzmény: peti74, 2007-02-22 12:37:46)

 
 
ETZmotoros
válasz erre | email2007-02-22 14:20:50
Na és most a nagy kérdés ki hogyan és mikor csinált Babetta gyújtást ETZ-re?
Mert ügye a versenyen is mehetnek vele.
Nem kell részletezni, hogy nincs aksi, ami jó :-) és nincs előre fény, ami rossz :-(
Zoltán
sorszám: 2504 (70181)
(előzmény: Goldnadel, 2007-02-22 13:39:40)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2007-02-22 13:39:40
Lada jeladó és mágnes,fiamcsinálta
elektronikával.IGC-nélkül olyan cikra van,hogy ökröt lehet sütni rajta.
Sok olyan dolog derült ki mostanában,amikről eddig nem is tuttam.
Úgyláccik más is kínlódott vele,csak én előbb belefáradtam.
sorszám: 2503 (70177)
(előzmény: peti74, 2007-02-22 12:37:46)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2007-02-22 13:35:13
Jajj.:)
He?:)
Hihihi.:)
sorszám: 2502 (70176)
(előzmény: Zapkorte, 2007-02-22 10:08:35)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-02-22 12:37:46
Sziasztok !

Ne haragudjatok már, de nem látom értelmét annak, hogy egy információcserére kitalált fórumon arról győzködjétek egymást, hogy ki milyen ideologiai háttér miatt nem fog x ezer Ft-ot "kidobni" valamire. A spórolás szerintem is alapkövetelmény (akármennyit keresel is), de csak ésszerrű keretek között.
Ha választani kell egy huszon x ezer Ft-os 6V-os Jawa-ra való vape gyújtás és egy 10ezer alatt kihozható, általam is kínált gyújtás között, akkor ez inkább ez utóbbi. Olcsóbb, átláthatóbb, javíthatóbb, garanciális.
Ugyanezt 12V esetén már nem ajánlom, mert arra ott a bontott trabi fekete doboz.
6V-os MZ-re megint ott a sajátom, de a 12V-os ETZ-re már szerezzen a tag egy gyárit, ha már létezik, ha meg nem akkor üsse kő, rakjon rá bontott lada cuccot.
Ezek mind fix gyújtások.
De ha előgyújtásszabályzásról vn szó, akkor az IGC igenis ér annyival többet, mint amennyivel olcsóbb egy röpsúlyos mechnanika, hiszen a programozott elektronika tévedhetetlenségével ellentétben a mechanikának ezer baja lehet: kopás, rugóöregedés, anyagfáradás, kenési problémák. Ez pedig mind pontatlan gyújtáshoz és hosszútávon költésnövekedéshez vezet.

Az IGC-ről annyit, hogy okos dolog, segítségével megadható a motornak (a kétüteműnek is) az az előgyújtásgörbe, amivel optimálisabban üzemel, mint a fix gyújtással.
Arról pedig vitát nyitni, hogy az IGC-vel kis fordulaton gyengébb lesz-e a motor, eleve hülyeség, hiszen ez egy programozható cucc, az előgyújtás-értékeket minden fordulaton a felhasználó adja meg.
Nekem (és Janka Petinek is) az tapasztalatunk, hogy a közepesnél kisebb löketű (tehát ahol a lökethossz rövidebb, mint a furatátmérő) kétütemű motoroknál a fordulatszámmal arányosan növekvő előgyújtásnak csak közepes forduattól fölfelé van értelme, de akkor nagyon is.
Az ETZ-t tekintve példának a gyári fix gyújtás (2,6mm ~ 21 fok) gyakorlatilag maradhat kb. 3500-ig, és onnantól érdemes a fordulatttal növelni egészen max fordulatig, kb olyan mereekséggel, mintha az egyenes az origóból indult volna. Az eredmény 4000-től felfelé bámulatos lesz, minden egyéb tuning nélkül a motor könnyedén, érezhető erőnövekdés mellett forog majd ki 6000-6500-ig.
Én beraktam trabantba is és ott is pont ugyanezt tapasztaltam, 4-esben 70km/h felett önmagát meghazudtoló életre kelt a kis trabi egész 110-ig.

Gold.
Az iGC-nek hibátlanul kellene működnie egy max 3500-as fordulatú egyhengeresnél is. Valami más lesz ott a hiba, nem az IGC. Janka Peti ETZ-jébem is gyújtáskihagyások voltak, nem pörgött fel, stb. Itt a probléma a polaritások figyelembevétel nélkül felszerelt, gombostűfejnyi mágnes lehetett. Aztán kapott egy gyári jeladót (50%-os kitöltési tényezővel) és máris hibátlanul működött. Milyen jeladót és milyen elektronikát használtáltál ? IGC nélkül fix gyújtással adott szikrát rendesen ?
Ráadásul Szrnka úrtól lehet kérni olyan igc-t is, amiben nem 650-es ford-tól indul a programozás és a léptéket is meg lehet változtatni.

Pocsó.
Jól érted, a lényeg, hogy mechanikailag meg kell oldani, hogy egy elekronikus jeladó (célszerűen egy hall jeladó) adja a jelet a megszakító helyett. Zapkorte lada jeladója is megfelelő erre a célra, vagy alkalmas ugyanerre az MZ-ből, trabantból ismert mágnesgyűrű alatta egy bármilyen hall IC-vel. Én ez utóbbit szeretem, talán azért mert eddig még mindig bevált. A gyakorlatban pedig két megoldás, az egyik, hogy benthagyod a röpsúlyos mechanikát és akkor a röpsúly pozicionálja majd a forgó mágnest (vagy lada jeladó esetén a forgó vaslemezt). A másik, hogy a röpsúlyt is kiszereled, fix gyújtásod lesz, ekkor már valóban kell az IGC, de én azt javaslom, hogy ez majd legyen a második lépcső.
Ha van jeladód, jelentkezz, küldök egy 6V-os elektronikát. Lada jeladót akkor használj, ha tuti működik 6V-os tápról is (de valószinűsítem, hogy igen).

K-rudi.
Küldök nekem mailt a kllrudi@freemail.hu-ra, remélem ezt a mailcímet olvasod.



sorszám: 2501 (70175)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-02-22 10:08:35
Persze ha fordítva forog, az se nagy baj, csak meg kell fordítani az egész röpsúlyt a tengelyen, és a jeladó-alaplapot kiemelni valami távtartókkal a röpsúlyalaplap fölé.
sorszám: 2500 (70172)
(előzmény: Zapkorte, 2007-02-22 10:07:07)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-02-22 10:07:07
Nu, hát ilyen szempontból csakugyan nem vizsgáltam a dolgot. Őszintén szólva soha nem is érdekelt különösebben ez az előgyújtás-szabályzás.
sorszám: 2499 (70171)
(előzmény: Goldnadel, 2007-02-21 18:12:12)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2007-02-22 09:30:22
Hali! nekem is eggy 250es etzn van az igc60 és nekem nagyon jó lett. igaz kaptam eggy kis segítséget a beépítéshez. ha érdekelnek a tapasztalataim akkor peti.janka@freemail.hu az msn címem vagy írj egy emailt és megírom a számom.
sorszám: 2498 (70170)
(előzmény: herrwatt, 2007-02-21 10:42:09)

 
 
ETZmotoros
válasz erre | email2007-02-22 09:27:12
Tisztelt Kokó Úr!
Kérlek a vizsgálat eredményről tájékoztatást adni szíveskedj.
Köszönöm: Zoltán
sorszám: 2497 (70169)
(előzmény: koko, 2007-02-21 18:25:51)

 
 
koko
válasz erre | email2007-02-21 18:25:51
Szia!

Nekem működik az mz-ém az igc-vel és elég jó,az igaz, nehezen sikerűlt , mert nem tudtam felprogramozni jól a számítógépen, de megoldódott végülis és azt mondhatom, hogy szerintem jobban húz a gépem ezzel a biszbasszal. A fogyasztásom is talán kevesebb egy picivel, de én nem tapasztaltam, hogy kis fordulaton nem menne, de majd megpróbálom, mert én erősen szoktam pörgetni ritkán megyek lassan.
sorszám: 2496 (70138)
(előzmény: herrwatt, 2007-02-21 10:42:09)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2007-02-21 18:12:12
Egyetlen probléma van ezzel,a zsiguli,trabant,mz,meg
az összes ilyen:másik irányba forog.
sorszám: 2495 (70136)
(előzmény: Zapkorte, 2007-02-21 16:51:37)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-02-21 16:51:37
Raknék rá egy zsiguli röpsúlyt. Nem egy nagy kaland, csak ki kell húzni a zsiga elosztó tengelyét, elfűrészelni, esztergán végigfúrni, és valami reteszt csinálni a végére, hogy ne forduljon el azon a csonkon, és már kész is! 15000 rengeteg pénz... azért legalább két-három napot kell csákányozni!
sorszám: 2494 (70126)
(előzmény: Goldnadel, 2007-02-21 16:27:10)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2007-02-21 16:27:10
"haví 300-ért, az nyugodtan vehet igc-t"
Aki topmanager,az magasról tesz az IGC-re.

Másikmeg:úgy könnyú,ha vanmár a mocin egy röpsúly.Te is másképp mérnéd fel a helyzetet,ha csak egy kiálló tengelycsonk lenne a guzzin.
:)
sorszám: 2493 (70124)
(előzmény: Zapkorte, 2007-02-21 14:44:04)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-02-21 14:44:04
Motorozni alapból igénytelenség. Az ember poros lessz, meg hülye kéményseprőruhát kell hordjon, ami megálláskor rárohad, menet közben meg ráfagy az izzadság... ez nem az igényesek passziója. Akkor legalább ne költsünk rá feleslegesen sokat. Bár ez személyenként változik, aki topmanager haví 300-ért, az nyugodtan vehet igc-t vagy amit akar, és marad neki benzinre is... nekem sajnos nem fussa ilyen luxusra, úgyhogy inkább az olcsó megoldásokban gondolkozom. Elmondom, a saját guzzimba még lada cuccot sem vettem meg, csak két optokaput a lomexben, és összedobtam magamnak az itthoni elfekvő alkatrészeimből egy elektronikát. itt a rajz és itt a kép is. Süt-főz, nincs kétezer forintomban az egész, és annyira egyszerű az áramkör, hogy akár még nyákot sem kell hozzá csinálni, egy sor forrfülön megépíthető. (Én azért csináltam nyákot, de csak unaloműzésképpen.)

. (A bontott lada cucc lett volna vagy 4000, hiszen kettő is kellett volna hozzá.)
sorszám: 2492 (70114)
(előzmény: Goldnadel, 2007-02-21 13:23:03)

 
 
pocsó
válasz erre | email2007-02-21 13:40:27
Szia Peti! Evidenciában tartom az ajánlatodat, de még várok vele. Azért még lehetne egy kérdésem? Írtad, hogy akkor érdemes elkezdeni az átalakítást, ha a megszakító nélküli verzióig eljutok. Ez a következőt takarja:
1. Elektronika
2. Hall jeladó, hall elemet le kell csavarozni a megszakító helyére (ehhez két menetes furat készítendő
3. Egy L alakúra hajlított vaslemezt rögzíteni a tengelyre, ami elhalad a hall elem hasítékában
(Idézet Zapkorte hozzászólásából)

Viszont ebben az esetben nincs előgyújtás szabályzás. Ha jól értem, ekkor pedig már elkerülhetetlenné válik az IGC használata?
sorszám: 2491 (70111)
(előzmény: peti74, 2007-02-20 08:04:18)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2007-02-21 13:27:34
Erről még nem is hallottam.
Ez azért kissé más megvilágításba helyezi a dolgokat.Lehet,hogy nálam
ezért nemvált be?
(4 ütem,1 henger,3200 max fordulatszám.)
Úgylátszik,teljesen univerzális masina nemlétezik.Szélsőséges esetekben más megoldást kell keresni.
sorszám: 2490 (70110)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2007-02-21 13:23:03
Jajj,nelegyél már ennyire igénytelen.
:)
sorszám: 2489 (70109)
(előzmény: Zapkorte, 2007-02-21 09:05:34)

 
 
ETZmotoros
válasz erre | email2007-02-21 12:08:38
Sunesz!
Meddig kellett bejáratni azt a P20-t hogy rendesen menjen? (3 század mm! a szoknyán) Valamint meg lehet tekinteni a vizes P20-t? Gyári vizes, vagy házi sárkány lett?
Nekem sosem akadt meg a dugó, inkább a főtengelycsapágyak álltak be, egy Bp-Siófok útvonalon :-)
Zoltán
sorszám: 2488 (70105)

 
 
herrwatt
válasz erre | email2007-02-21 10:42:09
Hy!

ETZ-250 típ. gépem van. Már több, mint egy éve szenvedek az IGC-vel, de akármilyen gyújtással próbálom összehozni, egyszerűen nem hozza az elvárásokat. Ugyanis, ahogy a tervezője elmondta alacsony fordulaton a kitöltési tényező miatt hagy ki a gyújtás! Alacsony fordulat: 2000 alatt!!!
Ahogy a tervezője elmondta: E hiba (IGC hibája) a kiküszöbölése érdekében annyit lehet tenni, hogy előre tolt jeladót használunk, hogy javuljon a kitöltési tényező, de ahhoz ez az IGC már nem működne!
Az ominózus IGC-60 ból kettőt vettem. (az egyik a haveromé) Egyik sem működik normálisan az alap hallos gyújtással! Olyannyira kihagy a gyújtás alacsony fordulaton (de csak ha terhelve van, tehát induláskor. Alapjáraton nem.), hogy egyszerűen a nyomatékból való indulás lehetetlen!
Én még nem hallotam olyanról, akinek ETZ-250 -ben működne az IGC! Ha esetleg akad ilyen embet, az legyen szíves segítsen, és küldjön egy mail-t.

Köszi!

Üdv: HerrWatt
sorszám: 2487 (70100)

 
 
ETZmotoros
válasz erre | email2007-02-21 10:00:15
Sunesz! Ha te dicséred az IGC-t, akkor az reklám!!! Ha akkor dícséred amikor azt is mondod, hogy ETZ 250 beállítással (mert nem kell próbálkozni "kistudírozni" annak aki nem ért hozzá - mint én) akkor már érdekesebb a helyzet. De ha olyan dícséri aki "csak" használja, na az értékes hozzástzólás!
Zoltán
sorszám: 2486 (70099)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-02-21 09:05:34
Sőt, ha még a 424-es gőzmozdonyt is hozzászámolom, akkor már drágább is, mint a csillió forintos, csehszlovák/lengyel kisipari mókolmány. ;-)
Biztos jó dolog az IGC, de tizenezreket sosem adnék érte! Már csak azért sem, mert elektroműszerészként nagyjából sejtem, hogy ebből mennyi a tényleges költség, és mennyi a profit. Nekem teljesen megfelel a röpsúly is, az IGC árát meg inkább beletankolom a motoromba, és motorozok.
sorszám: 2485 (70093)
(előzmény: Goldnadel, 2007-02-21 08:37:32)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2007-02-21 08:37:32
Énmeg azon a véleményen vagyok,hogy inkább vettem a lengyeltől 19 ezerért
egy komplett elektronikát,előgyújtásszabályzással együtt,és elfelejteném a lada bontókat meg az otthoni mókolást.Ha egy kicsit utánnaszámolsz,kb 3ezerrel drágább mint a Te bontott cuccod,IGC-vel együtt.
Nekem enyit meg megér.
:)
sorszám: 2484 (70092)
(előzmény: Zapkorte, 2007-02-20 21:38:44)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-02-20 21:53:50
Hát, sajnos én nem vagyok a gyurcsók doktor, hogy távgygyítsak, de ha általában megy,, csak akkor nem, ha elhibázod, akkor lehet, hogy egy gyertyacsere után jó is lessz.
A km-para ismerős. Nekem is van egy jól bejáratott próbaköröm, amin folyamatosan felfelé visz az út, és a Széchelyi hegyi adótorony a vége. Általában, ha van valami gáz, az addigra ki szokott derülni, és ha ledöglik, akkor pont jól haza tudok gurulni, csak mintegy 50m-et kell tolnom a végén. :-)
Ha nem értesz hozzá, szerezd be az MZ Hogyan Tovább c. könyvet. Azt hiszem, innen is letölthető a szakirodalom fül alól. Ott aztán minden részletesen le van írva.
sorszám: 2483 (70086)
(előzmény: csubi56, 2007-02-20 12:28:00)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-02-20 21:41:56
Attól még lehet benne MZ dinamó... kell hozzá csináltatni egy pajzsot esztergályossal, amiben benne van a csapágyazott tengely, egyik végén az ural fogaskerékkel, másik végén az MZ forgórész felfogatására szolgáló kúppal. Esetleg ha igényes vagy, még csinálhatsz rá valami porvédő burkolatot is lemezből, ízlésesen lefestve ezüstszín kalapácslakkal.
sorszám: 2482 (70084)
(előzmény: peti74, 2007-02-20 20:27:33)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-02-20 21:38:44
Bocsánat, a lada elektronika kész termék, százezerszámra szaladgál. Meg lehet venni, a lada könyv alapján be lehet kötni, és működik. Mindössze annyi kreativitást igényel a dolog, hogy a hall elemet le kell csavarozni a megszakító helyére (ehhez két menetes furat készítendő), meg egy L alakúra hajlított vaslemezt rögzíteni a tengelyre, ami elhalad a hall elem hasítékában. Aki meg ennyire sem képes vagy hajlandó, az vegyen a powerdynamosóktól csillióért olyat, amit csak bele kell pottyantani.
Részemről azon az állásponton vagyok, hogy inkább rászánok egy-két napot a filléres bontott vacak "bemókolására", s az így megtakarított huszonezer forintból elmotorozok 2000km-et. 2000km az mondjuk egy Budapest-Trieszt oda-vissza sok-sok kitérővel.
sorszám: 2481 (70083)
(előzmény: Goldnadel, 2007-02-20 11:37:11)

 
 
k-rudi
válasz erre | email2007-02-20 21:20:54
Hali!
Ha esetleg Pocsót nem érdekli a 6V e-gyújtás, én mindenképpen vevő lennék rá. MZ TS-em van, és régóta fáj a fogam egy ilyen cuccra.
sorszám: 2480 (70081)
(előzmény: peti74, 2007-02-20 20:27:33)

 
 
csubi56
válasz erre | email2007-02-20 21:10:01
sziasztok az etzkhez készült gyári tirisztor? belehet ilyet szerezni valahonnan szeritetek?
sorszám: 2479 (70080)

 
 
Atilla
válasz erre | email2007-02-20 20:50:30
Itt a tuti megoldás! 12V-150W -os generátor, és gyújtáselektronika egyben a 6V-os dinamó helyére!
http://www.powerdynamo.biz/eng/systems/7143/9524main.htm
Gyönyörű darab!
Csak az ára, az nem magyarnak való... :-(
sorszám: 2478 (70079)
(előzmény: peti74, 2007-02-20 11:14:39)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-02-20 20:27:33
Baee, ez egy boxermotoros ural. A dinamója hosszúkás henger alakú, kb akkora mint egy félliteres söröspohár elfektetve, ráadásul saját háza van, első-hátsó csapággyakkal, és a blokk felett van (valami alufedél alatt, ha jól emlékszem). Az ETZ generátor nem önálló cucc, csak valami kúpos végű tengyelyre szerelhető, szóval esélytelen.
Ha már generátor, akkor 12V-os trabant, az hibátlan, csak annak meg minden mérete hatalmas, a dinamóhoz képest.
sorszám: 2477 (70074)
(előzmény: ETZmotoros, 2007-02-20 14:49:43)

 
 
kaiser
válasz erre | email2007-02-20 15:16:34
Sziasztok!
MZ TS 150 elektronikát kell bekötnöm, kapcsolási rajzot már találtam, de jó lenne egy színkódtáblázat is. Ha valaki megszánna egy ilyennel, hálás lennék érte.
Úgy tudom, hogy az NDK járműiparban egységes autóvillamossági színkódot használtak, tehát akár ai IFÁé is jó lenne.
sorszám: 2476 (70062)

 
 
ETZmotoros
válasz erre | email2007-02-20 14:49:43
Peti!
Nem fér bele ETZ generátor? Az ugye 12V-s és elég sokat tud leadni, meg van hozzá Hall jeladóalap is.
Zoltán
sorszám: 2475 (70061)
(előzmény: peti74, 2007-02-20 08:04:18)

 
 
csubi56
válasz erre | email2007-02-20 12:28:00
köszi a válaszodat valamikor ezt igy sikerült is véghezvinni de viszont ha egyszer hibázol utána lehet tólni és én toltam már anyit hogy elegem van a tolásból + aa legnagyobb bajom hogy nem merek vele 25kmnél messzebre menni hazulról mert nem tudhatom hogy mikor utazik újra utánfuton haza mint legutoljára bár akkor nem elektromos baja volt ezért gondolkozok átalakításon csak az a baj hogy nem értek hozá + nem tudom milyen irányba induljak csővi
sorszám: 2474 (70050)
(előzmény: Zapkorte, 2007-02-20 09:17:57)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2007-02-20 11:37:11
Azért vannak akik készterméket gyártanak,és nem szalonárút.
PL:
http://prameti.webpark.pl/junak/junak.html

Mint láthatod,itt két vezeték van meg egy jeladó.Ez nekem szimpatikusabb mint
bontóban Lada elektronikára vadászni,és otthon összemókolni valamit belőle.És ez is vezérel előgyújtást. Vanmég ezenkívül más gyártó is,aki otthonfelszerelhető, eccerű cuccot csinál.
sorszám: 2473 (70048)
(előzmény: peti74, 2007-02-20 11:14:39)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-02-20 11:14:39
Hát, sajnálom, hogy ilyen tapasztalataid voltak, nem jó dolog a sikertelenség.
Azt én is javasoltam anno, hogy koplett elektrinikának sokkal jobban lehet értékesíteni, de hát az sajnos elég sok megoldanivalót vet még fel. Típusspecifikus jeladó, dobozolás, típusspecifikus jelleggörbék előre betöltve, stb. Én azt mondom, hogy ebből sem a jelleggörbék meghatározása, sem a jeladó mechanikai legyártása nem igazán elektronikai feladat, így aztán nem is várható el a jelenlegi gyártótól.
Ahogy hallottam a az iGC egész népszerü egyes autótípusok esetében, de ott komoly műszaki háttérrel rendelkező klubok vannak mögötte (lada-klub, skoda-klub) úgy azért könnyebb.
Mi keleti motorosok örüljünk, hogy egyáltalán be lehet ilyet szerezni.
Aki meg szeret készterméket kapni a pénzéért annak irány a motorszalon, annál készebben már nem is lehet megvenni, mint újonnan.
sorszám: 2472 (70047)
(előzmény: Goldnadel, 2007-02-20 11:05:23)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2007-02-20 11:05:23
Hálistennek,sikerült elcserélni egy monitorra az IGC-t.Nekem nemvált be.
A bajom vele az,hogy nem egy komplett elektronika. Én azt szeretem,ha veszek valamit,van rajta 3 derót bekötöd és megy.Volt egy IGC a fiam bogárhátújában is,de ő is kiszerelte,neki sem vált be.
Biztos ért is hozzá,mert autó-elektronikai-műszerész.
Oct aszondta,felejtsük el sürgősen.
sorszám: 2471 (70046)
(előzmény: peti74, 2007-02-20 08:04:18)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-02-20 09:17:57
Az etz-t rituálisan kell indítani: elébb két rugás gyújtás nélkül, majd gyujtás rá, és pöcc-röff. Na persze csak ha az akkud fel van töltve, a megszakítód nincs beégve, az előgyújtás és a karburátor pontosan be van állítva, és a szimmeringnél sem szív falsot.
Ha amúgy megy, csak beindulni nem nagyon akar, valószínűleg kicsi az előgyújtás.
sorszám: 2470 (70030)
(előzmény: csubi56, 2007-02-19 20:51:16)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-02-20 08:04:18
Szerintem érdemes elekronikus irányban gondolkodni még 6V-os rendszer esetén is.
Azt a kérdést nem értem, hogy mi különbség a tirisztor és tranyó között ? Mittudomén, sztem nem ez a lényeg.
A különböző szintű elekronikus megoldásokat azért érdemes beletenni egy ilyen öreg motorba, mert kiküszöböljuk vele néhány hibáját.
A különböző elektronikus gyújtások legnagyobb előnye szerintem - a megnövekedett szikraenergia mellett - a súrlódó alkatrészektől mentes, elviekben soha el nem állítódó jeladó, Én annak idején ezért tettem elektronikát a jawa-ba, mert pontos gyújtást akartam. Arra csak később jöttem rá, hogy az elektronika által megnyílt az út az előgyújtásszabályzások felé is.
Én azt javaslom neked, hogy akkor kezd bele elektronikus gyújtás beszerelésébe, ha legalább egy megszakítónélküli verzióig eljutsz vele, mert akkor már egy érezhető minőségi javulást érsz el, akár 6V-on is.
A 12V-os átalakítás nem fog menni az eredeti formák vágása nélkül, a generátorok egyszerűen más arányokkal rendelkeznek, aztán ott van még a fordulatszám, stb. Ezt gondolt meg.
A 12V és a 3 fázisú generátor legnagyobb előnye az elérhető teljesítményben rejlik, 2-300W simán kihozható belőlük, a dinamók 100W alatti teljesítményével szemben.

Az elektronika (tehát egy komplett áramkör) legyen mondjuk 4ezer pénz.
Az nem jelent gondot, ha az oldalkocsiba teszed, akár 1,5 m vezeték is lehet a megszakítő és az elektronika illetve a trafó és az elekronika között.

Gold !
Ne ajánlgasd má szegénynek, hogy felejtse el az egészet és ne akarjon otthon buherálni. Nem tudom, hogy miért ellenzed pl. az IGC-t. Nekem bejött, szerintem okos dolog.Apropó, te is árultál egy IGC nemrég, az meg van még ?

sorszám: 2469 (70027)
(előzmény: pocsó, 2007-02-19 15:50:12)

 
 
csubi56
válasz erre | email2007-02-19 20:51:16
sziasztok srácok látom ti vágjátok ezeket a elektromos cucokat én viszont egyáltalán nem érdekelne hogy hogyan lehetne rábirni a 150 etzmet arra h. rúgásra iduljon gyanítom hogy valami elektromos baja lehet vagy csak az eredeti gyújtás redszer nem tőkéletes szerintetek mi lenne a legegyszerübb megoldás hogy megbizható legyen az én kicsikém
sorszám: 2468 (70023)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2007-02-19 17:14:21
Felülre meg felrax egy 300w-os Suzuki generátort,oct had olvadozzon a szembejövő szeme kifele:

http://cgi.ebay.de/Lichtmaschine-Suzuki-GSX-R-GSXR-750-Bj-90_W0QQitemZ280081617012QQihZ018QQcategoryZ49822QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
sorszám: 2467 (70010)
(előzmény: pocsó, 2007-02-19 16:12:48)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2007-02-19 17:08:33
Szerintem,legjobban akkor jársz,ha veszel egy megszakítónélküli gyújtást és elfelejted az otthoni buherációt IGc60-astól együtt.

http://cgi.ebay.de/URAL-DNEPR-ELEKTRONISCHE-ZUNDUNG-Electronic-Ignition-NR_W0QQitemZ140062260058QQihZ004QQcategoryZ32099QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem
sorszám: 2466 (70009)
(előzmény: pocsó, 2007-02-19 16:12:48)

 
 
pocsó
válasz erre | email2007-02-19 16:12:48
Mennyibe kerül az elektronika (csak a tranzisztor)? Ha a motor oldalkocsijába teszem problémát okozna, hogy 40-50 cm-es vezeték kötné össze a megszakítóval és a gyújtótrafóval?
sorszám: 2465 (70007)
(előzmény: peti74, 2007-02-19 14:14:53)

 
 
pocsó
válasz erre | email2007-02-19 15:50:12
Igazad van. Már sokan javasolták, hogy áljak át 12V-ra. Nagyban javulna a gyújtás és a világítás. (pl. Suziki generátor) Annyi a problémám vele, hogy szeretném megőrizni a régi formákat. Ha találnék olyan generátort ami közel hasonló a régi dinamómhoz nem nagyon haboznék. De mivel ilyenről nincs tudomásom maradnak az apróbb módosításk. (próba cseresznye)Ebben a tudatban, szerinted érdemes elektronikus irányban gondolkodni? Ilyen kismértékű változtatás mellet van különbség a tirisztor és a tranzisztor használata között?
sorszám: 2464 (70006)
(elözmény: pocsó, 2007-02-19 13:35:26)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-02-19 14:14:53
Akkor ez az elosztós fajta, ami nekünk volt, azon nem volt elosztó, ezért gondoltam.
1 megszakító és 1 trafó esetén a legyegyszerűbb a történet, csak kell közéjük tenni egy 6V-os tápfeszültségű elekronikát, ami végerdményben egy sima 3 fokozatú erősítőkapcsolás. A végfoktranzisztor nagyságrendekkel gyorsabban omlasztja össze a trafóban felépült mágneses mezőt, ráadásul rezgőkör sem tud kialakulni, így a szikraenergia lényegesen erősebb lesz.
A megszakítót is védi, hiszen ettől kezdve azon csak mA-ek folynak így sem a szikrázás sem a beégés veszélye nem áll fent. Kondi nem kell.
A megszakító és a röpsúly összes többi hibája (surlódásból eredő kopás, elállítódás, változó rugóerők, anyagfáradás, kenési elégtelenségek miatti pontatlanságok) továbbra is fennáll majd.
Az IGC kísérletezésről annyit, hogy ahova én eddig beszereltem (trabant, ETZ) oda eredetileg fix előgyújtást álmodtak a mérnökök, tehát kísérleteztünk. A kiindulási pont egy egyenes volt, az egyik pontja értelemszerűen az origo, a másik pedig az fordultszám, ahol a motor legkönyebben ment, harapott a megadott gyári étéknél (pl ETZ-nél kb. 4000 1/min 2,5mm-nél, azaz kb. 21 foknál.)
Ezután kis módisítás után (a kétütemű nem szereti, ha alul nagyon elveszik az elgyújtást tőle) megvolt egy használható görbe. Az igazi vltozást nagy fordulaton okozta, mert sokkal jobb lett.
A gyárilag röpsúlyos motorokhoz kell lennie legalább egy olyan leírásnak, ahol a röpsüly beállítását/ellenőrzését megadják. Pl. a régi röpsúlyos trabinál, vagy a zsigulinál megadták, hogy alapjáraton X fok, egy adott fordulaton (pl. 3600) meg épp teljesen kinyit a röpsúly, és akkor meg Y fok. Ezt ellenőrizték anno gyújtásbeállításnél a fordultszám mérő és egy stroboszkóp segítségével.
Ha találsz egy ilyen adatot a motorodhoz, akkor már nyert ügyed van.

Az elektronikát bármikor el tudom küldeni, neked csak találnod kell neki egy helyet, vagy dobozt a motoron. Ha kis eszem lett volna hamamabb, akkor pont akkorára tervezem a nyákot, hogy a ETZ fekete dobozába belepasszoljon. (Nem baj, majd a következő szériát.)
sorszám: 2463 (70003)
(elözmény: pocsó, 2007-02-19 13:35:26)

 
  Összesen: 100 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17987)
MZ (49044)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu