:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motor elektronika - új hozzászólás Összesen: 100 oldal
sziasztok!
vettem egy tirisztoros gyújtást simsonra..tudnátok segiteni a beálitásába? előre is köszönöm!
MSN:csababoy0@t-online.hu
A zil gyújtás komoly dolog, sokáig az volt a nagypolákomban, simán 2-3 centis szikrkat húzott. :-)
A babetta gyújtótrafó "4V" meg valami véletlen azonosság lehet.
Ja ha a Babi 4 v-s trafóját ráakasztod bármilyen 6 V-s megszakítósra, akkor annak annyi! Aztán ha megmérnéd a Babi gyújtását forgás közben, lehet, hogy meg fogsz lepődni.
Zoltán
Peti74
Aztán hogy nagyobb legyen a fogalom zavar :-)
Tirisztoros - impulzusos, Pl. CDI
Tirisztoros - transzverteres, Pl. ZIL
De lehet triakos a vezérlés,
Aztán tarnzisztoros is lehet.
De mindegyik csak gyújtás, de elektronikus!
(persze nem kioktatásnak szánom, csak inkább kis színes hírnek)
Igen, Igen igazad van!!!
CSAKHOGY:
41418 B Gyújtótrafó 4 V. (Mofaker)
akkor ez mi?
Zoltán
Akkor magyarázd tovább, előbb-utóbb lesz foganatja.
Akkor nagyon rossz helyre címezted, mert én éppen azt magyarázom itt, hogy mi a különbség a kettő között.
A tirisztor persze hogy egy félvezető eszköz neve. A tirisztoros gyújtás, mint olyan létező dolog, mint ahogy california jawa is létezik, azért a magyarországi 350-esek nem californiák.
Engem csak az zavart, hogy sokan minden olyan gyújtást, amiben nem megszakító van, hanem "valami elektronika" azt máris tirisztor-nak nevezik.
Valószínű lemerült az akkud. Az akkut sajnos gondozni kell. Egyetlen tél alatt teljesen tönkre is mehet, ha legalább havonta egyszer rá nem teszed a töltőre. :-(
Akksi nélkül legfeljebb akkor indul majd, ha fölszerelsz rá valami mágnesgyújtást. Mondjuk egy babetta tip tirisztorost... de akkor meg világítani nem nagyon fog. Szóval kacifántos a dolog. Egyszerűbb töltögetni.
sziasztok végre össze tudtam rakni az etzt és van egy olyan problémám hogy a kis 12v 7ah akksival nem akkar elindulni de ha egy nagy 12v 55ah akksira rákötöm egy rúgásra indul viszont ha inditás után leveszem a nagy akksit akkor nem áll le Az akksival lehet probléma? ez a harmadik akksi ami a motorba van nekem régi sziv fájdalmam az hogy akksiról indul nem lehetne ezt valahogy át hidalni szeretnék ezzel kapcsolatba kérek segítséget nyitot vagyok minden tanácsra esetleg termékre segítségeteket elöre is köszönöm csá
Nekem valóban tranzisztorgyújtásom van, de van, akinek tirisztoros gyújtásra van fájása, mert mondjuk alkalmi motoros, és nem akarja örökké az akkut gondozgatni, hogy ne szulfátosodjon el.
A tirisztor meg nem egy szerencsétlen kifejezés, hanem egy félvezető neve. A "tirisztoros gyújtás" pedig egy, a tranzisztoros gyújtástól eltérő működési elvű gyújtószerkezet megnevezése. Szerintem legalább olyan szemléletes elnevezés, mint az angol CDI (capacitor discharge ignition).
Az, ha valaki a kettőt összekeveri, az meg privát nyomor. Mi itt konkrétan a babetta tirisztoros, vagyis CDI gyújtásáról polemizálunk.
Emberek.
Nektek nem kell semmiféle tirisztoros gyújtás, nektek egy "sima" tranzisztoros elekronikus gyújtás kell.
A tirisztor egy olyan szerencsétlen kifejezés, ami valahol, valamikor bekerült a köztudatba, és azóta boldog-boldogtalan tirisztort mond amikor a gyújtásban nincs megszakító.
Ez olyan mint amikor egy időben minden 350-es jawat Californiának hívott a jónép, vagy amikor minden kéthengeres motort elnevezett az utca embere "ikerhengeresnek", teljesen helytelenül egyébként.
Tessék már mindent a nevén nevezni, irgum-burgum !
Direkt bosszantasz? Mondom, hogy nincs se 6V se 4V semmilyen tirisztoros gyújtásnál. Semmi köze nincs a trafónak a világításhoz, nézdd csak meg a kapcsrajzon: külön tekercse van az állórészen, amin 100+V feszkó indukálódik, ez megy a doboz "G" bemenetére, bent egyenirányítják, és feltöltenek vele egy kondenzátort. Ezt a kondenzátort süti ki a tirisztor a gyújtótrafón keresztül, ha az I bemeneten keresztül a gyújtásjeladó tekercsben indukálódott feszültség érkezik. Aztán hogy a trafó meg az elektronika egybeépült-e, vagy külön van, az már évjárat kérdése, semmi egyéb.
Magyarul a tirisztoros gyújtás nem egy elektronizált akkumullátorgyújtás, mint mondjuk az ETZ gyári elektronikája, hanem egy elektronizált mágnesgyújtás, olyan, mint a rigán, simsonon, csepelen és társain, csak a mechanikus megszakítót egy elektronika helyettesíti. Semmi köze a világítási feszültséghez!
Köszi!
Én is úgy láttam, hogy nem történt olyan nagy baj, hogy nem pozitív testelést használtam,(nem éget el kábel, stb..) de azért kicsit aggódtam miatta. Sajnos hiába nyomtam hozzá, oda "ragadni" oda "ragad" nagyon jól, de nem engedi el még alacsony fordulaton se, töltést mértem és nagy fordulaton tölt, de ha kézzel szétválasztom nem akar önnálóan behúzni, és valamiért a töltésjelző lámpa se ég, ami anno még negatív testelésnél működött. Tényleg tudsz segíteni?:) hova mikor és mit vigyek?
Szia Papa, köszönöm, hogy válaszoltál. Örülök, hogy meg vagy elégedve a 6V-os elektronikus gyújtással.
Azóta már jópár 6V-osba beletettem, és némelyiknél egyből előjött ez a mechanikus fesszab hiba, a többinél meg majd előjön :)
Ez az elekronikus fesszab 4-5 ezer Ft között van, szerintem nagyobb tétel esetén megmaradhat 4ezer Ft-on.
Az ember telefonszámát akkor publikálom, ha ő is beleegyezik. Azt tudom, hogy a füstölők.atw-ről valszeg fognak rendelni néhányat, Össze ezeket a rendeléseket hangolni.
Istv !
Jól mondja Matya, igazából nem gond ha megcserélted a polaritást, működik így is úgy is, én próbálgattam egy időben, úgy vettem észre, hogy az állórészre szerelt szabályzó belassul ha negatív testeléssel működteted, és ezért intenzívebben szikrázik, szóval én okosabbnak tartom ha betartod a pozitív testelést.
Egyébként most valószinűleg csak azért nem működik neked, mert a remanens (vissamaradó) mágnesesség miatt pont ellentétes mágnesesség van az állórész tekercseiben, mint ami a pozitív testeléshez kell, ezért nem indul be a töltési folyamat. Kösd be az akksit fordítva, indítd be a motort, aztán nyomd össze 2-3 mp-re az áramkapcsoló relét, hogy kialakuljon az állórészben a megfelelő polaritású mégneses mező, majd ezek után működni fog (feltéve hogy egyéb gáz nincs).
A 75W-os cserére viszont az tudom mondani, hogy felesleges. Kell hozzá legalább egy 75W-os forgórész, és a hozzá való kétoszlopos PAL szabályzó, amiről épp 3 hozzászólással ezelőtt mondtam el a magamét. Szóval ne költ rá.
Ha jó töltést akarsz kihozni a 45W-os állórészre szerelt fesszabályzós dinamódból, akkor hozd el, beállítom neked rendesen, és az áramkapcsolóját meg kicserélem egy diódára, többé nem lesz vele gondod. A művelet anyagköltsége max 500 Ft, a munkadíjat majd kitalálom.
Igen, igazad van, Csak a Babetta trafója 4 v-s?
Zoltán
Szia peti74!
Azt hiszem elfogyna ennyi, ha megfelelő lenn az ár, mert én is ismerek egy jó pár emberkét aki ilyen jawaval szaladgál és attól retteg mikor megy ki fesz. szab. mert erre nem nagyon kapni ilyesmit.Többek között engem is érdekel.
Még valami amit nekem csináltál 6 v-tos gyújtást remekül müködik, kb 7000 km-met mentem vele no problem nélkül,csak egyszer volt gond mikor lemerült az aksi a töltés miatt, hát ezért érdekelne.
Üdv papa!
1: Nem generátor, hanem dinamó...
2: Tök mindegy, h hogy kötöd be az aksit, csak az első töltésbekapcsolásig számít a dolog, ugyanúgy elmegy negatív testeléssel is..
3:cseréld ki egy 75W-os dinamóra, meg külön feszabira..Nem nagy kaland..
Nekem is az van benne, és tökéletesen működik..
Sziasztok!
Apró segítség kellene, van egy 250/559-es Jawa motorom, és úgy néz ki hogy nem tölt a generátor, illetve volt hogy töltött volt hogy nem, erre nagy buzgón megpucoltam az érintkezőket, szénkefét cseréltem...de nem lett jobb, miután a töltésjelzőt is bekötöttem egy ideig még világított is amikor kellet, de mostanra már az se világit, és nem is tölt. A nagy pofára esés akkor jött amikor megtaláltam az eredi kábelezésről szóló füzetét...a generátor 45 W-os pozitív testelésű!!!:( nahmost én idáig az akkumlátort negatív testeléssel kötöttem be...:(( szóval gondolom itt lehet a bibi, kipróbáltam most úgy is hogy pozitív testelésű...de semmi, ez az az eset amikor "már nem jó"? Tud valaki segíteni? Gondolom
generátorjavítás/csere lesz.
Sziasztok !
Kb. két héttel ezelőtt megkaptam annak egy embernek a telefonszámát, aki a legkülönfélébb keleti járművekhez készít elektronikus feszültségszabályzókat. Mint kiderült ő készíti többek között az 6V-os MZ-k és 12V-os ETZ-k (fekete dobozos, alulemezes) elektronikus szabályzóját is. A telefonos egyeztetés után elvállalta, hogy elkészít egy fesszabályzó prototípust a 6V-os, 75 W-os, negatív testelésű Jawa dinamóhoz.
(Azért kellett jawa specifikus szabáylzót "rendelni", mert a jawa dinamóhoz nem jó a 6V-os MZ elektronikus szabályzója mert a jawa állórésze pont fordítva működik, mint az MZ-jé. A gerjesztés egyik vége D+-on van, míg a másik végét a szabályzó a testről közelíti D+-felé leszabályzáskor).
Az pedig egész onnan indult, hogy a
kétoszlopos PAL fesszabályzó áramkapcsolóját elég nehéz jól beállítani (néha teljesen lehetetlen). Ezért aztán mindig marad egy olyan alapjárat közeli fordulatszámtartomány, amikor a dinamó már kevesebbett tölt, mint az akksi feszültsége, de az áramkapcsoló még nem nyitott ki, ilyenkor az akksi a forgórész kb. 3 ohm-os ellenállásán keresztül gyakorlatilag rövidre van zárva. az egész folyamatnak "hiszterézise" van, ami azt jelenti, hogy alapjáratról (amikor a fogyasztók, többek között a gyújtás akkuról megy) növekvő fordulatszám esetén csak olyan magas fordulatszámon húz be az áramkapcsoló, amikor már eleget tölt a dinamó, ilyenkor a tehát a "letestelős" részt átugorja a szabályzó. Csökkenő fordulatszám esetén azonban csak jóval kisebb fordulatszámon - bent a "letestelős" zónába kapcsol szét az áramkapcsoló - szerencsétlen esetben csak a karburátor által meghatározott alapjárati fordulatszám alatt, vagyis soha, vagy csak akkor, amikor a gyújtáskihagyások miatt az alapjárat egészen lecsökkent.
Ezt az szerencsétlen állapot megszakítós gyújtás esetén nem minden esetben okoz észrevehető problémát, mert a megszakítós gyújtás már 3-4 Voltos akkufeszültség estén is ad szikrát. Ellenben ha a motorban elektronikus gyújtás van, akkor a "letestestelt" akksi feszültsége miatt, az elektronika egyszerűen nem működik, így észrevehető és bosszantó gyújtáskihagyásokat eredményez, amit a motoros csak a fordulatszám folyamatos alapjárat felett tartásával tud kiküszöbölni, pl. álló helyzetben.
Szóval a tag elektronikus szabályzója (ami egy fél gyufásdoboz méretű, 3 vezeték +test kivezetésű, FET-tes megoldású, kapcsolóüzemű szabályzó) ezt a problémát hivatott kiküszöbölni.Ma délelőtt ezt prototípust sikerült kipróbálni egy 6V 75W-os dinamón, és jól működik. A hall jeladós elekronikus gyújtás + elektronikus fesszabályzó együttes tesztje még hátravan, de én ezek alapján én bizakodó vagyok.
Emberünknek kilátásba helyeztem, hogy sikeres teszt esetén nagyobb mennyiséget is gyárthat belőle, mert azért még elég sok 6V-os 350-es rohangál az országban.
Arra is gondoltam, hogy összehozom Futárpetivel, hátha ő elkezdené árulni ezt a 6V-os jawaba "plug&play" módon berakható elektronikus szabályzót, én nem kívánok ilyesmivel dílekedni, engem addig érdekel a dolog, amíg megvalósul.
Az egésznek az lényege, hogy egy ilyen szabályzóval megnyílna az út a 6V-os jawak problémamentes elekronikus gyújtása felé is.
A kérdésem az, hogy lenne-e 6V-os jawasok között igény ilyen elektronikus fesszabályzóra ? Érdemes-e a gyártót hitegetnem nagyobb tétel (pl. akár 100 db legyártásával) ? Szerintetek elfogyna-e 100 db ilyen szabályzó egy motorosboltban mondjuk egy év alatt ?
(bocs ha hosszú voltam)
Á, dehogy, csak egy lada bontó kell hozzá. :-p
Sziasztok!
Egy Danovia blokk gyujtását nem sikerül beállítanom.
Ez egy csepel blokkon van, már vagy 10 éve nem használta senki, gondoltam rendbe hozom. Amúgy nem értek a motorokhoz.
Szereztem egy gyújtótekercset, beszereltem, de nem ad csak 6 voltot max., de ezt a gyertyapipa csatlakozónál mértem a tekercsen. Viszont itt több ezer voltmak kellene lennie.
A kábelnél viszont ami megy a megszakítókalapácshoz, ott még 6 volt sincs.
Szétszedtem összeraktam, most meg már semmit nem ad le. Lemértem potméterrel hogy nincs kontakt a váz és a tekercs gyertyapipa csatlakozó kimetével.
Nem értem, ha rossz lenne a tekercs, akkor is kellene kapcsolódnia a tekercs test részével és azzal a kimenettel ami a gyertyapipához kapcsolódik.
Tudnátok segíteni?
Szerintem,meg egy normális gyújtáshoz kell egy tervezőgárda aki megtervezi,egy gyártósor ahol legyártják,egy meó ahol ellenőrzik,
és egy portás aki az egész társaságot beengedi reggel.
:)
Esetleg úgy kéne megoldani, hogy alaphelyzetben egy jelfogó a normál állapotot kapcsolja össze, majd amikor a motort berugtad, és megjelenik a CDI működtetéséhez szükséges tápfeszültség a világítótekercsen, e jelfogó húzzon be, és ezzel iktassa be a CDI-t a jeladó és a tirisztor közé.
Talán mert egy karburátor elkészítéséhez alsó hangon is kell egy kis öntöde, maró fúró és eszterga (kúpvonalzóval), meg még néhány preciziós szerszám (pl. fúvókadörzsár), ezen kívül komoly fizikai ismeretek.
Ezzel szemben egy gyújtás összerakásához (elvileg) elegendő a kapcsolási rajzjelek ismerete és egy forrasztópáka is. Szerintem ez nem kis különbség.
Mert Te ügyes vagy azé.
Min fakezűek, megcsak megvesszük az összes mókolmányt,amit ránksóznak.
:)
Régóta töröm a fejem azon,hogyha karburátort nemálnak neki otthon fabrikálni az emberek,akkor vajon miért teszik ezt egy gyújtással?
Elmagyarázná valaki?
A tápfesz kérdés áthidalható négy ceruzaakkuval, a jeladó feszültsége is tök mindegy, ha a 0,7V-ot meghaladja, akkor már lehet vele egy tranyót nyitni.
A gyújtótrafóra meg CDI-nél nem megy se 6V, se 4V, hanem egy 100-150V-ra feltöltött 1uF körüli kondenzátort sütnek ki rajta keresztül, abból lessz a szikra.
Nem tudom mennyi volt, uyganazért nem kérdeztem meg, mint amiért igc-t sem vettem meg röpsúlyt sem raktam a jawamra: nem látom hiányát az iylesminek, de főleg nem az irrdatlan babrációnak, amivel a beszerelés és beállítás jár, és főleg nem akarok annyi pénzt elbaszni kisérletezésre (magyarul szívásra), amiből lehetne venni egy jó állapotú szoci-mocit, inkább lexarom az előgyújtást, veszek samara cuccot fityingekért, belevarrom, és megyek vele. És még csak azt sem mondhatom, hogy ne szeretnék szerelni... de ezen kívűl más terveim is vannak a vascsacsival. :-p
Sunesz!
Hát pontosan ilyen választ vártam. A CDI gyújtásoknak nincs meg az IGC működéséhez szükséges 12 V (6V) tápfeszűltség, valamint a tirisztort vezérlő (jeladó) inpulzus erősen típus függö (mint feszültség, mint áramerősséget tekintve). A Exceed (Keeway) gyújtására ami Honda licence alapján gyártanak, akumulátor függetlenül működik, és nem illeszthető a Babettához, vagy a Simsonhoz sem!! :-( Csak megjegyzésként a Simson gyyújtótrafója alig 6v-s, míga babetta csak 4V-s!
Hát azért érdekelne egy általános szabályzó elektronika a CDI-hez.
Zoltán
Sunesz!
Milyen izgalmas lehetőség egy Babetta vagy Simson CDI gyújtást IGC-vel vezérelni! Az MZ versenyzők kibujnának a bőrükből, mert szabályozható (felprogramozható) gyújtás idópontról álmodnak a mezőny elején haladó motorosok.
Van megoldásra ötleted?
Zoltán
Sunesz!
Szeretnék bővebbet tudni a "Próbaképpen cdi-t próbáltam vezérelni a hall-al" idézetről, milyen gyújtást, milyen típusú motornál, stb?
Zoltán
Nalátod,az a vége amit én pofázok régóta:ha márom drót bekötésénél többet kell vele vesződni,azmár nembiztos hogy megéri.
:)
Ja, és csak úgy zárójelben jegyzem meg, hogy másfél éve egy börzén láttam olyan előgyújtásszabályzó elektronikát, amin volt három pici kis csavarhúzóval állítható trimmerpoti: low-middle-high rev, és csók. Véleményem szerint ez azért sokkal emberléptékűbb, mint soros kábelen újraprogrammozgatni a mikrokontrollert.
Tulajdonképpen én azt sem értem, a 15e Ft-s árba miért nem fér bele az, hogy legyen benne egy két tranzisztoros végfok is, és közvetlenül a trafóra lehessen kötni? Meg tényleg: legalább a gyakoribb típusokhoz lehetne kidolgozott görbe. Én pl. pont ezért nem kell, akkor sem, ha ingyen adnád. Bele tudnám tenni, meg minden, de a faxomnak van kedve lecepelni a kompjutert az olajos garázs-dzsuvába, és napokig csak próbaköröket róni különböző hasraütésszerűen felvett karakterisztikákkal... miért nem csináltok legalább egy ftp-t, ahova ki-ki feltölthetné a kedvenc karakterisztikáját, illetve az új kundcsaftok letölthetnék másokét? Miért kell a spanyol viaszt mindenkinek külön-külön újra mg újra föltalálnia? Szerintem ez az IGC legnagyobb hibája.
Szia!
Az van, h sokáig szívtam az elején, mert rosszak voltak a beállítások a pcés programban, de szerencsémre nem lakom nagyon messze sunesz barátomtól és megszánt, eljött hozzám és beállított valamiket a programban, de ne kérdezzétek miket, mert nem értek hozzá. És szerintem is igaza van, abban hogy aki nem ért hozzá, az ne vegyen, vagy szerletsse be, olyannal aki ért hozzá, még az ic felrakásánál is voltak gondjaim, de most, hogy így működik végűlis szerintem megérte a beruházást és azt tudom mondani, h próbáltam alacsony fordulaton is nyomulni és tapasztaltam hogy büfögött cseppet a gép, de kicsréltam a gyertyát és ez a büfike is megszünt szerintem.
Hi Sunesz!
A jeladó tuti hogy jó, mert gyári csapágyazott ETZ jeladó. Örülnék ha majd szólnál ha valami fejlemény van. Már nem igazán van kedvem küzdeni vele, ugyhogy inkább várom a fejleményeket. Előre is köszi!
Üdv: HerrWatt
Őszintén szólva magam is csodálkoztam azon, hogy amikor a jawa generátorra biggyesztettem a trabigyújtást, az ott mitől működött jól? Hiszen egy generátornak azért lehet "némi" szórt mágneses tere... de mivel már sokan megcsinálták előttem, én is megcsináltam, és érdekesmód tényleg működött. De ha más nem bíztat, tuti optós lett volna az is.
Hé,hombre.
Én nemmondtam,hogy rosszlenne az IGC.
Nekem nemvált be,és kész.
Egyetlen megjegyzéssel:"a mágnest ami a jelet adja a hallnak, fordított polaritásban tette fel" a gyártó kötelessége lenne gondoskoni atrról,hogy a sok fakezű még véletlenül se tudja rosszul összerakni a kütyüt.
:)
Szerintem ez kéne mindenkinek... csak nem mindegy, milyen áron. Sőt, gondolom jakuzzi, horvát országi nyaraló, luxuskocsi, házimozi is kéne mindenkinek... de a többségnek mégis sose lessz.
És most mindenki kórusban: magyaroooorszáááággg az ééén hazááááám!
Létezik olyan? :-) Murphy törvénye mindenhol ott van.
Tessékmondani.olyan hogy "bekötöd és megy",cifrázás,mókolás és káromkodásmentesen,az olyan miért nem kell senkinek?
:)
Hy!
Mindenkinek köszönöm a hozzászólásokat.
Sunesz
Én simontornyai vagyok, ami Pesttől kb 120km, de lehet, hogy a cél érdekében egyszer, ha majd a jó idő bejön felmotoroznék a nagyfaluba, hogy megoldjuk a problémát és kisegítsünk mindenkit akinek ilyen problémája van.
Minden csak megbeszélés kérdése. (elvileg :-) )
Egyébként a gyújtótrafó cserét még nem próbáltam. Az enyémben eredeti ETZ trafó van. Te milyet használsz?
Peti74
Én az IGC-t kapásból 1 hengerre állítottam. Többféle elektronikával is próbáltam már, de semmi változás nem volt.
Köszi mindenkinek!
Üdv: HerrWatt
"a forgalmazóhoz: csinálja bele, ha meg hibás, javítsa meg (garancia!),"
Ezt mondom én is örökké.
Egy garancialevéllel rendelkező,gyárban készült cuccnak nincs párja.Kár,hogy mo-n nem eladható az ilyesmi.
:)
Herwatt.
Ha esetleg mjad egyszer nekifutnál újra az egyik IGC-nek mondjuk alapesetben az ETZ-dbe, akkor szívesen segítek. Én már raktam be IGC-t trabiba is, ETZ-be is, szívtam is az elején a nem megfelelő árnyékolás miatt illetve a rosszul megválasztott hengerszám miatt, de azért végül mindig összejött. A Sunesz által "elismert" kisfordulatos problémát pedig egyszer sem tapasztaltam.
Ha kell még adok is neked kölcsön egy saját gyártmányú elektronikát, amivel tutira működnie kell.
Hát, részvétem. Esetleg fordulj a problémáddal közbetlenül a forgalmazóhoz: csinálja bele, ha meg hibás, javítsa meg (garancia!), és ha nem tudja megjavítani sem, akkor adja vissza a 30e Ft-ot! Ennyi pénzért ez már elvárható lenne...
Sziasztok Srácok!
Koko
Majd légyszi engem is értesíts az eredményekről, de ha megkérhetlek, akkor az email-emre írj, mert azt sűrűbben tudom nézegetni. Köszi.
Peti74
Kezdetben az ETZ-be 2T trabi jeladó volt és 4T trabi modul. Az IGC-re akármit állítottam nem volt jó! Próbáltam azt is, hogy teljes fordulatszám tartományban fix gyújtási időpontot állítottam be. A hiba így is megmaradt.
Most van egy gyári elektronikus gyújtásom, de akárhogy próbálom a hiba mindig ugyanaz. Próbáltam szűréssel, fonással, de a hiba az nem tűnt el. Mivel annó 2 db IGC-t vettem 30000 Ft-om áll ezekben. Azért vettem 2 darabot, mert bíztam az általatok leírt Plug and play jellegben, de ezek szerint ez mégsem ilyen egyszerű. Ja? Majdnem elfelejtettem elmondani, hogy IGC nélkül minden úgy működik ahogy kell!
Zapkorte
Ha már megvettem az IGC-t, akkor működjön is rendesen! Akkor is, ha nem éri meg szenvedni vele.
Üdv: HerrWatt
Szép emlékű fiat 850-esem szívócsövének belsejét egy napig políroztam, utána egy hétig fekete volt a kezem az aluminiumtól, és egy fikarcnyival sem ment tőle jobban. Sőt, amikor az előző tulaj által fölálmodott töküres "sportdobot" lecseréltem végre egy rendes, folytott darabra, akkor sem lett érezhetően lomhább a kocsi - viszont nem ment szét a fejem a zajtól tíz perc vezetés után.
A sürítési viszonyt növelésének is csak a nagyon régi, alacsony oktánú benzinhez készült gépeknél van bármi értelme (korai pannoniák és más régiségek), egy eleve 95 oktános benzinhez készült motorba további kompressziót csiholni, és utána 400 Ft-s avgassal tankolni elég drága tuning lenne, és általában a főtengelycsapágyak sem köszönik meg plusz terhelést.
A karbicsere szintén csak bizonyos (gyárilag alulkarburált) típusoknál hoz javulást, hiszen könnyen belátható, hogy az adott hengerűrtartalomba beférő benzin-levegő keverék mennyisége egy állandó szám, ezen max kompresszorral lehetne változtatni.
A hűtés optimalizálásának esetleg van értelme, bár nekem az a véleményem, hogy ami már elment 15-20 évet léghűtéssel besülés nélkül, azt kár bolygatni. Ez inkább akkor szokott gond lenni, ha az egyéb mértéktelen "tuning" következtében fölborul a motor hőháztartása, és a gyárilag méretezett hűtőfelület kevésnek bizonyul.
Zapkortének igaza van!Mondjuk az előgyújt. szab. ha egyszerű nem hülyeség.De TE sunesz tuningold csak a gépedet és"röpülj" vele.Mindezt legalább az ötezredik kilóméterig folytathatod azután blokkgenerál./Szuper!/
Összesen: 100 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|